مذاکرات احیای برجام - نمایه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از دولت درخواست کردند که در مذاکرات هسته‌ای از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران عدول نکرده و با حفظ اقتدار تا رفع تمامی تحریم ها به مذاکرات ادامه دهد.

به گزارش مشرق، بیش از ۲۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه ای ضمن تشکر از دولت در حفظ صلابت و اقتدار در مذاکرات هسته‌ای تاکید داشتند که دولت هیچگاه از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و منافع ملی کوتاه نیاید و با اقتدار همچون گذشته به مذاکرات ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

بیانیه سیاسی کنگره و تضمین برجام

در این بیانیه آمده است که دولت ظالم و تروریست آمریکا و نیز دنباله روان ضعیف و ذلیل آمریکا یعنی سه کشور اروپایی در طول ۸ ساله گذشته نشان داده اند که به هیچ تعهدی پایبند نبوده و از هر وسیله ممکن جهت ضربه وارد کردن به منافع ملت ایران، استفاده و حتی برخلاف تمام قوانین دنیا، دارو را نیز علیه ملت ایران تحریم کرده اند، بر این اساس، باید از تجربه سابق درس عبرت بگیریم و با خط قرمز قراردادن منافع ملت ایران، بدون اخذ تضامین لازم، متعهد به هیچ توافقی با بدعهدان نگردیم.

همچنین نمایندگان تاکید داشتند دولت تروریست آمریکا و سایر کشورهای عهدشکن غربی باید تضمین دهند که از برجام خارج نمی شوند و رژیم آمریکا و سایر کشورهای طرف برجام باید تعهد دهند که از مکانیسم ماشه استفاده نخواهند کرد.

در بیانیه آمده است که رژیم آمریکا و سه کشور اروپایی باید به ملت ایران تعهد دهند که تحریم ها علیه ملت ایران به بهانه های واهی هسته ای، تروریسم، موشکی و حقوق بشر را لغو می کنند، از جمله باید تحریم های آیسا، کاتسا و U-Turn لغو شود.

همچنین تاکید شده است که در مقام اجرا نیز ابتدا باید آمریکا و سایر اطراف بدعهد برجام به تعهد خود در لغو تحریم ها عمل کنند، و بعد از راستی آزمایی، ایران به سراغ انجام تعهدات خود رفته و آن را انجام دهد.

نمایندگان تصریح کردند که مطابق ماده ۷ قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی، دولت جمهوری اسلامی موظف است انجام تعهدات از سوی طرف غربی در لغو تحریم ها به ویژه تحریم های نفتی و بانکی و برگشت پول صادرات ایران به صورت بانکی و بدون هیچ مشکلی را به مجلس گزارش کند و در صورت تایید و تصویب مجلس، می تواند نسبت به گام های کاهشی در زمینه هسته ای اقدام نماید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    زودتر دیگه !! باید اعلام میکردند به پیمان شکنی مجدد یانکیها و ادامه بی عملی اروپا پس از توافق مجدد طی یک ضرب الاجل ۴۸ ساعته سازوکار غنای ۱۰۰ درصدی توسط سازمان انرژی اتمی آغاز خواهد شد
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    دولت باید در مذاکرات کنونی سیستم ماشه تعبیه کند اگر هر یک از مصوبات توسط غربی ها لغو و یا با اشکالی اجرایی مواجه شود ایران حق داشته باشد که بصورت یک جانبه غنی سازی بالای شصت در صد را آغاز کند . فقط اینجوری کمی حاشیه امن پیدا می کنیم . در غیر اینصورت غرب در بد قولی خیلی پرونده سنگینی دارد .
  • محمد IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    خدا را شکر دیگر این مجلس آن مجلسی نیست که 20 دقیقه ای برجام بد فرجام را تصویب کرد
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    این شد مجلس نه مجلس قبلی
  • رضا IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    باش
    • رضا IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      0 0
      اف به شرفت اى آدمين بى وجدان ، اين بود كامنت من ؟! همين يه كلمه ؟! باش ؟! چقدر پستيد شما جونورها
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 2
    بابا بی خیال.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    غیراز این عمل شود خیانت به مردم ، شهدا و نظام است.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    احسنت
  • عبدالله مومن IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    سخنی درست.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    3 0
    احسنت بر مجلس انقلابی؛ البته لازم است این بیانیه به طور کامل‌تری به‌صورت قانون تصویب و به دولت ابلاغ شود که در این‌صورت دولت پشتوانه‌ی قوی‌تری خواهد داشت.
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    به همین خیال باشید اون اشی که ظریف و عراقچی و روحانی پحته اند
  • DE ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 0
    جمهوری اسلامی ایران از خمودگی و خواب آلودگی دوران منجمد ویخ زده و خواب زمستانی اصلاحات بیدار شده است. آفرین بر این اقتدار .جوانانیکه اول انقلاب هنوز به دنیا نیامده بودند اکنون یک مثال از مجلس انقلابی آن دوران را میتوانند ببینند . البته قبل از دوران اشرافیگری و اصلاحاتگری.
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    پس این ۳۰نفر نماینده مجلس که معلوم نیست خودشون یا خانواده وخودیهاشون رفتند اکسپو دوبی را دادگاهی نمیکنید!وقتی قانون گذارهای ما خودشون ازقانون وبیت المال سواستفاده میکنند-مردم ومملکت به کجا پناه ببرند
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 1
    خوبه توی دولت قبل برجام آخ بود حالا خوب شده
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    مذاکره دیگر کافی است؛ حجت بر همه‌ی دشمنان تمام شده است. همین امروز مذاکرات فرسایشی را تا زمان اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حالت تعلیق درآورید؛ اگر چنانچه تا یک ضرب الاجل مشخص مثلاً سه ماه دیگر این سیاست اجرا شد، به مذاکرات برگردید؛ در غیر این‌صورت با اقتدار از برجام خارج شوید و این شجره‌ی خبیثه را ریشه‌کن کنید.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    فشار اقتصادی را با تلاش درونی، تلاش داخلی و با خنثی کردن تحریمها و البتّه تلاش دیپلماسی -همان طور که مشغولند برادران خوب ما- [باید خنثی کرد]؛ برادران انقلابی ما در زمینه‌ی از بین بردن تحریمها و مجاب کردن طرف مقابل هم مشغول کارند که این هم خوب است، لکن کار عمده خنثی کردن تحریمها است از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرّک اقتصادی داخلی. این دانش‌بنیان‌ها خیلی مهمّند و حقیقتاً این حرکت اقتصاد دانش‌بنیان و شرکتهای دانش‌بنیانی که تولید شده‌اند، حرکت مهمّی است؛ باید این را توسعه بدهند و گسترش بدهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس