ویژه ها

جالب اینجاست که برخی از روزنامه های اصلاح طلب همچون روزنامه آرمان در نقش ستاد انتخاباتی دموکرات ها در ایران،بدون اشاره به رسوایی ها در این مناظره،با ذوق زدگی اعلام می کند که بایدن پیروز مناظره اول بود

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**زیباکلام:مناظره های انتخاباتی آمریکا را مسخره نکنید

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان «ترامپ و ترامپ ها هزینه دموکراسی» نوشت: «"نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 ایالات متحده، فضاحت نظام دموکراسی حاکم در غرب را آشکار کرد"، "همین یک مناظره ترامپ- بایدن کافی است، لطفا جلوی مناظره‌های بعدی را بگیرید"، "درخواست‌های گسترده برای لغو مناظره‌ها نشان‌دهنده نگرانی عمیق لابی‌های صهیونیستی -سرمایه‌داری گرداننده این رسانه‌ها از افشای واقعیت‌های ضد مردمی لیبرال‌دموکراسی در آمریکاست! ". این گزاره‌ها و یک دو جین مشابه آن، از ساعات اولیه روز گذشته و به‌دنبال برگزاری نخستین مناظره ترامپ- بایدن برای انتخابات سوم نوامبر 2020، از سوی مراکز مشخص در فضای مجازی چرخانده شد. هدف آنها نشان‌دادن ورشکستگی نظام لیبرال‌دموکراسی حاکم در غرب و به‌ویژه در آمریکاست».

زیباکلام در ادامه نوشت: «اینکه آیا نظام لیبرال‌دموکراسی را می‌توان تقلیل داد به شخصیت یک رئیس‌جمهور در آمریکا به نام دونالد ترامپ و رفتار او در 90 دقیقه مناظره با رقیب انتخاباتی خود قابل بحث است. بماند که این ترامپ در انتخابات گذشته، مطلوب جریانی خاص در ایران بود که به دلایلی، حضور هیلاری کلینتون در آمریکا را به ضرر اقدامات خود می‌دانستند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد: «سؤال از منتقدان این شیوه حکومت‌داری آن است که آن نظام ناکارآمد، ورشکسته، استثمارگر ظالم و سایر صفاتی که به آن نسبت می‌دهند، چه بدیلی دارد؟ چه نظام سیاسی‌ای را پیشنهاد می‌دهند که ضعف‌های نظام لیبرال‌دموکراسی را نداشته باشد و یک سر و گردن هم از آن بالاتر بایستد؟ ».

زیباکلام در ادامه نوشت: «نخستین شرط دموکراسی، پذیرش پیامد آن یا درست‌تر گفته باشیم، پیامد انتخاب مردم است. اگر اکثریت مردم نازی‌ها یا دونالد ترامپ را انتخاب کردند، هیچ نهادی، هیچ قدرتی نمی‌تواند به آنها بگوید انتخاب شما درست نبوده و شما نباید آدولف هیتلر را انتخاب می‌کردید. شما نباید ترامپ را راهی کاخ سفید می‌کردید. دموکراسی، بهایی دارد که باید آن را پرداخت».

روزنامه آرمان نیز در مطلبی با عنوان «بایدن پیروز مناظره اول بود» بدون اشاره به چهره بدون بزک آمریکا در مناظره اخیر نوشت: «پیروزی نسبی بایدن در مناظره روز گذشته شاید به‌صورت سلسله‌وار به مناظرات بعدی نیز کشانده شود و پیروزی نهایی را برای جو بایدن رقم زند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه از «علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح طلب پرسید: «کدام‌یک از دو نــامزد اصلــی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را می‌توان یک گزینه مناسب‌تر برای سیاست خارجی کشورمان قلمداد کرد؟». بیگدلی در پاسخ گفت: «قطعا بایدن به برجام باز خواهد گشت و می‌تواند گزینه بهتری برای ایران باشد اما به نظر می‌رسد به دنبال امتیازات بیشتری از آنچه در برجام است، باشد. از آنجایی که رفتار مسئولان آمریکا در دوره ترامپ به نحوی بوده است که ایران مذاکره با او را رد کرده‌اند بنابراین رای نیاوردن او می‌تواند روزنه‌هایی را برای ارتباط ایجاد کند. در صورتی که ترامپ پیروز شود، کنار آمدن با دولت ایالات‌متحده سخت‌تر خواهد بود و نیاز به سیاست‌های هوشمندانه‌ای دارد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «اما نباید از دموکرات‌ها انتظار زیادی داشت به این علت که دموکرات‌ها و جمهوریخواه‌ها بر سر یک مساله نمی‌توانند دست به قمار بزنند و آن منافع ملی و ارزش‌های حاکم بر آمریکاست. هرچند براساس اظهارنظرهای مکرر جو بایدن ممکن است در مقابل ایران سیاست ملایم‌تری به کار ببرند و دوباره به برجام برگردند ولی قطعا خصوصیات برجام گذشته را نخواهد داشت. اگر ترامپ به پیروزی برسد، شرایط برای ما سخت‌تر می‌شود».

روزنامه آرمان همچنین در یادداشتی با عنوان «باب گفتگو نباید بسته شود» به قلم «غلامرضا انصاری» عضو حزب اتحاد ملت(اعضای حزب منحله مشارکت)  نوشت: «پیروز مناظره انتخاباتی در آمریکا حزب دموکرات و بازنده آن بشریت بود. به‌هرحال با زمان کوتاهی که تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده است، بعید می‌دانم این مناظرات، تاثیر مثبتی بر فضای داخلی ایران داشته باشد. دست‌اندرکاران سیاست خارجی بر اساس عزت، مصلحت و منافع کلی کشور اعمال سیاست می‌کنند. شورای امنیت ملی و دستگاه دیپلماسی می‌تواند از همین فضای ملتهب سیاسی بهترین بهره‌برداری را انجام بدهد. می‌توان در همین بحرانی‌ترین شرایط سیاسی، باب گفت‌وگو و مذاکره را نبست. ما باید به دنبال تامین منافع سیاسی خود باشیم...باید به کسانی که به رادیکالیسم و پوپولیسم چشم دوخته‌اند و منافع خود را در ایجاد تنش در عرصه بین‌المللی می‌بینند، هشدار داد که کشور ما ایران به عنوان یک کشور ریشه‌دار تاریخی که تجربه صدها سال مدنیت داشته است».

همچنین روزنامه ایران در مطلبی با عنوان «تعامل سازنده با جهان» نوشت: «رقبای سیاسی دولت نباید فراموش کنند که درخت تحریم از سال‌ها قبل توسط آنها کاشته و آبیاری شد. بدین نحو تحریم در زمین سیاست و اقتصاد ایران ریشه دواند. بخش زیادی از مسئولیت تحریم‌ها به دلیل بی توجهی همین جریان به آنها و حتی به تمسخر گرفتن تحریم‌ها، متوجه همین جریان است. شکی نیست که اگر قبل از سال 92 با درایت بیشتری درباره پی‌ریزی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اقدام شده بود و مسئولان وقت با آغوش باز به سراغ آن تحریم‌ها نرفته بودند، هم در جریان برجام مذاکرات ساده‌تر و سریع‌تری پدید می‌آمد و هم عواید برجام برای ما بیشتر می‌بود و هم بعد از آن امریکا با سختی بیشتری برای اقدام علیه توافق هسته‌ای مواجه می‌شد. به هر روی امروز برای سربلندی در نظام بین‌الملل، ایران نیازمند احترام بیشتر به حقوق ملت، اجتناب از واکنش‌های شعاری و تبلیغی، تعقیب دیپلماسی چندجانبه‌گرایی، عبور از تابوهای فرصت‌سوز و تعامل جهانی برپایه قانون اساسی و قواعد منشور ملل متحد است».

صادق زیباکلام از دموکراسی در آمریکا نام برده و تاکید کرده که ترامپ پیامد انتخاب مردم است. متاسفانه زیباکلام و همفکران وی هیچ شناختی از روند برگزاری انتخابات در آمریکا ندارند.

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ در حالی رئیس جمهور آمریکا شد که حدود ۳ میلیون رای کمتر از هیلاری کلینتون کسب کرد.  یعنی براساس رای مردم آمریکا، کلینتون رئیس جمهور این کشور بود، اما ساختار حاکمیتی این کشور بدون توجه به رای مردم و براساس سیستم غیرعادلانه و غیرمردمی الکترال، ترامپ را به عنوان رئیس جمهور معرفی کرد.

قبل از ترامپ نیز ۴ رئیس جمهور دیگر در آمریکا با همین روش غیرعادلانه انتخاب شدند.  یعنی ابتدا مردم در انتخابات شرکت می کنند و یک شخص را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کنند، بعد ساختار حاکمیتی آمریکا، فرد دیگری را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کند.

زیباکلام دلخور شده که چرا رسانه ها در ایران «چهره بدون روتوش آمریکا» را نمایش می دهند. امثال آقای زیباکلام باید هم عصبانی باشند. چرا که نمایش چهره واقعی آمریکا، هر آنچه این طیف در بزک و تطهیر ساختار حاکمیتی آمریکا رشته کرده بودند، پنبه می کند.

سگ دست آموز، دلقک، خفه شو، معتاد و...تنها بخشی از فحاشی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره اخیر است. یکی از فعالین رسانه ای در واکنش به این مناظره نوشت: «اولین مناظره ترامپ و بایدن نمایی از حاکمیت بدون روتوش آمریکا و واقعیت های تفکر لیبرال دموکراسی بود. بی اخلاقی، توهین، شارلاتان بازی و نفرت پراکنی. این مناظره ناقوس مرگ دموکراسی آمریکایی و غربی بود».

جالب اینجاست که برخی از روزنامه های اصلاح طلب همچون روزنامه آرمان در نقش ستاد انتخاباتی دموکرات ها در ایران، بدون اشاره به رسوایی ها در این مناظره، با ذوق زدگی اعلام می کند که بایدن پیروز مناظره اول بود!

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه در عین حال که اذعان می کند که «دموکرات ها و جمهوری خواهان درباره منافع ملی کشورشان و ارزش های آمریکایی قمار نمی کنند»؛ در ادامه این پالس را می دهد که بایدن در پی اصلاح برجام است و در لفافه این پیغام را می دهد که بهتر است که ما هم در برجامیزه کردن توان موشکی و قدرت منطقه ای خود، دستور آمریکا را اطاعت کنیم و به مولفه های قدرتمان چوب حراج بزنیم. به نظر شما طیف تندرو اصلاح طلب به چیزی تحت عنوان منافع ملی ایران، اعتقادی دارد!؟

لازم به ذکر است که روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم و رفیق گرمابه و گلستان «شهرام جزایری» - با بزک مناظره فضاحت بار ترامپ و بایدن، این مناظره را صرفا پمپاژ نااطمینانی به بازارها نامید!.

ناگفته نماند که در مقطعی که رسانه ها در ایران بی کفایتی دولت ترامپ در مواجهه با کرونا و حمله مردم آمریکا به فروشگاه ها و غارت مغازه ها و صف طولانی مردم آمریکا در مقابل فروشگاه های عرضه اسلحه برای محافظت از خود در دوران پساکرونا را منتشر کردند،  صادق زیباکلام گلایه کرد و گفت که این اقدام رسانه های ایرانی، غیراخلاقی است.  

** اگر روحانی استعفا بدهد، بحق و بجاست

«حسین انصاری راد» که چندی پیش بی بی سی فارسی از او با عنوان «نماینده شاخص مجلس ششم» نام برده بود در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «هر جا که جلوی ضرر را بگیریم، منفعت است. اگر روحانی استعفا بدهد، در اعتراض به اینکه موانعی وجود داشته که نتوانسته به شعارها عمل و مردم را امیدوار و خواست آنها را محقق کند، به ‌حق و بجاست...استعفای آقای روحانی به هر شکلی که باشد اعتراضی است به نوع مدیریت جناح راست که اعمال کرده است...حاکمیت باید به رییس‌جمهوری اختیار کامل بدهد که براساس آنچه کارشناسان به او یادآوری می‌کنند، سیاست خارجی و داخلی را پیش ببرد».

انصاری راد در ادامه گفت: «مشکل اساسی ما عدم ارتباط و مذاکره با مجامع بین‌المللی است. ارتباط با غرب و امریکا و وابستگان و نزدیکان این کشور را ارتباط درستی نمی‌دانند. اگر قرار باشد روابط خارجی ما به همین شکل ادامه پیدا کند و در اداره کشور هم تبعیض‌گونه باشد و عرصه اداره کشور را از حضور کارشناسان و اصلاح‌طلبان واقعی نه اسمی خالی کنند و سیاست‌های ویژه خود را که تاکنون نتیجه نداده همچنان اعمال کنند قطعا با یکدستی قدرت هم به هیچ کجا نمی‌رسیم و گشایشی رخ نمی‌دهد مگر اینکه در سیاست خارجی و سیاست داخلی تجدید نظر شده و تبعیض ناروا و نابجایی که وجود دارد و باعث شده بخش زیادی از کارشناسان و اصلاح‌طلبان واقعی از عرصه مدیریت خارج شده، برچیده شود. اگر سیاست به همین منوال ادامه پیدا کند، کار کشور به جایی نخواهد رسید. خداوند کشور ما را از شر خدایی نکرده به هم پاشیدن محافظت فرماید».

این فعال اصلاح طلب مدعی است که روحانی باید استعفا دهد؛ اما نه به دلیل قصور و تقصیرهای دولت، بلکه اعتراض به مدیریت جناح راست!

اینجاست که بیش از پیش آشکار می شود که طیف تندرو اصلاح طلب از طرح پیشنهاد «استعفای رئیس جمهوری» به هیچ عنوان در پی اصلاح امور کشور نیست، بلکه یکی از اهداف اصلی این طیف ایجاد دوقطبی در جامعه و کشاندن مردم به خیابان و ملتهب کردن فضای کشور است.

انضاری راد تاکید کرده است که استعفای روحانی اعتراضی است به مدیریت جناح راست و عدم ارتباط و مذاکره با دنیا و خالی بودن عرصه مدیریت از حضور اصلاح طلبان!

این استدلال بیش از هر چیز، توهین به فهم و شعور مردم کشورمان است. الان هفت سال است که اصلاح طلبان دولت را دربست در اختیار گرفتند.

در هفت سال اخیر اکثریت مطلق مدیران ارشد دولت روحانی، از معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت و وزیر راه و شهرسازی و وزیر کار و وزیر اقتصاد و وزیر صنعت گرفته تا تعداد زیادی استاندار و فرماندار و بخشدار و...همگی از اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی میرحسین و کروبی در تهران و استان های دیگر بوده اند.

وضع فعلی نتیجه مدیریت امثال جهانگیری و نوبخت و زنگنه و آخوندی و ظریف و نعمت زاده و ترکان و ربیعی و حسین فریدون است. تعدادی از این افراد اشخاصی هستند که اصلاح طلبان آنان را «ژنرال» خطاب می کنند.

انصاری راد در این مصاحبه مدعی شده است که حاکمیت باید به رئیس جمهور اختیار کامل بدهد. این بهانه تکراری و دروغین در حالی است که فعالین اصلاح طلب بارها تاکید کرده اند که روحانی اختیارات بسیار گسترده و کم نظیر دارد؛ مشکل دولت روحانی، اختیارات نیست، بلکه فقدان اهتمام و اراده جدی برای بهره مندی از اختیارات است.

انصاری راد مدعی شده که مشکل اساسی ما عدم ارتباط و مذاکره با دنیا است. این ادعا در حالی است که در دولت روحانی وزرای خارجه ایران و آمریکا به دفعات با یکدیگر گفت و گو کردند. حتی روسای جمهور دو کشور نیز تلفنی گفت و گو کردند. اما اوباما دقیقا در ماه عسل دولت روحانی با طرف آمریکایی در اقدامی بی سابقه نماینده دولت روحانی در سازمان ملل را تروریست! نامید و از ورود وی به سازمان ملل جلوگیری کرد.

اوباما در ماه عسل روابط دولت روحانی با دولت آمریکا با گستاخی، مردم ایران را یاغی! نامید و قانون محدودیت ویزا را امضا کرد و قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را نیز تمدید کرد. باراک اوباما قانون تحریمی سنگین آیسا را نیز تمدید کرد.

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان نیز علیرغم دیدارها و گفت و گوهای متعدد تلفنی با ظریف و روحانی، باعث شدند تا در ماههای گذشته یک قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس علیه ایران تصویب شود.

طیف تندرو اصلاح طلب در مجلس ششم با تحصن و استعفا، به مطالبات و مشکلات مردم دهن کجی کردند. این طیف اکنون نیز با پیشنهاد مغرضانه استعفای رئیس جمهور همچنان در حال دهن کجی به مردم است.

لازم به ذکر است که در دولت اصلاحات نیز پس از اتخاذ رویکرد منفعلانه در سیاست خارجی، دولت وقت آمریکا، ایران را «محور شرارت»! نامید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • علی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    22 2
    خجالت داره اقای زیبا کلام شما استاد دانشگاهید هتاکی کردن وفحش دادن رکیک به هم خوشحالی داره البته از یک مشت گانگستر توقع بیشتر نیست البته شاید برای شما ودوستانتان مهم نباشه با احترامی که برای حضرتعالی ودوستانتان دارم
    • حیدر صالح IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      13 1
      چند ماه از عمر بی برکت دولت بیشتر نمانده استعفا یعنی فرار از پاسخ گویی. گویا رفیقان راه فرار رفیقشان را هموار می کنند
    • احمد IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      3 1
      استعفا بدن بعد قوه قضاییه می تونه خفتشون کنه برای پاسخگویی.
    • رضا IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      2 0
      از یک مشت غربگدا که قبله آمالشون آمریکاست توقعی جز این نمیره!!! #افساد_طلبان
  • DE ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    23 1
    یادش رفته ۲۰ سال پیش بند تومبان میبست و ادای لری کینگ را در شبکه دو درمی آورد.
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      11 1
      بند تنبان!! در اصل تن بان (محافظ تن) بوده است.
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      11 0
      دیگه آخرهای تایم رجزخونیته زیبا کلاغ، از قدیم گفتن : گُل همین پنج روز و شش باشد، بند تنبان همیشه کِش باشد!!!
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    24 4
    لعنت. برزیباکلام یاوه گو
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      3 14
      درود بر زیبا کلام عزیز
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      3 1
      میخوای بگی درود بر آمریکا صاف بگو، پشت زیبا کلام قایم نشو!!!
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      2 1
      لعنت بر آمریکا وزیبا کلام.!!!!
  • سید IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    23 2
    اگر بخواهیم عصاره تفکر اصلاح طلبان تهوع آور را در یک شخص نشان دهیم و به اوج بلاهت و سفاهت سران این طیف پی ببریم می توان صادق زیباکلام و تاجزاده را مثال زد!!!
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      4 1
      دموکراسی آمریکایی=کشتار وحشیانه مردم
  • آرمین IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    7 1
    اصلاحطلبان سال 92: مشکل کشور مدیریت است نه تحریم اصلاحطلبان سال99: مشکل کشور تحریم است نه مدیریت مردم شریف ایران: ما دیگر فریب نمی خوریم
  • عطاالله IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    23 2
    هر جا سخن از اصلاح طلبان است نفاق و خیانت میدرخشد.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    17 2
    لعنت به همه کسانی که ایران و مردمش را دارند بسمت نابودی هر چه بیشتر سوق میدن
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      10 2
      الهی آمین، البته در صدر اونها اصلاحاتچیا و غربگدایان!!
    • مجسن DE ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      7 2
      الهی آمین. صدهزار الهی آمین. یک میلیون الهی آمین... لعنت خدا و پیامبران و ملائکه بر کسانی که ایران و مردمش را به سمت نابودی سوق می دهند.
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      6 1
      باید گفت در رأس، همه اختلاسگران و حامیان تحریم و ظاهرالصلاههای بی دین...
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      1 0
      همین هفت هشت سال نشون داد که در رأس همه، کاسبان مذاکره و برجام و اختلاسگران دوتابعیتی غربگدا (بخون اصلاحاتچی!) لایق لعن و نفرین هستند که حتی با بالا زدن گند برجام دو دستی بهش چسبیدن و دارن هم خودشون غرق میشن هم مملکتو با خودشون میکشن پایین، خدا لعنتشون کنه ان شاء الله!!!!
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    19 1
    زیباکلام : «نخستین شرط دموکراسی، پذیرش پیامد آن یا درست‌تر گفته باشیم، پیامد انتخاب مردم است. اگر اکثریت مردم نازی‌ها یا دونالد ترامپ را انتخاب کردند، هیچ نهادی، هیچ قدرتی نمی‌تواند به آنها بگوید انتخاب شما درست نبوده و شما نباید آدولف هیتلر را انتخاب می‌کردید. شما نباید ترامپ را راهی کاخ سفید می‌کردید. دموکراسی، بهایی دارد که باید آن را پرداخت»... مردم فهمیدید بهای چی رو میدید؟!
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      1 0
      این زیبا کلاغ و دوستای یانکیش به این حرف خودشونم پایبند نیستن! فقط اگه هیتلر انتخاب بشه دموکراسی و رای مردمه؟ جمهوری اسلامی رو 98% مردم انتخاب کردن دموکراسی نبوده و تمام این آشغالهای بخصوص غربی باید باهاش مقابله کنن؟ پرزیدنت چاوز، مادورو، مورالس و غیره که با رای مردم انتخاب میشنو باید زد دهنشونو سرویس کرد چون ارباب خوشش نیومده؟؟ لُب مطلبو بگو که یعنی اگر هرکجا ملت هرکسی رو انتخاب کردن، اربابای زیباکلام باید تاییدش کنن و در اون صورت اگر هیتلر هم بود قابل قبوله ولی اگه کدخدا تایید نکرد اصلا قبول نیست و ارباب حق داره مثل ونزوئلا خودش رئیس جمهور تعیین کنه مثل این گوایدوی جاسوس!!! بگین درست متوجه شدم یا نه؟؟!
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    21 1
    نوکرهای داخلی همچنان از غرب بومیکشند بابا اینها که از عهده یک ویروس را شارژ کردند از عدهاش بر نمیاند خجالت داره برید بمیرید این نوکری ها را قیل از انقلاب از مشابهین شماها دیدیم باشون محشور میشین راستی شما نه ا اعتقاد به اخرت دارین نهروز جزا ازطیفه بیخبرانید نه خدا نه معاد اما سر سفره خدا نشستین لگد میزنید .
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      2 1
      زیباکلام و دوستان ایشون بلندگوهای ترامپ در ایران هستند
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    19 0
    فقط یک کلام خیلی دلقکید و در سیرک ترامپ و بایدن دارین بازی میکنین
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      2 1
      من هم به زیباکلام و غربگداها همینو میگم گوش نمیکنن!!!
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    18 0
    خودشون دارن مسخره میکنن .تو از ترامپ هم ترامپ تری منتها از نوع وطن فروشش
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      3 0
      مناظره ترامپ و بایدن چهره واقعی آمریکای وحشی رو نشون داد
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      4 1
      مناظره فقط مناظرات سال 88.
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      2 0
      دقيقأ فقط سال 88! بخصوص نقش نن جون کروبی که در اون مناظرات خیلی شاخص بود!! خخخخخخ
  • DE ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    15 7
    بیجا کلام: اگر اکثریت مردم نازی‌ها یا دونالد ترامپ را انتخاب کردند، هیچ نهادی، هیچ قدرتی نمی‌تواند به آنها بگوید انتخاب شما درست نبوده و شما نباید آدولف هیتلر را انتخاب می‌کردید. شما نباید ترامپ را راهی کاخ سفید می‌کردید. دموکراسی، بهایی دارد که باید آن را پرداخت».// هیچ قدرتی نمی‌تواند به آنها بگوید انتخاب شما درست نبوده!! آقای بیجا کلام بنده خدا عاقبت دیابت میگیرد مصرف شکر بیش از حد و مرز برای سلامتی خوب نیست. خداوند متعال ۱۲۴۰۰۰ پیامبر ارسال فرمود و همه به دستور خدا با انتخاب جمع جنگیدند و یکتنه جلوی انتخاب دنیا ایستادند....اینجاست که غربگداها به تناقض افتاده و در سرازیری هم ابوعطا میخوانند.انتخاب مردم از فرمان خدا و رسول آیه وحدیث .... هم بالاتر است!؟ خودت را الکی لوس نکن کمدان .دمکراسی دقیقا آن روی سکه دیکتاتوریست.دمکراسی تا جاییست که منافع یک گروهی به خطر نیافتد.انقلاب کبیر فرانسه منجر به کشتار صدها هزارنفر درافریقا و دزدی و غارت اموال و سرزمین آنان شد .انقلاب کارگری روسیه منجر به ابرجنایتکاران کرملین . و انقلابات امریکا ٬ ننگ بشریت شد که هنوز کشت و کشتار میلیونی و غارت منافع ملت ها و کودتاهای نظامی و بر سرکار گذاشتن دیکتاتورهای خیمه شب بازی ادامه دارد. دمکراسی های دیگر غربی دست نشانده صهیون و نوکر دلارهای نفتی اند.....ننگت باد ای نوکراجنبی
  • علی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    11 0
    نظر زیباکلام در مورد آتیش زدن هزاران پرچم امریکا بدست خود امریکایی‌ها چیه؟!
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      2 0
      آفرین. به نکته خیلی مهمی اشاره کردی
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    9 0
    آقای زیباکلام فقط مایل به دیده شدنه و بهای اون رو هم داره میپردازه به بهای چدت و پدت گوئی
  • ۱۲۵ IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    11 0
    آقا اینها رو آمریکا بیشتر از وطنشون تعصب دارند. آمریکا خط قرمزشون هست
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    5 0
    اینطور حمله به رییس جمهور مملکت آقای زیبا کلام خارج از ادب است در عجبم چرا آقای معزی هیچ نظری نمی دهد !
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      2 0
      پیشنهاد استعفا از طرف اصلاح طلبا، صرفا یه ترفند برای فرار از پاسخگویی هست
  • RO ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    6 0
    چرا آقای زیبا کلام چون تو میخوای ؟
  • دهقان IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    6 0
    باز مدافع آمریکا به میدان آمد ایشون واقعا وطن پرست هستند چون وطنشون آمریکا هست و درایران مهمان هستند جناب زیباکلام فقط ما مسخره نمیکنیم خودکارشناسان آمریکایی مناظره کشورشون رومسخره میکنند البته بجز یک کارشناس آمریکایی به نام صادق زیباکلام
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      3 0
      مرگ بر منافقین و کفار
  • FR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    5 0
    آره درست گفتی هم دموکرات ها هم جمهوری خواهان سر مسائل ملی دست به قمار نمیزنند و باج نمیدهند کاری که شما خوب بلدید بکنید باج باج تا پیروزیه! برای اینکه مردم را فریب دهید و باز مجلس و شواری شهر و ریاست جمهوری رو قبضه کنید الان برنامه اتمی رو فشل کردید سکه 15 میلیون رو رد کرده هنوز دولتدون تو برجامه ! ما برجام رو اجرا کردیم که دلار 30000 بشه! اگر قرار بود هزار باج بدی و دلار 10 برابر سال 92 بشه! پس دیونه بودیم لابد!
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    4 0
    از نظر زشت کلام نباید هیچ کجا و در هیچ موردی آمریکا رو مسخره کرد چون قبله ی آمالشه؟؟؟ فقط باید ایران رو مسخره کنیم ؟؟ کم و کاستی ها فقط در ایرانه ؟؟ مناظره های انتخاباتی ایران رو مسخره کنید اتش سوزی ها در ایران رو بولد کنید کم و کاستی ها در ایران رو فریاد بزنید آمار کرونا رو در ایران زیر سوال ببرید ولی در آمریکا که همه ی اینا ده صد برابر ایرانه نادیده بگیرید چون زشت کلام میگه !!
  • سرخه IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    4 0
    زیبا کلام خدایش خیلی بیشرف مزدور واحمقی
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    3 0
    بیچاره زیبا کلاغ ، آمریکایی تر از آمریکایی‌ها ، چون تمسخر مناظره خنجر به قلب شیفته آمریکایی‌ها میزنه
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    4 0
    چون اقای مثلا زیبا کلام ازهمون قماشه. طبیعیس که بنوکر بربخوره
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    3 0
    عموما مردم چیزی را از روی حسادت یا مغایرت با دیدگاهها یشان تمسخر می کنند. ولی وقتی موضوعی خودش مسخره است، نه به آن می شود حسادت کرد و نه نیاز به مسخره کردن دارد. مانند مشاجره ی ترامپ و بایدن که خیلی مسخره است
  • ناشناس IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    4 0
    کجای این استاددانشگاهست او به سرایداری مدرسه بیشترمیخوره
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    5 0
    خود آمریکایی ها دارن مناظره را مسخره میکنند و البته ابراز شرمندگی حالا این زیباکلاغ شده کاسه داغ تر از آش/ آمریکا پرست کی بودی تو؟؟؟؟؟؟!!!!!
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    5 0
    آقای زیبا کلام در هر صورت شما بایستی نوکری و یا وابستگی خود را به آمریکای جنایتکار ثابت کنی
  • SE ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    5 5
    حرفهای امروز زیباکلام در مورد دمکراسی را باور کنیم یا اعمال و مواضعشان در نپذیرفتن نتیجه انتخابات 98
  • Faridon.gh4848 IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    نهایت فضای باز سیاسی است مگر در ایران هم موقع کاندیدها جروبحث و مباحثه جنجال برانگیز ندارند؟
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    2 0
    درجواب همین اصلاح طلبان و"کلام زشت" بایدگفت:دیوانه چه دیوانه بیند خوشش آید//
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    3 0
    خطاب به زیباکلام: شات آپ
  • بنده ی خدا KR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 2
    سلام اتفاقا شاید رای الکترا ل درآمریکابا توجه به گستردگی این کشور وایالتهای زیاد وسکونت پراکنده از نژاد سفید، سیاه، سرخ وزردآمریکایی واروپا یی تبار ومهاجرهای دیگر قاره های جهان دربعضی ازایا لت ها وسکونت فشرده در ایا لت های دیگراز نژادی خاص چه سفید چه سیا ه و... وچه آمریکایی اروپایی تبار وچه مهاجران دیگر قاره ها روشی عادلانه تر برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد تا حقوق ایالت های مختلف در انتخاب رئیس جمهور رعایت شود چون در آمریکا قدرت ایالت‌ها دردست فرمانداران وشهر داران دوحزب اصلی جمهوری خواه و دموکرات است که رئیس جمهور نمی تواند زیاد بر آن ها تسلط داشته باشد چه بسا ما درایران نیزدر بحث نمایندگان مجلس دربعضی حوزه ها باجمعیت 50 هزار نفر یک نماینده وبعضی حوزهابرای 300 هزار نفر جمعیت هم یک نماینده در نظر گرفته ایم واین بدلیل پراکندگی جمعیت دربعضی از استان های کشور وفشردگی در استان های دیگر امری طبیعی وعادلانه است پس ما حتی درمورد دشمنانمان هم حق نداریم جانب انصاف را رعایت نکنیم وبدون منطق نظر مخالف وکارشناسی مغرضانه ارائه دهیم. با سپاس
  • US ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    زیبا کلام خیلی بدی
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    چرا مسخره نکنیم وقتی مسخره است. روحانی هم حق استعفا ندارد عهد کرده چهار سال رئیس جمهور باشد. حالا عملکردش را باید در پیشگاه خدا وحضور مردم پاسخگو باشد.!!!!!!!
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    مناظرات مسخره است. روحانی هم کسیکه خریزه می‌خورد باید پای لرزش بنشیند. تا آخرین روز باید بماند.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    مرگ بر افساد طلبان خائن.
  • کریم IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    اگر روحانی یک جو مرام داشته باشد بهتره استعفا دهد جلوی ضرر و هر کجا بگیری نفع است
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    چرا وقتی اسم امریکا برده میش اقای زیبا کلام و هم پالگی هایش تنشون میلرزه خوب برید امریکا از نزدیک وضعیتش رامیبینید که به چه روزگاری افتاده خدا نکند کسی راه خدا راگم کند به پیسی می افته واقعا سر در گم میشه اخر شماها حق الناس تو شکمتون پاک شدنتون سخته اسمتون ظاهرا ادمه حیف از نون بدبختها برید توبه کنید
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    1 0
    زیبا کلام حرفهای خودت مسخره است چه برسه مناظره ترامپ وجو.!!!
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    1 0
    روحانی باید پاسخگو باشد.!!!
  • محمد IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    1 0
    راست میگه مسخره زیبا کلام واجب تره
  • وطن پرست DE ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    2 0
    بابا اینو دیگه هیچ کس ادم حساب نمی کنه الا شماها. پست های توییترش پر شده از نظر مخالفان. یعنی مخالف ها ولش کنن بازدیدش میاد به صفر. ای کاش بجای منعکس کردن پست زیباکلاغ یک مصاحبه درست از رایفی پور و یامین پور منتشر می کردید
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    استاد انقلابی سال ۵۷ و ۵۸، و اصلاح طلب کنونی، میگفتید بر روی پرچم امریکا راه نمیروی، چون اهانت به ملت امریکاست. الان چرا خود ملت امریکا پرچم اتش امریکا را اتش میزنند توضیح دهید معترضان به تبعیض ساختاریافته نظام امریکا دوست دارند به خودشان اهانت کنند، دوم، ملت ایران مناظرات انتخابات امریکا را مسخره نکنند، خوب، خود رسانه های امریکا، نخبگان و حتی برخی از حزب جمهوری خواه و اکثر رسانه ها و مردم دنیا مناظرات انتخاباتی امریکا را مسخره میکنند. این مناظره نبود. دو بچه در حین صحبت حرف همدیگر را قطع میکردند و به همدیگر فحش میدادند. دوبچه برنامه عملیاتی نداشتند و شلوغ میکردند و....
  • محمود IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    به هرحال نیاز به سالها مطالعه و کسب تجربه دارند افرادی که حرفهای دکتر زیبا کلام را درک نمی‌کنند، چرا ما نباید تلاش کنیم رئیس جمهوری که نزدیکتر به سیاست های ما است برنده شود، البته بیشتر که فکر میکنم میبینم منافع بسیاری در داخل کشور در گرو تحریم است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس