کد خبر 1348190
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
بیانیه مشترک آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

به گزارش مشرق به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.  

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت شفاف‌سازی درخصوص مسائل مطرح شده در سند GOV/۲۰۲۱/۵۲ به تاریخ ۲۶ آبان۱۴۰۰ (۱۷ نوامبر ۲۰۲۱) بر روی بیانیه مشترک زیر به توافق رسیدند.

سازمان و آژانس با هدف حل و فصل موضوعات توافق کردند در ادامه همکاری خود همان طوری که در بیانیه مشترک مورخ ۵ شهریور ۱۳۹۹ (۲۶ اوت ۲۰۲۰)بیان شده است، همکاری‌ها و گفت وگوهای بین خود را سرعت بخشیده و تقویت کنند.

در این زمینه سازمان و آژانس درخصوص موارد زیر توافق کردند:

۱- سازمان حداکثر تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰( ۲۰مارس ۲۰۲۲ ) توضیحات کتبی مرتبط با آن دسته از سوالات مطرح شده توسط آژانس در خصوص موضوعات مربوط به سه مکان که ایران به آنها نپرداخته است را به همراه اسناد پشتیبان مربوطه به آژانس ارائه خواهد کرد.

۲- ظرف دو هفته پس از دریافت توضیحات کتبیِ سازمان و اسناد پشتیبان مرتبط با آن، آژانس این اطلاعات را مرور کرده و هر سووالی در مورد این اطلاعات دریافت شده را به سازمان ارائه می‌کند.

۳- ظرف یک هفته پس از ارائه اطلاعات به سازمان توسط آژانس در خصوص هر سووال دیگر در مورد این اطلاعات، آژانس و سازمان برای بررسی سوالات در تهران تشکیل جلسه خواهند داد. برای هر مکان جلسات جداگانه ای برگزار خواهد شد.

۴- مدیر کل در نظر دارد با انجام فعالیت‌های مندرج در بندهای ۱ تا ۳ بالا و به دنبال ارزیابی مربوطه توسط آژانس، نتیجه‌گیری خود را پیش از برگزاری شورای حکام در خرداد ۱۴۰۱(ژوئن ۲۰۲۲ )گزارش کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    3 4
    بنظرم تا آژانس پرونده را نبسته توافق وین را اجرا نکنید . چرا ؟ چیز های بالا خیلی کلی است و اگر آژانس آمد گفت شما سوال من را جواب ندادید و قانع نشدم و از این جور بازی ها . آنوقت تکلیف چی هست . با طناب آژانس تو چاه نروید . آژانس اگر بخواد موضوع پی ام‌دی که بیشتر سیاسی است را ببنده یک شبه می تونه این کار را بکنه . خلاصه فردا روز نیاید بگید آژانس و اروپایی ها رندی کردند و از این جور حرف ها .از اروپا و آمریکا در بحران قیمت نفت هستند هرچی بگید و پافشاری کنید قبول میکنند .
    • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      2 2
      درود بر شما بله دقیقا" همینطوره ! قطعا" هم چنین قصد و نیتی دارند که بعد از مدتی با همین بهانه گیری ها و ایرادهای بتی اسرائیلی از تعهدات خودشون تفره بروند و یا مجددا" تحریم ها رو باز گردانند .. مسئولین امر باید بیشتر مراقب منافع ملی باشند و فریب غربی ها رو نخورند .. انشاالله
  • مجید IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    4 3
    چه بیانیه‌ی وزین و مهمی! آنها بیانیه دادند که توافق کردیم آنها به سوالات ما پاسخ دهند و ما در مورد پاسخ ها با آنهاجلسه برگزار کنیم!
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    6 2
    اینکه خیلی بده. گزارش باید قبل از تصویب برجام ارائه می شد. این همون استخوان لای زخم
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      3 2
      آفرین به هوشت. من اگه مسئول بودم قبل از بسته شدن همه پرونده های ایران در آژانس هیچ چیزی رو در وین امضا نمی کردم چون این غربی های غربزاده!! میخوان یه دم گاوی دستشون بمونه تا دوباره دبه دربیارن.
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 0
    این قصه سر دراز دارد ... جوون بودیم وقتی این موش و گربه رقصونیه آژانس و غربی های کثیف و آمریکای مافیا صفت شروع شد ، یواش یواش داریم پیر میشیم هنوزم همون داستانها برقراره همون قول قرارهای الکی و وعده های سرخرمن... آخه رئیس خودفروخته آژانسی که قبل از اینکه بیاد ایران میره درسهاش رو از نخست وزیر اسرائیل یاد میگیره ، چه امیدی به این پرونده هاش و این بازیهاش هست؟ البرادعی و خدا بیامرز آمانو و این گروسی . پیر کردن ما رو. شایدم برنامه شون از اول همین بود که به کمک یک سری آدم بزدل و ترسو در داخل اینقدر وقت ما رو تلف کنن تا ایران که تبدیل شد به کشور پیرمردها بگن حالا دیگه هرکاری میخواد برید بکنید ... افسوس ...
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 4
      متاسفانه نه تنها آژانس انرژی اتمی که تمامی نهادهای به اصلاح بین مللی امثال سازمان ملل بطور کامل تحت کنترل صهیونیست ها ، یهود بین المللی پیروز جنگ جهانی دوم هستند ، این داستان موش و گربه بازی آژانس بین المللی یهود ادامه خواهد داشت تا زمانیه که بطور کامل ابران رو تضعیف و خلع سلاح کنند احتیاج داریم روشنگری کنم ملت ایران باید حقایق جهانی رو مطلع شوند ولی افسوس که شبکه ها و سایت های بیگانه و دشمنان قسم خورده ما ایرانیان کنترل ذهن و افکار عمومی بخش زیادی از جامعه ما را تحت کنترل خویش گرفتند و در چنین فضای مسمومی روشنگری کار سخت و دشواری خواهد بود ..
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 2
    با این بیانیه و با این نوع طرح سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد این پنجره همواره باز باشد تا هر زمان غربی ها، آمریکایی ها خواستند با طرح بهانه های بی مورد بنی اسرائیلی به راحتی از تعهدات خویش خارج شوند و مجددا" برجام را پاره و از درجه اعتبار ساقط کنند و بازگشت مجدد تحریم‌ها رو کلید بزنند ... بقول ضرب المثل قدیمی روز از نو روزی از نو ..!
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 2
    لعنت به شما غربی های حرام لقمه که دائم در فکر توطئه حیله و نیرنگ هستید !!!
    • ناشناس IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      1 2
      من از بیگانگان هرگز ننالم که هر چه کرد با من آن آشنا کرد مونده خورشید و ماه و بادو بارون رو تحریم کنن ما که این همه تحریم رو تحمل کردیم شما تحقیقات و ساخت رو ادامه می‌دادید ببینیم به کجا میخواهید برسید
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 2
    بیانیه مشترک جاسوس صهیونیست ها با سازمان انرژی اتمی ایران .
  • حسن IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 2
    مرده شور این بیانیه راببرد اینکه همه تعهدات طرف ایران است پس آژانس چه غلطی را متعهد شده
  • ناشناس IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 2
    زحمت کشیدند ، همان شد که اسراییل میخواست اطلاعاتش کم بود ولی الان خیالش راحت شد
  • ناشناس IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 2
    زحمت کشیدند ، همان شد که اسراییل میخواست اطلاعاتش کم بود ولی الان خیالش راحت شد
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 2
    قاطعیت لازم است، تاریخ نظاره گر است.
  • DE ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 0
    بیانیه مشترک آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران/ما پیشرفتهای خوبی کردیم ۹۹ درصد موانع و مشکلات حل شده مسایل بسیار جزیی و پیش پا افتاده و بی ارزشی نظیر لغو ۲۶۰۰ تحریم و دادن تضمین واینجور چیزها فقط مونده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس