کد خبر 1346308
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
آخرین قیمت مسکن مهر+جدول

عملیات اجرایی احداث ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در سراسر کشور همزمان با عید سعید مبعث و با حضور روسای بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان درمیان آغاز شد.

به گزارش مشرق، سید پرویز فتاح که دیروز (دوشنبه) وارد مرکز خراسان جنوبی شد، امروز در دومین روز سفرش به همراه رییس بنیاد مسکن کشور در روستای مرزی نوغاب شهرستان درمیان حضور یافت تا توافق‌نامه احداث ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان با مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور از این منطقه اجرایی می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه در این آیین که با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت: عملیات اجرایی این واحدها به‌صورت پایلوت در شهرستان مرزی درمیان و در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان به دلیل اهمیت منطقه آغاز شد.

اکبر نیکزاد با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد مسکونی براساس تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان برای اقشار کم‌درآمد احداث می‌شود، اضافه کرد: این واحدها در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر احداث می شود و هزار واحد سهمیه خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به نحوه مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در اجرای این طرح گفت: بنیاد مسکن برای احداث این واحدهای مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌کند، همچنین بنیاد مستضعفان هر برای ساخت هر واحد ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

رییس بنیاد مسکن بیان کرد: شناسایی افراد کم‌درآمد توسط بنیاد مستضعفان انجام و این واحدها برای افرادی احداث می‌شود که از نظر مالی ضعیف هستند ولی به دلایل‌های مختلف تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند.

وی ادامه داد: حداقل متراژ هر واحد ۶۰ متر مربع است و بیشتر از این متراژ را باید افراد با هزینه شخصی احداث کنند.

نیکزاد گفت: در حال حاضر مسابقه خدمت در نظام جمهوری اسلامی داریم که آن هم خدمت به مردم است و شخص رییس جمهور در این زمینه الگوی سایر مسوولان است.

وی اضافه کرد: بنیاد مستضعفان در تامین میلگرد و سیمان این واحدها هم کمک خواهد کرد و امیدواریم خیر و برکت آن شامل حال مردم ما در سراسر کشور شود.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی روز گذشته در رأس هیاتی وارد بیرجند شد و با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کرد.

شرکت در شورای انسجام‌بخشی واحدهای تابعه بنیاد مستضعفان، بازدید از روند اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف بنیاد علوی، بازدید از اراضی در اختیار بنیاد مستضعفان در شهر بیرجند و حضور در نشست جمع‌بندی از جمله برنامه‌های فتاح در این سفر ۲ روزه است.

مهمترین برنامه این سفر، آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان براساس تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور است که به مناسبت عید سعید مبعث و سالروز تأسیس بنیاد مستضعفان (۹ اسفند) امروز در شهرستان مرزی درمیان انجام شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس