حکم صادره برای کنعانی زادگان بسیار خفیف است/ کار او در جامعه تاثیر منفی داشت/ فدراسیون می تواند پرونده این ملی پوش را به مراجع قضایی ارسال کند

رییس اسبق کمیته انضباطی با بیان اینکه تخلف مدافع تیم ملی فوتبال ایران می تواند در حیطه جرم قلمداد شود گفت: مسوولان فدراسیون فوتبال می توانند این پرونده این پرونده را به مراجع قضایی ارسال کنند.

به گزارش مشرق، عبدالرحمن شاه‌حسینی رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به رای صادره از سوی کمیته اخلاق برای کنعانی زادگان انتقاداتی را وارد می داند. بخش هایی از مصاحبه شاه حسینی را در زیر می خوانید:

*آنچه پیش از صعود ایران در اردوی تیم ملی رخ داد تاثیر منفی بر روی جامعه گذاشت. کسانی که در ورزش یا هر حوزه دیگری به شهرت می‌رسند رفتار منفی و مثبت آنان در جامعه تاثیرگذار خواهد بود. در خصوص این افراد باید قوانین به دقت مورد بررسی  و اعمال قرار گیرد تا احکام صادر شده قدرت بازدارندگی لازم را داشته باشد. در صورت برخورد قاطع با متخلفین در ورزش آن حکم تاثیر زیادی بر رفتار دیگران نیز خواهد داشت و بیم تجری تحصیل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

سرمربی مدعی اخلاق با کنعانی‌زادگان برخورد می‌کند؟

*با اشاره به حکم فدراسیون فوتبال برای محمدحسین کنعانی‌زادگان باید بگویم با توجه به موضوع تخلف و انطباق آن با موارد مشابه معتقدم که حکم صادره بسیار خفیف است و نشانی از بازدارندگی در آن دیده نمی‌شود. این حکم در حوزه ورزش، بین کارشناسان، رسانه‌ها و پیشکسوتان مورد اقبال عمومی قرار نگرفته است.

حکم صادره برای کنعانی زادگان بسیار خفیف است/ کار او در جامعه تاثیر منفی داشت/ فدراسیون می تواند پرونده این ملی پوش را به مراجع قضایی ارسال کند

*برخی از اعمال ارتکابی در حوزه ورزش گاها فقط تخلف محسوب می‌شود و فدراسیون فوتبال و کمیته انضباتی به آن رسیدگی خواهند کرد و رای دادن در این زمینه در حیطه اختیار ارکان قضایی فدراسیون است. اما برخی از اعمال ارتکابی جرم محسوب می‌شود و فراتر از تخلف هستند. تخلف مدافع تیم ملی در حیطه جرم تعریف می‌شود و معتقدم فدراسیون فوتبال براساس قوانین موضوعه در این زمینه می‌تواند پرونده را از حیث عنوان مجرمانه به مراجع قضایی ارسال کند.

 *بعضی از دکترین حقوق معتقدند که اگر حکمی منطبق با تخلف صادر در نظر گرفته نشود بهتر است آن حکم اصلا صادر نشود. من نمی‌گویم احکامی صادر شود که منجر به نابودی زندگی فوتبالی یک نفر شود اما یک حکم بسته به میزان تخلف باید قدرت بازدارندگی داشته باشد که اینگونه نیست.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لنگ 06 IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    4 1
    تا عوامل لنگی تو فدارسیون هستند از این دست افراد فاسد هم تو فوتبال زیاد خواهند بود والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس