وزیر دولت اصلاحات  علی صوفی

یک فعال اصلاح‌طلب اخیرا تقلا کرده داستان "برجامِ روحانی" را از آغاز تا انجام با تحریف، تعریف کند. این تحریف‌گری اگر با "جهاد تبیین" مواجه نشود؛ حقیقت و تحلیل درست را از جامعه خواهد ستاند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اگر جریان تحریف با جهاد تبیین مواجه نشود...

"تحریف و کتاب‌سوزی" برای جعل تاریخ برجام!

کارنامه افتخارآمیز نظام در توسعه و رفاه به روایت باهنر/ "تحریف و کتاب‌سوزی" برای جعل تاریخ برجام!

علی صوفی، چهره اصلاح‌طلب و از امنای جریان چپ در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون برجام گفته است:

"بیش از یک سال است که ترامپ حذف شده و بایدن روی کارآمده که از همان ابتدا انتظار می‌رفت با حضور او می‌توان به احیای برجام و برداشته شدن تحریم‌ها خوشبین بود. دولت آقای روحانی نیز امیدوار بود که در فرصت باقی مانده بتواند مجددا برجام را احیا کند و ثمره آن را در اواخر کار خود ببینند و ثمره آن را به عنوان یک کارنامه مثبت از خود به جا بگذارد اما دیدیم که به رغم حمایت مقام معظم رهبری، خود مجلس یازدهم مخالف واگذاری این فرصت به دولت روحانی بود و نمی‌خواست که دولت روحانی از این موقعیت برای احیای برجام و توافق مجدد بهره ببرد. به رغم اینکه این فرصت نه فقط برای دولت روحانی که فرصتی برای ملت و کشور بود تا برجام احیا شود و تحریم‌ها برداشته شود اما با تنگ نظری‌هایی که وجود داشت و مخالفت‌هایی که در گذشته به شدت علیه برجام انجام شد این بار هم مخالفت خود را اعلام کردند و سعی کردند که دولت آقای روحانی را از این کار بازبدارند و این فرصت را به دولت بعدی که از خودشان بود بدهند تا این افتخار نصیب مجلس یازدهم و دولت سیزدهم شود."[1]

*این اظهارات در حالی است که اولا مقام معظم رهبری از روز اول بر توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور تأکید داشتند و در مقابل اصرار دولت مشترک روحانی و اصلاح‌طلبان بر مذاکره نیز شروطی را معین کردند که هرگز رعایت نشد!

ثانیا اصلاح‌طلبان و روحانی منطقا نمی‌توانستند انتظار داشته باشند دولتشان 5 یا 6 ساله باشد که بتوانند به هر قیمتی توافقشان را با رئیس‌جمهور بعدی آمریکا محقق کنند.

ثالثا بر خلاف نظر آقایان اما نظر حاکمیت و جریان انقلابی اینست که بایدن با ترامپ و ترامپ با اوباما هیچ فرقی ندارند و هر 3 یکی هستند!

رابعا روحانی در جریان برجام خود هرگز وقعی به تصمیمات کلان نظام نمی‌گذاشت و قضایایی مثل وضع آیین‌نامه بر مصوبه هسته‌ای مجلس یازدهم، رعایت نکردن شروط رهبری و عبور از خطوط قرمز کشور در مذاکرات همگی شاهد این مدعا هستند.

خامسا مذاکره و توافق اگر برای اصلاح‌طلبان افتخار و عجله است اما برای جریان انقلابی و خدمتگزاران مردم؛ اقدامی مصلحتی است که بنا به ضرورت و پس از لحاظ شدن مصالح نظام و مردم بایستی به سمت آن رفت.

و سادسا سرنوشت برجام در دولت سیزدهم نیز مشخص نیست و بسا که توافقی بشود اما به سرنوشت توافق روحانی مبتلی شده و بشکند!

این 6 دلیل به وضوح نشان می‌دهد که حرف‌های آقای صوفی هرگز تحلیل نیست و بلکه سخنانی من‌عندی است که بدون احساس مسئولیت بیان شده‌اند و بسا که صبح فردا شنوای حرف‌هایی خلاف آنها از همین فرد باشیم.

*گفتنیست، عنوان کتابسوزی، وام گرفته شده از عنوان کتاب شهید مطهری با عنوان "کتابسوزی ایران و مصر" است.

***

کارنامه افتخارآمیز نظام در توسعه و رفاه به روایت باهنر

کارنامه افتخارآمیز نظام در توسعه و رفاه به روایت باهنر/ "تحریف و کتاب‌سوزی" برای جعل تاریخ برجام!

محمدرضا باهنر، فعال شهیر اصولگرا و از نمایندگان ادوار مجلس در بخشی از یک مصاحبه پیرامون انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام گفته است: ما ۴۳ سال از دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی را پشت سر گذاشته‌ایم. در این فضا خیلی علاقه‌مند هستم با مجموعه کنشگران کشور بتوانیم کارنامه‌ای عالمانه از عملکرد جمهوری اسلامی طراحی و تهیه کنیم و به نسل‌های بعد از انقلاب تحویل دهیم. امروز بالای ۸۰ درصد از شهروندان ما افرادی هستند که انقلاب و حضرت امام را درک نکرده‌اند، دفاع مقدس را ندیده و عملاً با رخدادهای انقلاب ارتباطی برقرار نکرده‌اند. افرادی که عمدتاً متولد سال‌های ۵۰ به بعد هستند و در زمان انقلاب، قدرت تمییز نداشتند، نسل دهه شصتی‌ها، هفتادی‌ها و قس علی هذا روح رخدادهای انقلاب را درک نکرده‌اند و امروز سؤالی طبیعی برای این نسل‌ها به وجود آمده که شما به عنوان دست‌اندرکاران این انقلاب برای ما چه کرده‌اید.

به گزارش شفقنا، او تصریح می‌کند:

"اگر بخواهیم نگاهی به کارنامه جمهوری اسلامی از زاویه دفاع مقدس، سازندگی، توسعه و رفاه بیندازیم قطعاً طومار بلندبالا و افتخارآمیزی خواهد بود، در حالی که ما روز اول با هیچ شروع کردیم. روز اولی که امام نهضت را شروع کردند امام را به عنوان تبعیدی به خارج از کشور فرستادند و بعد هم که امام برگشت چیزی نداشت جز یک جفت نعلین و یک عبا به اضافه یک دنیا اتکا به خدای متعال. وقتی به روزهای اول انقلاب نگاه می‌کنید می‌بینید ما نه آموزش داشتیم، نه حکمرانی بلد بودیم، نه شیوه جنگ و نه سازندگی. یک نهال نوپا بودیم و تازه این نهال را هم اجازه نمی‌دادند که پابرجا بماند. همه هجمه‌ها در این همه سال علیه ما صورت گرفت، اما ما به شکل افتخارآمیزی از درون این هجمه‌ها بیرون آمدیم."[2]

*صحبت‌های مهندس باهنر از لحاظ مفهوم حکمرانی و تفکر استدلالی، کاملا قابل اثبات هستند.

چه اینکه طومار افتخارآمیز نظام اسلامی مثلا در ایجاد رفاه برای ایرانیان امروز تنه به کارنامه کشورهای بزرگ اروپایی می‌زند و حتی آنها را نیز بعضا پشت سر گذاشته است.

از فقر مطلقی که از انگلستان نیز کمتر است [3] تا شهرهای ایرانی که بهتر و زیباتر از پایتخت‌های اروپایی ساخته شده‌اند [4]، بیکاری تک‌رقمی [5]، کاهش دادن اثر تحریم‌ها به حدود 20 درصد و تا افزایش قدرت خرید مردم نسبت به دوران رژیم سابق و حتی نسبت به دهه‌های ابتدایی انقلاب.

و از همین روست که مقام معظم رهبری نیز استدلالا نظام جمهوری اسلامی را مایه افتخار و مباهات برای اسلام می‌دانند. [6]

دقت شود که صحبت‌های آقای باهنر مصداق "جهاد تبیین" نیز هست.

یعنی این رجل سیاسی تلاش کرده پاسخ سؤال مهم کسانی از افراد جامعه را در مقطعی آنچنان حساس بدهد که برخی رجال سیاسی با خباثت حاضر به دفاع از نظام نیستند، دستاوردها را انکار می‌کنند و حتی ابراز می‌دارند که سخن گفتن از انقلاب برایشان سخت است! [7]

و باز دقت شود که آقای باهنر مثل عده‌ای حرف کلی نزده، بدون استدلال از مردم درخواست مقاومت نکرده و دست به مقدس‌نمایی بی‌سند از نظام اسلامی هم نزده است.

آنچه که در صحبت‌های مهندس باهنر خواندیم، از نیازهای جدی زندگی و زمانه ما برای عبور از خطر "فتنه اقتصادی" و پشت‌سر گذاشتن فتنه‌های دامنگیری مثل احتمال بازگشت فرقان، سیاه نمایی و جریان تحریف است.

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/333511

2_ https://fa.shafaqna.com/?p=1335923

3_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/11/22/1944648

4_ irna.ir/xj4wp8

5_ mshrgh.ir/1247052

6_ https://khl.ink/f/43551

7_ mshrgh.ir/1333861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • عدی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    3 3
    کجایی، بچه ها چطورند، هوا چطوره؟!!!!
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      7 1
      موضع انسان در دفاع از ولایت باید شجاعانه و صریح باشد نه چند پهلو
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      6 2
      هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
  • مردم IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    2 2
    خدا شما را حفظ کند
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      5 1
      آقای باهنر مانند برخی دیگر از افراد ( مطهری و سید حسن مصطفوی و ..... ) هزینه درست می کنند
  • سید IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    10 4
    اصلاح طلبان نادان که اینک به شدت دلواپسان برجام شان هستند، باید می دانستند (هرچند نادانی مانع از دانستن است) که نباید حیثیت و حیات شان را به این قرارداد ننگین گره می زدند که اینک نگران آن باشند که با نابودی آن گویی شیشه عمر ایشان هم شکسته و عمرشان دود می شود! همچنان که حسن روحانی و ظریف الممالک چنین شدند!!
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    5 2
    صحبت های آقای باهنر تائید فرمایش امام هست که فرموده بودند کمی صبر کنید هم دنیای شما را آباد می کنیم و هم آخرت شما را و شما را به مقام انسانیت می رسانیم
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 2
    جز ننگ و ذلت چیزی ندارد
  • US ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    7 8
    منظورت رفاه خودتونه دیگه؟
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    5 1
    خدایی به شماها چی باید گفت.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    4 0
    برچسب ها : بابك زنجانى دادگاه : محمدرضا باهنر پول هنكفت گرفتم خودم بر نداشتم همه خرج كردم و بعد. سكوت. سكوت. سكوت
  • ناشناس IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    5 3
    حرفهای شما آقای باهنر بیشتر خود وداردسته خود واقایان واقا زادگان را شامل می شود
  • FR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    3 0
    اصلا تا وقتی که اصلاح طلبان دست از دوقطبی دولت از خودشان از خودمان بر ندارند این اظهاراتشان مفت نمی ارزد چون خلاف منافع ملی ست موضوعات سیاسی نظامی امنیتی و حتی اقتصاد کلان و سیاست خارجی باید در هر دولتی خط قرمز باشد و رقابت احزاب و جناح ها در مورد مسایل داخلی و معیشتی مردم و خدمات و چگونگی اجرای امور به نفع جامعه ست که احتمالا اختلاف روش و سلیقه را توجیه میکند
  • FR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    3 0
    خوشبختانه حرفهای آقای باهنر در شرایط فعلی درسته .... البته چون در هر زمان و شرایطی نسبت به اوضاع و احوال روز صحبت میکنه گاهی اصولگرای شهیر میشه گاهی هم اصلاح طلب کمتر شهیر !
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    2 1
    شفافیت در مجلس تصویب نشد. اقای باهنر لیست دارایی هایتان و حقوق و درامدتان را منتشر نکنید لطفا
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    4 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 4
      تو که نمی دونی فعالیت هسته ای ما زیر نظر آژانس بین المللی است و اگر اجازه نظارت ندهیم پرونده ما به شورای امنیت می رود پس چی می دانی .این تحریم ها تحریم آمریکا بود نه سازمان ملل.اگر سازمان ملل تحریم کند هیچ کشوری حق تجارت با ایران دارد. اگر یکی از پنج کشور مکانیسم ماشه را فعال کنید تمام تحریمها ی سازمان ملل بر می گردد.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    4 0
    توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    5 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • اشکان IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    4 0
    وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    4 1
    ناهار خوردی؟
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 1
      ناهار نخردیه!؟
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    3 2
    با این مدیریت اگر شکم گرسنگان را سیر کنید معجزه کرده اید..در هر خانواده چندین نفر بیکار.طلاق . اعتیاد .قاچاق مواد مخدر .هر دولار سی هزار تومان . ما خسر الدنیا و آخرت شدیم..
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      2 1
      ایران مشکل گرسنگی ندارد. مشکل گرانی دارد. روایت را که درست نگویی یعنی نمیخواهی مشکل حل شود.
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      4 0
      گرانی موجب گرسنگی می شود .
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    3 2
    چه گناهی مردم گرده اند که عکس این باهنر وافسادطلبان را هرروز ببینند
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      3 2
      جناب آقای باهنر مرد خوبی هستند .توهین تکنید
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    4 0
    چه کار ما به سیاست خارجی داریم .صلاح مملکت خویش خسروان دانند .شما گرانی را از بین ببرید و کار و مسکن برای جوانان ایجاد کنید .مواد مخدر را ریشه کن کنید جلو فساد و فحشا را بگیرید .دیگه می خواهید هر روز یه جنگ به پا کنید .ما هم کمک می دهیم .
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 1
    آقای باهنر بالاخره باید بنا به شرایط روز صحبت کنند.
  • فهیم IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    2 1
    اقای صوفی .خام اندیشی شما و فرقه شما تا کی باید ادامه پیدا کند ؟ مردم کوچه وبازار هم می دانند هدف غرب وقت کشی و تلف کردن زمان و همراهی شما با برنامه ی اقتصادی تدوین شده انها به منظور فلج کردن نطام و تسلیم شدن بود.از اوکراین درس بگیرید.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    2 0
    به عنوان ی شهروند ایرانی تقریبا به هیچ یک از مسئولین و از جمله همین باهنر که قصد داره دوباره پست و مقامی برا خودش دست و پا کنه اعتماد ندارم.
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      شناختم !!! نفر دوم حضرت .... ميم كاف !!!
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    4 0
    چرا این باهنر را محاکمه نمی کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 0
      چرا ؟
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 0
      باید : باهنر فورا دستگیر و محاکمه شود .
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 0
      چرا محاكمه بشود ؟ چه جرمى كرده ؟ چه اتهامى چه ظنى ؟ اگر اين ها را بنويسى دادستان محترم اقدام خواهند نمود.
    • ايرانى IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      نا شناس ٢٣:٣٩. خوابيده بودى برو بازهم بخواب ا بابك زنجانى در دادگاه دو نفر را اسم برد و گفت مبالغ هنكفت پرداخت كردم هر دو اقرار كردند دريافت كرديم. البته با دو دليل ساختگى كه روال همگان است
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    3 0
    باز پیدایش شد .
  • رفیق IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    2 0
    باهنر برو
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    اینها دقیقا پا جای پای صهیونیست‌ها.یعنی استاد واربابشون گذاشتند که اولین قانونشون تحریفو دروغه .متاسفانه تا اینها درفرهنگو مدیرریتو سیاست حضور دارند .این کشور روی استقلال و پیشرفت و نخواهد دید.واین درگذشته ثابت شده .
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    از سیاست اینو یاد گرفته که دامن از آتش دور کند و میان چپ و راست سانت بزند تا بداند وسط کجاست، همانجا بایستد،
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    4 0
    مشرق ...ٔچقدر گرفتی باهنر را شهیر خواندی !!؟؟؟معلوم است داری از کی دفاع میکنی خوابی یا بیدار
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    با تلاش خودم باید خود نوشته میشد که اشتباه شد ببخشید
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    تبیین شما در برابر اظهارت اقای صوفی بسیار ابکی وبدون مدرک بود بیشتر به هوچیگری شبیه است تا یک جهاد تبیین
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    باهنر باز
  • احمد IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    آقای باهنر بفرمایند در 28 سالی که در مجلس حضور داشتند چه اقدامات مفیدی داشتند؟ تا یادمان می آید ایشان فقط صحبت می فرمایند!! صرف نظر از اینکه رای آوردن ایشان بعنوان نماینده مجلس صرفاً به دلیل اخوی شهیدشان بوده والا اگر 1000 سال هم عمر می کردند محال بود رای بیاورند.
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    توهم زدید یا خودتون را زدید به کوچه چپ؟
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    چرا بطور مرتب عکس این( باهنر ) د را روی سایت تان می گذارید ؟!؟
  • بستان خواه IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    اقا جان پولى را كه از بابك زنجانى گرفتى با محاسبه ارزش روز به بيت المال برگردان بعد ما از تو حرف شنوايى خواهيم داست.
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 0
      اول اقاى كروبى بايد پس بدهد بعد اقاى باهنر. اگر گفتيد چرا؟
    • ملتمس دعا IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 0
      براى اينكه باهنر برادر شهيد بود ولى كروبى بنياد شهدا و ايثارگران را بعهده داشت. اگر درست گفتم جايزه ميخواهم. جايزه اينكه براى من دعا كنيد
    • اشكان IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      0 0
      حقايق را در باره باهنر و كروبى
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    1 0
    مشرق اگر می خواهید سایتان برای بازدید کنندگان مورد توجه واقع گردد دیگرعکس ( باهنر ) را روی سایت نگذارید .
  • رفیق... IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    آقای باهنر شما؟
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    کارنامه باهنر هم با اخذ رشوه های کلان مانند : کرسنت پر می باشد.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    1 0
    یعنی آدم قحط است
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 0
    ارزش 0 از این : باهنر بیشتر است .
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    باهنر .....
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    چرا این را دستگیر نمی کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      1 0
      بجرم .... بابت قرارداد کرسنت باید فورا باهنر دستگیر و محاکمه شود
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    در کارنامه افتخار باهنر چیست؟
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      1 0
      پولهای رشوه کرسنت و سایر رشوه های کلان دریافت کرده
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    کارنامه باهنر پر می باشد.
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      1 0
      کارنامه اش پراز رانت ...
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      0 0
      پر از ...
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    تا کی می خواهید عکس (باهنر ) را روی سایت بگذارید بماند !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس