.

به نظر می رسد این حمله و اطلاعات دقیق موقعیت استقرار بالگردهای روسی در فرودگاه خرسون به کمک ارسال تصاویر هوایی آنلاین از طریق پرواز هواپیماهای جاسوسی ناتو در مرزهای اوکراین انجام شده باشد.

سرویس جهان مشرق _ سومین هفته از نبرد ارتش روسیه و اوکراین امروز به پایان می‌رسد و بر خلاف تصورات و پیش بینی‌ها از جمله ادعای عجیب وزارت دفاع امریکا "پنتاگون" که مدعی سقوط ۹۶ ساعته کی‌یف بودند، جنگ در خاک اوکراین تقریبا به بن بست میدانی رسیده و روند فرسایشی را طی می‌کند.

حمله سنگین ارتش اوکراین به پایگاه بالگردی روسیه/ ادامه روند فرسایشی جنگ اوکراین، به ضرر مسکو خواهد بود +نقشه و تصاویر

حدود ۱۰ روز است که حد پیشروی‌ها در ۳ جبهه اصلی شمال شرقی (خارکیف و سومی)، جبهه جنوبی (از شهر خرسون تا ماریوپل) و جبهه شمالی(تلاش برای ورود به پایتخت) مشخص شده و نه ارتش روسیه توان تصرف مناطق جدیدی را داشته و نه طرف اوکراینی توان ضد حمله و بازپسگیری شهرهای مهم و سقوط کرده خود را دارد.

خوشنودی کشورهای غربی از روند فرسایشی جنگ اوکراین

کارشناسان معتقدند پیش از شروع جنگ در اوکراین، مقامات سیاسی امریکا و کشورهای غربی به دو طریق می‌توانستند مانع از شروع جنگ در این کشور و ویرانی زیرساخت های اوکراین و کشته شدن هزاران انسان بی گناه برای جنگی بیهوده شوند:

مورد نخست، گفت و گوهای دوستانه میان طرف غربی و دولت اوکراین با کرملین بود؛ به نحوی که روسیه تضمین امنیتی از سوی غرب مبنی بر عدم تهدید مرزهایش از خاک اوکراین دریافت کند؛ دولت اوکراین اعلام رسمی کند که به دنبال پیوستن به ناتو نیست و همچنین از ارسال تسلیحات سنگین به خاک اوکراین و حمله ارتش این کشور به مناطق جدایی طلب دونتسک و لوهانسک خودداری کنند.

حمله سنگین ارتش اوکراین به پایگاه بالگردی روسیه/ ادامه روند فرسایشی جنگ اوکراین، به ضرر مسکو خواهد بود +نقشه و تصاویر
سرباز اوکراینی و موشک ضد زره جاولین

مورد دوم نیز انتخاب خشن ترین راهبرد ممکن بود؛ یعنی تجهیز گسترده ارتش اوکراین به سلاح های دفاعی و تهاجمی مدرن. از حدود ۱ سال پیش که زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال درگیری میان روسیه و اوکراین وجود داشت، امریکا و کشورهای اروپایی عضو ناتو فرصت تجهیز ارتش اوکراین با جنگنده و بالگردهای رزمی، سامانه‌های پدافندی برد بلند نظیر پاتریوت و تاد، موشک‌های بالستیک تاکتیکی یا راکت‌های توپخانه‌ای هدایت ماهواره ای نظیر هیمارس یا تجهیزات زرهی نظیر تانک های اصلی میدان نبرد و نفربرهای زرهی مدرن غربی را داشتند تا سطح توان ارتش اوکراین به حدی بالا برود که کرملین ریسک حمله مستقیم به خاک این کشور را نپذیرد.

حمله سنگین ارتش اوکراین به پایگاه بالگردی روسیه/ ادامه روند فرسایشی جنگ اوکراین، به ضرر مسکو خواهد بود +نقشه و تصاویر
اینفوگرافی تسلیحات ارسال شده از سوی امریکا برای ارتش اوکراین

اما غرب هیچ کدام از دو راه حل بالا را انتخاب نکرد؛ نه حاضر به اعطای تضمین امنیتی به روسیه و ورود به فاز گفت و گوهای سازنده شدند و نه تسلیح ارتش اوکراین به تجهیزات سنگین و تهاجمی.

غربی ها استراتژی خود را طوری طراحی کردند که روسیه را از حمله به اوکراین منصرف نکنند اما با تجهیز ارتش اوکراین به تسلیحات ویژه درگیری‌های شهری و کمین های پارتیزانی (موشک های ضد زره و دوش پرتاب) ارتش روسیه را گرفتار درگیری فرسایشی در این کشور کنند؛ نیازی به توضیح بیشتر نیست که بزرگترین بازنده این نبرد مردم اوکراین خواهند بود که شهرها و زیرساخت‌های حیاتی آنها بر اثر بمباران دوطرفه نابود شده و میلیون ها نفر ناچار به ترک منازل خود یا حتی خاک کشور اوکراین خواهند شد.


حجم گسترده ویرانی‌ها در بندر ماریوپل

حمله سنگین ارتش اوکراین به پایگاه بالگردی روسیه

روز گذشته تصاویری از برخواستن ستون‌های دود از فرودگاه شهر خرسون که در روزهای نخست جنگ به کنترل ارتش روسیه درآمده بود منتشر شد.

حمله سنگین ارتش اوکراین به پایگاه بالگردی روسیه/ ادامه روند فرسایشی جنگ اوکراین، به ضرر مسکو خواهد بود +نقشه و تصاویر

با انتشار تصاویر ماهواره‌ای از این فرودگاه، مشخص شد حداقل ۱۰ فروند بالگرد رزمی ارتش روسیه به شکل عجیبی در فضای باز و خارج از آشیانه مستقر شده بودند احتمالا بر اثر اصابت راکت‌های توپخانه‌ای ارتش اوکراین نابود شده‌اند.

حمله سنگین ارتش اوکراین به پایگاه بالگردی روسیه/ ادامه روند فرسایشی جنگ اوکراین، به ضرر مسکو خواهد بود +نقشه و تصاویر

این بدترین مورد از خسارات نیروی هوایی روسیه در یک روز و یک منطقه از میدان نبرد از زمان آغاز درگیری دوطرف در ۲۴ فوریه میلادی محسوب می‌شود.

به نظر می رسد این حمله و اطلاعات دقیق موقعیت استقرار بالگردهای روسی در فرودگاه خرسون به کمک ارسال تصاویر هوایی آنلاین از طریق پرواز هواپیماهای جاسوسی ناتو در مرزهای اوکراین انجام شده باشد.

حمله سنگین ارتش اوکراین به پایگاه بالگردی روسیه/ ادامه روند فرسایشی جنگ اوکراین، به ضرر مسکو خواهد بود +نقشه و تصاویر

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 122
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    39 50
    جنگ های نوین ....سلاح های کوچک و کارا .. هزینه سنگین برای حمله کننده . . البته اوکراین همه جوره حمایت مفت و مجانی میشه ..... باور کنید حتما عربستان داره یواشکی دلار میفرسته شک نکنید
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      92 65
      چهارمین ژنرال روسیه و فرمانده لشگر 150 روسیه دیشب به درک واصل شد. سربازهای روسیه کشتنش. عاقبت کفتارها همین است
    • به ۱۲:۴۶ IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      32 49
      آخی. غصه نخور. تو هم به درک واصل می شوی. در جنگ باطل و باطل همه جهنمی هسند.
    • رضا IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      63 26
      روسیه همیشه متجاوز هست چه در ایران در دو جنگ جهانی اول و دوم و چه در افغانستان و چه در اوکراین پدران و مادران و مخصوصا پدر بزرگان و مادربزگان ما در تبریز خاطرات غمبار و دهشتناکی از سربازان روس دارند اعدام شهید ثقه الاسلام یک نمونه است که در روز عاشورا انجام شد
    • به رضا SE ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 10
      ثقه الاسلام و افرادی که همراه او بودند پیروان شیخیه و بابیه بودند و مردم تبریز اتفاقا از مرگ آنها بسیار خوشخال شدند. ضمنا تبریز هیچ گاه خاک روسیه نبوده است حال آنکه اوکراین همواره بخشی از روسیه بوده است.
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      5 8
      اگر روسیه توان تولید روزانه 50 تانک و هر دو روز یک هلیکوپتر را داشته باشه احتمالا حالا حالا ها بتواند به جنگ ادامه دهد
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      3 2
      داره میفرسته به گدایی که نیفتاده! خخخخخ
    • رضا IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      4 0
      به دوست 17.05 دقیقه درسته که شهید ثقه الاسلام شیخی بود و درسته که بابی ها از شیخیه منشعب هستند ولی شیخی ها بابی نیستند مثل اینکه بگوییم شیعه از اسلام است ولی همه مسلمانان شیعه نیستند و ضمنا ثقه الاسلام و یارانش ایرانی و مسلمان که بودند و آزادیخواه هم که بودند و در آن زمان در تبریز دعوای شیخیه و شیعیان بود هرچند که شیخیه یکی از انشعابات شیعه هست و لذا خوشحالی بخشی از مردم دلیل ناحقی ثقه الاسلام و حقانیت روسهای متجاوز نیست بعبارتی روسها ثقه الاسلام را به دلیل شیخی بودن اعدام نکردند بلکه میخواستند با امضای شهید آذربایجان را از ایران جدا کنند که شهید ثقه الاسلام قبول نکرد و حاضر به اعدام شد ولی ننگ وطن فروشی را نپذیرفت
  • یک استقلالی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    6 7
    خدایا کمرم شکست.
    • پری مجرد 45 ساله IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      30 62
      الانه که غرب زده ها خوشحالی کنند و از شدت خوشحالی هار شوند
    • TR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      58 26
      شرق زده ها عزادار هستند فرقی بین نوکران غرب و شرق نیست
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      40 3
      پری خانم ، روسیه خودش غربزده ست . ی نگاه به ناوگان هواپیماهای مسافربری روسیه بکن . ۹۵ درصدش بوئینگ و ایرباس هست . فقط ملت ایران هست که تحریمه
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 10
      R.T: ما نسل جدید از روسیه بدی ندیدیم وهمیشه از ایران تا توانش حمایت کرده ولی عده ایی میگویند روسیه صد سال پیش دویست سال پیش این کارو کرد اون کارو کرد .مگر ایران درزمان های قدیم وقتی کشور گشایی میکرد جنایت نکرد کشتار نکرد.ببینید داداشای وابجیهای من نسل ما کاری به گذشته کشورها نداریم تو این مدتی که به دنیا اومدیم وبیست سال سن دارم انواع واقصام جنایت و تحریم ها رو از آمریکا و اروپا رو دیدم وهمیشه یه کینه عجیبی نسبت به اینا دارم ومیدانم که اگر اینا لطفی به کشورم بکنن حتما نقشه ای دارند. حالا هیچ درک نمیکنم چرا عده ایی عاشق یکطرفه آمریکا و اروپا هستند بخدا تعجب میکنم بعضی از کامنت ها رو در حمایت از غرب وآمربکا رو میخونم احساس میکنم اطلاعات انها نسبت به شرق و شخص پوتین خیلی خیلی کمه واطلاعات این هموطنان از رسانه های ماهواره ایی است که خود غربیها وامریکا القا میکنه ... وسلام
    • جواد US ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 0
      ثقیه اسلام رو وقتی پای چوبه دار میبردن ازش پرسیدن حرفی برای گفتن نداری این مرد حرف قشنگی زد و گفت راستی هم برای خود لشگری دارد ... روحش شاد
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 0
      شما که می فرمایید در صد سال گذشته بدی از روسیه ندیدیم میشه یه تحقیق بکنی تا بفهمی ۹۰ درصد تجهیزات صدام روسی بودند.در ضمن اگر اینقدر که سنگ روس را به سینه می زنید سنگ آمریکا را به سینه می زدید آمریکا هم رفیق شفیق می شد.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    17 11
    خیر قربان جنگ در گرو مذاکرات متوقف شده و پیشروی ندارد تا ببیند نتیجه آن چی هست و از قرار معلوم اوکراین از ناتو صرف نظر می کند و روسیه عقب نشینی
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    69 13
    روسیه هنوز فکر کرده ج.ج.2 هست که 65 کیلومتر تانک پشت سر هم قطار می کنه! ارتش روسبه با استانداردهای یک ارتش مدرن فرسنگ ها فاصله دارد.
    • DE ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      31 45
      شما غربگدایان درپیتی افکارتان نزد صهیونیستها قفل شده است . کمی صبر کنید. ارتش 60 کیلومتری روسیه بدون مشکل و مانع داشت مورچه میشمرد همه فیلمهاش هست در اینترنت و همه تعجب میکردند چرا اینقدر یواش . او با این کارش و انداختن ترس در دل اوکراینی ها و فرصت دادن به آنها باعث شد الان نزدیک به 2 میلیون نفر درمدت کوتاه سربار اروپا شده وکل اقتصاد اروپا را به هم ریخت . تا 10 میلیون آواره نفرسته اروپا دست بردار نیست بعد جنگ داخلی مردم اروپا با پناهندگان شروع میشود الان هم صدای همه درآمده گرانی و تورم بیداد میکند. اروپا تنها قاره ایست که از طولانی شدن جنگ هزاران بیلیارد خسارت میبیند و امریکا تنها کشوریست که مانند جنگ جهانی دوم بیشترین سود را از جنگ میبرد چون دور است و خارج از دسترس . باز امریکا سیاست نداران احمق اروپا را سر کار گذاشت . اکنون قراردادهای چند صد میلیاردی اسلحه با امریکا داره بسته میشه .خخخخ گاکول های احمق ملعبه دست یهود. روس جزو قاره اروپاست عرضه نداشتند 75 سال بعد از جنگ جهانی دوم بیارنش داخل خودشون چون اونوقت اروپا اینقدر قوی میشد که به امریکا پشت میکرد. و امریکا به هر قیمتی شده باید از اتحاد اروپای با ابر قدرت روسیه جلوگیری کنه . چون در این صورت اروپا دهها بار قوی تر از امریکا خواهد شد.
    • Hh IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 1
      Hhhhhhhhhh
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    23 43
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ ایتالیا ؛ لهستان و.....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      59 17
      آقا بسه دیگه چقدر این نظر چرت رو کپی پیس میکنی حالمون بهم خورد
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      43 10
      شما خسته نشدی این متن رو هر روز کپی پیست میکنی؟
    • محمد IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      18 37
      درود بر تفسیرتان.واقعیت همینطور هست
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      13 4
      مقامات سیاسی امریکا و کشورهای غربی به دو طریق می‌توانستند مانع از شروع جنگ در این کشور و ویرانی زیرساخت های اوکراین و کشته شدن هزاران انسان بی گناه برای جنگی بیهوده شوند: معلومه از دید شما روسیه تقصیری نداره. نترس برادر دل داشته باش بکو روسیه هم تقصیر داره حد اقل 5 درصد
    • BE ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      24 4
      گاو شیر ده روسیه کیه؟؟
    • سجاد IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 2
      متوهم میباشی رفیق
    • DE ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 1
      چقدر به شنل پوسیده این غرب گداها این نوشته شما برمیخوره! حرف حق همیشه براشون تلخه! درسته روسیه فرسایشی عمل میکنه ولی جبهه غربی ها وضع شون خیلی بهتر از روسیه نیست. شاید تقدیر الهی بوده این دو ابرقدرت امریکا و روسیه یکمقدار بشکل مستقیم و غیر مستقیم شاخ به شاخ و ضعیف بشن تا مردم عادی کشورها یک کم راحت تر نفس بکشن.معلومه در حمله فیل ها باهم پشه جان سالم بدر نمی بره! خود کرده رو چاره نیست. زلنسکی قبل از اعمال عملیات تحریک امیز و ریختن کرم باید به عواقب اش و حتی مجازات کشورهای اروپایی و مجازات روسیه وبازی خوردن از امریکا فکر میکرد. چرا مجازات توسط کشورهای اروپایی؟ زیر کشورهای اروپایی ناخواسته تو یک چاهی افتادن که یک دیوانه ای مثل زلنسکی مقنی اش بوده! و براشون اینهمه هزینه های سنگین تراشیده. کم کم اش باید تا سالیان دراز کشورهای اروپایی حداقل ده میلیون نفر اکراینی رو نون بدن. زیرا این اکراینی ها راحت طلب مثل خارجی ها ی کشورهای اسیایی نیستند که کم توفع باشن و به این زودی به ویرانهای کشورشون برگردن .هنوز اکراینی ها وارد ناتو نشده اینهمه از اروپایی ها توقع دارند ، اگر یک روز عضو رسمی ناتو بشن توقعاتشون پایانی نخواهد داشت. معلومه مردم رفاه طلب اروپا برای مدت طولانی خالی شدن ققسه مواد غذایی و گران شدن مواد غذایی و بنزین براشون فاجعه امیز خواهد بود و اینو از چشم خرابکاری های زلنسکی خواهند دید. زلنسکی اشی برای اروپایی ها پخته که یک من روغن روشه!
  • سعید DE ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    10 17
    تقصیر غرب هست...
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      24 11
      تو حتی با vpn المان می ایی در سایت بعد به غرب فحش می دهی. دورویی و نفاق
    • DE ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      3 2
      انسان آزاده هر جا باشد آزاده است. و خودش را مدیون هیچ کشورخارجی نمیداند زیرا از هنر و فکر و نیروی بازوی خود زندگی میکند نه مانند پناهندگان بی وطن که با مالیات مردم کشورهای دیگر زندگی میکنند و نوکر رژیم های غرب هستند. و فقط ضد ایران زبان داراز هستند. حالا اون وطنفروشهای ظاهرا ایرانی که با پرچم ایران در ایران به نظام توهین میکنند ولی مشکلی نیست.
  • DE ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    18 22
    تنها راه باقی مانده نجات اوکراین ارسال غربگداهای ایران و رفرمیست ها و امیدهای اسرائئیل در ایران به جبهه های اوکراین است تا در خط مقدم جنگ جلوی روسها قرارگیرند و سربازهای روس از خنده و دل درد دسته دسته بمیرند. ممد خالی بند هم باید با روس گفتگوی تمدنی کند و حسن فری هم باید به مردم روس پیام دهد سایه جنگ داره میاد رو روس تا پیاده روهای مَسکو دیفال کشی نشده و خیابانها ذوجه مرد نشدند به رقیب پوتین رای بدهید. رقیبش هم باید بگه والله نه اونها کمونیست هستن باید بگه به روح مارکس و انگلس اگه عرضه ریاست جمهوری روس را نداشتم میرفتم باقالی فروشی میکردم نه بیام نامزد ریاست جمهور شم که خودش زن و بچه داره منظور نامزد انتخابات ریاست جمهوری بید.
    • سيا IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 2
      زارت
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      15 5
      ما میریم اوکراین به شرطی که شما هم بیایید در صف روسیه قرار بگیرید یک بار برای همیشه با هم تصویه حساب کنیم یه لشکر از ما یه لشکر از شما برای چنین روزی لحظه شماری می کنم
    • DE ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      5 3
      بد بخت غربگدا هر روز مانند پشه جلوی لشکری از مردم انقلابی ایران ویز ویز میکنی هنوز کسی با پشه کش تو سرت نزده چون داخل آدم نیستی وطنفروش . لشکر پغر و پشکل میخوان برن اوکراین چون شنیدند هر کس اوکراین خون از دماغش بره میبرنش کشورهای غربی معالجه میخوان برن خودزنی کنند برن پناهنده بشن .خخخح غربگداهای کاسبان جنگ اوکراین
    • DE ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 0
      ایکه راست گفتی. ایکاش می شد این غرب گدا های کاسه بدست رو به اکراین صادر کنندتامحیط زیست ایران از این زائده های اسقاطی درب و داغونی که دلخوشی اسرائیلی ها هستند پاک و زیبا بشه. جنس بنجل بیخ ریش غربی ها ! .یک خبر بد برای غرب گدا ها ! این دسته میتونن وارد اکراین بشن ولی حق خروج از اکراین رو به هیچ عنوان ندارند. پس بیخود دلشون روصابون نمالند، اونجا هم شانسی ندارند. پس اینقدرقد قد نکنن .بشینن سرجاشون ومثل ادم زندگی کنن.
  • FR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    40 15
    اگر یک گروه شبه نظامی هم با نصف ادوات ارتش روسیه به اوکراین حمله ور شده بود الان مناطق تحت اشغال بیشتری داشت.این جنگ ضعف جنگ افزار ساخت روسیه رو ثابت کرد مخصوصا هواگردها ما هم باید احتیاط کنیم کلاه سرمون نره این جنگنده ها و بالگردهای به روزی ‌‌که یکی پس از دیگری شکار میشوند نمونه های اصلی ارتش سرخ هستن وای به حال صادراتی ها
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    7 12
    فرسایشی شدن جنگ همچنین به معنی پناهنده های بیشتر برای اروپا و قیمت نفت بالاتر خواهد بود
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    29 11
    مایه ی تأسف هستش که دومین ارتش بزرگ جهان، نتواند در یک جنگ منطقه ای فاتح میدان شود. یا فرماندهان روس بی عرضه هستند یا نقشه و تجربه عملیات جنگی ندارند.
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      36 7
      روسبه فرسوده و ضعیف شده به نفع همه دنیا و بخصوص به نفع ایران است.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    23 4
    پایگاه های ایران هم همینطوری ولن تازه هلی کوپترها هم خیلی زیاد نیستن
    • DE ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 3
      سگ صهیونیست خفه ! توی بیسواد نمیخواد در مورد ارتش و سپاه ایران نظر اب دوغ خیاری سرو کنی!
  • US ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    43 7
    توده ای ها طرفدار ارباب چنان به پوشالی بودن ارباب اعتراف میکنن که باعث شده سال ها از ارتش پوشالی روسیه برای خود استوره سازی کرده بودن همه به باد بره این مردک کمونیست پوتین شلوار خودشو بالا هم نمی تونه بکشه همون روسیه رو هم نمی تونه مدریت کنه هر چی هم تو این سال ها روسیه به خاطر نفت و گازشم فروش کرد پوتین کمونیست با الیگارشی دزدیدن و چپاول کردن از سال ۲۰۱۴ هم باشروع تحریم بودجه ارتش روسیه کاهش پیدا کرد الان به جایی رسیدن همون سلاح های شوروی رو رنگ میکنن استفاده میکنند تانک های جدید تی ۹۰ یا تی ۱۴ روسیه تولید انبوه نشدن الان به دنبال کشورهای افریقایی افتادن با فروش تی ۱۴ خط تولید رو راه بی اندازن بعد همین روس هاس گدا گشنه به شما توده ای ها التماس خرید سلاح می کنید نمی فروشن ببینید چه قدر شمارو تحقیر و مثل یک نوکر باشما رفتار میکنه
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 1
      اربابت امریکا خودشو خیس کرد و دخالت نکرد 20 روزه بدبخت زلنسکی داره التماس میکنه یکیتون نرفتین کمکش حالا رجز میخوانی هی سر به سر این خرس گنده بزارید تا اخرش با یک توپل کاری که نباید کنه را انجام بده
  • US ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    12 4
    توده ای ها طرفدار ارباب چنان به پوشالی بودن ارباب اعتراف میکنن که باعث شده سال ها از ارتش پوشالی روسیه برای خود استوره سازی کرده بودن همه به باد بره این مردک کمونیست پوتین شلوار خودشو بالا هم نمی تونه بکشه همون روسیه رو هم نمی تونه مدریت کنه هر چی هم تو این سال ها روسیه به خاطر نفت و گازشم فروش کرد پوتین کمونیست با الیگارشی دزدیدن و چپاول کردن از سال ۲۰۱۴ هم باشروع تحریم بودجه ارتش روسیه کاهش پیدا کرد الان به جایی رسیدن همون سلاح های شوروی رو رنگ میکنن استفاده میکنند تانک های جدید تی ۹۰ یا تی ۱۴ روسیه تولید انبوه نشدن الان به دنبال کشورهای افریقایی افتادن با فروش تی ۱۴ خط تولید رو راه بی اندازن بعد همین روس هاس گدا گشنه به شما توده ای ها التماس خرید سلاح می کنید نمی فروشن ببینید چه قدر شمارو تحقیر و مثل یک نوکر باشما رفتار میکنه
    • DE ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      7 14
      عجب نوکرها و کفش لیس های در پیتی برای این دلقک اوکراین قلم بدست شده اند از قدیم گفته اند آب گندیده و متعفن گودال را پیدا میکند. شود بدجنس با بدنجس همزاد- غربگدا با میلیشیا رفرمیست با موساد. اون توده ای های خائن هم مانند غربگداهای خائن وطنفروش بودنداون به کا گ ب وصل بود اینها به فاضلاب سیا .با این تفاوت که اتحاد جماهیر شوروی با گفتگوی تمدنهای گربه چف نابود و تکه تکه شد ولی اتحاد جماهیر ارباب عموسام امریکا هنوز ممتد به جنایات و غارت خودش ادامه میدهد.
    • ناشناس IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      13 5
      آدم دلقک باشه مرده شور باشه ولی توده ای نوکر روس نباشه
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 1
      عزیزم. به مریم بگو قرصهایتان را بدهد. سی سال پیش کمونیسم تمام شد و پوتین مسیحی ارتدوکس است. بر عکس زلنسکی بی خدا.
    • DE ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      2 1
      ناآشناس ۱۸:۰۱ - نالیده: آدم دلقک باشه مرده شور باشه ولی توده ای نوکر روس نباشه.اولا اگر آدم بودی میدونستی توده یهای وطنفروش نوکر کا گ ب با اتحاد جماهیر شوروی و گفتگوی تمدنهای گربه چف نابود شدند ولی فاضلابهای سازمان سیا یعنی غربگداها هنوز سرشان در آخور و پاچه امریکای جنایتکار است و نوکری و کفش لیسی میکنند. ضمنا اگر کسی دلقک باشه و مرده شور هم باشه و توبره ای هم بخوره میگذارنش رییس جمهور اوکراین. خیلی بیسواد و درپیتی هستی .برو مطالعه کن برگرد منتظرت هستیم دلقک.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 9
    فرسایش جنگ و ادامه تحریم ها به نفع ایران هم هست اما اوضاع دلار و نفت نشان می دهد بحران روسیه و تحریم ها در حال فروکش است
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    8 7
    عجب الاغهایی این آرایش نظامی بدون سیستم پدافندی یعنی کشک.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    13 4
    هنوز نمیدانند بالگردها با چه چیزی شکار شدند با قسمت دوم که گفته انها اوکراین را از ابتدا مسلح نکردند موافقم ولی قسمت اول ربطی به روسیه ندار اوکراین دلش میخواد عضو هر سازمانی بشه و برای حفظ تمامیت ارضی هر جای کشورش لشکر کشی بکنه بالاخره روسیه تاوان جنایتهای خودش رو داره میده این جنگ کمر اقتصاد روسیه رو هم خم میکنه
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 10
    مرگ بر روسیه ی تزاری . زنده باد اتحاد جماهیر شوروی . بویژه جمهوری اوکراین
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    17 5
    شرق گدایان عزیز ، ی نگاه به ناوگان هواپیمایی روسیه و چین بندازین . همش بوئینگ و ایرباس . این چیزا فقط به ملت ایران حرامه
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 7
    تاوان اعتماد به غرب همین است خسر الدنیا و الاخره
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 5
    پیش بینی 96 ساعته پنتاگون جهت تصرف پایتخت اوکراین نوعی جنگ روانی هست روسیه اهداف اصلی خود را در دو روز اول جنگ تکمیل نمود و اگر جنگ با مشکل برمیخورد همان هفته ول جنگ متوقف میکرد و از برنامه مانور 15 روزه تا 30 روزه دست میکشید آلان جنگ اقتصادی روسیه با رساندن آوارگان اوکراینی به 5 میلیون نفر پیگیری میشود که عمده آنها به اوکراین برنخواهند گشت و اروپا به دو میلیون کارگر مهاجر کاری و کاربلد نیاز دارد واینرا به فال نیک میگیرد چون مجبور نیست به مهاجران افریقایی و آسیایی که اغلب بخاطر تنبلی یا عیاشی (با بهره وری بسیار کمتر از کارگر اروپایی) دست به مهاجرت زده اند تا از حقوق و غذای مجانی برخوردار شوند ؛ را با هزار ترفند بکار بگیرد ؛ ولی موضوع مشکوک از انتخاب اوارگان اوکراینی در فرودگاه رژیم صهیونیستی باز میشود چرا از یک هواپیما اواره اوکراینی؛ بعد تست؛ تنها 6 نفر را قبول میکند و مابقی را عودت میدهد آیا ملاک تنها یهودی بودن بوده؟ یا نه صهیونیست ها چیزی را میدانند که ماها نمیدانیم مانند الودگی اوارگان اوکراینی به ویروسهایی که میتواند بسیار خطرناک باشد و قرار باشد در ترکیه و روسیه انتشار یابد و الان بخاطر جنگ در اروپا قراره منتشر شود ؟ قبول پناهندگان و اوارگان بدون تست ریسک سنگینی هست که قطعا انگلیس و آمریکا و اسرائیل آن ریسک را نکرده اند و نخواهند کرد
    • DE ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      3 1
      آقا وحید نادر شاگر اتوبوس جونم واست بگه داداش مخلص کلوم اینه که پوتین به این دلقکه تو اوکراین هست ها , گفت برو رو جک . گفت نمیرم. گفت بهت میگم برو رو جک نادرست نسناس . نَنَش همچین بچه ای نزایده که بخواد ناتوگداها رو بیاره روس رو غارت کنه برو روجک روتو کم کن.....و بردش روی جَک چه جَکی . و راوی گوید این آغاز جنگی بی پایان بود زیرا همانگونه که زیبایی بلبل بلای جانش میشود و چشم شکارچی به دنبال اوست نفت و گاز و معادن هم بلای جان روسیه است چون چشمان حریص و ناپاک و پلشت و دزد و غارتگر انگلیس و غرب و امریکا ی جهانخوار جنایتکار به دنبال معادن غنی روسیه است. همانگونه که قرنها سرزمین ما را غارت کردند و هنوز منتظر پاتک هستند لیکن اینبار به کمک حرامیان ستون پنجم رفرمیست. ولی کورخوانده اند .مقصد بعدی غربگدایان , اوکراین است برای بازسازی .بار داری ؟ چیه کار داری؟ نه علاف هستم آمده ام گدایی .
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 1
      کارگران آفریقایی و آسیایی تنبل هستند و کارگران اوکراینی زرنگ؟؟ حالت خوبه؟ اگه تحلیل و تفکرت اینه که خیلی عقبی. اروپا هر سال به تعداد محدود از کارگر نیاز داره نه سیل ناگهانی چند میلیونی. اونم از چندین اتباع مختلف میگیرم تا همیشه همچون در اقلیت باشند و در جمعیت اروپا هضم بشن اوکراینی ها هم چندان زرنگ نیستند و به دخانیات و الکل اعتیاد دارند و به خاطر اسلاو بودن مورد پسند اروپایی غربی نیستند. سیل اوارگان به اروپا اقتصاد اروپا را تخریب میکنه نه شکوفا... اضافه کنید سایه تهدید جنگ و افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی را
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 0
    مگه بالگردهای ایران توو آشیانه هستن؟! اونام توو فضای بازن
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 1
    به نظر می رسد ارتش روسیه پر از نفوذی و خائن است. والا چنین اشتباهات مسخره ای را ارتش بورگینافاسو هم نمی کند.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 5
    شاید هم مال اکراینی ها باشد میگن مال روسها است چون در این جنگ مشخص شد توی حقه بازی مسئولان اکراین دست همه دنیا از جمله روس ها از پشت بستن
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه
  • الف IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    23 1
    به امید خدا کل روسیه نابود بشه
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    11 3
    همان گونه روس ها قبلا در تجاوز و اشغال افغانستان شکست خوردند و این کشور را ترک کردند مردم مقاوم ، وطن پرست اوکراین در برابر روس های متجاوز پیروز می شوند مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 0
      برا چی مقاومت میکنند مگه چند بار حق زندگی دارن الان اینایی که مردن چطور زندگی کنند مقاومت یعنی چه ؟ تا حالا زلنسکی ریس بود از حالا به بعد پوتین مگه چه اتفاقی قراره بیافتد چه فرقی داره ؟ مقاومت را نمیفهمم
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      3 0
      17:27 در بعضی از انسانها خصیصه هایی وجود دارد که باعث می شود تنها دغدغه شون زندگی کردن به هر قیمتی نباشد مقاومت نباشد قوی بر ضعیف سوار میشود شاید از نظر بعضی زندگی ارزش سواری دادن را داشته باشد اما عده ای هم هستند برای اینکه سواری ندهند حتی دست به خودکشی هم می زنند
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 1
    ریس جمهور سابق در دیدار جمعی از وزرای دولت های یازدهم و دوازهم: این جنگ [اوکراین] و درگیری به ضرر همه است و نه تنها دو کشور درگیر بلکه کشورهای منطقه هم از این جنگ ضرر کرده و خواهند کرد. اگر روسیه اهداف و سیاستی داشته است باید از روشی غیر از جنگ دنبال می کرد، در این جنگ، آمریکا و ناتو بیشترین نفع را خواهند برد.
  • ف GB ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 2
    این خبر نادرست و فیک است
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 6
    خخخخخخ.... آمریکا و اروپا از قدرت واقعی روسیه خبر دارند که جرات سرشاخ شدن با روسها را ندارند، اونوقت یه مشت اسگول شدن مفسر!!!! روسیه می‌خواد با کمترین هزینه در میدان و دیپلماسی خودشو برحق نشون بده و برنده باشه. البته با تحمیل هزینه سنگین آوارگان اوکراین بر اروپا
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    12 0
    روسیه ای که اقتصاد خام فروشی داره که نفت و گاز و زغال سنگ بزرگترین صادراتش هست! و صدها سال تنها مزیتش ارتش و نیروی نظامی اش بود....اما حالا در جنگ اوکراین ثابت شد که در نیروی نظامی هم دیگه هیچ مزیتی نداره و این آغاز اضمحلال و فروپاشی روسیه از درون خواهد بود.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    11 0
    با خواندن کامنتها یقین پیدا کردم تو این مملکت خیلی حزب توده ای و هوادار شوروی داریم هنوز
  • محمد IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 0
    واقعا این تحلیل روزانه جنگ خیلی خوب هستش اگه ممکن باشه در مورد هزینه تجاوز نظامی ارتش روسیه به اوکراین منظورم فقط هزینه روزانه وتجهیزات سرنگون شده روسیه وتدارکات ارتش روسیه در اوکراین ممنون
    • بهروز IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 0
      سایت های خارجی نوشته بودن حدود 25 میلیارد دلار در روز. البته احتمالا مجموع خسارت های روسیه بر اثر تحریم و ... رو هم حساب کردن که به این عدد رسیدن.
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    ای ولا
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 5
    این جنگ درس هایی زیادی برای امریکا و اسراییل داشت... دیگه تمام شد دوران ابر قدرتی
  • حسین IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    9 0
    کسی که دم ابرقدرت میدانست ودومین ارتش قدرتمندجهان مثل خرتوی گل گیرکرده اوکرایینهانشان دادندبرای خاک وطنشان وآزادی کشور ازدست پوتین دیکتاتور برخلاف تصور که فکر اوکراینهای سلاح بدست نخواهندگرفت وتسلیم به چون چرا خواهندشد اما پیش بینی غلط ازآب درامد
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 0
    مرگ بر روسیه
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    8 2
    یاشاسین زلنسکی..یاشاسین آذربایجان.
    • DE ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      5 2
      دلقک ذلیلسکی با عردوپا و پان تووووورچ ها و رژیم کودک کش در بسیاری چیزها مشترک هستند . اینها در منافق بودن نوکر امریکا بودن نوکر صهیونیزم بودن و هم رژیم عردوپا و هم رژیم کودک کش در پرورش داعش و حمایت و نگه داری از او و دزدیدن تمام اموال مردم بیچاره سوریه خصوصا صدها هزار قطعه ریز و درشت آثار باستانی سوریه مشترک هستند تا برای خودشان تاریخ جعلی درست کنند. زیرا هر دو عقبه ای ندارند.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    6 0
    غربی ها که کلا کارشون دروغ وکلکه پوتین چرا خر شد واین احمق بازی رو دراوردیعنی اون ابله نمیدونست که غربی ها پوست خربزه گذاشتن زیر پاش
  • GB ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 5
    احمق خبر داری اربابت او کراین چند تا افسر و ژنرال بلند پایه از دست داده 145 نفر تا سه روز پیش ،ودیروز براشون تو لهستان ودر کلیسا مراسم برگزار شد ، عکسهاشون رو دیوار کوبیده بودن سه تا ژنرال 35 تا سرهنگ و بقیه هم به ترتیب درجات پایین تر .
  • علیرضا IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    7 1
    نوش جون پوتین بیشرف
    • پری مجرد 45 ساله IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 8
      بیشرف تویی کودن
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    چه خر کیف شده این پان ترک فعلا که مثل پشکل هر روز چند تا بیرقدارتون رو میزنن ،و اوراق فروشی های اوکراین به نوایی میرسن.
  • DE ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 0
    بازنده دوم کشورهای اروپای غربی خواهند بودکه اجازه دادند امریکا ازخاک اروپا برای تسویه حساب با روسیه فتنه گرانه با هدایت و مشاوره صهیونیست های امریکا میادین جنگ راه بندازه . این اروپایی هستند که مستقیم و غیر مستقیم باید بارمالی تامین زندگی ده ها میلیون اکراینی آواره جنگی رو بدوش بکشن ودر بازسازی تخریب های اکراین برای جلوگیری از سیل اوراگان اکراینی به اروپا درپرداخت هزینه های مالی شرکت اجباری کنن. این در بهترین حالت اش هست اگر جنگ وبحران های زنجیره ای دیگه در راه نباشن. زیرا روسیه هم میتونه بین چند کشور اروپایی اختلافات کهنه رو دامن بزنه ومیادین جنگی در اروپا گسترده تر بشن. بحران های اقتصادی زلزله وار و بالا رفتن تورم وقروض مالی بعلت تحریم های روسیه علیه اروپا باعث گران شدن نفت و گاز وبنزین و گران شدن مواد غذایی و دیگرکالاهای ضروری زندگی میلیون ها اروپایی احتناب ناپذیره. زیرا روسیه فقط به جنگ نظامی اکتفا نخواهد کردو با جنگ اقتصادی ( ادامه تحریم های انرژی و مواد غذایی اساسی )و بکار گیری تاکتیک های دیگه همراه خواهد بود.
    • DE ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      4 0
      همین حالا در اکثر سوپر مارکت های اروپا روغن مایع گیر نمیاد .به هر نفر اگه باشه یک لیتر بیشتر نمیدهند چون کل روغن را دارن میبرند‌پالایسگاه سوخت دیزل درست کنند. که کامیونها و باربری ها ساقط نشوند.روغن قیمتس تا سه برابر شده و بقیه جنسها هم همینطور وحشتناک داره میره بالا تازه روز ۲۱ جنگ است
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 4
    آیا ارزشی ها ندای هل من ناصر ینصرنی اربابشان را نمی شنوند؟
    • DE ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      3 0
      آیا غربگداها صدای جر خوردن اربابشان عموسام و ناتو را نمیشنوند؟ چرا نمرید اوکراین لشکر پغر و پشکل تشکیل دهید کمک اربابتون خودون که جرات روبرو شدن با روسیه را ندارند . مگه شما غربگداها شعار نمیدهید نه غزه نه لبنان جانم فدای اوکراین. حیف نونها فقط گدایی از غرب میکنند تنبل های بی وجود.
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 1
    اگه ناتو به مرز روسیه نزدیک بشه روسیه هم به مرز ناتو نزدیک میشه دیگه پوتین از چی ناراحته؟ اوکراین اگه عضو ناتو شده بود الان ده هزار سرباز روس زنده بودن پوتین مشکلش ناتو نیست می ترسه مدل دموکراسی اوکراین به تمام جماهیر سابق شوروی سرایت کنه و مستعمره ها دونه دونه از دست برن
    • DE ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 0
      عمو! اتحادیه جماهیر شوروی خیلی وقته از هم پاشیده هرجمهوری داره راه خودش رومیره! کجای کاری؟ اگر موش وگربه بازی های فعلی اینجوری پیش بره ،نهایتا پوتین مثل امریکاچند هزار بمب اتم داره کار به جای باریک بکشه روسیه مثل امریکا میاد بعنوان ابرقدرت یکی دوتا بمب اتم روی کیف و شهر دیگه میندازه و شاخ زلنسکی رو میشکنه! همانطور که امریکا با انداختن دو تا بمب شاخ امپراطور ژاپن روشکوند، و همه میشنن سرجاشون! امریکایی ها از خداشونه این جنگ حتی با این هزینه تموم بشه و دست اروپایی ها رو تو پوست گردو بذاره و اروپا ضعیف بشه. زلنسکی نمیخواد به این راحتی جنگ روتموم کنه زیرا میخواد اب رو تو اروپا گل الودکرده و امریکا و روسیه واروپا رو رودروی هم قرار بده تا بزن بزن کنن تا این دیکتاتور موذی و فتنه افروز! موذی گرانه از امریکا واروپا یک انتقام سختی بدلیل عدم عضویت اکراین در ناتو و اتحادیه اروپا بگیره. واقعیت اینه مردم اروپای غربی اصلا نمیخوان الوده این جنگ خانوادگی روسیه و اکراین بشن. با اینکه ظاهرا از اکراین حمایتک هایی میکنند ولی ته دلشون باور دارند این چنگ به اونا مربوط نیست ، برای همین تابحال نیروی ارتشی به اکراین نفرستادند. مردم اروپای غربی میخوان به زندگی راحت و لاکچری شون مثل همیشه بدون مزاحمت ادامه بدن. زیرا دراین جنگ که مردم اروپا توش نقشی ندارند فعلا دارند ضرر و زیان میدن ، با رشد قیمت نفت و گاز و مواد غذایی و بیکاری زائیده شرایط کرونایی، هجوم میلیون ها اکرایینی اواره جنگی ، سوختن و ته کشیدن ذخایر ارزی و مالیاتی و افزایش قرض هاشون کشورهای اروپایی مواجه هستن. اگر صادرات کشورهای غربی با مخاطرات جدی روبرو بشه و امنیت راههای ابی پرخطر بشن ، بدنبال چنین جنگ اقتصادی ، جنگ نظامی کشورهای اروپایی علیه یکدیگه با بهانه های تاریخی بنی اسرائیلی حتمی و مردم اروپا به دوره فقر و فلاکت بعد از جنگ جهانی دوم رجعت خواهند کرد.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 2
    همه دنیا دارن در مورد بایراکتار حرف میزنن ژاپن هم پیشنهاد خرید چند فروند رو داده پروژه بایراکتار بعد از خودداری آمریکا از فروش پهپاد به ترکیه کلید خورد چند وقت پیش هم ترکیه اعلام کرد به دلیل کارشکنی آمریکا در تحویل اف 35 مطالعات برای ساخت جنگنده نسل 5 بومی شروع شده
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 3
    ابوعلی پوتین ندای کمک سر داده متوسلینش نمیخوان برن برش جنگ شهری بکنن؟؟؟؟؟
    • DE ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      3 0
      نه بابا اون که از پوتین ساطح شد درخواست کمک نبود سهم شما غربگداها بود چون برای اوکراین لشکرش در میکنه برای غربگداها خودش . برو گوشهات را بده آپارتی سر نبش باد بگیره بد جوری مخت از موج انفجار تاب برداشته . چرا اربابت شیطان بزرگ و ناتو و کل اروپا مانند سگ از پوتین میترسند هزار بار تا حالا گفتند ما کاری به پوتین نداریم باهاش وارد جنگ نمیشیم ذلیلسکی تون خودش را تا حالا هزار بار جر داده.. خخخ بدبخت وطنفروش مغزت به فاضلاب سیا وصله .
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    روسیه عصر حاضر نه شوروی تزار روس است ونه سران کنونی ایران سران قاجار .سکان ایران را فردی حکیم ومومن مثل ایت ا..خامنه ای به دست گرفته اند نه پادشاهان عیاش قاجار. دوکشور دچار تحولات عمیق سیاسی مذهبی شده اند.در عصر کنونی کشور پهناور وابر قدرت روسیه از ارکان جبهه مقاومت و جز سپاه اسلام است وکشور روسیه در نبرد با تروریستهای آدم خوار شام وعراق ونابودی داعش در جبهه مقاومت و سپاه اسلام شمشیر زده است وجانفشانی ها کرده است،اقای پوتین از فرماندهان جبهه مقاومت واز فرماندهان سپاه اسلام است .روسیه کنونی روسیه ای است که نصایح امام خمینی را سرلوحه سیاست خارجی خود قرار داده است وحاصل صدور انقلاب اسلامی ایران است،هیچ جریان وحزب وفردی وهیچ منافق شروری حق ندارد از داخل ایران به کشور روسیه توهین وچنگ اندازی کند ودر روابط ایران وروسیه اخلال گری کند روسیه کنونی عضوی از پیکره اسلام وایران است.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    ارتش بزرگ مشکل اصلیش تامین منابع غذایی و دارویی هستش اگه سریع تمام کنه که هیچ ولی طولانی بشه حتی در صورت پیروزی ضربه اش خیلی سنگینه
  • حامد IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    شرق وغرب مانند قیچی عمل میکنند . هدف یکی است
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 0
    بر خلاف انچه مسلمانان تصور میکنند روسیه و پوتین خیلی عقب افتاده و ضعیفه. موشک فقط تولید میکند که کارایی ندارد الان. توام اموالش نابود شد در جنگ. ظاهرا بیماره
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    پوتین برای مبارزه با غرب باید از داخل به دشمنش ضربه میزد و ترور میکرد. الان نمیتواند با اروپای غربی و امریکا بجنگه جز اینکه رسما قصد نابودی خودش را داشته باشد. دشمنش تا کنار گوشش امده و موشک مستقر کرده
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 0
    اگر از دوره هیتلر جاسوسها نحوه ساخت بمب اتم را خبر نمیدادند تا الان نمیتوانست بسازد. مرد یخی با جاسوسی ادامه بقا داده تابحال. خیلی عقب افتاده است. ظاهرا سرطان داره یا الزایمر.
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      فعلا که بایدنتون خل شده هرروز یه سوتی میده
  • مرگ بر پوتین NL ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 1
    خوشم اومد حباب روسیه و پوتین، با هم ترکید. فقط بلدند بمب بندازند و موشک بزنند. تو زمین در حد سوسک هم نیستند. با اون تجهیزات ما قبل تاریخ شون. هر روز که این جنگ بیشتر طول بکشد روسیه بیشتر در باتلاق گیر مي افتد و روحیه سربازان اوکراین قوی تر میشود. البته تلفات غیزر نظامیان اوکراین و خسارت به زیر ساخت ها هم بیشتر می‌شود چون هر روز که میگذره سربازان روس هار تر میشوند. این جنگ آغازی بود بر پایان پوتین و روسیه. مرگ بر پوتین جنایتکار جنگ طلب و روسیه و طرفدارانشون. درود بر ارتش اوکراین و مردمان شجاعش.
    • DE ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      3 0
      واقعا روسیه در حد سوسک هم نیست مسخره کردند خودشون را اسم خودشون را گذاشتند ابر قدرت. خوشحالند که ایستگاه فضاییشون را دادند یه قسمتیش را به امریکا اجاره شو میگیرن. تازه ببین کل ناتو و ابر قدقد امریکا و کشورهای اروپایی و دهها کشور نوکرشون جرات نیرو پیاده کردن در اوکراین را ندارند با روس بجنگند مثل سگ میترسند از روسِ زپرتی حالا ببین اونا دیگه جمعا تخم پشه هم نیستند چه برسه به سوسک. غربگداهای ما رو بگو بدبخت ها روی دیوار کی یادگاری نوشتند. در جنگ سرد هم که اسم اتحاد جماهیر شوروی میومد غربی ها و امریکا خودشون رو خیس میکردند اون دوره شوروی مثل الان ناتو و امریکا جنایتکار بود.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    بابا پلها تخریب نمی شد روسیه در مرز لهستان و مجارستان بود چطور ظرف دو روز 80 کیلومتر پیشروی کرد الان در چند روز بدون تلفات دادن یک کیلومتر پیشروی نداشته خوب معلومه مقاومتی در اوکراین نیست تخریب پلها است بزودی تعمیر می شوند
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    روسیه در 20 کیلومتری کیف دنبال وادار نمودن رهبران اوکراین به تسلیم سیاسی است وگرنه 2 ساعت موشکباران با موشک های گراد از نظر نظامی باعث سقوط هر شهری می شود
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    علت کند شدن پیشروی روسها این است 1- در حال تثبیت موضع خود در شهرهای تازه آزاد شده هستند 2- هدف اصلی آنها از قبل هم همان اوکراین شرقی و جنوبی بود که تصرف شده 3- از این رو حاضر نیستند برای بخشهای مرکزی و شرقی آن تلفات زیاد بدهند و می خواهند آن را با محاصره کیف بدست بیاورند یعنی از راه تسلیم شدن ارتش این کشور 4- با تسلیم شدن ارتش این کشور دیگر نیازی به حمله به غرب اوکراین و مرکز ان ندارند یعنی نیازی ندارند تمام اوکراین را تصرف کنند بلکه با تصرف کیف می توانند کل اوکراین را خلع سلاح کنند
  • DE ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    البته آمریکا و غرب اینجا که خود را از صحنه اوکراین دور نگه داشته از نظر اذهان عمومی اتهامات اینکه ناتو در اوکراین هست وخطر امنیتی برای روسیه ایجاد کرده را بی اثر کرد و روسها را متجاوز نشان داد دوم اینکه روسیه میخواست اوکراین را جراحی کند و الان بدلیل تلفات سنگین مجبور به جنایت جنگی کند سوم اگر بهر دلیلی نتواند به اهدافش برسد پوتین و ارتش روسیه شدیدن سرخورده خواهد شد
  • DE ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    بحث پول و اسلحه نیست کشوری مثل روسیه اگر نتواند به اهدافش برسدو متحمل تلفات سنگین و خسارات مالی و تجهیزاتی سنگین شود بعد از پایان درگیری از نظر سیاسی و اقتصادی از درون فرو خواهد پاشیدحتی ممکنه پوتین یا اطرافیان او نیز ترور ویا برکنار شوند حتی ممکنه خودشان بجای هم بیفتند
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    در این جنگ و جنگ های آینده بهترین سلاح ها سلاح های انفرادی ضد زره و یا ضد هوایی کوتاه برد انفرادی بیشترین نقش رو اجراع میکن
  • US ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    3 0
    روسیه همه جنایت و تجاوز به ایران داشته است. فرقه سازی هولناک در ایران در ابتدا توسط روس ها انجام شد و سپس روباه پیر حمایت کرد. تعداد تجاوزات به ایران را مرور کنید. تجاوز به سایر جهان مرور کنید. تعدادی مزدور دارند از روسیه متجاوز و کهنه کمونیست دیوانه و خونخوار حمایت می کنند. بهانه هم می گذارند که اوکراین غربی شده است. مرگ بر غرب و مرگ بر پوتین خبیث . تاریخ ببینید چکار با پوتین جنایتکار خواهد کرد. مردم اوکراین تسلیم نمی شوند. ازادی اینده را رقم می زند. مرگ بر پوتین
    • DE ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 2
      بیسواد نادان اون که به ایران وسایر ممالک جهان حمله میکرد اتحاد جماهیر شوروی بود که اوکراین یکی از مهمترین مراکز ساخت اسلحه و بمب اتم و سایر ادوات کشنده اش بود و هر جا شوروی آدم میکشت اوکراین در آدم کشی صف اول بود حتی 5000 نیرو کمک صدام اوکراین فرستاد .ولی با کودتای گفتگوی تمدنی گربه چف هم حزب خائن توده هم شوری هم کمونیست پکید رفت پی کارش ولی سران جنایتکار غرب وحشی و ناتو بدون تغییر ممتد در حال کشت و کشتار انسانها هستند. سرت را از فاضلاب سازمان سیا بیار بیرون بتونی آزاد نفس بکشی .
    • DE ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 0
      اینقدر جوش نزن برای قلبت خوب نیست. خود پوتین دنبال سرمایه داری بود وگرنه اجازه نمیداد اینهمه رستوران های زنجیره ای مک دونالد و پیتزا هات و غیره تو روسیه راه بیفته درست مثل چین که داره سرمایه داری نوین پرسرعت روپشت سر میذاره. کدوم کمونیسم ؟ کمونیست شکست خورد رفت پی کارش ، پروندش بسته شد! سرمایه داری با این رویه به نفس نفس میافته زیرایک عمر به مردم دنیا دروغ وفریب و نفاق فروخت! این سرمایه دارها اینقدر دروغ گفتند که دروغ های خودشون روهم باور کردند. کشورهای جهان سوم باید برن برای کله کچلشون فکر کلاه باشن! مگر نه اینکه که امریکا اکثر کشورهای منطقه رو به کشورهای جنگ زده ویران تبدیل کرد،خونها ریخت. یک عده احمق غرب گدا تو ایران فکر میکنن امریکا ا عاشق چشم و ابروشونه. ولی اینجوری نیست. امریکایی های نامرد همیشه نامردند.
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      1 0
      16:26 ای ابله اکثر تجاوزات روسها به ایران قبل از تشکیل اتحاد جماهیر شوروی بود شوروی در سال 1917 حدودا تشکیل شد در ضمن بزرگترین وارت شوروی همین روسیه هست نه اوکراین
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    فکر میکنم این خصومت با روسیه دستوری است تا حقیقی. روسیه با امریکا مدتهاست روابط نزدیک دارد، تجارت دارد و غیره. همین چند روز پیش امریکا روسیه را از لیست بهترین شرکای تجاری در اورد. یعنی کمترین پرداخت گمرکی برای کالاهای تجاری. روسیه پر از رستوران های مک دونالد و برگرکینگ و کنتاکی است. روسیه پر از شرکت های امریکایی مثل مایکروسافت و گوگل و غیره است. سالهاست این روند ادامه داشته. در کارهای فضایی با استفاده از موشک قابل رفت و برگشت روسیه فضا نوردان ب ایستگاه ای اس اس میروند. همین الان هفت فضا نورد در این ایستگاه هستند که دو نفر روسی یک المانی و بقیه امریکایی هستند. روسیه وضعیت انها را خطرناک توصیف کرده و ممکن است فضانوردان امریکایی را در انجا رها کند. کشورهای اروپایی، هند ، چین، امریکای جنوبی و غیره هم با روسیه مراوده دارند، فقط ما باید کنار بایستیم و سنگ امریکا رو برای یک عده بی هویت ب سینه بزنیم.
  • ایرانی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    3 0
    روسیه تو این تجاوز بازنده هست وکل خسارت اکراین ازش میگیرن انشالله پوتین و نوکراش به جهنم عازم میشن
  • علی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    نه‌ شرقی نه غربی ،جمهوری اسلامی، همه ی اینا به فکر منافع خودشون هستن و خیری به ما نمیرسونن ،بیخودی سنگ بیگانه رو به سینه نزنین ، زنده‌ و پایدار باد ایران و ایرانی
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    پهپاد ابابیل و مهاجر و بقیه اگر بروند در برابر بیرقدار ایا بیرقدار انها را در هوا شکار میکند یا شکست میخورد؟
  • بنقلان IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    1 0
    روسیه کل دریای خزر رو از ما گرفت بدی دیگه چیه
  • درود بر اوکراین US ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    اولا آمریکا از خیلی وقت پیش میگفت روسیه قصد حمله داره ولی نه سران اوکراین و نه اروپا و نه جمهوری اسلامی اینو قبول داشتن و میگفتن آمریکا دروغ میگه ولی بازم مثل همیشه مشخص شد آمریکا کاملا درسا میگه ،دوما همین رئیس جمهور اوکراین قبلا میگفت من از چشمان پوتین متوجه شدم قصد جنگ و حمله نداره و بودجه نظامی رو میگفت کم کنه و ساخت و ساز رو افزایش بده ،بعدم سلاح سنگین هم آموزش های زیادی میخواد و هم کارایی زیادی برای اوکراین نداره چون هدف قرار گرفتنشون راحته و جنگ چریکی بهترین راه هست و الانم همه دیدن چطور با تسلیحات آمریکایی اوکراین روسیه رو تحقیر کرده و آخرش مجبور به عقب نشینی از کیف شد ،آمریکا و انگلیس از خیلی کشورهای اروپایی بیشتر کمک کردن برخلاف امثال آلمان و فرانسه که میگفتن روسیه قصد حمله نداره ،درحالی که آمریکا اصلا تو خطر نیست ،تسلیحات سنگین آمریکایی بسیار گران قیمت هستن و تکنولوژی بالایی دارن اگر مثلا پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری به اوکراین بده و این پهپاد دسته روسیه بیفته ازش کپی می‌سازه بعدم تسلیحات سنگین باید تسلیحات پشتوانه داشته باشن که موقع استفاده ازشون حمایت بشه ،مثال تانک های آمریکایی رو اگر بده باید پهمادهای محافظت بده، توپخانه بده و در کل مشکلات زیادی هست که جلوی دادن تسلیحات سنگین هست و اوکراین توان حفاظت از این تسلیحات رو نداره ولی آمریکا تسلیحات ساخت شوروی و روسیه رو از کشورهای مختلف داره میگیره میده به اوکراین تو تسلیحات جنگ چریکی هیچی کم نذاشته ،همین چند میلیون آواره رو کی هزینه میکنه برای اسکان و غذاشون اکثرا رو آمریکا کمک میکنه و کشورهای اروپایی اسکان میدن ،تو اطلاعاتم که واقعا آمریکا کمک زیادی میکنه ،اگر آمریکا نبود اوکراین مگه میتونست ۵۰ روز دوام بیاره ،البته کمک مردم اوکراین و ارتش این کشور هم بسیار تاثیر گذار بوده ،درکل روسیه داخل باتلاقی افتاده که آخرش باخته و با شکست از اوکراین خارج میشه
  • اوکراین US ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    آقایی که میگی از روسیه بدی ندیدی ،یا سواد نداری ،یا صدا و سیما رو زیاد نگاه میکنی ،همین روسیه هر روز با چراغ سبز تو سوریه باعث میشه اسرائیل بترکونه مواضع سپاه رو ،همبن روسیه تو شورای امنیت وتو نکرده بود قطعنامه رو در دوران احمدی نژاد،همین روسیه هست که به خاطر جنگ اوکراین جلوی برجام رو گرفته ،همین روسیه ۴ برابر هزینه واقعی نیروگاه بوشهر رو گرفت برای ساختش ،همین روسیه پول اس ۳۰۰ رو گرفت ولی تحویل نمیداد و ایران شکایت کرد ،همین روسیه هست که بازار نفت و گاز ایران رو با تحریک نظام علیه غرب دستش گرفته ،مگه روسیه باید بیاد جلوی در خونه شما و ازت پول بگیره که تو و امثالت بگی بهمون بدی کرده،خیلی از مشکلات کلی مملکت از بی کاری ،تورم ،قیمت دلار ،هدر رفت پول ملی و چیزای دیگه یکی از عاملهاش میتونه رفتارهای روسیه باشه ،میری بانگ وام بهت نمیدن میگن بودجه نداریم میتونه یکی از عاامل غیر مستقیمش حالا با تاثیر زیاد و یا کم همین روسیه باشه ،شماها فکر می‌کنید هر چیزی رو که تو ظاهر می‌بینید درسته مهم پشت پرده هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس