علی خرم

یکی از فعالان اصلاح‌طلب در اشاره به تحلیل‌های اطلاعاتی آمریکا در قبال جنگ اوکراین گفته است: شفافیت آمریکا در جنگ اوکراین به اثبات رسید. همانطور که این شفافیت در حمله به عراق هم رعایت شد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"شفافیت آمریکا" در جنگ اوکراین به اثبات رسید!

حیرانی چپ ایرانی در کوچه‌پس‌کوچه‌های کی‌یِف/ مزاحمت سگ‌بازها برای اورژانس تهران!

سیدعلی خرّم، دیپلمات سابق و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان که در دفاع از "برجام روحانی" هم تقلای فراوانی داشت؛ اخیراً طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز و در اشاره به تحولات اوکراین نوشته است:

"درس دیگری که می‌توان –از تحولات اوکراین- گرفت، آمریکا از یک ماه پیش می‌گفت روسیه قصد حمله به اوکراین دارد و در چند روز گذشته هم اعلام کرد ما در روز حمله قرار داریم و بدین ترتیب درکنار ریاکاری روسیه، شفافیت آمریکا به اثبات رسید. این شفافیت هنگام حمله آمریکا به عراق هم رعایت شد و وزیر خارجه آمریکا با دعوت از طارق عزیز در ژنو طی جلسه‌ای از چند روز قبل، تاریخ و ساعت حمله را به اطلاع وزیر خارجه عراق رساند."[1]

*ما قضاوت درباره درسی که آقای خرّم و امثال او از حوادث اوکراین گرفته‌اند را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم!

چه اینکه به مصداق بیت مشهور "اگر در دیده مجنون نشینی/ به غیر از خوبی لیلی نبینی" پر واضح است که آمریکا در نظر اینان محبوبی است که حتی هنگامی که در قضیه جنگ اوکراین نیز مقصّر اصلی است و آتش‌افروزی او بود که اوکراین را درگیر جنگ کرد؛ اما مقصر نیست و اتفاقا شفافیتش ثابت می‌شود!

در عوامفریبانه بودن اظهارات خرم همچنین بیان این حقیقت تاریخی ضرورت دارد که آمریکا به بهانه استفاده عراق از سلاح‌های ممنوعه و کشتار جمعی به این کشور تجاوز کرد اما هرگز و حتی در یک برگ سند هم نتوانست ادعای خود را اثبات کند و دست آخر متجاوز شناخته شد.

***

حیرانی چپ ایرانی در کوچه‌پس‌کوچه‌های کی‌یِف

حیرانی چپ ایرانی در کوچه‌پس‌کوچه‌های کی‌یِف/ مزاحمت سگ‌بازها برای اورژانس تهران!

فیاض زاهد، از فعالان اصلاح‌طلب در یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه اعتماد پیرامون جنگ اوکراین و مواضع مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران نوشته است: مثلا به رفتار صداوسیما توجه کنید، گویا این نیروهای حوثی یا مقاومت هستند که اوکراین را اشغال کرده‌اند! اظهارات وزیر خارجه ایران تاسف‌بارتر است. چگونه امیرعبداللهیان نمی‌داند حتی بر فرض تحریکات ناتو، کشوری نمی‌تواند با توپ و تانک به کشور مستقلی حمله کند. از آن بالاتر، مگر ایشان نمی‌داند این‌گونه سخنان همدلانه با روسیه بر موقعیت ایران در مذاکرات هسته‌ای تاثیر منفی می‌گذارد!

او می‌افزاید:

"الان بهترین زمان برای بهره‌وری در راستای منافع ملی است. با قطر برای گسترش و توسعه انتقال گاز به اروپا متمرکز شوید. با اظهارنظر همدلانه و منطقی خود را کشوری مستقل و مسوول نشان دهید. از وضعیت بغرنج بایدن در آستانه انتخابات میدترم برای گرفتن امتیازات بیشتر استفاده کنید. حداقل از مقامات طالبان!! بی‌طرفی را بیاموزید!"[2]

*درباره کنایه‌های بی‌تعقّل و نامؤدبانه برخی اصلاح‌طلبان به مواضع مسئولان کشورمان پیرامون تحولات اوکراین، بیان چند نکته ضروریست:

1_ مقامات کشورمان پیرامون تحولات اوکراین 2 موضع کلی و عقلانی را بیان کرده‌اند. اول محکوم کردن جنگ و خونریزی و دوم نقش آتش‌افرزوی غرب و آمریکا در قضیه اختلافات روسیه و اوکراین.

اینکه این موضع عقلانی چرا با منافع سیاسی اصلاح‌طلبان در تضاد است را بایستی در همسویی ژنتیکی ستاد جریان چپ با مواضع آمریکا و تحیّر گفتمانی این روزهای آنها جستجو کرد.

کما اینکه این اصلاح‌طلبان بودند که در قضیه براندازی سال 2014 اوکراین نیز بر خلاف مقامات کشورمان؛ حرکت براندازانه مردم ناآگاه اوکراین را "آزادیخواهی" نامیده و با آن همراهی کردند.

برخی چپ‌های ستادی در همان روزها نیز مسئولان کشورمان را به باد انتقاد گرفته بودند که چرا با انقلاب اوکراینی‌ها همراه نیستید؟! سؤالی که پاسخ آن در جنگ اوکراین واضح شد اما اصلاح‌طلبان به این افتضاح تاریخی و تحلیلی اشاره نمی‌کنند و دوباره در موضعی همسو با آمریکا و بدون اشاره به نقش این کشور در آتش افروزی در اوکراین و تنها گذاشتن حاکمیت این کشور؛ همچنان به نقد مقامات کشورمان مشغول‌اند.

عبرت‌های جنگ اوکراین برای ما بسیار است...

2_ در بحث طالبان و موضع‌گیری بیطرفانه او باید دانست که حکومت تازه تأسیس طالبان عملا در هیچ کجای معادلات جهانی و منطقه‌ای حضور ندارد و آقای زاهد بایستی این درس ساده سیاست را بیاموزد که موضع‌گیری یک حکومت هژمونیک مثل ایران نسبت به تحولات جهانی بایستی با موضع‌گیری یک حکومت تازه تأسیس تفاوت داشته باشد.

***

چه کسی باید به گلایه سرپرست مرکز اورژانس تهران رسیدگی کند؟

مزاحمت سگ‌بازها برای اورژانس تهران!

حیرانی چپ ایرانی در کوچه‌پس‌کوچه‌های کی‌یِف/ مزاحمت سگ‌بازها برای اورژانس تهران!

دکتر یحیی صالح‌طبری، سرپرست مرکز اورژانس تهران گفته است: اورژانس تهران دارای کمبود نیروی انسانی است. البته این کمبود به این معنی نیست که اورژانس دارای نیروی متخصص نیست، اما کار کردن در تهران سخت است.

به گزارش ایسنا، او می‌افزاید: شرایط زندگی در تهران سخت است و برای نیرویی که برای کار به تهران بیاید نیز به همین ترتیب است.

صالح‌طبری در پاسخ به این سوال که کمبود نیروی انسانی در روند عملیات های اورژانس تهران اختلال ایجاد کرده است یا خیر؟ گفت: با تلاش همکاران، فشار کاری زیاد و مضاعف، در روند اختلال ایجاد نشده است. ممکن است در بعضی اوقات رسیدن بر بالین بیمار به همین دلیل افزایش پیدا کند، اما تلاش ما بر این است که مردم از خدمات اورژانس بیشترین استفاده را بکنند.

سرپرست اورژانس تهران همچنین تصریح کرد:

"از مردم تقاضا داریم که فقط و فقط زمانی که به اورژانس نیاز دارند تماس بگیرند شاید باورتان نشود اما گاهی برای حال بد سگ و گربه با ما تماس می گیرند. این ضروری است که مردم با فرهنگ سازی رسانه ها به این پی ببرند که در مواقع ضروری با اورژانس تماس بگیرند."[3]

*یکی از آسیب‌های بزرگ نگهداری از حیوانات در محیط‌های شهری، "تعدی به حقوق دیگران" است.

تعدی و ظلمی که سرپرست مرکز اورژانس تهران تنها به یک وجه آن در حیطه کاری خود اشاره کرده و آن اشغال وقت اورژانسی است که باید به انسان‌های نیازمند خدمات فوری پزشکی سرویس بدهد اما گاهی اوقات وقت این نهاد مهم از سوی عده‌ای که از سگ‌ها و گربه‌ها نگهداری می‌کنند، گرفته می‌شود.

فرهنگ‌سازی، ترویج سبک صحیح زندگی و قانون گذاری لازم در این زمینه می‌تواند راهگشای مردم در جهت جلوگیری از آسیب‌های این مقوله باشد.

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/332512

2_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/181867

3_ https://www.isna.ir/news/1400120705186/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 142
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • US ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    مشرق خجالت بکش
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      59 23
      .... پرست = تفاله غرب
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      76 24
      شما خجالت بکشید غربگداها
    • ایران iran IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      31 4
      شما ...های سیاسی بی ...خجالت بکشید و شرم کنید که همواره در طول تاریخ موجودیت شما در جاده خاکی سیر کردید تا کنون ! شما همیشه بر خلاف منافع و مصالح ملی گام برداشتید و سخن گفتید ! شرم بر شما !!! پاینده ایران
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      29 9
      چندتا از همین سگباز ها رفته بودند جلوی سفارت روسیه به پوتین فحش می دادند
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      23 6
      جناب خرم تاریخ تولد امریکا نزدیک سیصد سال است در این حدود سیصد نزدیک دویست و چهل جنگ در ونیا راه اندخته است و سعی در از بین بردن حکومت های مستقل در جهان داشته است بعد از فروپاشی اتحاد جماهیری شوروی هم اوکراین سومین قدرت اتمی جهان بود و امریکا انگلیس به اوکراین وعده دادند که قدرت اتمی و نظامی خود را از بین ببرد و هرگونه حمله نظامی را به اوکراین جبران میکند در همان زمان به روسیه هم همین وعده را داد که در بلوک شرق بهیچ عنوان ناتو را گسترش نخواهد داد اما نه به وعده های توخالی اوکراین عمل کرد نه به وعده ها و معاهد هایی که با روسیه بر سر گسترش ناتو بسته بود پایبند ماند حالا این کجای شفافیت قرار دارد جنگ در هیچ کجای دنیا مطلوب نبست اما بنظر میرسد این روسیه بود که ماهها شفافیت بکار برد که اوکراین در دام امریکا و انگلیس نیوفتد و امنیت خودرا به خطر نیندازد پس بهتر است بگوید امریکا مکرو حیله بکار برد و روسیه شفافیت را در دستور کار خود قرار داد امریکا به میخائیل گورباچوف و معمر قذافی و صدام حسین همین وعده های توخالی و خیانت کارانه را داد و بعد زیر میز بازی زد در برجام هم امریکائیها به ایران هم در مورد صنعت صلح امیز هسته ای وعده های بسیاری داد اما دریغ از یک ابنبات چوبی که به دست حسن روحانی داده باشند واین امریکا بود که از برجام خارج گردید پس دنبال مغلطه و سفسطه بازی نباشید مردم را احمق فرض نکنید حداقل اگر دین ندارید ازاده باشید
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      16 3
      طرف عملا اومده از آمریکا بابت نابود کردن عراق و افغانستان تشکر میکنه، میگه دستش درد نکنه از قبل اومد گفت کی میخواد حمله کنه! اونوقت ما خجالت بکشیم؟
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      13 12
      خود گويي خود خندي عجب سايت هنرمندي تو به مخاطب واگذار ميكني ازين ور نظراتو سانسور ميكني يا كلا انتشار نميدي بعد دوستان مجازيتو ميفرستي خخخ …خودتي داداش
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      8 19
      ما كه ميهن پرستيم ولي اگه قرار باشه بين غرب يا شرق يكيو انتخاب كنم قطعا ميگم غرب صادق تره ولي دوستان مشرقي كه عاشق روسيه دروغگو هستين ما يادمون نرفته روسيه تو ١٠٠سال گذشته فقط خيانت كرده بعد با پرويي سفيرشون ميره گل بر مزار كسي كه ايرانو مجبور كرد به معاهده تركمنچاي ميزاره و اين هم كه از درياي خزر كه نصفش ماله ما بود كه ديگه يك دهمشم ماله ما نيست اخريشم كه بدون اجازه اون نميتوويم به جايي گاز شمالو صادر كنيم
    • حمید IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      7 5
      هم غربگراها وهم شرقگراها هردوتاتون خجالت بکشید مخصوصا یکی بیشتر
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      6 3
      معنی ...پرست یعنی الله پرست و معنی غربگدا معمولا یعنی طرف کارمند
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      13 6
      غربزده هایی مانند شما که نمی دانند خجالت چیست، وگرنه باید می مردید از خجالت.
    • به ۱۳:۱۸ - IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      11 2
      آمریکا صادق تر است که همیشه پشت نوکرهایش را خالی می کند یا روسیه که در قزاقستان و سوریه و بلاروس وفاداریش را ثابت کرد؟ مشکل شما بی سوادی متراکم در کنار بی حیایی است. روسیه تزاری 113 سال است که به تاریخ پیوسته. تازه همان روسیه تزاری هم می توان است همان زمان ایران را تصرف کند اما به پشت ارس عقب نشینی کرد. دریای خزر هم حداقل از دوره نادرشاه به بعد دیگر اصلا صف سواحلش دس ایران نبوده که نصف مساحتش باشد! چه طوری کشوری که یکهدهم سواحل خزر را نداشته، نصفش را داشته؟ و تازه چطوری مگر روسبه با یران دیگری مرزی دارد که بخواهد دریای خزر را از ایران بگیرد؟ فوقش اگر ایران بخواهد دریای هزر را به کسی بدهد باید به آذربایجان و ترکمنستان بدهد. اما امان ار بیشعوری غنی شده و متراکم غربگراهای کثیف.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      6 0
      اقای میهن پرست ایران سالها جنگیده تا اینکه مستقل بماند نه زیر یوغ شیطان بزرگ امریکا برود نه زیر یوغ دیگر ی ،اصل دیپلماسی دفاع سرسختتانه از منافع ملی میباشد وگرنه نه امریکا و اروپا قابل اعتماد میباشند نه قدرتهای جهان
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      7 1
      آمریکا به اندازه ۱۰برابرخباثت مجموع همه کشورهای عالم به ایران ظلم کرده
    • SE ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      7 1
      حیا کنید، سفسطه گران و بزک کنندگان امریکای پلید!
    • SE ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      5 1
      با این استدلال آقای خرم اگر کسی به آقای خرم اعلام کند که به حریمش تعدی خواهد کرد، متعدی آدم صادق است و باید از او تمجید کرد
    • US ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 2
      اظهار نظرهای اصلاح طلب ها شرم آور هست زیرا وظیفه دارند برای خدمت به دشمنان ایران مطالبی را در جامعه ایرانی تئوریزه کنند که کاملا خلاف منافع اسلام و ایران و نظام است. بدون شک لیدر های اصلاح طلب ها مزدور و ستون پنجم دشمنان ایران هستند و پول میگیرند تا مردم ایران را فریب دهند. تنها راه دشمن برای نابودی ایران و ایرانی - فریب مردم و تحمیق مردم بوسیله تئوریسین های اصلاح طلب است. باید مردم ایران هشیار باشند که مشتی وطنفروش عامل بیگانه نتوانند از این راههای کثیف امرار معاش کنند.
    • ایرانی GB ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 2
      کافیه بیاین تو انگلیس و بخاطر سگ و گربه با اورژانس تماس بگیرین بعد ببینید چه جریمه هنگفتی رو بایستی پرداخت بکنید بعلاوه کار در موسسات خیریه بطور رایگان و طرف شدن با قاضی در دادگاه ... واقعا" که ایران بهشت این اراذل و اوباش سگ پرست هست
  • سید IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    58 9
    اگر اصلاح طلبان از افتضاح و شکست یانکی ها در قضیه اوکراین دق کرده و قالب تهی کنند تعجب نباید کرد! چون باورهای شان در باره بزرگترین حامی شان را بر باد رفته می بینند!
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      9 13
      خاك تو سر كمونيست پرستت ما مردم هم از شما بدمون مياد هم اصلاحاتيا چون نه از اونا خير ديدم نه شما از روسيه هم فقط شر ديديم
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      7 2
      اتفاقا یزید و شمر هم شفاف اعلام جنگ با امام حسین ع کردند. چقدر شبیه. حتی یزید خیلی شفاف گفته بود سر بزنید. چقدر شفاف بودن در جنایتکاری برای اصلاحطلبان مهم است!
    • ایرانی GB ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      4 2
      عاشقان و جان نثاران اوکراین به سایت مشرق سرازیر شدند بجهت عرض نوکری بدرگاه بایدن جان خودشون ...
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    50 9
    اگه اصلاح‌طلبان این حرفها نمی زدن شک می کردیم بایدارادتشان به اربابشان نشان دهند
    • a.hgfg IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      23 24
      ارباب شما هم همین کمونیستا هستن
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      10 5
      اما مثل غربگرا ارباب نداریم خودمان ارباب خودمان هستیم مثل غربگرا نیاز به ارباب نداریم بیسواد روسیه مسیحی هستند کمی مطالعه کن غربگدا
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      10 5
      روسیه کشور مسیحی است جناب غار نشین اون شوروی بود کمونیست بود
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      6 4
      در پاسخ به a.hgfg: ارباب ما خداست والسلام دفاع ما از روسیه نه به خاطر کشتار و ویرانی در اوکراین است بلکه به خاطر ایستادن در مقابل قلدری مثل آمریکاست که فقط ضعیف کسی و تحریم بلد است.
    • ناشناس IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      6 4
      ما به هیچ کمونیست و چی چی ایستی تعلق نداریم عقد اخوت هم نیستیم هرکسی مخالف غربگرایی و غرب نوکری است لزوماً شرقزده نیست
  • عبدالله مومن IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    10 6
    در جستجوی مکان زندگی افساداتی ها ، جایی بجز مکان آلوده آمریکا نباید سراغ گرفت !!! ههههههههههههههه
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    27 5
    هنوز من جواب این سوال رو در ادبیات جماعت چپی نگرفتم که چطور حمله آمریکا به خاور میانه بسط دموکراسی ولی حمله روسیه به همسایه ش اشغالگری است؟
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 10
      شما جوابو خوب ميدوني خودتو زدي به…
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    15 3
    اگر شما با یک کشور پیمان امنیتی برای صلح امضا کنید بر هم زدن پیمان یعنی اعلان جنگ. این آمریکا و اروپا بودند که پیمان ها و تعهدات امنیتی در قبال روسیه رو در مجاورت این کشور به هم زدند و شروع کننده بودند
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    12 3
    موضوع ایران بسیار درست و عقلانی است. بی طرفی د عین نقش فعال با نگاه به منافع ملی. دولت محترم هم کاری به هیاهوی چپ ها نخواهد داشت
    • ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      2 4
      کدام منافع ملی ! روسیه سهم ایران از دریای خزر را بلعید !
  • GB ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 15
    مشرق پس اون همه عراق سلاح شیمیایی داشت و ریخت سر مردم ما سلاح کشتار جمعی نبود.شما از اینور میگید آمریکا نتوست اثبات کند عراق سلاح کشتار جمعی داشت .بعد از این ور میگید صدام سلاح شیمیایی بر ضد رزمندگان ما بکار برد.
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      6 2
      نه. خیر. همه را قبلا نابود کرده و آمریکاییها هیچ سلاح شیمیایی نتوانستند در آن جا پیدا کنند. تازه، خود آمریکا با آنهه سلاح اتمی و شیمیایی و میکروبی چه حقی دارد به عراق بگوید تو نباید داشته باشی؟ چقدر فرومایه اید شما نوکران حقیر و ذلیل آمریکا
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      8 0
      سوال این هست که چه کسی سلاح های شیمیایی را به صدام داد؟ جواب : غرب و آمریکا تمام
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      6 1
      اون سلاح های شیمیایی رو عراق نساخته بود. قضیه تجاوز آمریکا این بود که می گفت عراق خودش داره کارخانه سلاح کشتار جمعی میسازه. که دروغ بود.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 7
      کومونیست های بی هدا چه جلز ولزی میکنند
    • به ۱۴:۵۰ IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      4 3
      پدر جان قرصای آلزایمرت روی طاقچه است. همین بالا سر تختت. خودت با زبان خوش بخور. به زور که تنمی شود حالیت کنم کمونیسم سی سال قبل مرده . آنهم که دارد جلز و ولز می کند زلینسکی است.
  • !! IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    9 2
    شیفتگان ذلیل کدخدا !!
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    آقای زاهد بگه به عنوان مشاور در زمان آقای سعیدی در کشتیرانی جمهوری اسلامی چه می کردی ؟؟ سفر هم رفتی اقتصاد می دونستی یا کشتی!!
  • محمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 1
    آقای زاهد بگه به عنوان مشاور در زمان آقای سعیدی در کشتیرانی جمهوری اسلامی چه می کردی ؟؟ سفر هم رفتی اقتصاد می دونستی یا کشتی!!
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    6 2
    انسان متحیر می ماند بعد از این همه جنایت غربیها نه تنها حق ایران و کشورهای اسلامی بلکه در حق جامعه بشری باز اصلاح طلبها این همه شفته غرب هستند
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    7 2
    حال بهم زنن این افساد طلبا شیطان صفت
    • yas IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      2 8
      ارباب شما هم همین کمونیستا هستن
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 0
      بابا یکی قرصهای این پدر بزرگ را برساند. هنوز حافظه سی سال اخیرش پاک شده. فکر می کند هنوز دوره برژنف است و کمونیستها هستند.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    صادرات گاز به اروپا؟ مگر خان طومان و باعث کشتار سربازان وطن به دست ترکیه در سوریه شما و تیم حسن روحانی نبود؟ روسیه اعلام کرده بود منافع سیاسی، تجاری و امنیتی من همه در یک چهارچوب باید باشد تا در کنار شما در سوریه باشیم. روسیه ترکیه را بخاطر زدن هواپیما تحریم کرد، ظریف گفت مشکل ترکیه را ما رفع می کنیم.
    • DE ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 2
      مشرق بی مایه. چرا کامنت ها رو عقیم می کنی. از قحطی هست که وب سایتی مثل تو رو چک می کردم. تا کی از ترکیه حمایت می کنید. مگر ترکیه نبود که به خان طومان حمله کرد و سربازان وطن را کشت. تو مشرق چه نفعی از ترکیه می بری؟ هر وقت که احساسات ضد ترکیه بخاطر جنایات و خباثت هایش برجسته می شود، مشرق هم اسکی می کند. اما در غیر اون، مشرق در مورد ترکیه گویا کر و لال است.
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 3
    اورژانس وقتی ادما مریض میشن دیر میاد چه برسه به حیون این چه حرفیه میاد هم به گفته خودشون امکانات در محل رو ندارن
  • امید IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    8 1
    اگر آمریکا به اکراین حمله می‌کرد مثل حمله عربستان گاو شیرده آمریکا به یمن ازنظرغربگداها بدبخت واصلاح طلبها کاملا این حمله بجا وصلح طلبانه وانسانی وآزادی خواهی بود!!!
  • روجا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    این ها زنجیری آمریکا هستند حاضرند چکمه های سربازان آمربکایی و انگلیسی را بلیسند .
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    5 0
    اصلاح طلبی یک نقاب
  • سرباز بی نشان. IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 1
    ازاین جماعت بیش از این توقع نیست . اسلام معاویه ایی بدست اینان تا به امروز دوام آورده که به خود اجازه می دهد که یمن را به خاک وخون بکشد واینان انجا خفه خون بگیرند .
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    مسئولان ما جنگ و خونریزی را محکوم نکردند. اگر ما هم ناتو و هم جنگ را محکوم میکردیم موضعی از سر واقعگرایی بود. ا
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 4
    از نه شرقی نه غربی رسیدیم به هم شرقی هم غربی
  • حسين DE ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    خطاب به آقايان سيد على خرم "ديپلمات" سابق و فياض زاهد، شما اصلاح طلبان در برابر آمريكا و اروپا واقعاً مثال زدنى است و شماها تونستيد براى نوكر صفتى و مزدورى در برابر غرب به سركردگى آمريكا ملاكها و معيارهاى جديدى را در ادبيات و فرهنگ سياسى وارد كنيد
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 2
    لعنت به اون سگ و گربه ات .
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 2
    کشوری مسلمان که سگ بازی در آن آزاد است
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      1 1
      اگه ازاد نبود که هزارتا مثل تو همش ....میزدین مرگ بر دیکتاتور ما ازادی نداریم
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    حیران نیستند برادرمن وقیح و.....زاده اند
  • فرزین IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 7
    خداروشکر که تنها مشکل ما که کی مقصره،آمریکا یا روسیه،حل شد با این تحلیلتون...واقعا حیف این بودجه و یارانه ای که صرف شما خبرگزاری ها میشه
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 1
      یه رسانه هم که داره اینجوری و با فکت حقیقتو میگه بریزید علیهش شعار بدید شماها
  • محمد NL ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 2
    همواره حفظ جان انسانها در اولویت است . در شرایط موجود توصیه میشود سگ باز ها و گربه ها مزاحم اوژانس نشوند و برای رفع نگرانی لطفا با پرداخت هزینه به کلنیکهای خصوصی حیوانات مراجعه فرمایند.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 7
    مشرق نیوز لطفا اسم نویسنده این مقاله را بنویسید . اعتبار یک مقاله به نویسنده آن است . فکر کنم به قلم عبدالرضا داوری باشد .
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      4 0
      اعتبار مقاله به محتوی آن است. آخر این چه تفکر احمقانه ای است که نویسنده را مهمتر از نوشته ی نامی؟ حرف حسابی از یک انسان گمنام را قبول می کنید و یاوه های افراد معروف را می پذیرید. خاک بر سرتان.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      5 0
      اعتبار یک مطلب به صحت تحلیل های آن است.
  • بوسجين IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    من نمي دانم اينها سواد ندارند يا الزايمر گرفته اند بدتر همه سفير بوده كه نمي دانم بر چه اساسي انتخاب شده اند اتفاقا امريكا هزاران بار در حمله به عراق اعلام كرد حمله نمي كنيم يكي از دلايل انفعال عراق در دفاع همين وعده هاي امريكا در حمله نكردن بود و تازه امريكا هم با فريب اسم عمليات خود عمليات ويژه كذاشت با نام خلع سلاح هسته اي و شيميايي و دموكراسي در عراق انهم از نام هاي غير شفاف و فزيب كارانه استفاده كرد و مشخص شد كه عراق تسليحات هسته اي ندارد خودشان بعدا اعتراف كردند بر اساس اطلاعات غلط انگليس و امريكا به عراق حمله كردند بابا شماها نمي دانم چقدر شيفته غرب هستيد بدهايي كه بعد ها خودشان هم مجبور به اعتراف از خودشان هستند شماها ان را از دامن انها پاك مي كنيد نمي دانيم در ان مدت سفير ايران بوديد يا سفير غرب در سفارت ايران يا ريگي در كفش داريد خدا به داد ملت ايران برسد با وجود چنين افرادي و من نمي دانم اينها بر اساس چه ضوابطي و امتياز و يا فضليت هايي به اين شغل هاي حساس گمارده مي شود اتفاقا يكي از دلايل مهم حمله روسيه به اكراين را باز در رفتار غير شفاف امريكا بايد جستجو كرد هم هم قرار داد عدم گسترش ناتو را به شرق زير پا گذاشت و هم با كمك و تسليح اكراين و هم اقدامات فرهنگي مانند دانشگاه بنياد سورس دخالت و تحريكات مرموزانه و غير شفاف را اغاز كرد شما بعنوان سفير الان يك دشمني در نزديك مرزهاي ايران بياييد و ان كشوور را روز به روز تسليح كند و از انجا توطئه كند فقط نظاره گر مي شود تا ان انقدر قوي شود به كشورت حمله كند تا خسارت هاي بيشتري ايجاد كند لعنت به جنك و لعنت به انسان هايي با تاييد و قضاوت يك طرفه تنور اينگونه جنگ ها را روشن نگهميدارند
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      2 0
      اصلاح طلبی یعنی دروغ نیرنگ فریب ریا و پر کردن جیب خودشان
  • مجید IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 7
    روسیه و شرق جز نابودی کشورها و منافع ملی خود به چیز دیگری اعتقاد ندارند
    • ناشناس IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      4 0
      آمریکا و غربم همینن که اکثر دنیا همینن
  • احمدی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    5 2
    کدخدا ناراحت نشه تو خوابه سر و صدا نکنید.تو این جنگ بیشتر پرده ها کنار رفت اشک تمساح برای یاران آمریکا ولی برای کودکان به خاک و خون کشیده یمن بی تفاوتی ننگ بر غربگداها
  • محمد کیخا US ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    10 2
    سلام مگه مردم ما انتظار ی بیش از این میتوان از اصلاح طلبان داشت اگه نوکر از اربابش حمایت نکند و ماله کشی نکنه و دم تکان ندهد استخوان براش نمی اندازن
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 8
    نزدیکی اصولگرایان به روسیه و چین در این تحلیل موج میزنه! جای انتقاد از هم بفهید که منافع ملی در اولویته و باید به وقتش اردوگاه انتخاب کرد و از شرایط استفاده کرد! مردم اوکراین چون روسگرا نیستن انقلابشون غلطه ولی انقلاب مصر در برابر مبارک آمریکایی خوبه؟! به ما چه؟! سرنوشت خودشونه
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      2 0
      شما بی میل به اربابتان آمریکا نیستین
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      4 0
      جهت اطلاع شما همین اوکراین خودش حامی حمله ناتو به صربستان استقلال کوزوو بود. چشمش کور. بگذارید این بلا سر خودش بیاید. اما جهت اطلاع شما انقلاب مصر هم آمریکایی بود. فقط برای تخلیه مردم مصر و آوردن مجدد یکی بدتر از مبارک
  • خسرو IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 4
    سلام به دست اندرکاران مشرق. به عنوان یک خواننده دائم اخبار و تحلیل های شما، بارها در ذیل مطالب تان نوشته ام که اصلاح طلبان یا کلا نئولیبرال ها را "چپ" نخوانید و ناامید. چپ به نیروهای سیاسی عدالتخواه و ضد استعماری و ضد امپریالیستی اطلاق می شود. اینها دست راستی هستند! چرا اصلاح نمی کنید؟! با تشکر
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      5 0
      درست می گویید. اما دلیلیش این است که از اول انقلاب جریان به اصطلاح مجاهدین خلق و حاهدین انقلاب و هدفی ها باند سید مهدی هاشی و خط 3 خود را سوسیالیست نامیده و امثال شهید بهشتی را لیبرال و آمریکایی می نامیدند. البته حالا دنیا عکس شده و همان هدفی ها غلامان حلقه به گوش آمریکایند.
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 0
      اینها کمونیستهای آمریکایی هستند! آموخته ها و تفکرشان کمونیستی ولی تا پای جان از نئولیبرالیسم دفاع میکنند
  • اس SE ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    بابا دمت گرم خرم. ۳۰ سال سیاسی بودی نفهمیدی شفافیت امریکایی یعنی چی ؟ وعیدها ی دروغین و خالی بودن ادعاهای انها (پشتیبانی)، به دولت اکراین ، شد دلیل شفافیت .
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    چپ ها مظهرفسادواستفاده اولیه ازسرکوب وسرگردانی درانتخاب هستند
  • حاج حسین IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    خرم همیشه تلاش می کند که با صغرا و کبرای تامربوط نتیجه نامربوط تر به دست بیاورد مانند آن چی چی کلامشون.
  • ساسان IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    ألم تر كيف فعل ربك بأصحاب الفيل! ألم يجعل كيدهم في تضليل! اون موقع هم هیچ کس نمی تونست باور کنه ابرهه با لشکر حجیم و قدرتمند زمان خودش شکست بخوره ولی خدا با پرستو!!!!!! با پرستو خوار و ذلیل ش کرد! هژمونی آمریکا فروریخته آقایان غرب پرست! و أن الارض يرثها عبادي الصالحون و نه عبادي الآمرکلئیون و نه غرب گداییون و نه.....‌.پایان
  • DE ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    5 2
    کسانیکه در ایران سگ نگهداری میکنند میخوان پز بدن که مثل غربی ها هستند در صورتیکه آدمهای درست حسابی نگهداری سگ را درست نمیدانند . در اروپا و امریکا از ۱۰ نفر سگ باز ۹ نفرش از جوانان و مردمان بیکار الکلی و معتاد هستند .
  • اکبر IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 1
    نفرین برغربگراها . خجالت بکشیدکه بازازغرب حمایت می کنید.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 1
    روسیه عهدشکنی کرده، آمریکا و انگلیس چه کار کنن؟
  • US ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 3
    در باره خبر مربوط به مزاحمت سگ بازها برای اورژانس تهران- یک پیشنهاد دارم : واحدی مستقل از اورژانس پزشکی - تحت عنوان اورژانس دامپزشکی برای کسانی که پت در خانه دارند تاسیس شود که کسانی که حیوان خانگی دارند در صورت نیاز از آن مرکز استفاده کنند البته ذکر چند نکته ضروری است یکی اینکه مرکز اورژانس دامپزشکی میتواند بخش خصوصی باشد و هزینه ایی بر روی مراکز دولتی نباشد در واقع کسی که حیوان خانگی دارد باید هزینه آن را هم بپردازد. دوم اینکه قوانینی برای دارندگان حیوان خانگی به تصویب برسد که چنین اشخاصی مسئولیت مشکلاتی که حیوان خانگی شان ایجاد میکند را بپذیرند و از نظر قانونی جوابگو باشند. به این ترتیب کسانی که میخواهند لاکچری زندگی کنند باید هزینه ها و مسئولیت های این سبک از زندگی را تقبل کنند.
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 2
      بعضی مراکز دامپزشکی اورژانس دارن. مسئله اینجاس که سگ بازها کلا اهل مزاحمت بار میان و البته اهل پول دادن به جاهای خصوصی هم نیستن.
  • مسعود IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 3
    مشرق بد دهن.
    • شیوا IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      2 1
      ای نادان ! این کامنتها داره از دهن مردم در میاد نه از دهن مشرق خخخخخخ تازه مشرق همش سانسور می کنه . خود من کامنت گذاشتم به حیوان خانگی و صاحبش فحش دادم ، مشرق سانسور کرده
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    5 0
    آمریکا حتی اگر انواع تضمین‌ها را هم بدهد، هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نمی‌کند، مگر بعضی تحریم‌ها را که لغو آن به نفع خودش و به ضرر ما باشد؛ لذا هرگونه توافقی فقط برای محدودسازی صنعت هسته‌ای ما و فریب‌کاری مجدد است. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا یک ضرب‌الاجل معین برای لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن تعلیق کنیم؛ چنانچه این سیاست قطعی تا آن زمان اجرا شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم.
  • نیما IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 2
    سگ بازی کار یزید است
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 2
    برجام خوب و درست اجرا شد آقای ترامپ خرابکاری کرد آن را به گردن مسئولین ایرانی نندازید مشکل این بود که ما مطابق ذات ایرانی چوب اعتماد کردن را خوردیم و ترامپ رفتار نابخردانه ای انجام داد
  • ناشناس IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    لازم بود جنگ به اروپا كشيده شود به ديگر كشورهاي اروپايي هم جنگ كشيده خواهد شد. چوب خدا بي صداست.
  • رضا IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    افرادی مثل خرم و زاهد واقعا چقدر هستند.که عملا طرفداری غرب را میکنند.اگه ناتو مقصرنیست پس کی مقصره؟ناتو امده چسب بقل گوش روسیه میخواهد پایگاه بزنه
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    غربزدگان در کف زباله دان تاریخ هم سرافکنده هستند.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 1
    روسیه و پوتین دشمن بشریت هستند...حمایت از این جانی ها جنایت هست
  • قاسم کریمی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    اینکه با این همه ماهواره های جاسوسی بتوانند اتفاقی رو پیشبینی کنند شفا فیت اسمشه از کرامات شيخ ما اينست شيره را خورد و گفت شيرين است از کرامات شيخ ما چه عجب پنجه را باز کرد و گفت وجب
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    دم خروس بیرن زد
  • ایرانی اصیل IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    این اصلا ح طلبان بجز نواختن طلب توخالی کاری دیگر از اینها بر نمی اید
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 5
    فقر و نکبت و انزوای بین المللی فاتحه کشور را خوانده بعد از اصلاح طلب و اصولگرا حرف می زنید
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      4 1
      از آلبانی چه خبر؟
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 1
      نکبتی بالاتر نفس کشیدن امثال تو در عالم وجود ندارد.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    علی خرم همونیه که ازفردی باعنوان جعلی دکترعلی اکبری مدعی انرژی درمانی حمایت همه جانبه میکرد!
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    چقدر پر رو هستند! انگار که پدرشان گدای در خانه آمریکا بوده که بوده.
  • DE ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    سالهادل طلب جام جم زمامی کرد...وآنچه خودداشت زبیگانه تمنامی کرد.ب
  • محمدایوب IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 1
    در حکیمیه پشت پمپ بنزین بلوار بهار کلینیک حیوانات باز کرده اند ودرب آن دردرون پارک باز می شود پارک ریحانه النبی. در این پارک فقط یک درب باز میشود آنهم کلینیک سگ و گربه شهرداری کجایی
  • ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 1
    شما نیز برای روسیه ماله کشی نکنید بخدا زشته ،
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 1
    با سلام باصطلاح دکتر و روشنفکر و . . . یه مقدار از آینده نگری , یاد بگیرید . . . از خواب بیدار شید . . .
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 1
    به این دو تا اصلاح طلب بگوئید که این حرفهای با یدن نشانه شفافیت امریکاست؟ ! در باره نامردیهای غرب بویژه آمریکای جنایتکار در یمن، عراق، سوریه، لیبی، ویتنام، فلسطین، و... چرا خفقان گرفته اید؟
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 3
    احسنت بر مشرق واژه سگ باز واژه پسندیده ای برای این جماعت نادان هست
  • ایرانی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 3
    روس ها جنایتکاراند به مردم بی‌پناه واوکراین شبیخون زده وزنان وکودکان وغیر نظامیان رو کشتار می‌کند.
  • hojjat IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 1
    از دیگر نشانه های شفافیت آمریکا این بود که قبل از مورد اثبت قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس به خلبان هواپیما گفته می خواهیم به شما شلیک کنیم . اف به شرف نداشته مزدوران . ننگ بر گرگهای در پوست بره
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 3
      واقعا شماانجا تشریف داشتین عجب ارباب گولی مگولی خخخ
  • رضایی US ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 3
    از شما جز بد پراکنی انتظاری نیست.
  • دوستار حیوانات IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 2
    سلام علیکم ، احترامأ خواهشمندم ، سگ ستیزی را متوقف کنید . در کل دنیا یک اورژانس همه کاره موجود می باشد که برای انسان ، حیوان ، حوادث غیرمترقبه و امثالهم می باشد ، متأسفانه در میهن عزیزمان جمهوری اسلامی ایران ، اینگونه اورژانس موجود نمی باشد .
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 1
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 2
    اصلاح طلیهابفهمند امریکا بودکه جمهوری اسلامی نوپا.ارتش ازهم پاشیده بودسازماندهی نشده بود.سپاه تازه تاسیس بودصدام راهارکردبه جون ایران انداخت ۸سال جنگ راتحمیل کرد.کشتی های نفتی رابه اتش کشید.هواپیمای مسافربری رازد افتخارکرد.داعش راامریکا درست کرد بعد ازعراق وسوریه هدفش ایران بود.سردارراشهید کرد.به بهانه هسته ای تحریم کرو.برجام رااحمقهای اصلاح طلب نخوانده تصویب دراخرامریکاخارج.هسته ای ایران نابود.و...هزاران خیانت و..الان هم نفت سوریه وعراق رامیدزدد.پس اصلاح طلبها درواقع شریک امریکا وداعش هستند.بایدنابودشوندوخواهندشد.اگرحکومت هم نکندروزی مردم علیه شماانقلاب خواهندکرد
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    5 2
    اصلاح طلبهای ... اتش گرفتند از حمله اکراین ولی درکنارشان هرروزهزاران کودک یمنی وفلسطینی چندیت سال است ب خاک خون کشیده میشن خفه خون گرفتند
  • خسرو IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 2
    این اصلاح طلبان چنان در رفاه بسر میبرند که فقط شبکه های من و تو و اینتر نشنال در کاخها به آنها برنامه شفافیت یاد میدهد و همانند دخترکان لوس و ننر و بی خبر از همه جا صحبت میکنند و جالب است که طرفدار هم دارند
  • فرزاد IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 2
    مشرق صددرصد حرفهای درستی زده اصلاح طلبان منافق که هرروز حرفهای شان را عوض میکنند کارشان شده نفاق ودودستگی و اختلاف افکنی درکشورباید خجالت بکشنداصلاح طلبان باید با این نفاقشان برن
  • FR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 3
    اصلاح طلبها کلا خودشان را از هرنوع تفکری بی نیاز کرده اند هر اتفاقی با هر درجه از اهمیت و بهر دلیلی در داخل کشور و در جهان بیفتد اینها کافی فقط کلید مخالفت با نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را فشار بدهند !
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    هیچوقت از خودت پرسیدی که سلاح شیمیایی رو کی به صدام داد؟ بعدش میخواستن قبل از حمله به عراق مطمئن بشن که هیچ نوعی از سلاحهای کشتار جمعی نداره ، بعد که مطمئن شدن باز هم ادعا کردن که عراق سلاح کشتار جمعی داره و به این بهانه بهش حمله کردن و بعدها کولین پاول اعتراف کرد که در اینمورد به دنیا دروغ گفتیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! کولین پاولو میشناسی؟
  • سید IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 3
    غرب گرای که عمدتاً اصلاح طلبان بی درد شکم سیر است در مقابل هر حرفی که کدخدا را ریر سوال ببرد و مطابق میلشان نباشد واکنش نشان میدهند و انتن هایشان تیز می شود
  • SE ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 1
    به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست. عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست. هنر آقای خرم اینست که جای خدای سعدی را با خدای خودش امریکا عوص کرده است.
  • معلم IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 2
    صدام وحزب بعث حلبچه رابا چه سلاحی قتل عام کردند؟ایا سلاح کشتا جمعی نبو ،!!
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 0
      اگر قرار بود به جلبک توضیخ دهیم تا حالا فهمیده بود که در جریان تحریمهای سازمان ملل و تحت نظارت او عراق همه ن سلاح ها را نابود کرد. یعنی دهسال بعد از ماجرای حلبچه. حالا چه کار کنم که از آمریکاییها هم آمریکایی تری؟
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    دوباره نوکرای غرب برای ماله کشی به صف شدن به خداهیچ امریکایی به اندازه شما خاینااینقدرمجیز امریکارونمیگه خجالت بکشید
  • سیدهادی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    با جریمه چند ریالی معلومه فردا سگ ها و سگ بازها امنیت نمیذارن باید جوری جریمه قرار داد که جرئت سگ داری و سگ بازی در نطفه خفه شه
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    بابا ۱قانون واسه این سگ بازا بذارن سگاشون به بعضیا حمله میکنن یا میترسوننشون اینکه نمیشه.تو اروپا و‌امریکا کلی قانون هست که طرف با سگش بیاد یکیشونو رعایت نکنه بیچارش میکنن.اینجا هیچی به هیچی بعد میگن ازادیم نیست
  • Majid Javadi US ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    این ستون پنجمی های ما مثل آقای زاهدی و بقیه غربگداها بیشترین خطر برای ایران هستند. به امید روزی که نظام پاکسازی این افراد رو شروع کند.
  • هاتف IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    اتفاقا این صداقت امریکاست که این بنده خدا رو کشته مگه نمیدونستید .....
  • آزاد IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 3
    به کوری چشم پوتین وپوتین پرستان مردم اکراین مقاومت خواهند کرد ومشت محکمی بردهان یاوه گویان روس پرست خواهند زد.چه داخلی وچه خارجی.ببین کارکشورامام زمان به کحاکشیده شده که شدن طرفدار داعش وطالبان و روسیه جهانخوار.
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 1
    به شما چه مربوط صلاح مملکت خویش خسروان دانند
  • حسن IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    چقدر بعضی ها دوست دارن احمف به نظر بیان...اینکه آمریکا ساعت حمله رو گفته پس خیلی خوبه..
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 1
    امریکا کشوری آزاد و با دمکراسی است در انجا نمی تواند رئیس جمهورش دروغ بگوید. در روسیه دیکتاتوری است پوتین رئیس جمهور مادام العمرش همه کاره است مجلس و نماینده و قوه قضائیه همه کشک هستند تصمیم تصمیم پوتین است و خیلی شبیه ما هستند
  • Fara hare IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    بعضی ایرانیا میان جواب کامنت کمپ نشینا آلبانی تلاویو اعتدال ریاض رو میدن.بابا اینقدر خودتان رو خسته نکنید این فیوک کمپ نشین برای ارباب سعودی وغربی شأن دارن کارشون رو انجام میدن وبه پاسخ شما هم اهمیتی نمیدن.
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    از هرچه بگذریم، (( دشمن دشمن من، دوست من است...... ))
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 1
    نه شرقی ونه غربی.... پاینده باد ایران ...درجهان بدون جنگ وصلح
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    سید علی خرم . و فیاض زاهد شما دو نفر از مفت خورهای بدون دقه دقه کشور ما هستید.تفکرتون همیشه غربی بوده.چون منافع شما و هم فکراتون درغرب هستش بخاطر همین همیشه و در همه حال همسو با امریکا و اروپا سخن میگویید.ای غرب گراهای کم عقل و درک وفهم.شرمتون باد. خجالت بکشید.که همیشه از شیطان بزرگ حمایت کردید و میکنید.
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    سکوت لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس