ویژه ها

متاسفانه برخی سلبریتی ها دقیقا مشابه برخی فعالین سیاسی اصلاح طلب علیرغم دانش کم و آشنانبودن با مباحث و موضوعات مختلف، مدعی هستند که در همه امور متخصص و کارشناس هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** رضا کیانیان: شهید چمران سرافراز از دنیا رفت چون آرمان هایش را اجرایی نکرد

«رضا کیانیان» بازیگر سینما در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «برای من و شما نسخه پیچیده اند» نوشت: «چمران خیلی خوشبخت بود که با آرمان هایش رفت. زمانی که آرمان ها رنگ نباخته بودند و به ضد خود تبدیل نشده بودند. سرنوشتش را شبیه چه گوارا رغم زد. کاسترو را به حکومت رساند و خودش هیچ پست دولتی نپذیرفت. رفت جایی دیگر، و مبارزه اش را ادامه داد. اگر وزیر شده بود، مثل کاسترو ذلیل از دنیا می رفتچمران و چه گوارا سرافراز از دنیا رفتند چون آرمان هاشان را اجرایی نکردند. فقط حرفش را زدند و برایش جان باختند

وی در ادامه نوشت: « حالا، از حرف های چمران برای من و شما نسخه می نویسند . مثل همین پرده‌ای که شهرداری به در و دیوار زده و برای مردم نسخه پیچیده. اگر به خودشان می گفتند، بیشترشان باید در جا  از مسئولیت شان استعفا می دادند!  اکثر مسئولین این چنینی، خودشان را از هر نقدی جدا و پاک می دانند. نقد را فقط برای دیگران می پسندند. وگر نه چطور ممکن است چنین پرده ای را چاپ و تکثیر کنند و همه جا به نمایش بگذارند؟ »

در ادامه این مطلب آمده است: «اگر می خواهید میزان تقوا را در مملکت اندازه بگیرید، تمام مسئولین را در تمام پست ها چه دیروز و چه امروز با همین شعار بسنجید. ببینید چه تخصصی داشتند و چه پستی را در اختیار گرفته اند. حتماً میزان تقوا را در می یابیدمن وقتی این پرده را دیدم. کلی گیج شدم. اول به معنای تقوا شک کردم. بعد به خودم شک کردم. چون جمله «آن که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد، تقوا ندارد» جا هایی نصب شده که من و شما ببینیم؛ من و شما».

رضا کیانیان: شهید چمران سرافراز از دنیا رفت چون آرمان هایش را اجرایی نکرد/ اصلاح طلبان از روند کاهشی قیمت دلار نگران هستند!؟

متاسفانه برخی سلبریتی ها دقیقا مشابه برخی فعالین سیاسی اصلاح طلب علیرغم دانش کم و آشنانبودن با مباحث و موضوعات مختلف، مدعی هستند که در همه امور متخصص و کارشناس هستند.

به این نمونه توجه کنید: «علی مطهری» که در مجلس دهم نائب رئیس بود و با لیست امید- و با «تکرار می کنم» خاتمی به مجلس راه یافت در روزهای پیش در نامه ای به رئیس جمهور که در صفحه اول روزنامه اعتماد نیز منتشر شده بود، گفته بود: «چرا درخصوص میدان نفتی آرش در دریای خزر که میان ایران و آذربایجان مشترک است اقدامی نمی‌شود!؟». این اظهارنظر تأمل برانگیز و البته تاسف برانگیز در حالی است که میدان نفت و گاز آرش در آب‌های خلیج‌فارس است و نه در دریای خزر! و بین ایران و عربستان و کویت مشترک است و نه ایران و آذربایجان!».

حالا برمی گردیم به اظهارات رضا کیانیان درباره شهید چمران. وی مدعی شده است که شهید چمران شبیه چه گوارا بود که صرفا به مبارزه پرداخت و وزیر نشد. این در حالی است که شهید چمران از مهرماه ۱۳۵۸ تا شهریور ۱۳۵۹ وزیر دفاع بوده است.

شهید چمران همچنین در دوره اول مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران کاندید شد و به مجلس راه یافت. علاوه بر این شهید مصطفی چمران در سال ۵۸ در دولت، معاون نخست وزیر بوده است. پس برخلاف ادعای آقای کیانیان، شهید چمران صرفا یک مبارز در میدان نبود. همچنین برخلاف ادعای کیانیان، شهید چمران همانند دیگر شهدای گرانقدر، آرمان هایشان را اجرایی کردند و اینطور نبود که فقط حرفش را بزنند.

رضا کیانیان: شهید چمران سرافراز از دنیا رفت چون آرمان هایش را اجرایی نکرد/ اصلاح طلبان از روند کاهشی قیمت دلار نگران هستند!؟

و اما آقای کیانیان مدعی شده است که «چمران با آرمان هایش رفت. زمانی که آرمان ها رنگ نباخته بودند». این ادعا در حالی است که اکنون نیز آرمان ها رنگ نباخته اند. گویا آقای کیانیان و همقطاران وی موج عظیم و فراگیر «سلام فرمانده» را ندیده اند و یا خود را به ندیدن زده اند. در ماههای اخیر دهه نودی ها سنگ تمام گذاشته اند و این سرود زیبا و حماسی همچنان شهر به شهر و کوچه به کوچه در حال فراگیری است و حتی مرزهای ایران را نیز درنوردیده و به زبان های دیگر نیز در حال تکثیر است.

در حال حاضر آرمان ها رنگ نباخته است و جوانان مدافع حرم تنها یکی از مصادیق در این زمینه است. گویا آقای کیانیان فراموش کرده که در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی چه غوغایی به پا شد. این اتفاق در دهه ۶۰ رخ نداده بود، بلکه در اواخر دهه ۹۰ رخ داد.  

آقای رضا کیانیان بهتر است بجای این قبیل نظریه پردازی ها، بابت حمایت خود از «دولتِ اصلاح طلبان» به مردم پاسخگو باشد. آقای کیانیان، صورت مسئله را پاک نکنید، لطفا کمی هم به فهم و شعور مردم احترام بگذارید.

لازم به ذکر است که رضا کیانیان را عمدتا با عنوان شاگردی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در رسانه‌های اصلاح طلب معرفی کرده‌اند و کیانیان با همین عنوان و نزدیکی با شهید بهشتی تنور نان‌داری برای خودش فراهم کرده است. در صورتیکه این شاگردی قبل و بعدی هم داردکیانیان پس از طی یک دوره طلبگی در مشهد و شاگردی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و نزدیکی کوتاه مدت به شهید بهشتی، مارکسیست می‌شود و به همکاری با سازمان «پیکار» با گرایشات شدیدا ضد اسلامی ملحق می‌شود.

پیش از این، «رسول شرکتی» یکی از زندانیان سیاسی دهه  ۶۰ در مورد سوابق رضا کیانیان به رادیو زمانه گفته بود «من با رضا کیانیان (همین هنرپیشه معروف) که بعد از دو یا سه سال مخفی بودن خود را در تهران معرفی کرده و سپس به مشهد منتقل گردیده بود چند بار واسطه فرستاد برای صحبت کردن با من. قبلا گفته‌ام رضا کیانیان مسئول پیکار خراسان بود و دو یا سه باری که گروه‌های سیاسی در سطح استانی جلسه گذاشته بودند همدیگر را دیده بودیم».

یکی از فعالین رسانه ای پیش از این در مطلبی نوشته بود: «با توجه به اظهارات صریح رسول شوکتی، کیانیان در صورت عدم بازگشت از مسیری که در آن افتاده بود، با طناب اعدام زندگی‌اش در دهه شصت  قطع می‌شد و فرصت بازی کردن در کیف انگلیسی سیدضیاالدین دری را پیدا نمی‌کرد. اما با تاکید بر شاگردی حضرت آیت الله خامنه‌ای از زندان و اعدام نجات پیدا کرد. نکته مهمتر این است که رضا کیانیان  چهل سال است با طرح عنوان شاگردی کوتاه مدت حضرت آیت الله خامنه‌ای در فاخرترین آثار حکومتی حضور پیدا کرده است و همواره بیشترین دستمزدها را از پروژه های دولتی دریافت کرده است، یعنی دستمزد رضا کیانیان مستقیم از ریاکاری شاگردی کوتاه مدت حضرت آقا و پول فروش نفت پرداخت شده است.»

** اصلاح طلبان از روند کاهشی قیمت دلار نگران هستند!؟

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «شایعه ای که با دو توئیت صدا کرد» نوشت: «این روزها زمزمه ها و شنیده هایی زیاد به گوش می رسد؛ حرف و حدیث هایی که خبر نیستند و شباهتی به اخبار تایید شده هم ندارند اما می توانند محل بحث و گفت و گوهای فراوانی باشند. البته این نکته را نیز باید اضافه کرد که زمزمه هایی از این دست آنقدر مایه های خبری در بطن خود دارند که می توانند به تحلیل هایی پیش از وقوع حادثه تبدیل شوند

در ادامه این مطلب آمده است: «روز گذشته در فضای مجازی توییت‌هایی از علی باقری‌کنی (دیپلمات ایرانی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات مربوط به احیای برجام در وین) دست‌به‌دست می‌شد که بازار زمزمه‌ها و شنیده‌ها یا به عبارتی شایعات خبری را داغ کرده بود و تحلیل‌های قبل از وقوع حادثه را دامن زده بود. برای همین زیاد می‌شد دید که برخی از کاربران پرسیده‌اند آیا علی باقری‌کنی از وزارت امورخارجه و مذاکرات خداحافظی می‌کند یا آیا مذاکرات برجام به پایان رسیده است؟ برای همین از حالا بسیاری چشم به روزهای آینده دوخته‌اند تا ببینند آیا واقعه‌ای در راه است یا از بن، تحلیل‌های پیش از وقوع حادثه نادرست بوده‌اند.»

رضا کیانیان: شهید چمران سرافراز از دنیا رفت چون آرمان هایش را اجرایی نکرد/ اصلاح طلبان از روند کاهشی قیمت دلار نگران هستند!؟

این روزها قیمت دلار و سکه روند کاهشی را در پیش گرفته است. اما همزمان با این روند مثبت، برخی رسانه های اصلاح طلب همصدا با رسانه های معاند به شایعات دامن زده و زمینه را برای افزایش قیمت دلار و شوک به بازار فراهم می کنند.

شایعه استعفا نیز در همین زمینه قابل بحث است. طیفی که این شایعه را منتشر می کند ۲ هدف اصلی را دنبال می کند؛ یکی القای آشفتگی در دولت و در رفتن زمام امور از دست دولتمردان است و دیگری به بن بست رسیدن رویکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی است.

این طیف در پی القای این ادعا است که تنها مسیر در سیاست خارجی از کرنش مقابل آمریکا و تروئیکای اروپا می گذرد. این یعنی باید یکطرفه امتیاز بدهیم و هیچ انتظاری بابت دریافت امتیاز از طرف مقابل نداشته و امضای وزیر خارجه آمریکا را هم تضمین بنامیم.

متاسفانه طیفی که در دولت قبل دلار ۳۲ هزارتومانی و ۲ برابر شدن تحریم ها را به مردم تحمیل کرد در مسیر دولت سیزدهم پی در پی در حال سنگ اندازی است. و اما سوالی که در ذهن ایجاد می شود این است که آیا اصلاح طلبان از روند کاهشی قیمت دلار و سکه نگران هستند!؟

** آسیب شناسی وضع موجود توسط بانیان و حامیان تورم ۶۰ درصدی!

«علی صوفی» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «دولت در مواجهه با بحران‌های موجود در جامعه و به خصوص بحران اقتصادی و معیشتی با چالش در زمینه برنامه‌ریزی مواجه است و ما مشاهده می‌کنیم به‌رغم شعارهایی که در زمان انتخابات درباره گرانی و وضعیت معیشتی مردم دادند اما در عمل گرانی‌ها افزایش پیدا کرده و مشکلات اقتصادی مردم عمیق‌تر شده است.»

وی افزود: «آقای رئیسی بر این باور هستند که مشکلات اقتصادی مردم داخلی است و نباید مشکلات داخلی را به سیاست خارجی گره بزنند. به همین دلیل تلاش ایشان این بود که مدیریت داخلی کشور را بهبود ببخشند. با این وجود به دلیل اینکه رویکرد دولت سیزدهم برنامه محور نبود این موضوع محقق نشده است.»

رضا کیانیان: شهید چمران سرافراز از دنیا رفت چون آرمان هایش را اجرایی نکرد/ اصلاح طلبان از روند کاهشی قیمت دلار نگران هستند!؟

وقتی دولت روحانی روی کار بود، هم دولتمردان و هم فعالین و رسانه های اصلاح طلب به دفعات مدعی بودند که دولت در حال آواربرداری است و این عملیات هنوز پایان نیافته است.

دولت اول روحانی تمام شد و باز هم ادعای آواربرداری ادامه یافت. کار به جایی رسید که فعالین و رسانه های اصلاح طلب در شرایطی که قریب به ۸ سال از دولت روحانی سپری شده بود، مدعی بودند که عملیات آواربرداری حداقل ۱۶ سال زمان می برد و تازه نیمی از این مدت زمان سپری شده است!

حالا همان طیف از اولین هفته های روی کارآمدن دولت رئیسی تاکنون به دفعات ادعا کرده اند که چرا همه مشکلات کشور در این مدت زمان رفع نشده و ما شاهد فتح الفتوح اقتصادی نیستیم!؟

 این در حالی است که طولانی‌ترین رشد اقتصادی منفی سه دهه اخیر در دولت روحانی رقم خورد. در دولت روحانی شاهد تورم حدود ۶۰ درصدی بودیم. در دولت قبل بیش از ۵ هزار واحد صنعتی تعطیل شد و یا به حالت نیمه تعطیل درآمد و همچنین حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه مردم در بورس نابود شددولت روحانی کشور را با شاخص فلاکت ۴۶درصدی به دولت بعدی تحویل داد.  

به این موارد توجه کنید: «واکسن کرونا سوهان قم نیست که فراوان باشد»، «این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت. از ابتدا قرار نبود دولت خانه‌ای بسازد»، «برای کاهش قیمت‌ها دعا کنید»، «گرانی‌ها کار دولت نیست بلکه این دشمنان هستند که با فشار تحریم‌ها می‌خواهند ملت ایران را تسلیم کنند»، «مگر کسی عقل نداشته باشد که بگوید ۱۰۰ روزه مشکلات را حل می‌کنم»، «درخصوص فشار اقتصادی باید بگوییم دولت در این خصوص قصوری نداشته و جهان با یک پدیده نادر به نام ترامپ مواجه شده است».

«خودم هم بی‌خبر بودم، صبح جمعه فهمیدم بنزین گران شده است»، «نگویید اختلاس، بگویید معوقه»، «دختر وزیر، بیکار و مظلوم بود و به شغل شریف واردات پوشاک روی آورده بود»، «آنچه دولت روحانی تحویل گرفت دست‌کم به ۱۶ سال آواربرداری نیاز دارد» و...اینها بخشی از اظهارات دولتمردان و فعالین اصلاح طلب در حدفاصل سالهای ۹۲ تا ۱۴۰۰ است.حالا این روزها همین جریان سیاسی در پوشش منتقدان وضع موجود به میدان آمده و مدعی هستند که در ۸ ماه اخیر نه تنها هیچ تغییر مثبتی رخ نداده بلکه شرایط به مراتب بدتر شده است.

این ادعا در حالی است که تنها در یک نمونه، آمار فوتی های کرونا از ۷۰۰ نفر در روز به کمتر از ۳ نفر در روز کاهش یافته و برخی روزها نیز شاهد رکورد صفر فوتی بودیم. نکته قابل توجه اینجاست که این رکورد بدون برجام و بدون FATF رقم خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • احمد شیرازی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    55 0
    بابا جمع کنین ای شیپورای امریکا و انگلیس رو از چی میترسین رو هم رفته صد نفر هم نمیشن
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      21 2
      ارزانی دلار و کالاهای معیشتی و مسکن یادگار دولت شیخ بنفش
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      17 0
      احسنت ، کاملا موافقم!!!
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      10 0
      1401 یک سال بعد از روحانی و کثافاتش چرا دولت روحانی را تشویق به کناره گیی نکردن
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      23 1
      در بی سوادی امثال رضا کیانیان و علی مطهری که تردیدی نیست اما شگفتی از بی سوادی ای روزی نامه و سردبیر آن است که او هم نفهمیده است که مثلاً شهید چمران مسئولیت داشته است!!
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      15 0
      همین صحبت های کیانیان نشان از بی تقوایی است چون حرفی را می‌زند که تخصص آن را ندارد. بنابراین متن پرده شهرداری اول از همه در مورد خودشان صادق است.
    • DE ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      4 1
      رضا کیانیان: شهید چمران سرافراز از دنیا رفت چون آرمان‌هایش را اجرایی نکرد. آقا رضا عمو‌چون تو هم اگه میخوای سرافراز از دنیا بروی آرمانهایت را اجرایی نکن یعنی سعی و تلاش نکن یه دولت غربگدا بیاد سرکار .شما آزادی دوست داشتی برو هالییود کارکن.. ولی باز بعد از چند سال برنگردی بگی هالیمنبود رفتم هالیوود ، هالییوود خالیبود برگشتم ها.
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 11
    اگر 100 نفر نمیشن پس چرا ؟
  • محمد.قم IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    22 0
    کاش سلبریتی بودن!الان متوجه شدم که این مغز زنگ زده ها در حد زپرتیلیتی هم نیستن
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      6 0
      توروز روشن تاریخ رو تحریف میکنه . چمران ارماناشو عملی نکرد ؟؟مسئولیت نداشت؟؟؟
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    21 0
    رضا کیانیان تو کی هستی که در باره شهید والا مقام دکتر چمران حرف بزنی و در باره آرمانهای ملت ایران قضاوت کنی برو جمع کن بساط تو تو اصلا به حساب نمیای
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      11 1
      موج عظیم و فراگیر «سلام فرمانده» را ندیده اند.
    • محمد IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      14 0
      یه سوال چرا شهید چمران از آمریکا میره لینان و از شیعیان اونجا دفاع میکنه چرا جلوی اسرائیل ایستاد مگه اسم اینا ارمان نیست ایا باید ارمان را داد زد ببخشید ایشون پای ارمان قلبیشون ایستادن ایشون پشت امام امت بودن کلا چرا باید تو هر چی سرک بکشید و اظهار نظر کنید
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      شهید چمران مرد بسیار با شرف و صادقی بود ولی منظور آقای کیانیان چیز دیگریست
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    15 0
    آدم گاهی اوقات یه نظراتی رو از افراد بی مایه ای چون کیانیان،در مورد مردان بزرگ تاریخ میبینه و میشنوه که باورش نمیشه، آخه عزیزم شما رو چه به نظر دادن در مورد آرمانهای دانشمندِ زاهدِ عابدِ عارف و مجاهد راه خدا شهید مصطفی چمران، کسی که خیلی از علما رو هم نمیشه باهاش مقایسه کرد، پیشنهاد میکنم شما درمورد آقای قلقلی که از آرمانهاش به خاطر عمو قناد گذشت نظر بدی. آقا جایگاه تون رو بدونید آخه ، .....تلوزیون رو چه به …
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 13
    روند نزولی قیمت دلار!!!!!!!!!! توهم توهم توهم
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      7 2
      اگه قیمت دلارو پیگیری کنید.حرف از توهم نمی زنید.هرچند ما امید به کمتر شدن قیمت ارز نداریم.ولی همین ثابت نگه داشتن قیمتش وکاهش تدریجی واهسته دلار رو هم می تونیم ببینیم.البته همیشه ادم منفی باف وجود داره
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 10
    حرف کیانیان کاملا درسته البته برای مقصدش تلخ
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    21 0
    آقای کیانیان تو هنوز فرق شهر آبادان با بیروت رو تشخیص نمیدی عکس بندر بیروت رو جای آبادان میگذاری ، بهتر دهنت رو ببندی بشینی سرجات سلبریتی بیسواد ، غربگدا ، مزدور
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    23 0
    رضا کیانیان از سفارت انگلیس درکش کنید بالاخره مجری دستورات ملکه است
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    18 0
    کاینیان بهتره دهنشو اب بکشه اسم چمران بیاره
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    11 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • CA ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    16 0
    حتما تو خوبی و متخصصی که از بازیگری رسیدی به تبلیغ ریاست جمهوری و نمایشگاه عکس و حالا مقاله نویسی در روزنامه.
  • محمدایوب IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    15 0
    همین رضا کیانیان نبود در شروع کرونا فریاد واکسن بخرید ورفت لب مرز ارمنستان برای تزریق واکسن تو کارتن خوابیدن تا بهشون واکسن بزنن
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    10 0
    جملات اقای علی مطهری درباره چاه ارش ادمو ورژن جدید حکایت قدیمی است که فردی گفت:ده امامزاده یعقوب را در مصر شغال خورد.
  • عبدالله IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    18 0
    بازیگر بیسواد . انصافاً هم شوت و بیسوادی هم فاسد.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    4 1
    جملات اقای علی مطهری درباره چاه ارش ورژن جدید حکایت قدیمی است
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 7
    دلتون خوش هست
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    6 1
    خواستم به مشرق بگم چرا گیر میدی نمیزارید حرف بزنه کسی.دیدم واقعا وقتی قدرت دست اصلاحطلبان بود و یا میشه از این عقاید شخصی و اظهارات بروز نمیدند سلبریتی ها.
  • !! IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    9 1
    آقای کیانیان پرادعا ! کی به تو اجازه داده ، غیر از تخصص خودت ، اظهار نظر کنی ؟؟!!
  • رضا DE ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 6
    حرف هاى حجت الاسلام رضا كيانيان حضرت عباسى درسته خخخخخخ
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      2 4
      کیانیان تحصیل کرده حوزه و دانشگاه است.
  • سبد فروزان CH ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 1
    عجب احمق و نااگاهی است این رضا کیانیان در مورد شهید چمران و آرمان‌هایش از آرمان‌های چمران جنوب لبنان بود که نتیجه انرا امروز میبینیم از آرمان‌های چمران انقلاب اسلامی بود ،شهادت بود،مبارزه با غرب ،مقایسه چمران با چگوارا ،اصلا قابل مقایسه نیستند ، چگوارا در بک حرکتی شرکت کرد و بس ،چمران در بک نهضت پرچمدار بود یعنی خاک بر سر هر چه سلبریتی چون این کیانیان
  • !! IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    8 2
    سرپیتی های بیسواد بیوطن پرمدعا !!
  • طاهری IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 1
    یعنی واقعا چه دهنی دارند اصلاحاتی های شکست خورده و زن کش ، که این چنین پولادین بر دهنشان کوبیده میشود و فردا صبح روز از نو و توذهنی از نو !!
  • طاهری IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 1
    یعنی واقعا چه دهنی دارند اصلاحاتی های شکست خورده و زن کش ، که این چنین پولادین بر دهنشان کوبیده میشود و فردا صبح روز از نو و توذهنی از نو !!
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 0
    انقلابی نماها استاد دروغ‌پردازی هستند .همه مردم ایران بجز کاسیان تحریم از ارزانی و فراوانی استقبال می کنند . اگر کسی از ارزان شدن دولار ناراحت شود بیمار است .
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 1
    یه سیاه چال پیدا شده که در هر ثانیه سیاره ای مانند زمین را می بلعد . مثل سیاه چاله ای که دارد سرمایه مردم ایران را می بلعد .سیاه چاله طمع.و....
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 1
    رضا کیانیان اوامر را از سفارت تحویل می‌گیرد ،شرم آور است که به خودش اجازه داده که به شهداآنهم شهید چمران دروغ ببندد
  • صفی اله جعفری IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 5
    حضرت علی (ع) : انظر ما قال و لا انظر من قال.( به انچه گفته میشود نگاه کن نه به کسی که ان حرف را می گوید) چرا به جای جواب به حرفهای رضا کیانیان در مورد تقوا نداشتن کسی که مسئولیتی قبول می کند که در آن تخصص ندارد مثل شهردار تهران به خود کیانیان حمله کرده اید. این نشانه فرار از حرف حق نیست؟
    • حجت IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      حضرت والا، چرا
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    6 1
    آقای کیانیان شما باید جواب بدهی در سفارت انگلیس چه میکردی؟
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 4
    نظر مخالف یا در انتظار می گذاره یا حذف می کنه
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    4 1
    در پیتی ها
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    4 0
    عبدالله بن زبیر همان به که بر آن چرخ کذایی بنشیند و ولع خویش در پول خوردن به نمایش بگذارد.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 4
    دلار 23 هزار روحانی ملعون را ثابت نگهدارید معلوم شود دزد نیستید
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 0
    آب که سربالا بره قورباغه ابو عطا می خونه!!! آقای کیانیان به اندازه قد و قوارت حرف بزن. چمران سالها برای رسیدن به اهداف و آرمانهاش جنگید، اتفاقا سمت هم داشت. سواد این چیزها را که نداری اقلا بفهم که باید ساکت باشی!!! پاتو اندازه گلیمت دراز کن!!!
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    4 0
    چه قیاس مع الفارغی اقای کیانیان
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    6 0
    مگرشهیدقاسم سلیمانی که ارمانهایش راکه همان ارمانهای شهیدچمران بودرااجرایی کردسرافراز نبودونیست این چه نتیجه گیری است عزیزم شماازمسئولین اشرافی ناراحتی ماهم ناراحتیم بایدشفافیت سازی کنند که نمیکنندخودشعارهاضداشرافی گری مسئولین است
  • احسان معتمدی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 5
    آقا رضا کاملا صحیح فرموده شما که تفسیر کرده آید کاملا اشتباه گفته آید و شما مطالب را سانسور میکنید
  • حسین IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 3
    8سال قدرت داشتن حسابی چاپیدن حالا یک سال گذشته و خبری از پس دادن نیست.مهم اینه.ریس جمهور سفر استانیه. جای جمع کردن بانکای خصوصی و 2 میلیون مسکن خالی . مالیات گرفتن از دارایی تیلیاردرا کسی هم حتی اسم وزیراشو نمیدونه از بس قوی ان
  • حسین IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 2
    8سال قدرت داشتن حسابی چاپیدن حالا یک سال گذشته و خبری از پس دادن نیست.مهم اینه.ریس جمهور سفر استانیه. جای جمع کردن بانکای خصوصی و 2 میلیون مسکن خالی . مالیات گرفتن از دارایی تیلیاردرا کسی هم حتی اسم وزیراشو نمیدونه از بس قوی ان
  • CA ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 0
    خوب سلبریتی ها دیدند همه در تمام زمینه‌ها دارند فعالیت میکنند پس آنها هم دست به کار شدن
  • DE ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 0
    مرگ بر منافق
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 1
    جنگ که جنگ است ارمان است که جنگ رابه جهادتبدیل میکند
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 0
    حرف زدن از چمران در حد بیسواد فرصت طلب منافق مزدور ملکه چون کیانیان نیست
  • RU ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 0
    رضا کیانیان جواب بده: کاسه لیسان سفارت انگل ستان چطوری از دنیا می رن؟! یحتمل سرافکنده و شرمسار که نیستن؟! البته از بابت پروریی که دارن که سنگ پا رو از رو بردن!
  • IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 0
    رضا کیانیان کی از جان ما می گذرد نمی دانم۔۔۔ شاید در اوج بیکاری دوست دارد یکی از این کارگردانان سیاه نما دعوتش کند که چنین علم افشانی می کند. بهتر است به اینها پوشش داده نشود چون ارزش علمی و رسانه ای هم ندارد این افاضات.
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 0
    یک سوال از آقای کیانیان: شما مسلمانی؟ اگر مسلمان هستی امام علی علیه السلام سرافراز زندگی کرد یا نه؟ آیا امام علی علیه السلام پای آرمان‌هایش ایستاد یا نه؟ عزت انسانها در گرو خط مشی و رفتارهای او می‌باشد. انسانی که برای خدا زندگی کند و برای خدا جهاد کند و خودش را فدای آرمان‌هایش کند سرافراز است . حال این آرمان‌های الهی اگر تحقق پیدا کنند و با مذاق عده ای جور در نیاید مطلوب نیست؟ آیا امام علی علیه السلام که پای آرمان‌هایش شهید شد سرافراز نیست. به نظر من چون آقای کیانیان خدا را در محاسبات خود نادیده گرفته ، دچار اشتباه شده است.
  • ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 0
    این سلبریتی های بیسواد عادت کرده اند خودشان را داخل هر موضوعی که حتی ذره ای در آن اطلاعات ندارند "وارد" کنند
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 0
    رضا کیانیان بهتره سکوت کنه و خودش رو بیش از این بی آبرو نکنه
  • ناشناس IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 0
    در این کشور هرکسی بیشتر دهن کجی کند و بیشتر لگد پرانی کند بیشتر مورد احترام است رضا کیانیان هم این را فهمیده احتمالا بی کاری بهش کمی فشار آورده داره خود نمایی می کنه که پس فردا صدا و سیما یه نقش نون و آب دار با قیمت خوب بهش بده
  • مهدی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 0
    هشت سال مملکت دستتون بود چه گلی به سر این مردم زدید با برجامتون سال 2018 ترامپ اومد بیرون ازش که امریکا چپ و راست بهتون ضربه میزنه شما اصلاحات چی ها خودتون رو زدید به خواب هشت سال فقط وقت این مملکت رو به فنا دادید والسلام
  • مهدی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 0
    هشت سال مملکت دستتون بود چه گلی به سر این مردم زدید با برجامتون سال 2018 ترامپ اومد بیرون ازش که امریکا چپ و راست بهتون ضربه میزنه شما اصلاحات چی ها خودتون رو زدید به خواب هشت سال فقط وقت این مملکت رو به فنا دادید والسلام
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    بابا ۴۰سال اقتصادوفرهنگ و ورزش وسینما دستتان بود چه گندیزدید ۴۰سال اینادست بچه های مخلص باشه مانند هسته ای نانو دفاعی امنیت وغیره ماجزو کشورهای جهان اول می‌شویم رفاه وآرامش و پیشرفت را لمس خواهیم کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس