ویژه ها

جریان غربگرا همچنان اصرار دارد که همه امور را به برجام و تحریم ها گره زده و احیای برجام را به عنوان راه حل همه مشکلات معرفی کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اصولگرایان می توانند با برجام خود را احیا کنند!

«داریوش قنبری» در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اگر قرار است اتفاقی در گفتمان اصولگرایی رخ بدهد توسط دولت صورت خواهد کرد و موفقیت دولت می‌تواند برای اصولگرایان یک برگ برنده به شمار برود. اقداماتی در دولت در حال انجام شدن است که می‌تواند اصولگرایان و مردم را به آینده امیدوار کند که مهم‌ترین آنها تلاش برای احیای برجام است. واقعیت این است که احیای برجام می‌تواند شانس موفقیت دولت را افزایش بدهد. نکته دیگر اینکه در صورت احیای برجام و برداشته شدن تحریم‌ها اگر دولت مدیریت خوبی بر وضعیت جامعه داشته باشد و بتواند موفقیت‌های مهمی به دست بیاورد این احتمال وجود دارد که عملکرد دولت ضعف‌های مجلس را نیز پوشش بدهد و شرایط اصولگرایان را بهبود ببخشد».

وی در ادامه گفت: «امروز مردم با مشکلات جدی به‌خصوص در زمینه اقتصادی مواجه هستند و اقتصاد نیز با موضوع سیاست خارجی و برجام گره‌خورده است. در چنین شرایطی اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و توافق حاصل شود می‌توان به تغییر وضعیت اقتصادی مردم امیدواری بیشتری داشت».

اصولگرایان می‌توانند با برجام خود را احیا کنند! / برای آتش زدن بانک و اورژانس دلتنگیم!

رسانه های منتسب به اصلاح طلبان همچنان در تلاش هستند تا همه امور کشور و حتی آب خوردن مردم را به برجام گره بزنند. همان توافقی که دولت قبل امضا کرد و با بی توجهی به ۲۸ شرط ابلاغی، همزمان هم در قلب راکتور هسته ای بتن ریخت و هم با اجرای یکطرفه و پیش دستانه تعهدات، به ۲ برابر شدن تحریم ها رسید.

برجامی که قرار بود قیمت دلار را به حدود هزارتومان برساند، در دولتِ اصلاح طلبان تا حدود ۳۲ هزارتومان افزایش یافت.

یکی از نقاط ضعف جدی دولت روحانی گره زدن همه امور به برجام بود. در دولت قبل دیپلماسی منطقه ای و تعامل با شرق و اهتمام در ساخت مسکن و مدیریت نقدینگی و...رها شد و همین رویکرد خسارت های هنگفتی به مردم وارد کرد.

حالا در شرایطی که دولت سیزدهم هم در سیاست داخلی و هم سیاست خارجی رویکرد پویا و فعالی را در پی گرفته، جریان اصلاح طلب و رسانه های منتسب به این طیف همچنان در پی سنگ اندازی و مانع تراشی و تحریف حقایق هستند.

** برای آتش زدن بانک و اورژانس دلتنگیم!

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «تجمعات آزاد می شوند؟» نوشت: «"تجمع" و "حق اعتراض"؛ واژه‌هایی هستند که این روزها بسیار دیده و شنیده می‌شود. فضا و شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور به صورتی است که در هر نقطه صدای اعتراضی شنیده می‌شود و عده‌ای در اعتراض به وضع خود تجمع کرده‌اند».

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «بحث "تجمع" هم برای مردم و هم برای دولت و مجلس دغدغه است که باید به آن توجه کرد. آبان بود که طرح "نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها" در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد که از مجلس قبل مانده بود و دلیل طرح آن خلأ قانونی در موضوع برپایی تجمعات و اعتراضات عنوان شده بود. نکته مهم در این خصوص این است که آیا با تصویب آن تجمعات به صورت آزاد برگزار خواهد شد؟ ».

اصولگرایان می‌توانند با برجام خود را احیا کنند! / برای آتش زدن بانک و اورژانس دلتنگیم!

جریان تندروی اصلاح طلب از یکسو مطالبات مردم را به حضور زنان در استادیوم و رفع حصر و...تقلیل داده و به مطالبات معیشتی و اقتصادی مردم دهن کجی می کند و از سوی دیگر مدعی است که چرا نمی گذارید که تجمعات اعتراضی در کشور برگزار شود.

 این طیف به دفعات از آشوبگران و اغتشاشگران دفاع کرده و اینگونه القاء کرده که آتش زدن بانک و آمبولانس و ماشین آتش نشانی و پمپ بنزین و تاکسی و اورژانس و خودروی شخصی و تخریب مغازه مردم و سرقت مسلحانه و تعرض به فروشنده زن، اصلا کار مجرمانه ای نیست و این نهادهای قضایی و انتظامی هستند که به علت بازداشت و محاکمه اغتشاشگران مسلح باید مورد هجمه و تخریب قرار گیرند.

«دولتِ اصلاح طلبان» در ۸ سال گذشته معیشت مردم ایران را به خشم و لبخند سران آمریکا و فرانسه و انگلیس و آلمان گره زده و به خانه نساختن برای مردم افتخار می کرد. دولت قبل صراحتا مخالفت خود با خودکفایی در تولید بنزین و خودکفایی در کشاورزی را اعلام کرده و توان و استعداد جوانان ایرانی را در حد درست کردن آبگوشت بزباش و قرمه سبزی می دید . دولتِ اصلاح طلبان تنها در یک نمونه با تصمیم غیرکارشناسی دلار ۴۲۰۰ تومانی موجب از دست رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد.

همچنین دولتِ اصلاح طلبان در آبان ۹۸، یک اقدام لازم و ضروری- اصلاح قیمت بنزین- را به بدترین نحو ممکن اجرا کرد. در آبان ۹۸ بی تدبیری در بخش هایی از دولتِ اصلاح طلبان در کنار برنامه ریزی گسترده دشمن در پشتیبانی از اغتشاشات خیابانی، منجر به قربانی شدن تعدادی از هموطنانمان شد.

اشتغال، مسکن، ازدواج، تأمین جهیزیه، خرید خودرو و...از جمله دغدغه های اصلی جوانان در کشورمان است، اما همزمان افراطیون اصلاح طلب با توهین به جوانان عزیز و فهیم کشورمان، مطالبات آنان را به مشروبخواری و خرید و فروش مواد مخدر تقلیل می دهند.

یا در یک نمونه دیگر،  شخصی مانند «محمود صادقی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم می گوید، به هرکجای ایران سفر می کنم، دغدغه و مطالبه اصلی مردم فقط رفع حصر است!

نکته دیگر اینکه، تاکنون به دفعات اتفاق افتاده که عده ای از مردم در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی و یا ساختمان ریاست جمهوری در پاستور و یا مقابل وزارتخانه ها و یا ساختمان استانداری و فرمانداری یا در مقابل دادگستری تجمعات اعتراضی برگزار کرده اند و هیچگاه با شرکت کنندگان در چنین تجمعاتی برخورد نشده است.  مردم عزیز و فهیم ایران هیچگاه برای اعتراض، بانک، ماشین آتش نشانی، آمبولانس، پمپ بنزین، کانکس نیروی انتظامی، اورژانس، خودروی سواری شهروندان، اتوبوس و تاکسی را آتش نمی زنند.

در سوی مقابل در سالهای گذشته شاهد بودیم که آشوبگران حتی با اتوبوس و خودرو، ماموران نیروی انتظامی و جوانان بسیجی را زیر گرفته و آنان را مظلومانه به شهادت رساندند و اتفاقا این قبیل جنایات باز هم از سوی افراطیون اصلاح طلب مورد حمایت قرار گرفت.

افراطیون اصلاح طلب میان مردم عادی با اراذل و اوباش و اغتشاشگران هیچ تمایزی قائل نبوده و همه را شرکت کنندگان در تجمعات اعتراضی می نامند!  این رویکرد با انصاف و عدالت و اخلاق هیچ نسبتی ندارد و مصداق ناجوانمردی و تضییع حقوق قاطبه ملت ایران است.

مردم عزیز کشورمان بیشتر از آنکه به دنبال مکانی برای تجمع اعتراضی باشند، در پی رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند. مشکلاتی که دستپخت دولتِ اصلاح طلبان است. علاوه بر این، هیچگاه آشوب و اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی منجر به بهبود اوضاع نشده استبانیان مشکلات موجود بجای تشویق به آشوب، باید شهامت داشته باشند و قصور و تقصیرهای خود را بپذیرند و در مسیر حرکت دولت سنگ اندازی نکنند.

** تلاش جریان غربگرا برای گره زدن همه امور به برجام  

روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «برجام روسی» نوشت: «طبیعتا دیدار با رئیسی فرصتی در اختیار پوتین قرار می دهد تا با استفاده از آن پشت درهای بسته با همتای ایرانی اش در باب گام های هسته ای ایران در آینده، جهت گیری های سیاست خارجی و اقتصادی مان بعد از لغو احتمالی تحریم ها و فرصت های اقتصادی ایران برای روسیه گفت و گو داشته باشد».

در ادامه این مطلب آمده است: «با این همه باید این حقیقت را لحاظ کرد که در درازمدت تحقق هرگونه توافق ومعامله ای جدید میان تهران و مسکو در گرو مولفه هایی چون تحریم های تحمیلی علیه ایران است».

اصولگرایان می‌توانند با برجام خود را احیا کنند! / برای آتش زدن بانک و اورژانس دلتنگیم!

دیروز «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی خطاب به طرف‌های غربی نوشت: «فروش نفت ایران و بازگشت پول آن به شرایط مناسب و غیرقابل بازگشتی رسیده است. نمی‌شود برای امتیازگیری، قول رفع تحریمی را داد که بی‌اثر شده است. وی از هشتگ مقاومت فعال در این توئیت استفاده کرده است».

یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به این توئیت نوشت: «این توئیت آقای شمخانی خیلی مهم است؛ در برجام بسیاری چانه زنی ها برای رفع تحریم نفت بود. حالا به گفته دبیر شورای عالی امنیت ملی، این تحریم بی اثر شده است. این یعنی دست غربی ها در مذاکرات خالی تر شده  و دست ایران پُرتر. یکی از دلایل اصرار آمریکا و اروپا برای نتیجه گیری فوری همین است».

در حال حاضر ایران در مذاکرات وین در موضع برتر قرار گرفته و ابتکار عمل را در دست دارد، ایران همزمان با مذاکرات وین، محدودیت های برجامی را کنار گذاشته و رویکرد خنثی سازی تحریم را هم به صورت جدی و مستمر در پیش گرفته است.

از سوی دیگر رویکرد دیپلماسی فعال منطقه ای و دیپلماسی تعامل با شرق نیز از سوی دولت به صورت جدی در حال پیگیری است.

با اینحال جریان غربگرا همچنان اصرار دارد که همه امور را به برجام و تحریم ها گره زده و احیای برجام را به عنوان راه حل همه مشکلات معرفی کند.

طیف اصلاح طلب پیش از این واردات واکسن، پیوستن به شانگهای و افزایش فروش نفت و دریافت درآمد حاصل از آن و اجرای قرارداد ۲۵ ساله با چین و ...را به احیای برجام و پیوستن به FATF منوط کرده بود. اما حالا در شرایطی که نه برجام احیا شده و نه به اف ای تی اف پیوستیم، موارد مذکور همگی محقق شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مسعود IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    15 10
    برجام یک جنازه متعفن است خود روحانی و ظریف باید آنرا دفن می کردند.
    • سید IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      15 19
      نادانانی (اگر نگوییم خائنین) که قرارداد برجام نافرجام را به نیابت از ملت ایران پذیرفتند اندکی بعد فهمیدند که غربی ها چه کلاه گشادی برایشان دوخته بودند و نیز متوجه شدند که عامل حذف و طردشان از سوی ملت همین حماقت شان بوده است، اکنون نیت آن را دارند که همین کلاه را بر سر جریان انقلابی بگذارند و سعی کنند با تحریک بخش خاکستری جامعه دولت کنونی را وادار کنند که زیر بار این قرارداد ننگین با همین وضعیت کنونی رفته تا این دولت هم با بدعهدی یانکی ها وجهه خود را در نزد ملت نابود کند، شاید که از این راه اصلاح طلبان بتوانند باردیگر با فریب ملت و سرقت آرایشان به قدرت بازگردند و سور و سات شان را برقرار کنند! حاشا و کلّا !!!
  • سامان IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    11 19
    اگر تجمعات آزاد بشود مردم ناراضی در اولین اقدام افساد طلبان و غربگدایان داخلی را به پای محاکمه می کشند زیرا که باعث و بانی وضع موجود هستن.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      2 0
      احسنت، دقیقأ همینطوره ! اینها حساب اینطرفشو نکردن !!!
  • سعید IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    8 5
    اصلاح طلبان 8 سال اقتصاد کشور و معیشت مردمو معطل برجام کردند و تورم 1000 درصدی سر سفره مردم گذاشتن بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند !
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    9 3
    اصلاحات شیفتگان غرب توسط مردم‌ کنار گذاشته شدند ديگه فقط وز وز الکی می کنند
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    17 7
    جای اعتراض کجاست تا زمانی که مشخص نشده وسط خیابان اعتراض می کنند و پلیس هم مزاحم بشه کار به آتیش زدن و شکستن و درگیری می رسه اگر اعتراض ایراد داره چرا در قانون اساسی مجازه و چرا به حکومت قبلی اعتراض وارده ولی به فعلی که حتی بدتر از قبلی است اعتراض وارد نیست
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    14 2
    وقتی می آیی رسما اعلام می کنی برق را گران کردم ارز را گران کردم بنزین را می خواهم گران کنم گوشت را 20 هزار تومن گران کردم نتیجه اش می شه که طرف می فهمه که داره بدبخت و بیچاره و درمانده می شه و می آید اعتراض می کنه
  • DE ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    10 6
    اصولگرایان می‌توانند با برجام خود را احیا کنند! / جریان غربگرا همچنان اصرار دارد که همه امور را به برجام و تحریم ها گره زده و احیای برجام را به عنوان راه حل همه مشکلات معرفی کند. // موز اگر قوت داشت کمر خودش را راست میکرد.برجامچای اگر احیا کننده بود غربگدایان را احیا میکرد که سالها نشسته بودند کنار اقیانوس برجام‌قاشق قاشق ماست میریختند داخلش که یک اقیانوس دوغ درست کنند ولی افکارشون پوچ و از عهد دقیانوس بود. غربگداها‌ ترمز زدند سالها به‌ تولید و جنبش و تلاش کشور و ایران انقلابی را تبدیل کردند به همین که میبینید. اگر نبودند مردم انقلابی ایران و زعامت حضرت آقا الان غربگداها داشتند در تهران کفش های داعش را لیس میزدند.
  • ع ک IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    8 12
    یک مثل است که میگوید کسی که دشمنان قوی دارد باید دوستان قوی تری داشته باشد اکنون که روابط با روسیه وچین به عالیترین سطح رسیده است شاید لازم باشد روابط دراز مدت با هند نیز طراحی شود ودولت موفق وکار امد اقا ی رییسی با ‌‌‌‌‌‌چهار ضلعی تهران مسکو پکن دهلی تهران در جهت عقربه های ساعت عظمت باز یافته را به مردم ایرتن و جهان نشان دهد و برجام کشک است ‌‌
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    7 3
    قابل توجه تمام فتنه گران وسران آنهاوتمامی مزدوران جیره خوار بیگانه مامنتظر آنروز هستیم تابایک بهانه ی شما تمام شما رابهدرک واصل بکنیم منافقان به درک واصل شده ورجوی درجهنم منتظرتان هستند بجنبید وعده خدانزدیک است خواری دردنیا وآخرت
  • مسیب حبیبی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    1 0
    باسلام غربگرایان همه امور را به برجام و تحریم ها گره زده اند و دائم روی آن خبر تولید می کنند، هر روز از روز قبل بیشتر و طرفداران دولت نیر برای انکه از پاسخ دهی عقب نمانند هر روز برای خبرهای آنها پاسخ تهیه می کنند حتی بیشتر از آنها به عبارت دیگر کوره مذاکرات برجامی، را هر دو گروه در داخل گرم می کنند یکی دانسته گرم می کند تا حساسیت و انتظار مردم را بالا ببرد تا در صورت شکست مذاکرات با مقصر نشان دادن دولت ، مردم را به خیابانها بکشاند و دیگری ندانسته در زمین او بازی می کند بدون اینکه توجهی به اهداف او داشته باشد . لطفا یک فرد آشنا به رسانه و جامعه شناس وارد میدان شود و این روند رسانه ای طرفداران دولت را اصلاح کند ، هر چند مقداری دیر شده است
  • DE ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    2 0
    اصلاحاتچی های غربگرا خوبه اینقدر منت امریکا رو کشیدند و اخرش دست خالی برگشتن. بازم خجالت نمیکشن! بهتره بشینن سرجاشون و سکوت کنن! حال ادم از بی لیافتی شون به هم میخوره!این اقایان که مدعی بودن بزبان دنیا حرف میزنن ولی در عمل نشون دادن از دیپلماسی و سیاست خارجی هیچی بلد نیستند!
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 0
    بارها تجربه کرده‌ایم که آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب‌کاری نیست. اخیراً هم دیدیم که آمریکایی‌های عهد شکن، در برجام بسیار وقیحانه عمل کردند. کشورهای اروپایی همراه با آمریکا هم، از لحاظ عهدشکنی و بداخلاقی کمتر از آمریکا نیستند؛ اما در مقام زبان‌بازی و حرف‌زدن همیشه طلب کارند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس