ویژه ها

هسته ای رفت، اما دلار پرواز کرد و به ۳۲ هزارتومان رسید. در قلب راکتور هسته ای بتن ریخته شد ولیکن سکه ۱ میلیونی تا حدود ۱۶ میلیون افزایش یافت.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** بایدن رئیس جمهور شود برجام موشکی و منطقه‌ای می‌خواهد

«علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «پس از انتخابات ایالات متحده چه اتفاقی رقم خواهد خورد؟» گفت: «ایران بارها تاکید کرده است که با ترامپ مذاکره نخواهد کرد اما باید توجه داشت که مشکلات اقتصادی به گونه‌ای است که باید فکری کرد و مردم در تنگنا قرار گرفته‌اند. این بسیار هشداردهنده است و مقامات باید فکری بکنند تا اگر ترامپ بار دیگر رئیس‌جمهور شد به سمت مذاکره حرکت کنیم. امکان مذاکره با بایدن وجود دارد، زیرا ایران گفته است که از طریق برجام مذاکره خواهد کرد. از این منظر بسیار مفید است که بایدن رئیس‌جمهور ایالات‌متحده شود زیرا مسیر گفت‌وگو براحتی باز می‌شود اما باید دقت کرد که بایدن گفته است علاوه بر مسائل هسته‌ای، ‌ حقوق بشر و مسائل دفاعی و منطقه‌ای ایران را نیز به مذاکره خواهد کشاند و برای آنها نیز خواهان توافق‌هایی است».

در هفته های گذشته، «سعید حجاریان» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مطلبی نوشته بود: «هر پروژه اصلاح‌جویانه‌ای باید توأمان از سیاست داخلی و خارجی سخن بگوید... از تقاطع دو متغیر «خارج» و «مذاکره»...مقرر است میان دولت‌های خارجی و نظام مذاکراتی صورت بگیرد که اولا در رفتار نظام تغییراتی ایجاد شود و ثانیا بر سر مسائلی از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای،  موشکی و اتمی توافقاتی حاصل شود...باید پذیرفت بر نفس مذاکره ایرادی مترتب نیست چه با جمهوری‌خواهان چه با دموکرات‌ها، چه بی‌واسطه و چه باواسطه».

استدلال طیف اصلاح طلب درباره لزوم مذاکرات موشکی، دقیقا تکرار استدلال این طیف برای مذاکرات هسته ای در سالهای گذشته است. اصلاح طلبان در سالهای گذشته مدعی بودند که اگر درباره توان هسته ای ایران مذاکره کنیم، معیشت مردم بهبود می یابد.

در آن مقطع دلار حدود ۳ هزارتومان بود. با دست فرمان اصلاح طلبان مذاکرات هسته ای انجام شد و در ادامه، دولت با غفلت از ۲۸ شرط ابلاغی، برجام را اجرا کرد. در همین راستا دقیقا براساس خواسته طرف مقابل، در قلب راکتور هسته ای ایران بتن ریخته شد و حجم عظیمی از اورانیوم غنی شده ایران به خارج از کشور منتقل شد و چرخ سانتریفیوژها از حرکت ایستاد.

در تابستان ۹۴ عده ای از مردم تهران به خیابان ها آمده و برای امضای برجام به جشن و پایکوبی پرداختند. عده ای از مردم در یک دست اسکناس یک دلاری و در دست دیگر اسکناس هزارتومانی گرفته و تصور می کردند که با اجرای برجام ارزش هر دلار، به هزارتومان کاهش خواهد یافت.

هسته ای رفت، اما دلار پرواز کرد و به ۳۲ هزارتومان رسید. در قلب راکتور هسته ای بتن ریخته شد ولیکن سکه ۱ میلیونی تا حدود ۱۶ میلیون افزایش یافت. سانتریفیوژها از حرکت بازایستاد اما قیمت پراید ۲۰ میلیونی به حدود ۱۶۰ میلیون رسید. چرا!؟ به این دلیل که دوگانه «هسته ای-معیشت» از اساس دوگانه ای کاذب و دروغین بود.

حالا همان طیفی که با وعده دلار هزارتومانی و چرخش همزمان چرخ کارخانه ها و چرخ سانتریفیوژها، مرغ ۲۶ هزارتومانی و دلار ۳۲ هزارتومانی را به مردم تحمیل کرده، مدعی است که با چوب حراج زدن بر توان موشکی و قدرت دفاعی ایران، معیشت مردم بهبود می یابد!

** عدم مذاکره با آمریکا، یعنی آغاز آشوب های خیابانی

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «چهارراه چه کنم» نوشت: «نهادهای انتصابی و چهره‌های نزدیک به حاکمیت جمهوری اسلامی با لوایحی نظیر CFT و پالرمو سبب شده تا ایران در شرایطی قرار بگیرد که حتی دوستان استراتژیکش نظیر روسیه و چین نیز توانایی داد و ستد کالایی و نقل و انتقالات مالی با ایران را نداشته باشند. از این رو به نظر می‌رسد راه خروج روحانی از مصائبی که گرفتارش شده، نزدیکی دوباره به میز مذاکره است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «احتمالا کم نیستند آنان که خواهان تداوم وضع موجود تا انتخابات ۱۴۰۰ و پایان دولت روحانی هستند ولی این مسیر می‌تواند با جرقه‌ای کوچک اعتراضاتی بزرگ را به همراه داشته باشد و دوباره اوضاعی تکرار شود که آبان‌ماه ۹۸ از آسمان ایران گذشت؛ شرایطی تلخ که تاوان آن را هم مردم دادند و هم کلیت نظام و حالا با این شرایط از قرار معلوم باید منتظر ماند و دید دولت روحانی و البته مجموعه حاکمیت چه تصمیمی در ادامه مسیر خواهند گرفت و از میان چهارراه(استیضاح، استعفا، تداوم وضع موجود، تحول در سیاست ها) به تغییر سیاست‌ها که کم‌خطرترین مسیر ممکن به شمار می‌رود، تن خواهند داد یا اینکه در همچنان بر همان پاشنه پیشین خواهد چرخید».

این روزنامه اصلاح طلب، حاکمیت را مورد خطاب قرار داده و با لحنی تهدیدآمیز مدعی شده است که اکنون فقط دو گزینه پیش روی کشور است؛ یا باید از طریق مذاکره با آمریکا، در سیاست ها-ی دفاعی، منطقه ای و...- تحول ایجاد کنیم و یا به استقبال آشوب های خیابانی برویم!

روزنامه اعتماد همچنین مجموعه حاکمیت- به استثنای دولت روحانی- را باعث و بانی وضع موجود نامیده است.

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب، اتفاقا «دولتِ اصلاح طلبان» مسبب اصلی وضع موجود است. علاوه بر این، مجلس دهم نیز در ایجاد وضع موجود نقش قابل توجهی ایفا کرده است.

الیاس حضرتی- مدیرمسئول روزنامه اعتماد- در مجلس دهم رئیس کمیسیون اقتصادی بود. وی بجای رسیدگی به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و تلاش برای رفع این مسکلات، یکروز با «شهرام جزایری» مشغول خوردن «کله پاچه» بود و روز دیگر درگیر بازی های قبیله ای تحت عنوان «کمیته رفع حصر».

جالب اینجاست که اصلاح طلبان، چه در انتخابات شکست بخورند و چه پیروز شوند، در نهایت آدرس «آشوب های خیابانی» را می دهند. این طیف در سال ۸۸ در انتخابات شکست خورد، ولی چون جنبه این شکست را نداشت، رای مردم را لگدمال کرد و با شورش علیه جمهوریت، آسایش و آرامش را از مردم گرفت و به معیشت آنان ضربه زد.

اصلاح طلبان در سال های ۹۲ و ۹۶ در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شدند و وعده دادند که آنچنان رونقی ایجاد می کنند که دیگر هیچ کارتن خوابی وجود نداشته باشد و کاری شود کارستان و...حالا که در اثر قصور و تقصیرهای دولتِ اصلاح طلبان، وضع موجود اقتصادی، مردم را ناراضی کرده است، بجای عذرخواهی و تغییر رویه و تلاش برای جبران خسارت ها، مردم و حاکمیت را تهدید می کنند.

لازم به ذکر است که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه پیش از این چندین بار تاکید کرده بود که «هیچ تضمینی وجود ندارد که با تصویب لوایح مرتبط با FATF مشکلات کشور حل شود» . علاوه بر این دولت روحانی حدود ۹۵ درصد دستورات اف ای تی اف را اجرا کرد، ولیکن نه تنها گشایشی در امور بانکی ایجاد نشد، بلکه این مسئله به ملتهب شدن بازار ارز دامن زد.

** از دولت نمی توان انتظار داشت که مشکلات اقتصادی را حل کند

«قاسم محبعلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «فعلا اوضاع مثل بیماری است که به دنبال حفظ جانش هستیم تا به ثباتی برسد که بعد سراغ این برویم که چگونه می‌شود معالجه‌اش کرد. فعلا شرایط ایران این‌گونه است؛ اما موضوع دولت به یکی از مشکلات ساختاری ما برمی‌گردد. دولت ما در دو مسئله پراهمیت و تأثیرگذار یعنی سیاست و امنیت تصمیم‌گیر نیست. در اقتصاد هم تصمیم‌گیر اصلی نیست. از دولت نمی‌شود انتظار داشت که این مشکلات را حل‌وفصل کند. به قول وزیر خارجه، ما آن چیزی را که ابلاغ می‌شود، انجام می‌دهیم.  بنابراین از دولت به‌ویژه در یک سال پایانی انتظاری نیست. اگر دولت بتواند شرایط را حفظ کند که بدتر نشود، باید از او تشکر کرد».

در روزهای گذشته، «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مطلبی نوشته بود: «روحانی تا ۹ ماه دیگر هست و تمام می‌شود، شما می‌مانید و وضعیتی که قادر به انجام کوچک‌ترین اصلاحی هم در آن نیستید...این دولت و این روحانی حداقل دارند یک کارهایی می‌کنند، در شرایط کرونایی و تحریم‌های کمرشکن و دلار ۳۲ تومانی و گرانی و... چه اصراری به این حملات دارید؟  حالا روحانی یک چیزی هم درباره صلح امام حسن گفته است».

در سال ۹۶، حامیان روحانی مدعی بودند که اگر آقایان رئیسی یا قالیباف به ریاست جمهوری برسند، وضعیت کشور بحرانی شده و قیمت دلار ۵ هزارتومان خواهد شد. اما حالا که «با روحانی تا ۱۴۰۰» آمدیم، دلار حدود ۳۲ هزارتومان است ولی با اینحال اصلاح طلبان از دولت تشکر می کنند و تاکید دارند که باید قدر دولت روحانی را بدانیم!

قاسم محبعلی در این مصاحبه مدعی شده است که دولت در حوزه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی تصمیم گیر نیست. حال سوال اینجاست که اگر دولت هیج اختیاری ندارد، پس چرا اصلاح طلبان در آستانه انتخابات های ریاست جمهوری، خود را به آب و آتش می زنند و حتی برای رسیدن به پاستور، حاضرند رأی مردم را هم لگدمال کنند.

واقعیت این است که دولت، اختیارات و امکانات فراوانی دارد، اما بی صداقتی اصلاح طلبان و عدم اهتمام جدی دولت در بهره مندی از اختیارات، موجب شده است تا وضع موجود رقم بخورد.

لازم به ذکر است که روزنامه شرق در صفحه اول شماره امروز با انتشار عکس «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما با ذوق زدگی نوشته است: «گفت‌وگوهای درونی دموکرات‌ها حاکی  از آن است که جان کری ۷۶ساله، فرمانده آمریکایی مذاکرات برجام و وزیر خارجه اوباما که دیدارهای تاریخی‌اش با ظریف، دیدار رسمی مقامات ایران و آمریکا را از محال به روزمره تبدیل کرد، به عنوان گزینه احتمالی برای سمتی مشورتی در کنار جو بایدن در نظر گرفته شده است...در صورتی که خبر قرارگیری او به‌طور رسمی در کنار بایدن اعلام شود، پژواک آن در ایران از خبر انتصاب هر وزیر خارجه‌ای بلندتر خواهد بود».

این ذوق زدگی، خاطره تیتر تاریخی «امضای کری تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام» را زنده کرد. مدیرمسئول روزنامه شرق بعدها در توصیف این تیتر گفت: «من مبالغه را قبول دارم. این مبالغه‌ها باید می‌شد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع را قدری بزک می‌کرد که بتواند حرفش را به کرسی بنشاند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 186
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 126
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    161 9
    تحریم ها فقط باعث ماهی گیری مفت خوران و اختلاسگران داخلی می شود و در وضعیت تحریم می تواند به رانت اختلاس بیشتری دست پیدا کنند و نانشان در کوچک شدن و فقیرتر شدن مردم هست
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      63 17
      عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      86 35
      هرکه بغیر خدا(کدخدا) امید ببندد ناامید خواهد شد و این یک سنت الهی است که درقضیه برجام مشهود بود.
    • حجت IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      61 50
      اف بر بی شرمی شما یعنی هر چه فرعون بخواهد باید در اختیارش بگذاریم یعنی غلام حقله بگوش نه یعنی عبد فرعون وای از این حقارت
    • تک سوار DE ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      33 4
      ما از مفت خورها کمتر اسیب دیدیم تا ژنرال ها. البته بماند اینها سردسته مفت خورها هستند.
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      36 37
      اصلاح طلب تهوع آور/ نافی خدا، کدخدا باور؛ یاری زخدا نداشته باور/ دارد گمان کدخداست یاور!!!!!
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      42 25
      به خدا بگو دلارو بیاره رو 4200
    • شهرام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      31 7
      دقیقا همینهایی که دنبال رفع تحریم هستند،خودشان کاسبان تحریم اند همین اصلاح طلبهای وطن فروش که دروغگویی نذیر ندارند
    • علی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      30 4
      اصلاح طلبان پیاده نظام صهیونیسم در ایران هستند و به این دلیل خیلی خطرناکند
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      30 18
      تحریم باعث رونق کارخونه ها و کار پیمانکارا شده. نشون به اون نشون وقتی برجام امضا شد و تا مدتی رفت و آمد ها برقرار بود کارخونه های داخلی تا مرز ورشکستگی پیش رفتن.
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      7 1
      میزان رای ملت است اگر مردم در ۱۴۰۰ نتوانند درست انتخاب کنند و دوباره فریب تزویر نیرنگ و ریا را بخورند آش همان آش وکاسه همان کاسه میباشد انتخاب درست و اصلح در ۱۴۰۰ میتواند ایران را از این کلید تخریب و نا امیدی نجات دهد و میتواند ایران را کاملا در سمت لیبی سازی سوق دهد در هر صورت میزان رای ملت میباشد
  • حجت IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    71 84
    مذاکره برای بهتر شدن وضعیت معیشت مردم نیست مذاکره برای نابودی انقلاب اسلامی است خوب است این را بفهمید
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      52 46
      بحث موشکی بحث امنیت ملی ماست و قابل مذاکره و معامله نیست.
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      25 55
      ظریف برازنده ریاست جمهوری ایران است. با ظریف تا 1408
    • SE ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      37 10
      جالبه، سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده که بیشترین نفع اجرای برجام به خانوارهای ثروتمند رسیده است.
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      22 11
      اصلاح طلبان برازندهٔ سرایداری خونه ما هم نیستن حتی از الان تا 1399 اااا
  • حجت IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    82 89
    کسانی که پیشنهاد مذاکره با امریکا را می دهند لطفا به یک سوال جواب دهند که نتیجه مذاکره با امریکا در قضیه برجام به چه چیزی منجر شد مگر وضعیت امروز نتیجه برجام نیست شما می خواهیدوضعیت معیشت از این هم بدتر شود
    • ali IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      25 17
      عجیبه عده ای تیک منفی زدند .این یعنی نمی خواهند بدونند نتیجه برجام چه شد.اینها کسانی هستند که تچزیه و تحلیلشون بسیااااار بسیااااار بالاست!!!!! اینها مثل ما بی سواد نیستند بسیاااار بسیااار پر فسورند!!!!
    • NL ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      21 7
      ببین اینها خودشون قافیه رو باختن، تنها کاری که میتونه از الان برای انتخابات 1400 بکنه اینه که با سخت کردن زندگی مردم فضا رو به جایی برسونه که به گفته ی خودشون راهی جز مذاکره نباشه. اونوقت اونها میتونن باز با دوگانه سازی های معیشت- مذاکره یا جنگ- مذاکره زمینه رو برای روی کار اوردن مهره خودشون در انتخابات سال آتی فراهم کنن.
    • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      13 27
      هموطنم اونا بهتر ازهرکسی میدونن چه کاردارن میکنن. واللالعظیم المتعال اونا نه دلشون بملت سوخته ونه بفکر استقلال وتوسعه کشورن .اونا مزدور قسم خورده نفوذی امریکان. بخداوندی خدا اونا گرین کارتین .مزد میگیرن تا سیاستهای امریکارو درایران پیاده وانقلابو شکست وایران بچندکشور تقسیم وهرکدام قول پادشاهی استانهای ایرانو ازامریکا گرفته اند. سیاستهای انگلیس درتحریک بعضی ازسران بادیه نشین عربی قبل جنگ اول جهانیرو مطالعه گنید که چه قولهائی به رئسای قبائل دادن تا شورش برعلیه امپراطوری عثمانی کنن .که ازجمله همین سعودیها بودند.همونطوریکه انگلیسو امریکا شاهو وادار کرد تادست ازبحرین بکشه و ال خلیفه وامثالشم قول داده اند تا دنیا دنیاست نوکر غربیها باشن.خدااونروزو نیاره که اینا پیروز مطلق بشنو ولایت فقیه وسپاهو منحل وازبین ببرند.وای بحالمون دراون روز.من شخصا عاجزانه ازخداوند طلب مرگ میکنم که اونروزو نبینم که وطنم هراستانش بجان استان دیگرش بیفته ونتیجه برادرکشی بنفع کاباره زادهای جهانخار وتفالهاش.
    • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      42 28
      اﮔﺮ ﻣﺬاﻛﺮﻩ ﺩﺭﺳﺖ و ﺭﻭ اﺻﻞ ﻛﺘﺎﺏ ﺑﺎﺷﻪ ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩ ﺣﺎﻻ ﺷﻤﺎ ﺟﻮاﺏ اﻳﻦ ﺳﻮاﻝ ﺭا ﺑﺪﻫﻴﺪ ﺗﺎ ﻛﻲ ﻣﺮﺩﻡ اﻳﺮاﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎﺯﻱ ﻣﻮﺵ ﮔﺮﺑﻪ ﺑﺒﻴﻨﺪ اﻣﺮﻳﻜﺎ اﺑﺮ ﻗﺪﺭﺕ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺖ ﻫﻤﻪ ي ﻛﺸﻮﺭﻫﺎ ﮔﻮش ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻫﺮﭼﻪ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﻣﻴﮕﻮﻳﺪ ﻋﻤﻞ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ اﻳﺮاﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﺸﻮﺭ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺎﺷﺪ ﺗﺎ ﻛﺸﻮﺭﻫاﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﺷﻤﺎ ﻫﻤﻴﻦ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﺣﻮﺯﻩ ﺧﻠﻴﺞ ﻓﺎﺭﺱ ﺭا ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﭼﻪ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﺩﻣﺸﺎﻥ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺣﺎﻻ ﻛﺸﻮﺭ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺭا ﺑﺒﻴﻦ ﻓﺮﻕ اﻥ اﻳﻦ ﻫﺴﺖ اﻧﻬﺎ ﻓﻘﻄ ﻓﻘﻄ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ اﻗﺘﺼﺎﺩ و ﻣﻌﻴﺸﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺩﻭﻡ ﭼﻴﺰﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺮ ﻋﻜﺲ ﻛﺸﻮﺭ ﻣﺎ
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      37 13
      وضعیت امروز اقتصاد ایران نتیجه برجام نیست، نتیجه عدم استفاده صحیح از برجام و سنگ اندازی تند رو های داخلی و خارجی از به نتیجه رساندن برجام است، زیرا اگر به نتیجه میرسید وباعث گشایش اقتصادی ایران میشد آن تند رو ها از صحنه سیاسی حذف میشدند، مثال،چرا نگذاشتند ارتباط تجاری و اقتصادی با آمریکا برقرار شود؟؟؟؟؟؟؟؟
    • امین IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      14 5
      حالا نتیجه دوستی با چین و روسیه چی داشته ؟
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    65 21
    یه کشور جوون با نیروی کار پر انرژی که تمام مواد مورد نیاز رو هم در خودش داره. بعد دولتمردان ما نشستن که اگه بایدن بیاد اگه ترامپ فلان اگه برجام نمی دونم چی! چرا آخه؟ حالا برید به رقص و کنسرت و استادیوم رای بدبد تا حسرت پراید 90 تومنی هم رو دلتون بمونه. :/
  • FR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    60 59
    ننگ بر هر چی اصلاح لجنه با اون ننگنامه برجام. بی همه چیزهای وطن فروش
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      24 0
      ننگ ابدی بر اختلاسگران
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      6 0
      ننگ بر تمام وطن فروشان و قلم به مزد ها
  • FR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    24 48
    مملکتی که با اونهمه ایثار و خونهای مطهر با چه سرعت و دستاوردهای شگرفی به پیش میرفت ببین سایه سیاه و شوم اصلاح لجنها در این 7 سال به چه روزی انداختش . ببین چه بروزگار کشور و معیشت مردم آوردن این منافقهای از خدابیخبر فقط هم برای اینکه ثابت کنن آمریکا باید بشه ولی نعمت ما .
  • حجت IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    35 32
    قبل از برجام هم همین حرفها را می زدید مگر نگفتید جان کری تضمین است پس کو چرا متوجه نمی شوید که جمهور خواه و دمکرات ها با هم فرقی ندارند یکی با چوب یکی با هویج کار می کنند اما هر دو بدنبال نابودی انقلاب امام خمینی هستند
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      6 24
      لبیک یا خامنه ای اگه سر از تنمون هم جدا کنند نمی گذاریم با قاتل حاج قاسم مذاکره کنند این منافقین بد تر از کفار خارجی
  • حجت IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    25 54
    اگر مذاکره به معنی نابودی انقلاب است و امریکا نابودی انقلاب را از راه مذاکره دنبال می کند پس مروجین مذاکره و صلح با امریکا هم بدنبال نابودی انقلاب هستند
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    26 39
    ما چکار داریم که بایدن چی می خواهد . اونا به کمتر از تغیر نظام ایران راضی نیستند . ما باید در مورد خواسته های خودمان تبلیغ کنیم اگر بایدن رئیس جمهور شود و یا هر جانور دیگر ایران درخواست دارد که 1 عذر خواهی رسمی دولت آمریکا از ایران بابت همه دخالت ها و جنایاتی که تا کنون در کشور ما مرتکب شده است 2 درخواست استرداد همه اموال ایرانی هایی که در ایران پرونده قضایی دارند 3 استرداد ثروت های بلوکه شده ایران در آمریکا بعلاوه سود آنها 4رفع کلیه تحریم ها 5 دادن تعهد بابت ممانعت از هر گونه دخالت در امور ایران 5 خروج از منطقه 6 تحویل قاتلین شهید قاسم سلیمانی 7 عدم حمایت و پشتیبانی از تروریست ها اعمم از داعش و النصره و القاعده و وهابی ها. ما مایلیم در مورد همه این آیتم ها با آنها مذاکره کنیم . مردش هستند ؟
    • فرحان IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      2 1
      احسنت کو گوش شنوا تا اصلاح طلبها مشتاق نوکری کدخدا هستند همین اش و همین کاسه است خدا لعنت کنه کسانی رو که با ابروی این مملکت بازی میکنند ننگتان باد مزدوران انگلیسی
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    16 7
    مانع شدن ساخت بمب اتمی باعث شده هر کسی به این کشور تیکه بندازه
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    23 15
    افسادطلب=خائن وطن فروش
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    16 37
    اینا دارن داد میزنن ایرانی نیستن.تیتر اعتماد رو ببیینید نوشته: ایران میگوید چیزی...یعنی از ضد انقلاب خارج نشین هم زدن جلو! حالا چرا باید اجازه بدیم به یه مشت منافق مزدور آمریکا و اسراییل و بنگاه داخلی بی بی سی ملکه خبیث انگلیس خبر و تحلیل بنویسند و با سرنوشت کشور بازی کنند.میفرستیمشون پیش رجوی و ترامپ معدوم و بایدن و کری
  • US ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    22 12
    ترامپ می بازه. بایدن هیچ کاری نمی کنه و انتظاری نخواهد داشت - چون می دونه بی فایده است.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    13 39
    بحث اصلاح طلبان و معشوقشان آمریکا از حد متعارف خارج شده و به حد پرستش رسیده است . آخرش هم اینان به همان بتکده خود کوچ خواهند کرد . تا اینجای کار اشکالی ندارد . فقط نامردا می خواهند قبل از مهاجرت تا می توانند بچاپند و بدزدند. اینکه از دولت تدبر هم حمایت می کنند به این خاطر است که آنرا فاقد اراده ای برای جلوگیری از مطامع شان می دانند . فقط کافیست یک دوره دیگر ریاست جمهوری نصیب جناحشان بشود تا کوچ گسترده آنها به ینگه دنیا این فرضیه را اثبات کند . البته یک سومشان تا به حال اینکار را کرده اند .
  • اصلاحات میدرخشد IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    8 22
    احسنت البته ما باید اول با بعد حقوق بشری برجام 2 مذاکرات را کلید بزنیم.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      14 11
      افسادات اگر ذره ای شرف داره گند دلار ۳۳ هزاری و سکه ۱۶ میلیونی و تورم ۶۰۰ درصدی که با برجام به مملکت زده رو جمع می کرد و بابتش از مردم عذرخواهی می کرد ولی چه کنیم که شرافت بین جماعت افسادطلب واژه غریبی است
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    58 2
    دارین به هم میپرین اصلاح طلبا و اصولگراها. واقعا نمیبینین مردم دارن زیر فشار اقتصادی له میشن و دنیا و اخرتشون رو با هم از دست میدن؟ بیدار شین تا دیر نشده.
    • غلامحسین IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      9 21
      هر بلائی سرما میآید از بی برنامه بودن و مدیران کشور است کسایی که وجودشان در این مملکت است ولی افکارشان نفعشان انور اب می باشد تا این مدیران که فرزندانشان سرمایه شان در اروپا وامریکا باشد توقعی از آنان نباید داشت این کشور اگر مدیر دلسوز داشته باشد اولین کاری که باید انجام بدهد جمع آوری دلار در سطح کشور است دوم آنکه چند سال از واردات کالا جلوگیری کند وبه حمایت از تولید داخل بپردازد شک نکنید آمریکا را به زانو در می آوریم
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    8 36
    اصلاح طلبان میگن اگه دونالد ترامپ بشه باید مذاکره کرد و مجددا باج داد اگر جو بایدن بشه باید مذاکره کرد و باز فریب خورد اگه چوب بستنی هم رئیس جمهورشون بشه باز باید مذاکره کرد و باج داد اینا فقط ۲ کلمه بلدن مذاکره و باج . یکی نیست بگه بعد باجهای برجامی چرا دلار ۳۲ تومن شد چرا سکه ۱۵ و پراید ۱۵۰ میلیون شد. این اصلاح طلبان تا نظام رو نابود نکنند ول کن ماجرا نیستند.
  • ماهان IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    28 3
    مذاکره با تسلیم شدن فرق داره .!ولی بعضیا فرقش رو نمی دوانند ولی خوا اوضاع اقتصادی فعلی هم اصلا قابل تحمل نیست من خودم تو آبادان هستم هم پالایشگاه هست هم پتروشیمی هم گمرک وهم بندر .ولی کار نیست اگه هم کارتو بازار پیدا شه تو بازار می گن ماهی یک میلیون بدون بیمه یه میلیون چی می شه. اصلا من جون بیکار به چه دردی می خورم!
  • مجید IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    18 5
    مشکل در خود مونه مگه کشور به ای وفور نعمت و مردم پاک با غیرت باهمت چیکار به آمریکا داره که کی ریس میشه کمتر مسعولین کارشکنی کنن دنبال اختلاص برن تا اوضاع درس بشه
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    12 30
    مرگ بر کسانی که باعث ناامیدی مردم از این انقلاب میشن. مرگ و نفرین ابدی بر غربگرایان لیبرال.
  • نسل سوخته IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    38 0
    مردم معیشت می خوان رفاه میخوان، کار میخوان با این وضعیت اقتصادی آینده جوانان را به اتش کشیدید میخواد بابدن ریس بشه یا ترامپ یا هر کس دیگه ای چرا ما باید بشیم دومین کشور فلاکت زده دنیا مردم ما با این هوش و استعداد و تمدن چرا باید در این وضع بد اقتصاد باشن
  • ناشناس IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    14 13
    ننگ بر غیر انقلابی های چپ و راست .
  • حسن IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    9 28
    تنها راه برون رفت از مشکل کنونی استعفا روحانی است وبس.
  • Farid IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    38 1
    فرقی نداره کی بیاد.. فساد از داخله دل خوش کردن الکیه
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    12 3
    حجاریان رو بدید دست مردم حلش میکنن
  • علیرضا IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    7 7
    فعلآ در این موقعیت هر کاری بر علیه هم انجام دهند (اصلاح طلب و اصول گرا هر دو) آب به آسیاب دشمن ریختن است در حال حاضر تنها وحدت کلمه واتحاد رمز پیروزی است وباید هر دو حزب با هم یکی شده ودر یک صف واحد (حزب الله) به جنگ دشمن بروند (همان چیزی که آیت الله خمینی در اول انقلاب فرمودند وحدت کلمه).
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    7 18
    کاش بعضیها انقدر که به امریکا و دستنشاندهایشان اعتقاد و اعتماد داشتند به خداوند اعتقاد داشتند
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    7 0
    فقط کری امضا بکند تضمین است
  • حجت IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 24
    اف بر بی شرمی شما یعنی هر چه فرعون بخواهد باید در اختیارش بگذاریم یعنی غلام حقله بگوش نه یعنی عبد فرعون وای از این حقارت شما اصلاح طلب ها
  • حبیب IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 27
    دولت فعلی کاری کرد که هرکس دیگر که بیاید باید هم و غم خودرا صرف معضلات دولت قبلی کند و کمتر میتواند در جهت رونق اقتصادی کار کند گرچه اگر مدیرانی مثل قالیباف سر کار بیایند حتما وضعیت مملکت خوب خواهد شد دولت فعلی هم که نخواست یا نتوانست وضعیت اقتصادی را بهتر کند اگه به فرمایشات و رهنمودهای حضرت آقا گوش میکرد حتما راه برون رفت در آن بود
    • محمدعلی IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      0 0
      اصلأ در ایران کسی توانایی مدیریت کشور را ندارد الکی این دست اون دست نکنید هرکی بیاد همین آش و همین کاسه است. دور بعدی اگه اینجوری شد به کی ایراد میگیرید. اصلا قدرت ایراد گرفتن را خواهید داشت؟
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 27
    یک جانور عظیم جثه و درنده وجود داره به اسم آمریکا.. این جانور آرواره هایی داره با دندان های مخوف و بسیار تیز.. جمهوری خواهان و دموکرات ها، دو آروارۀ این جانور درنده هستند.. ترامپ بشه یا جو بایدن بشه، فرقی نداره، قدرت دست دموکرات ها باشه، یا دست جمهوری خواهان باشه، فرقی نداره، در هر صورت ملت های مظلوم دنیا توسط این حیوان درنده سلاخی می شن. فرقش اینه که اگر جمهوری خواهان در قدرت باشند، یه جور سلاخی می شن، اگر دموکرات ها در قدرت باشند، جور دیگه سلاخی می شن..
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    10 0
    مگر مردم آمریکا مغز خر خوردند که برای ۴سال دیگه یک نفر جدید را انتخاب کنند که دوباره جدیدها وقدیمیها بیایند جیبشونو پول پر کنند
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    23 6
    تنها راه برون رفت از این وضعیت فقط مذاکره است...
    • ملیکا IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      8 19
      نخیر مذاکره باتسلیم شدن هیچ فرقی نداره اونا میخوان که ایران مثل زمان شاه برده شون باشه اونا به چیزی جز براندازی رژیم جمهوری اسلامی فکر نمیکنند درضمن شما خیال کردید که اگر مذاکره کنیم امریکا تحریما رو بر میداره هرگز برای حفظ قدرتش به هر حقه ای متوسل میشه اگر با امریکا مذاکره کنیم درواقع خون همه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم رو پایمال کردیم مطمئنم اگر مسئولین کمی همت کنند همه مشکلات حل خواهند شد ولی ما الان داریم چوب انتخابمون رو میخوریم مطمئن باشد این انقلاب به ظهور امام زمان "علیه السلام "ختم خواهد شد ای کاش همه ی امور دست سید علی بود که همه چیزمون مثل امنیتمون عالی می بود
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      4 11
      اگر مذاکره مشکلات را حل خواهد کرد ! چرا با برجام مشکلات حل نشد و تحریم ها بیشتر شد ؟!
    • امیرحسین IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      4 2
      دهنتو ببند غربگدا
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      1 0
      شما همان ساده لوحانی هستین که شب امضاء برجام با اسکناس یک دلاری و 500 تومانی در خیابان ها رقص و پایکوبی می کردید و خیال می کردید با توافق هسته ای دلار مُفت می شود !
  • فرزاد IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    10 21
    باید مراقب این اصلاح طلبان از خدابی خبر بودخیلی خطرناکند.
  • احمد IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    6 9
    خدا هدایت کنه این افساد طلبهای تسلیم طلب رو که جز گدایی از غرب و پررویی برا ملت هیچ هنر دیگه ای ندارن روزگار مردم رو با این وعدههای پوچ به فنا دادن
  • مجید IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    17 1
    واقعا وضع اسف بار اقتصادی کمبود عظیم منابع مالی وتوقیف ۲۰ میلیارد دلار در کشور دوست چین و۳ میلیارد در عراق برادر وکرونای منحوس ورکود وگرانی وتورم ۱۰۰ درصدی را میبینید ویک راه حل ملموس و واقعی ارایه نمی دهید با عدد ورقم بگویید همه مصایب را به هسته ای که معلوم نیست منظورتان از هسته ای چیست مرتبط میکنید واقعا می توانید ساختار اقتصادی به شدت بیمار در شرف فروپاشی کشور را بهبودی بخشد ؟ !!
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    5 23
    کسی غلط می کند دم از مذاکره با دشمن می زند ..مرگ بر آمریکا و مزدورانش ...
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      23 2
      نون مفت می خوری
  • فیروزاسماعیلی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    5 2
    برای حل هرکدام ازمشکلات کشورنیازبه تخصص بالاست متهم کردن این وآن دردی رادوانخواهدکردخداراشکردرمملکت قحط الرجال نیست اتاقهای فکربرای هرکدام ازمشکلات ایجادکنیدنسخه بیرون آمده ازآنهابهترین راه برای برون رفت ازشرایط سخت امروزی است.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    7 1
    کاش انسان های شجاع وخوب واقعی هم زمامداری میکردند ، حیف خون هزاران هزار شهید و رنج تاریخی ملت ایران
  • آرتان IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    33 5
    الان مثلا اگر اصولگراها رئیس جمهور بودند، آمریکا نمیتونست تحریم کنه ایران رو؟ اصولگراها جادو می‌کردند؟ تحریم ها هیچ ربطی به برجام، اصلاح طلب و اصولگرا نداره و اینو خواهید فهمید در آینده.
    • SE ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      7 3
      مشکلات فعلی کشور 20 درصدش بخاطر تحریمهاست . 80 درصدش برمیگرده به مدیریت فشل و خسته و ناکارامد
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      5 9
      بله اگر یه انقلابی رییس جمهور بود منتظر امضای کری نمیموند تا مملکت به این وضعیت بیفته
    • امیر IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      5 19
      اگه اصولگراها رئیس جمهور بودند حداقل فاتحه هسته ای ،اشتغالزایی و یارانه شرکتها و کارخانجات را ازبین نمیبرد و حداقل دلار را ۳۰تومن نمیکردند
  • ادم IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 17
    لعنت خدواند بر روشنفکر غرب زده لعت خدا بر اصلاح طابان افساد گر لعنت بر فتنه گران ۸۸ وسران خائن ان لعنت بر معاویعه های زمان
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    15 3
    ایران بالاخره مجبور به مذاکره میشود چه با ترامپ چه بی ترامپ
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      3 18
      امریکا مذاکره را برای تحمیل خواسته های نامشروع و غیرقانونی و سلطه جویانه خود می خواهد نباید فریب بخوریم لغو تحریمی در کار نیست.
  • ایرانی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 2
    نه تحریم امریکا مهم نیست درد بی درمان ما افساد طلبان نالایقی است که مردم را به این روز انداخته اند. مردم از شما نا مسلمانان کذاب خسته شده اند...
  • مرصاد IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 2
    افساد طلبان ؛ فقط بدنبال آشوب هستند !!
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    18 3
    وقتی آمریکا از برجام خارج شد دلار پرواز کرد
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 12
    از کره شمالی یاد بگیرید که امریکا حریف او نیست ما کشورمان را دستت کم نگیریداگراتحاد را داشته باشندامریکا هیچکاری نمی تواند بکننذ انان که از مرگ می تذسند بلاخره مرگ می اید و پس شجاعت داشته باشید
    • احمدرضا IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      9 3
      خخخخ بایدداخل کره شمالی دنیامی امدی که ببینم بازم این حرفامی زدی
  • سعیدی IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    15 2
    اصلاح طلب واصولگرا افراطی هردو دنبال منافع خود هستند وای به حال مردم
  • علی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 0
    حالا کی گفته بایدن انتخاب میشه
  • سید محمد علوی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 15
    به طواف کعبه به درون رهم ندادند که تو در بردن چه کردی که درون خانه ایی ذلت طلب وطن فروش تسلیم طلب با برجام هسته ای چه کردید که دنبال برجام موشکی و منطقه ای هستید صدام و قذافی همه اینها را امضا کردند و نتیجه اش را دیدند اگر کار دست من بود دهان مزخرف گوی شما را خرد می کردم می خواهید کشور عزیزمان و ملت رشیدمان را به وضعیت عراق و افغانستان و لیبی برسانید تا جان در بدن داریم نخواهیم گذاشت
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      0 0
      هرظالمی به درک واصل میشود این وعده خداست دیروزود داره سوخت وسوز نداره
  • دانیال IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 2
    بایدن غلط اضافی کرده و شکر اضافی هم خورده
  • مستعار IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 3
    این دولت و دارو دسته آنها به همراه ترامپ قمار باز دارند آخرین زور خود را می زنند چون از نوک دماغ خود آنطرفتر را نمی بینند و نمی خواهند بفهمند که آمریکا رو به افول است...
  • امیر IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 2
    برجام موشکی مساویست با خلع سلاح کشور و محاصره کشور توسط دشمنان و بعد اغتشاش از داخل و درنتیجه ورود به داخل کشور توسط دشمنان و جنگ و کشتار و خونریزی
  • کوروش FR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 12
    مذاکره درباره محدودیت توان نظامی کشور در هر موضوع یعنی مذاکره درباره ناموس وطن و بی تردید مذاکره کننده خائن است .
  • علی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 19
    ای ملت بگوش باشین و ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بگوش باشین که دشمن با کمک عواملش در داخل ایران به دنبال مذاکره وخلع سلاح موشکی هستند تا همانطور که ایران را خلع انرژی هسته ای کردندبا انجام مذاکره دروغین کشور را خلع سلاح موشکی کنند تابا محاصره کشور و برهم زدن اوضاع داخلی و اغتشاشات، راه رابرای ورود دشمنان به داخل کشور باز کنند و انقلاب اسلامی را از بین ببرند
  • سعید IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 7
    سپاه پاسدار انقلاب اسلامی باید قدرت و توان موشکی خود را افزایش دهد تا خاری باشد برای چشم دشمن
  • امید IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 9
    برجام یک سناریوییست برای ازبین بردن امتیازات کشور که توسط دشمنان داخلی و خارجی داره مدیریت میشه
  • رضایی IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    الان دیگه شما آسیب پذیری خودتو نشون دادی، اونهم اسیب پذیری از نوع کم هزینه و بی دردسر! اونها هم که منتظر همین بودن همگی! حالا برای شما راه حل ها معدوده دیگه، یا بری دنبال بم یا بری سازش کنی و تسلیم بشی یا از برجام خارج بشی، سزای دیرجنبیدن و تنبلی و نادیده گرفتن افکار عمومی خودت، میشه همین وضعیتی که هست. یه مشت ادم خشک مغز هم تربیت کردین، توی این سفرها هم معلوم نیست چه بلایی میبینند، دیگه اواخری به خزعبلات و پرت وپلا گویی افنادند. یه محبت کنین اولا در انتخابات بعدی جوونترها رو راه بدین به بالا دوما سعی کنین یه سخنگو ریس جمهور بشه تا یه مدیر متفکر.... اینجوری شاید بنفع مون بشه، زمانه دیگه زمانه مدیران خودپروده و خود متفکر نبست.
  • SE ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 27
    احمق تر از حامیان مذاکره با امریک یافت نمیشود
  • SE ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    5 4
    اصحالاتی های عاشق کدخدا را تو جام میکنیم میدیم امریکا تریشی بندازه
  • مهدی IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 14
    دشمنان خارجی با کمک اصلاح طلبان دنبال ازبین بردن نظام و انقلاب اسلامی هستند که لازمه ی این کار از بین بردن هسته ای و موشکی می باشد .مردم انقلابی و ولایتمدار مراقب خدعه های دشمنان باشید همانطور که با برجامشان تحریمها و گرانی هزار برابر شد و هسته ای را ازبین بردند ، میخواهند با مذاکره موشکها رو ازبین ببرند.اگر دشمن دلش برای ایران و ایرانی می سوخت مطمئن باشید که زیر برجام و وعده هاش رو خالی نمیکرد
  • حجت IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 2
    تمام کسانی که یک روز در این کشور مسولیت داشتند و الان نوکر و کلفت خارجی ها شدند از کدام جناها و احزاب بودند؟ جواب این سوال خود روشن میکند که چه کسانی بر این کشور خیانت و وطن فروشی کردند و هیچی هم بغیر نوکری و کلفتی گیرشون نیومده.
  • حسین IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 9
    من لیسانس حسابداری دارم ولی تو یه کارخونه شکلات دارم کارگری میکنم. به همینم راضیم. چون خودمون رای دادیم به روحانی حالا باید تاوانشو پس بدیم .با ترامپ و بایدن حال ما تغیری نمیکنه بازم همین راه رو ادامه میدم. امیدتون به خدا باشه این ۹ماه هم مقاومت میکنیم . ولی حداقل اینها باید بعد دوره محاکمه بشن . ایران کشور غنی است ولی مسعولین ما عرضه ندارن استفاده کنن.پس از هر سختی اسانی است. خود امریکا در حال فروپاشی است به امید خدا صبح سحر نزدیک است.
  • بی طرف IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    18 2
    برجام دلار را 32 تومان نکرد . بلکه خروج امریکا ا برجام 32 تومان کرد دلار از 4 هزار 10 هزار توامن شده بود . قبل برجام چرا دلار از 800 رسید به 4000؟
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      3 19
      در دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی نداشتیم چرا قیمت دلار 8 برابر گران شد؟!
  • احمد IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 9
    لعنت خدا بر اصلاح طلبان وطن فروش و خائن خدا ریشتونو بزنه که مملکتو به این روز کشوندین خدا لعنتتون کنه که گندو فسادباریهاتونو به پای اصل نظام دارین مینویسین چه رویی دارین شما نوادگان یزید و یزیدیان زمان. لعنت برشما وطنفروشان
  • بهداد IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 9
    رهبر گفت من خوشبین نیستم گوش نکردن رفتن مذاکره کردن روز شب وعده های پوچ به مردم میدن هر موقع که مذاکره کردن هفته بعدش تحریم کردن بتن ریزی ک ردن نیروگاه هسته ایی شهید کردن دانشمندان مارو و از اخر زدن سردار دلها رو در شب تاریخ اون هم از پشت ( این بشر چه موجودیست خدا که از گذشته خود درس نمیگیرد
    • یاکوزا IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      19 3
      بنده احساس مکنم کشور در میسر خطرناکی قدم برداشته هم در کوتاه مدت هم در دراز مدت باید یکبار برای همیشه به خاطر ایران به خاطر تمامی این مردم رنج کشیده مثل خلیی از کشورهای دنیا بشینم دست از دشمنی بکشیم ودست دوستی دراز کنیم چون دشمنی هیچ منفتی برای کشور ومردم نداره
  • 1400 IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    8 24
    آمریکا باید خاورمیانه راترک کند ومنطقه را تحویل ایران دهد
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      22 2
      باشه همین الان پیام رو بهشون صادر کردم
  • سید مرتضی AF ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 12
    فرعونیان میدانند که که فرعون در حال ازبین رفتن است، این همان وضعیت است که کمونیست در شوروی سابق رو به افول گذاشت، حالا طاغوت بزرگ دچار ابن وضعیت شده حق بر باطل پبروزاست. از ۱۵ کشور در شورای امنیت خودش و یک جزیره دیگر همراه دارد. ترس کشور ها از طاغوت رخت بر بسته حتی پیر استعمار انگلیس و ..
  • علی IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    17 0
    خائنین ایران مثل شوروی درحال فروپاشی و تجزیه طلبی و استقلال قرارگرفته بس کنید این سیاستهای غلط و احمقانه را.هرلحظه ممکن است انقلابی صورت بگیرد.شما ازوضعیت مردم ومملکت خبرنداریدوسرتان رامثل کبک کردید توی برف.تادیر نشده فکری به حال اقتصادکنید فکری به حال آزادسازی واردات خودروکنیدو به هزاران درخواست مردم پاسخ دهید.
  • US ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    23 2
    همه میدونن به آمریکا نمیشه اعتماد کرد ولی همین جماعت که میگن برجام بدرد نمیخوره یادشون رفته که قبل از برجام تو چه وضعیتی بودیم هر لحظه قیمتا به شدت بالا می‌رفت الانم درسته مث همون موقع شدیم فقط باید ایندفعه دولتمردان طوری توافق کنن که باز یکی مث این ترامپ نیاد بزنه زیر همه چیز
  • یاکوزا IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 3
    فقط احمدی نژاد ایران پرست
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    21 1
    مگرکرونا‌مردم‌ازدست‌این‌دولت‌نجات‌بده.بمیری‌بهتراز‌این‌وضعه.من‌دونبال‌کرونا‌هسم.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 22
    دشمن ما ایرانیها همین آمریکا جهانخوار رژیم صهیونیستی وغیره به دنبال این هستند که به ملت شریف ما از مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری دکتر روحانی و دیگر عزیزانی که در این مرز و بوم که زحمتکشان بسیاری هستند ضربه بزنند بیاییم در کنار هم فعالان اقتصادی که احترام به کشور و و مقامات میگذارند را در سطح گسترده پیدا ودر در کنار هم به اتحاد به ایرانی آباد بسازیم وپوزه امریکای جهانخوار رژیم صهیونیستی وغیره را به خاک بمالیم
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 11
    کشور عزیز ما ایران هرچه سختی میکشد از بی مغزی و بیشعوری افساد طلبان میکشد این اراذل همان افراطیهای اول انقلاب بودند که شلوار لی پاره میکردند و مردم را در مله عام شلاق میزدند.امروز همین ها به پیاده نظام امریکای جنایتکار تبدیل شده و پیوسته با ارسال سیکنال به دشمن خط میدهند.ما در طول تاریخ انقلاب از این ندیده ایم.مشکلات امروز کشور همه اش متوجه این است.خدا میداند که شما چه درنده ای هستید.
  • محمود IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    15 1
    آمریکا که هیچ حتی اگه تمام کشور های دنیا ما رو تحریم کنند زورشون به ما نمیرسه ، مشکل درون خود ماست که نابغه هامون رو کنار گذاشتیم همین پارتی بازی ساده ریشه تمام مشکلات ماست طرف خدایی دزدی میکنه بعد معلوم میشه پسر فلان وزیره یا برادرشه و بعد یکم سر و صدا آزاد میشه و میره یه قسمت دیگه شروع به دزدی میکنه حالا شما به من بگو آمریکا این وسط چکاره است وقتی خودمون داریم یه کاری میکنم که آمریکا توان نداره انجامش بده ...
  • فریدون IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    اصلاح طلب ها همه به دنبال استفاده های جناحی و شخصی هستند،
  • مهدی IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    19 2
    وجدان چیز خوبیه.دلار بعداز برجام شد ۲۸۰۰ اما بعداز ازمایش موشکی و تحریک غرب دوباره اوج گرفت.این دلار ۳۲ هزاری اگر برجام نبود همون سال ۹۴ اتفاق میوفتاد.چرا تحریم رو مرتبط به برجام میدانید.دوستان اصولگرا کمی از زاویه ی دیگر به این موضوع نگاه کنید نه صرفا خصومت با اصلاح طلبان
  • ایران IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    والا دولت مقصربرجام است....حالا کی بود کی بود من نبودم شده
  • وحید IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 1
    یه سوال دارم مگه این همه زمین که در اصل مال مردمه که در اختیار دولته چرا نمیدنش به خود مردم تا قیمت ملک و مسکن بشکنه این که دیگه تحریم نیست جواب نمیخوان بدن چون میخوان مردم همیشه تو زجر و بدبختی زندگی کنن یه جون چند سال باید کار کنه تا یه الونک بخره لاقل این زمینا رو بدن به جوانها یه لقمه نون در میارن و کنار همسرشون میخورن به نظر من این یه دولت دولت بی تدبیری و ناامیدی
  • FR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    14 1
    نگارنده خود سوال میکنه و دلایلش را هم یا میداند ویا واقعا بی اطلاع هستن از اول انقلاب بجای اعدام سیاستمداران رژیم گذشته اگر قادر بودن که از این آقایان ثابت در دولتها زیر دست سیاستمداران تربیت شون ولی که دیگه کاری نمیشه کرد همینه که می بینیم قدرت اینها و سیاست اینها که داریم بیشتر از این نیست و کاری نمیشه کرد و بیشتر سرماها در بستن قراردادها کلاه می ره و باعث مشکلات مالی و بین المللی شده نمیشه متاسفانه
  • حمزه محمودی IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 17
    بطور کلی سیاستمداران ما راه را اشتباه میروند،این تحریمها خواست امریکا نیست ،خواست اسرائیل هست،که امریکا انجامش میده،ما میگیم اسرائیل را نابود میکنیم ،حرفی که هیچ سیاستمدار عاقلی نمیزنه،خوب ما هم باشیم تمام اهرمها زابکار میگیریم که دشمنمون را نابود کنیم،پس مذاکره با امریکا سودی نداره
  • صبا IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    بله این یه واقعیته که بایدنم همون چیزیرو میخواد که ترامپ میخواد
  • علی 110 IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    هر کس در هر سطحی در کشور به این ملت خیانت می کند،، و ملت را مجبور به کاری که نباید بکنند، می کنند،، خدا نابود کند،،
  • RO ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    اگر دولت در حوزه های اقتصادی و سیاسی و امنیتی تصمیم گیرنیست بگوییدپس چه کسی تصمیم گیراست.کیست که به مملکت گندزده؟ تا چه حد فرافکنی!
  • ایرانی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    آيا اینها دارند به دشمن گرا مي دهند؟
  • سهیل IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    16 0
    کامنتهارو بخونید میبینید بین ما مردم هم جنگ شده بر سر اصلاح طلبو اصولگرا پس چه انتظاری از مسئولین این دوحزب دارین ؟ توقعدارین اختلافاتشونو کنار بگذارنو فقطو فقط بفکر منافع مردم باشن نه عزیزان متاسفانه شدنی نیست
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      2 18
      اخوی . بین مردم جنگی نیست. نظراتشون رو میگن. ولی در خیانت خائنین به کشور هم شکی نیست. اسمشون اصلاح طلب اما نیتشون اصلاح نیست. نیتشون فروپاشی کشور. حتی به نظام و حکومت هم کاری ندارند . برای نابودی و فروپاشی کشور تلاش میکنن.
  • ملاصدرا IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    چرا مردم سرگرم برجام و اف ای تی اف میکنید مردم کوچه و بازار شدن سیاس سیاس ها شدن تاجر
  • علی IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    بسمه تعالی،باسلام وعرض ادب خدمت تمام عزیزان،بنظربنده۷۰٪مشکلات کشورمامربوط به داخل کشوره مثل(اختلاس--گرانفروشی-احتکار-تقلب توتولید-بی انصافی درفروش جنس-بی حرمتی مسئولین به یکدیگردرسطح جامعه-عدم نظارت کافی دستگاهای نظارتی برروی ورودکالاهای غیرضروری-فرارمالیاتیه خیلی ازافرادپردرامدمثل برخی ازبازاریها-عزیزان وقتی طرف ارز۴۲۰۰گرفته بره کالای اساسی بیاره رفته زین اسب آورده این تقصیرآمریکاست وبامذاکره درست میشه؟نه.........مذاکره باآمریکا هیچ دردیودوا نمیکنه......باهمین کشورههای حوزه خلیج فارس دوست بشیم بهتره ومفیدتره......
  • علی اصغر PL ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    اصلاح طلب ها انتخاب دور بعد رو باختن و با فشار به مردم از الان دارند زمینه چینی میکنند دروغی که گفتن برملا شده حالا دنبال تمام کردن کار برای ارباب های شان هستن ما با صادرات و ساخت موارد مورد نیاز در داخل راه اندازی کارخانه ها دوباره ایران رو میسازیم
  • علی اصغر IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    صلاح طلب ها انتخاب دور بعد رو باختن و با فشار به مردم از الان دارند زمینه چینی میکنند دروغی که گفتن برملا شده حالا دنبال تمام کردن کار برای ارباب های شان هستن ما با صادرات و ساخت موارد مورد نیاز در داخل راه اندازی کارخانه ها دوباره ایران رو میسازیم
  • امیرحسین IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    9 1
    چرا همه ما میگیم که برجام ناموفق بوده و این دلار 32 هزار تومنی همش بخاطر اونه اول از همه باید به این دقت کنیم که برجام قرار بود معیشت زندگی مردمو خوب کنه نه اینکه جلوی بدتر شدنشو بگیره بعدشم اینکه میگین اگر دوباره توافق کنیم بازم همین آشو همین کاسه ولی اینطور نیست اگر مسولین ما به درستی به توافق برسند و به این توجه داشته باشند که نباید از یه سوراخ دوبار گزیده بشند بلکه این توافق بد نخواهد بود بلکه میتونه سود هم داشته باشه
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 8
    بعضی ها خودشون رو میزنن به اون راه، یک دقیقه چشماتون رو ببندید و فکر کنید! جلو ترامپ نشستید و درحال مذاکره هستید،مثلا مذاکره! حرف ترامپ(فرقی نداره آمریکایی جماعت) این است: شما باید این کار رو بکنید ، شما باید اون کار رو بکنید، حرف ایران:در عوض شما چیکار می کنید؟ ترامپ محکم روی میز می کوبد و ترک جلسه، قرار نشد شما حرفی بزنید و فقط باید گوش کنید! در یک کلام مذاکره با آمریکا یعنی خفت و خاری؛ و حرف آخر ؛ تنها راه پیروزی اطاعت از رهبری است و بس
  • ناشناس IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    فقط باید امید به داخل داشت و به لطف خدا زورگو یعنی امریکا نابود هست یک زمانی ما در جبهه سیم خاردار نداشتیم و اگر این موشکها بود کشور مورد حمله قرار نمی گرفت و اکنون نقطه زن هرمز و قیام و فاتح ۱۳۰۰کیلومتر و همین بازدارندگی ایجاد کرده و باید روی اقتصاد کار کرد مثلا خودرو ساز نباید حتی یک قطعه وارد کند بلکه با بنیان علمی خودش تولید کند و مطمئن باشید تحریم در دراز مدت کشور را از وارد کننده به صادر کننده تبدیل می کند ما نباید نفت خام بفروشیم بلکه تبدیل و پالایشگاه فراوان داشته باشیم و مالیات عادلانه نیست و فراوان دیده میشه که فرار مالیاتی هست و باید از همه گرفته شود
  • رضا IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    دهه شصت به اعضای سازمان مجاهدین می‌گفتند منافقین ولی اکنون موضع آنها مشخص است آنها دشمن هستند نه منافق. امروز منافقین همین طیفی هستند که میخواهند ایران را تسلیم آمریکا کنند. هر چند امام فرمود منافقین از کفار بدترند ولی به دلایلی امروز نظام تصمیم دارد با آنها مدارا کند. ولی جای نگرانی نیست شناخت مردم هر روز در مورد این قشر بیشتر می‌شود و این آگاهی عمومی ارزشمندتر از برخورد قهری با اینهاست. آینده از آن ملت ایران است و این منافقین عمله آمریکا و انگلیس راهی جز نابودی ندارند
  • طیفور IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام.بچه ها ببخشید،من می‌خوام از این فلاکت بیرون برم وضعیتی بهتر بشه،یکی منو راهنمایی کنه باید به کدام جناح رای بدهم.؟
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    5 0
    امتیاز نقد رو دادیم و وعده نسیه شد خیانت و عهد شکنی و فشار و تحریم و زیاده خواهی ، این است نتیجه مذاکره با شیطان بزرگ و شیطانک های اروپایی.
  • طیفور IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 0
    مرگ بر آمریکای جنایتکار که دست از سر ایران برنمیدارند.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    فقط تنها چیزی که مونده امنیتمونه با یه تعداد موشک که دولت اینو هم بده وبرو برا خودت تو آمریکا کیف کن،
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    به نظر بنده مذاکره با کشوری مثل آمریکا نه معنایی دارد و نه نفعی چون اونا نه پایبند به اصولی هستند ونه هدف خدمت به ملت ایران اونا فقط به دنبال نابودی توان هسته ای ما هستند تا با این طریق بتوانند بر ما تسلط پیدا کنند
  • ایرانی IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 2
    من موندم چرا این اصولگراها و پیروانشون فقط مشکلات دوران اصلاح طلبا میبینن. مگه ثبات مثال زدنی قیمت دلار و خودروو مواد خوراکی تو سالای 92 تا 96 رو فراموش کردین؟ اینا نتیجه چی بودن؟ راستی اینا نتیجه برجام بودن یا دشمنی با آمریکا؟ این اصلاح طلبای بد بخت بد شانسی آوردن و خوردن به دوران ترامپ دیوونه و الان سرکوفت اونو میخورن.
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    بزدل خائن ما هرچه ضربه میخوریم از شما وامثال شماست افراد بیچاره ای مثل شما برجام به پای این ملت پیچاندید وهیچ دستاوردی هم نداشت به جز از دست دادن فرصتها وهشت سال امثال تو کشور عقب انداختید اصلاح طلب ها میخواهند چه چیزی را اصلاح کنند هرچه جاسوس و وطن فروش در قالب دولت شما در کشور نفوذ داده شدند وحالا میخواهید ملت ایران را از امریکا بترسانی فکر کردی ارتش وسپاه و ملت شما خواهند گذاشت مفت در بروید اینها را گفتیم به زودی به جرم خیانت همه شما محاکمه خواهید شد ما هشت سال با کلاش وارپی جی جنگیدیم پنجاه سال دیگه با سلاح های بروز خواهیم جنگید تا دنیا به زانو دربیاید.
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    روزنامه اعتماد برفرض که نظر شما درست باشد ایا این وظیفه شماست که خیر را به حاکمیت اینگونه اعلام کنید یا متولیان امور امنیتی کشور مگر اینکه نیت دیگری داشته باشید
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    20 0
    مااقتصادمون مریضه چرا.. چون اقتصاد ما بستگی به انتخابات امریکاست. بایدن یا ترامپ فرقی نداره وقتی دزد تو کشورمون زیاده معیشتمون همینه
  • بهزاد IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    اول مرگ بر آمریکای داخلی. دشمن داخلی. دوم مرگ بر آمریکای خارجی
  • هر که تو بگی IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    هر کس سر کار می آید عوض کمک کردن سنگ اندازی می‌کند.
  • رضا ه IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    من بعنوان یک ایرانی تقاضا دارم این اصلاح طلبها دهن گشادش ن رو ببندن. این اصولی ها هم از تندروی دست بردارن که مردم عادی از سر لجبازی بسمت این اصلاح طلبهای غرب لیس نرن
  • دیپلمات مقاومت اسلامی پیروز IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 15
    کشورداری حتی در شرایط شدیدتربن تحریم ها بسیار اسان است بشرطی که 1- پروژه کالا برگ‌جهت کالاهای اساسی زیر نظر دولت انجام شود 2- جهت جلوگیری نوشدارو پس از مرگ سهراب لازم است برای تقویت امنیت مردم حضور نیروهای انتظامی بصورت شبانه روزی در سر هر چهارراه با کمک بسیجیان اجرایی شود تا امثال ان بسیجی که در پارک بدست ارازل رزل بی پدر و مادر بی غیرت به شهادت برسد پلیس 110 همواره عملکردش بصورت نوشدارو پس از مرگ سهراب است لذا از مهم ترین اقدامات وزارت کشور برقراری حضور فیزیکی شبانه روزی در هر چهارراه و میادین با گشت ارتباطی .3- نظارت مستمر و کامل در امور اقتصادی سراسری در پروژه های تولیدی و صادرات و واردات توسط وزارت خانه های کشور و بازرسی های مستمر بلحاظ جلوگیری از احتکار و اختلاس و دلال بازی .همین سه مورد را دولت بصورت کامل و با جدیت انجام دهد در انصورت ملت بزرگ ایران پاسخگوی ارازل وتروریستهای امریکایی و غربی هستند و نیازی به مذاکره با این جنایتکاران نخواهد بود وقتی کار بر اساس کسب رضایت خداوند انجام شود هیچ نیرویی توان مقابله با ملت ایران را نخواهد داشت در نتیجه جناب روحانی وزرای محترم مدیران کل و کارکنان دولت نگاهتان بداخل باشد کشورمان کشور صاحب الزمان. عج است توکلتان بخدا باشد .
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    سیاست امریکا همیشه ثابت هست وفقط عروسکهایش جابجا میشوند
  • محمد IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    اون که میگه مذاکره نشه آشوب میشه نادانه.آشوب وجود امثال توست
  • ایرانی ام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    مردمو نداشته باشین باید دم تون رو بذارید رو کولتون و یاعلی
  • محمد RO ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 18
    ماپیروعلی ابن ابیطالب هستیم وزیرننگ نمی رویم ماولایت فقیه داریم ماایرانی هستیم وبا قحطیهای مصنویی نمی توانند ماراوادار به سرخم کردن درمقابل ظالمان کنند
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    اینقدر وضع موجود برای اصلاحطلبان عالیه که نه تنها کاری نمیکنند بلکه بدترش هم میکنند
  • رضا GB ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    اصلاح طلبان ارزو های خودشان را تحلیل میکنن اگر اینجوری نشه مردم میریزن بیرون این توهمات شماهاست دنبال این هستید قبل از انتخابات اشوب درست کنید باید با این پدیده که دنبال تحریک اشوب گران است را گرفت افرادی پیش گوی های اینچینی میکند دارند خط اشوب میدهند اصلاح طلبان مثل حجاریان نشسته اند وبه بعضی اصلاح طلبان خط میدهند تا این اراجیف را منتش کنن ولی کور خوندن چنان برخوردی این با با این طراحان خواهد شد تا انشاالله نابود شوند. اره بابا
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 21
    سلام مگر ما برای شکم انقلاب کردیم تا آخرین قطره خون در برابر آمریکا ایستادیم اینجا ایران است کوفه نیست گوش بفرمان رهبر امام خامنه ای هستیم
  • امیر IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 2
    خدا ما را ازشر اصلاح طلبها حفظ کند چه بسا ضرر بسیاری ازآنها وضربه ای که آنها به این مملکت وارد کردن بیشترازآمریکا است.
  • محمد IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 19
    گرگ گرگ است بایدن یاترامپ فرقی ندارند اگراز گرسنگی هم بمیریم تن به ذلت نمیدیم مرگ برآمریکاواسراییل ومتحدان کثیفشان،
  • محمد IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    19 1
    گران شدن دلار.فقط باعثش تحریم هست مواقعی برجام بود دلار آمد پایین مشرق یادت رفته درست روزی آمریکا از برجام خارج شد دلار رفت بالا.کاسبان تحریم نمی خواهند بگذارند مردم راحت باشند بابا لاستیک کامیون نمی توانیم وارد کنیم.تا کی با گاو وحشی مثل آمریکا باید شیرش دوشیدونه با شاخهایش سر کار داشت
  • محمد IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    20 1
    همین باز شدن تحریم هسته ای از برجام هست تا برجام بود قیمت دلار پایین بود خودرو هم همینطور یادتون رفته بعداز 30.سال هواپیما نو خریدید تمام شرکتها یکی بعداز دیگری می آمدند ایران حالا چه
  • علیرضا IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    8 0
    حال که عمرماسوخته بدرک بدرک بدرک بدرک بدرک بدرک که چه میشود یا چه خواهد شد بدرک
  • علی IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    اصلاح طلبها راست میگن اختیارات همه چیز را ندارن / قدم زدن با کری را افتخار میدانند خدایا چطور مردم گول حرفهای این احمقها را میخورندو بهشون رای میدن ا
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    مذاکرات با اوباما چه گلی به سرما زد که بایدن بزند کاسبان مذاکره منافع خود در خطر دیده اند با آشوب سازی می خواهند به هدف خود برسند
  • مهدی IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    5 17
    ایران اگر ساخت سلاح هسته ای را شروع کند امریکا واروپا به غلط کردن میافتن
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    5 6
    لیبرالهای اصلاح طلب دین خود را به اربابشان ادا کردند
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    فقط باید درسیاست خارجی تجدید نظر بشود
  • ناشناَس IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 18
    مذاکره بی مذاکره، نون اصلاح طلباتومذاکرست، مذاکره شدجزگرونی وبدبختی چی شد، به فرموده رهبرحل مشکلات درداخل کشوراست، عاشقان کدخدا دست بردارید،
  • حبیب IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    فتحعلی شاه، از شما اصلاح طلبان با شرافت‌تر بودند
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 1
    کاسبان تحریم برای شان منافع ملی کوچکترین ارزشی برای انان ندارد.
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    19 0
    چقدر بیکارید واقعاً تا آخرش خوندید
  • میره‌ای IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 0
    وقتی نظرات را بررسی کردم متوجه شدم که بیشتر نظرات سطحی یا تک بعدی یا کلی‌گویی هستند. یک تحلیل منطقی و ارائه راهکار جامع در نظرات مشاهده نمی‌شود. وقتی تحلیل نباشد، دروغگوها و متقلب هایی مثل بنی‌صدرها بر مردم مسلط می‌شوند. اصلا روش انتخاب رئیس جمهور در ایران امروز ما غلط است و دولت فعلی فقط لجبازی با رئیس‌جمهور قبلی را سرلوحه کارهای خود قرار داده. مثلا این دولت صنعت هسته‌ای را از کار انداخته که کانون توجه آقای احمدی نژاد بود. هدفمند شدن و استفاده از کارت سوخت را لغو کرده. سهام عدالت را آزاد کرده تا مجددا آن‌ها ارزان بخرد و دوباره مالکیت شرکتها را به دست آورد. کد شبنم که از قاچاق جلوگیری می‌کرد را به کلی کنار گذاشته. در مجموع توان تولیدی کشور را تعطیل کرده و شبیه به اوضاع ما در جنگ به ریاست جمهوری بنی‌صدر شده. روش انتخاب رئیس جمهور باید تغییر کند و طبق یک برنامه جامع پیش رود.
  • عباس IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 0
    شما که اسم خودتان را گذاشتین اصلاح طلب تا حالا چی را اصلاح کرده ای جز گرانی.وسفره مردم را کوچک کرده ای
  • اسماعیل IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 0
    اما یچیزی خیلی واضه که من به گربه وحشی بیشتر ازآمریکاوامسالهم اعتماد دارم ترامپ هرچی بشه دشمن درجه یک منه هزار دلیل داریم همه ایرانیا میدونن یک موی گندیده یک ایرانی بیکاروبی پول اللافو با دویست تا گردن کلفتی مثل ترامپو آمریکاو۵+۱ مقایسه هم نمیکنم عشق است رهبرم عشق است رئس جمهورم عشق است وطنم زمستون ما تموم میشه رو سیاهی به زغال می مونه اینو قول میدم
  • جعفر تیموری DE ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 15
    اشتباه کردن که گفتن .مذاکره نه در مورد برنامه موشکی و نه نفوذ منطقه ای و نه هسته ای .فقط جبران خسارت برجام بعد اگه مردانگی ثابت شد مذاکره فقط هسته ای.والسلام. این شکر خورها که فتنه گر چکاره هستند. چکاره هستند برای مردم آزاده ایران برنامه میدن؟ مزدوران وطن فروش و خود فروخته؟
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 12
    همین مسیر را بروید اصلا به فکر هیچی نباشید. زمان مسیر را پیدا میکند. به فکر حل مشکلات معیشتی و بیکاری و گرانی نباشید. جون مادرتان فقط با قدرت نظامی کاری نداشته باشید و دو دستی تقدیم نکنید .
  • رضا IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 0
    مذاکره با آمریکا وخواسته های نامشروع اش باعث تجزیه و نابودی ایران می شود مانند لیبی راه حل اصلاح ساختار ها در نظام آموزشی کشور و اصلاح ساختار شرکت های دولتی و خصوصی وخام فروشی و اصلاح بانکداری و اسلامی شدن بانکها مثلاً خرید و فروش دلار و ارز برای سود ربا و حرام و جرم تلقی شود
  • محمود IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 0
    اصلاح طلب همان آمریکایی زاده وطن فروش در طول تاریخ بوده اند چقدر رو دارید دست از سر مردم مظلوم ایران بردارید و به اربابان خبیث خود اسرائیل بپوندید
  • علی IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    17 0
    تحریم بیشتر = واردات پورشه بیشتر. پس تحریم نه تنها بد نیست خیلی هم خوب است البته برای بعضی ها.
  • بینام GB ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    فکرمیکنید امریکا یا هرکشور دیگه ای دشمن شماست، نه جانم دشمن شماخودتون هستین امروز صف میبندیددلار رومیخرید 32تومن فردا میریدصف میبندین میفروشین 26تومن دوتادماشین توی خونه اتون پارک کردین اوتوقت دنبال قرعه کشی شرکت های کلاه گزارخودروسازین، مغززنگ زده ما دشمن ماست
  • رهنما نجفی IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام ای شورای نگهبان ای آقایان فقیه وحقوقدان مردم عادی همانهایی که درسال ۸۸ بابصیرتشان ۹دی را خلق کردند ودل رهبرعزیز راشادنمودندودسیسه اصلاح طلبان را به بهانه تقلب نقش برآب کردند درصورتیکه عده ای خواص رفوزه شدند‌، حال بیاییدنیرنگ وخدعه اصلاح طلبان رابه مصداق فرمایش حضرت امام ره که منافقین بدترازکفارند رالحاظ قرارداده واین اسلامگرایان امریکایی وانگلیسی که بواقع تیشه بردست ریشه این انقلاب عزیز را که حاصل خون هزار شهیداست راازدست این نامحرمان بی دین بگیریدوهیچ گاه درمسئولیتهای کلان کشور رهاندهید وتعیین صلاحیت نکنید.
  • محمد حسن حاج نصیری IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 0
    ترامپ و بایدن هر دو یک هدف دارن ،حالا ترامپ با امتیاز گرفتن و فشار آوردن ،و بایدن با امتیاز دادن ..هر دوی اونها یه هدف دارن
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      2 0
      سگ زردبرادرشغاله ترامپ وبایدن یک سیاست را دنبال میکنند
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    لعنت به هردوشون
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    یاران مختار در آخر سر تسلیم شدند !دیدید چه برسرشان آمد! آقایان فانتزی ! انسان از یه سوراخ یه بار گزیده میشود! مرگ بر آمریکا مرگ بر وطن فروش مرگ بر مذاکره کننده خاین
  • محمد IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    ننگ بر وطن فروش هیچکدام بفکر م دم نیستند
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    همه مشکلات کشور فقط یک دلیل دارد و بس لطفا آدرس اشتباهی ندهید مردم شعور دادند.مشکل اصلی کشور فساد اقتصادی است.
  • سعید IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    تا زمانی ک ما به خودمان رحم نکنیم هیچکس ب ما رحم نمیکند دلار میشه 32 تومن میخریم پراید میشه 150 میخریم و..... تو کشوری جهان سوم هم اگه کالای گران بشه مردمانش اون کالارو تحریم میکنن ولی ما بر عکس هستیم وضع ما با مذاکره و .... حل نمیشود فقط با بصیرت حل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس