ویژه ها

از تابستان ۹۶ تاکنون شورای شهر و شهرداری تهران دربست در اختیار اصلاح طلبان بود، اما این طیف با اینکه در این مدت سه شهردار برای تهران انتخاب کرد، اما هیچگاه اجازه نداد که یک زن شهردار تهران شود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** دیروز از «قاتلِ یک زن» دفاع کردند امروز از «شهردار زن» می گویند

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «شهردار زن در بهشت جایی ندارد» نوشت: «زنان می‌توانند شهردار شوند و مانع قانونی ندارد، اما چرا شهردار زن برای تهران انتخاب نمی‌شود؟ ...در حالی عدم تمایل به شهردارشدن یک زن  در میان منتخبان شورای شهر ششم، نمایان شده که آمار نشان می‌دهد پس از انقلاب تاکنون فقط پنج زن از سوی شهرداران، به‌عنوان شهردار منطقه منصوب شدند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اصولگرایان شورای شهر ششم به یک خانم اجازه مدیریت شهری نخواهند داد. حتی منتخبان زن شورای شهر ششم تهران همچنان برای شهردارشدن یک خانم علاقه از خود نشان ندادند».

دولت روحانی هم زمین سوخته تحویل گرفت اما شلوغ بازی نکرد/ دیروز از «قاتلِ یک زن» دفاع کردند امروز از «شهردار زن» می‌گویند

فعالین و رسانه های اصلاح طلب اصرار دارند که خود را حامی و مدافع حقوق زنان جلوه دهند اما این طیف بارها در بزنگاه ها در مسئله دفاع از حقوق زنان مردود شده است.

از تابستان ۹۶ تاکنون شورای شهر و شهرداری تهران دربست در اختیار اصلاح طلبان بود، اما این طیف با اینکه در این مدت سه شهردار برای تهران انتخاب کرد، اما هیچگاه اجازه نداد که یک زن شهردار تهران شود.

اما مسئله به همین جا ختم نمی شود. «محمدعلی نجفی» اولین شهرداری بود که شورای شهر اصلاح طلب پنجم تهران انتخاب کرد. وی به دلیل سوءمدیریت و ناکارآمدی از شهرداری کنار رفت و چندی بعد در اقدامی جنایت آمیز همسر دوم خود که زنی جوان بود را با اسلحه غیرمجاز به قتل رساند.

طبیعتا طیف اصلاح طلب می بایست با دفاع از مقتول که زنی جوان بود، قاتلِ یک زن را آماج حمله قرار داده و از وی برائت می جست و اعلام می کرد که قاتل باید به اشد مجازات برسد؛ اما آیا اصلاح طلبان همین گونه رفتار کردند؟ پاسخ منفی است.

جریان اصلاح طلب بجای دفاع از مقتول، به حمایت تمام قد از «قاتلِ یک زن» پرداخت و مقتول را آماج توهین و تهمت قرار داد. نکته قابل تأمل اینجاست که حتی لیدرهای جریان اصلاح طلب از جمله خاتمی به میدان آمده و برای آزادی قاتل، چندین میلارد تومان پول مهیا کردند.

همین جریان اصلاح طلب در سالهای گذشته در پیشنهادی شرم آور مدعی شده بود که زنان کارتن خواب باید عقیم شوند. اصلاح طلبان تاکید دارند که زنان باید برای تماشای بازی مردان به ورزشگاه بروند تا هم فحش بدهند و هم فحش بشوند. فعالین اصلاح طلب مدعی هستند که اگر زنان برای تماشای بازی مردان به ورزشگاه نروند، دچار بیماری های روحی و روانی می شوند.

حالا این طیف با این سابقه سیاه در موضوع حمایت از حقوق زنان، مدعی است که چرا شورای شهر ششم برای تهران شهردار زن انتخاب نمی کند. متاسفانه نگاه اصلاح طلبان به زنان نگاهی جنسیت زده و ابزاری است و این واقعیت قابل کتمان نیست.

** دولت روحانی هم زمین سوخته تحویل گرفت اما شلوغ بازی نکرد

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «گفته می‌شود دولت یازدهم و دوازدهم «زمین سوخته» تحویل دولت سیزدهم می‌دهد... زمانی که آقای احمدی‌نژاد دولت را تحویل آقای روحانی می‌داد برخی از این سخنان نیز مطرح بود که دولت احمدی‌نژاد زمین سوخته تحویل آقای روحانی می‌دهد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «دولت روحانی هم...زمین سوخته تحویل گرفته بود اما طرفداران آقای روحانی خیلی روی آن زوم نکردند و سعی کردند دولت آقای روحانی را به سمت کارآمدکردن ببرند».

دولت روحانی هم زمین سوخته تحویل گرفت اما شلوغ بازی نکرد/ دیروز از «قاتلِ یک زن» دفاع کردند امروز از «شهردار زن» می‌گویند

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که دولت روحانی هم زمین سوخته تحویل گرفته بود اما دولت و حامیان دولت بجای پرداختن به این مسئله تلاش کردند تا به سمت کارآمدی پیش بروند.

به این نمونه توجه کنید: چندی پیش روزنامه ایران-ارگان رسانه ای دولت- در مطلبی نوشته بود: «دولت گذشته سیاست هایی را اتخاذ کرده و منابع مالی بردوش دولت جدید گذاشته است که برای اصلاح آن باید حداقل ۸ سال کار کرد».

پیش از آن  «شهربانو امانی»  عضو شورای شهر پنجم تهران در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود: «دست‌کم ۱۶ سال زمان لازم است تا کشور به وضعیتی بازگردد که وقتی احمدی‌نژاد دولت را از خاتمی تحویل گرفت، حاکم بود».

فعالین و رسانه های اصلاح طلب تا همین سال گذشته مدعی بودند که دولت روحانی در حال آواربرداری است و هنوز عملیات آواربرداری تمام نشده است! اعضای ارشد دولت روحانی و اصلاح طلبان به حدی در انداختن قصور و تقصیرهای خود به گردن دولت قبل افراط کردند که حتی صدای برخی رسانه ها و فعالین اصلاح طلب نیز به اعتراض بلند شد.

تصمیم غلط و غیرکارشناسی دلار ۴۲۰۰ تومانی، اجرای غلط طرح سهمیه بندی بنزین، حذف کارت سوخت، بی عملی در ساخت مسکن، عدم مدیریت صحیح بازار خودرو، تورم ۴۳ درصدی، افزایش ۸ برابری قیمت دلار، حمایت از مدیران نجومی، توتال، تبعات قرارداد کرسنت، حسین فریدون، مهدی جهانگیری، شبنم نعمت زاده، مهدی آخوندی، هادی رضوی و...تنها بخشی از کارنامه غیرقابل دفاع دولت روحانی در ۸ سال اخیر است.

علاوه بر این آمار تورم، نقدینگی، بدهی دولت، رشد اقتصادی، ضریب جینی و...حکایت از آن دارد که دولت روحانی زمین سوخته تحویل می دهد.

جالب اینجاست که اصلاح طلبان به عنوان بانیان اصلی وضع موجود در حال جاانداختن این مسئله هستند که رئیسی باید ظرف ۱۰۰ روز تحول عظیم اقتصادی ایجاد کند.

** آقای روحانی؛ ای کاش همه چیز را گردن کرونا نمی‌انداختید

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: «شاید لازم باشد خطاب به آقای روحانی رئیس جمهوری چند واقعیت از دوران ریاست جمهوری شان را به اختصار بیان کنیم حتی اگر متهم به سیاه‌نمایی شویم...حالا هرچقدر دولت آمار جمع بزند و از دستاوردهایش بگوید واقعیت اما از سرخوردگی مردمی می‌گوید که تا سال‌ها از هر وعده‌ای برای فردای بهتر می‌ترسد. واقعیت از اختلاف عمیق طبقاتی می‌گوید که طی این سال‌ها بیشتر شد و پر کردن این شکاف قطعا زمان بر خواهد بود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «هرچند بیان این حرف‌ها در روزهای پایانی ریاست آقای روحانی اثری در تغییر وضعیت نخواهد داشت اما بد نیست تا آقای روحانی بداند که طی این ۴ سال تصمیم های زیان باری چون بالا بردن یکباره نرخ بنزین، تغییر نکردن ساختارهای معیوب و ... را مردم از یاد نبرده‌اند...آقای روحانی، اینها سیاه‌نمایی نیستند که ای کاش همه چیز را گردن کرونا نمی‌انداختید و کمی واقع‌بینانه کاستی‌های خود و اطرافیانتان را واکاوی می‌کردید».

دولت روحانی هم زمین سوخته تحویل گرفت اما شلوغ بازی نکرد/ دیروز از «قاتلِ یک زن» دفاع کردند امروز از «شهردار زن» می‌گویند

متاسفانه دولت آقای روحانی با بدنه کارشناسی و طیف گسترده صاحبنظران در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد و سیاست خارجی ارتباط قابل قبولی نداشت.

شخص رئیس جمهور و معاون اول و وزرا و معاونین رئیس جمهور در این ۸ سال چند بار به میان مردم رفتند تا حرف دل آنان را بشنوند؟ وقتی هم که میان مردم رفتند، یا با کفش وارد چادر زلزله زدگان شدند، یا با توهین و تحقیر طرف مقابل گفتند «خودت بمال»، یا به کشاورز زحمت کش با توهین گفتند «سبوس بخور» یا میکروفون خبرنگار خانم را پرت کردند یا به مسافر فرودگاه با تکبر، توهین کردند و...

دولتمردان در این ۸ سال با این تعابیر از منتقدان و کارشناسان استقبال کردند: بی‌سواد، بی شناسنامه، مزدور، انقلابیون نفهم، یک‌مشت لات، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند و ...

دولت روحانی در این ۸ سال هرگاه درباره کارنامه خود مورد سوال قرار می گرفت، قصور و تقصیرهای خود را به گردن دولت قبل، ترامپ، سیل، زلزله، کرونا و تحریم می انداخت و مدعی بود که این دولت، بدشانس ترین دولت پس از انقلاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • NL ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    17 1
    هی میگم چیزی نگم بعد میگم نمیشه مطرح نکنم داداش وقتی مموت دولت رو تحویل داد چندین ده میلیارد پول نقد داشتیم و ذخایر طلا علاوه بر اون برجام و عوایدیش رو روحانی گرفت رئیسی بنده خدا هیچ کدوم از اینها نداره و باید روی زمین خاکی بیاد مملکت بسازه دنیا اونقدر ارزش نداره که سرش دروغ و مهمل ببافید
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      9 1
      کابینه بنفش کشور را سوزاند و سوخته هاش رو به انگلیس فروخت،آخه شنیده بودند انگلیسیا سوخته اش را هم خوب میخرند!
  • محمدایوب IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    20 1
    خجالت معرفت در قاموس ووجود اصلاح طلبان جایی ندارد ودر دولت رو.. بالاترین رشد پررویی را از صدر خلقت آدم تاکنون داشته ایم می گویند رو.... زمین سوخته ازاحمدی نژاد تحویل گرفت اما شلوغ بازی نکردند. آیت الله جوادی آملی فرمودند دیا+ثت سیاسی. ... 8سال است میگذرد هنوز میگویند تقصیر احمدی نژاده.
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      5 0
      دولت حسن روحانی تا اخرین روز کاریش در چهار سال اول بی تدبیری و نامدیریتی خودرا گردن دولت قبل می انداخت در چهار سال دوم که دیگر دولت قبل خودش بود به سه قسمت تبدیل کرد اول مردم را مقصر بی تدبیری های خودش قلمداد کرد برای کلاه گشاد برجامی که سرش رفت خدا را مقصر کرد وگفت خدا برجام را اورد در پایان کار و روزهای اخرین دولت تخریب خود دولت اینده یعنی دولت اقای رئیسی را که هنوز در پاستور حضور بهم نرسانیده مقصر جلو میدهد واین فرار از پاسخگویی ها را مدیون روزنامه های زنجیره ای اصلاحات همچون شرق میباشد
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      4 1
      روزنامه هایی مثل شرق اصلاح طلبان مجبورند از دولت تخریب و نا امید حسن روحانی حمایت کنند اصلاح طلبان پاداش هنگفت خوش خدمتی برای جنابان حسن روحانی گرفته اند واین مردم هستند که از این مقوله سرشان کلاه گشاد رفته اصلاح طلبان حتی یک منشی ساده بخش داری برای هفت پشتش در این هشت سال ثروت اندوزی کرده است نوش جانشان ....
  • حذیفه بن یمان IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    9 0
    در تاریخ 13 مرداد 1392 یعنی زمان آغاز به کار دولت فعلی ، بیش از یک هزار و 600 میلیارد تومان در حسابهای جاری خزانه و معادل همین مقدار در سایر حسابها و حساب فروش شرکت ها وجود داشته است که در گذشته ، کمتر زمانی این مقدار ، در حسابها پول وجود داشته است. کل پرداختی خزانه در سال 1391 یعنی سال آخر دولت قبل ، با همه فراز و نشیب های مهم حدود 104هزار و 500 (یکصد و چهار هزار و پانصد) میلیارد تومان بوده است. در این سال پروژه‌های عمرانی و دیگر خدمات دولت کاملاً فعال بوده و حقوق و مطالبات کارمندان، طبق روال معمول پرداخت شده است. در این سال استقراضی انجام نشده و تنخواه خزانه نیز مسترد شده است. در سال 1392 یعنی اولین سال دولت فعلی مجموعاً 147 هزار و 500 (یکصد و چهل و هفت هزار و پانصد) میلیارد تومان درآمد کسب شده و توسط خزانه به دستگاه ها برای هزینه اختصاص یافته است. که این رقم نسبت به سال 1391 بیش از 40% رشد داشته است، این رشد در دهه های اخیر ، کم نظیر بوده است. در سال 1392 به بهانه کمبود درآمد بسیاری از پروژه ها، تعطیل شد و شاه بیت کلام مدیران دولتی کمبود منابع و درآمد بوده است. روند افزایش درآمد و هزینه های جاری دولت کمابیش در سال های 93 و 94 نیز ادامه یافته و به ترتیب 178 هزار میلیارد تومان و 204 هزار میلیارد تومان درآمد کسب گردید که متقابلاً هزینه شده است. علت اصلی این تفاوت درآمد را باید در واگذاری های اصل 44 و اجرای مالیات ارزش افزوده در دولت قبل و تفاوت قیمت ارز در محاسبات بانک مرکزی در دولت فعلی دانست. علاوه بر این ، صندوق توسعه ملی با 55 میلیارد دلار سرمایه و 32 میلیارد دلار موجودی و بانک مرکزی با حدود 108 میلیارد دلار ذخایر ارزی و حدود 22 میلیارد دلار طلب از محل فروش نفت، تحویل دولت فعلی شده است. به این ترتیب روشن است که برخلاف ادعای کذب مطرح شده ، درآمد دولت کاملاً مناسب و دست دولت در اداره کشور و هزینه کردن برای امور عمومی باز بوده است.
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      2 0
      ار مستند دفاع کردنت عشق میکنم، احسنت
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    15 0
    دکتر محمود احمدی نژاد دولت را با 600 تن طلا تحویل دولت شیخ داد.
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      12 0
      شیخ ،که فقط 60 تنش رو جهانگیری رانتی واگذار کرد. علی لعنت الله
  • سید IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    12 0
    شرایطی بحرانی ای که اکنون به لحاظ وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی در کشور ما از یک دولت به دولتی دیگر به ارث گذاشته است فقط در عصر قجر سابقه داشته است!
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    13 0
    دولت روحانی اگر هم زمین سوخته تحویل گرفت حداقل یک زمینی بود که سوخته بود ! اما الان دیگه زمینی نمونده سوخته ی رو هوا تحویل دولت بعد میده . پس الاح طلبهای مفت خور زبان به کام بگیرید و تا پایان احداث زمین جدید لال باشید شاید مردم یادشون بره
  • امیرو IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    12 0
    دولت روحانی بلایی بر سر زمین آورد که بمب اتمی بر سر زمین هیروشیما نیاورد. دولت رئیسی سالها باید در این زمین برهوت کار کند تا شاید نهالی بتواند نمو کند. واقعاً باید این نابغه را به کشورهای بلاد کفر صادر کنیم .
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    6 0
    اگر این زمین سوخته ای که شما میگید ، به من میدادند ، بنده بهتر از شما اداره اش میکردم .... از پشت میز اداره کردن زمین سوخته سخت است برای همینه که کسی کف نزد
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    6 0
    دزد ها و خیانت کاران باید مجازات شوند و برای همیشه از سیاست در ایران کنار گذاشته شوند اینها برای ایران و نظام بسیار مضر هستند و قصدشان فقط ضربه زدن است هر چه زود تر باید به سزای عمالشان برسند تا دیگر نتوانند ضربه بزنند
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    6 0
    اصلاح طلب نفرین بر شما
  • FR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    5 0
    اتفاقا روحانی زمین سوخته تحویل نگرفت و جز شلوغ کاری هم کار دیگری نکرد و هنوز هم در حال تحویل دولت انرا با شلوغکاری انجام می‌دهد
  • محمدجواد IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    رو...با دروغ گویی زمین راسوخته نشان داد. شلوغ بازی نکرد. ولی از روش شارلاتانیسم استفاده کرد.
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    با زمین سوخته از اول تا آخر دولتتون دارین حقوق نجومی میدین وای به روزی که نسوخته بود
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 0
    روحانی امروز هم می گوید هر بد بختی که بر سر مردم اورده است محصول دولت احمدی است
  • ک IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    این چکاریه قانون بنویسند ، مردان خانه دار ،زنان نان آور خانه وکار را به پایان برسانند
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 0
    حسن روحانی یکبار مردانگی کند و در یک مناظره مستفیم بنشیند مقابل آقای احمدی نژاد ، از روی کاغذ هم آمار بخواند قبوله،
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    با سلام شهر وپارکها را به نوعی در اختیار سگ بازان قرار دادند تا به ریش مسلمانان واحکام اسلام بخندند باتصویب شورای شهر تهران
  • DE ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    اصلاح طلبان نه جاه طلبان! ماله کشان! شهردارتون از زنش یک ابکش درست کرد و شهره عالم شد! نمیخواهید این بازی های بکش بکش جناحی بی فایده و مسخره رو کنار بذارید و در مقابل دمکراسی و حق رای تمکین کنید؟ تو کشورهای دیگه یک شهردار سابق میاد با احساس مسئولیت تمام ، کل تجارب مثبت اش رو دراختیار شهردار بعدی میذاره تا شهرهاشون ابادتر بشه، مردمشون شاد تر باشن. بعد شما میائید هی دست و پای کارگزاران جدید رو به بهانه های الکی مثل منافقین هی می کشید و کارشکنی می کنید؟ این رفتارتون نه با اسلام همخوانی داره نه با عرف دنیا نه با عقل سالم! شما اصلاحاتچی ها 32 ساله با این بازی های احمقانه بچگانه کشور رو عقب نگهداشتید و دشمنان ایران رو علیه ایران پررو تر کردید! بسه دیگه. پس لطفا نخود هرآشی نشید!
  • علیرضا IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    علی لعنت ا... قوم ظالمین.این عجب پرروییه برای تمام خرابکاریهاش بهانه داره.4 سال گردن احمدینژاد انداخت یکبار کرونا بکبار اصولگراها یکبار خسکسالی یکبار....... روحانی هزارهزاربارفقط فقط تقصیر خودته وتمام فامیلاته.اگر فقط یکبار یه حرفای دلسوزای نظام گوش میدادی الان اینقدرخوارو ذلیل نبودی کرم از خود توی توی بیسواد.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    کی بود.کی بودمن نبودم دولت هاکه هیچ کدامشان مقصرنیستنندمامردم ندارمقصریم زیادپرخوری میکنیم مثلامن خودم قسم بخورم شایدباورنکنیددرعرض 3ماه فقط یک کیلوگوشت تانستم بخرم ودرست درعرض 9ماه یک ماهی قزل 700گرمی وبقیه سیب زمینی کوکو..پنیرهم که درهفته تازه اگردرمیدان کارگیرم بیاد..پس ماهابی اورزه ایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس