164607838.jpg

چهار هفته از شروع جنگ در اوکراین گذشته و حالا این سوال مطرح است چه مناطق و شهرهایی به سیطره نیروهای روسی درآمده‌اند که در گزارش‌ ذیل به تفکیک استان ها مشخص شده است.

سرویس جهان مشرق؛ درگیری ها در مناطق مختلف اوکراین در آستانه ورود به سومین هفته متوالی است و نیروهای ارتش روسیه با پشتیبانی یگان های هوایی، توپخانه، موشکی همچنان در تلاش هستند راه را برای سیطره کامل بر شهرهای بزرگ تکمیل کنند.  

از محور شمال شرق خبر می رسد درگیری ها میان نیروهای جدایی طلب و ارتش اوکراین در مناطق غربی و مرزی استان لوهانسک ادامه دارد؛ در حال حاضر حدود ۹۲ درصد از مساحت این استان از جمله مناطق کریمینا، اسواتووه، ریوکا و ... در کنترل جدایی طلبان است.  

در دونتسک هم درگیری ها بیشتر در مناطق غربی گزارش شده است و نیروهای ارتش اوکراین فقط ۲۰ درصد از خاک این استان در کنترل دارند و سایر نقاط از جمله گورلیوکا، دونتسک، پاولوپل در تسلط نیروهای جدایی طلب است.  

استان خارکیف در شمال شرق اوکراین هم یکی دیگر از مناطق به شمار می آید که شاهد بیشترین درگیری ها بوده و تلاش نیروهای ارتش روسیه برای ورود به مرکز استان نتیجه نداده و پشت دروازه های شهر خارکیف (محور شمالی) متوقف شده اند.  

براساس اطلاعات به دست آمده، ارتش روسیه در این محور (استان خارکیف) تغییر راهبرد داده و تلاش می‌کند همزمان در مناطق شرقی و غربی پیشروی کند و آرام آرام شهر خارکیف را به محاصره و سیطره دربیاورد و با این دستور کار، مناطق حومه از جمله استاری سالتیو هم پاکسازی خواهند شد.  

اوکراین دو هفته پس از جنگ و درگیری‌های سنگین/ چه مناطقی در کنترل نیروهای ارتش روسیه هستند؟ +عکس و نقشه میدانی

تاکنون حدود ۲۷ درصد از خاک استان خارکیف مانند شهرهای مهم واوچانسک، زولوچیو و ... از کنترل نیروهای اوکراینی خارج شده اند که البته این نقاط با کشور روسیه مرزهای مشترک دارند و البته همین موقعیت راه را برای تسلط مسکو بر این مناطق باز کزد.  

در استان سومی در شمال اوکراین هم درگیری ها در جریان است و بیشتر مناطق مرزی در کنترل نیروهای ارتش اوکراین نیست و به نیروهای ارتش روسیه افتاده است؛ در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از مساحت این استان در سیطره ارتش روسیه است.

در استان چرینگف در شمال اوکراین هم وضعیت میدانی مشابه استان سومی گزارش شده و درگیری ها به صورت پراکنده ادامه دارد؛ حدود ۳۵ درصد از مساحت این استان از جمله مناطق مرزی مشترک با روسیه و مناطق مرزی مشترک با استان سومی در کنترل نیروهای روسی است.  

وضعیت میدانی در پایتخت هم تغییر چندانی نکرده و ارتش روسیه پشت دروازه های شمالی همچنان متوقف است و تلاش می‌کند با دور زدن مناطق، شهر را محاصره کنند؛ حدود ۳۰ درصد از استان شامل مناطق شمالی و مرزی در کنترل نیروهای روسیه است.  

براساس آخرین اخبار به دست آمده، از شدت درگیری ها در استان ژیتومیر در شمال اوکراین تا حدود زیادی کاسته شده و آتش میان دو طرف تبادل نمی شود؛ تاکنون حدود ۷ درصد از مناطق این استان(اغلب نقاط مرزی با روسیه و پایتخت) به سیطره هرتش روسیه درآمده است.

اوکراین دو هفته پس از جنگ و درگیری‌های سنگین/ چه مناطقی در کنترل نیروهای ارتش روسیه هستند؟ +عکس و نقشه میدانی

از جنوب اوکراین خبر می رسد درگیری ها در استان زاپاروژه در جریان است و نیروهای ارتش روسیه با پیشروی در محورهای مرکزی و شمال درصدد هستند این استان را به استان دونتسک متصل و در نهایت به طور کامل به تسلط درآورند.  

تاکنون حدود ۷۵ درصد از مساحت استان شامل مناطق مرکزی و جنوبی به کنترل نیروهای روسی درآمده است؛ این استان از جنوب به دریای آزوف متصل می شود که همین مسئله اهمیتش را دو چندان کرده و از سویی دیگر با استان دونتسک مرزهای مشترک دارد و همین موقعیتش را خاص تر کرده است.  

در استان خرسون هم درگیری ها ادامه دارد و حدود ۸۰ درصد از خاک این استان شامل مناطق مرکزی، جنوبی، شمال شرقی و شمال غربی به کنترل نیروهای ارتش روسیه درآمده؛ این استان در شمال جزیره کریمه واقع شده و به همین دلیل از اهمیت بالایی برای مسکو برخوردار است.

به گزارش مشرق، در استان نیکلاف درگیری ها تا حدود زیادی متوقف شده و فقط مناطق جنوب شرقی که هم مرز با استان خرسون هستند به کنترل نیروهای ارتش روسیه درآمده اند که در مجموع معادل ۷ درصد از مساحت این استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ناشناس IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    38 16
    عامو پوتین قرار بود ۲ ساعته اوکراین رو بگیره...چی شد پس؟
    • NL ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      18 8
      عامو یکم از توهم بکش بیرون بابا کدوم منبع رسمی صحبت از دو ساعته گرفتن یک کشور کرده اونم روسیه که از اول جنگ حتی موفقیت های در پیشروی رو درست رسانه ای نکرده این دیگه اوج حماقت هست ذهنیات و تخیلات ذهن خودمون رو جا بزنیم اما روسیه بد بازی خورد یا نباید حمله می کرد یا باید دست از موذی بازی و توهم تک روی در قدرت این منطقه بر می داشت مثلا با ایران و جبهه مقاومت از در یک همپیمان درست نه منفعت طلب در می یومد تا مثل جبهه مقابلش این بر هم اتحاد داشت که ذات روس ها از بس بد هست و بد عهد هستن نشد یا انقدر قدرتمندانه و هوشمندانه بدون تاثیر گرفتن از رسانه ها جنگ رو بسرعت یکسره می کرد که اینم نتونسته انجام بده کلا افتضاح اگر سلاحهای اصلی خودش رو وارد جنگ کنه شاید ورق برگرده ولی کلا این روس ها قابل پیشبینی نیستن چکار می خوان بکنن خدا می دونه به هر حال دو چیز اثبات شد برای ما اول غرب نجس رو به افوله سر ماجرای سوخت دست و پا زدن هاش رو دیدیم دوم این روسیه خیلی پست هست تو همین ماجرای برجام سعی داشت تا ایران رو از نگاه اول غرب برداشته نشه خودش جایگزین بشه حواستون باشه که این کشور سابقه حالا درسته نه مثل غربی ها ولی بدی داره در پشت خالی کردن و در آخر مشخص شد یکسری جانور در بین مردم از هر دو طرف داریم که حاضر هستن منافع ایران رو فدای ارباب هاشون کنن این بیشتر مراقبت می خواد اینا دشمن اصلی ایران و ایرانیت هستن بخصوص غربپرستها که واقعا بیشرافتن تو این چند مدت از افغانستان تا همین جنگ اوکراین تناقض دروغگویی و موذی بازی هاشون رو دیدم خلاصه مراقب این اجنبی پرست های هر طرفی باشید که اینا حتی اگر درست حرف بزنن هم یک دروغ دارن که منافع ایران رو نمی خوان بلکه رضایت اربابشون رو می خوان.
    • DE ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      13 3
      اگر پوتین عموته چرا روسی ننوشتی پیامت رو . شما غربگداها بدون عمو سام سوسک هم نیستید هی زور میزنند یه جوری روسیه را خراب کنند تا جنایات و کشت و کشتار میلیونها انسان بدست رژیم خونخوار و وحشی امریکا در کشورهای اسلامی را به سایه ببرند . مرگ برشما غربگدایان ساواکی وطنفروش .تفاوت شما ها با وطنفروشان توده ای در زمان اتحاد جماهیر شوری این است که شوروی را گربه چف ذلیل با گفتگوی تمدنهاش از هم پاشاند و با توده ایها از بین رفت لیکن عموسامتون بدون وقفه قرنهاست مشغول جنایت علیه بشریت است و سر شما وطنفروشان غربگدا به فاضلاب سیا وصل است.
  • صلح IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    28 14
    روسیه با این جنگ نشون داد نه ارتش مدرنی داره نه تجربه جنگی کافی داره نه برنامه ریزی منظم.... شدیدا توی باتلاق گیر کرده. خسارات ارتش روسیه بشدت بالاست... جنگ خیابانی برندش اوکراینه... روسیه بجز بمباران کور هیچ کار دیگه ای نمیتونه بکنه. از هر زاویه ای که نگاه روسیه بازندست... چه اخلاقی چه سیاسی چه اقتصادی چه نظامی
  • حسين DE ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    15 3
    از جنگ اوكراين نه دو هفته بلكه سه هفته ميگذرد،صرفاً جهت اطلاع.
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    30 2
    تحت اشغال نه تحت کنترول کشتن انسانهای بی گناه در هر جای دنیا محکوم است در این سرما خونه ها رو رو سر مردم خراب میکنن
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      2 47
      خب تسلیم بشن تا کشته نشن برا چی مقاومت میکنند ؟ انگیزشون چیه ؟ الان ببینین نازنین زاغری تسلیم ملکه شده راحت میره میاد اما دلواپسا که مقاومت میکنند دایم دردسر و هزینه هستند
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      11 1
      ۱۰:۰۶ ماهم میتونستیم تسلیم عراق بشیم چرا نشودیم کمی تفکر
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    7 7
    در اینکه روسیه در پیش روی کند بوده شکی نیست اما اگر نقشه دقیق دیده شود هدف روسیه تسخیر شرق اوکراین تا رودخانه مرکزی دنیپر است که تقریبا بالای سی درصد روس تبار هستند و اکثرصنایع شهرهای بزرگ ومزارع کشاورزی اوکراین در این منطقه اند تقریبا ۵۰ درصد این منطقه اشغال شده روسیه میخواهد کشوری مانند بلا روس در این منطقه ایجاد کند ولوکراینی ها را به غرب رود کوچ خواهد داد وعملا تکام پناهندگان به غرب وغرب اوکراین از این منطقه اند ازنظر نظامی تنها راه گرفتن شهر هایی مثل کیف خارکف ماریوپل استرا بمباران شدید ونابودی شهر واستحکامات وسپس تسخیر شهر است که اولا شهرها نابود میشود وثانیا تلفات انسانی چه نظامی چه غیر نظامی بالا می‌رود که مورد نظر روسیه نیست وراه حل جنگ فرسایشی راه باقیمانده است این جنگ اقتصاد اوکراین را نابود کرده ونزدیک به ۵۵۰ میلیارد دلار خسارت دیده اقتصاد روسیه هم در اثر تحریم ها بشدت صدمه دیده که از آن عبور خواهد کرد که به گفته پوتین اگر روسیه وچین جنگ هم نمیکردند به بهانه دیگرتحریم میشدند اما متضرر اصلی آروبا است تمام اجناس بویژه سوخت گران شده واقتصاد سهام المان از کل خسارت روسیه بیشتر است ومسئله بدتر هجوم ده تا پانزده میلیون آواره به اروپاست که اقتصادش تازه از رکود کرونا خارج شده واین مسایل باعث رکود وبیکاری خواهد شددر خودامریکا هرگالن بنزین از سه ونیم دلار به هفت ونیم دلار افزایش یافته برنده بازی چین است که بیرون ایستاده روسیه وغرب هم را میزنند وچین کف میزند تنها راه نجات اوکراین پذیرش شروط روسیه است که تقریبا قبول کرده اما با آتش بس غرب تحریم های روسیه را برنمیدارد پس برای روسیه اتمام جنگ منافعی ندارد وحتما شرق اوکراین را چه با تخریب وتلفات وچه آرام آرام تصرف خواهد کرد وغرب هم عملا غرب اوکراین را به اتحادیه اروپا ملحق خواهد کرد وغرب اوکراین اولا بشدت نابود میشود وثانیا به نا تو ملحق میشود ومرز ناتو وروسیه رود دنیپر خواهد بود تحریم های روسیه هم باقی میماند وبلوک اقتصادی جدید به رهبری چین وروسیه ایجاد میشود ارتش روسیه ۱۳۰ هزار نیرو به اوکراین برده که ۱۰۰ هزار وارد جنگ شده و۳۰ هزار پشتیبانی است ویک تعداد اهالی گدانسک اما اوکراین۲۵۰ هزار نیرو دارد ودهها هزار داوطلب که البته بیش از سی درصد یگانهایش نابود شده وجنگ فرسایشی ومحاصره شهرهای بزرگ واشغال شرق اوکراین
  • ابوالفضل IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    26 9
    مرگ پوتین نزدیک است
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      4 0
      بایدن خل شده طرفداراشم مثل خودش
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    9 8
    جنگ بد است. اما جنگیدن با یک اوکراین ناتویی مجهز به سلاح‌های اتمی- بیولوژیک- شیمیایی و کشتار جمعی بمراتب بدتر است
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    7 5
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»
    • ناشناس IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      20 8
      آدم دلقک باشه . مرده شور باشه . ولی توده ای و نوکر روس نباشه
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      5 14
      توده ای و نوکر روس مگه چشه ؟ چرا به عقاید هم احترام نمیزارین کی میخواهیم بزرگ شویم نظر هر کس برا خودش محترمه شما از بایدن و کاملا هریس خوشت میاد این اقا از پوتین و زاخاروا نباید طوری بشه که به هم توهین کنیم
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      7 4
      این اراجیف چیه می بافید کشور ایران جای آدمهای ناسازگار مریض انگ زننده نیست تو بیماری خودت را به روانشناس حاذق نشان بده - نوکر کجا باشدنباشد عادت کرده اید مثل روستائیان کدخدا زده مشق تحقیر دیگران را می کنید - ایرانی آزاد است و نوکر ایران است -
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      2 3
      ۱۰:۱۱ واقعا
    • NL ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      7 3
      ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ آدم همه ای اینا باشه حتی توده ای باشه سگ کاسه لیس غربی نباشه که مستقیم تو جنگ جهانی نصف مردمش رو با گرسنگی زجر کش و قتل عام کرد بی دلیل وقتی ایران اعلام بی طرفی کرده بود که تا امروز هر کاری در دشمنی حتی توهین به ریشه ما دریغ نکرد یک فیلم کذایی 300 گواه اون اونم دوره انقلاب هست یا آخونده ها؟همون های که تا دیروز با همکاری همین روسیه مرز های ایران رو اشغال می کردن همون هایی که با توطئه افغانستان و بحرین رو از ایران جدا کردن غربی که کلمه بردگی ،شکنجه ،استعمار و نسل کشی مردم دیگه مثل سرخپوستای بیچاره و جنگ رو جوری معرفی کرد که برای مابقی مردم دنیا تا قبلش قفل بود:))) آره بخوام بگم باید کتاب هزار جلدی بنویسم تا همین جاش هم کافی هست گور بابای همتون زنده با کشورم ولی بازم می گم توده ای باشی سگ غربی دروغگو و پاچه گیر نباشی حالا کاسه لیس سگ غربی که دیگه......آره:))))))))
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 5
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»
  • مجید IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    12 7
    روسها در باتلاق اوکراین گیر افتاده اند
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      9 4
      به ما چه. خون خودتو کثیف نکن. مگه ما گفتیم برو تو باتلاق. این جنگ برنده ای نداره اما بزار یکم هم اروپا طعم جنگ کشتار آوارگی گرانی و... را بچشد تازه خیلی از دم خروس هایشان در مورد ورزش دمکراسی حقوق بشر و.... بیرون زد.اگر بعضی غرب گدا ها بفهمند.....ففهم
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    4 3
    تمام اکراین در نقطه ی تلاقی آتش روسها است - اکراین عملا یک کشور محاصره شده است - مردک دلقک زلنسکی حالا یادش افتاده به اتکاء به احانب کشورداری نمی شود بلکه خود ریاستیو علائق او به قدرت اورا متصور به سوء سیاست نموده است.
  • US ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    15 8
    روسیه با داشتن تعدادی ماشین های جنگی فرسوده به ارث رسیده از کمونیست شوروری قدرنمایی می کند. پوتین پلید مردم و کودکان بی دفاع را می کشد. این کمونیست پیر و کفتار خونخوار دیوانه هست. داشتن تعدادی نظامی الکلی و سیگاری نمی تواند بر اراده فولادین یک ملت وطن پرست غلبه کند. اراده پولادین اوکراین روح سربازان روسی را تسخیر خواهد کرد و این جنک متجاوزانه در تاریخ ثبت خواهد شد البته با قهرمانی دلاوران اوکراینی. پوتین پلید و دیوانه و جنایتکار جنگی قطعا به جهنم خواهد رفت. مردم ایران تقریبا 99 درصدشان از روسیه و پوتین تنفر شدید دارند. مرگ بر شرق مرگ بر غرب .
    • US ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      6 4
      واقعا این ببر کاغذی هیچ کاری نمی تواند بکند. پوتین خونخوار و جانی جنایتگار دیوانه شده است. بله مردم ایران به صورت گسترده تا 99 درصد مردم از روسیه چه تزاری چه کمونیستی و چه روسیه پوتینی به شدت تنفر دارند. مردم ایران روس ها را عامل تجزیه ایران بدبختی و مشکلات می دانند به تاریخ رجوع کنید بیش از 150 نوع جنایت برعلیه ایران انجام داده اند. به تازگی سفیر خبیث روس در تهران حامی گریبایدوف ملعون کثیف شده گریبایدوف منحوس کسی بود که قرارداد ترکمنجای را امضا کرد و سپس به دست دلاورانی ایران در تهران مثل حیوان تکه پاره شد. سفیر خبیث روس و در روز 22 بهمن 1400بر قبر گریبایدوف منحوش ملعون دسته گل می گذارد و حرف بزرگتر از دهان گشاد و کثیفش می زند.
    • DE ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      7 0
      پوتین داره به دلقک صهیونیستها موشک میزنه غربگداهای ما منفجر شدند آتش گرفتند . صهیونزستها در همه جا بهم وصل هستند. از وقتی جنگ شده درآمد منافقین و بازمانده های ساواک زیاد شده چون دایم دارند شبانه روز در اینترنت لجن پراکنی میکنند. تمام مروم دنیا از جنایتکاران غرب وحشی راس آن راس ها از عمو سام متنفرند.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    5 5
    روسها از بمب اتم استفاده کنند عین امریکا براحتی همه تسلیم میشن
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 3
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسیمهار زده و به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. 1- فرار سرمایه 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا از نتایج بدیهی این آتش افروزی است. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    4 4
    اوکراین ازروسیه(هواپیما جنگی،هلیکوپتر،پهپادوسرباز...)ازبین میبره-روسیه ساختمان مسکونی بیمارستان وپناهگاه ومردم عادی وزن حامله وبچه میکشه!ادعای ابرقدرتی هم میکنه-تمام ابرقدرتها دربرابر قدرت مردم پوشالین هستند
  • رهام حسامی- IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 4
    من سنم قد نمیده ولی میگن روسیه تو افغانستان هم گرفتار شد و من دیدم امریکا هم از افغانستان رفت .من میگم تجاوز کرده و اخرش از اوکراین با ذلت میره. ولی تهش میخوام بگم اوکراین سلاح داشته باشه خوبه ولی نباید بذاره کشوری تو کشورش پایگاه بزنه و دست نشونده غرب به وگرنه رابطه اقتصادی که اشکال نداره .پوتین یک هیتلر هست مگر هیتلرشاخ دم داشت .خوبه که خودت اخرین تکنولوژی را وارد کنی بعد بسازی و نواقص اونو را برطرف کنی و بهتر بسازی .من چون هوافضا میخونم میفههم یک مهندس سوانح هوایی باید از قطعات منهدم شده بفهمه علت فاجعه چی بوده .خوب شما هم با تست فایتر و Drone ها و راکتها عیب را برطرف و نسخه جدیدتر طراحی کنیم .تو بحث ایرودینامیک و هدایت و کنترل پرواز ودینامیک پرواز و ترمودینامیک موتور ها واقعا کار بشه .اساس یک هواگرد همین هاست .دینامیک پرواز در هوانوردی و فضاپیما، مطالعه عملکرد، پایداری و کنترل وسایل نقلیه ای است که در هوا یا در فضای بیرونی پرواز می کنند. خوب وقتی تو این مباحث و متریال انها مهارت داشتیم میتونیم بگیم ما هم میتوانیم
    • DE ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      4 1
      عمو جون در صنعت هوا فضا چیزی نیست که فعلا بتونی یاد روسها بدهی یه کاری نکن دعوا بشه بین فضانوردان روسی چندتا امریکایی که ازشون اطاق اجاره کردند را از اطاق بیرون کنند بندازنشون تو حیاط هوا خوری . امریکا مشغول اتل متل توتوله بود که اولین زن فضانورد روسی یوری گاگارین سالم رفت بیرون از جو و برگشت. موقعی که صفینه فضایی روس داشت اتوماتیک در کره ماه بدون سرنشین خاکبرداری میکرد امریکایی ها داشتن سوسیس روسی میخوردند!
    • پری مجرد 45 ساله IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      3 2
      هیتلر تو و امثال تو هستند که حملات عربستان پیزوری سعودی با چراغ آمریکا به یمن را محکوم نکردند حال برای اوکراینی ها خون گریه می کنند اولئک کالانعام بل هم اضل
  • رهام حسامی- IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 2
    تو هنوز نمیدونی یوری گاگارین زن هست یا مرد بعد واسه من میگی به فضا رفت و اظهار نظر میکنی که فضانوردان امریکا از کجا میرن فضا .گاگارین در روز ۱۲ آوریل ۱۹۶۱ میلادی توسط فضاپیمای وُستوک-۱ به فضا رفت و به مدت ۱۰۸ دقیقه مدار زمین را یک دور به‌طور کامل پیمود.اکسپلورر ۱ نخستین ماهوارهٔ آمریکا بود که در ۳۱ ژانویه ۱۹۵۸ به فضا پرتاب شد. وزن این ماهواره ۱۳/۹۷ کیلوگرم و ارتفاع حضیض آن ۳۵۸ کیلومتر و ارتفاع اوج آن ۲۵۵۰ کیلومتر بود.بعدش لطفا مطالعه کنید امریکا ازکرو دراگون دمو-۲ توسط لانچر فالکون 9 برای ارسال به ایستگاه فضایی استفاده میکنه اره مدتی ازسایوز در مرکز لانچر بایکونور روسی بعد استفاده کرد .جواب نفر دوم گفتی هیتلر اقای محترم من چند بار گفتم از هر جنگ خونریزی در سراسر جهان متنفرم .حالا یمن یا اوکراین یا افریقا یا امریکا برام انسانها مهم هستند .حال تو سنگ پوتین به سینه بزن مثال اون فتح کنه میخوای بهای خون ملتها را نوش جان کنی یا به تو چیزی میده نه خیر دست همه این پوتین و امریکا و اسرائیل تو یک کاسه هست .چرا پوتین اسرائیل محکوم نمیکنه .من ادم سیاسی نیستم و نمیدونم تحلیل اون چیه و نظر بدم فقط تهش بگم به حق علی امام زمان ظهور کند ریشه ظلم کنده شده .جهان هر کس با هر دین ازاد زندگی کند مانند یک انسان و جنگ نباشد ومیدونی چدر انسانها پیشرفت میکنند ..من که حرف سخنی ندارم .
    • DE ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      3 0
      قدیمها سواد داشتن سخت بود همش را باید خودت یاد میگرفتی الان هر اسمی رو بخوای یا چیزی را احتیاج داری سریع میزنی اینترنت کپی پیس میکنی حک و اصلاح میزنی تو سایت به اسم خودت . به خودت زحمت نده بخوای ثابت کنی لیلی مرد بود یا زن. قبلا اثبات شده کره زمین گرده و دوچرخه هم سالهاست اختراع شده . حالا باز کل اینترنت رو کپی پیس کن در سایت مشرق . تو استادت زیبا کلام نیست‌.؟ اونهم تو هوا و فضا تخصص داره زیادی حرفاش باد هواست . برو عمو پرفسورهای معروف هوا فضا در پله اول مونده اند. اول لیسانت رو بگیر بعد . برو داداش مشق شبت رو بنویس . بی خود نیست میگن خورده علم و خورده پول و خورده قرض صداشون زیاده. .
  • رهام حسامی- IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    سخن دیگر امثال شما حتی برنامه سفر به ماه را تحت نظریه‌های توطئه فرود بر ماهMoon landing conspiracy theories با صد استناد بی اساس منتشر میکنید .خوب گفتی روسها به ماه رفتند .اون سندی که رفتند بیار .روسیه قرار هست در اینده بفرسته .اون چیزی که تو میگی پرواز بدون سرنشین لونا 16 (سپتامبر 1970)، لونا 20 (فوریه 1972) و لونا 24 (اوت 1976)، نمونه هایی از خاک ماه را به زمین بازگرداندند. در مجموع 301 گرم نمونه خاک از سه ماموریت بازگردانده شد.اما اپولو در 1969 تا 1972 حدود 380.96 kg خاک ماه به زمین اورد .بازم میگم دوست گرامی قبل هر چیزی کمی مطالعه کن .حداقل اطلاعاتت زیاد میشه .من 6 ترمه هوافضا میخونم ولی میدونم هنوز الفبای اونو نمیدونم
    • DE ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      4 0
      جنگ در اوکراین مانند تحریمهای ایران عمل میکنه . کشورهای تحریم کننده در این مدت به زندگی و ساخت و سازس خودشون‌ مشغول بودند و هستند . ما در ایران تحریم بودیم و هستیم و خسارت های بزرگی دیدیم اونها حالا حالا ها وقت دارند، مگه خودشون تحریم هستند. روس هم بسیار زیاد وقت داره اوکراین داره ساعت به ساعت به ویرانه تبدیل میشه .تا حالا بیش از ۳ میلیون ۳۵۰ هزار نفر از اوکراین فرار کردند .با ۳۰۰۰۰۰ سیصد هزار نفری که امروز فرار کردند . در روسیه ملت به تولید و کار و زندگی مشغول هستند .یک دلقک بیشعور با کودتای مخملی نارنجی بوسلیه صهیونیستها می یاد سرکار .کل کشور اوکراین را برای همیشه داغون میکنه. این فرد اینقدر گاو و درپیتیه که فکر میکنه ناتو و امریکا جرات نزدیک شدن به روسیه از طریق اوکراین را دارند.
    • رهام حسامی- IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      من گفتم بهت نه زیبا کلام میشناسم . نه بقیه واصلا به سیاست اینها کاری ندارم .من فقط از جنگ و خونریزیدر سراسر عالم متنفرم همین .اونی که گفتی من سرصدایی نداشتم .گفتم که حداقل چیزی که میگی منبع دقیق داشته نه که بگی اره امریکا سوسیس میخورد روسیه تو فضا بود واین رقابت فضایی خیلی خوبه الان هم بین اروپا و امریکا و چین و ژاپن ادامه داره .و جالبه ایران هم بزودی وارد عرصه رقابت های فضایی میشه .من گفتم دقیقشو بدونی .وگرنه اصلا برام مهم نیست ازاین حرفها زیاد هست .من بازم میگم برام پیشرفت علم مهم هست .میخوام جهانی باشه بدون جنگ خونریزی و جنایت .و در حال پیشرفت .
  • سام ذالی GB ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 0
    سلام دوستان من هیچ اطلاعی از مسائل نظامی ندارم فقط تردید ندارم تا تجزیه و یا تصرف کامل خاک اوکراین این جنگ ادامه دارد. چون روسیه در حال حاضر درگیر مستقیم با ناتو است و این شرایط جدید جنگی است و اونها نیاز به تجزیه و تحلیل اطلاعات ماهواره‌ای و جاسوسان از تحرکات ناتو و ارتش اوکراین دارند و سیاست روسیه ایجاب می کند مثل روزهای قبل حمله که ورود به اوکراین رو جک هالیوود می‌نامیدند الان هم طرف ها و جامعه جهانی رو گذاشتند در خماری مذاکره و نوسانات انرژی و غلات تا به وقت مناسب بزنند به کی یف. منتظر استقرار قوی ترین واحدهای نظامی و اطلاعاتی روسیه در خط مقابل ناتو باشید و این دقیقا همان چیزی است که روسیه این تعداد کشته و این هجم خسارت رو پذیرفت و یک کوتوله سیاسی مثل زلنسکی باور می کند که پوتین قرار است بیاد خانه ما شب‌نشینی. روسیه برای تعیین سرنوشت آینده امنیتی خود همه اون کیک رو می خواهد و دلیل عدم تخریب شهرها تنها حفظ این نقاط با جغرافیای سیاسی و جمعیتی برای آینده است برعکس کاری که روسیه با برلین کرد
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 0
    اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    روسیه طرح اولش تسلیم سیاسی کیف است طرح دومش تصرف نظامی کیف در صورت شکست دو طرح اول و دوم طرح سومش اشغال همین 5 استان 1- کیف 2- سومی 3-خارکیف 4- ماریوپول 5- خرسون و در نهایت میکولایف و جدا نمودن آن بمانند دونتسک و لوهانسک و دمیدن آتش ملی گرایی روسی در روس زبان های خاک اوکراین و ایجاد اوکراین شرقی و نابودی اوکراین از صفحه جغرافیا می باشد زمان هم به نفع غرب پیش نمی رود البته اوکراین غربی را هم راحت نخواهد گذاشت و این منطقه هم بمانند یا بصورت فدراسیون باعث رنج اوکراینی ها خواهد شد مثل عراق و کردها و یا بصورت کره شمالی و جنوبی جدا از هم زندگی خواهند کرد
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
    • DE ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      6 0
      بیچاره روسها اصلا جنگ بلد نیستند . آخه این هنره که 60 کیلومتر ستون نظامی راه میندازند یواش یواش مورچه میشمارند تا خبرش خوب بپیچه در شهرهای اوکراین مردم از ترس در عرض 20 روز 3.5 میلیون نفر فرار کنند و حالا شده روزی 30000 سیصد هزار نفر فراری. ستون نظامی روس توقف کرده بود همون روزهای اول میگفتند چرا جلو نمیری سربازه میگفت طایر تانک پنچر شده باید لاستیک عوض کنیم باد درمیکنه. آخه مشنگ مگه شنی پنجر میشه بگو مریضم کرمم گرفته میخوام حرکت نظامیها را کند کنم ملت فرصت داشته باشند بیشتر فرار کنند بریزن سر اروپایی ها مگه نمیخوان برن تو اتحادیه اروپا خب بفرما برین. واقعا که. راستی اگه پناهندگان به 10000000 ده میلیون نفر برسند که در تمام کشورهای اروپا جنگ و دعوا بین مردم و پناهندگان در میگیره . عرب و افریقایی نیستند 20 تا 20 تا بچپونیشون مثل کنسرو ساردین تو یه اطاق چشم آبی هستند فعلا در هتل ها باید زندگی کنند.مخارجش؟ آخ سالی صدها میلیارد یورو میشه گاوهای شیرده را میدوشند.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    روسیه با توقف برنامه شراکت اوکراین مظلوم‌نما در جنایتهای جهان‌شمول ناتو، در واقع صلح و امنیت منطقه را حفظ کرد.
  • ناشناس IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    آگه روسیه. ضعیف شده. ارتشش مدرن نیست مدرن نمیجنگه. ناتو وامریکا چرا مقابلش موش هم نیستن. .حتی تو ای جنگ با این همه فشار وتحریم مواد غذای تو شهرهای روسیه تغییری نکرده.عامو. .یک نفر عرضه داره قیمت بالا ببره. پوتین اونقدر آدم. متخصص وکاردرست دوربرش هستن احتیاجی به کارشناسی من وشماها نداره. در مورد .زشت وپلید نشان دادن روس تو ایران یهو سناریو کثیف غربی دیگست. توسط ماله کش های وطن فروش صد دلاری. یا نهایت وطن فروشیشون سه هزار یورو.بیشتر تو کانالهایی. وهابی وعربی وعبری وغربی. .قبل انقلاب پهلوی دوست گرابه وحموم امریکاز. واسراییل وانگلیس بود.الان یه دوره دیگه .با یه حکومت.دیگه است ..روسیه تزاری چند صد سال منقرض شده. با شوروی چندین دهه ساقط شده ببینیم. .آمریکا واسراییل وتو های دور وبرش. البته خود آمریکا توله بزرگ صهیونیست جهانیه. پول وثروت وقدرت مال یهود. .دشمنه حی وحاضر ایران نبینیم. .دوتا مشت گره کرده ایران داره هسته ای. نظامی هسته ای رو اصلاح طلبهای خائن متصل به کدوم سرویسهایی امنیتی نیمه باز کردنشد. .حتی فکر اینکه اونا بدونن ما بمب اتم داریم یا نه حتی درصد کم داشتنش توسط ایران ترس براون. مشت نظامی شکر صاحب داره. آیت دوتا مشت وا بشه. ایران تبدیل بهم صدبار بدتر از عراق ولیبی وسوریه خواهند کرد.لا اقل بخاطر نه دین. کنه تعصب به خاک ایران که مطمنا غربگدا نداره لا اقل بخاطر جون خودتون وشرف وناموستون. .لا اقل دین ندارید. تعصب ندارید. لا اقل عقل داشته باشید. ایران تجزیه شده. وکلنگی. ..البته. غربگدا با اصلاح طلب به ظاهر مذهبی. شما یکی یکی آرزوی تسلط آمریکا وغرب به گور خواهید برد. مثل پیر وپاتالهای پوشک پوشیده پادگان اشرف. .با رضا بازاتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس