تاجزاده نمایه

مصطفی تاجزاده، از دستگیرشدگان فتنه 88 اخیراً در یک توییت مبهم نوشته است: "جنایت، جنایت است و محکوم؛ شرقی و غربی و ایرانی ندارد." اما منظور او از جنایت در ایران چیست؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اظهارات تاجزاده درباره "جنایت در ایران"!

رنانی: اگر فعالیت اتمی را برای ابد متوقف کنیم، به نفع ماست!/ مجید انصاری در آزمون "جهاد تبیین" و افشای اشتباهات دوستانش

مصطفی تاجزاده، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه 88 اخیراً در یک توییت ضمن انتشار فیلمی از اظهارات نماینده ایرلند در پارلمان اروپا درباره تناقضات جهان غرب در بحث پناهندگان نوشته است:

"اعتراض نماینده ایرلند در پارلمان اروپا به استاندارد دوگانه غرب و جهان درباره‌ی پناهجویان افغانستان و اوکراین و دیگر نقاط دنیا کاملا درست است. وظیفه انسانی ما حمایت از سخنان شجاعانه و تکان‌دهنده اوست. جنایت، جنایت است و محکوم؛ شرقی و غربی و ایرانی ندارد."

*اظهارات آقای تاجزاده در اشاره به "جنایت ایرانی"! مبهم است و اگر نگوییم دروغ تقلب سال 88 تکرار شده اما به نظر شاهد رفتاری از همان جنس هستیم.

اینکه فردی به یک بهانه درست و در اشاره به ملغمه‌ای از حوادث جهانی اما به یک باره پای ایران را وسط بکشد و مدعی لزوم محکومیت جنایت حتی در ایران شود به شدت جای تأمل است.

ما این قضاوت را به مردم عزیز واگذار می‌کنیم که نظام جمهوری اسلامی ایران چه هیزم تری به آقای تاجزاده و دوستان ایشان فروخته است که اینچنین در آماج کین‌توزی این افراد قرار دارد؟!

***

مجید انصاری در آزمون "جهاد تبیین" و افشای اشتباهات دوستانش

رنانی: اگر فعالیت اتمی را برای ابد متوقف کنیم، به نفع ماست!/ مجید انصاری در آزمون "جهاد تبیین" و افشای اشتباهات دوستانش

مجید انصاری، فعال اصلاح‌طلب، از مقامات دولت روحانی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیراً در بخشی از یک مصاحبه که سایت صبح ما آنرا منتشر کرد، جمله‌ای تأمل ‌برانگیز مطرح کرده و گفته است:

"منافقین با استفاده از بودجه های کلان و ابزار رسانه‌ای دشمنان ما شب و روز برای ناامید کردن مردم مشغول هستند."[1]

*ما هم با آقای انصاری موافقیم که منافقین خاصّه طی 10 سال گذشته با ابزارهای مختلف و به منظور ایجاد "فتنه اقتصادی" در کشور تقلا کرده‌اند تا مردم را ناامید کنند.

اما این صورت ابتدایی ماجراست و طبعا منافقین از آنجا که حضور علنی در ایران ما ندارند، مجبور بوده‌اند بوسیله برخی اشخاص و تریبون‌ها؛ هدف خود را عملی کنند.

ما در ادامه تعدادی از جملات ابراز شده توسط برخی از رجال و بیان شده در بیانیه‌های برخی احزاب که طی سالیان اخیر مطرح شده‌اند را بدون ذکر نام گوینده منتشر می‌کنیم و از آقای انصاری و پژوهشگران می‌خواهیم تا با رصد این جملات؛ دقت کنند که چه کسانی و کدام تریبون‌ها با منافقین برای ناامید کردن مردم هم‌داستان بوده‌اند و اینان چگونه در پازل ناامیدسازی مردم بازی کرده‌اند.

چه اینکه این مقوله یک آزمون و یک الزام در "جهاد تبیین" است.

آن جملات از این قرارند:

1_ دولت –روحانی- "خونریزی اقتصادی" را مهار کرده است!

2_ خزانه خالیست

3_ اقتصاد ایران در "شرایط ته دره" قرار دارد

4_ با مردم گرسنه و بیکار نمی‌توان امنیت ایجاد کرد

5_ مشکلات و مسائل پیش‌روی جامعه ایران چنان در هم تنیده و لاینحل باقی مانده که خوشبین ترین تحلیلگران نیز چشم اندازی چندان روشن و امیدآفرین در برابر جامعه امروز ایران ترسیم نمی‌کنند... جامعه به فردای خود چشم امید ندارد.

6_ ما به آن طیفی از نیروهای سیاسی کشور تعلق داریم که تصویر امیدوارکننده‌ای از آینده را در مقابل چشمان خود نمی‌بینند!

7_ در چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب، سخن گفتن از آن دشوار است!

گفتنیست، آیت‌ا... صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طی سخنانی تأکید کرد: بالاترین فساد ایجاد یاس نسبت به انقلاب و نظام است.[2]

***

رنانی: اگر اتمی را برای ابد متوقف کنیم، به نفع ماست!

رنانی: اگر فعالیت اتمی را برای ابد متوقف کنیم، به نفع ماست!/ مجید انصاری در آزمون "جهاد تبیین" و افشای اشتباهات دوستانش

محسن رنانی، از استادان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با سالنامه نوروزی شرق گفته است: حکومت اگر بخواهد فرصت کنترل  بحران‌ها و اصلاح را پیدا کند، به سرعت باید به سمت تفاهم برود. در کتاب مناقشه اتمی در سال 2008 پیشنهاد دادم که برای 10 سال داوطلبانه همه فعالیت‌های اتمی را متوقف کنیم. خسارت کمتر و منافع بیشتر در آن کار بود. الان هم می‌گویم. اگر برای ابد فعالیت اتمی را متوقف کنیم، به نفع ماست. 10 سال دیگر انرژی اتمی از رده خارج است!

او در اظهارات خود همچنین تصریح می‌کند: حجم بحران‌ها به قدری است که بدون کاهش تنش با غرب، فرصت مدیریت آنرا نخواهند داشت.

*آقای رنانی در این اظهارات اقلا حتی حاضر به یک تأمل ساده و یک خوانش تاریخی هم نبوده که به این حد از فضای ناعقلانی سقوط نکند.

در واقع بر ما مستور است که "روشنفکری چپ ایرانی" چرا تا این حد منعزل از عقلانیت است که حتی خود را از یک مطالعه و خوانشگری ساده هم مستثنی می‌بیند؟!

مطالعه و خوانشگری از آن حیث که این "صادق زیباکلام"، همپیاله آقای رنانی بود که 6 سال قبل در اظهاراتی مشابه گفته بود: "امروز ژاپن بعلت مسائل زیست محیطی و...، نیروگاه‌های هسته‌ای خود را تعطیل کرده یا آلمان توسعه آنان را متوقف کرده و به انرژی‌های پاک نظیر انرژی از جزر و مد دریا و... روی آورده است. باید دید ما چقدر در این راه حرکت می‌کنیم"![3]

اشاره زیباکلام به تصمیم اشتباه ژاپنی‌ها پس از سونامی سال 2011 و طرح مطالعاتی آلمانی‌ها بر روی انرژی‌های جایگزین هسته‌ای تا پایان سال 2022 بود.

اکنون 6 سال از آنروز گذشته. ژاپن به تصمیم اشتباه خودش پی برد و تصمیم به بازسازی رآکتورهای اتمی‌اش گرفت[4] و در آلمان سال 2022 هم علیرغم تمام تلاش‌ها برای جایگزینی اما هیچ گزینه اطمینان‌بخشی یافت نشده و منتقدان خانم مرکل معتقدند که این طرح غلط بایستی منقضی شده و آلمان به سمت افق‌های پیشرفته‌تری از صنعت هسته‌ای گام بردارد.[5]

جالب است که همین آلمان آرمانی آقایان؛ امروز نه تنها به انرژی هسته‌ای بلکه به حدی به سوخت فسیلی نفت هم وابسته است که نتوانسته سیاست خارجی خود را از آن منفک کند و از همین رو اعلام کرده است که بحث تحریم‌های روسیه هرگز به واردات نفت و گاز آلمان از روسیه ربطی نخواهد داشت.[6]

اینکه بر مطالعه و عقلانیت تأکید داریم از همانروست که اگر امثال صادق زیباکلام تلاش می‌کردند تا نتیجه سخنان خود در 6 سال بعد را بازآزمایی کنند؛ فضای سیاسی و روشنفکری چپ ایرانی امروز به این حد از بیماری انعزال از عقل و حقیقت مبتلی نمی‌شد.

درباره این ماجرا البته شنیدن سخنان کسی که در ایران ما به مطالعه و عقلانیت شهره است، خواندنی‌تر می‌نماید و آن مقام معظم رهبری است.

ایشان دقیقا 6 سال قبل طی سخنانی در همین باره فرمودند:

"صنعت هسته‌ای برای یک کشور، یک ضرورت است. اینکه بعضی از روشنفکرنماها قلم بردارند و قلم بزنند که «آقا ما صنعت هسته‌ای را میخواهیم چه‌کار کنیم» این فریب است؛ این شبیه همان حرفی است که زمان قاجارها وقتی نفت کشف شده بود و انگلیسها آمده بودند میخواستند نفت را ببرند، اینجا دولتمرد قاجاری میگفت ما این مادّه‌ی بدبوی عَفِن را میخواهیم چه‌کار کنیم، بگذارید بردارند ببرند! این شبیه آن است. صنعت هسته‌ای برای یک کشور یک ضرورت است.[7]

***

1_ http://sobhema.news/?p=20762

2_ mshrgh.ir/1350619

3_ https://www.farsnews.ir/news/13940215001631

4_ irna.ir/xjDbg7

5_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/11/13/2193939

6_ https://www.iribnews.ir/00EBXr

7_ https://khl.ink/f/29415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 145
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    44 6
    جهان امروز و فرداهای روشن تر بشریت، دیگر هرگز به سیاست های شیطانی برای انحصار قدرت و ثروت در دست اقلیتی حاکم بر جهان تن نخواهد داد
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      55 2
      این قماش عجب رویی دارند !! ایننهایی که در این 250 سال اخیر جز فلاکت ایران و حذف دلسوزانی مثل امیرکبیر تا اعتماد به کدخدا و کودتای 28 مرداد و تلاش برای برگرداندن اف 14 ها و برجام فلاکت بار دستاوردی نداشتند رناااااااااااانی که در کنار دیگر سلبرتیها و روشنفکران تدبیر و امید فاجعه را در پاچه ملت کرد در این کتاب پیشبینی کرده بوده چون انرژی پاک در دنیا توسعه میابد قیمت نفت سالی 10 دلار کم میشود تا مثلا چند سال قبل بی قیمت و مفت گردد سایت زرد ( عص . ای ) هم دو مقاله در این باره نوشت و دومی را ابتدای کرونا که قیمت نفت منفی شد با عنوان نفت مفت نوشت و کلی طعنه و کنایه ... اماااااااااااااا حالا که قیمت نفت 120 را رد کرده باز باپرویی نظر میدهند
    • DE ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      41 2
      یعنی برای نجات دادن اربابشان حاضر هستند هر خیانتی را به ملت ایران بکنند. الان برای کشت و کشتار در اوکراین و فرسایشی کردن جنگ و فروش میلیاردها میلیارد اسلحه و مسلح شدن ناتو به انواع سلاح کشتار و قتل و غارت ملت ها احتیاج مبرم به کشیدن ترمز رشد قیمت نفت هست و در کشورهای نفتی دستور به رفرمیست های وابسته و به فارسی اصلاح طلبان داده اند.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      36 5
      با گفته های امثال رنانی و زیباکلام به یاداین جمله فتحعلی شاه قاجار می افتیم که برای توجیه شکستش از روس ها و از دست رفتن بخش قابل توجهی از دریای خزر، گفته بود این آب شور به چه کار ما می آید که به خاطرش بجنگیم و کشته بدهیم! بگذارید از آن روس ها باشد! یا آن کس که در توجیه قرارداد ننگین دارسی با انگلیسی ها فرموده بود این ماده سیاه رنگ بدبو و کثیف همان بهتر که انگلیسی ها ببرندش و در عوض پولی هم به ما بدهند!!!
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      26 2
      رنانی پاسخگو باشد در سال 94 که با برجام فعالیت های هسته ای تعلیق و تاسیسات انرا تخریب کردیم چرا تحریم ها تشدید شد و قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و غیره 10 برابر شد ؟!
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      25 2
      این اصلاح طلبان امثال تاجزاده در سال 88 مملکت را به آشوب کشیدند و جنایت کردند پس بهتره سکوت کنند و عوامفریبی نکنند.
    • ناشناس IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      4 9
      منظور از انحصار قدرت و ثروت کیا هستند. غرب تکنولوژی دارد آن را هم ارزان نمی دهد. تا حالا می گفتید آمریکا می خواهد نفت ما را مجانی ببرد. الان چند سال است آن را هم تحریم کرده.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      14 0
      اقای رنانی1. کدام ادم عاقلی توانایی خود را متوقف میکند و دست خود را برای گدایی دارو و فعالیت کشاورزی و انرژی جلوی یک مشت قلدر میگیرد ؟ 2. کدام عاقلی از جنایتکاران صهیونیست حمایت میکند و به مالکان واقعی سرزمین های فلسطینی خیانت میکند ؟ 3. کدام عاقلی از گذشته درس نمیگیرد و نوکر امریکا و انگلیس و فرانسه میشود ؟
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 0
      در پاسخ به ۱۰:۲۴: آی قربون کلامت
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      11 0
      اقای رنانی بعد از فعالیت های اتمی چه چیزی را متوقف کنیم تا اربابان غربی رضایت دهند ؟ بعدا باید از غربی ها اجازه بگیریم که اقا اجازه است ما گندم بکاریم یا فلان درس را در کتابهایمان تدریس کنیم و بعد اجازه بگیریم کدام دارو. ماشین. یا وسیله را در کشور تولید کنیم ؟ شما و امثال شما خیلی نادان هستید و یا ...
    • به ۱۱:۱۰ SE ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      7 4
      فتحعلی شاه چنین حرفی نزد.
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      4 1
      چرا همچین حرفی زده
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 4
      فتحعلی شاه سی سال با روسیه جنگید و هیچ وقت شکست نخورد کشور اشغال و مستعمره نشد... این دروغ ها را از کجا درمی‌آورد که فتحعلیشاه گفت نمی‌خواهیم بجنگیم پس سی سال کدوم حکومت جنگید با روس ها
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    30 2
    چرا زیبا کلام الان پاسخگو نیست چرا این عده نفوذیکشور نابود کردن
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      13 2
      تاجزاده، ملانصرالدین قرن پانزده هجری شمسی !!!!!!
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      7 0
      زیبـاکلا...
    • حاجی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 9
      انرژی هسته تا الان فقط برای مردم به جز خسارت چیز دیگه ای نداشته
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 0
      کلا برای آنکه مردم خسارت نکنند باید بدهیم برود. ملی شدن فت سیاه بد بو هم جز خسارت چیزی نداشت!
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    27 2
    ارتشید زاهدی بعد از کودتای 28 مرداد 1332 و وقتی داشت با زیر پا گذاشتن قانون ملی شدن صنعت نفت، نفت ایران را در قالب کنسرسیوم به آمریکا هدیه می داد، گفت: ما سر آمریکا را کلاه گذاشتیم! چون تا دهسال بعد اتم جای نفت را می گیرد و دیگر هیچ کس نفت ما را نمی خرد! .... ادبیات آشنای وطن فروشان
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    33 3
    دهان شما راباید بست که تا ابد به نفع ماست. آزاد ترین کشور دنیا ایران است که همچون شما غربگرایانی صاحب رسانه، هر چه منافع کدخدایتان را تامین می کند به زبان جاری می کنید و کسی هم با شما کاری ندارد .
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    25 6
    مردم برای یک گل شدن توپ شادی می کنند اما فرستادن موجود زنده به فضا را مسخره کردند و گفتند برای ما قیمت گوجه و پراید نمی شود! پس به جای هسته ای و فضایی روی همان فوتبال سرمایه گذاری کنید.
    • امیررضا IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      17 0
      فکر و ذهن مردم ما در دست رسانه هاست که البته قدرت رسانه دشمن و خائنین داخلی خیلی بیشتر از رسانه ماست.
  • DE ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    25 0
    تقل قول اقای رنانی : اگر برای ابد فعالیت اتمی را متوقف کنیم، به نفع ماست. 10 سال دیگر انرژی اتمی از رده خارج است! ---------------------------------------------------- چند دهه دیگه نفت تمام میشه انوقت تلکیف نسل های بعدی برای داشتن حق انرژی چی میشه؟ انوقت کاسه گدایی بردارند گدایی کنند؟ اقای رنانی شاید عقلتون رو پاک از دست داده اید! جای تاسفه کسانی مثل شما کرسی استادی رو اشغال کردند و دوراندیش و دلسوزی سرشون نمیشه! کشورهای اروپایی با بحران انرژی در پیش رو قصد دارند با سرعت نیروگاههای هسته ای شون رو برای کسب انرژی بیشتر کنن. حرف چرتی نزنید که فرزندان ونوه ها ونتیجه های شما و همه ایرانی های نسل های اینده لعنت ابدی تون کنن!
    • لاله IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      4 0
      رنانی اشتباه کرد
    • SE ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      4 0
      باید یک صدا و محکم گفت: اقای رنانی و سایر دست آموزان غرب، ساکت شوید!
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    19 2
    شعار نه غزه نه لبنان به هم کی یف هم خارکف تغییر یافته است!
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    22 1
    اوکراین منتتظر بود که به اشاره آمریکا سربازانش را برای به کشتار مردم ایران بفرستد. حالا بلا سر خودش آمده؟ چه بهتر.
    • م IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 12
      الکی میگی!!!!
    • به م SE ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      11 1
      پس سربازهای اوکراین در عراق و افغانستان هم لابد عروسک پلاستیکی بودند.
  • نیما IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    19 1
    امام زمان دیر یا زود ظهور می کند مجاهدان یاران ایشون به زودی از منافقان دشمنان ایشون جدا خواهند شد
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    9 1
    مردحسابی اوکراین فقط بخاطر نیروگاه اتمیش هست(بدون داشتن حتی بالستیک وکلاهک)روسبه ازش ترسید؟والا تاحالا اوگراین را گرفته بود
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    19 0
    اگر اتمی رو بزاریم کنار! انوقت برای دستگاه پرقدرت و پر انرژی اینده! میخواید با ذغال سنگ و بنزین راه اندازیشون کنیم؟! وقتی میشه اب دریا رو به کمک انرژی هسته تصفیه یا انتقال بدهیم! کی میاد این همه هزینه کنه و با سوخت های نفتی! انتقالشون بده! بحث ماهواره و ایستگاه فضایی هم هست! سلول خورشیدی جواب میده! اما باتری ها اتمی و انرژی اتمی در اینده بدرد ایستگاه فضایی یا ماهواره فضایی میخوره! انرژی اتمی در اینده بسیار بدرد خواهد خورد! بخصوص اینکه ازدیام جمیعتی و نیاز شدیدتر انرژی در جهان خواهد شد و به کمک انرژی فسیلی (کم انرژی)نمیشه! جبرانشون کرد.این پیشنهادات رو بی زحمت به همون فرانسه و امریکا و انگلیس اینها بدید. تا اونا از این کارها کنن! (البته ممکن از خنده روده پر شون!)
    • DE ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      18 2
      اتمی را بایسی بگذاریم کنار این دستور ارباب اصلاح طلبهاست . نفت سیاه بو گندی هم بکار نمیخوره
  • احد IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    16 0
    تمام دنیا دنبال انرژی اتمی است
  • فرید IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    14 0
    قوه قضاییه ...
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    19 0
    خطاب به آقایون اصلاح طلب : کسانی که خراب کردن حق "تز" دادن درباره آینده کشور رو ندارن
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      4 0
      امثال رنانی و هم فکران وابسته شأن به غرب به چیزی جز تسلیم به بیگانگان در سر ندارند
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    21 0
    چپ ها تا این کشور رو در جنگ وخون و تجزیه شده نبینن آروم نمی شینن. ولی این آرزو رو به گور خواهند برد
  • ماحسون IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    12 0
    اینا دیگه کی هستن،یه فردعادی این حرفارو بزنه فورأ محکوم میشه
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      8 0
      استاد دانشگاهی که میگه انرژی ارزان هسته ای از رده خارج میشه ، یا باید منبع انرژی ارزان تری پیدا کرده باشه ، یا اینکه یک مزدور مواجب بگیر انگلیس باشه .
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    12 5
    غارت مردم تو بورس با وعده ای دروغ جنایت نیست؟
    • SE ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      11 3
      بمیرم برای دست و پای بلوری شما. چی شده
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    22 0
    جناب رنانی اگه امثال شماها اظهارنظر نکنید باور کن به نفع کشور و به نفع کل منطقه ست
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    22 0
    رنانی ساکت شو
  • حسین IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    12 0
    یعنی فقط خدارو شکر این ... اصلاحاتی با کارشناسای بد تر ازخودشون تو این مملکت کاره ای نیستند وگرنه همه چی رو می دادند و می شدیم بدتر از قرن 19 آفریقایی ها
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    9 0
    جهل مرکب
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    15 0
    من در یک مناظره ای که آقای رنانی شرکت کرده بودند حضور داشتم واقعا از طرز فکر این آقا و تحلیل های آب دوغ خیاری اش حیرت می کردم که چطور این اشخاص با این درک ضعیف از جهان شدند چراغ راهنمایی یه عده
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    16 0
    فعالیت اتمی باید داشته باشیم وخوبش هم داشته باشیم اصلا هر استان یک نیروگاه 1000مگاواتی اوج واجبات هست
  • DE ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    13 0
    مصطفی تاجزاده، از دستگیرشدگان فتنه 88 و اراذل و اوباش خیابانی و سیاسی گوش کنند.: "جنایت، جنایت است و محکوم؛ شرقی و غربی و ایرانی ندارد. حالا چه تعدادی اراذل و اوباش به کمک جورج سوروس صهیونیست مادر انقلابهای رنگی و مخملی ( در اوکراین نارنجی ایران سبز ) این جنایت و فتنه را در ایران راه بیندازند یا غربگداهای وطنفروش رفرمیست به فارسی اصلاح طلب در کل دنیا و به نیابت غرب وحشی راه بیندازند‌ یا ساواکی ها و منافقین و نوکران امریکا و بهایی ها به بهانه دفاع از رژیم دلقک صهیونیستی اوکراین در شرق ملت و حکومت ایران را به باد تهمت بگیرند فرقی نمیکند . ولی بزرگترین جنایت غرب پرستان ۳۲ سال بخور بخور و رانت و دلاللی و شیتیل و دزدی بیت المال و تاراج هزاران هزار میلیارد پول ملت تحت عنوان حقوق های نجومی و حق ماموریت و مدیران پروازی و ترمز تولید و نسل و استحاله فرهنگی ....است . گربه چف با ماموریت گفتگوی تمدن ها با از هم پاشوندن شوروی این جنگ و خونریزی را پایه گذاری کرد چرا تکزاس را از امریکا جدا نمیکنید مگر قرارداد ۹۹ ساله اتحاد ایالت ها در امریکا ۲۰ سال پیش تمام نشد؟ نوکرهای بدبخت . جنایت شرقی دارد ولی جنایات غرب وحشی برای حمالان و نوکران غرب عین آزادی و دمکرتی است.نسل کشی یک میلیونی ابرجنایتکار غرب وحشی در عراق و افغانستان عین آزادی و دمکراسی غربیست. مرگ بر شما کور دل نوکر غرب
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    8 2
    شما بیشتر سیاه فکرید تا روشنفکر جناب رنانی!
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    12 0
    هزاران بار گفته ایم و هزاران جوان ما بخاطر فتنه انگیزی همین اصلاح طلبان پرپر شده اند و هررروز و هر ساعت یک چشمه جدید از خیانت و وطن فروشی این جماعت پررو ثروت اندوز و وابسته به گوش میخورد اما دریغ از یک برخورد قاطع!!!
  • سید فروزان CH ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    10 0
    رنانی ما هم پیشنهاد می‌کنیم ساکت شوی. عجب است به این طیف ، چرا به فعالیت هسته‌ای ایران گیر داده‌اند ،یک جمله در رابطه با فرانسه و انگلیس و رژیم اشغالگر نمیکویند کتاب هم نوشته ؟؟؟؟؟؟چه شاگردانی را تحویل جامعه خواهند داد این چنین افرادی در دانشگاه‌ها
  • س ح IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    9 1
    عجب احمقيه اين مرد انرژي هسته اي رو كنار بگذاريم
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 0
      ببخشید اشتباه منفی دادم
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    خدایا خداوندا ملت مارو ازشر نفاق نجات بده.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    8 0
    چقدرمفت خوراحمق واداده در ایران وجودداره که حتی اسمشان به گوش ما نخورده
  • . IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    9 0
    اقای رنانی خیلی نادان هستی
  • ح IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    20 0
    اگر به عدل رفتار می شد وشود افراد دخیل درفتنه ۸۸ وقبل وبعد ان باید اعدام می شدند
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    دردنیای امروز(افزایش جمعیت کمبود انرژی مواد اولیه ....پایان نفت ومصرف بالای ذخایر آب ومعادن طلا ومس و...که باید رو به ضایعات میرود...)بدون پیشرفت اتمس و....مساویست با اشغال کشور به شکلهای مختلف وابستگس اقتصادی سیاسی ونظامی....
  • وطن پرست DE ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    این حرف رو ۲۰ سال پیش شیرزاد و زیباکلام هم می زدند. چرا در زمانیه ای که جنگ روانی تانک اصلی میدان نبرد هست اینطور رسانه رو استفاده می کنید؟؟؟
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    9 0
    این رنانی از هر راستی راست تر است .چپ اصولا با سلطه غرب مخالفن ایناها غربگرا و متاسفانه در جو کنونی که پول زیادی هم به آنان دولت بعنوان حقوق می دهد ومالیاتی هم در کار نیست به نوعی سرخوشی رسیدند !!!
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 21
    هنوز خیلی مونده تا رنانی را بشناسیم. این استاد بزرگ را خراب نکنید.... ایکاش این استاد بزرگ دانشگاه اصفهان از ایران میرفت. در ایران او را خراب و با حاشیه خواهند کرد....
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      5 0
      حرف های رنانی در اقتصاد نیز که رشته او است تازگی ندارد فشرده اقتصاد لیبرالی است که اگر این تفکر در ایران پاسخ می داد در 100 سال گذشته داده بود
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 0
      آره از افاضات گهربارش کاملا شناختیم استاد رو!! تا به حال حرفی بی ارزش تر از این نظر استاد رنانی نشنیده بودیم.
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      4 0
      حالا اگر استاد مکانیک و یا الکترونیک وپزشکی و ... بود یه چیزی . پمپاژ ته مانده های نظریات غرب در باب اقتصاد لیبرالیستی یعنی منجلاب دوباره کشور با خزئبلات و نگاه های اقتصادی اصلاحات
    • حمید IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      1 0
      الان دیگه هر بچه محصل هم میدونه که کاربرد انرژی هسته‌ای چیـه. اونوقت این مثلاً استـــــاد نمیفهمه!
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    16 0
    این ها تفاله های همان جریانی هستند که می گفتند دنیای فردا ، دنیای گفتمان است و موشک ها را کنار بگذارید.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 6
    آیا هزاران بمب هسته ای به درد روسیه خورده ؟ تو همین جنگ اوکراین ایا جرعت استفاده از یه دونه بمب رو داره ؟
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 0
      جناب اولا انرژی هسته ای فقط برای بمب نیست و هزاران فایده دارد ثانیا اگر روسیه بمب اتم نداشت تا به الان آمریکا محوش کرده بود ثالثا هر موقع کل دنیا انرژی هسته ای رو گذاشت کنار ما هم کنار میزاریم
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    هسته ای نداشته باشیم، ابر قدرت ها مثل اب خوردن میخورنمون ، امثال رنانی هم میشن پادوشون.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    رنانی کیه دیگه
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      3 0
      همو که از ایران پول میگیرد و برای دشمن حرف میزند
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 8
    آنچه روسیه به عنوان علت حمله به اوکراین اعلام کرده ، نگرانی امنیتی از پیوستن اوکراین به پیمان ناتو است. اما برخی متفکران حوزه جامعه شناسی سیاسی، نگرانی عمیق پوتین از تعمیم یافتن الگوی دموکراسی اوکراین به روسیه را علت زیربنایی حمله روسیه می دانند. چیزی که برای امپراتور ولادیمیر که بیش از ۲۲ سال است در رأس قدرت روسیه قرار دارد و با تغییر در قانون اساسی زمینه را برای ابقای خود فراهم کرده است می تواند خطرناک باشد. او بشدت نگران نفوذ و رسوخ ساختارهای سیاسی دموکراتیک از فضای کشوری است که از نظر قومی و نژادی شبیه ترین کشور به روسیه است و تا قبل از فروپاشی ، بخشی از اتحاد شوروی بوده است.
    • SE ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      9 0
      اتفاقا مردم روسیه تجربه تلخ دموکراسی در دوره 1990 تا 2000 را از یاد نبرده اند و وضعیت سیاسی آشفته اوکراین را هم در این سی سال دیده اند. تا از وضع کشورهای دیگر هم خبر دارند. برای همین قاطعانه به پوتین رای دادند. والا جریانات غربگرا در این کشور کم نبودند.
    • DE ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      6 0
      روسها خودشان ننگ نوکری ناتو و غرب را نمیخواهند خودشان ابر قدرت هستند احتیاج به نوکری غرب ندارند این اوکراینی ها بودند که بعد از جدایی از ابر قدرت روس احساس تحقیر و کوچک بودن میکردند لذا کودتای مخلی رنگی نارنجی جواب داد و فکر کردند غرب وحشی عاشق چشم و ابروی آنان است. پیشروی خیانتکارانه غرب وحشی و پاره کردن قراردادهای بین المللی و کودتاهای مخملی در کشورهای عضو پیمان هایی که ناتو را از ورود به این کشورها منع میکرد را شما که هیچ کل دنیای غرب هم نمیتواند توجیح کند آب در هاون کوبیدن است. اتحاد جماهیر شورویِ تجاوز کار منحل شد ولی اتحاد جماهیر ایالات متحده امریکا چند قرن است بدون وقفه عامل جنایت خیاتت نسل کشی و جنگ و خونریزیست. وقت است که منحل شود زیرا قرارداد بین ایالت متحده بیش از ۲۵ سال است ابطال شده است. تکزاس اولین ایالت جدا شده خواهد بود.
  • سید فروزان CH ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    رنانی درست می‌گوید ٫به آنهاست (اصلاح طلبان غربگدا بی غیرت وطن فروش.....
  • حامد IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 3
    سلام از سخنان گهربار عاملین خودتون هم بگید بدنیست
  • امید IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    هر گاه اداره امور کشور بدست تفکر این نااهلان و نامحرمان افتاد ؛ شد آنچه شد و آه و حسرت را بر دلها نشاند.ما سال هاست به این حماقت گویی های امثال تاج‌زاده ، رنانی ،زیباکلام و....عادت کرده ایم
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    رنانی ...... تعجب می کنم حرف آمریکا از دهان این ها در می آید
  • یوسف IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    8 1
    بابا ول کنید این مزخرفات جماعت افساد طلب غربگدارو!!
  • دبیر IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    اگر روس ها از سلاح اتمی استفاده نمی کنند ،چون ناتو در برابرش هم موشک وهم بمب اتم دارد،،ولذا شمشیر دوذم است کاربرد بمب اتمی.. اما بهترین کاربرد ،برای ایرلن،ده آب شیرین کن اتمی،،در طول سولحل جنوبی ایرلن و انتقال آب به نواحی خشک فلات مرکزی ایران،و نجلت میهن می باشد
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    14 0
    اگه افسادطلبان برای ابد ساکت بشن نه فقط به نفع ما و همه مردم جهان بلکه به نفع تمام موجودات در کهکشان راه شیریه!
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    7 0
    آقای ربانی سرنوشت اوکراین لیبی و عراق و افغانستان را نمی بیند که صحبت از تفاهم می کند آن هم با نظام سلطه که تفاهم را در تداوم سلطه خود می بیند ایشان به استناد کدام منابع علمی و تکنولوژی می گوید صنعت هسته ای ده سال دیگر از رده خارج میشود در صورتی که از نسل سه این صنعت رونمایی شده است فقط بلدند حرف های مفت و خانه خراب کن بزنند
  • سیف IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    یکی به این استاد پرفسور بگـه: پرفسور..! والله بالله انرژی هسته‌ای فقط برای ساخت بمب اتم نیست! هزار و یک استفاده دیگه داره چرا اینقدر شماها بیسوادید! از این گذشتـه اونم بذاریم کنار اون لامذهبـا یه بهانه دیگه میگیرن و آخرشم همون بلایی که سر لیبی و عراق و اوکران اومد سرمون میـارن. یه ذره منصافنه و عاقلانه حرف بزنید شاید خودتونم خوشتـون اومد!!!!!!!!!!
  • احمدعلی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    بعضیا از این مملکت حسابی می‌خورند و برای روز مبادا هم می برند و تقریبا درمناصب بالای دولتی و حکومتی اند و بدبختانه مرتب لگد می زنند، منکه مخم سوت میکشه.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 3
    فرزندان ایرانیم .با دین و با ایمانیم. خاک پاک ایران را .برتر ز جان می دانیم .ما دشمن ستمگر .ما حامیان حیدر . از غرب و شرق بیزاریم .میلی به جنگ نداریم..
    • SE ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      3 0
      یادتان باشد فرزندان حیدر همیشه آماده جنگ خیبر با یهودیانی مثل زلینسکی هستند
  • فرزاد IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    منافع اصلاح طلبا همین موضعگیریاست.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    7 0
    این اصلاح طلبها مثلا،،،، باید بروند. خدمت ارباب سکولارشون انقدر اراجیف نبافند .
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    چرا کسی منبع درآمد میلیاردی امثال تاج‌زاده حجاریان و... رو که از راه انحصار واردات گندم و....بدست میآید رو اعلام نمیکنه؟
  • خسرو IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    این مدعیان به اصطلاح دلسوز چرا مردم را گول میزنند مگر ‌انرژی هسته ای فقط برق است اگر نیاز به رادیو دارو و رادیو لوژی که بسیار ابتدایی شده پیدا کردیم برای در مان باید برویم به کشورهای همسایه این آقایان پول دارند خواهند رفت اروپا اما مردم چکار کنند
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    اولا جناب رنانی توضیح بدن اولا کدام انرژی قراره جایگزین اتمی بشه ؟ ثانیا توی خود اروپا و امریکا هنوز هم حرف اول رو انرژی هسته ای میزنه و امثال ایشان که همیشه میگن ایران از اروپا چند قرن عقبه خوب اگر ایران در حتی ده سال اینده به نقطه فعلی اروپا هم برسه باز هم محتاج انرژی هسته ای است
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    جناب رنانی ببخشین دیگه کل مخ های اندیشکده های اروپایی و امریکایی به اندازه شما یک نفر نمی فهمن!!!!!!!!!!!!!! که اینقدر روی پیشرفت هسته ای ایران حساس هستن حیفه!!! با این مخت اینجا بمونی برو انور اب
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    6 0
    مستر رنانی فکر کنم باید به جای حافظه ماهی قرمز از حافظه شما استفاده کنیم اخه نابغه امریکا و اروپا فقط انهدام صنایع هسته ای که قانع نشدن برجام موشکی 2 و 3 رو طلب کردن . البته ببخشید یادم نبود یادت نمی مونه
  • خزلی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    اقای رنانی افکار قرون وسطایی دارد و رفاه را در پذیرش ذلت میدانن. ...ننگ است این تفکر.
  • غفار IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    7 0
    آقای محسن رنانی اشتباه کرد..
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    10 0
    اینا روشنفکر نیستند خاموش فکر هستند که منافع کشور خودشون را تشخیص نمیدهند خدا به کشور رحم کند اگر امثال این اشخاص سکان کشور را بدست بگیرند مثل دولتهای زمان هاشمی خاتمی روحانی که چه خیانتها که به این کشور نکردند
  • حسن IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    7 0
    آقای محسن رنانی حوادث لیبی و عراق و اوکراین یادتان باشد همه چیز را تسلیم کردند دو روزه حکومت هایشان سرنگون شد . ریشه تحلیل های شما چیست ما را هم معرفی کنید.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    6 0
    این رنانی کی هست که دارد تعیین تکلیف می کند
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 6
      داره نظرشو میگه برادر. شمام به جای تند شدن جوابش رو منطقا بیان کن.
    • SE ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      3 0
      بفرمایید جوابش را دادیم. اما باور کنید فرد مغرض دنبال جواب گرفتن نیست. او یک شومن است نه یک محقق. کسی که خودش را به خواب زده را نمی شود بیدار کرد.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    7 0
    بازهم پادوهای جیره خوار ملکه وغرب شروع کردند به سیاه نمایی وتکرار حرفهای القایی اربابشان ننگتان باد
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    7 0
    اینکه آقای رنانی می گوید انرزی اتمی صلح آمیز ما متوقف دائمی گردد نا معقولانه ترین حرف است شکی ندارم اینها با نظام اسلامی و با ولایت امر مشکل اساسی دارند و حتی نسبت به کشور قدرتمند ایران سرافراز اعتقادی ندارند و مایل هستند که مردم با عزت ایران غلام خلقه به گوش و تحت سیطره استکبار و اغیار گرگ صفت باشد . این همه افتخاراتی که ایران عزیز داشته و دنیا را متحیر و متعجب ساخته به یمن تحریم های بوده که دشمنان ایجاد کرده اند . این پیشرفت های خارق العاده و معجزه آسا با حمایت و هدایت رهبری حکیم و فرزانه و با اهتمام امور و اعتماد به نفس و خود اتکائی دانشمندان برو مند و توانای ایرانی رخ داده است که بایستی خدا را شاکر بوده و بر عزت و اقتدار مان روز به روز بیافزائیم و هر گونه توقف و ایست کردن ممنوع می باشد . ما در دنیائی زندگی می کنیم که ابر جنایت کاران همچون گرگ طمع به جان و مال و منابع و زمین و.... مان دارند و اگر خود را تقویت و تغذیه علمی و اقتصادی و فرهنگی و معنوی و تسلیحاتی و سایر موارد مورد نیاز نکنیم مورد گزند دشمنان و تهاجم همه جانبه اجانب قرار خواهیم گرفت . لذا این حرف های نامربوط در خصوص توقف انرزی هسته ای خباثت و خیانت به آرمان انقلاب و ملت است . امید وارم که به خود بیایند و از انانیت و لجاجت و خود خواهی ها و کشور فروشی در آیند .
  • احمدی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    دیگه بساط دزدی و رانت و غارت ودروغ و ریا و حقه بازی برچیده شده شما برید اکراین کدخدا رو خوشخال کنید و شاید در اخر عمری نوکریتون ثابت بشه
  • SE ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 1
    تصویر مشکل دار را شطرنجی کنیذ.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 1
    پس از انفجار و فاجعه زیست محیطی چرنویل در شوروی سابق در سال 1986 که امروز در اوکراین قرار دارد تمام کشورهای پیشرفته صنعتی دنیا بجز چند کشور در حال توسعه که بحث ریست محیطی برایشان مهم نیست ساخت نیروگاههای هسته ای را کنار گذاشتند. در آلمان هم هیچ نیروکاه هسته ای بعد از ان سال ساخته نشد. در ژاپن هم همراه با سونامی سال 2012 و آسیب به نیروگاه هسته ای ژاپن علرغم وابستگی شدید به انرژی تمام نیروگاههای هسته ای خود را برای چند سال تعطیل کرد و هنوز هم به نظر هیچکدام راه انداری نشد. علت رویگرانی دنیا به نیروگاههای هسته ای فاجعه چرنویل است که در لحظه انفجار باعث مرگ 28 نفر شد ولی بعدا طبق آمار بقیه محقیق حدود 200 هزار نفر جان خود با تشعشات اتمی و سرطانهای ناشی از آن از دست دادن و دولت شوروی اجازه تحقیق مستقل در باره این فاجعه را نداد و آمار رسمی منتشر نکرد. شهر 55000 نفره چرنویل هنوز بعد از 36 سال متروکه است
    • DE ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      2 0
      بیخیال ، فرانسه استارت ساختن نیروگاههای اتمی را زد و شروع کرده به ساختن تا ۳۰ عدد در آینده . و در آینده در اروپا چون نفت و گاز ندارند تعداد نیروگاههای اتمی روز بروز بیشتر خواهد شد . اتم فقط برای ما بد است برای چشم آبی ها و مو طلایی ها آزاد است.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 5
    سلام‌من‌نمیفهمم‌شما‌چرا‌پیشرفت‌رادراتمی‌شدن یا‌غیراتمی‌شدن‌می‌بینید
  • مردم IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    در جواب تاجزاده: حماقت هم همینطور
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    اقای رنانی ناقص گفتی: بله برای شما خوب می شود پولشو گرفتی و یا اگر فردا جنگی شد یا اصلا سرطان گرفتی و دارو نداشتی با همین مصاحبه هایت پناهندگی می گیری و الفرار ، ولی برای مردم عادی بد می شود
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    رنانی! لطفاسکوت کن و برو برای اربابانت آمریکا و اروپا و اسراییل این نسخه های شفابخشت را بپیچ.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    ... لقب استاد داری، یه کم سرچ کن، ببین همین ده روز پیش، فرانسه برای ساخت بیش از ده نیروگاه اتمی، اقدام کرده است.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 4
    رنانی درست می گوید
  • ارسلان IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    اصلاح طلبان بدانند هر فساد و رانت خواری در این کشور اتفاق افتاده از طرف خود شما و حمایتتان از اعتدال گرایان در این هشت سال بود روح وروان مردم و معیشت آنان را نابود کردید تا این انقلاب و نظام را نابود کنید اما به کوری چشم بدخواهان این نظام با هوشیاری مردم و بخصوص روشنگری رهبر عظیم الشأن روز بروز قویتر و مستدام خواهد ماند .
  • ش. AE ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    جای تعجب این آقا استاد دانشگاه شده
  • فرشاد IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 1
    رنانی ساکت... ما نه تنها دست نمی کشیم، بلکه بمب اتم هم می خوایم. چون شیر 7000 هزار ساله ماییم و حق ماست. نه اون کفتار 250 ساله و روسیه و انگلیس 1300 ساله
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    8 0
    اف بر اصلاح طلبان
  • DE ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    آب برسر رنانی یکی نیست این تاج زاده ایران ستیز رو ساکت کنه
  • DE ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    اصلاحاتچی های ....نان و امنیت و هوای ایران رومصرف می کنند و برای دشمنان ایران صوت و هورا میکشند.
  • رضا IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 10
    مشرق جان حرفهای این افراد بیمار مغز را منتشر می کنی تا اعصاب ملت را بهم بریزی؟
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    اگر دانشکده ای که زنانی توش درس میده را برای ابد تعطیل کنیم چی؟
  • فرزاد IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    ازاین جرثومه های فساد غربگرا باید ترسید
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    رنانی به او خطار داده شود در صودت تکرار زندانی شود
  • کامران IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    بسیار باعث تاسف است که ذره ای غیرت در بعضی از جریانات سیاسی وجود ندارد که حاضر هستند برای رضایت غرب مولفه بسیار راهبردی یعنی انرژی اتمی را فدا کنند این اولین مرحله از برنامه غرب برای فروپاشی ایران است پس از آن این افراد که تبلیغ نداشتن انرژی هسته ای میکنند در مضرات نیروهای نظامی صحبت میکنند با از بین رفتن قدرت سخت افزاری ایران، غرب به راحتی با حمله نظامی میتواند ایران را نابود کند.این موضوع بسیار بدیهی است و حتی ساده لوح ترین افراد متوجه آن میشوند .آیا این افراد متوجه این هدف غرب نیستند یا مشکل دیگری دارند؟!
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    اگر فکر می کنید احمق ها کم شده اند هر گز باور نکنید مگر اصلاح طلبان همگی جزو اینها نیستند اگر عقل داشتند که الکی حرف نمیزدند
  • محمد جوادی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    یک عده امر بر آنها متشبه شده که در مورد هر چیزی نظر منفی دهند تا فراموش نکنند که مخالف سیستم هستن و مانده اند که سعی کنند به عنوان اپوزیسیون دیده شوند و یا یک منتقد روشنفکر و از واقعیت امر نیز غافل میشوند
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    نادان می گوید تا ده سال دیگه نیروگاههای اتمی از رده خارج !!! اتفاقا با پایان منابع فسیلی گازی نیاز بشر به اورانیوم نیروگاههای هسته ایی افزایش پیدا میکند شاید هم بشر به بازیابی زباله های هسته ای به اندیشد
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    ایکاش میشد این اساتید باسواد را مانند سیب زمینی و پیاز به کشورهای دوست همسایه برای همیشه صادر کنیم و از شرشان خلاص شویم.
  • امید IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    یه سوال کلیدی:چرا اینگونه افراد دستگیر نمیشوند؟؟؟؟؟
  • US ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    آقای رنانی سواد شما در زمینه فیزیک عمومی هم در حد صفر است چه رسد به هسته ای، در زمینه سیاسی و نظامی هم که زیر صفری، پس ساکت
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 3
    این سخن در مورد نفت در دوران قاجار یک دروغ تاریخی است که توسط خاندان پالانی ها ساخته و پرداخته شد و متاسفانه همه تکرار می کنند..
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      1 0
      تو تاریخ دانی یا محقق؟ رو هوا نظر نده
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    ای نمک خور ناسپاس بفرمایید اگر هستهای وموشکی را برداریم بنفع اربابمان است چون بعضیها ممکن است فکر کنند که تو ایرانی هستی
  • حمید IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    رنانی ساکت شو
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    کاش رنانی ساکت میشد
  • میثم IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 1
    نمیدانم که چرا اینقدر اسرار دارید که امثال رندانی محشور شوند . واقعا کسی امثال این غرب گداها را نمی شناسد و این شما هستید که معرفی شان می کنید.
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    در فراز و نشیب روزگار است که مفهوم مرگ بر ضد ولایت فقیه بهتر درک میشه و مصادیق عینی ضدیت امثال تاجزاده، نزیبا کلام و رنانی مجهول الهویه، بیشتر خباثت شونو با رهبری رو نشون میدن .
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 0
    اینها برا خوشآمد غرب ...
  • داوود اسدی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 0
    فرانسه هم به تقویت زیرساخت‌های تولید انرژی اتمی و ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید اقدام کرده؛ بعد آقایان دانشمنگ می‌فرمایند ده سال دیگر انرژی اتمی از رده خارج است!!
  • محمد IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    17 0
    دشمن هنوز امیدش به همین آقایون است وگرنه دست از سر ما بر می داشت می‌دونه در داخل کسانی هستند که کمکشون کنه
  • DE ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 0
    اصلاحاتچی های غرب گدا این پیاده نظام امریکا و اسرائیل شب و روز با جنگ روانی شون دائم این خمپاره ها رو به قلب ملت ایران مسلسل وار شلیک می کنند: کشاورزی روبذاریم کنار، چون مقرون به صرفه نیست ، واردات تراریخته از خارج بیاوریم. همه واردات دست قبیله مبارک ما باشه با کلید واردات وخام فروشی همه درها روباز میکنیم....... صنعت لازم نداریم چون دودزاست ومحیط زیست رو کثیف واز بین میبره.... صنعت هسته ای از اولش اخ بود و اصلا نباید داشته باشیم..... از اینکه مسکن نمیسازیم افتخار میکنیم. مهم اینه ما ویلاهای چند صد متری داریم.......... نفت رو نباید به همه کشورهای دنیا بفروشیم . فقط وفقط بایدارزان با قیمت حراج به کارتر های نفتی غربی بدیم بره چون ماده سیاه بدبوه!......... ارتش و سپاه میخواهیم چیکار! امریکا و کشورهای غربی میان از ما دفاع میکنن............
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 0
    غلط می کنی میگی اتمی از رده خارجه تازه اروپا داره بیشتر به طرف انرژی اتمی روی میاره یک مشت اجنبی پرست وطن فروش وعوامل آمریکا تاج زاده ورنانی آدم شدن برای مردم ایران
  • دادا IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 0
    چرا وزارت اطلا عات این تاج زاده و اقای رنانی و زیبا کلام را خفه نمیکند این خائنین دارن از امنیت و اب و غذای این کشور استفاده میکنند و خیانتشان پا برجاست این اشخاص باید اعدام بشوند تا سرمشق سائر خائنین باشد
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    ایشون تصور می کنند دشمن را می توان راضی کرد و دست از سر ما می بردارند. ما حتی اگر هسته‌ای و موشکی و ... را هم نداشته باشیم باز هم بهانه‌ای پیدا می کنند و همین تحریم ها را به ما تحمیل می کنند.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 0
    تسلیت میگم به جناب تاجزاده که دوستان خوبی را در اربیل از دست دادند # تسلیت_ب_تاجزاییده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس