آیت‌الله نوری همدانی

امام جمعه اهواز اخیراً گفته است: برای تامین آب غیزانیه در دولت قبل شعارهای بسیاری داده شد ولی آب شربی که به این منطقه آمده تنها کفاف چند ساعت در شبانه روز است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

راهگشایی آخرالزمانی یک مرجع تقلید در مقابل جبهه مقاومت

"ایرانیان مقیم غیزانیه" نیازمند هواپیمای اختصاصی! / راهگشایی آخرالزمانی یک مرجع تقلید در مقابل جبهه مقاومت

آیت‌ا... العظمی نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید در پیامی به همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» تأکید کرد: اصولا هر حرکت ارزشمند که در عالم به وقوع می ‌پیوندد، دارای یک انگیزه و یک الگوی ارزنده است، در این میان حرکت‌های انقلابی و جهادی به این موضوع دقت نظر بیشتری دارند و عمدتا دنبال اینکه حتما به پیروزی ظاهری دست پیدا کنند نیستند؛ بلکه در پی اثرگذاری آن و گرفتن نتیجه مطلوب به نفع دین می‌باشند.

به گزارش شفقنا، وی همچنین تصریح می‌کند:‌ سردار سلیمانی را حقیقتا یک الگو ارزنده و به عنوان یک انسان منتظر می‌توان معرفی نمود. شخصیتی که با تمام وجود توانست فرهنگ اسلام و شیعه را در خود پرورش دهد، میدان جهاد در راه خدا و دفاع از مظلوم بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی و مبارزه با استکبار و ظالمان و ستمگران را زمینه‌ساز ظهور می‌دانست و به معنای واقعی کلمه سخن امام راحل را درک کرده بود که این انقلاب زمینه ساز ظهور است.

آیت‌ا... نوری همدانی می‌افزاید: او توانسته بود فرهنگ اهل بیت(ع) را منتشر کند و شخصیت ممتاز او ثابت کرد چراغ راه سعادت بشر ولایت و درک موقعیت امام جامعه است، بنابراین توصیه من به همه عزیزان این است که همه باید برای زمینه سازی ظهور مصلح کل تلاش کنیم و امروز تقویت جبهه مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار همان زمینه‌سازی برای ظهور است.[1]

*بیان راهبردی این مرجع تقلید در "ارتباط مستقیم بین تقویت جبهه مقاومت و زمینه‌سازی برای ظهور" مفهومی است که ابواب جدیدی را خاصّه در مقابل متدینین می‌گشاید.

به این معنی که جبهه مقاومت نیز در ادامه نظام جمهوری اسلامی زمینه‌ساز ظهور است و هریک از ما وظیفه داریم با هر امکانی نسبت به کمک و تقویت این جبهه اقدام کنیم.

یعنی جبهه و محور مقاومت منفک از زندگی یکان‌یکان ما نیست و ما مردم نیز نسبت به تقویت آن به هر صورت ممکن وظایفی داریم.

تأکید آیت‌ا... نوری همدانی بر تقویت محور مقاومت و زمینه‌ساز بودن آن برای ظهور همچنین آزمونی است که میزان محبت و انتظار هریک از ما نسبت به حضرت صاحب‌الامر (عج) را نیز مشخص می‌کند.

***

این سرزمین همچنان کم‌آب است

"ایرانیان مقیم غیزانیه" نیازمند هواپیمای اختصاصی!

"ایرانیان مقیم غیزانیه" نیازمند هواپیمای اختصاصی! / راهگشایی آخرالزمانی یک مرجع تقلید در مقابل جبهه مقاومت

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز طی سخنانی در افتتاحیه طرح آبرسانی به چند روستای توابع اهواز گفته است:

"برای تامین آب در غیزانیه که شامل ۸۵ روستاست در دولت قبل شعارهای بسیاری داده شد ولی آب شربی که به این منطقه آمده تنها کفاف چند ساعت در شبانه روز است"!

به گزارش ایرنا، او همچنین تصریح می‌کند: ورود سپاه پاسداران به منظور کاهش مشکل آب شرب خوزستان قابل تقدیر است و موجب رضایت مردم استان شده. [2]

*آیا این سخنان امام جمعه اهواز می‌تواند زنگ‌های هشدار را برای مسئولان دولتی به صدا دربیاورد!؟

این سؤالی است که پاسخ آن با اهتمام جدی مسئولان و یا تعلل آنها در قبال این مسئله، خیلی زود مشخص خواهد شد.

دقت شود که مسئله کم‌آبی در غیزانیه پیش از این موجب جنجال‌های فراوانی شد و تا مدت‌ها توانست ذهن افکار عمومی را به سمت خود معطوف کند.

بازتولید دوباره بحران از این مقوله حتما موجب سرخوردگی و ناامیدی مردم از مسئولان خواهد بود...

این مسئله واضح است که بحث کم‌آبی در غیزانیه همانقدر لازم به توجه است که جنگ در اوکراین و ایرانیان مقیم این کشور.

***

1_ https://fa.shafaqna.com/?p=1331342

2_ irna.ir/xjHKpG

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    4 10
    عجب
  • علی IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    14 1
    مسئولان دولتی وقتی برای این کارها ندارند . فقط می گویند باید چنین و چنان شود . چه شخصی این بایدها را اجرایی خواهد کرد خدا می داند . شاید هم روزی به صورت اتفاقی انجام شود یا کلا صورت مسئله پاک شود آنوقت شعار می دهند معجزه ما بوده . دقیقا کاری که بانک مرکزی هنگام سکون یا کاهش نرخ ارز که عمدتا ناشی از شایعات مداکرات است انجام میدهد و همه اتفاقات را مصادره می کند اما وقتی نرخ بالا می رود هیچ اثری از رییس محترم بانک نیست
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    22 1
    تامین آب، غذا، امنیت ، تحصیل رایگان و... از مقدماتی وظایف و مسولیت دولتها در برابر آحاد جامعه است و هر گونه کوتاهی دولت ها و به هر دلیل بایستی به ملت پاسخگو باشند.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      1 1
      بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد خخخخخخخخ
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      4 1
      تامین آب، غذا، امنیت ، تحصیل رایگان و... از وظایف دولتهای سوسالیستی است و اقتصادهای سرمایه داری وظیفه ای در این خصوص ندارند.
    • DE ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      1 0
      برای انجام این هدف 50 درصد بارش رو ی دولته و 50 درصد بار روی دوش مردمه. تو کشورهای اروپایی با اینکه خودشون رو پاره پوره میکنن مشارکت 50 تا 60 درصدی مردم رو حتی به هرشکلی اجباری کردند وگرنه غیر از این اینجا سنگ روی سنگ بند نمی شد. افرین به غیرت و همت سپاهی های جهادگر چشم وچراغ امید ایران. دست شما رو باید بوسید.
  • وطن دوست IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    6 2
    این از ای و ان از خورو هایی که دهها هزار نفر سالی کشته می شوند ان از سیستان ان از کردستان ان از بی کاری ان از قیمت مسکن به کی بگیم به چه بنازیم
  • ارش IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    6 1
    واقعا،، حاج آقا راست میگه،، بچه مایه دارها چه در اوکراین باشند و چه در ایران، خونشون مثل اینکه رنگینتر از بقیه ی مردمه
    • DE ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      3 0
      لطفا مجلس محترم قانونی تصویب بشه که فرستادن هر نوع ارز ازاد و یا دولتی از طرف خانواده دانشجویان مقیم خارج از ایران منوط به گرفتن ضمانت مالی و سند مالکیت از هرکدام از این خانواده ها باشه. آزاد شدن سند مالکیت منوط به بازگشت این دانشجویان و خدمت 4 ساله در مناطق محروم و انجام خدمت سربازی باشه. تا وقتی که این اقدام انجام نشه توازون بوجود نمیاد و تبعیض هست و دست قوه مجریه دراین باره باز نیست.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    19 0
    مردم این منطقه ازایران بیشترازاینهاحقشونه وخداییش کم توقعترین هم بودن درحالیکه منابع نفت وگازبیشترازاین مناطقه ودرامدحاصله صرف جاهای مرفه میشه واین بنده های خدابراکمترین ومسلمترین حقوقشون گرفتارن
    • DE ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      2 0
      کلا نظر شما متین و صحیح است و محروم زدایی باید در کل کشور انجام شود لیکن ایران به کل ایرانی ها تعلق دارد بخاطر همین هم وقتی به خوزستان حمله شد از کل ایران آمدند و جان خود را فدا کردند تا خوزستان خوزستان بماند و ماند . و در حقیقت نباید فقیر و نیازمندی در جای جای ایران منجمله خوزستان وجود داشته باشد. سئوال : اگر اوضاع اقتصادی خراب است پس این 32 سال بخور بخور و غارت اصلاحات و غربگداها و اشرافیون از کجا آمده؟؟ چرا برای آنها هست و برای مردم عادی نیست؟
  • مجید IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 7
    دولت فعلی چرا کاری نکرده؟؟!!
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 9
    فعلاً بزرگترین مشکل، حمایت مستشاری و تسلیحاتی خاص از ارتش سرخ روسیه، مسئولان باید زود دست به کار شوند، اگر ارتش روسیه نتواند اوکراین را شکست، کل منطقه خاورمیانه و شرق آسیا فرو خواهد پاشید و تجزیه خواهد شد.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 7
    از ساخت یک میلیون مسکن آقای رییسی چه خبر؟؟ انشاءالله که دروغ و شعار نباشه.
    • علی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 0
      اون موقع نمی‌شد همین کار رو انجام بدن ؟
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 2
    اول که قرار شدنفت وگاز وبرق و آب و تحصیل مجانی بشه اوضاع این شد ..غیزانیه کیلویی چنده پدرجان ‌. خوش باوری و ساده لوحی تا کی؟؟
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 2
    اگر چهارتا از جوانان همین غیزانیه آلوده خلق عرب یا وهابیت شوند مقصر اصلی نبود عدالت اجتماعیست
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 1
    نظرتون در باره قولهای اول به مردم و علت بیکاری جوانان و فقر ملت فقیر و دارائی ایران به اعراب چیست
  • نوذر محمودی برام IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    یک زمانی در شهرستان مسجد سلیمان برای کلیه مناطق ومحلات اب بصورت ساعتی توزیع میشد ومردم مخازن ذخیره اب برای بیست وچهار ساعت در شبانه روز داشتند تا نوبت بعدی حالا هم یک خط لاین اب اصلی بکشند واز ان خط لاین انشعاب بصورت یک اینچ برای سایر روستا ها بگیرند و ساعتی به هر روستا اب رسانی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس