ویژه ها

«بانیان مشکلات موجود باید از مناصب مدیریتی کنار روند»، این مطالبه عموم مردم از دولت است. اما این مطالبه عمومی به مذاق اصلاح طلبان خوش نیامده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** افزایش فروش نفت ایران به دلیل لطف آمریکا است

قاسم محبعلی فعال سیاسی اصلاح طلب و دیپلمات سابق که پیش از این در مصاحبه با یک رسانه خارجی پیشنهاد «شوک نظامی به ایران برای تغییر رفتار تهران»! را مطرح کرده بود، در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «اگر امروز جمهوری اسلامی ایران و دولت رئیسی نسبت به دولت روحانی با فراغ بال بیشتری می‌تواند به صادرات نفت دست بزند به دلیل آن است که دولت بایدن برای حصول توافق در وین، تحریم‌های حوزه انرژی ایران را تعدیل کرده و اتفاقا به همین دلیل است که کشوری مانند چین می‌تواند اقدام به خرید نفت بیشتر از ایران بکند. در نتیجه عکس این وضعیت هم صادق است. به این معنا که اگر این مذاکرات نهایتا به شکست برسد، دولت بایدن سیاست فشار حداکثری را به وضعیت دولت دونالد ترامپ و حتی بدتر از آن خواهد کشاند؛ چراکه دولت بایدن برخلاف دولت سابق آمریکا توانسته است جامعه جهانی به‌خصوص اروپایی‌ها را با خود علیه ایران در مذاکرات وین همراه کند.»

وی افزود: «قرارگرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا به تصمیم دولت ترامپ بازمی‌گردد. با این حال اگرچه دولت بایدن در ابتدای مذاکرات آمادگی خود را برای خروج سپاه از لیست گروه‌های تروریستی اعلام کرده بود و برای اجرائی‌کردن آن درخواست‌هایی نظیر تعدیل سیاست‌های منطقه‌ای و توان دفاعی ایران را مطرح کرد، اما با توقف کنونی در مذاکرات عملا نفوذ بازیگران مخرب ضد احیای برجام از عربستان سعودی و اسرائیل گرفته تا کنگره آمریکا و... سبب شده است که اکنون دولت بایدن دیگر توانی برای اجرائی‌کردن درخواست ایران نداشته باشد.»

افزایش فروش نفت ایران به دلیل لطف آمریکاست/ کنارگذاشتن مدیران دولت روحانی با منطق مدیریتی تضاد دارد

متاسفانه برخی فعالین اصلاح طلب و رسانه های منتسب به این جریان سیاسی عملا به تریبون دشمنان ملت ایران تبدیل شده اند.

برخلاف ادعای این دیپلمات سابق درخصوص تسهیل تحریم ها از سوی آمریکا، بایدن همانند ‌ترامپ و اوباما و بوش و کلینتون و... به‌شدت به‌دنبال اعمال تحریم‌ها در بالاترین سطح است، اما مسئله اینجاست که نظام اعمال تحریم‌ها این اجازه را به واشنگتن نمی‌دهد. این یعنی کاهش اثر تحریم یک واقعیت بدیهی و محصول نقص ذاتی تحریم است.

به همین خاطر بود که در سال ۱۳۹۸، حدود یک سال پس از خروج واشنگتن از برجام، آمریکا مطالعه برای بازطراحی تحریم‌ها را با عنوان پروژه «قوام دادن به سلاح تحریم» (Tempering Sanctions Weapons) به اندیشکده «مرکز امنیت نوین آمریکایی»(CNAS) متشکل از صاحب‌نظران خبره حوزه تحریم اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه سپرد.

بایدن در ماههای گذشته قانون وضعیت اضطراری علیه ملت ایران را تمدید کرد. دقیقا مشابه اقدامی که ترامپ و اوباما و بوش و کلینتون علیه ملت ایران انجام دادند. در ماههای گذشته همچنین دولت بایدن با «دزدی دریایی» به نفتکش حامل محموله ایران تعرض کرده بود.

آمریکا تمام توان اقتصادی، سیاسی، رسانه‌ای، دیپلماتیک، امنیتی و اطلاعاتی خود را به کار بست و به خیال خام دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و تروئیکای اروپا و حکام مرتجع در منطقه، قرار بود به‌واسطه تحریم‌ها، صادرات نفت ایران به صفر برسد و صادرات غیرنفتی نیز تعطیل شده و تعاملات بانکی و مالی نیز قفل شده و کشور فلج شود. اما هیچوقت چنین اتفاقی رخ نداد. در نهایت آمریکای درمانده باز هم به گزینه «مذاکره» بازگشت و دست از پا درازتر و در حالتی تحقیرآمیز خارج از اتاق مذاکرات ایران و ۴+۱ به انتظار نشست.

واقعیت این است که تحریم‌های ضدایرانی مثل بومرنگ عمل کرده و آمریکا را دچار خسران و خسارت کرده است.  به همین خاطر «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران - مرداد ۱۴۰۰ - در گفت‌وگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی اعتراف کرد: «کارزار فشار حداکثری علیه ایران به طرز بدی شکست خورد و به منافع آمریکا هم آسیب زد.»

پیش از آن نیز رهبران ایالتی حزب دموکرات در نامه‌ای به «جو بایدن» تأکید کردند: «برداشتن تحریم‌هایی که مستقیماً علیه ایران وضع شده، باید به‌عنوان تلاشی برای احیای اعتبار آمریکا در نظر گرفته شود.»

اما اینجا یک سؤال در ذهن ایجاد می‌شود و آن اینکه، وقتی می‌گوییم تحریم‌ها فرسوده و منسوخ شده، آیا منظورمان این است که تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران هیچ تأثیری در امور کشور ندارد؟ پاسخ منفی است؛ اقدام آمریکا در تحریم مردم ایران، اقدامی جنایتکارانه و غیرقانونی و غیرانسانی است و این اقدام بر کشور تأثیر دارد اما به گفته کارشناسان و صاحب‌نظران، تحریم‌ها در بیشترین حالت حداکثر ۲۰ الی ۳۰ درصد تأثیرگذار است.

افزایش فروش نفت ایران نتیجه بکارگیری رویکرد «خنثی سازی تحریم ها» است. و نتیجه پرهیز از «چیدن همه تخم مرغ ها در سبد برجام». با اینحال جریان غربگرا، این موفقیت را برای آمریکا فاکتور می کنند. اگر این اسمش پادویی و دهن کجی به منافع ملی و عزت مردم ایران نیست، پس چیست!؟

** کنارگذاشتن مدیران دولت روحانی با منطق مدیریتی تضاد دارد

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «دستور تعدیل آمد» نوشت: «آن‌طور که سخنگوی دولت در جلسه مطبوعاتی روز گذشته خود اعلام کرده، آن دسته از مدیرانی که دولت ابراهیم رییسی آنها را با عنوان بانیان وضع موجود می‌شناسد، به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.»

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «ابراهیم رییسی از همان ابتدا اعلام کرد که بانیان وضع موجود- اشاره رییسی به مدیران دولت حسن روحانی- خود مسوول وضعیت فعلی کشور هستند و جایی در مدیریت اجرایی دولت آینده نخواهند داشت...روند تغییر همه مدیران کشور که از دولت قبل باقی مانده‌اند روندی پرهزینه است و حتی با منطق متعارف مدیریتی نیز تضاد دارد. »

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در این میان، یکی از آسیب‌های سر دادن چنین شعارهایی ایجاد توقعات بعضا غیرمنطقی در بدنه مدیریتی همسو با دولت مستقر است. این توقعات به صورت خودکار رقابت بر سر تصاحب پست‌های مدیریتی را دامن می‌زند و در جریان این رقابت است که تخصص‌گرایی و کارنامه و تجربه قابل قبول نادیده انگاشته شده و جای خود را به انتصابات فامیلی و رانتی می‌دهد.»

افزایش فروش نفت ایران به دلیل لطف آمریکاست/ کنارگذاشتن مدیران دولت روحانی با منطق مدیریتی تضاد دارد

«بانیان مشکلات موجود باید از مناصب مدیریتی کنار روند»، این مطالبه عموم مردم از دولت است. اما این مطالبه عمومی به مذاق اصلاح طلبان خوش نیامده است.

این طیف از یکسو ادعای حاکمیت یکدست را مطرح می کنند و از سوی دیگر وقتی از کنارگذاشتن بانیان مشکلات موجود از مناصب مدیریتی سخن به میان می آید، فریاد وامصیبتا سر داده و آن را اقدامی غیرحرفه ای قلمداد می کنند.

یک سوال؛ اگر حاکمیت و از جمله دولت و تمام دستگاه های اجرایی به صورت تمام و کمال در اختیار جریان انقلابی است، پس دلواپسی و اضطراب اصلاح طلبان برای چیست!؟

علت این اضطراب و نگرانی این است که هنوز تعداد قابل توجهی از مدیران در دستگاه های اجرایی همان مدیرانی هستند که با ناکارآمدی در دولت روحانی، مشکلات زیادی را به مردم تحمیل کردند. و اما حالا که دولت در پی کنارگذاشتن آنهاست، اصلاح طلبان با ژست شایسته سالاری، در مقابل این اقدام درست، مانع تراشی می کنند.

جریان تندرو اصلاح طلب هیچ اعتقادی به شایسته سالاری و جوانگرایی ندارد. «ژنرال ها» و «آقازاده ها»، دو روی سکه مدیریتی در این طیف است.

** دولت قبل از گفتمان مردم عادی دور شده بود

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: «نقدی که همواره به دولت قبل به خصوص در دوم ریاست جمهوری وارد بود دور شدن دولت از گفتمان مردم عادی بود. اظهار نظرهایی که نشان از عدم درک شرایط سختِ مردم بود باعث می‌شد تا علاوه بر تحمل زخم سختی‌ها، نمک سخنان نا به جا را هم به جان بخرند. »

افزایش فروش نفت ایران به دلیل لطف آمریکاست/ کنارگذاشتن مدیران دولت روحانی با منطق مدیریتی تضاد دارد

همانطور که این روزنامه اصلاح طلب اذعان کرده است، نوع مواجهه دولتمردان با مردم در دولت قبل، بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود.

«حسن روحانی» رئیس جمهور سابق گفته بود: «من هر روز از داخل ماشینم قیافه مردم را می‌بینم و نظرسنجی می‌کنم! از روی اینکه چند نفر می‌خندند، چند نفر عصبانی هستند، چند نفر قیافه‌شان گرفته استعلاوه بر این، بازدید رئیس جمهور سابق از یک کارخانه با خودروی لوکس شاسی بلند هم از یادگارهای دولت قبل است.

بخش اعظمی از جریان اصلاح طلب، مردم را شهروند درجه ۲ و خود و قبیله و حزب خود را شهروند درجه یک قلمداد می کند، بر همین اساس دیدارهای مردمی و سفرهای استانی رئیس جمهور و مقامات ارشد دولتی اصلا پذیرفته نیست و مورد هجمه و تخطئه قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    45 2
    اوباش اسلاحتلب قبلا می گفتن فروش 2 م نفت دروغه الان میگن لطف اربابشونه خخخخ پدرسوخته ها
    • IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      16 0
      محبعلی نیست ،محبی اعدو است وگرنه چرا چشمش به خنده شیطان بزرگ است
    • سید IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      12 0
      قاسم محبعلی که می خواهد موضوع توانایی مدیریت کشور توسط آقای رئیسی را ماستمالی کند، به این پرسش ساده پاسخ دهد که چرا یانکی ها برای رسیدن به توافق در زمان دولت روحانی و ظریف الممالک در مذاکرات وین ناچار نبود تا چشمش را به روی صادرات نفت ایران ببندد اما اکنون به قول تو مجبور شده است که کوتاه بیاید!؟ احتمالاً برمی گردد به بلد بودن زبان دنیا توسط دولتمردان قبلی!!!!!!
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 14
      دست از فحش و... بردارید. تغییرات دنیا را ببینید. اگر بل همین‌ روش جاری صلب و ایستا پیش میرفتیم هنوز باید با مغولستان میجنگیدیم و دشمن نوادگان چنگیز حان بودیم.... منافع ملی چی اقتضا میکنه....
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 3
      دقیقا
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      4 4
      به این میگن ادبیات انقلابی.
    • احسان IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      8 9
      چرا دلار نمیاد پایین مگه نفت نمیفروشیم ٍ چرا همه چیز داره گرون میشه؟
    • احسان IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      7 7
      به اطلاع میرسونم پراید 200 تومن شد، چقدر فروش نفت تاثیر گذار بوده
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      10 1
      افزایش 50 درصدی صادرات غیرنفتی و افزایش 100 درصدی صادرات نفت و بازگشت ارز حاصله به کشور بدون برجام و FATF شاهکار دولت سیزدهم است.
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      33 1
      پاسخ احسان تورم افسار گسیخته نتیجه 10 برابر شدن حجم نقدینگی و چاپ پول بدون پشتوانه و رشد اقتصادی صفر درصدی در 8 سال گذشته است.
    • سید IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      12 0
      جناب 09:48 ـــ اگر اجداد ما در مقابل چنگیز نترسیده بودند و جنگیده بودند نه آن بلایا بر سر ایران می آمد و نه از چنگیز نوادگانی مانده بود! حال اگر ما امروز هم از چنگیز زمان خود بترسیم، همان داستان مغول توسط یانکی های پست تر و بدتر از مغول تکرار خواهد شد و نوادگانمان در آینده بدقضاوتی در باره ما خواهندکرد! پس بهتر است تو دست از حماقت و ساده لوحی برداری و تاریخ را به دقت بخوانی!
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      48 1
      دولت دهم در سالهای 90 و 91 در اوج تحریم ها 180 میلیارد دلار نفت فروخت اما روحانی با وجود برجام روزانه فقط 300 هزار بشکه نفت می فروخت و حالا رئیسی بدون برجام روزانه 1/5 میلیون بشکه نفت می فروشد این نشانه بی عُرضگی دولت روحانی است.
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      31 1
      بیشتر اعضای دولت روحانی اعلام کردند که هر کس لیبرال نیست از سیستم برورد. لیبرالها باید از ساختار حکومتی خارج شوند تا ایران اصلاح شود
    • حاجی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 3
      پدر سوخته خودتی دوما من الان هم میگم دروغه اگر این طور بود ارز قیمتش باید پایین بیاد نه بالا بره
  • محمد IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    28 2
    درسته نباید اراجیف این جریان منفور شکست خورد تحریف جدی گرفت ولی اگر این جوره چرا سال نود دو تا نود چهار آمریکا تحریم نفتی موقت کنار نداشت و با قدرت این ابزار تحریم همراه داشت و شماها هم همراه بودید کدام انسان عاقلی ابزار قدرت در میز مذاکرات رو عملا مفت میفروشه در ازای هیچ این جماعت فاسق دارن آتیش میگیرند که چه طور شرایط داره تغییر می‌کنه بنازم به رهبری که چقدر زیبا گفت که اگر این جریان تحریف شکست بخوره قطعا تحریم شکست خواهد خورد چون جنگ اراده هاست
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      10 2
      به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 29
    دروغ گفته؟
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      3 47
      افزایش فروش نفت یه دروغ بیشتر نیست.دولت رئیسی دیگه چیزی برای ارائه به عنوان دستاورد نداره این حرفو میزنه
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      4 2
      افزایش فروش نفت در دولت رئیسی دروغ نیست تپه های بدهی دولت اصلاح طلب بنفش که به گردن دولت رئیسی افتاده بی پایان است نادان
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    8 1
    آمرریکا غلط کرد
  • شهاب سنگ IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    11 2
    ی جایی ی کسی حرفی میزنه خب میگیم نادونی کرده اشتباه کرده اما حرف اصلاح طلبان باید گفت اخربیشرفی ذلت...یکی دیگه از بیشرفی این طیف مطلب اعتماد در مورد کنار گذاشتن مدیران اصلاح طلب هزینه یعنی بودن این مدیران(چند صد برابر)تخصص کارنامه رانت انتصابات ووو اصلاح طلبان بیشتر شبیه جک میمانه اگه ب سیستم نگاه کنی میفهمی این موارد فقط برای طیف شما باید بکار برده بشه ک ن تخصص ن کارنامه دارید از نظر رانت وانتصابات هم ک رکورد دارید.طرف میگفت چ بد رئیسی امد باید همش کار مردم راه بندازیم سفرها اضافه حقوقها نهارها پاداشها ووو پر هر روز بودن این مدیران یعنی خسارت پس اقای رئیسی زودتر پاکسازی کن دولتو از شر این انگلها
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 4
      شهاب ! حضرت عباسى خودت و مديران مشرق بى ش..
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    9 0
    کنار گذاشتن مدیران دولت و حتی رده های پایین تر وابسطه به اصلاحات ، اوج درستی است . فریب اراجیفی که در جهت نفوذ خرابکاران به درون دولت گفته می شود را نخورید مدیران دولت روحانی اگر کار بلد بودند حال و روز ملت و دولت این نبود . حالا که مصلحت می بیند تا این ها را محاکمه نکنید پس لطفا از سطل زباله تاریخ هم خارجشان نکنید .
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      5 2
      همه مدیران بیشرف بنفش باید اخراج بشن اقای رییسی نازنین لطفا سریعتر عمل کنین
  • US ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    6 0
    سیاست مداران امریکایی میگن فشارحداکثری برایران اثرنداره وچین علنااعلام کردازخریدنفت ازایران ادامه میدهیم ولی غربگداازلطف امریکامیگویند
  • یداله IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    7 1
    جالب خود آمریکاییها میگن تحریم فلج کننده شکست خفت باری خورده اونوقت آقایان افساد طلب میگن آمریکا دروغ میگه به لطف اونه که ما داریم تحریمها را بی اثر میکنیم جالب از رو هم نمیرن
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    6 1
    پیشنهاد می کنم از این به بعد بجای اصلاح‌طلبان بگوییم تحریف‌طلبان
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      7 4
      اصلاح طلب یعنی افساد طلب = فرصت طلب
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 0
    کم نداریم امثال قاسم محبعلی ها منافقان لانه کرده در وزارتخانه ها از جمله وزارت خارجه که بمرور نقشو چهره واقعی خود را نشان میدهند و ما تا کی باید شاهد عوامل دشمن در دستگاه های اجرایی کشور و ضربه به منافع ملی باشیم.
  • مهدی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    خدا نگذرد از اصلاحات خیانتکار و دروغگو را دروغ میگوید و تمام هم و غمش نوکری کدخدا است. واقعیت را تحریف میکند و مردم را فریب میدهد تا بتوانند باز هم قدرت در دست بگیرند تا دوباره نوکری کدخدا کنند.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 0
    بنده خودم به آقای رئیسی رای دادم، ولی به وزیر ارتباطات و دولت ایشون در این بخش انتقاد جدی دارم 15 گیگ اینترنت همین ماه پیش 29 هزار تومن بود، شده 62 هزار تومن، سرعت نت هم بشدت افتضاح شده، شما که دسترسی دارید لطفا گوشزد کنید، یا نه از نظر شما نباید گفته بشه، اگر اینطور باشه.....
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 5
      با افزایش 10 برابری نرخ دلار در 4 سال گذشته افزایش نرخ اینترنت اجتناب ناپذیر است.
  • مجتبی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 0
    فقط امریکا با گسترش دادن تحریم ها در باتلاق گیر کرده و هر چه بیشتر تحریم کند فقط خودش بیشتر فرو می رود. تحریم های امریکا برای ایران فقط فرصت است اگر هوشمندانه استفاده کند.
  • رضا IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    آمریکا، اتحادیه اروپا، وارتجاع منطقه، میشن چند درصد اقتصاد دنیا؟
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 1
    این یانکی های چشم تیله ائی چقدر خوب و دوست داشتنی بودند که ما نمیدانستیم و بی خود بی جهت هرچی فحش ابدار بود نثار انها میکردیم . ما به هیچوجه نمیدانستیم که چقدر انها " End "معرفت و مرام و همه چیز تمامند!
  • از شهرستان سراب IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    البته چون جلوگیری از فروش نفت ایران و خروج از برجام توسط امریکا عین زورگویی و خارج از قوانین و ضوابط بین المللی و دیپلماسی هست حتی در صورت اغماض امریکا برای فروش نفت ایران این لطف نیست هر چند امریکا اغماض نکرده و اگرم بر فرض کرده بخاطر تحریم نفت روسیه بوده
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 2
    موافقم یکی از بانیان وضع موجود جناب رئیسی هستند
  • GB ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 1
    افراد آمریکا طلب باعث اینهمه تحریمها وبدبختی برای ملت ایران شدند.هنوزم دوغورتونیمشون باقیست .بجز اختلاس وپرکردن جیب بچه‌ای شون چه چیزی برای ملت به ارمغان آوردند.
    • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      2 0
      اختلاس هاى نجومى فقط
  • شاهرخ TH ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    کنار گذاشتن ، توطته گر و دزد که به اسم مدیریت ، طرحهای تخریب حداکثری را اجرا کردند ، اشتباه است ؟ انان از کوچکترین فرصت ها ، برای ادامه تخریب استفاده میکنند .
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    3 0
    آقای رییسی فریب نخورید همینطور که غربگراها مدیران و سرداران جهادی را برکنار و یا کمک به حذف فیزیکی کردند شما هم وقت بسیار کمی دارید که عقب افتادگی های جامعه رو کمی جبران کنید .
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    مدیران دولت بنفش اختلاسگر دزد وسرمایه های اسرائیل وغرب درایران هستندتاهمه شان عزل نشدهاند مملکت روی خوش نخواهد دیداینها ماموریت داشتند تاباتحمیل تورم هزاردرصدی وگرانی کمر شکن نظام رامجبور به تسلیم شدن درمقابل دشمن بکنند وقتی خودشان رای آوردند همه مدیران جهادی راعزل وقلع قمع کردندحتی درشهرما به نگهبانهای بدبخت استانداری هم رحم نکردند همه آنها رااخراج کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس