کد خبر 1340760
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
آمریکا در آلمان «اف-۳۵» مستقر کرد

به دنبال تنش‌ها بر سر اوکراین، آمریکا از استقرار اف-۳۵ در آلمان به منظور تقویت ناتو خبر داد.

به گزارش مشرق، به رغم اقدامات روسیه در کاهش میزان نیروهای نظامی در مرز اوکراین، اقدامات تحریک‌آمیز غرب در قبال روسیه ادامه دارد و آمریکا در آلمان جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ مستقر کرد.

نیروی هوایی آمریکا عصر روز چهارشنبه (دیروز به وقت واشنگتن) اعلام کرد که این کشور روز دوشنبه هفته جاری به منظور تقویت مواضع دفاعی ناتو جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا را به آلمان فرستاد.

به گزارش وبگاه آمریکایی «هیل»، جت‌های جنگنده اف-۳۵ آمریکا به همراه خلبانان، نگهبانان و پرسنل پشتیبانی به پایگاه هوایی «اسپنگدالم» فرستاده شدند. این پایگاه متعلق به ناتو است و در نزدیکی شهر «تری‌یر» ایالت «راینلاند فالتس» واقع شده است.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد، گفت که اف-۳۵ پیشرفته‌ترین جت‌های جنگنده ایالات متحده هستند که می‌توانند «ماموریت‌های مختلفی را برای جلوگیری از تهاجم و دفاع از کشورهای متحد (عضو ناتو) در صورت شکست بازدارندگی انجام دهند».

به گفته فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در اروپا و آفریقا، استقرار این جنگنده‌ها وضعیت دفاعی ناتو را تقویت می‌کند و توانایی ما را برای عملیات مشترک افزایش می‌دهد. ما با محیطی پویا روبرو هستیم و این استقرار به طور قابل توجهی حمایت ما از دفاع ناتو را افزایش می‌دهد.

علی‌رغم انتشار ویدئوها و تصاویری که اثبات‌کننده عقب‌نشینی نیروهای نظامی روسیه از مرز اوکراین و تلاش مسکو برای کاهش تنش با کی‌یف هستند، مقام‌های غربی همچنان به تنش‌زایی و ایجاد بحران ادامه می‌دهند.

یک مقام آمریکایی بامداد پنجشنبه به وقت تهران مدعی شد ارتش روسیه نه تنها از مرز اوکراین عقب‌نشینی نکرده بلکه ۷ هزار نیروی جدید طی روزهای اخیر به منطقه اضافه کرده است.

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ»  دبیرکل ناتو امروز با ادعای اینکه روسیه نظامیان خود را از مرز اوکراین عقب نکشیده، گفت بلکه در حال اعزام تعداد بیشتری نیروی نظامی به منطقه است.

این در حالی است که روز گذشته همزمان با اعلام روسیه مبنی بر بازگشت نظامیان این کشور از مرز با اوکراین پس از اتمام تمرین‌های نظامی سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که پروپاگاندای کشورهای غربی درباره جنگ شکست خورده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس