دیدار وزیر خارجه عربستان با فرستاده ویژه رییس جمهور اوکراین

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان با فرستاده ویژه رییس جمهور اوکراین در ریاض دیدار و بر حل بحران این کشور از طریق سیاسی و مذاکره تاکید کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری سعودی پرس نوشت: فیصل بن فرحان در دیدار با «بکتوم رستم» ضمن اشاره به بحران کنونی در اوکراین گفت: پادشاهی سعودی از تمامی اقدامات در زمینه کاهش تنش‌ها، حفاظت از جان غیرنظامیان، یافتن راه‌حل برای پایان دادن به این بحران از طریق سیاسی و مذاکرات حمایت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه عربستان همچنین تاکید کرد که ریاض از تمامی تلاش‌های بین‌المللی برای حل این بحران از طریق سیاسی حمایت می‌کند.

در روزهای اخیر بندر مهم ماریوپل در جنوب اوکراین شاهد افزایش درگیری بین نیروهای روسیه و اوکراین بوده است. نیروهای روسیه ضمن بمباران این شهر، یک کارخانه مهم فولادسازی را هدف قرار دادند.

یکی از نیروهای پلیس محلی در این خصوص گفت: شهر ماریوپل از صورت زمین محو شده است.

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت کاری که نیروهای روسی با شهر ۴۳۰ هزار نفری ماریوپل کردند، «اقدامی تروریستی است که تا قرن‌ها به یاد خواهد ماند.»

روسیه بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در حمایت از اعلام استقلال دو منطقه لوهانسگ و دونتسک، عملیاتی نظامی در شرق اوکراین را آغاز کرد و ولادیمیر پوتین هم از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    سیاست یک تکنیک است وربطی به سواد ندارد شیخ نشینان خلیج فارس چرا وبه چه علت حقوق رییس موساد که از مزدوران صهیونیستی را پرداخت می کند . ای شیخ نشینان سعودی باید به ملت خود جواب دهید.
  • RO ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    یالاعجب رژیم خونخوار و شیطانی ال سعود از صلح و راه حل صلح آمیز در اکراین حمایت می کند رژیمی که جنایتکارترین حکومت شیطانی بعد از صهیونیسم نام گرفته از صلح صحبت می کند
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    عربستان الان تو باتلاق یمن گیر کرده اونوقت تو اراوکراین رفتی اونجا برای نجات کشورت
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 1
    این‌شیخ‌نشینان‌که‌هیچ‌گونه‌سواده‌دیبلماتیک‌وسیاسی‌هم‌ندارند مگه‌میشودبایه آدم‌بیسواددرمورده‌‌منطقه‌حرف‌زد
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    عربستان و ترکیه متاسفانه با اینکه دشمن هستند ولی پسر افراد صالح که پدرشان فردی مشاور و صالح هم محسوب شده به قول خودتان در ترکیه برجسازی میکنند به نفع اردوغان که به ضرر نظام اسلامی است ولی توجهی برای دستگیری نشده تابحال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس