ویژه ها

تصمیم نظام «اجرای مشروط برجام» بود و نه «اجرای برجام به هر قیمت». در همین رابطه رهبر معظم انقلاب شروط 9 گانه‌ای را درباره برجام معین کرده و خواستار رعایت دقیق و موبه‌موی آن شدند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**آشوب خیابانی حق مشروع مردم ایران است

«عمادالدین باقی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «گفته شد که در جرایم امنیتی همچون ترور و جاسوسی باید سختگیری باشد اما در مورد معترضان و کسانی که در تجمع‌های اعتراضی شرکت می‌کنند، باید به ‌نحوی دیگر عمل شود و باید صدای‌شان شنیده شود، نه اینکه علیه‌شان سختگیری کنند. اما در عمل این اتفاق نیفتاد و باز هم این قضات به همان شیوه سابق با معترضان برخورد می‌کردند؛ در حالی‌که اینها به گمان ما اصلا مرتکب جرمی نشده بودند. این حق مشروع آن شخص بوده که اعتراض کند اما احکامی سنگین علیه‌اش صادر شده است».

تاکنون به دفعات اتفاق افتاده که عده ای از مردم در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی و یا ساختمان ریاست جمهوری در پاستور و یا مقابل وزارتخانه ها و یا ساختمان استانداری و فرمانداری یا در مقابل دادگستری تجمعات اعتراضی برگزار کرده اند و هیچگاه با شرکت کنندگان در چنین تجمعاتی برخورد نشده است. مردم عزیز و فهیم ایران هیچگاه برای اعتراض، بانک، ماشین آتش نشانی، آمبولانس، پمپ بنزین، کانکس نیروی انتظامی، اورژانس، خودروی سواری شهروندان، اتوبوس و تاکسی را آتش نمی زنند.

بنابر مستندات موجود، در آبان 98 و قبل از آن در دی ماه 96 عده ای از اراذل و اوباش در هماهنگی با لیدرهای آموزش دیده، تجمعات اعتراضی و بدون حاشیه را به صحنه آشوب و اغتشاش خیابانی بدل کرده و خسارات زیادی به اموال عمومی و شخصی مردم وارد کردند.

در سالهای گذشته شاهد بودیم که آشوبگران حتی با اتوبوس و خودرو، ماموران نیروی انتظامی و جوانان بسیجی را زیر گرفته و آنان را مظلومانه به شهادت رساندند.

با اینحال، فعالین اصلاح طلب میان مردم عادی با اراذل و اوباش و اغتشاشگران هیچ تمایزی قائل نبوده و همه را شرکت کنندگان در تجمعات اعتراضی می نامند! این رویکرد با انصاف و عدالت و اخلاق هیچ نسبتی ندارد و مصداق ناجوانمردی و تضییع حقوق قاطبه ملت ایران است.

عماد باقی چندی پیش در اظهارنظری مشابه گفته بود: «ما شاهدیم که اگر بخواهند دهان کسی را ببندند، به او برچسب «برانداز» می‌زنند و براندازی ذاتا به جرم تبدیل شده، حال آنکه معتقدم اصولا براندازی باید به عنوان حقی عمومی برای شهروندان به رسمیت شناخته شود و البته بحث بر سر روش براندازی است».

وضع فعلی اقتصادی و از جمله گرانی دلار و خودرو و سکه و مسکن، نتیجه سیاست های دولتِ اصلاح طلبان است. اما نکته تأمل برانگیز اینجاست که بانیان وضع موجود بجای عذرخواهی و جبران خسارت هایی که حداقل در این هفت سال به کشور تحمیل کرده اند، ژست شاکی به خود گرفته و جوانان و مردمی که از سیاست های همین طیف متحمل خسارت شده اند را به شورش و اشوب خیابانی تشویق می کنند.

هیچگاه آشوب و اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی منجر به بهبود اوضاع نشده است. بانیان وضع موجود بجای تشویق به آشوب، باید شهامت داشته باشند و قصور و تقصیرهای خود را بپذیرند و در فرصت باقیمانده تا پایان دولت دوازدهم، آن را اصلاح کنند.  

** برجام تصمیم نظام بود، دولت روحانی فقط یک مجری بود

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «در زمان مذاکرات برجام به کرات گفته شد که این توافق و روند مذاکره، تصمیم نظام است و چه این دولت و چه دولت‌های قبلی مجری تصمیم‌هایی هستند که در سطح عالی با در نظر گرفتن جمیع مصالح اتخاذ می‌شود».

روزنامه شرق نیز در یادداشتی به قلم «قاسم محبعلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات نوشت: «روی کارآمدن آقای بایدن را باید یک واقعه مثبت و تحولی در خدمت صلح و امنیت و ثبات جهانی و همین‌طور اقتصاد جهانی تلقی کرد. طبیعی است که آقای بایدن با وعده‌هایی سر کار آمده که بسیار مهم هستند و انتظاراتی را هم در جامعه آمریکا و هم در جامعه جهانی به وجود آورده که تحقق آنها مورد توجه همه است...رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند...در ثبات، امنیت و صلح جهانی نقشی کلیدی بازی کند تا هم مردم آمریکا از آن سود ببرند، هم سایر کشورهای جهان. امیدواریم آقای بایدن بتواند به وعده‌هایش عمل کند و انتظاراتی را که از او هست، برآورده کند».

این روزنامه اصلاح طلب همچنین در مطلب دیگری نوشت: «در میدان سیاست، درک موقعیت خود بخشی از موفقیت است. با توجه به این تغییر به‌نظر می‌رسد می‌توان پیامی از طرف وزیر خارجه یا رئیس‌جمهور به شکل توییت یا مصاحبه مبنی بر استقبال از این تغییر ارسال کرد که این خود می‌تواند در عمق خود پیام تغییر از جانب ما نیز باشد».

«فریدون مجلسی» دیپلمات سابق که اکنون خانواده اش ساکن آمریکا هستند نیز در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «اگر قرار باشد برای آقای بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، پیامی بفرستم در درجه نخست تبریک به شخص ایشان و خانم هریس، معاون آینده رئیس‌جمهور آمریکا است. تبریک دیگر به خاطر نمایش مهمی از تجلی دموکراسی در کشوری است که خود را بنیان‌گذار دموکراسی و حقوق بشر عصر جدید پس از رهایی از استعمار بریتانیا می‌داند و بار دیگر نشان دادند که نماد دموکراسی فقط به گزینش افراد مورد اعتماد و علاقه نیست، بلکه توانمندی حذف کسانی است که ملت از عملکرد او ناراضی باشد».

روزنامه اعتماد در اقدامی مسبوق به سابقه مدعی شده است که برجام تصمیم نظام بوده و دولت صرفا مجری تصمیمات بوده است.

این ادعا در حالی است که  رهبر معظم انقلاب شروط 9 گانه‌ای را درباره برجام معین کرده و خواستار رعایت دقیق و موبه‌موی آن شدند. آیا بزک کنندگان برجام، این نامه را فراموش کردند و آیا ادعا می‌کنند این شروط رعایت شده!؟ با خواندن فهرست‌وار این شروط نه گانه خواهید دانست که تقریباً هیچ‌یک از آنها جامه عمل نپوشید و اتفاقاً فاجعه برجام دقیقاً در اثر نافرمانی از این فرامین روشنگر بود!

در مجموع 28 شرط ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، مجلس و شورای عالی امنیت ملی به دولت ابلاغ شد اما دولت آقای روحانی در اجرای این شروط دچار قصور و تقصیرهای فراوان شد.

به عبارت دیگر، تصمیم نظام «اجرای مشروط برجام» بود و نه «اجرای برجام به هر قیمت». این شروط می‌گفت اگر طرف مقابل بدعهدی کرد، دولت نیز باید اجرای برجام را متوقف کند. برجام از همان شروع اجرا، توسط دولت اوباما به صورت فاحش نقض شد و سپس دولت ترامپ از برجام خارج شد. با این وجود، دولت که عملاً اقتصاد کشور را تبدیل به گروگان برجام کرده، تن به اجرای قانون مصوب مجلس (اقدام متقابل) نداد و در واقع، همچنان تعهدات برجام را یکطرفه و بدون حداقل مراعات آن از سوی طرف غرب به اجرا گذاشت.

 لازم به ذکر است که پیش از این، ظریف صراحتا اعلام کرده بود که «نتوانستیم برخی خطوط قرمز را رعایت کنیم.»

با اینکه «جو بایدن» معاون اول دولت اوباما بوده و این دولت بارها برجام را به صورت فاحش نقض کرده بود، اما اصلاح طلبان در روزهای اخیر با ذوق زدگی کودکانه و حقارت آمیز به استقبال ریاست جمهوری بایدن رفته اند.

بایدن همان شخصی است که در هفته های گذشته با انتقاد از ترامپ تاکید کرده بود که راههای هوشمندانه تری برای تحریم و فشار بر مردم ایران وجود دارد. وی پیش از آن از اقدام جنایتکارانه دولت ترامپ در ترور سردار سلیمانی تمجید کرد.

بایدن در اردیبهشت 94 و در اوج مذاکرات هسته ای دولت روحانی با دولت اوباما، در مقطعی که اصلاح طلبان در ایران خود را برای جشن و پایکوبی آماده می کردند در اظهارنظری گستاخانه گفت «لازم باشد با ایران وارد جنگ می شویم».

** گروگان گیری معیشت مردم توسط حامیان تئوری «آبگوشت بزباش»  

«مهدی آیتی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «در داخل، افرادی که آرزو داشتند برجام در دولت روحانی به نتیجه نرسد می‌خواهند این موضوع را تا جایی کش بدهند که این موضوع معلق بماند و در دولت بعدی به نتیجه برسد. با این حال مطمئن باشید که در آستانه انتخابات 1400 نیز شاهد تنش‌هایی در ایران از سوی اصولگراهای تندرو خواهیم بود و هرروز یک بازی جدید را برای به نتیجه نرسیدن برجام می‌بینیم».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «کسانی که 8 سال علیه دولت روحانی فعالیت کردند، به‌هیچ‌وجه راضی نیستند که دولت روحانی با یک کارنامه درخشان به پایان برسد. آنها می‌خواهند دولت روحانی به عنوان یک دولت ناتوان و شکست‌خورده تمام بشود. اگر بناست، برجام به‌عنوان یک برگ زرین در روابط ایران و آمریکا باشد، نباید این برگ زرین در کارنامه اصولگراها ثبت بشود».

متاسفانه طیف اصلاح طلب و برخی دولتمردان هیچ اعتقادی به بهره مندی از ظرفیت های عظیم داخلی و اعتماد به جوانان نخبه و انقلابی ندارند.

طیف اصلاح طلب – که اکثریت مطلق دولت را در اختیار دارند- می گویند، «ما ایرانی ها در هیچ صنعتی جز قرمه سبزی و آبگوشت بزباش توان رقابت نداریم»! و «خودکفایی مزخرف است»! و «باید مدیر از خارج وارد کنیم»! و...

اصلاح طلبان که اکنون در صف اول انتقاد از وضع موجود ایستاده اند، خود بانی و مسبب اصلی این وضع هستند. همان طیفی که بجای رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم، موارد دست چندم و حاشیه ای از جمله رفع حصر و حضور زنان به عنوان تماشاچی در ورزش مردان و کنسرت خیابانی و ...را مطرح کرد.

طیف اصلاح طلب تا پیش از سال 92 تاکید داشت که 70 الی 80 درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت در دولت است و فقط 20 الی 30 درصد از مشکلات ناشی از تحریم هاست.

با اینحال این طیف در هفت سال اخیر معیشت مردم را به سیاست خارجی گره زده و همچنان اصرار دارد که این روش خسارت بار را تا پایان دولت ادامه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 145
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 96
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    63 16
    چرا به ایران که میرسه اسمش میشه اشوب؟
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      48 13
      اگر برجام تصمیم نظام است چرا بایدن دوست ظریف است؟!!!
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      27 25
      چون مردم در ایران از همه چیز راضی هستند و درذآمدشان زیاد است و مسئولین هم فقط به مردم خدمت می کنند و مردم نباید غر بزنند
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      41 8
      چرا هروقت اصلاح طلبان در کشور به قدرت می رسند نظام در مورد تخریب و تعلیق صنعت هسته ای به تصمیم می رسد؟!!!!
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      36 10
      بیچاره گی مدعیان اصلاحات بجایی رسیده که شکست برجام و تشدید تحریم ها را به گردن نظام می اندازند و فرار به جلو می کنند.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      37 7
      هیچ امیدی به تک تک اصلاح طلبا نیست همه از یه قماشند
    • رحمت عیدی IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      3 2
      داش پری ۳۰ تا کم گفتی ها پس اصلاح میکنم پری مجرد ۶۸ ساله از کمپ تیرانا آلبانی ،شما از هفت دولت یهودی صهیونیست اسرائیل آمریکا انگلیس فرانسه آلمان کانادا هلند آزادی به هر کی اونا گفتن رای بدی
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      11 3
      خسارت محض برجام را باند نیویورکی ها به کشور و مردم تحمیل کردند.
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      6 2
      اگه برجام تصمیم نظام بود چرا الان که نظام با مذاکره مخالفه دارین دوباره خودتون رو پاره پوره میکنین برای رای اوردن و مذاکره؟ نه برجام تصمیم افساد طلبهای امریکایی بود و باعث تورم 700 درصدی شد
    • مردم IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      3 2
      چون به ایران که میرسه بانک ها و ادارات و مغازه ها و خودروهای مردم و وسیله نقلیه رهگذران و خودروهای انتظامی و خود مامور انتظامی و بسیجیان مومن به انقلاب و یاور مستضعفان غم خوار مردم زیر ضربات این آشوب گران از پا در میان. چون به ایران میرسه از میان معترضان به سوی مردم و ماموران بر پایی نظم آتش گشوده میشود. چون برعکس معترضان دنیا معترضان ایران میگن همه اینها بهانه است و اصل نظام فکری نظام باید تغییر کند در حالیکه این در ممالک دیگر یک تابو است و به هزار و یک دلیل دیگری که هر کسی که خود را به خواب نزده باشد بالعیان مشاهده میکند.
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      3 3
      کسی که خودش را به خواب بزند نمیشود بیدارش کرد.داستان شما اصلاحطلبها است
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    30 7
    اصلاح طلبهای بیعرصه اصلا درموردنظام وآشوب وخرابکاریشون دهنشون راببندند وبروند ملت شماهاراخوب شناخت وابستگان به غرب هستیدهر روز یه چرندیاتی سرهم میکنید انشالله مثل بنی صدربیرون تون میکنندملت شهیدپرور
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      24 7
      برای مردم ایران اصولا کرا و اصلاح طلب دو روی یک سکه هستند
    • تادر IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      11 1
      آفرین به شما درسته
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 4
      ۱۹۰۱۵از طرف خودت صحبت کن نه از طرف مردم.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    24 1
    لطفا همین الان ادرس دقیق کلیه املاک و وسایل نقلیه باقی و اقوام درجه یکش را بگذارید زیرا حقیر در اشوب خیابانی که حقم است احتیاج مبرم دارم
    • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      10 3
      اصلاح طلبان=بانیان وضع موجود=حامیان آشوب
    • سجاد IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      8 5
      چرا قبلا اصولگرا ها بودند اوضاع بهتر بود .به این شکل نبود .
    • 4620759971 IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 6
      من تعجبم اگه برجام بد بود چرا ترامپ اینهمه تلاش کرد تا برجام لغو شود وادعا میکرد بدترین قرارداد تاریخ امریکاست بهر حال تا از داخل خودمان را اصلاح نکنیم و متحد نباشیم کسی به داد ما نمیرسد
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      5 8
      دقیقا از وقتی یه اصولگرا 8 سال شد رئیس جمهور استار ویرانی خورد
    • IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      0 0
      اگه وجدان داشتید اعتراف میکردید هیچ دوره ای در ایران به اندازه زمان احمدی نژاد به نفع فقرا و عموم جامعه نبود، ولی وجدان ندارید
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    28 4
    اگه برجام اینهمه گند نزده بود،اگه اینهمه خسارت محض ب اقاصاد ،برهنگ و حتی سیاست داخلی و خارجی نزده بود، اگه تحریم ها را چند برابر نکرده بودواگر سوداوربود هم میگفتید تصمیم نظام بود؟ هم دیگران شریک سود و میوه هدیش میکردید؟ شماها زبان دنیا را بلد بودید نظام و اصولگراها ازدیگاه شما که بلد نبود.
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      21 1
      برجام تصمیم نظام بود، دولت روحانی فقط تصمیم نظام را اجرا کرد،، تصمیم نظام «اجرای مشروط برجام» بود و نه «اجرای برجام به هر قیمت». قبل از برجام جریان اصلاحات مدام میگفت دوره موشک گذشته دوره مذاکره میباشد ، و مدعیان مذاکره میگفتند ما زبان مذاکره را بلدیم حالا که اقای ترامپ چهره واقعی امریکا را رو کرد چرا اصلاح طلبان دروغ میگویند و برجام را نسبت به نظام میدهند چطور در زمان مذاکرات میگفتند تمام مسئوایت با ماست اما امروز که ماهیت اصلی امریکا فاش گردیده از برجام شانه خالی میکنند چرا مردم ایران را همواره وا میدارید که در دوجبهه بجنگند یکی جبهه ی بیگانه و دشمن خارجی و یکی منافقین فتنه گران کثیف داخلی که حتی جرات مسئولیت به گردن گرفته کارهای خود را ندارند چرا هر چه خوب بشود کار شماست و هرچه بد شود با اینکه متولی اجرا ان شمائید می اندازید گردن نظام ؟؟؟!!
    • SE ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 0
      افسادات و چاپندگی برجام را با هوچیگری و فریبکاری به مردم قالب کردند. تا چاپبدنهای خود را همیشگی کنند
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    15 1
    عماد الزين يلغي ورشكستگان سياسي و افساد طلب مغالطة مي كند كه أشوف وناهنجاري در كف خيابان را رواج ميدهد ضمنا برجام بي فرجام را دو سه نَفَر ودر راس انها همان كه ميگويد وهفت سال مردم را سركار گذشته است إيجاد كرديد والآن دارند به ترامپ وبايدن التماس ميكنند وخودتان را به زمين وزمان ميبندند وخود را خوار وذليل ميكنند كه أروي رفاه خود را برگردانند كه بي ثمر است
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      1 0
      خدا هر چی خائن ایران وایرانیه بدترین شکل آب وشو ببره.... در هرمقام ومنسبی.... و وعده اش رو برای مبارزین راستین راه خودش هموار کنه.... آمین
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    29 11
    گردن افساد طلبان بشکنه که بدنبال آشوب خیابانی هستند نابود بشند انشاالله. چی میخواید از جان ملت مظلوم ومقتدر ایران.!!!
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 1
      افساد طلبان نبودن که اعتراض کردن بلکه به عده مردم مظلوم و بیچاره بودن که به وضعیت کنونی اعتراض داشتن افساد طلبان که از خداشونه همچین اوضاعی
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 2
      چیزی نمیدونی نظر نده
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    23 14
    آشوب خیابانی؟! حق مشروع؟! مردم ایران؟! افساد طلبان دیگه خفه.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • مهدی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      3 2
      گاهی حرف نزدن ارزشی بیشتر از گفتن چرندیات دارد!
  • كريم IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    15 7
    حق مشروع تو آن است كه خفقان بگيري و بيش از اين براي خوش رقصي جلوي اسرائيل و آمريكا و تمام مخالفان جمهوري اسلامي ايران، خود را بيشتر رسوا نكني. بدبخت تو بدان تمام كلماتي كه از زباله داني تو و هم پالكي هاي وطن فروشت خارج مي شود و يا با دستان كثيفتان در ننگين نامه هايتان نوشته مي گردد به فرموده قرآن كريم، در روزي قيامت جوابگويي دارد.
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      0 1
      چقدر خوب بود به عقاید و نظرات همدیگر احترام میگذاشتیم و با حرفهای رکیک ، اذهان خسته مردم را از این خسته تر و ناامید تر نمیکردیم
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    8 21
    مملکت صاحب دارد و هیچ اتفاقی بدون اذن حضرت آقا انجام نمی شود . غیر این بود کشور به باد رفته بود
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      11 3
      اتفاقا مشخص است که به حرف آقا گوش ندادند و سیاست و اقتصاد و فرهنگ کشور بر باد رفت. امنیت که هنوز برباد نرفته هم مدیون نیروهای نظامی است.
    • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      3 5
      آفرین. دقیقا درست گفتی
  • سعید IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    10 3
    در خصوص افاضه عماد الدین باقی پیرو حق اغتشاش در خیابان، حال که آمران جرایم مربوط به آشوب ،تبعات آشوب را پذیرفتند ،دو برابر آشوب گر کف خیابان آمران باید مجازات شوند.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    25 3
    برجام تصمیم دولت روحانی بود نه نظام تا یک چیز بنفع به پای دولت دوازدهم می‌نویسید تا به ضرره به پای نظام...؟!
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      6 0
      برجام=خسارت محض
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    13 1
    البته هر عاقلی فرق بین اعتراض و آشوب رو می فهمه.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 0
      بصیرت می خواهد عزیزم
  • محسن IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    16 3
    پاینده ایران اسلامی.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    15 3
    وقتی قبل از اتمام رآی گیری خودشونو برنده انتخابات با اختلاف آرای بسیار زیاد میدونن، وقتی هرج و مرج طلب و قاتلین مردم و مآموران حفظ نظم و امنیت و رقاصان روز آشورا میشن مردم خدا جوی !!! معلومه که براندازی میشه حق این حضرات کم شعور یا از بیخ بیشعور.
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    11 1
    شما چه خوابی دیدید
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 0
      روسای ستادهای انتخاباتی میرحسین و کروبی با عث و بانی وضع موجود هستند
  • حامین IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    8 2
    این باقی همون ملیجک منتظری نیست؟
  • حسين DE ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    14 2
    عمادالدين من مطمئن هستم كه تو اگر تا صد سال ديگر هم باقى باشى باز هم در بلاهت باقى خواهى ماند،تو هنوز سواد و درك و شناخت ندارى كه بين معترضين به مثلًا شرايط اقتصادى و يا اجتماعى و آشوب گران تفاوت قائل شوى،آشوب در هر جامعه اى توأم با كاربرد خشونت است و كاربرد خشونت در هر جامعه اى از جانب آشوبگران با واكنش قاطع پليس و نيروهاى انتظامى روبرو ميشود،و مطمئن باش اگر تو در كعبه آمالت USA و EU چنين اظهار نظر كنى،بلافاصله بازداشت ميشى و ميبرنت هلفدونى ، و اونجا خيلى چيزها منتظرت خواهد بود.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    9 1
    حامی آشوب خیابانی،ساکن کدام محله است؟ درمحل آنهامجازاعلام شودتا.....!!!!!!خخخخخ
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    11 3
    بر آمریکا و افساد طلبان.
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      8 2
      مرگ بر آمریکا و افساد طلبان.
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      10 2
      مرگش افتاده.
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      5 0
      مرگ بر منافقین و کفار
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    11 3
    مردم ایران بدنبال آرامش هستند نه آشوب خیابانی. شرق یک روز از همین روزها جواب این زبان درازی ات را می بینی.!!!!!!!!!!!!!
  • ایران آزاد IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 5
    آشوب حق ملت هست ولی زندگی با رفته و آسایش نه
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    12 1
    کسی که گفته نمی خواهند دولت روحانی با کارنامه درخشان کار خود را تمام کند را باید به گاری بست. سنگ پای قزوین هم پیش شما کم می باره. فقط زودتر شرتون را کم کنید
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    11 3
    برخورد قاطع و شدید با آشوبگران هم حق مشروع نظامه
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      5 2
      مرگ بر فتنه گر
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      1 0
      اغتشاشگران باید به اشد مجازات برسند
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    25 1
    برجام تصمیم نظام بود ؟! معادل همان چیزی که طرفداران مذاکره ابوموسی اشعری در صفین می گفتن ! ابتدا به علی (ع) اصرار کردن که با عمروعاص مذاکره کنیم بعد که علی رغم مخالفت علی رفتن مذاکره کردن شکست خوردن گفتن تصمیم علی بود ! حالا هم روشون نمیشه بگن تصمیم سید علی بود می گن تصمیم نظام بود ! سید علی به شما گفت که اینا غیر قابل اعتمادن گوش نکردین به حرف علی زمانه.
  • سجاد IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    14 0
    متاسفانه اصلاح طلب ها عادت دارند. هروقت که می‌خواند بازی رو ببازند، همه چیز رو به هم می‌زند. استاد شطرنج برره ای هستند.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    9 2
    چقدر تهوع آور و نفرت انگیزن پاشونو کردن تو ۱کفش که مذاکره کنن بعد که رفتن نفری ۱۰تا کلاه گذاشتن سرشون هیچیم بهشون ندادن ۸سالم مردمو بدبخت کردن میخوان بندازن گردن نظام
    • کسمزان IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 2
      بدبختی اینجاست بابردن بایدن درامریکا مردم دوباره به افسادطلبان رای میدن شایدفرجی اقتصادی حاصل بشه سیل شدید مملکت وبرده برای نجات ازکف روی اب استمدادمیطلبن چاره ای هم ندارن
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    6 1
    الان که مشخص شده این برجام، تنها فرزندی نامشروع است،اصلاح طلبان شرم دارند اعتراف کنند که خودشان آنرا به وجود آوردند.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    6 0
    فقط ایرانه که وقتی مردم جمع میشن به گرونی بنزین اعتراض کنن از ۱طرف نوچه جنایتکارای مریم رجوی از طرف دیگه فسیلای سلطنت طلب از طرف دیگه پادوهای اسرائیل از سمت دیگه مزدورای سفارت انگلیس و....میریزن وسط اعتراض مردم وحشیگری و کشته سازی میکنن و بیت المال مردمو به فنا میدن.واسه هیچ کشوری تو دنیا اندازه ایران از همه طرف لاشخور کمین نکرده
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    5 0
    به امید روزهای پس از تابستان 1400 که مسئول مستقیم مذاکرات را در دادگاه پای میز محاکمه ببینیم تا خواب مذاکره با دشمن را نبینند با برجام کشور را 50 سال عقب راندند باز هم با کمال جسارت اعلام میکنند مسئولیت مستقیم مذاکرات با من است ملت منتظر عدالت می ماند
  • علی IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    7 0
    نه جو میخواهیم نه گندم خدا برسه به داد مردم
  • GB ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    7 5
    لعنت خدا بر کسایی که به مردم دروغ می گویند.بارها رهبری عزیز گفتند که مذاکره با آمریکا خوش بین نیستم. شب جمعه است شادی روح امام ره و شهدای عزیزمان و خصوصا شهید قهرمانمون حاج قاسم سلیمانی صلوات. مرگ بر ترامپ و بایدن
    • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      4 1
      مرگ بر آمریکا
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 1
      افسادطلبان همیشه فرارروبه جلودارند
  • mohsen IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    ملت شهید پرور ومحجوب ایران طیف اصلاح طلب را بخوبی طی چند ساله گذشته شناخت این طیف اکثرا مقیم و یا اقامت و یا پس انداخته هاشون در اروپا وامریکا اقامت دارند و دربست مزدور هستند.
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    5 0
    خیلی جالبه تا حال میگفتید برجام کار روحانی وظریف بود حالا که بایدن اومده میگین تصمیم نظامه خدا فقط نشونتون بده فکر میکنید مردم احمقن
  • بهراد IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    4 2
    هیچ چیز نمی‌تواند تقاص خون حاج قاسم باشد الی یک انتقام مرگبارودرحد شخصیت وپرستیژحاج قاسم ما فقط انتقام مرگبار میخواهیم عقده نبود حاج قاسم خواب را آزما گرفته قربان دست بریده آت حاجی انتقامت را خواهیم گرفت به لبخند قشنگت قسم خواهیم گرفت
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    6 0
    چرا در دولت روحانی اینچنین شد؟ وقتی دولت روحانی روی کار آمد در تمام وزارتخانه ها چنان پاکسازی انجام داد که نگو هر آدم کارآمدی را به جرم احمدی‌نژادی کنار زدند فقط به‌فکر انتخابات دوره بعدشون بودن هر کسی در هر دولتی باید وظیفه ی خود را انجام دهد حتی آبدارچی را هم سیاسی کرده بودند
    • رضا IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 0
      دولت همان دولت میرحسین موسویست ک رای نیاوردچ اشوبی ب پاکرداگر رای نمیاوردباردوم همون کارومیکرد اعضای کابینه همه همانهایی هستندک درستادانتخاباتی موسوی بودندموسوی روهم ک همه میشناسید
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 3
    از سر همین برجامی که ناراضی هستین .میتونین تسلیحات بخرین و بفروشین
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 0
      تحریمهای بانکی و نفتی چرا لغو نشدند ؟!
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      1 0
      اجازه فروش تسلیحات به ایران با وجود تحریم های پولی و بانکی معنایی جز دادن سلاح های تولیدی و تکنولوژی ساخت آنها بصورت مجانی به دشمنان ایران ندارد!!! ایران بدون برجام هم تسلیحات تولیدی خود را به دوستانش می فروخت و بهای آنرا دریافت می کرد. اگر خرید سلاح از دشمن با چند برابر قیمت را هم سبب امنیت ایران می دانید، که یا خرید و یا خود فروخته.
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 1
    یکی از نظرات اصلاح طلبان این است که با برجام ما سایه حمله را از ایران برداشتیم اما سایه حمله را همت سپاه با افزایش قدرت نظامی و موشکی برداشته و این همانی است که دشمنان خارجی و داخلی از آن ناراحتند
  • رضا NL ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 1
    خدا شما اصلاح طلبان پررو را لهنط کند که پدر این ملت را در اوردید وقتی به شما میگویند عوامل فتنه واقعا درست میگویند !
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    اقای اصلاح طلب توبنشین توخانه دستوربده مردم بیایندتوخیابان کتکش رامردم بخورنندمیزو صندلی و خوشحالی ان برای شماباشدچرااین همه گرانی صدایتان برای دولت بلندنمیشود
  • هوشمند IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    5 0
    سلام بر مردم صبور و با غیرت ایران مرگ بر بزدلان ترسو و نوکر اجنبی خدا لعنت کند افراد خائن و مزدور را که دل به شیطان بزرگ بستند شیطانی که چهل سال است شیطنت میکند ولی هنوز بعضی نمی فهمند خاک بر سرشان و دولت بی تدبیر و نا امیدی
  • یاسر IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    5 0
    اصلاح طلبان تنها چیزی که خوب بلدن جریان تحریف و فرار از مسولیت است و ساعت آخر در کمال پررویی و وقاحت تقصیر رو گردن دیگران انداختن...فک میکنن مردم هویج هستن نفهمن. هر چند هویج هایی هستن که حرف این جماعت رو مثل ماست قبول کنن. فقط فرد انقلابی چاره کار هست.
  • ... IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    سلام اما حکم جاری با من است..
  • علی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    سوال. اگرگسی به معیشت اعتراض داشت چگونه اعتراض کند؟
  • محمد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    4 0
    چقدر اقای عمادالدین باقی شما فریبکار هستید دولت بنفش مورد تایید اصلاحات باشعار مذاکره با جهان پا به صحنه انتخابات گذاشتید حالا که برجام نافرجام شده میگویید خواست نظام بوده اف بر عمروعاص صفتان
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    مردم بدنبال آشوب خیابانی نیستند این افساد طلبان هستند که بدنبال آشوب خیابانی هستند.!! که در صورت هرگونه تحرک جواب محکم هم می‌گیرند.!!!
  • علی IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    ننگ بر اصلاح طلب
  • ابراهیم مختاری IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    اگر صدای مردم شنیده و دردش مداوا بشود و تبعیض ها بر طرف بشود آشوب درست نمی شود مردم جلو برس جلو مجلس و غیره تجمع کرده اند اما هیچ موقع صدای مردم شنیده نشده مردم به خرج زندگی مونده اند ریس جمهور می گوید فشار ها ی حد اکثری چیزی نکرد بلی برای شما مسؤلین که از آب گل آلود ماهی می گیرید و مشکلات مردم را ندارید تحریم ها چیزی نیست
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    11 0
    ایران خدا را شکر نیازی به خرید اسلحه ندارد انشاالله به سلاح‌های پیشرفته تر هم دسترسی پیدا می‌کند و نیازی به فروش هم ندارد اینقدر تولیدات دیگر دارد که بخواهد صادر کند با برجام هم که نمی‌گذارند ارزی از صادرات معمولی وارد کشور شود حالا ساده باشیم که بگذارند ارز از بابت فروش سلاح واردشود
  • حمید IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    اکثر اصلاح طلبان نشان دادند که خیانتکار و منافق هستند وضع اسفبار موجود نتیجه سیاست غربگرایان اصلاح طلب است...تمام
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    5 0
    آشوب خیابانی بازی با اموال مردم است حیا کنید
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      1 0
      سلام فقط گوش به فرمان رهبری باید باشیم
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    به نام خدا ما با گرانی دست و پنجه نرم می کنیم اما راضی به برهم خوردن امنیت نیستیم . احد ساطع از کرج
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    حق مشروع مردم ایران اعدام فتنه گران وآشوب گران وافساد طلبان است.!!!
  • ب IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    زنده باد ایران با ثبات و مقتدر
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    فقط مذاکره وانعطاف طرفهای درگیر میتواند به کشورما کمک کند ماباید خودراحفظ کنیم چکار به کشورهای دیگری داریم.
  • رامین IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 2
    چیزی که مشخصه با تایید ریاست جمهوری بایدن، دکتر ظریفرییسجمهورایرانمیشه.
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      1 0
      خدا بخیر بگذرونه با قدم زدن جوادجون و جان باهم کنار رودخونه و تضمین امضای کری خوشتیپه شدیم این با امضا و تضمین بایدن الزایمری چی بشیم ؟
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    عماد چرا راجع به گروهی بی سابقه ۲۰ برابری اجناس که تو تاریخ بی سابقه بوده حرف نمی زنی که محصول تفکر دولت شماست فقط دنبال سواری گرفتن بیشتر از مردمی
  • سجاد IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 1
    حتما بایدن قبول میکنه ازخداش هم هست تازه کل خسارات هم پرداخت میکنه راهی دیگه نداره
  • علی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    4 0
    راست میگه بنده خداتصمیم نظام بود!یادشون رفته اصلاح طلباهرروزبه رهبروبقیه نیش وکنایه می زدندچراموافق برجام وفتح الفتوح به گفته ی خودشون نیستن.توی حرف که بله روحانی میگه ماداریم پشت سررهبری ونظام میریم تاعده شل مغزباورکنندولی درعمل کارخودش رومی کنه.این افرادازدشمن هم خطرناک ترن تاریخ اسلام اینونشون داده
  • Aziz IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    بابایه خورده عیرتم خوب چیزیه.اگه دین ندارید.ازاده باشید.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    4 0
    قانون طبیعت هروقت گرگها زیاد میشوند خودشون همدیگه رو میخورند .انشاالله
  • Co_ national IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 1
    چقدر ما در آزادی بیان پیشرفت کردیم. واقعا ماشاءالله
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 0
      واقعا...!!!
  • جواد IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    اصلاح طلبا هیچ موقع در مورد برجام به توصیه های رهبری عمل نکردند و به روش خودشون جلو رفتند
  • محمد IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    4 0
    اصلاح طلبان برجام رو بر نظام و ملت تحمیل کردن ، اگر برجام موفق بود میگفتن احسنت به ما ، حالا که گند زدن میگن تصمیم نظام بود ، ی نفر نیست بگه کدوم شروط نه گانه رهبری رو اصولی و صحیح انجام دادن ؟ لعنت به افساد طلبان غربگرای وطن فروش ، به محض اینکه بایدن تو آمریکا پیش افتاد ی شوک روانی به بازار وارد کردن که بگن به به و چه چه که بوی مذاکره میاد ، نخیر ، ملت ایران اگر میخواد نجات پیدا کنه باید ریشه افساد طلبان رو بخشکونه ،البته اصول گراهای تند رو هم دیگه جایی تو تفکرات مردم ندارن ، باید جوونای انقلابی واقعی و دلسوز کشور روی کار بیان .
  • DE ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 2
    من هم مثل تمامی اشخاصی که اینجا نظر دادن مفاد برجام را نخوانده ام و واقعا مثل همه ی عزیزان هیچ اطلاعاتی از مضرات و یا منافع آن ندارم ولی کارشناسان محترم حاضر در این صفحه لطفا برایم روشن کنند که : این برجام چه خاصیتی داره که ترامپ (که در دشمنی اش با ملت ایران یک مولکول هم تردید نیست ) بخاطر اینکه میگفت کلاه گشادی سر آمریکا گذاشته شده از آن خارج شد و همیشه میگوید بدترین توافقی بود که آمریکا وارد آن شده و در کشور عزیزمان هم بزرگوارانی (که نظرشان کاملا محترم ودر خواهان بودن کشور و نظام شائبه ای برایشان نیست ) میفرمایند که آمریکا کلاه بزرگی بابت برجام سر مسئولین گذاشته اساتید محترم لطفا بدون بد و بیراه و با استناد به مفاد برجام این هموطن بیسواد را راهنمایی فرمایید
  • ناشناس IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    اگه برجام تصمیم نظام بود٬چرا دولت تدبیر وامید٬حتی آب مصرفی ملت روبه برجام ربط داد؟ چرا دراین دولت گفته شدکه برجام راخدا آورد؟؟ مگه برجام معجزه الهی بود؟؟؟؟؟
  • US ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    چه کسانی موجبات گرانی انواع گالاهای سرمایه ای .ارز.طلا.مسکن.ووو بطبع معیشت ملت بگناه وبی دفاع را فرافراهم کرده است؟
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    عده ای ...ی های خود را کرده اند فرزندان به امریکا فرستاده برای فرار از محاکمه و مجازاتهایشان تشویق به آشوب های خیابانی شده
  • حوالی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    مردم از نوع مدیریت شما اصلاحطلبها خسته شدند روز به روز مردم و اقتصاد مردم بدتر شده .هست درصد منابع زیر زمینی دنیا رو داریم با یک درصد جمعیت جهان کجاست ....مردم از لحاظ اقتصاد معیشت به تنگ آمدند ...ثابت کردی نمیتوانید ...مغزشون ندارید تون رو گم کنید کم نیست 7 سال
  • حسن IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    اصلاح طلبان در قالب دولت روحانی برجام را بدون رعایت توصیه های 9 گانه مقام معظم رهبری و عبور از خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی اجرا کردند و حالا که آمریکا سرشان کلاه گذاشته و دست‌شان خالی است و تحریم ها را برای مردم ایران خریدند و هسته ای را تعطیل کردند و علیرغم پافشاری به تفکری اشتباه در مذاکره و سازش با آمريکا و امید به مؤلفه های خارجی در حل مشگلات کشور و اکنون اصلاح طلبان با دستان خالی فرار به جلو می‌کنند و نظام و رهبری را در فاجعه مذاکره شان شریک می‌دانند.
  • وطن دوست IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    اصلاح طلبان شبیه مجاهدین خلقند ومجاهدین خلق همان امویان دغلکار ودغلکاران همان خوارجند که در ایران بزرگ بای وغارت اموال مسلمین جاخوش کرده اند،اصلاح طلب (وطن فروش)
  • مهدی IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 2
    حتی در زمان ترامپ حفه باز هم بخش قابل توجهی از مردم ما اعتقاد دارندد هنوز که با امریکا باید مذاکره مرد که دلیل اصلی ابن مسئله برمیگرده به نارضایتی و ناکارامدی و دست و پازدن های خودمان. بله، برجام حاصل تصمیم بر مذاکرات مشروط بود، جرا؟ چون افکار عمومی درهرکشوری خیلی مهم هست، به این نکته و واقعیت پی بردند که باید افکار عمومی قانع شود که نه دولتهای امریکا عموما حرفشان حرف و قابل اعتماد هست، نه تکیه بر توان دیگران، دردی را از درد ما درمان خواهد کرد. به اعتقاد من، مدیریت ضعیف و در دولتهای متعدد ، هرگز اصلاح اساسی نشدند و دولت فعلی زیر بار سنگین مسؤلیتهایی که عمدتا به ارث برده بود، جا زد و الان که با طوفانی از خشم و اعتراض روبرو شده، در موضع دفاعی قرار گرفته و همه مشکلات را به ناچار سر امریکا میندازد. برجام در مقطع خودش، پاسخ دولت به خواست مردم، به اشتباهات دولت احمدی نژاد نسبت به نادیده گرفتن اجماع جهانی علیه ایران بود. الان باز یک بخش از جامعه ایران خواهان مذاکره هست در عین حالی که توپ مذاکره در حیاط امریکاست ولی به هر حال، دولت و به دلیل ضعف داخلی مجبورند باز مذاکره را هم به نحوی به پیش ببرند.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    شرجام
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    دولتِ اصلاح طلبان باعث و بانی وضعیت فعلی اقتصادی است
  • افشین افشار IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 3
    نوشته شده بود گرانی و بحران اقتصادی محصول اصلاح طلبان و همفکران آنان است اما این نیز قابل قبول نیست چرا که اگر دولت فعلی را اصلاح طلب در نظر بگیریم و تمام مشکلات فعلی را از سوء مدیریت آنان بدانیم چرا در دولت قبلی که تحریم ها و سخت گیریهای بیش از اندازه ای که در حال حاضر دامنگیر اقتصاد کشور شده که اکثریت آنها بابت تحریم های یکجانبه آمریکا و یا جامعه جهانیست در آن دوران نبود چرا قیمت ها افسار گسیخته بود چرا ملک و مسکن در همان دوران که درآمدهای ارزی فراوان بود چندین برابر شد چرا اقلام و مایحتاج ضروری مردم هر روز گران و گران‌تر میشد؟
  • علی IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    ترامب از نظر سیاسی وحقوق جامعه شناسی ومدیریت هیچ نمی داند ولی از نظر اقتصادی تک است اشتباه کردن با پنبه میتوانستند سرش کلاه بگذارند انموقع امریکا منزوی میشد ولی بایدن هفت خط است هیچ قدمی نه برای حکومت ونه برای ملت ایران بر نمیداردگهی زهخیال باطل
  • قنبر محمودیی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    سلام خسته نباشی کشور ایران خدارا شکر اگر بخواهد ده جنگ جهانی شروع شود خلاص وسایل و موشک قاره پیما ودیگر هواپیما جنگی ساخت پدر انبارهای خاک می خورند
  • مهدی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    کی بشود امام زمان بیاید و زمین رااز شر سیاستمداران پست چه ایرانی چه غیر ایرانی پاک کند
  • حسن MD ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    تازمانی که خیانتکار نامش را می گذارد اصلاح طلب و تظاهرات در امریکا را توطئه می خواند واشوب وویران کردن کشور در ایران را در خواستهای مردمی مینامد باید فکری به حال این شغالهای خوش پوش وبد ذات کرد
  • هوشنگ باوندپوری IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    اشخاص بزرگی همچون پدر موشکی ایران (شهیدبزرگوارتهرانی مقدم) یا شهید بزرگوار قاسم سلیمانی که حریف امریکای جنایتکار بود یا آن عزیزانی که در جهاد خودکفایی بادل وجان از قطعات هایتک گرفته تا ساخت موتور جت و...اما بدلیل بیکفایتی مسئولین. بی لیاقت چنان مملکت رابهم ریخته اند ومایحتاج مردم را گروگان گرفته اند
  • US ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    ساقیا ای می رو کجا رختی؟ مثل اینکه به جای باده نشینان، ذافه نشینان خوردند...
  • محسن IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    برجام ۱ امضای جانکری تضمین بود . برجام۲ رفاقت ظریف و بایدن . خدایا ما را از دست ین افساد طلب نجات بده
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    برجام بدفرجام بی فرجام...!!!
  • جعفر IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    سلام،برجام تصمیم نظام بود!؟عجب،پس چرا هیچ کدام از گفتهای رهبر توش اجرا نشد؟!الانم هی سیگنال بدین،واس اربابا،تا بایدن بیاد تو برجام،یه آبنبات قیچی ازش بگیرین،بهش افتخار کینین ۸سال،بعدش دلار بشه ۵۰تومن،جدا خوابین،یا خودتون زدید به خواب،؟من نادان،به شمای دانا، سیاستمدار، عاقل،همه چی تمام،میگویم، بایدن فقط واس استفاده از اسنپ یک میاد تو برجام،اگه خوابین،بیدار شین،اگه خودتون زدین به خواب،خدا لعنت کنه شما رو،کور خوندین،دیگه مردم گول این حرفا نمیخورن،میدونن مردم،به حرفای در پیت شما گوش کردیم تو برجام،دلار شد سی تومن،بسه
  • امید IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    حالم بدمیشود وقتی این وقاحت وبیشرمی اصلاح طلبان را میبینم آخر سنگ پاهستید،دریغ ازیک عذرخواهی کوچک ازهیچ کدامتان ،طوری ازوضع موجود صحبت میکنند که انگار تمامی مشکلات زندگی ایرانیان راحل نموده والان باید نشست ولم داد وچای خورد وخلق الله بصورت رژه ازکنارجایگاه ردشوندودست بر سینه گذاشته وغرق شادی ازایشان تشکرکنند،بیعرضه ها زندگی ماونسلهای بعدمان را به فنا داده ایدچه درمسائل خارجی با کدخداوچه درداخل بانزدیکانتان که چندنفری ازآنها درزندانند،فقط حرف نزنید مامنتظررفتنتان هستیم
  • یک ایرانی با بصیرت IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    دولتمردان آمریکایی ها به مراتب از این اصلاح طلبهای ایران بهترند چرا که فقط به فکر حفظ و دفاع از منافع ملی آمریکا هستند ولی این اصلاح طلبها تیشه به ریشه منافع ملی کشور می‌زنند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند به خدا قسم اگر بتوانند تمام موشک های ایران را بار کشتی می‌کنند و به آمریکا تحویل می‌دهند تا آمریکا بلافاصله ایران را اشغال نظامی کند
  • امین IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    بااینکه من ارادتی به اصلاح طلبان واصولگرایان ندارم. وفقط به انقلاب وانقلابیون علاقمند هستم وآنان منجی کشور میدانم. اما مدتی است که از وقاحت وپررویی وبی حیائی این به اصطلاح. اصلاح طلبان . درشگفتم. که چطور مملکت رابا فریب ودروغ وترساندن به این روزانداختند. حال خودراجای شاکی وطلبکارنشانده. خداماراازدست این غرب پرست هانجات دهد. اگررأی نیاورند میگویندتقلب شده واگررأی بیاورند باوعده های سرخرمن ونادیده گرفتن ظرفیت های عظیم انسانی وطبیعی داخلی چشم طمع به دست دشمن وحشی دارند. رحمت خدا برامام که این راپیش بینی کرده بودند. که. شماازدست رضاشاه وپسرش آزادشدیداما به این زودیها ازدست غربگراها آزاد نمیشوید
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    5 0
    به قول امید دانا وای به هرچی اصلاح‌طلبه
  • DE ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    آشوب خیابانی حق مشروع مردم ایران است! / برجام تصمیم نظام بود، دولت روحانی فقط تصمیم نظام را اجرا کرد ۱۲:۲۵ DE - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳ من هم مثل "" تمامی اشخاصی که اینجا نظر دادن مفاد برجام را نخوانده ام "" !!!! و واقعا مثل همه ی عزیزان هیچ اطلاعاتی از مضرات و یا منافع آن ندارم....... این برجام چه خاصیتی داره که ترامپ ... میگفت کلاه گشادی سر آمریکا گذاشته شده از آن خارج شد و همیشه میگوید بدترین توافقی بود که آمریکا وارد آن شده.....این هموطن بیسواد را راهنمایی فرمایید // ما بتن ریزیمون و اوراق کردن زحمات یک عمر صدها دانشمندهامون وامضا کردن دهها عقب نشینیمون ....سالهاست تمام شده ولی تا همین دیروز تحریم پشت تحریم عجب برجام محکم و استواری نوشتیم بارک الله به خودمون. حالا شما یک نمونه فقط یک نمونه از ترامپ بیارین که از دولت قبلی خودشون تشکر کرده باشه و کارشان را تایید کرده باشه .ترامپ هم ۴ ساله مشغول خاکبرداری خرابیهای دولت قبلیشونه !!!همه چیز را زد زیرش تمام قراردادهای بین المللی که سالهاپابرجابود لیستش در اینترنت هست .برجام کوچکترین آنها بود. شما سؤالت را چرا اینطور مطرح نمیکنی: چه کسانی از داخل ایران به ترامپ پالس دادند اگر از برجام خارج شوی ایران روی دست و پات می افتد و برجامهای بعدی وخلع سلاح ایران هم روی آن است؟ البته هم مشخص بودهم مشخص است چه کسانی ولی مردانگی آنها که جلوی مذاکرت ذلت را گرفتند و خواهند گرفت نامشان در تاریخ ایران خواهد درخشید. مذاکره التماسی کشور را به باد میدهد.امریکا ادعا میکند ایران بمب اتمی میسازد و باید ثابت کند که نمیسازد.خب جنایتکار زورگوی خیانتکار تو باید ثابت کنی نه ما چون تو تهمت میزنی. بند بند برجام نیم بند است.تعهدات ایران فوق کامل , تحریمها دهها برابر قبل از امضای برجام.!!
  • حرف حق ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    اخه این اقا چیکاره هستش نظر میده
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 1
    مردم عادی به هیچ وجه اشوب وتخریب واتش نمیزنند مردم بامسالمت راه پیمایی میکنند واعتراض به حق خودشان را بیان میکنند ،انهایی که تخریب میکنند اتش میزنند،ارازل اباشهایی هستند که توسط حکومت اجیر میشوند،همچنانکه اقای دکتر احمدی نژاد چند روز پیش فرمودن ،ولی حکومت این تخریب واتش زدن هارا بنام مردم میزنند وانهارا دستگیر ومحاکمه میکنند ازانجائیکه ارازل اوباش کارش قمه کشی وتخریب وادم کشتن است،اینبار بامجوز این کارهارا درخیابانهای شهر انجام میدهند
  • شهروند IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    چقدر رهبر انقلاب در جاهای مختلف به زبان‌های متفاوت گفتندو در مورد برجام و مذاکرات و بدعهدی طرف مقابل وهشدار دادند ولی افسوس ذوق و اشتیاق رئس جمهور و برخی از آقایان آنها را کور و کر کرده بود. عجیب این است که این آقا از اول انقلاب در راس امور بوده ولی این قدر همه امیدش را به مذاکرات و آمریکا بسته بود و دشمن را نشناخته بود. حداقل از مقامات بلند پایه مثل وزیر خارجه و مسئولین مذاکرات انتظار بود که مفاد قراردادها را بخوانند و بفهمند که دارند به نمایندگی از طرف یک ملت چی امضا می‌کنند آنها هیچ نکردند ولی اینها همه تعهدات را عمل کردند.
  • حبیب IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    آنقدر زتدگی را برای مردم سخت کردند وانمود میکنند که مشکل اینها نیستند به هر کسی که ایمان دارید مشکل ما آمریکا نیست مشکل ما داخلی
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    اونهایی که دنبال آشوب خیابانی هستند مردم نیستند.! افساد طلبان هستند.! که جواب محکمی می‌گیرند.!!!
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    برجام زهرجام است. خسارت محض است.!!!
  • ش ر IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    آقای عمادالدین وضع کرونایی جناب عالی زحمت بکش به جای ما برو بگو گرانی ها حق ملت نیست گروهای سیاسی با نظام دشمنی دارن قصد شون بدبین کردن مردم با نظام شهدا انتقام میگیرند دستور بده مسولین از دوستان شما هستند پیگیر شوند !
  • امیراقایی کومله IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 0
    بنام خدا فقط گوش بفرمان حضرت اقاباشیدتابه مملکت آسیب نرسد
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 0
    فقط گوش بفرمان حضرت آقا باشید تابه مملکت آسیبی نرسد
  • امیرآقایی کومله IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 0
    فقط گوش بفرمان حضرت آقا باشید تابه مملکت آسیبی نرسد
  • بهروز، IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    اصلاح طلب واصول گرا،هردو،ی روی سکه اند،جواب اون آقایی ک گفته بودن ازطرف خودت حرف بزن ن مردم،من هم ازمردمم،بیچاره مامردم!؟!
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 0
    وقتی برجام خسارت محض است چرا دولت بدنبال اجرای آن است.؟!
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    حق مشروع مردم ایران رسیدگی دولت به وضعیت موجود خصوصا اقتصادی.! نه ایجاد فتنه وآشوب به اسم مردم.!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس