محمدصادق جوادی حصار

یک فعال اصلاح‌طلب گفت: حمایت از روحانی به جایگاه ما خدشه وارد کرده است.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

جوادی‌حصار: حمایت از روحانی به جایگاه ما خدشه زد

«محمدصادق جوادی‌حصار»، فعال اصلاح‌طلب و از اعضای حزب اعتماد ملی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه آرمان امروز گفته است:

حساسیت‌هایی که با توجه به حمایت‌های اصلاح‌طلبان از آقای روحانی ایجاد شد و خدشه‌ای که به جایگاه اصلاح‌طلبان وارد شد، همه اینها تقریبا شرایط جدیدی را به‌وجود آورد، به ‌اصلاح‌طلبان گوشزد کرد که با روش‌های گذشته نمی‌توانند نتایج مطلوب گذشته را بگیرند.[۱]

*خدشه مورد اشاره جوادی‌حصار در حالی است که این روزها برخی اصلاح‌طلبان معتقدند اساسا هیچ نسبت وثیق و سابقه مشترکی میان روحانی و جریان چپ وجود ندارد و عده‌ای دیگر مثل محمد عطریانفر و رئیس دولت اصلاحات نیز معتقدند که باید از روحانی دفاع کرد و مسئولیت حمایت از او را پذیرفت. [۲]

جالب آنکه اظهارات گروه اول در حالیست که سخنانی مثل «روحانی بهتر از اصلاح‌طلبان عمل کرده است»، «ما فدائیان روحانی هستیم» و «ما تضمین روحانی هستیم» که تماماً از سوی اصلاح‌طلبان و در ایام دولت یازدهم ابراز شده‌اند، جملگی مضبوط هستند و امکان فراموش شدن آنها نیز وجود ندارد.

غیر از جوادی‌حصار، قدرت‌ا... علیخانی، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان ادوار مجلس نیز به تازگی در صحبت‌هایی از این گفت که دولت با این نحو عملکرد خود فاتحه اصلاحات را می‌خواند. [۳]

***

«رضا کیانیان» در احساس جوانی‌اش دروغ گفت یا در سیاه‌نمایی از ایران؟

این سلبریتی تا ۹۹ سالگی جوان می‌ماند...

رضا کیانیان، از بازیگران تلویزیون و سینمای کشورمان طی اظهاراتی در مراسم تشییع مرحوم ضیاءالدین درّی گفته است:

«چهل سال از انقلاب می‌گذرد اما ما یک‌روز خوش دیدیم؟ هر روز یک بحرانی است. هر روز یک مکافاتی است. هر روزی یک جوری است که ما حالمان بد می‌شود. ما مردم بدی نبودیم چرا نباید یک روز خوش ببینیم؟ ما چهل سال است که در بحران زندگی می‌کنیم و در این اوضاع طبیعی است که یادمان برود از دوستی هایمان. دری ۶۵ سالش بود چرا باید بمیرد؟»[۴]

اما کدهایی وجود دارد که نشان می‌دهد این احساس سیاه و تاریک رضا کیانیان از شرایط ایران، تا همین چند سال قبل دقیقا برعکس بوده و او حتی در سنین پیری هم احساس جوانی داشته است.

*کیانیان در خرداد سال ۹۱، یعنی در دولت رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد و حوالی یکسال مانده به ظهور آقای روحانی، در مصاحبه با ایسنا پیرامون حال و احوال خود گفته بود:

«قدیم‌ها فکر می‌کردم یک آدم ۳۰ ساله دیگر پیر است. وقتی ۳۰ ساله شدم فکر می‌کردم ۴۰ سالگی زیاد است. در ۵۰ سالگی تصورم این بود که ۷۰ سالگی دیگر پیری است اما حالا که ۶۱ ساله شده‌ام، فکر می‌کنم اگر ۹۹ سالگی هم بمیرم، جوانمرگ شده‌ام.»

او که این صحبت‌ها را در سالروز تولد ۶۱ سالگی خود مطرح کرده بود، همچنین در پاسخ به این گفته خبرنگار ایسنا که «انشاءالله ۱۲۰ سال زندگی کنید» جواب داده بود: حوصله ۱۲۰ سال زندگی را ندارم، همیشه برایم دعا کنید تا وقتی سلامت هستم و با آبرو، زنده بمانم.[۵]

این سخنان نشان می‌دهد که رضا کیانیان، لااقل تا ۶ سال قبل، نه تنها اعتقادی به نبود روز خوش و زندگی در بحران نداشته بلکه از استانداردهای امید به زندگی و احساس خوب فراتر می‌رفته است.

جالب آنکه این اظهارات کیانیان و احساس جوانی سوپراکتیو او در دورانی ابراز شده که از نظر قاطبه سلبریتی‌ها و اصلاح‌طلبان از سیاه‌ترین دوران‌ها نیز بوده است!

اما این تغییر و تغیّر کیانیان و حالِ بد ناگهانی او که در مراسم تشییع مرحوم درّی ابراز شده ناشی از چیست!؟

ما در وبلاگ مشرق طی ۲ سال گذشته کراراً از ۲ عبارت «فتنه اقتصادی» و «اعتراض ظالمانه» نوشته‌ایم و تأکید کرده‌ایم فتنه‌ای که هم‌اکنون به دلیل سیاه‌نمایی جریان خاص از اوضاع کشور ایجاد شده است؛ حتی به ساکنان بهشت نیز احساس زیست جهنمی می‌دهد.

به زعم ما آقای کیانیان نیز مفتون همین قضایا شده و صرفا در اوهام خود تصوّری ویرانه‌گونه از مشکلات عادی کشور دارد و گرنه او هنوز و حتی خیلی بیشتر از سال ۹۱ می‌تواند حسّ جوانی داشته باشد.

به شرط آنکه عینک بدبینی را بردارد و فضای مسموم شده ذهن خود را با نوشداروی «واقع‌بینی» درمان کند.

بایستی اشاره کرد که هم‌اکنون و نسبت به سال ۹۱، شاهد ایران امن‌تری هستیم، میزان جرائم خشن کاهش یافته است، از تعداد آمار کشته‌های جاده‌ای بسیار کاسته شده، نرخ بیکاری در ایران به میزان یک تا دو درصد کاهش یافته است، اتکای ایران به درآمد نفتی کمتر شده و درآمدهای دولت از محل صادرات غیر نفتی و مالیات چندین برابر شده، میزان ذخیره غذایی در کشور بالاتر رفته است و حجم عظیمی از زیرساخت‌های مختلف نیز به فضای زندگی مردم و اقتصاد کشور افزوده شده است.

قبل توجه آنکه نشریه اکونومیست هم به تازگی گزارش داد تهران بزرگ توانسته است از نظر بهبود کیفیت زندگی، در زمره ۵ شهر بزرگ جهان قرار گیرد. [۶]

البته تأکید ما بر لزوم احساس جوانی بیشتر آقای کیانیان یک دلیل جالب دیگر هم دارد و آن رکورد شکنی فروش سینمای ایران است. آماری که می‌گوید فقط در فصل بهار امسال، میزان رشد فروش فیلم‌های سینمایی ۴۶ درصد و میزان رشد مخاطب نیز در حدود ۴۰ درصد بوده است. [۷]

اکنون پر واضح است که اگر رضا کیانیان با این آمار مطلوب، احساس جوانی بیشتری نسبت به ۶ سال قبل ندارد، پس یقینا در هیچ کجای دیگری نیز به این احساس نخواهد رسید...

***

۲ بار تأکید بر رأی ندادن مردم طی ۱ ماه...

تاجزاده: با آنهایی که رأی نمی‌دهند، موافقم!

«مصطفی تاجزاده»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایسنا گفته است: «من با آن دسته از ایرانیانی که تا الان رای داده‌اند، ولی اکنون معتقدند اگر شرایط بخواهد به همین شکل پیش برود، رأی نمی‌دهند، موافقم.»

او سپس با بیان جملاتی که ربط آنها به عبارت بیان شده دقیقا مشخص نیست، گفته است:

انتخابات آزاد جلوی خیلی کارهای غلط را می‌گیرد؛ چرا که در چنین انتخاباتی نمایندگانی به مجلس می‌روند که کاسبان جنگ و تحریم نیستند!

تاجزاده در این مصاحبه همچنین ابراز کرده است که در انتخابات مجلس یازدهم در سال ۹۸، به لیستی شبیه به سال ۹۴ رأی نمی‌دهد! [۸]

*تاجزاده، در اوایل ماه جاری نیز طی مصاحبه‌ای دیگر، معنای پیش‌گفته را تکرار کرده و گفته بود: به نظر من بسیاری از مردم دیگر به روش گذشته (یعنی اعمال نظارت استصوابی شورای نگهبان بر انتخابات) رای نخواهند داد و اگر هم رای بدهند منتخبان‌شان قادر به حل مشکلاتی مثل بی‌کفایتی و فساد گسترده نخواهند بود!

او در ادامه می‌افزود: هیچ راهی برای نجات کشور و سربلندی ملت ما وجود ندارد جز آنکه به سمت انتخابات آزاد برویم تا شایستگان انتخاب شوند و دو معضل بزرگ جامعه ما یعنی بی کفایتی مدیریتی و فساد سیستمی توسط آنان برطرف یا مهار شود.[۹]

در کنار او، عباس عبدی، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب نیز چندی قبل اظهار کرده بود: «آنچه در باره جامعه ایران می دانیم این است که نهادهای اصلی در جامعه ما غیر کارکردی شده اند و با ادامه این روند جامعه نمی تواند به بقای خود ادامه دهد. درواقع به درختی می‌ماند که به آن آب نمی‌رسد و به تدریج پژمرده و خشک می‌شود.»

طنز تلخ قضیه آنجاست که امثال آقای تاجزاده و آقای عبدی به جای عذرخواهی از مردم بابت معرفی رئیس‌جمهور روحانی و نمایندگان لیست امید، اما اکنون مدعی این هستند که مردم دیگر ناامید شده‌اند، رأی نمی‌دهند، جامعه ایران نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد و ما هم برای انتخابات‌های آتی از فلان فرمول استفاده می‌کنیم!

در حالی که قاعده آنست که تاجزاده و عبدی به جای این حرف‌های ناصحیح، ردای تضرّع بپوشند و در مسیر عذرخواهی از مردم قرار گیرند.

بدیهیست که همین لجبازی‌ها و عدم عذرخواهی‌هاست که جریان اصلاحات را از نظر مردم دور کرده و چپ‌ها ۱۷ سال است که در هیچ انتخاباتی نتوانسته‌اند به لحاظ اکثریتی رأی مردم را از آنِ خود کنند و همیشه بازنده شده‌اند.

مسئله «انتخابات آزاد» نیز نوعی واژه‌سازی ستاد چپ و نوستالژی «ستاد صیانت از آرا» است که هدفی غیر از خدشه‌دار کردن فرایندهای قانونی کشور ندارد. زیرا همه می‌دانند که انتخابات در ایران آزاد است، چه اگر اینطور نبود، چپ‌ها هرگز گزاره‌هایی مثل «تَکرار می‌کنم»، «ما فدائیان روحانی هستیم»، «زنده باد اصلاحات» و غیره را سر نمی‌دانند!

تصور آقای تاجزاده از شرکت نکردن مردم در انتخابات نیز تصور غلطی است زیرا مردم با دیدن وضع موجود، طبیعتا به جای ناامیدی القایی اصلاح‌طلبان، به سمت انتخاب گزینه‌های بهتر و کم‌اشتباه‌تر حرکت خواهند کرد نه به سمت تحریم انتخابات!

علت دیگر این غلط بودگی، انتخابات مجلس نهم در سال ۹۰ است که با اینکه با تحریم اصلاح‌طلبان مواجه شد و چپ‌ها فکر می‌کردند مردم نیز از آنها تبعیت می‌کنند؛ اما چنین نشد و مردم در آن انتخابات نیز حضوری پرشور داشتند و عملا جریان اصلاحات تبدیل به سنگ روی یخ شد.

از اینها گذشته بایستی این نکته را هم به آقای تاجزاده یادآوری کرد که مسئله انتخابات در تمام کشورهای دنیا، شأنیتی قانونی دارد و مادام که بصورت قانونی برگزار شود، نتایج آن پذیرفته خواهد بود و لازم‌الاتباع است.

اصرار تاجزاده به ناامیدی مردم و یا همینطور اصرار کسانی از اصلاح‌طلبان به تکرار اغتشاشات دیماه ۹۶ و مثلا حضور میلیونی مردم در خیابان‌ها برای اعتراض به نظام اسلامی! [۱۰] مقولاتی قابل تأمل هستند که تماما در چند ماه اخیر بوقوع پیوسته‌اند.

***

۱_http://www.armandaily.ir/fa/print/main/۲۳۰۲۷۱

۲_mshrgh.ir/۸۷۷۲۳۰

۳_mshrgh.ir/۸۸۲۶۸۶

۴_ mshrgh.ir/۸۸۵۸۱۸

۵_ https://www.isna.ir/news/۹۱۰۳۲۹۱۶۴۳۹/

۶_ mshrgh.ir/۸۸۵۷۰۷

۷_ http://khorasannews.com/newspaper/page/۱۹۸۵۱/۶/۶۱۷۷۶۸/۰

۸_ https://www.isna.ir/news/۹۷۰۵۲۹۱۵۲۱۱/

۹_ mshrgh.ir/۸۷۹۳۵۷

۱۰_ mshrgh.ir/۸۳۶۲۸۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    واقعا چرا تا همین چند سال قبل احساس جوانی داشته اما حالا میگوید 40 سال در بحران زندگی میکنیم؟!
    • مسلم IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      من یه روستایی هستم انسان معمولی هستم از چهارمهال به نظر من حق با رضا کیانیان است اخور یه عده فعلا پر از جو هست از چیزی خبر ندارند و درد نمی کشند من 34 سال دارم ولی ارزوی مرگ رو دارم مرگ با ابرو وحتی حاضرم همین الان در راه وطنم جان بدم در راه دین ریا کارانه ایرانی سود بانکی حرام ولی در عمل حلال. واسطه گری دروغگوی بهترین منبع درامد در ایران.زیر پرچم دین محمد ص همه نوع ظلمی میکنند روایت های امامان را میخوانند دعا میخوانند امر به معروف نهی از منکر رامیدانند ولی در عمل خلاف ان است حیثیت و ناموس ایران زیر سوال میرود بدلیل فقر .در کشوری که همه دنیا چشم به ذخایر وثروتش دوخته اند.
  • سعيد DE ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    شنيدن حرف حق سخت است ؟ خودتان را زديد به خواب و گويا خيال بيدار شدن هم نداريد؟
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      حرف حق این است که اگر جمهوری اسلامی اینقدر بود و نجس بود چطور همین کیانیان از نان همین جمهوری اسلامی رضا کیانیان شد؟ نمک به حرامی تا چه حد؟ ما که می دانیم کیانیان فکر می کند حکومت در حال سقوط است و این حرفها را می زند تا در نظام آینده او را به همکاری به جمهوری اسلامی متهم نکنند.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      54 18
      هر کس دیگه ای بود رضا کیانیان ،رضا کیانیان میشد . حرف مفت نزنید
    • به IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰ IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      3 11
      فکر کرده ای اگر امثال فردین مانده بودند هیچ وقت نوبت به کیانیان می رسید؟
  • س DE ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    35 14
    شنيدن که بود مانند دیدن. بعضی ها لذتهایی را دیده اند که نمیتوانند از آن دل بکنند اما دیگر باید دل بکنند/ نامه تمام
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    78 97
    دلیل حرفهای کیانیان چیز دیگری است. او و پرستویی یقین کرده اند که حکومت بزودی سقوط می کند. لهذا می خواهند با این حرفها مثلا در نظام بعدی به جرم همکاری با جمهوری اسلامی محکوم نشوند.
    • نادر IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      20 5
      تو هم دیگه خیلی جدی گرفتی و فرار به جلو کردی سیاه کاری افراد صاحب مسئولیت سبب میشود این سیاه کاری ها خریدار داشته باشد خاک کنند بر سر دولتی و مسئولی که نمیتواند بپذیرد بازنشستگان شاغل حق شغل هزاران جوان پر انرژی را اشغال کرده اند امثال کیانیان حرف هایشان حداقل شنیدار دارد چرا کسی انتقاد بی تعارف میکند به همه چیز متهم میشود این بینش ها آفت های مرگبار نظام است
  • ج د ا IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    رضا کیانیان هنوز در نقش خود در فیلم آژانس شیشه ای باقی مانده و همان دیالوگ نادرست خود را تکرار کرده است / با رضا کیانیان مخالفم / با تاجزاده مخالفم / رضا کیانیان باید این سوال خود را به جای دوستان از دشمنان و مسئولین و دولتمردان آمریکا و اروپا و منافقان داخلی و غربزدگان داخلی بپرسد که چرا چهل سال است دست از سر مردم ایران بر نمیدارند البته دخالتهای دولت آمریکا به قبل از سال 32 بر میگردد و نهایتا در سال 32 با کودتای ننگین و فریب مردم ایرانبه مدت 25 سال دیگر هم سایه قحطی و ناامیدی و بیکاری و بحران را بر سر مردم نگه داشتند و آقای کیانیان در سنین کودکی حتما شنیده اند که کشور چه وضعی داشته و انگلیسی ها و آمریکایی ها و روسها در کشور همه کاره بودند و غلات و غذای مردم را هم از آنها به زور میگرفتند و فقر و قحطی و بحران بی پولی و تحقیر و بیماری و مرگ با مردم و کودکان ایران چه کرد و اکنون با همه دشمنی های آشکار و پنهان قدرتهای بزرگ جهانی ما همچنان ایستاده ایم و اکثر مردم یکی و دو تا ماشین دارند و یکی و دو تا خانه دارند و درآمد زیادی دارند هرچند در دوره روحانی فساد و اختلاس و گرانی و بیکاری به دلیل سیاستهای غلط و تا حدودی خیانت بار دولت بیشتر شد ولی همچنان استانداردهای زندگی ما خیلی بالاتر از کشورهای همسایه هست به خصوص احساس امنیت واقعی در کشور علیرغم همه ناامنی های کشورهای همسایه و منطقه قابل تقدیر است از سپاه سرافراز و نیروی انتظامی و ارتش قهرمان ایران و رهبری گرانقدر و مردم فداکار و مدافعان حرم و شهیدان جنگ تحمیلی که این شرایط را فراهم کرده اند / در ضمن گرانی ها و کارشکنی ها و ضربه به نظام و کشور در دوره خاتمی و روحانی که غربزده و ضد دین بوده و طرفدار کنسرت و رقاصی دختران و زنان بوده اند بسیار بیشتر بوده و تا دوره احمدینژاد قهرمان سازندگی /
  • هشدار IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    90 90
    تاجزاده و امثالهم بقایای تفکر پوسیده پهلوی هستند و نظراتشان هم به جایی میرود که شاه رفت یعنی زباله دان تاریخ اصلاح طلبان هرچه توانستند کردند و هرچه حمایت از اربابان غربی شان خواستند دریافت کردند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و متاسفانه کسانی که گول بی بی سی و من و تو و.....را خوردند و در این دوره آنها را راهی مجلس و شوراها و...کردند حاصل فاجعه آمیز رای شان را الان با گوشت و پوست و خونشان میبینند و احساس میکنند فقط من مانده ام و وقاحت این فرقه ضاله که هنوز هم با پررویی سعی دارد دوباره گند کاریهایشان به گردن این وآن بیاندازد !!!! گویا به همین مقدار بدبختی ملت قانع نیستند و فقط نابودی ایران را میخواهند
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    49 76
    در بهشت احمدی نژاد بودید کفران نعمت کردید سنگ زدید و دست به یکی کردید که یکی انقلابی تر می‌آوریم! الان باید به فکر چاره باشید ولی فقیه بعدی تون حسن روحانی نباشد.
    • طاهره IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      2 1
      تو رو توهم و خیال برداشته بنده خدا......
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    کیانیان حرف حق زده تو می سوزی مشرق؟!
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      44 71
      از کی تا حالا نمک خوردن و نکدان شکستن اسمش شده حرف حق زدن؟ سگ هم احترام کسی را که نانش را خورده نگه می دارد.
    • رامین ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      44 39
      در این چهل سال تلخ و شیرین در کنار هم بوده ( مثل همه جای جهان) ، در ضمن مرگ حقه، ایشان انتظار داشت جناب دری تا ابد زنده بمانند؟!!!! واقعاً این تناقض شدید سلبریتی ها مشمئز کننده است، چطور ایشان در زمان احمدی نژاد که اینقدر مورد انتقاد سلبریتی ها بود ، احساس سرخوشی و جوانی می کنند، حالا در زمان دولت محبوبشان ، طور دیگری حرف می زنند؟!!!!! طرفداران دولت که می گویند کیانیان حرف حق زده، با خودشون چند چند هستند؟!!!! خودتون از این همه تناقض حالتون به هم نمی خوره؟!!!!
  • شریف IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    82 27
    آقای کیانیان چرا احساس جوانی نمیکنید من 31سال سن دارم و بیکارم خداروشکر مجردم خداروشکر و بی پول نیز هستم بازم خداروشکر دلار تا 25هزار تمن داره میره و من احساس میکنم تو بهترین جای جهان زندگی میکنم تو مشکلت چیه مشکل ما مردمیم وگرنه این بندگان خدا دارن زحمت میکشن ما باید از این کشور بریم ی چند خانواده اشرافی و گانگستر بمونن ایران
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      22 19
      بیشتر احساس جوونیت مال وقت و پولیه که برای وبگردی و اینترنت داری :)
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      26 41
      چشمت کور . می خواستی به خانواده های اشرافی و گانگستر رای ندهی.
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      14 44
      دلت نخواسته کاری انجام بدی و دلت نخواسته ازدواج کنی تقصیر کسی نیست و یا شاید میخواستی پشت میز نشین باشی که نمیشه دیگه /
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    راست می گید بابا، داریم از فرط خوشی تو این مملکت می میریم.
    • سید IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      15 43
      کاش تو یکی هر چه زودتر بمیری!
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      33 23
      هر جا بری میمیری
    • رامین ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      40 19
      خطاب به 8:31، واقعاً متوجه مطلب به این واضحی نشدی؟!!!! منظور یک بام و دو هوای جناب کیانیان است، ایشان در دوران سیاه ( دولت احمدی نژاد) البته به زعم سلبریتی ها احساس جوانی می کنند و در دوران دولت محبوب سلبریتی ها چنین حرف هایی می زنند!!!!! مگر خودتان به این دولت رای ندادید؟!!!! مگر خودتان برای این دولت دولت تبلیغ نکردید؟!!!! پس بهتره الان دهانتان را ببندید .
  • الهام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    83 29
    در مورد صحبتهای آقای کیانیان با شما موافق نیستم..انجا در مورد سنش میگوید و احساسی که هر آدمی به بالا رفتن سنش دارد و اینجا در مورد شرایط اجتماعی و اقتصادی و احساس امنیت کاری و از این حرفها...فرق دارد باهم آقا جان
    • کارمند2 IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      10 7
      سلام آره چی رو با چی مقایسه کردید..............................................!
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    50 32
    عامل نااميدي وافسردگي مردم اصلاح طلبان هستند روحاني با ادعاي پوچ برجام مردم رو نااميد و رنجور كرده ، به خدا قسم بايد محاكمه شن
  • محسن IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    54 36
    کیانیان یا کیان اینا؟ واقعا این موجودات عجیب و غریب از کجا و از چه راهی قاطی ملت ما شدند؟ افراد ی که هر روز بوقلمون صفت به رنگی در می آیند ، یک روز مسلمان مومن و طلبه و شاگرد رهبری روز دیگر ضد دین و مارکسیست و پیکاری و یک روز در قامت انقلابی و روز دیگر در چهره ضد انقلاب و.... اتفاقا اگر در 40 سال پس از انقلاب به ملت ایران خوش نگذشته باشد به شما و امثال شما خیلی خیلی خوش گذشته و با پولهای کلان دریافتی از صدا و سیما و... حسابی کیف کردید و حال می کنید. اگر امروز به دلیل پیر شدنتان کمتر پیشنهاد کار دارید و مواجب کمتر شده است آن را به حساب طبیعت و گذر عمر بگذارید آقای هنر پیشه نقش جدید بازی نکنید چون خیلی دیر و تابلو است!
  • سید IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    39 34
    اولاً که آقای تاج زاده با این سخنانش ظاهراً دارد نسبت به تاجی که از آن زاده شده است ادای دِین میکند و حق نان و نمکش را به جا می آورد! ثانیاً جناب کیانیان هم می توانست مثل خیلی از همکاران و همفکرانش تشریف ببرند آن طرف آب و خوش بگذرانند و پشت هم با عمل زیبایی و جراحی پلاستیک خود را جوان نگه دارند تا شاید بتوانند حضرت عزرائیل را گمراه کنند که سراغشان نیاید! به عبارت دیگر سعی کنند که نمیرند!! ثالثاً واقعاً این اصیلاح طلبان تهوع آورند و یکی از یکی بیشتر!
  • مهدی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    شما اصولگراها هیچ موقع نتونستید سیاست مدار موفقی باشید چون فکر می کنید گناه دولت و مجلس قوه قضائیه به پای نظام نیست و اینا خارج از نظامن، پس نظام کیه؟ واقعا وضع امروز مملکت رو نمی بینید؟ تورم و فساد و ناامیدی مردم رو نمی بینید؟ اینا نتیجه عملکرد کیه
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      30 33
      نظام مردم پستی هستند که به دستور بی بی سی رای می دهند و بعد هم از زمین و زمان طلبکارند.
    • مهدی IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      4 12
      بچه هم که بودیم تا پایان کارتون سرزمین جزیره ناشناخته (سرندیپیتی)نفهمیدیم که این خانوم لورا کیه.و چرا ناراحت و یا خوشحال می شه.
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      25 12
      خود انقلابیون این مساله رو درست کردند. زمانی که وزرای زمان پهلوی رو با ادعاهای صد من یه غاز که هنوز هم نمیتونن ثابت کنن به جرم وزارت در زمان پهلوی اعدام کردن یعنی تفاوتی بین دولت و حکومت نیست
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      9 11
      واقعا که پررویی
    • اشی مشی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      37 17
      اینا نتیجه عملکرد دولتهای لیبرال موسوی هاشمی خاتمی و روحانی است.... والسلام
    • م IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      39 7
      الان به خاطر گند اصلاح طلبانی است که اتفاقا طرفدار رابطه با آمریکا بودن نه انقلابی
    • م IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      15 26
      الان به خاطر گند اصلاح طلبانی است که اتفاقا طرفدار رابطه با آمریکا بودن نه انقلابی
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      14 7
      نرود میخ آهنین در خر
    • همایون IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      23 21
      نتیجه عملکرد اصلاح طلبان ! یعنی همان سلول های سرطانی در بدن ایران عزیز ما ! پسر جان سرطان عملکرد منفی و مخرب برخی از سلول های خود بدن انسان است که اصلاح طلبان در حال حاضر این نقش را ایفا می نمایند !
    • به IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰ IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      12 4
      خاطرات علم و مادر فرح را بخوان و ببین سندش کجا است.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    11 3
    خوبه کتاب تحلیل بازیگری ویاکتاب دیگراین بازیگررابخوانیدکه ازدیکتاتوری بعدازانقلاب نوشته
  • علي 12 IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    15 46
    سوال من اين است اگر مردم يا اصلاح طلبان به كسي غير روحاني راي ميدادن وضع موجود بهتر از اين بود.مردم مجبور بودن به روحاني راي بدن.حداقل تحريم هاي شوراي امنيت شكسته شد
    • حسین ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      28 20
      جناب علی 12، بله وضعیت بهتر بود، اگر یک دولت انقلابی سرکار بود ، حداقل با کار وتلاش شبانه روزی می توانست بسیاری از مشکلات فعلی را رفع نماید ، اگر دولت انقالبی سرکار بود، با اشرافی گری مسئولینش نمک به زخم مردم نمی پاشید، اگر دولت انقلابی سرکار بود ، به جای توهین به منتقدانش ، از ارائه راه حل های سازنده آنها برای حل مشکلات استقبال می کرد ، هیچ کدام از اینها که گفتم ، در دولت فعلی نیست، الان جنابعالی می فرمایید تحریم های شورای امنیت شکسته شد، حالا به نظرت وضعیت بهتر شد یا بدتر شد ؟!!!! در ضمن مگر دولت انقلابی قرار بود با اصل مذاکرات با 1+5 مخالف باشد؟!!!!! انتقاد انقلابیون به برجام ، انتقاد به روش مذاکره بود ، نه اصل مذاکره، انگار جنابعالی هنوز هم تحت تاثیر تبلیغات زمان انتخابات ریاست جمهوری هستید!!!!!!!! حالا که بر خلاف نصیحت دلسوزان انقلاب به این دولت رای دادید ، حق ندارید ژست طلبکاری بگیرید ، شرایط فعلی هر چه که هست ، نتیجه انتخاب خودتان است و بس ( نوش جانتان و گوارای وجودتان).
    • ج د ا IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      29 26
      گمشو عوضی / مردم مجبور به هیچی نبودن حتی مجبور نبودن رای بدهند ولی بنا به خواست خودشون رای دادند به شخصی که حامی کنسرت و بزن و برقص و آواز بود به جای ساختنو آباد کردن ایران و رسیدگی به امور مردم مهمترین دغدغه این دولت و نمایندگان همسو با آن در مجلس مثل مطهری و صادقی برگزاری کنسرت و یزن و برقص بوده و هست ولی رسیدگی به مشکلات مردم و سیاستهای اقتصادی و خصوصا اقتصاد مقاومتی در فکر آنها جایی ندارد /
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      21 19
      شما فندق مغزها پدر مارو درآورديد ، هرچي تو مملكت ساخته شده توسط انقلابي هاو مومنين بوده اينايي كه بهشون راي داديد مگه نمي بيني شش ساله چشمش به غربيهاست!!؟
  • یاسر IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    32 11
    واقعا فکر می کنید که وضع مردم و مملکت از سال 91 بهتر شده؟! واقعا خوابید یا خودتونو به خواب زدید!؟ وضع شما رو نمی دونم اما وضع حتی پارسال مردم و کشور از امسال بهتر بود و اگه اینطوری پیش بریم فردا حتی حسرت وضع امروزمان رو خواهیم خورد!
  • رضا IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    29 56
    حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سیدعلی
  • US ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    26 38
    اين تاج زاده وطن فروش در يك ويديو كه منتشر شده ميگويد متأسف أست كه برجام فقط به مسائل هستي انجام شد اين بيشرف متاسف است كه چرا موشك هايمان را هم نداديم و هم چنين چرا سپاه را هم تحويل دشمنان نداديم من نميدانم اين مردتيكه براي چه در ايران راست راست راه ميرود در حاليكه جاي او و امثال خائنيني چون او جايشان در زندان است نه اينكه ازاد به چرخند و وطن فروشي كنند ،
  • ناشناس IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    24 30
    اي كاش يه روزي تمام اين اصلاح طلب ها را جمع ميكردند ودور مي ريختند فقط الكي حرف ميزنند
  • سینا IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    19 12
    واقعا باید از امثال تاجزاده سوال کرد در این چهل سال انقلاب حد اقل نیمی از آن را شما مسول رده بالا بودید واین وضع موجود مدیریتی بخش عمده آن حاصل ندانم کاری وبی عرضگی امثال شما ها است که بوقلمون صفت برای اثبات ناکارامدی اداری و نابودی نظام اسلامی اقدام کردید باید امثال شما ها بروند وتفکرات ولائی وایثار وجهاد بیاید تا نظام اسلامی نفس بکشد شما برید کنار
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    25 20
    خوشم میاد از مزدوران آل سعود که مذبوحانه با منفی دادن و بعضی وقتها با نوشتن چند جمله نامربوط میخوان هرجوری شده به اصلاح طلبان خائن نفس مصنوعی بدهند اما کور خوندن و دستشون برای همه روشده یا اخی برو مارمولکت را نوش جان کن و اینقدر پای کامپیوتر نشین چون اونجات بیشتر میسوزه خخخخخخ
  • تورج IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    33 15
    حرف حق تلخه
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    37 21
    واقعا وقتی 40 سال هستش که توی "مقطع حساس کنونی" هستیم فکر نمیکنید یه جای کار میلنگه ؟؟؟
  • حامد AE ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    58 44
    خودتان را به كوري و كري زديد و به كيانيان لقب الزايمر مي دهيد ؟!
    • حمید ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      29 10
      حامد خان، ، طرفداران دولت فعلی حق ندارند ژست طلبکاری به خود بگیرند و دیگران را به کوری و کری متهم کنند، هر چه هست نتیجه انتخاب خودتان بود به اضافه لیست امید مجلس، در ضمن آلزایمر داشتن کیانیان هم اظهر من الشمسه، چون ایشان در زمان احمدی نژاد مغضوب سلبریتی ها، حرف از جوانی و سرزندگی می زد، حالا به بهانه فوت جناب دری در 65 سالگی ( لابد رضا کیانیان انتظار داشت ، جناب دری ، نامیرا باشند) ، دارد کل چهل سال گذشته را زیر سوال می برد، می فهمی کل چهل سال را ، نه فقط زمان فعلی، در حالی در طول سالهای پس از انقلاب ما دوران تلخ و شیرین را با هم داشتیم، سیاه نمایی بیش از حد عاشقان دولت فعلی، نمی تواند تصادفی باشد، اینها دلشان برای مشکلات مردم نسوخته، خودتم خیلی خوب می دونی، خودتو به اون راه نزن. وضعیت طوری شده که تعجب نمی کنیم اگر محتکران زالو صفت و اختلاس کنندگان و دلالان سکه و ارز هم بگویند ، کیانیان حرف حق زده است!!!!!!!!
    • ناشناس IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      8 6
      کی گفته ما طرفدار دولتیم نه او خوبه نه ایشون ... به هر دوتاشون کی میشه از شرتون خلاص شیم
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    26 21
    مسئله زمان تغییر نظام و کم کردن شدت خسارات و ویرانی کشور است
    • سید IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      28 21
      بخش اول آرزویت موضوعی است که خیلی ها چون تو به گور خواهند برد!
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      29 16
      شما ضد انقلاب دلتون رو صابون نزنید. انقلاب و انقلابی تا ظهور حضرت حجت پابرجا هستند. کور خوندین.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    24 44
    اينكه سايت مشرق نيوز بنا را بر دفاع بي چون و چرا از نظام و نواقص آن گذاشته است شكي نيست . ولي تا كي مي تواند چشمانش را از حقيقت ببندد . هر كس هر حقيقتي را بيان مي كند فورا" آن را كج و معوج تفسير كرده و به خورد مردم مي دهد . راستي چرا هيچ منتقدي را برنمي تابيد . شديدتر از اين حرف ها از سوي معجزه ي قرن تان گفته مي شود جرات گارد گرفتن نداريد چرا ؟ ضعفي داريد ؟ آيا نمي بينيد چپاولگران داراييهاي مملكت را به يغما مي برند . آيا نمي بينيد روزبروز قدرت خريد مردم كاسته مي شود ؟ آيا نمي بينيد بي حجابان در كوچه و خيابان ها شهرها رژه مي روند ؟ آيا از آمار معتادين بي اطلاعيد ؟ آيا نمي شنويد بعضي از كارگران 6 ماه حقوق نگرفته اند ؟ آيا نمي بينيد بيشتر مسئولين كشور دو تابعيتي هستند و زن و بچه هايشان در آن طرف آب به عيش و نوش مي پردازند و بهترين مراكز آموزشي همان كشورهايي را از آن خود كردند كه ما مدام در نمازهاي يوميه مان مرگ آنها را مي خواهيم . از رشوه گيري در ادارات و ربا خواري در بانك ها چيزي به گوش تان نخورده است .
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      7 2
      این دوستان مشرقی اتفاقا همه اینهارو میدونند دوست عزیز
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    31 24
    چهل ساله شهر نو و کاباره ها تعطیل شدند بخاطر همین غربزدگان بیدین احساس خوشی نمیکنند! اون دو تا خواننده فاسد لوس آنجلس نشین حرف دلشون رو زده دیگه! این دنبالچه های اونهام میبینند کی رییس جمهور آمریکاست اگه با ایران بیشتر دشمنی داشت و به اینها بیشتر امید واهی داد زبونشون بیشتر باز میشه.غافل از اینکه ایران مهد خداپرستی و دشمنی با استکبار اربابهاشون شده و این تا آخر عمرشون تغییری نخواهد کرد...
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      22 11
      شما جیب مردمو بزن همه چی بده ولی اختلاس و دزدی بیت المال مشکلی نیست و اصلا مهم نیست
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    29 15
    عده زیادی از این هنرمندان شعور خوب اندیشدن را ندارند از بس که نقش بازی کرده اند دچار الینه شده اند شخصیت واقعی خودشان را از دست داده اند , خود حقیقی شان را گم کرده اند
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    18 41
    دارودسته مشرق نیوز:چهل سال است که ملت تمام سرمایه اش را برای دولتمردان چپ وراست خرج کرده اندبهترین سرمایه یک جامعه که همان نسلهای که در طول جنگ رفتند تا سردمدارانی که در طول این سالها به عناوین مختلف درنهادهای این سرزمین برسرکار آمدند بجای خدمت خیانت کردندچهل سال مردم دورترین نقاط آرزوی امکانات اولیه را بعد از این همه مصائب هنوز باید داشته باشند چرا...................برای اینکه نماینده،رییس جمهور در سنوات مختلف،استاندار ، فرماندار،دهیار، بخشداربا دروغ ونیرنگ بر سرکار آمدندوفقط بدنبال پر کردن جیب خود بودندچرا دین گریزی، اهانت به بالاترین مقام کشوردر هر پست ومقامی که هستندآنقدر زیاد شده که از آن بعنوان نوعی عقده گشایی استفاده می شود.نسل دوم وسوم انقلاب با داشتن بالاترین مدارج علمی آنچکه برایش اهمیت نداردواز آن بعنوان مسئله پوچ وبیهوده یاد می کنند انقلاب وآرمانهای که وجوداشته چرا ..........چرااین ملت در عرض چهل سال از آن مردمی که حاضر به خالیکردن سفره زندگی خود برای فرزندانشان درجنگ تبدیل شدن به افرادی که حاضر نیستند کوچکترین قدمی دیگربرای حضرات گامی بردارند .چرا...........البته صد درصد این موضوع باکمک سانسورچی خذف می شود....
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      4 4
      میدونی؟ آدما تغییر نمیکنن! مشکل شما اینه که توهم زدید همه با هم یه کار کردن
    • رضا IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      19 2
      اونهایی که آرمانهای انقلاب براشون مهم نیست نسل دوم و سوم انقلاب نیستن، بلکه نسل تلگرام و اینستاگرامن. زمان جنگ هم یه عده اندکی از جوونها دنبال جنگ و جبهه بودن و یه عده دنبال اینکه ببینن امسال اندی و گوگوش چطور میخوان نظامو ساقط کنن(زرشک). چندتا جوون کافی شاپی رو به کل نسل دوم و سوم تعمیم نده. یه نگاه به مدافعان حرم بندازی اگه کوردل نباشی می فهمی چی میگم.
  • ناشناس IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    44 34
    من از طرف کیانیان وهمه آحاد ملت از مسئولین و آقازاده هایشان عذر خواهی می کنم. ما قول می دهیم دیگر از اوضاع فلاکت باری که برایمان درست کرده اید گله نکنیم.
  • سید IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    52 32
    کیانیان حرف دل ما مردم را زده، دمش گرم.
    • DE ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      23 11
      کیانیان حرف دل ما مردم را زده، دمش گرم. راس میگه حرف دل مردمی که از دست اصلاح طلب چی ها و مدیران موروثی آنها و رانتخواری با سختی زندگی میکنند والا این جماعت هنرپیشه و ثروتمند نوع غمشون هم با غم مردم تفاوت داره .غم مردم بی عدالتی و نان است و غم اینها دیر شدن ویزای شنگر و ترافیک دربند و دسته بسته کردن میلیاردهاشون.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    9 9
    مطمن باشید انقلاب اسلامی عمر چهل سالگی خودرا به سلامت خواهد گذراند تا انقلاب را به صاحب اصلیش حضرت امام زمان تحویل دهد .البته مردم درک کنند که در حال حاضر کسانیکه متعهد به بیگانگان میباشند بصورت گسترده ای در کشور نفوذ پیدا کرده و مشکلاتی که قابل حل میباشد را به کشور تحمیل میکنند مردم باید در رای دادن کاملا مطلع عمل کنند از جریانها و کسانیکه کشور را به این خال خراب کشاندند پرهیز کنند شعار گراها بدرد این مملکت نمیخورد فقط کسانیکه عمل گرا میباشند قادرند وضعیت موجود را اصلاح کنند کسانیکه جهادی عمل کردند و امروز ساکن و کاخ نیستند
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    12 8
    تمام خراب بودن حال این مملکت بخاطر رفتار جریان اصلاح طلب برای در قدرت ماندن میباشد
  • DE ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    13 2
    حساسیت‌هایی که با توجه به دخالت های اصلاح‌طلبان در کار آقای روحانی ایجاد شد و خدشه‌ای که اصلاح‌طلبان به جایگاه روحانی وارد کردند، همه اینها تقریبا شرایط جدیدی را به‌وجود آورد، باید به ‌اصلاح‌طلبان گوشزد کرد که با روش‌های گذشته ( موج سواری و فشار در پایین و چانه زنی در بالا و سیاه نمایی ...) نمی‌توانند نتایج مطلوب گذشته را بگیرند.[۱]
  • رضا IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    10 7
    اینکه چیزی نیست، ما از قبل هم خبر داشتیم که تاجزاده با براندازان هم موافق است.
  • رهگدر IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    گل افتاب
  • رسول مشهدي IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    21 15
    با حرفهاي آقاي كيانيان موافقم.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    11 9
    مسبب تمام این مشکلات فقط وفقط جریان اصلاح طلب میباشد یا افراط میکنند یا تفریط
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    23 11
    خطاب به ۱۰:۴۶ من اصول گرا هستم و افتخار میکنم...هر چی فرمودی گفتی قبول راست و حقیقت داره لعنت بر منکرینش مملکت پر از معتاد ، چاپاولگری ، فقر وووو... اما شماها بفرمایید بگید چرا دیدگاهتان و منطقتون مطابق اعتقادات و نظر دشمنان ایران است
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    6 12
    مشرق اگه خیلی میفهمی بگو ببینم کف قیمت دلار 10 هزار تومان است ؟
  • لنگی بی ستاره IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    14 13
    کسانی که مسبب وضع فعلی هستن و باید پاسخگو باشند حالا معترض هم شده اند. ننگ به غربزده های داخلی باد
  • فرزاد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    6 6
    بیراه نگفته ما هم همین احساس را داریم اگر چه از سعبرتها خوشم نمی اید
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    15 9
    یه صله رحم ساده که نتونسته انجام بده رو نباید بندازه گردن زمین و زمان
  • ناکامم IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    16 1
    درود بر شرفش لعنت بر شما
  • حسین IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    0 0
    من اصلا نفهمیدم..قضیه چی...رضاکیانین حرفی زده. خوب یابد...قضیه الزایمر چی...لطفا راهنمایی کنید
    • DE ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      1 0
      آقا رضا چه کسی به حسین کیانی حرف زده چرا پلیس راهنمایی آلزایمر داره کدوم قضیه نفهم بوده چرا اصلا در سایت سیاسی در مورد کشت چغندر مطلب میزارین. فعلا من دارم میرم بیرون به چغندرها آب بدهم تا بعد.
  • محمد میرزا IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    8 1
    سلام این حرفها بوی فرافکنی برای دعوت از مردم به رای دادن به آقای روحانی می دهد. من هم موافقم که کیانیان در استدلال های پوچ آژانس شیشه ای مانده است. کیف دنیا را می کنند و دست از غرغر کردن برنمی‌ دارند. این جماعت همیشه طلبکارند. شاید هم فکر می کنند برای نظام اتفاقی می افتاد. اپوزسیون نمایی می کند شاید بعداً به کار آید زهی خیال باطل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس