ویژه ها

رسانه های اصلاح طلب به گونه ای برای سیاست خارجی نسخه می پیچند که انگار نه انگار حداقل در ۸ سال گذشته، نسخه همین طیف در سیاست خارجی پیاده شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ۱۰ برابر شدن قیمت دلار، نتیجه سیاست خارجی «دولتِ اصلاح طلبان»

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «چالش های سیاست خارجی» نوشت: «در یک جمع‌بندی خلاصه در بیان علل و موانع عقب‌ماندگی ایران از مسیر توسعه در چند دهه گذشته، می‌توان سیاست خارجی پرهزینه را برشمرد... ایران در شرایط کنونی نیازمند سیاست خارجی آرام، باثبات و اطمینان‌بخش است؛ رویکردی که سطح تنش با جهان را به حداقل ممکن کاهش دهد، روابطی مبتنی بر احترام متقابل با همه کشورهایی که به حق حاکمیت احترام می‌گذارند داشته باشد، درهای اقتصاد کشور را به روی اقتصاد جهان بگشاید و از فرصت‌های درخور توجه کشورها و شرکت‌ها که در پی یافتن محیط‌های امن و باثبات قابل پیش‌بینی برای سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی هستند، استفاده کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «مهم‌ترین چالش سیاست خارجی ایران، به ثمر رساندن مذاکرات هسته‌ای و برون‌رفت از تحریم‌های منتج از آن است. قریب به دو دهه است که اقتصاد کشور گروگان «بحران هسته‌ای» است؛ بحرانی که بر همه شئونات اقتصادی و اجتماعی کشور تأثیر گذاشته و در صورت عدم برون‌رفت از آن ایران مانند دو دهه گذشته تهدیدی امنیتی برای جهان به شمار خواهد رفت».

در ادامه این مطلب آمده است: «یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و شاید اولویت اصلی سیاست خارجی کشور «محور مقاومت» است. این در حالی است که تحولات سیاسی در خاورمیانه به شکل محسوسی به نفع رژیم صهیونیستی در حال تغییر است... با توجه به این تحولات بازنگری در روش‌ها و تاکتیک‌های پیشبرد محور مقاومت از ضرورت‌هایی است که غفلت از آن ممکن است کشور را با چالش‌ها و آسیب‌های جبران‌ناپذیری مواجه کند».

آذر منصوری: در ایران مرد «جنس اول» است! / ۱۰ برابر شدن قیمت دلار، نتیجه سیاست خارجی «دولتِ اصلاح طلبان»

رسانه های اصلاح طلب به گونه ای برای سیاست خارجی نسخه می پیچند که انگار نه انگار حداقل در ۸ سال گذشته، نسخه همین طیف در سیاست خارجی پیاده شد.

نسخه ای که تماس تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا و پیاده روی وزرای خارجه ایران و آمریکا و گفت و گوهای صمیمانه تیم های مذاکراتی ایران و آمریکا و هدیه های مقامات وزارت خارجه ایران به طرف آمریکایی نیز همگی در آن تعبیه شده بود. تضمین قلمدادکردن امضای وزیر خارجه آمریکا و معرفی رئیس جمهور آمریکا به عنوان فردی مودب و باهوش نیز در همین نسخه تعبیه شد و...

حال سوال اینجاست که آیا این نسخه به گشایش اقتصادی در ایران و افزایش ارزش پول ملی و لغو یکباره تحریم ها منجر شد!؟ پاسخ منفی است. نسخه جریان اصلاح طلب در سیاست خارجی به ۲ برابر شدن تحریم ها و افزایش ۱۰ برابری قیمت دلار در پسابرجام و کاهش ارزش پول ملی و کوچک شدن سفره مردم کشورمان منجر شد.

** آذر منصوری: در ایران مرد جنس اول است!

«آذر منصوری» فعال اصلاح طلب و دبیرکل حزب اتحاد ملت در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «تریبون‌های رسمی و فراگیرترین رسانه دیداری ما گاه رسما خشونت علیه زنان را عادی سازی می‌کند و تمامی این تصاویر در کوتاه مدت و درازمدت یک واقعیت را به زنان و مردان ایران القا می‌کند؛ مرد جنس اول است. در نهادهای قدرت نیز حضور آنها به رسمیت شناخته نمی‌شود. قانون‌نویس و مدیر و برنامه ریز و برنامه نویس و سیاستگذار و... ما که همگی مردان هستند نیز در همین ساختار آموزشی تربیت یافته‌اند».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «مقاومت‌ها در برابر قوانینی که به دنبال رفع تبعیض‌ها علیه زنان دیده می‌شود نیز ناشی از همین فرهنگ است که متاسفانه از دین نیز بسته به شرایط برای این مقاومت وام می‌گیرد».

آذر منصوری: در ایران مرد «جنس اول» است! / ۱۰ برابر شدن قیمت دلار، نتیجه سیاست خارجی «دولتِ اصلاح طلبان»

برخی فعالین و رسانه های اصلاح طلب همصدا با دشمن، مردم ایران و حاکمیت در ایران را جماعتی بی توجه به حقوق زنان معرفی می کنند. اما برخلاف این ادعا، یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بدرخشند.

به عنوان نمونه، براساس مستندات منتشر شده، پیش از انقلاب اسلامی سهم زنان از کرسی استادی دانشگاه حدود یک درصد بود که این رقم اکنون به ۲۱ درصد رسیده است. تعداد پزشکان متخصص زن در حوزه زنان از ۱۶ درصد به ۹۸ درصد رسیده 

در یک نمونه دیگر، در حوزه ورزشی، زنان مسلمان ایرانی پس از انقلاب موفق شدند با حفظ زینت حجاب، در عرصه جهانی و رقابت‌های بین المللی در رشته‌های گوناگون ورزشی بدرخشند؛ پیش از انقلاب تنها ۵ مدال آن هم فقط در عرصه رقابت‌های آسیایی سهم زنان ایرانی بود؛ زنان ورزشکاری که از سوی رژیم ستمشاهی مجبور به کشف حجاب برای شرکت در مسابقات نیز بودند. در حالی که اکنون نزدیک به ۲۰۰ مدال در رشته‌های مختلف از آن بانوان ایرانی است.

رهبر معظم انقلاب- ۱۷ اسفند ۹۶- فرمودند: «زن غربی مظهر مصرف، آرایش، جلوه‌گری در مقابل مردان و وسیله‌ی هیجان جنسیِ نوع مرد و جنس مرد است. بقیّه‌ی حرفهایی که میزنند، مثل قضیّه‌ی عدالت جنسیّتی و این حرفها، همه حرف است و ظاهر قضیّه است، باطن قضیّه آن است. شنیدید که تعداد قابل توجّهی از بانوان صاحب‌مقام غربی، در همین چند ماه قبل از این، یکی پس از دیگری اعلان کردند که در دوران جوانی، در جریان مسائل اداری‌ای که در آنجاها عضو بوده‌اند، با زور و با خشونت مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند؛ این را به زبان آوردند، گفتند. اینها زنهای معمولی نیستند؛ زنهای برجسته‌ی غربی‌اند. اسلام به‌وسیله‌ی حجاب در را بر روی آن مسیری که جنس زن را به این نقطه‌ی انحراف برساند بسته است».

اتفاقا این خانم منصوری و همفکران وی هستند که به حقوق زنان کاملا بی تفاوت هستند. این طیف در ماجرای قتل همسر دوم نجفی، بجای حمایت از مقتول، «قاتلِ یک زن» را در جایگاه قهرمان نشانده و تهمت ها و توهین های ناشایستی به مقتول نسبت دادند.

همین طیف پیشنهاد بی شرمانه «عقیم کردن زنان کارتن خواب» را مطرح کردند. همقطاران خانم آذر منصوری در اظهارنظری دیگر مدعی شده بودند که «زنان باید به استادیم بروند تا هم فحش بدهند و هم فحش بدهند»! و «دچار بیماری های روحی و روانی نشوند»!

**وضعیت فعلی، نه با اسلام سازگار است و نه با جمهوری!

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «قرار ما این نبود!» نوشت: «همه باید بپذیرند که قرار نبود در نظام جمهوری اسلامی فاصله طبقاتی بیشتر شود بطوری که عده‌ای در اشرافی‌ترین کاخ‌ها زندگی کنند و از سر سیری در حراج تهران ۱۵۰ میلیارد تومان برای اثری که به قول آن صاحبنظر هنرشناس اصلاً چیزی نیست پول خرج کنند و ۱۰ میلیون خانواده زیر خط فقر زندگی کنند. آیا بهتر نیست حضرات مسئول به جای دامن زدن به جنگ قدرت و همدیگر را به ناکارآمدی متهم کردن، درصدد پاک کردن لکه ننگ تبعیض و بی‌عدالتی و فاصله طبقاتی شرم‌آور از دامن نظام جمهوری اسلامی برآیند!؟».

در ادامه این مطلب آمده است: «اگر همه می‌توانستند از خانه‌های مجلل و امکانات رفاهی استفاده کنند، آگهی برج مجلل مشکلی نداشت، ولی در شرایطی که در همین کشور و در همین شهر تهران خانواده‌های زیادی وجود دارند که حتی سرپناه ندارند، نمی‌توان نام این جامعه را اسلامی گذاشت. همه باید احساس سرافکندگی و شرمساری کنیم که چنین تبعیض و فاصله طبقاتی شرم‌آوری را در جامعه‌ای با عنوان جمهوری اسلامی شاهد هستیم. این وضعیت، نه با اسلام سازگار است و نه با جمهوری».

آذر منصوری: در ایران مرد «جنس اول» است! / ۱۰ برابر شدن قیمت دلار، نتیجه سیاست خارجی «دولتِ اصلاح طلبان»

این روزنامه اصلاح طلب از خوی اشرافیگری گلایه کرده و مدعی شده است که وضع فعلی با اسلام و جمهوری سازگار نیست. این در حالی است که اتفاقا این طیف اصلاح طلبان است که نماد اشرافیگری و دهن کجی به جمهوریت است.

اصلاح طلبان همواره پای ثابت حمایت از مفسدان دانه درشت اقتصادی و مدیران نجومی بگیر بوده و به دفعات جماعتی که خون مردم را در شیشه کردند را «کارآفرین برتر»! و «نخبه اقتصادی»! و «ذخیره نظام»! جا زده است.

طیفی که در انتخابات سال ۸۸، به مشارکت ۸۵ درصدی مردم دهن کجی کرده و رای مردم را لگدمال کردند. همین طیف از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ دولت را دربست در اختیار گرفت اما در سوءمدیریت و ناکارآمدی رکورد زده و تورم ۴۳ درصدی را به مردم تحمیل کرد.

براساس گزارش های منتشر شده،  طولانی‌ترین رشد اقتصادی منفی سه دهه اخیر در دولت روحانی رقم خورد. در دولت روحانی، اشتغال خالص در مقایسه با دولت قبل حدود ۴۰ درصد سقوط کرد. علاوه بر این دولت روحانی پس از دولت هاشمی بالاترین تورم پس از انقلاب را به مردم تحمیل کرده است.

دولت روحانی کشور را با شاخص فلاکت ۴۶درصدی به دولت بعدی تحویل داد. این یعنی دولت روحانی، کشور را با بدترین وضعیت شاخص فلاکت به دولت آینده تحویل داد.

قیمت مسکن در دولت روحانی حدود ۷۰۰ درصد افزایش یافت و اجاره بهای مسکن نیز در این دولت افزایش سرسام آوری داشت و عملکرد دولت روحانی در حوزه مسکن موجب شد که خانه دار شدن برای بخش قابل توجهی از جامعه تبدیل به رویا شود. براساس آمار، قیمت اقلام خوراکی در دوره ۸ ساله دولت روحانی حدود ۷ برابر افزایش یافت. قیمت دلار در دولت روحانی ۷۸۰ درصد گران شد و خودرو حدود ۷۰۰ درصد گران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 0
    فقط مانده بود روزنامه جمهوری اسلامی که فدایی و سینه چاک هاشمی رفسنجانی است از اشرافیگری انتقاد کند!
  • سید IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 0
    امان از معممین کم سواد و پر ادعا مانند فاضل میبدی و مهدی کروبی و مسیح مهاجری و محمد خاتمی و حسن روحانی و موسوی خوئینی ها و امثالهم!!!
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 1
    برعکس گفته آذر منصوری در ایران زن سالاری کولاک می کند
    • وطن پرست DE ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      1 0
      این اصلاحطلب ها نونشون فقط در این مسایل هست.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 1
    ما خواهان تساوی حقوق زن و مرد هستیم مثلا مرد چرا باید مهریه و شیربهاو ... بدهد؟ چرا وظیفه مرد نان آوری است؟ چرا مرد باید نفقه بدهد؟ چرا مرد باید برود سربازی؟
  • ماحسون IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    اینا یا دراین کشور چندین دهه هست نیستن یا مشکل عقلی پیدا کردن، آخه دروست ها، هر اداره ای برین بالای 40% درصدشون پست کلیدی دارن دخترا، مطب هرپزشک بری بالای 90% دختر هستن، منشی جایی بری 100% شون دخترن،مغازها برین الان داره کم کم دارن مغازه ها رو میگیرن، دانشگاه بری 60% شون دخترن، این بی عدالتی در حق پسران برای کار پیدا کردن هستش، ونتیجه این الان شده،پسرا زن نگیرن، و دخترا سن ازدواجشون رفته بالای 35 سال،آمار کشور رو ول کنید، دخترای اقوام رو نگا کنید دیگه باید بهشون بگیم عمه یا خاله با این سنم، به هرحال دخترا نه تنها ضعیف نیستن وبیکارم نیستن، بلکه پولدارتر وقوی ترشدن بواسطه کارها پست های کلیدی،درواقع خودشون ضررمیکنن چون دیگه مرد کاری نداره با اسب سفیدبیاد،فوقش بتونه یه الاغ 190 میلیونی رو از دوست دوست دوستش قرض کنه بیاد، البته کارشون هم خیلی دقیق وعالیه مثل خانم فلانی که رئیس آلودگی هوا هستش،میره سرکار مشینه تا باد بیاد آلودگی رو ببره
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 1
    این اراجیف دروغ فمینیستی که افسادطلبان مجری آنها در ایران بودند باعث کاهش شدید اقتدار مرد در خانواده ها و افزایش شدید طلاق شده
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 0
    خب خانم منصوری برو غرب بشو جنس اول.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    زندگی اشرافی واختلاف طبقاتی همین شما ليبرال های غرب پرست به‌ وجود آورده اید
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 4
    بازهم خدا پدرومادر احمدنزاد را بیامرزه،تاکمی ابری هم روحانی رابیآمرزه!درسته دلار وبورس در دورانشون، اوج میگرفت ولی تاثیرزیادی درافزایش قیمت (سیب زمینی گوشت،گردو ماهی پسته،زعفران ومیوه برنج نان دارو مایحتاج ...)نداشت ومردم میخوردنندیا مزمزه میکردنندواشتغال هم بهتر بود-ولی حالا (هم دلار ثابت وکاهشیه وهم بورس قرمزه )ولی(گوشت سیب زمینی برنج دارو گردو پسته زعفران ....) ازبس قاچاق وصادر میشه وگرانه که مردم دیگه نه تنها نمیتونند مزه کنندحتی نمیشه بو کرد یا دید!؟چیکار میکنید!؟
  • سعید IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    آذر منصوری به پشتوانه کدام فهم فرا تمدنی در مورد جامعه نظر میدهد؟! پاسخ به اینگونه سوالات در چارچوب تبیین تمدن نوین میگنجد و بازیچه مناسبی برای اهداف فرقه مدعی اصلاحطلبی و حزب جذام گرفته و مطرود اتحاد ملت،نیست! قرآن کریم،در تبیین نفس انسان،بین زن و مرد تفاوتی قائل نشده،آنچه متفاوتست در ساحت دنیاست،که در خانمها غلبه با هیجان و احساسات است ولی در آقایان غلبه با قیاس کردن و تحلیل لذا هر کدام باید بکوشند تا با نیمه دیگر خود متحد شده(همان اتحاد عاقل معقول ملا صدرا که برای حصول آن باید مراحل اسفار اربعه را یک به یک طی کرد) .اکثر متفکران و فلاسفه راه را گم میکنند چرا که شرط داشتن نفس سالم و انسانی پذیرفتن ولایت امام حی است،روزگاری حضرت لوط حجت خدا بوده و زمانی حضرت ابراهیم و بطور اکمل و اخص،اهلبیت (س) . اگر در آثار و تألیفات فلاسفه غرب خصوصا نیچه دقت کنید در جستجوی حقیقت همه تاریخ را زیر و رو میکنند و تاریخ فلسفه غلط و عقیم غرب را مینویسند اما از راهیابی به حقیقت عاجزند.قضاوت با شما در اینکه امثال زیبا کلام،خاتمی،حسن فریدون و سایر فتنه گران کجای عالم خلقت هستند!
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    شما اصلاح طلبان غربگدا زندگی طبیعی رو از مردم گرفتید حالا فرار به جلو می کنید دنبال جنس اول دوم سوم میگردید
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    آذر منصوری چرا زمان قتل بدست نجفی این حرفا رو نزد
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 0
    با سلام سرمقاله های روزنامه های شرق و جمهوری اسلامی مغرضانه و از نظر علمی گزینشی و غیر قابل استناد و با سیر تحولات نسبت صرفا انتقادی و غیر سازنده دارد‌. اقتصاد کشور گروگان انرژی هسته ای نبوده است. به شهادت تاریخ معاصر ایران و در زمانیکه ایران اهمیت انرژی نفت را درک کرده و به تبع آن دولت مصدق سعی در باز تعریف منافع ملی نمود با کودتا آنگلوساکسون مواجه می شود و سیر تحولات کشور بصورت قهری دست کاری می شود و نظام سیاسی کشور با بازگشت محمدرضا چهره استبدادی تری بخود گرفت و توسعه کشور را به مدت سه دهه به تاخیر انداخت. آیا جنگ تحمیلی رژیم بعثی برعلیه انقلاب اسلامی نوپا تحت تأثیر پدیده هسته ای بوده است؟ مسلما پاسخ منفی است‌. ج اا در چهار دهه گذشته با هژمون غرب و نظام سلطه دربر بوده است و در این گیرودار راه های بومی و ملی توسعه شناسایی و مستقل از نظام سلطه بازآفرینی شده اند . سیر تحولات نشان می دهد که عدم توجه به این ابتکارات و راه حل های بومی نظیر اقتصاد مقاومتی عامل اختلال و تاخیر در توسعه بوده است.
  • DE ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    1 0
    آذر منصوری: در ایران مرد «جنس اول» است!//مثلا تا حالا چقدر اطلاع و تجربه و علم داری که در خاج و غرب مرد جنس چندم است؟؟
  • سید فروزان CH ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    روزنامه شرق چنان تیتر زده مخالفت هاشمی با تبدیل نظام ریاستی به پارلمانی انگاری نویسنده ،هر روز می‌رود استخر فرح
  • DE ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 0
    در ایران مرد «جنس اول» است! نه بابا کجای کاری . بیا یه کم داخل اجتماع بیا از لاک حزبی بیرون بعد واقعیات را میبینی . ملت هر شبانه روز دارن هزاران بار قوم اجوج و کج و معجوج غربگدایان و اصلاحطمعکاران را لعنت میکنند که فقط کیسه خودشان و رفقایشان را پر کردند. حداقل اینقدر وجدان و غیرت نداشتند که کمی هم به وضعیت رعیت خود یعنی آنهائیکه بهشان رای دادند و سالها با طمعِ زندگی بهتر تحملشان کردند برسند . همه را بدبخت کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس