کد خبر 1342661
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
مرندی: اسرائیلی‌ها مطلقا نقشی در مذاکرات وین ندارند

تحلیلگر و کارشناس سیاسی حاضر در وین در گفت‌وگویی اعلام کرد، رژیم اسرائیل ابدا نقشی در مذاکرات وین ندارد.

به گزارش مشرق، «محمد مرندی» تحلیلگر و کارشناس سیاسی حاضر در وین اعلام کرد، اسرائیلی‌ها مطلقا نقشی در مذاکرات وین ندارند و حضور یا عدم حضور آنها تأثیری در روند مذاکره نخواهد داشت؛ موضوع مهم برای ایران اجرای کامل و درازمدت توافق هسته‌ای است.

وی به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: ایران در مذاکرات وین هر کاری لازم بوده انجام داده است و اکنون واشنگتن باید تصمیم نهایی را بگیرد و راه‌حل‌های مناسب برای ایران پیدا کند؛ تا این لحظه، زمانی برای امضای توافق مشخص نشده است.

مرندی ادامه داد: تصمیم‌گیری نهایی به آمریکا و اروپایی‌ها بستگی دارد. ایران هر آنچه باید انجام می‌داده، انجام داده است اما مسائلی است که واشنگتن باید تصمیم نهایی را درباره آن بگیرد تا اجرا آغاز شود.

وی افزود: ایران از ابتدا تأکید کرده که اگر توافق بر سر همه چیز انجام نشود درباره هیچ چیز توافق نشده است، برای دو یا سه مورد باقی مانده ضروری برای ایران به منظور اجرای کامل توافق هسته‌ای، آمریکایی‌ها باید راه‌حل‌های قابل قبولی به ایران ارائه دهند.

مرندی ادامه داد، تا کنون موعدی برای امضای توافق تعیین نشده هنوز توافق حاصل نشده و در حال مذاکره هستند. اختلافات به صورت کامل حل نشده و اگر اختلافات در طول  دو روز یا ده روز یا هر زمان دیگری تکمیل شود توافق فورا امضا خواهد شد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر از تصمیمی برای بازگشت هیأت‌ها به پایتخت‌های خود اطلاعی ندارم و تا جایی که من می‌دانم در زمان فعلی تصمیماتی از این قبیل وجود ندارد.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان این‌که همکاران من در وین با بازی‌های دوگانه طرف غربی بر سر «متن» و «زمان» روبرو هستند، گفت: «آمادگی رسیدن به یک توافق خوب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن داریم، به شرطی که طرف دیگر آماده اتخاذ تصمیمات سیاسی مورد نیاز باشد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس