دیدار رافائل گروسی با رئیس سازمان انرژی اتمی

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست مشترک با رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد که گفت‌وگوهای مثمرثمری را با اسلامی داشته است.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  برای سومین بار در دولت سیزدهم به تهران سفر کرده است.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری مشترکی گفت: از زمانی‌که آقای اسلامی در این سمت آمدند، ملاقات‌های مستمری داشتیم و سعی کردیم موضوعات مختلف را حل و فصل کنیم.

ببینید:

عکس/ دیدار گروسی با امیر عبداللهیان

وی افزود: چند موضوع خاص باقی مانده که مدت‌ها ست این مسائل حل نشده بود و باید شفاف سازی می‌شد که تا پیش از این در این خصوص موفقیتی نداشتیم، به همین خاطر تلاش کردیم رویکرد عملگرایانه‌ای را داشته باشیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: این امر از چند جهت مهم است امروز به دو مورد اشاره می‌کنم. نخست آنکه بر کسی پوشیده نیست در حالی که در تهران در حال مذاکره هستیم، مذاکرات وین در جریان است. با توجه به اینکه این روند موازی با این مذاکرات در جریان است، بسیار به هم متصل و وابسته هستند.

بیشتر بخوانید:

اسلامی: مسائل بین ایران و آژانس باید طبق روال طبیعی حل شود

گروسی تاکید کرد: در صورتی که ایران و آژانس بین‌المللی درباره مسائل باقیمانده و مسائل پادمانی تعامل نداشته باشند، تصور و باور اینکه یک توافق جامع مثل «برجام» به نتیجه برسد، بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه بسیار مهم است که به درک متقابلی برای همکاری‌ها برسیم، اظهار داشت: انرژی هسته‌ای برای توسعه کشورها و از جمله ایران بسیار مهم است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: برای حرکت سریعتر به سمت آینده و پیشبرد همکاری های ایران و آژانس متعهد هستیم به جلو حرکت کنیم تال مردم ایران نیز به سمت رفاه بروند.

ببینید:

فیلم/ شوخی گروسی با خبرنگاران

گروسی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی تهدیدها و پرونده‌سازی رژیم صهیونیستی علیه ایران ادامه دارد ؟ گفت: کار ما تحت تأثیر و کنترل هیچ کشوری قرار نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: تمرکز آژانس بر همکاری با ایران است و آژانس با حرفه‌ای‌گری کار خود را انجام می‌دهد.

گروسی همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتشار گزارش‌های محرمانه ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: متأسفانه برخی اعضا به این محرمانگی احترام نمی‌گذارند و این باعث تأسف است.

وی افزود: بحث‌های زیادی در آژانس مطرح شده است تا قوانینی ایجاد کنیم، اما وقتی کسی بخواهد اطلاعات را منتشر کند نمی‌توان مانع آن شد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: تمرکز آژانس بر همکاری با ایران است و همانطور که می‌بینید در جامعه بین المللی مثال‌های مشابهی وجود دارد و این مخاطرات اجتناب ناپذیر است. ولی آژانس با حرفه‌ای‌گری کار خود را انجام می‌دهد.

گروسی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آژانس تا چه زمانی به دنبال پرونده‌سازی علیه کشورمان از طریق اطلاعات جاسوسی صهیونیست‌ها است، گفت: اجازه دهید نکته‌ای را توضیح دهم، کاری که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌دهد، تحت امر، کنترل، اعلام نظر یا مدیریت هیچ کشوری نیست.

وی تاکید کرد: ما زمانی اقدام و یا سوالی را از کشوهای عضو مانند ایران، مطرح می‌کنیم که باور داشته باشیم شواهد یا اطلاعاتی در اختیار داریم، چه از اطلاعات خودمان، چه از اطلاعات منابع در دسترس همگان و یا نتایج تحلیل‌های خودمان، که مستلزم پرسش باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 1
    خوبه ديگه ، گدايان برجامى هم به مقصدشون ميرسند !
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    4 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    6 1
    این مردک دوباره به ایران آمده تا به اسرائیل در انجام کارهای زیاد باقی‌مانده‌اش (ترور بقیه‌ی دانشمندان و خراب‌کاری در صنعت هسته‌ای) کمک کند.
  • بوسجين IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    البته خدا كنه توافق انجام بگيره اما سياست مداران همه دروغگو هستند انقلاب اسلامي هم يكي از اهداف و ارزش هايي دنبال مي كرد از بين رفتن دروغ اما متاسفانه ما خودمان هم الوده شديم اما صحبت اصلي من اقاي گروسي است كه به دروغ ادعا كرد كه اژانس سياسي كار نمي كند بر عكس مي خواهم بگويم تمام كارهاي اژانس سياست كاري هست نمونه چرا به موضوع هسته اي اسراييل وارد نمي شود يا اژانس چرا اسراييل به تاسيسات هسته اي عراق و سوريه حمله كرد واكنش نشان نداد و چرا اسراييل تاسياسات هسته اي ايران را تهديد مي كند واكنش لازم را ندارد اما مي بينيم بر اساس سياسي كار كارازار سختي را به دستور امريكا و غرب عليه ايران بوجود اورد و يا نگراني خود را از روسيه بابت ان تاسيسات هسته اوكراين اعلام مي كند متاسفانه اژانس بازوي سياسي شده براي جهاني سازي به سر كردگي امريكا هر كس كه مخالف ان است به شدت با كوچكترين بهانه اي برخورد مي كنند ولي كشورهايي حتي مخفيانه بمب اتم توليد كرده و يادر حال اقدام هستند و زير چتر امريكا و غرب هستند از مصونيت برخوردارند پس اقا كارتان بكنيد فقط دروغ نگوييد ما مي دانيم ماموريت شما چيست و به كساني حساسيت زيادي داري براي من كه عضوي از اين ملت هستم و بخلطر سياسي كاري شما اسيب زيادي ديدم ديگر مهم نيست
  • نننننن IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    آره جون خودت،،،، اگه راست میگی به تاسیسات اسراییل هم سری بزن و یه بازدید بکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس