میزان افزایش حقوق معلمان بر اساس نظام رتبه بندی

تشکل اصلاح‌طلب "انجمن اسلامی معلمان" اخیراً طی بیانیه‌ای خواستار رفع حصر از فتنه‌گران شد و نیز اوکراین را کشوری مستقل خواند که مورد تجاوز روسیه قرار گرفته است!

سرویس سیاست مشرق _ یک تشکل اصلاح‌طلب موسوم به "انجمن اسلامی معلمان ایران" اخیراً به بهانه آغاز دوره ششم فعالیت شورای مرکزی این تشکل بیانیه‌ای را صادر کرده است.

بیانیه‌ای که البته در روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیز منتشر شد و مورد توجه این رسانه قرار گرفت.

در بخشی از بند ششم این بیانیه 6 بندی می‌خوانیم:

" انجمن اسلامی معلمان ایران در آغاز فعالیت دوره ششم خود، ضمن محکوم کردن روندهای نادرست و غیرسازنده در سیاست داخلی و سیاست خارجی از حقوق حقه همه اقشار جامعه و معلمان و مطالبات منزلتی و معیشتی فرهنگیان اعم از بازنشسته و شاغل و غیر رسمی و اعتراضات صنفی و قانونی معلمان حمایت کرده و خواستار آزادی معلمان زندانی هستیم که در دفاع از حقوق قانونی این قشر بازداشت و زندانی هستند؛ همچنین جذب، استخدام و به‌کارگیری نیروهای ناکارآمد و کارمندان مازاد ادارات و طلاب از مجرای غیرقانونی و غیرتخصصی را موجب آسیب به نهاد تعلیم و تربیت و نهاد دین می‌دانیم.
 

ما مجدانه خواستار رفع حصر مهندس میرحسین موسوی و دکتر زهرا رهنورد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی کروبی پس از 12 سال حصر غیر قانونی هستیم و تجاوز نظامی روسیه به کشور مستقل اوکراین را قاطعانه محکوم می‌نماییم"!

بند پنجم بیانیه مذکور نیز خواندنیست...

آنجا که می‌گوید:

"مجلس و دولت به‌جای پرداختن به امور مهم و بحران‌های اقتصادی و معیشتی و اخلاقی، مهار تورم و گرانی کمرشکن و افزایش سطح قیمت‌ها و رفع عزتمندانه تحریم‌ها و احیای برجام، به حذف ارز 4200 تومانی روی آورده و دغدغه خود را در طرح ضایع «صیانت از فضای مجازی» بر محدودیت اینترنت جهانی و فضای تعاملات و معاملات و کسب و کارهای دیجیتال و گردش آزاد اطلاعات و نگهداری حیوانات خانگی و افزایش جمعیت و... قرار داده است. "

در قسمت دیگری از این بیانیه همچنین آمده است: مجلس و دولت به اصطلاح انقلابی و مردمی، به‌رغم وعده‌ها؛ در عمل جز بر درد و رنج روزافزون فرهنگیان نیافزوده‌اند! [1]

در حاشیه بیانیه سیاسی "انجمن اسلامی معلمان" / به اسم فرهنگیان به کام اوکراین!

تصاویری از تجمعات اخیر برخی فرهنگیان

*از شوربختی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران وجود برخی احزاب و گروه‌های سیاسی است که هیچ کارنامه‌ای در بحث اجرا و بهینه‌کردن زندگی مردم ندارند اما در عوض به اندازه یک مثنوی هفتاد من کاغذ؛ سوابق گرانسنگی در سیاست‌بازی، حرافی و تقلا برای مخدوش کردن امنیت مردم و ایران عزیز دارند.

جالب است که در تصور اولیه از بیانیه مذکور قرار است صحبت‌های نمایندگان فعال معلمان در بیان مطالبات قشر فرهیخته و فرهنگیان عزیز را بخوانیم اما چیزی که در واقعیت رخ داده؛ حرف‌های ضد انقلاب، مطالبات مهره‌های پیر و سوخته فتنه 88 و البته تحلیل‌های من‌درآوردی پیرامون جنگ اوکراین و روسیه است که به گوش می‌رسد.

جالب آنکه نویسندگان این بیانیه همچنین نتوانسته‌اند عصبانیت خود را از حضور نیروهای ارزشی و متدین در متن آموزش و پرورش نیز پنهان کنند و مدعی جذب طلاب از مجاری غیر قانونی در نهاد تعلیم و تربیت نیز شده‌اند. ادعایی گزاف که به نظر می‌رسد از روی "جنجال بی‌محتوای بورسیه‌های غیر قانونی"! کپی شده است.

از سیاست‌بازانه بودن این بیانیه همین بس که خنجر به شکم خویشتن نیز زده است و کرارا با به کار بردن عبارت "مجلس و دولت" و طعنه‌ی "به اصطلاح انقلابی"! عملا خود را در مقابل حاکمیت کشور نیز قرار داده است و بی‌پروا از اینکه طعنه‌زدن به نهادهای حاکمیتی چه ربطی به نمایندگی از قشر فرهیخته دارد؛ مشغول اجرای اوامر مطاع اعضای هسته سخت اصلاحات است.

آن بیانیه و این حقایق نشان از آن دارد که خطرات بزرگی در کمین فرهنگیان و قشر فرهیخته جامعه نشسته است. خطراتی که اگر با هوشیاری فرهنگیان و بصیرتِ تشخیص دوست از دشمن همراه نباشد؛ بسا که سبب‌ساز خطرات بزرگی باشد.

فرهنگیان عزیز ایران و حاضران در وزارت آموزش و پرورش باید بدانند که رخ نویسندگان اصلی این بیانیه در صبح روز رسیدن به هدف و پس از پا گذاشتن بر شانه‌های فرهنگیان است که عیان می‌شود. و صد البته آن روز که می‌تواند طلوعی خونین در "فتنه اقتصادی" باشد دیگر برای شناخت این مردان پشت پرده که نه دلی در گرو ایران دارند و نه وقعی به فرهنگیان و مطالبات آنها می‌گذارند، دیر است.

پس خردمندی و درایت حکم می‌کند که تا دیر نشده؛ چنین حرکات تندروانه، خالی از فرهیختگی و منعزل از فرهنگ و آموزشی که مایه وهن معلمان عزیز جامعه است بلافاصله از سوی فرهنگیان عزیز رصد شده و فاصله‌گذاری عمیقی با آنها صورت پذیرد.

ذکر این نکته ضروریست که حل شدن مشکلات اقتصادی که همه قشرهای جامعه با آن درگیر هستند صرفا در فرایندهای منطقی و قانونی ممکن است نه در کانال‌های تندروی و معارضه با نظام اسلامی.

***

1_https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/print/182406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • خرز‌و IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    8 24
    کاملا حرفاشون منطقی و خواست اکثریت مردمان است. یعنی چه طلبه ها را به جای معلم به مردم قالب میکنند
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      13 7
      پدر من معلم هستند. خودم نیز دانشجوی معلمی و مهندسی در دانشگاه شهید رجایی هستم. اما طلبه و روحانی سال ها درس می خواند عربی ، دینی ، فلسفه ، منطق در حد عالی و سطح بالا. آنها هم صلاحیت معلمی دارند. پس چه فرقی دارد ؟
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      13 3
      من طلبه نیستم ولی همون طلبه ها هم تمام مراحل آزمون اعم از امتحان کتبی ، مصاحبه و آزمایشات پزشکی و گزینش نهایی رو می گذرونن همین سری قبل هم خودم و هم یکی از دوستان طلبه ام هر دو این مراحل رو رفتیم البته در دو رشته جدا ایشان قبول شد الان رفته سر کار اما من نه . تبعیضی هم ندیدم که بین ما صورت بگیره
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      30 6
      تدریس درس دینی را یک معتقد باید انجام دهد تا در گفتارش صداقت موج بزند نه کسی که به ناچار و بدون علاقه و انگیزه این رشته را در دانشگاه خوانده است و با حداقل نمره مثلاً مدرکی دست و پا کرده است و دورویی از تمام سکناتش می بارد! البته تعداد معدودی از دبیران این درس چنین هستند وگرنه اکثریت شان دبیران شایسته ای هستند و بی کار هم نیستند! ضمنا! تو و چند نفر دور و برت نمی شوید اکثریت مردم! اگر هم سواد داشتی مردم که اسم جمع هست را جمع الجمع نمی کردی !!!!
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      8 3
      تدریس درس دینی را یک معتقد باید انجام دهد تا در گفتارش صداقت موج بزند نه کسی که به ناچار و بدون علاقه و انگیزه این رشته را در دانشگاه خوانده است و با حداقل نمره مثلاً مدرکی دست و پا کرده است و دورویی از تمام سکناتش می بارد! البته تعداد معدودی از دبیران این درس چنین هستند وگرنه اکثریت شان دبیران شایسته ای هستند و بی کار هم نیستند! ضمناً تو و چند نفر دور و برت نمی شوید اکثریت مردم! اگر هم سواد داشتی مردم که اسم جمع هست را جمع الجمع نمی کردی !!!!
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      6 2
      یه دروغی بگو که خودت هم شاخ درنیاری.
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      10 4
      اکثریت مردم بچه هاشونو تحویل اموزش و پرورش میدن بی دین تحویل میگیرن چون دروازه استخدام معلمها دقیقا در سال اخر دوره خاتمی و روحانی باز شده که افراد اصلاح طلب و ضد دین رو وارد بدنه ا. پ کردند. و چون سواد ندارن لذا با توهین دین و میهن وقت کلاس رو پر می کنن
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 1
      آموزش و پرورش بچه هاتون رو بی دین نکرده، لطفا نگاهی به خودتون و رفتارهاتون به عنوان والدین بیاندازید!
    • DE ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      3 0
      طلبه هرچه هم باهوش و استعداد و نخبه باشد حق ندارد معلم شود چون با سند ۲۰۳۰ اصلاح طلبان در تضاد است. بجای طلبه از آخوند انگلیسی و آخوند اشرافی و آخوند اسلام امریکایی استفاده شود اصلاح طلبکاران راضی میشوند چون اینها خود سند زنده ۲۰۳۰ هستند. هرچه در جامعه بی دینی بی فرهنگی و ضدیت با ولایت فقبه بیشتر شود شانس رای آوری اصلاحات و اشرافیون بیشتر میشود. قابل توجه مسوولین تا علت اصلی اصرار و پافشاری اصلاح طلبان به استحاله فرهنگی را بدانید.
  • رمضانعلی محمدیان IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    10 2
    خبرنگاری بین اینها میرفت معلوم میکرد چند نفرشان معلم هستند همکاران معلم زیادی دیدم قویا"با حصر مخالف بودند وحداقل اعدام را برای اشراف فتنه گر مناسب میدانستند
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    13 1
    همانهایی هستند کاز برجام حسن روحانی پشتیبانی کردند چرا عده ای در سلک فرهنگی بوق چی امریکا وغربند .
    • علی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      1 3
      بجز برچسب زدن دیگه چی بلدی
  • عبدالله مومن IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    13 0
    افساداتی را بجز در نقش نوکر آمریکا و اسقاطیل نمی بینی
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    7 0
    فرزندان ایرانیم .با دین و با ایمانیم. خاک پاک ایران را .برتر ز جان می دانیم
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    14 1
    این انجمن شیطانیست نه اسلامی،بلا درنگ بایداخراج شوند،این حداقل خواسته والدین است که از انحراف فکری فرزندان خود توسط این شیاطین،نگران هستند!! اعضای بهایی نفوذی در جامعه فرهنگیان را معرفی و اخراج کنید.
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    8 1
    شکی نیست NGO ها و کانون های به اصطلاح مردم نهاد و مجامع سیاسی به اصطلاح صنفی و دمواتیک از سال 2000 میلادی به بعد در تمام دنیا هدف ایجاد قدرت جهانی آمریکا تاسیس شدند. وقتی هم ارباب دستور بدهد غلامان چاره ای جز ابراز حلقه به گوشی ندارد. والا دیدید که همین نهاد به اصطلاح صنفی، کوچکترین واکنشی به تجاورات سعودی یا اسراییل و یا آمریکا در گذشته نداشت و بعدا هم نخواهد داشت.
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    12 0
    اينگونه نظرات نشانه اثرنفوذهشت ساله قبل است.
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    9 0
    بنده به عنوان‌ معلم خواهش می کنم لطفا اسم اسلامی را از تشکل تان بردارید و به جای آن انجمن دفاع وصیانت از منافع آمریکا وضد انقلاب بگذارید چون بیانیه شما عینا مطالب در خواستی استکبار و منافقین است .
  • کوروش IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    8 0
    اسمش باید میشد انجمن غیراسلامی معلمان چون اصلاح طلبان با نظام اسلامی موافق نیستن و دنبال سکولاریته کردن نظام فرهنگی و سیاسی ایران هستن.
  • فرهنگی IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    10 0
    فرهنگی نماد بصیرت ورشد وآگاهی وفرزانگی است نیاز به قیمی مفسدان فتنه جو وبداندیش ندارد و سخنگویی فرصت طلبانه اراذل واوباش را برنمی تابد.این معرکه شارلاتان بازی را زودتر جمع کنید وپی کار خود بروید.فضایی که شهید رجایی ها وباهنر ها درآن تنفس کرده اند وهزاران شهید معلم ودانش آموز آن را عطر آگین کرده است لانه امن گله جغد ان شوم وخفاشان شب پرست نفاق نیست.
  • عرفان IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    8 0
    با سلام خدمت تمامی فرهنگیان به واقع فرهیخته و موقعیت شناس و دشمن شناس. بی شک پشت پرده اجتماعات مطالبه گری معلمان سیاست مداران کج فهمی خوابیده که میخواهند از این پتانسیل عظیم برای رسیدن به مفاصد شوم خود (سوء)استفاده کنند ولی گور خوانده اند. در فتنه سال88 دست این خائنان به ملت و انقلاب رو شده است.
  • رضا IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    14 1
    سلام با عرض معذرت غلط زیادی کردند از جانب معلمان
  • DE ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    6 0
    چرا درباره رنج و درد مردم یمن سوریه وفلسطین بیانیه صادر نمیکنن اینا همون کسانی هستن که شعار نه غزه نه لبنان میدادن حالا هم شعارشان نه غزه نه لبنان جانم فدای اوکراین هست
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    4 1
    اوکراین که متعلق به روسیه بود و لذا اقدام روسیه تجاوز محسوب نمیشه
  • AU ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 0
    اصلا میدون،اوکراین کجاست و کی هستن و چه تاریخچه دارن، یا اینکه فقط اسمش رو میدون؟!
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    كرنا نشان داد كه جامعه به گروهى از مشاغل از جمله معلمان نياز كمترى دارد واكر بخواهند براى انها بايد امكان پيوستن به مدافعان اكرين وجود داشته باشد
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 1
    به عنوان یک دبیر بازنشسته که دوران همه دولت های چپ و راست را با پوست و گوشت لمس کرده از این بیانیه حمایت میکنم
  • اسماعیل IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    بیخود کردن.اسم ما معلما رو بدنام نکنین.مرگ بر فتنه گر ومنافق هرکی که هست.
  • علی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    مطمئنم می خواهند با این متن اعتراض معلمان به رتبه بندی و حقوقشان را سیاسی جلوه دهند و آنها را رسوا کنند.
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    فرهنگیان بصیر، آگاه و مسلط به زمان و شرایط هستند.
  • حاجی اذری IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    چندنفر بنام انجمن اسلامی معلمان،آبروی فرهنگیان کشور را می‌برند.مطمئن باشید فرهنگیان کشور صفشان وعقیده شان وجهتگیری سیاسی واجتماعی شان باشماها متفاوتست .
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    فرزندان ایرانیم .با دین و با ایمانیم. خاک پاک ایران را .برتر ز جان می دانیم
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    بنده با مدرک فوق لیسانس با اینکه یکسال در دانشگاه تدریس کرده بودم استخدام آموزش و پرورش شدم در ابتدا همترازی دانشگاه می گرفتم بعد ها قطع کردند.در طول سی و یکسال خدمت همیشه بالا ترین امتیاز را گرفتم و از تمامی مقامات کشور تقدیر نامه دارم .در مدت سی و یک سال خدمت تنها دوسال پیش بانک ملی دومیلیون وام به بنده داد با اینکه حقوق ما در بانک ملی بود . در طول دوران خدمت من در بد ترین شرایط زندگی می کردم گاهی اوقات بیست پنجم ماه از همسایه پول قرض می کردم .بازار که می رویم خراب ترین میوه را می خرم .دولت حتی یک متر زمین جهت مسکن به من نداد . باور بفرمایید من هزینه درست کردن دندان هایم را ندارم .هیچ جای بدنم سالم نیست .در روز ده قرص باید بخورم پول قرصهایم سر به فلک می کشد . این در حالی است که برادر من با مدرک دیپلم وارد یک اداره شد تاجایی که من سراغ دارم بیش از پنج زمین از دولت گرفته و وام طولانی مدت خرید مسکن .الان هم خیلی ثروتمند است وقتی منزلش می رویم بهترین غذا سرو می شود . آیا این عدالت است .
    • DE ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      0 0
      آنهاییکه 32 سال به افساد طلبها رای دادند و کشور را به این وضع انداختند جواب بدهند. با رای خود یک مشت ندانم کار فشل رانتخوار دلال را آورده اند خراب کرده اتند روی سر مردم هم ما را بیچاره کردند هم خودشان بیچاره هستند. این میان فقط رانت اشرافیون و اصلاحات جیب خود و بر و بچ را پر کرد.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    من بازنشسته فرهنگی هستم .از مسوولین آموزش و پرورش بدی ندیدم. . اما بی عدالتی قانونمند شده زندگی ما را تباه کرد .
  • DE ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 1
    ما مجدانه خواستار رفع حصر مستر چیز چیز ومدافع داماد لردها و دوست شهرام جزایری پس ازخیلی سال حصیر غیر قانونی هستیم و تجاوز نظامی روسیه به کشور مستعقلات رژیم آپارتاید اوکراین را قاطعانه محکوم می‌نماییم"! خخخخ حصر خانگی و حصر اوکراینی ها در خانه شان در یک چیز مشترک هستند در پدید آورنده علت آن یعنی دخالت جورج سوروس صهیونیزم در مصالح و امورات داخلی یک کشور جورج سوروس صهیونیست عزادار حصر خانکی در ایران و حصر مردم اوکراین در خانه هایشان
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    اینجانب هم معلم هستم خواهشن از طرف خودتان بیانیه بدین مطالبه اول وآخر شما ها اینه یا زندانیان سیاسی ویا موسوی آزاد بشه یاتحصن! خوب یادمه تو یجایی به بزرگترهای شما گفتن پاشو از وزیر انتقاد کن بدنش لرزید
  • مجید IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 1
    چرا هنوز هم قبول نمی کنید روسیه متجاوز است و به مردم اوکراین حمله و ظلم میکند؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس