ویژه ها

پرونده هایی از جمله واگذاری مسئله دار کارخانه هفت تپه، دلار ۴۲۰۰ تومانی، کرسنت، توتال، استات اویل، برجام و...همگی محصول و نتیجه حضور اصلاح طلبان در قدرت است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** کرباسچی: با شعارهای توخالی مشکلات ‌مردم حل نمی‌شود

«غلامحسین کرباسچی» فعال اصلاح طلب و از حامیان دولت روحانی در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «من امیدوارم تصمیم‌گیران کشور به صورت واقعی در اندیشه حل مشکلات باشند و بدانند هر تصمیمی که می‌گیرند، بر زندگی مردم تأثیر دارد. مردم در شرایط کنونی به سختی روزگار می‌گذرانند و سختی اوضاع اقتصادی در همه‌جای کشور اعم از تهران و هر شهر دیگری دیده می‌شود... واقعا وضعیت سختی بر مردم حاکم است؛ در همه‌جا هم همین است؛ تهران، شمیران و سیستان‌وبلوچستان هم ندارد. پاسخ من این است که شرایط این روزهای ایران، حال نامساعد مردم است و مسئولان واقعا باید چاره‌ای بیندیشند و تصمیمی بگیرند. وقتی حرف از مذاکره و ملاقات و هر امر دیگری می‌زنیم، وضعیت زندگی و سلامت و حیات و ممات این خیل عظیمی را که سرنوشتشان به حرف‌ها و شعارهای ما گره خورده است، در نظر بگیریم».

وی افزود: «مسئولان باید نگاهشان به سیاست خارجی رفع مشکلات مردم باشد. به هر حال واقعیت‌ها را نمی‌شود نادیده گرفت و مشکلات با شعارهای توخالی حل نمی‌شود. آنهایی که در حوزه سیاست خارجی تصمیم‌گیری می‌کنند، از برج عاج خود پایین بیایند و قدری به مردم این کشور نگاه کنند. چهره مردم نشان می‌دهد چه حالی دارند و برای درمان دردهای این مردم باید چاره‌ای اندیشید. اصل و اساس منافع این مردم است و باقی، همه‌اش حرف و شعار است... هرکسی که حرف‌های سیاسی می‌زند، بخواهد یا نخواهد، ناچار است بپذیرد که اقتصاد کشور به سیاست خارجی وصل شده است».

این فعال اصلاح طلب در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «ایرانِ امروز نیازمند تحولی اساسی در حوزه اقتصاد است و جز این همه چیز شعار است. حالا عده‌ای همچنان بگویند نباید مذاکره کنیم یعنی نمی‌خواهند مشکلات حل شود... آقایان باید به فکر حل این میزان فقر گسترده باشند. اینها تصمیماتی است که دیگر به روحانی و اینکه هرکس در گذشته چه کرده، مربوط نمی‌شود. به هر حال مسئولان کنونی مسئولیت دارند و باید گره‌های اقتصادی زندگی مردم را باز کنند».

کرباسچی: با شعارهای توخالی مشکلات ‌مردم حل نمی‌شود/ حرف روحانی پیش مردم معذور بود اما حرف رئیسی نه

گویا این به یک روال تبدیل شده که بانیان مشکلات موجود، خود را منتقد وضع موجود جا می زنند. انگار نه انگار که همین طیف دیروز تصویر جهانگیری را در لباس سوپرمن در صفحه اول ارگان رسانه ای خود منتشر کرد. حزب کارگزاران یکی از حامیان جدی دلار ۴۲۰۰ تومانی بود. همان تصمیم غیرکارشناسی و غلط که به اذعان فعالین اصلاح طلب، منجر به ازدست‌رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد.

بی اعتنایی دولت قبل به اقتصاد مقاومتی و تلاش برای استحاله در نظام اقتصادی مدنظر دولت های سلطه گر غربی، ضربات سنگینی به معیشت مردم و اقتصاد کشور وارد کرد.

کرباسچی و رفقای وی در سالهای گذشته در شهرداری تهران و کارخانه رشت الکتریک پرونده های فساد اقتصادی دارند. با اینحال قایفه حق به جانب گرفته و از وضع اقتصادی کشور گلایه می کنند.

یکی از دلایل اصلی مشکلات موجود اقتصادی این است که جریان غربگرا و آلوده به خوی اشرافیگری و بی اعتنا به مطالبات مردم، سالها با شعارهای فریبنده از جمله اصلاحات و اعتدال، قوه مجریه را دربست در اختیار گرفته و در نهایت با سوءمدیریت، سفره مردم را کوچک کرد.

پرونده هایی از جمله واگذاری مسئله دار کارخانه هفت تپه، دلار ۴۲۰۰ تومانی، کرسنت، توتال، استات اویل، برجام و...همگی محصول و نتیجه حضور همین طیف در قدرت است.

مدعیانی  که اینگونه ژست اپوزیسیون به خود گرفته‌اند و به جای شرمندگی و پاسخگویی به ملت نسخه‌های انحرافی برای رفع مشکلات می‌نویسند اصلا نمی‌گویند در قبال سیاستهایی از جمله اقتصاد مقاومتی و جهش تولید و اشتغالزایی و مبارزه با فساد چه عملکردی داشته اند!؟

** حرف روحانی پیش مردم معذور بود اما حرف رئیسی نه

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «حرف حساب تجمعات صنفی چیست؟» نوشت: «حرف حساب تجمعات صنفی مختلف ازکشاورز تا معلم و از بازنشسته تامین اجتماعی تا کارمندان وکارگران چیست؟ چرا آنها بارها دست به تجمع می‌زنند و با اینکه از مسئولان قول‌ها می‌گیرند ولی بازهم به خیابان می‌آیند وخواسته‌های خود را به اعتراض تبدیل می‌کنند؟ همه می‌دانیم که اصل خواسته‌های مردم در تجمعات صنفی به نقصان معیشت‌شان باز می‌گردد و تا کنون مسئولی پیدا نشده که مطالبات این تجمع‌ها را غیرقانونی اعلام کند».

در ادامه این مطلب آمده است: «وضعیت کلی کشور امکان رفع دغدغه‌های معیشتی مردم را نمی‌دهد و مهمتر اینکه مجموع شرایط بگونه‌ای است که رفع این تنگناهای سخت چندان به باور عموم نمی‌نشیند. با اینکه در دولت آقای روحانی هم تجمع‌های صنفی وجود داشت ولی پاسخ کلی دولت منطق قابل فهم و پذیرشی داشت. آن دولت چاره کار را در رفع تحریم‌ها و تشنج‌زدایی در روابط خارجی می‌دانست. آقای روحانی می‌گفت بگذارید تحریم‌ها را برداریم حتی مشکل آب کشور هم قابل حل خواهد بود و چون مجموعا این امکان برایش به‌وجود نیامد در واقع پیش مردم معذور بود. اما دولت فعلی گفته است که سفره مردم را به تحریم‌ها گره نمی‌زند و حتی بودجه سال ۱۴۰۱ را براساس وجود تحریم‌ها بسته است».

کرباسچی: با شعارهای توخالی مشکلات ‌مردم حل نمی‌شود/ حرف روحانی پیش مردم معذور بود اما حرف رئیسی نه

جریان تحریف روز به روز بیشتر مرزهای دروغ را در می نوردد. دولت قبل در رویکردی خسارت بار تمام امور کشور را به مذاکره و توافق گره زده بود. اما این تمام ماجرا نیست. مقامات ارشد دولت قبل اظهارات کاملا متناقضی را درباره معشیت مردم مطرح می کردند.

به عنوان نمونه، وزیر خارجه سابق در ابتدای دولت قبل تاکید کرد که به واسطه برجام تمامی تحریم ها لغو می شود. دیگر دولتمردان نیز همه امور مردم و از جمله آب خوردن ملت را به برجام گره زدند. اما در ادامه، مقامات دولت در تناقضی آشکار تاکید کردند که «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود»!

در دولت قبل رئیس جمهور وعده گشایش ۱۰۰ روزه را مطرح کرد اما در پایان دولت اول ادعا کرد که «آدم مگر دیوانه است که وعده گشایش ۱۰۰ روزه بدهد»! نکته قابل تأمل اینجاست که وی در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ مجددا ادعای گشایش اقتصادی ۱۰۰ روزه را مطرح کرد!

در دولت قبل و آن هم در ماههای پایانی، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند؟ گفت: دعا کنید! در دولت قبل وزیر راه و شهرسازی به نساختن مسکن برای مردم افتخار می کرد.

در حال حاضر بخش قابل توجهی از مطالبات مردم مربوط به حوزه معشیت و اقتصاد است. همان حوزه ای که در ۸ سال حضور اصلاح طلبان در دولت قبل مورد بی توجهی و غفلت قرار گرفت. دولت رئیسی در ماههای اخیر برای بهبود معیشت و آواربرداری از خرابه ای که «دولتِ اصلاح طلبان» بر جای گذاشت، اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

با اینحال جریان تحریف با توهین به مردم و دهن کجی به افکارعمومی، بی عملی و سوءمدیریت در دولت قبل را توجیه کرده و اقدامات دولت سیزدهم را نیز تخطئه می کند.

جریان تندروی اصلاح طلب بی وقفه در تلاش است تا تجمعات و اعتراضات اصناف مختلف که نتیجه کارنامه «دولتِ اصلاح طلبان» است را به آشوب و التهاب خیابانی بدل کند.

** معرکه حامیان «همسرکشی» و بانیان فتنه ۸۸ با چاشنی مظلوم نمایی

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «اعتراض به صحنه آرایی» نوشت: «"جهان‌آرا" در حالی از مولاوردی و شجاعی برای پاسخگویی به اتهام‌زنی‌هایی که حدود ۱۰ روز پیش از آن، ازسوی یک میهمان به‌ نسبت ناشناس این برنامه صورت گرفته بود، دعوت کرده بود که هنوز دقایقی از برنامه و چند کلامی از اظهارات میهمانان برنامه نگذشته بود که ناگهان یک میهمان تلفنی هم به برنامه اضافه شد. میهمانی که پیش‌تر به‌طور حضوری و در غیاب مولاوردی و شجاعی، به آنان اتهام زده بود و حال که مولاوردی و شجاعی برای دفاع از خود و پاسخ به آن اتهامات با ۱۰ روز تاخیر بالاخره به تلویزیون آمده بودند، باز او نیز این‌بار روی خط آمده و همان اتهامات و مواردی جز آن را مطرح کرد».

در ادامه این مطلب آمده است: «همین هم باعث شد که مولاوردی و شجاعی دست به اقدامی بزنند که اگرچه کم‌سابقه و جنجالی بود اما برای بیان اعتراض‌شان، وقتی عملا امکان پاسخگویی به اتهامات را از کف داده‌اند، تنها راه‌حل بود. آنها از صندلی‌های‌شان برخاستند و در حالی که میهمان تلفنی همچنان به اتهام‌زنی مشغول بود...ابتدا مولاوردی و بلافاصله شجاعی صحنه را ترک کردند تا بدین‌ ترتیب گفته باشند که اسیر صحنه‌سازی‌های خطرناک نخواهند شد! ».

کرباسچی: با شعارهای توخالی مشکلات ‌مردم حل نمی‌شود/ حرف روحانی پیش مردم معذور بود اما حرف رئیسی نه

واقعیت این است که طیف افراطیون اصلاح طلب آلوده به رفتار دیکتاتوری است. این رفتار در مقاطع مختلف بدون روتوش به افکارعمومی نمایش داده شده است. یکروز با دروغ تقلب و لگدمال کردن رأی مردم در انتخابات ۸۸، روز دیگر با نپذیرفتن نقش خود در دولت روحانی و دیگر روز با امتناع از شنیدن صدای منتقد و توهین به مردم در برنامه زنده تلویزیونی.

 این جریان هیچگاه حاضر نیست که صادقانه و منصفانه درباره نقش خود در ایجاد سوءمدیریت ها در سالهای گذشته به افکار عمومی پاسخ دهد. از عملکرد دولت روحانی، فراکسیون امید مجلس دهم، شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران- از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰- تا هزینه های سنگینی که به کشور در فتنه ۸۸ تحمیل شد. ولی در عوض، این طیف خوب بلد است که ژست آزادی بیان و شنیدن صدای مردم بگیرد.

و اما جریان تندرو اصلاح طلب در مسئله زنان به هیچ عنوان صلاحیت اظهارنظر ندارد. این طیف در بزنگاه ها ثابت کرده است که نه تنها حامی و مدافع حقوق زنان نیست، بلکه تضییع کننده حقوق بانوان کشورمان است. . چرا!؟  به این نمونه ها توجه کنید:

ماجرای قتل همسر دوم نجفی تنها یک نمونه در این خصوص است. سیاستمدار مشهور اصلاح طلب که کاندیدای این طیف برای انتخابات ریاست جمهوری نیز بوده است، در اقدامی جنایتکارانه، همسر دوم خود را که زنی جوان بود با سلاح غیرمجاز به شکل فجیعی به قتل رساند. در این میان، اصلاح طلبان بجای دفاع از مقتول و محکوم کردن اقدام قاتل، از «قاتلِ یک زن» قهرمان ساخته و مقتول را آماج توهین و تهمت قرار دادند.  خاتمی و همقطاران وی برای نجات قاتلِ یک زن،   ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردند.

اصلاح طلبان در سال ۹۶ شورای شهر تهران را دربست در اختیار گرفتند. این طیف تا سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران را در اختیار داشت و ۳ شهردار عوض کرد اما به هیچ عنوان اجازه نداد که یک زن به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شود.  در همان مقطع یکی از فعالین زن اصلاح طلب اعلام کرد که اسامی زنان در لیست شهرداران احتمالی، صرفا دکوری و نمایشی بوده است.

 طیف اصلاح طلب در ماجرای حضور زنان به عنوان تماشاچی در ورزش مردان نیز با این استدلال که «اگر زنان به عنوان تماشاچیِ بازی مردان به ورزشگاه نروند دچار بیماری روحی و روانی می‌شوند»! و «زنان باید به عنوان تماشاچی بازی مردان به استادیوم بروند تا هم فحش بدهند و هم فحش بشنوند»! و... از این مسئله دفاع کردند.

پیشنهاد شرم آور عقیم سازی زنان کارتن خواب را نیز باید به فهرست اقدامات «ضدِ زن» در جریان تندروی اصلاح طلب اضافه کرد. نکته قابل توجه اینجاست که این پیشنهاد توسط مولاوردی ارائه شده بود.

لازم به ذکر است که اصلاح طلبان در سال ۸۸ نیز مدعی بودند که اسیر صحنه سازی های خطرناک نمی شوند. بعدها لیدرهای فتنه اعتراف کردند که تقلب، «اسم رمز آشوب» بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسين DE ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    19 0
    آقاى كرباسچى كه باندازه نيم متر كرباس ارزش وجودى ندارى آيا اون زمان كه با همسرت زمينهاى كارخانه رشت الكترونيك رو بالا ميكشيدى بفكر مردم هم بودى؟
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      10 0
      مقاله نویس روزنامه آرمان پاسخگو باشد در دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم نبود چرا شاهد اعتراضات گسترده مردم بودیم ؟!
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      9 0
      دار و دسته اصلاح طلبان و روحانی 8 سال شعار توخالی دادند و اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند حالا میگن با شعار مشکلات مردم حل نمیشه !
    • داریوش IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      13 0
      رئیسی رئیس جمهور محبوب و مقبول مردم ایران است اما روحانی منفور بود.
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      13 0
      روحانی میخ آخر را بر تابوت اصلاحات کوبید افساد طلبان فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      7 0
      باند بازی و رانتخواری و ویژه خواری ویژگی بارز جریان اصلاح طلب است اینها بفکر مردم نبوده و نیستن.
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      7 0
      تجمعات صنفی نتیجه عملکرد بسیار ضعیف دولت اصلاح طلب روحانی است افساد طلبان ارزش پول ملی را به یک دهم تقلیل دادند و تورم افسارگسیخته ایجاد کردند مردم حق دارند معترض باشند.
    • SE ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      9 0
      مشکلات مردم با دزدی و رانتخواری و خاصه خواری و دلار و طلاخواری و کارخانه و شرکت خواری اصلاحات هم حل که نشد هیچ بدتر هم شد
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      2 4
      حالا شما به فکر مردم باشید گذشته ها گذشته به فکر اینده باش ایران زیاد درامد ومنابع داره الان کجا میره؟؟؟؟؟؟خخخخ
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      5 0
      دلزدگی، انزجار و تنفر ملت از اصلاح طلبان ریشه در تهوع آوری و اشمئزاز این قبیله دارد که پس از چهاده قرن باردیگر اسلام اموی را ترویج می کنند!
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    7 0
    آهای دزد ! مردم مواظب جیباتون باشید...
  • محمدایوب IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    18 0
    کرباسچی می گفت هرکس کمتر از 400هزارتومان درآمد دارد از تهران برود بیرون با فروش تراکم سیار به استهاله طلبان آنقدر قیمت مسکن رابالا برد مثل الان که خانه دار شدن به رویا تبدیل شده توسط دولت اعتدال که حامی آن بودند
    • اصحاب کهف IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      5 0
      یه مدت حضور پررنگ در مشرق وزین را نداشتم.!! این همون کرباسچی 123 میلیاردی نیست؟ پشت تلویزیون گریه می کرد؟
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      4 0
      در کل فقط با حسین فریدون ها و کرباسچی ها مشکل حل خواهد شد! منظورش اینه احتمالآ!
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      1 0
      فقط گنج قارون میتونه به اینچنین فردی! اینچنین اعتماد به نفسی بده. وقاحت باره. یه ضرب المثل جدید است که میگه پاتو به اندازه گلیم دزدیت دراز کن!
  • سامان IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    8 0
    مولاوردی با ترک برنامه زنده جهان آراء نشان داد که افساد طلبان ظرفیت انتقاد را ندارند و فقط تریبون یکطرفه می خواهند وگرنه قهر می کنند و فرار را بر قرار ترجیح می دهند.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    6 0
    با سلام در تحلیل کلی نقش جریان چپ و پس از آن اصلاح طلبی در کشور و همچنین جریان مربوط به هاشمی رفسنجانی محملی برای استحاله نظام سیاسی بوده است. این جریانات اداره کشور بر اساس اسلام و فقه سیاسی و ولایت فقیه را باور نداشته و در تمام سطوح از راهبردی تا فرهنگ و سایر ساختارها دنبال تجدید نظر بودند . این جریانات کشور را براساس روش مدرنیزاسیون اداره می کردند و بدین ترتیب فرآیندها، روندها، برنامه ها ، منابع، نهادها، روابط و... همگی براساس بازخوانی مجددا مدرنیته صورت گرفت و با قدرت گرفتن این جبهه شاهد غروب اسلام در ساحت دولت و به تبع آن حوزه نفوذ دولت بودیم ‌‌‌. بنظر نگارنده دولت سیزدهم پایان یک دوره طولانی از تربیت انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی در پشت خاکریز های دولت که پرچم دار مدرنیته شده بود زمین گیر شده بود. این بخش از حیات انقلاب اسلامی نیازمند مطالعات گسترده ای است . مطالعات دقیق و مستند که امکان بازخوانی این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی را فراهم سازد. ملت عزیز نیازمند جهاد تبیین این دوره تاریخی هستند تا با بصیرت در آینده دست به انتخاب زده و از تکرار تاریخ جلوگیری بعمل آورد.
  • محمدایوب IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 0
    استحاله طلبان فقط با میکروفن ودر زیر زمین یا سایت وروزنامه هایشان گفتگو میکنند در مقابل منتقدانشان بسیار زبون وکوچک هستند وفرار میکنند درست مانند منافقان در اوایل انقلاب که در بحثهای سیاسی وقتی در می ماندند زنهایشان ودخترانشان را میفرستادند ووقتی کم می آوردند با داد وفریاد به هم می‌زدند. اینها هم از همان قشر هستند.
  • سید فروزان CH ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 0
    در این سئوال ماندهام که این جماعت فتنه کران زندگی خود را چگونه تامین میکنند کار که نمیکنند ،سابقه زندان هم که دارند ، بعضا ممنوع الکار شده‌اند مثل این مولاوردی از کجا خرج بوتاکس صورتش را تامین میکند ؟ خرج یک سال یک خانواده را او در صورتش خرج میکند
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 0
    اعتاضات پی در پی اصلاح طلبان نشانگر موفق بودن و درست عمل کردن آقای رئیسی است هر چه رئیس جمهور موفق تر می شود اصلاحات چی ها و کارگزاران عصبانی تر می شوند اینها نماینده غربیها در ایران هستند هر چه در غرب تصمیم گیری شود اینها آنرا ترجمه می کنند و به خورد مردم می دهند اما هر روز شکستتشان از روز قبل بیشتر می شود
  • میثم IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    3 0
    8سال کر و کور و لال و مشغول پر کردن جیب های خود بودند. به اسم خصوصی سازی املاک و کارخانه ها را بالا کشیدند و امروز ثروت هایشان در بانک های خصوصی حد و مرز ندارد.
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    5 0
    روحانی معذور نبود ،مامور بود ،وانچه مردم به عنوان فلاکت درو میکند نتیجه آن ماموریت است ،،،
  • عمو IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    5 0
    آقای کرباسی و اینا ... به نِظِردون کار با شعارای تو پر چطو پیش میرِد?
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    7 0
    اقای کرباسچی از رشت الکتریک و کارگر هاش چه خبر
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    3 0
    من هم موافقم. مردم از روحانی انتظاری جز دروغ و حقه و کلک و وعده سرخرمن نداشتند. اما واقعا از رئیسی انتظار درستی و عمل به وعده ها دارند.
  • ناشناس MD ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    1 5
    آقای رئیسی با مردم صادق باش . این وضع گوشت و برنج و سایر اجناس مایحتاج مردم را اگر فکری براش نکنید ریشه همه شما را خواهد زد. اگر نمیتونی کاری کنی محترمانه رئیس جمهوری را رها کن. از اون اولش هم پیدا بود کسی که توفیق خدمت گذاری به آقا علی بن موسی الرضا را رها میکنه و دنبال نخودسیاه میره آخر و عاقبتش بهتر از این نمیشه .
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      3 0
      شما دقیقا وباتابلو نشان دادی که تابع غرب ونوکران داخلیش هستی وخواهان از دست دادن استقلال در ازای یک لقمه هستی که آمریکا درازای اجرات دستورات استکاباریش به امثال شما می خواهد عنایت فرماید
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      2 0
      اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند از رئیسی انتظار معجزه نداریم !
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    2 0
    مرگ بر وطن فروش
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    3 0
    کرباسچی: با شعارهای توخالی مشکلات ‌مردم حل نمی‌شود!!!! /// داداش کرباس! میخای جوک بگی بگو عیبی نداره ولی خیلی خنده دار نباشه چون عواقب داره !
  • سعید IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    2 0
    آقای کرباسچی از قیمت اسب و نگهداری آن در تهران خوب خبرهایی دارد...! وقتی که اون موقع به تاز می رفت معلومه دیگه الآن باید اینگونه منتقد باشه...!!!
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    2 0
    اگر روحانی اینقدر خیانت کرده که کرده، پس چرا از محاکمه او و دار و دسته اش میترسند؟ اون که دیگه طرفداری بین مردم نداره.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    پس تولی و تبری به کجا رفت ؟
  • DE ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    5 0
    کرباسچی: با شعارهای توخالی مشکلات ‌مردم حل نمی‌شود/ولی به جان جان کریه مشکلات شما اشرافی ها و اصلاح طمعکاران که حل شد. از کارخانه رشت الکتریک چه خبر . بالاخره با ویلاهای نجومی تهران عوض کردید یا هنوز نه؟؟ از عبدالله چه خبر ؟
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    2 0
    آقای کرباچی یک ارزن وجدان داشته باش ولی میدونم شما افساد طلبان ندارید
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    2 0
    اى فرزند، خود را در آنچه ميان تو و ديگران است، ترازويى پندار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس