ویژه ها

جریان اصلاح طلب با سانسور نقاط قوت دولت سیزدهم و همچنین سانسور میراث دولت روحانی، در تلاش است تا وجهه خود را در افکار عمومی ترمیم کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام: حیف که دیگر روحانی نیست

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «حیف که دیگر روحانی نیست!» نوشت:«همه ما می‌دانستیم که دولت گذشته چه کارکرد مهمی برای اصولگرایان، به خصوص جریانات تندرویی که همه قدرت را امروز به دست گرفته‌اند، داشت. دولت آقای روحانی برای جریانات تندرو در حقیقت حکم «گل گیر» اتومبیل را پیدا کرده بود که تمام گل و لای و تمام ناکامی‌ها را تندروها بر سر دولت ایشان می‌ریختند».

زیباکلام در ادامه نوشت:«این گفتمان که تندروها از همان ابتدای دولت دوم آقای روحانی شروع کردند که همه مصیبت‌ها، همه تلخی‌ها، همه ناکامی‌ها، همه مشکلات اقتصاد، مفاسد، بیکاری، تورم و... ناشی از سوء مدیریت و سوء عملکرد دولت روحانی است، بعید به نظر می‌رسد که خودشان هم به گونه‌ای جدی آن را باور داشتند. به هر حال اگر این گونه هم می‌بود و همه مصیبت‌ها مملکت زیر سر دولت روحانی می‌بود، آن دولت دیگر الان نیست. در نتیجه کاستی‌ها، ضعف‌ها و مشکلات را نمی‌توان دیگر بر سر دولت روحانی انداخت».

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است:«اگر کسی قبلا انتقاد می کرد؛ تندروها بلافاصله در پاسخ انتقادات، انگشت اتهام را به سوی روحانی می‌گرفتند. اما چون دولت روحانی نیست، چه بکنند؟ انگشت اتهام را به سمت کدام نهاد و شخصیت بگیرند؟ بگویند مشکل در دولت سیزدهم است، مشکل در وزرای رئیسی است. همان سناریو دولت روحانی را تکرار کنند که نمی‌شود! آن سناریو را فقط با مخالفشان که روحانی باشد به کار گرفته‌اند، اما در مورد خودی‌ها دیگر نمی‌توانند بگویند که مشکل دولت روحانی است، بلکه مجبور هستند که بگویند اساسا مشکلی وجود ندارد».

زیباکلام: حیف که دیگر روحانی نیست/ کاسبان تحریم مخالف پیوستن به FATF هستند

جریان اصلاح طلب حتی در ماههای پایانی دولت روحانی نیز مدعی بود که هنوز آواربرداری از میراث دولت قبل تمام نشده است. فعالین این طیف مدعی بودند که آواربرداری از میراثی که دولت روحانی تحویل گرفته حداقل ۱۶ سال زمان می برد.

حالا همان جریان در ماههای ابتدایی دولت سیزدهم تاکید دارد که به هیچ عنوان نباید درباره میراث دولت روحانی سخن گفت و تحول اساسی در امور کشور باید بلافاصله و بدون فوت زمان انجام شود.

انگار نه انگار که دولت روحانی، کلید پاستور را با تورم ۴۳ درصدی تحول داد. و انگار نه انگار که در دولت روحانی، ساخت مسکن متوقف شد و بازار خودرو رها شد و قیمت دلار حدود ۱۰ برابر افزایش یافت.

یکی از ویژگی های اصلی جریان اصلاح طلب، بی مسئولیتی است. این طیف به هیچ عنوان مسئولیت اقدامات خود را نپذیرفته و از آن شانه خالی می کند.

فعالین اصلاح طلب با سانسور نقاط قوت دولت سیزدهم و همچنین سانسور میراث دولت روحانی، در تلاش است تا وجهه خود را در افکار عمومی ترمیم کند.

یک سوال؛ به نظر شما اگر اخلال بنزینی در دولت روحانی اتفاق می افتاد، شاهد چه وضعیتی بودیم؟! رئیس جمهور یکی دو روز بعد تازه واکنش نشان می داد و با خنده می گفت من خودم هم تازه امروز صبح متوجه اخلال بنزینی شدم.

وزیر نفت در واکنش به این مسئله می گفت مردم فعلا بنزین نزنند تا مشکل در روزهای بعد حل شود. دیگر مقام دولتی می گفت با چند روز بنزین نزدن مشکلی برای کسی پیش نمی آید پس صبر کنید؛ شایعه افزایش قیمت بنزین بدون واکنش دولتمردان به سرعت در میان افکارعمومی پخش می شد و...

** کاسبان تحریم مخالف پیوستن به FATF هستند

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «اصولگرایان مدافع حضور در لیست سیاه» نوشت:«ادامه حضور ایران در لیست سیاه ‌FATF که با واکنش‌های منفی رسانه‌ها و افکار عمومی در داخل کشور همراه شده است، از دید منتقدان پیوستن ایران به گروه اقدام ویژه مالی اهمیتی ندارد؛ زیرا معتقدند مراودات تجاری و مالی ایران به‌خوبی برقرار است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«با گذشت ماه‌ها خبری از بررسی لوایح (مرتبط با FATF) نیست و تداوم حضور ایران در لیست سیاه، هم برای اصولگرایان خوشایند بوده و هم برای کاسبان تحریم و فقط مردم ایران در شرایط نابسامان اقتصادی مجبور به گذران سخت زندگی خود هستند».

زیباکلام: حیف که دیگر روحانی نیست/ کاسبان تحریم مخالف پیوستن به FATF هستند

یکی از کارویژه های اصلی رسانه های اصلاح طلب، عوض کردن جای بدهکار و طلبکار است. اکنون ایران در پرونده FATF طلبکار است. دولت روحانی از ۴۱ بند دستورات این سازمان، ۳۹ بند را عینا انجام داده است. این در حالی است که تعداد قابل توجهی از اعضای FATF به هیچ عنوان این تعداد از دستورات را انجام نداده اند.

با اینحال این سازمان مدعی شده است که حتی اگر ایران هر ۴۱ بند را هم اجرا کند، تضمینی برای خروج از لیست سیاه وجود نداشته و تازه وارد گام های بعدی می شویم که موضوعاتی همچون توان دفاعی و قدرت موشکی را شامل می شود.

علاوه بر این این سازمان اصلا در مقابل پولشویی و تروریسم کارکردی ندارد. چندی پیش رسانه های غربی تاکید کردند که آمریکا و انگلیس به عنوان اعضای اصلی FATF پایتخت های پولشویی در جهان هستند. از سوی دیگر آمریکا و تروئیکای اروپا از حامیان اصلی تروریسم و آدمکشی در جهان هستند.

کارکرد اصلی FATF این است که وزارت خزانه داری آمریکا- اتاق جنگ اقتصادی علیه مردم ایران- را تجهیز و مسلح می کند. با اینحال طیف اصلاح طلب با پاک کردن صورت مسئله مدعی است که مخالفان FATF کاسبان تحریم هستند.

برخلاف این ادعا اتفاقا کسانی کاسب تحریم هستند که با هموارکردن مسیر FATF شرایط را برای هوشمندسازی تحریم های ضدایرانی فراهم می کنند.

** گلایه بانیان وضع موجود از هزینه کمرشکن مسکن

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «هزینه کمرشکن مسکن» نوشت:«در شرایطی که براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت با کاهشی ۰.۲درصدی در مهر به ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان رسیده، خطر افزایش جمعیت در فقر مطلق مسکن در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ همچنان بالا و نگران‌کننده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«براساس آنچه بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن پایتخت تعداد معاملات در اولین ماه از پاییز به ۵۴۷۱ فقره رسیده که نسبت به شهریور و مهر ماه سال ۹۹ به ترتیب کاهشی ۳۰ و ۳۶.۸ درصدی داشته است. بیشترین قیمت متوسط قیمت مربوط به منطقه یک با حدود ۷۰ میلیون تومان و کمترین متوسط قیمت نیز به منطقه ۱۸ با ۱۵ میلیون تومان اختصاص داشت».

زیباکلام: حیف که دیگر روحانی نیست/ کاسبان تحریم مخالف پیوستن به FATF هستند

جریان اصلاح طلب تازه یادش افتاده که وضعیت مسکن در کشور چه فشاری به مردم وارد می کند. رسانه های اصلاح طلب تا همین چند ماه پیش به دفعات مقاله و مصاحبه با عباس آخوندی را منتشر کرده و وی را کاندیدایی مناسب برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معرفی می کردند.

حالا همین جماعت فریاد وامصیبتا سر داده اند که این چه وضع قیمت مسکن است؟! این در حالی است که وضع فعلی نتیجه عملکرد ۸ ساله دولت روحانی است. وقتی وزیر دولت بعد از ۵ سال و اندی می گوید به خانه نساختن برای مردم افتخار می کنم، کاملا طبیعی است که با چنین وضع ناراحت کننده ای مواجه شویم.

دولت روحانی در حوزه مسکن دست روی دست گذاشت و همین اقدام تأسف برانگیز موجب شد تا قیمت خرید مسکن در تهران ظرف ۸ سال حدود ۱۰ برابر افزایش یابد. قیمت اجاره بهای مسکن نیز با افزایش سرسام آوری مواجه شد.

ژست مطالبه گری درباره وضع مسکن به قیافه جریانی که حامی اصلی وزیر اشرافی بود و مدافع اصلی لیدرهای فتنه و مدیران نجومی بگیر و مفسدان اقتصادی است، زار می زند. این طیف بجای توهین به افکارعمومی باید ضمن عذرخواهی از مردم، برای جبران خسارت هایی که به جامعه زده است تلاش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    60 6
    خدا دشمنان اهل بیت را نابود کندمرگ بر ضد ولایت فقیه
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      39 7
      افساد طلبان مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      36 6
      هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      7 1
      ان شالله
    • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      7 1
      الهی آمین
    • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      10 1
      مثل غربگداها
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      9 1
      راه خدا را انتخاب کن که جز این راه دیگری برای خوشبختی وجود ندارد.
    • حجت MD ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      11 1
      از هنرهای اصلاحطلبها تحریف حقایق و روز را شب نشان دادن سیاه را سفید نشان دادن و زشتی را زیبا به نمایش گذشتن است در فریب درمانی و دروغ درمانی کارکشته هستند
    • سعید MD ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      20 2
      این زشت کلام باز هم اراجیف بافت
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      7 1
      آیا زیبا کلام جرات دارد در مورد اشتباهاتش در اوایل انقلاب در جلسه ای که با فرمانده نظامی حزب دموکرات داشته برای حمایتش از حمله دموکراتها به مراکز نظامی توضیح دهد؟
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    31 3
    این زیبا کلام بازم حرف رایگان زد
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      30 9
      دولت روحانی 8 سال مملکت را شخم زده و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل داده حالا این میگه حیف که دیگر روحانی نیست !!!
    • ایرانی GB ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      18 2
      حرفهای این زشت کلام رو بایستی با آب زرشک رو پوست هندونه نوشت و چسبوند رو سر درب خونه اش ...
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      5 2
      بوذرجمهرحکیم: هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد! بی جهت عنوان حکیم را با بزرگمهر نداده اند!
    • SE ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 1
      مهمل کلام دلش برای رصد شدن از پشت شیشه ضد گلوله تنگ شده
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      زیبا کلام باید جوابگوی خونهای زیادی باشد که در کردستان بدست دوستان ضد انقلاب او ریخته شد. مردم عادی ، کودک ، نوجوان، پیر ، ارتشی ، سپاهی ، بسیجی قربانیان جنایات دوستان زیباکلام بودند و ایشان باید بابت اینهمه داغدار کردن خانواده ها و کشته شدن مردم بیگناه رسماً از مردم عذر خواهی کند.
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    24 5
    زیبا کلام غیر منطقی صحبت میکنه
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      21 2
      زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 1
      ما نافرهیختگان میگیم حرف مفت میزنه!!!!
  • FR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    18 3
    کم محلی بهترین کار در مقابل اصلاح‌طلبان منفور و منافق است !
    • صادقی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      6 2
      اصلاح طلبان وقیح و پررو هستند باید دهانشان رو بست
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      5 2
      دقیقا
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    22 2
    زیبا کلام زشت سخن ادم نمیشی روحانی هشت سال مملکت رابه کمک مثل شما غارت کرد ویران تحویل دولت جدید داده
  • کاوشگر فضایی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    14 1
    زیبا کلام چرا ساکت نمی شوی ؟
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    16 2
    روحانی نیست ولی تفاله های باقی مانده از دولتش هستند و به شدت در حال سنگ اندازی جلوی پای دولت رئیسی هستند
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    1 2
    ماشاءالله
  • رضا IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    23 2
    واقعا این مردک استاد دانشگاه است. باید آن دانشگاه گل گرفت.
  • حامد IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    4 0
    زیبا کلام بگو .................
  • عدل IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    17 1
    مردم این کشور دو دسته اند:99درصدایرانی و کمتراز یک درصد طرفدار روحانی
    • حیدر صالح IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 1
      اون یک درصد هم دزدان بیت المال بودند که در دزدی بیت المال کمک روحانی کردند
  • سامان IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    12 3
    دولت روحانی 8 سال مملکت را شخم زده و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل داده حالا میگن حیف که دیگر روحانی نیست !!!
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    8 17
    زیبا کلام درست میگوید،حرف حق جواب ندارد
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      11 2
      زیباکلام محمل می بافد.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    12 1
    طرف پول میگیره که این حرفارو بزنه محلش نباید بذارید
  • امین IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    1 3
    تا پایان پاییز صبر کن بعد جوجه ها را شماره کن
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    7 1
    آقای چی کلاغ.روحانی نیست ولی تفاله هایی هستند که گاه و بیگاه خودی نشان بدن.ولی قبول کن که وجود بیمصرف امثال تو تاثیری بر عزم و اراده مردم نداره.
  • عباس خسروی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    4 1
    سلام، آقا اینقدر این جماعت دروغگو، بدبخت هستند که بوی شان همه عالم را فرا گرفته است. این دست و پا زدنها هم فقط برای نجات خودشون از منجلاب کثافاتی است که خودشون بوجود آوردند. علی لعنه الله علی القوم الظالمین
  • آقا بزرگه IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    10 1
    زیبا کلام واقعاً راست میگوید. کاش روحانی بود و به خیانتهایش جواب میداد.
  • محمدایوب IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    6 0
    مشرق عزیز تا زمانی که روحانی بازخواست نشود ودارودسته او اصلاح طلبان طلبکار هستند
  • رضا IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    6 0
    مثال نغز دم روباه
  • مهدی IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    2 5
    دولت روحانی قبول باعث همه خرابی‌های پس چرا الان تمام کالها روزبروز افزایش دارد روحانی دیگه نیست شما همون قیمتهای دوران روحانی نذارید بالاتر بره آقای ریئسی خودش ازجنس مردم هست باید جلوی تورم بگیره وگرنه چند وقت دیگه تمام تهمتها به طرفش گرفته میشود چون دشمنان نمی‌گذارند کشور شکوفا بکند بایددست بدست هم داد تا ازاین وضعیت بیرون بیایم اف ای تی قبول نکنن
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    4 0
    شفا گرفتن هی حرف میزنن
  • امیر IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    9 0
    یکی نیست از این سارق زشت کلام بپرسه این همه روزه می‌کشی که جای خودش ، ولی پولهای مردم که برای زلزله رو گرفتی ، چکار کردی ؟؟؟؟
    • اصفهانی اصیل ایرانی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      من نمی دونم این دار و دسته روحانی کی محاکمه میشند تا از دست خودشون و حرفاشون راحت شیم. سردرد گرفتی از بس چرت و پرت گفتند
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    10 0
    ای کاش دهن زیبا کلام بسته بود
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    12 0
    اقازیبای زشت سیرت حرف دلت را بزن اینقدر خود خوری نکن بگو حیف که مساعل مثل دوره روحانی بر مدار ارباب نمی چرخه
  • US ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    3 0
    بی جا کلام، بشین سرجات مثل پسر خوب و خدارو شکر کن که تو کشوری زندگی میکنی که برای استفراغ کردن بهت حقوق میدن.
  • علی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    5 0
    خواهش میکنم خوشی حالمونو با آوردن اسم زیباکلام و حسن روحانی به حالت تهوع تبدیل نکنیـد!
  • DE ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    2 0
    زیباکلام: حیف که دیگه روحانی نیست .عِه عِه عِه به همین زودی خلع لباس شد ؟ عجب! یعنی واقعا دوره بخور بخور تمام شد؟
  • رحمت عیدی IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    2 0
    مِستر زیبا کلام خراب کردن آسونه ساختن سخته، مثلا بازسازی ویرانی 8 سال جنگ حداقل 10 سال طول کشید تا درست بشه حالا چطور توقع داری ویرانی 8 ساله دولت شیخ حسن فریدون و شُرکاء 3 ماهه درست بشه؟! بماند که همه میدانند و فهمیدند که صد رحمت به ویرانی جنگ 8 ساله اونم با کلی علی برکت الله عامدانه یجوری اقتصاد و معیشت و فرهنگ و اُمید و اعتماد ملت رو با خاک یکسان کرد که ویرانی دوم سوء تفاهم بود حالا اومدی حرف مفت میزنی که دولت روحانی رفته! نه داداچ خرابیهاش مونده فقط خودش رفته تازه نصف نیروهای اصلاحطلب و کارگزار لیبرال غربگرا طرفدار شیخ هنو سرکارن و ترمزهای دولت سیزدهم رو بدجوری دارن فشار میدن، ضمنا با این اراجیف و مذخرفات نمیتونی خودت و همکاران هم بساطت رو از متهمین درجه یک وضعیت موجود تبرئه کنی
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    2 0
    زیباکلام سعی میکنه بگه منم هستم
  • رضا IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 1
    دفاعى و موشكى چه ربطى به FATF داره ؟! كشورى مثل كلمبيا كه مواد مخدر دنيا رو تأمين ميكنه عضو اين سازمانه ، كى و كجا بهش گير دادند ؟!
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    5 0
    حیف واقعا.. چون دیگه نمیشه مثل قبل به ارباب باج داد!
  • IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    2 0
    مردم ایران چه وقت از نوکر های صهیونیستی راحت مشوند
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    3 0
    مردم ایران چه وقتی از نوکرهای صهیونیستی راحت می‌شوند
  • ناشناس IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    3 0
    حقوقی که از جیب ملت به این استاد دانشگاه میدن از زقوم در جهنم هم برایش زهر تر باشه ان شالله
  • مجید IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 4
    مشرق عزیز و گرامی ، خیلی جالبه همه نظر مخالف دادند!!!! یعنی یه موافق نبود!!!!!!!! فکر نکنم همین نظر منم بزاری البته!!!
    • احمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      چون بقول قدیمیها عقل سالم دربدن سالمه واکثرایرانی ها انسانهای عاقلی هستند .
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 0
    جناب زیباکلام..اگر مردم در دو سال آخر دولت روحانی بعداز شش سال صداشون بلندشد وشما و امثال شما به این قضیه معترضید!!شماها که هنوز چند ماه نگذشته دارید این دولت رو متهم به ناکارآمدی میکنید در حالیکه این دولت داره سعی خودش رو میکنه نمونه بارزش که الحمدالله به نتیجه رسید واکسیناسیون عمومیه که غیرقابل انکاره..انصاف هم خوب چیزیه...!بقول عقلا اگرحرف حساب ندارید که بزنید سکوت خیلی زیباتره .
  • علی MD ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    6 0
    اقای زشت کلام چرا تحریف چرا دروغ چرا فریب درمانی چرا چهره زشت روحانی را زیبا نشان می دهی این شدنی نیست
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    5 0
    درست است که روحانی رفته ولی ایادی او نظیر جنابعالی که همچنان وجود دارید و میتوانید شخصا پیگیراجرای آف.ای.تی.اف باشید!
  • مهدی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    3 0
    واقعا اصلاح طلبان جوری خرف میزنند که به نظر می آید مزدوران وطنی امریکا و اسراییل هستند
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    2 0
    الحمدلله که نیست
  • احمد IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    حیف حاج قاسم بود که دیگه نیست جای روحانی بهترش اومد
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    حیف که این... کلام و شیخ حسن و جهانگیر دلال دلار و عباس آخوندی رجیم و ژنرال... و .... هنوز نفس می‌کشند و آلودگی زیست محیطی ایجاد میکنند
  • كريم IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    زشت كلام نفهم روحاني نمرده است. دنبالش برو و ببين كجاست. باز هم براي او نوكري كن كه براي روز قيامتت مفيد است.
  • MD ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    مشرق جون با اجازت نخوندم این مقاله ات رو تصمیم گرفتم هر جا اسم زیبا کلام اومد فیلتر کنم برا خودم وقت عزیزه
  • جواد IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    به نظر شما زیبا کلام کیست . ایا یک وطن پرست است . یا فردی است که به فکر مردم ایران است . ایا یک فعال سیاسی است که دوست دارد کشور ایران پیشرفت کند . اگر این گونه فکر میکنید سخت در اشتباه هستید . چرا زیبا کلام و امثال زیبا کلام دست و پا میزنند تا اف ای تی را ایران قبول کند و چرا اینقدر دست و پا میزند تا هر انچه را اسراییل و امریکا و غرب میخواهند بر ایران تحمیل کنند به هر قیمتی که شده ایران زیر بار برود و قبول کند . جواب این سوال ها این است که شاید! مشاور ارشد رییس جمهور امریکا و مشاور نخست وزیر اسراییل است و مهره ای است که وظیفه دارد اهداف امریکا و اسراییل و غرب را در ایران پیاده کند . فقط زبانش فارسی است
  • SE ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    مهمل کلام دلش برای رصد شدن از پشت شیشه ضد گلوله تنگ شده
  • احمد IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    مرگ بر منافقین و کفار
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    الان هم بدلیل حضور و نفوذ مسئولان دولت قبل در همین دولت رئیسی فروپاشی اقتصاد ادامه دارد
  • امیر GB ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 0
    همچین آدم هایی مثل زیبا کلام که دلش به اسرائیل خوشه باید از محیط دانشگاه و اجتماع طرد شوند .
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    حسن روحانی باید فورا محاکمه شود .
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    وحیف که تو هنوز هسی وور میزنی
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    مگرنخست وزیراسرائیل نگفته بوداسلاح طلبها سرمایه اسرائیل وامریکا هستند.خطرامثال زیباکلام ازمنافقین بیشتراست.برای مردم سئوال است چرااین خائنهارامحاکمه نمیکنند.
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    خوب، نبایدنقطه ضعف نشان داد تا زشت کلام بی صداقت فرصت طلبی بکند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    بهانه نباید دست زشت کلام بی صداقت داد
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    استاد کاذب زشت کلام عزیز ! ممنونم که واژه .... سیاسی و وطن فروشی را به من آموختی
  • پیروز IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    0 0
    اگر دوستان جوان میخواهند ، بدانند زیبا کلام چه کسی است و چرا مواضع او این گونه است، به کتاب شهید ... مراجعه کنند ، به خاطرات ابتدای انقلاب ایشان در قائله کردستان، که دولت وقت همان ایام نیز قائل به مذاکره با کومله ها بود و آنها نیز در مقابل مذاکره و گفتگو مردم را به مانند داعش ذبح می کردند ، زیباکلام مواضعش با نهضت آزادی در یک سو می باشد
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    اینکه صاد.. ز..کلام گفته: حیف که روحانی نیست.! این روحانی کی بوده و هست؟ و چه کاره بوده؟ و هست.؟ و کجا زندگی کرده؟ و می کنه.؟ روستا و یا شهر؟ مدرکش چیه؟و از کجا گرفته؟و درآمدش چقدر بوده ؟و هست؟ قراره چه کاره بشه؟ و...؟ و...؟
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    این صاد.. ز.. کی بوده و هست؟ و چه کاره بوده؟ و چه کاره هست.؟ و کجا زندگی کرده؟ و می کنه.؟ روستا و یا شهر؟ مدرکش چیه؟ و از کجا گرفته؟و درآمدش چقدر بوده ؟و هست؟ قراره چه کاره بشه؟ و...؟ و...؟ رابطه اش با این روحانی چه جوری و بر چه اساسیه؟ اینکه صاد.. ز..کلام گفته: حیف که روحانی نیست.! این روحانی کی بوده و هست؟ و چه کاره بوده؟ و هست.؟ و کجا زندگی کرده؟ و می کنه.؟ روستا و یا شهر؟ مدرکش چیه؟و از کجا گرفته؟و درآمدش چقدر بوده ؟و هست؟ قراره چه کاره بشه؟ و...؟ و...؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس