.

منابع غربی معتقدند که در این مرحله از نبرد، مسکو استراتژی تصرف کی‌یف و سرنگونی دولت زلنسکی را کنار خواهد گذاشت و به دنبال هدف ثانویه اعلام شده توسط ولادیمیر پوتین پیش از شروع جنگ خواهد رفت.

سرویس جهان مشرق _ در بیستمین روز از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، منابع امریکایی مدعی هستند بر اساس تحلیل تصاویر میدانی نبرد از طریق ماهواره‌های جاسوسی یا هواگرهای ویژه رصد الکترونیک و نقشه برداری نظیر پهپاد دوربرد RQ-۴ و هواپیماهای جوینت استار و گشت دریایی P۸ که به شکل ۲۴ ساعته در حال پرواز در نزدیکی مرزهای اوکراین، پیشروی ارتش روسیه در کلیه جبهه‌های نبرد متوقف شده و این کشور دیگر به دنبال تصرف کی‌یف و سرنگونی دولت اوکراین نیستند.

ادعای منابع امریکایی: کرملین دیگر به دنبال سرنگونی دولت اوکراین نیست/ آیا توان موشکی روسیه برای خلع سلاح اوکراین کافی است؟ +نقشه و تصاویر

تقریبا حدود ۸ روز از محاصره بندر ماریوپل در جنوب شرق اوکراین به عنوان آخرین پیشروی زمینی قابل توجه ارتش روسیه می‌گذرد و نبردها در شمال کی‌یف و مناطقی نظیر چرنیگف و ایرپین نیز حالت فرسایشی پیدا کرده و بدون تغییر خاصی در خطوط تماس در جریان است.

ارتش روسیه همچنان پس از گذشت ۲۰ روز موفق به پاکسازی و تصرف دو شهر مهم خارکیف و سومی در ۲۰ کیلومتری مرزهای خود نشده و آتشباری سنگین توپخانه و نیروی هوایی بر روی این دو شهر نیز تا کنون بی فایده بوده است.

روسیه چگونه قادر به خلع سلاح اوکراین خواهد بود؟

منابع غربی معتقدند که در این مرحله از نبرد، مسکو استراتژی تصرف کی‌یف و سرنگونی دولت زلنسکی را کنار خواهد گذاشت و به دنبال هدف ثانویه اعلام شده توسط ولادیمیر پوتین پیش از شروع جنگ، یعنی خلع سلاح اوکراین و نابودی زیرساخت‌های نظامی این کشور خواهد رفت.

بر اساس تخمین منابع نزدیک به پنتاگون، ارتش روسیه تا روز گذشته ۱۴ مارس ۲۰۲۲، بیش از ۹۰۰ تیر موشک کروز و بالستیک را به خاک اوکراین شلیک کرده است؛ اما اگر ادعای امریکا را صحیح بدانیم و روسیه قصد خلع سلاح و از بین بردن زیرساخت نظامی ارتش اوکراین را داشته باشد، استفاده از ذخایر موشک‌های راهبردی و گران قیمت برای این هدف کافی نخواهد بود.

ادعای منابع امریکایی: کرملین دیگر به دنبال سرنگونی دولت اوکراین نیست/ آیا توان موشکی روسیه برای خلع سلاح اوکراین کافی است؟ +نقشه و تصاویر

ارتش روسیه برای رسیدن به چنین هدفی و حداقل دستیابی به هدف ثانویه خود در جنگ نیازمند برتری هوایی و سرکوب پدافند زمین پایه و نیروی هوایی اوکراین در سراسر خاک این کشور است تا جنگنده‌های روسی بتوانند با خیال آسوده و با تعداد سورتی پرواز بالا دست به بمباران مراکز نظامی ارتش اوکراین بزنند.

در ۲۰ روز گذشته بنا بر تخمین منابع نظامی وابسته به ناتو، نیروی هوایی روسیه روزانه به شکل میانگین تنها ۲۰۰ سورتی پرواز رزمی انجام داده است؛ بسیاری از این پروازها مربوط به ناوگان ترابری یا بمب افکن های سنگین بوده که اقدام به شلیک موشک‌های کروز دورایستا به خاک اوکراین می‌کنند.

همچنین بخش عظیمی از پروازها نیز مربوط به گشت هوایی جنگنده‌های رهگیر نظیر سوخو۳۵ و میگ۳۱ بر فراز آسمان بلاروس و مرز غربی روسیه بوده است و بعید به نظر می‌رسد تعداد سورتی پروازهای مربوط به بمباران عمقی در خاک اوکراین بیش از ۵۰ مورد در شبانه روز باشد. بمباران‌های عمقی که با توجه به عدم سرکوب پدافند هوایی اوکراین با تلفات قابل توجهی برای نیروی هوایی روسیه همراه شده است.

ادعای منابع امریکایی: کرملین دیگر به دنبال سرنگونی دولت اوکراین نیست/ آیا توان موشکی روسیه برای خلع سلاح اوکراین کافی است؟ +نقشه و تصاویر
جنگنده سوخو۲۵ روسی که مورد اصابت موشک پدافندی قرار گرفته اما خود را به پایگاه رسانده است

در ۲۰ روز اخیر و تنها بر اساس آنچه در تصاویر و ویدئوهای منتشر شده قابل مشاهده است نیروی هوایی روسیه حداقل ۱۸ فروند جنگنده، ۱۱ فروند بالگرد رزمی و ۸ فروند پهپاد شناسایی خود را با آتش نیروهای اوکراینی از دست داده است. اگرچه دارایی نیروی هوایی روسیه بیش از آن است که این میزان تلفات مانع از ادامه عملیات آنها در کوتاه مدت شود اما نا امنی در آسمان نبرد و ترس خلبانان این هواگردها از هدف قرار گرفتن توسط پدافند ارتش اوکراین هم موجب کاهش کارایی و دقت بمباران آنها و هم کاهش تعداد سورتی پرواز روزانه برای نابودی تاسیسات نظامی اوکراین و رسیدن به هدف "خلع سلاح" ارتش اوکراین خواهد شد.

ادعای منابع امریکایی: کرملین دیگر به دنبال سرنگونی دولت اوکراین نیست/ آیا توان موشکی روسیه برای خلع سلاح اوکراین کافی است؟ +نقشه و تصاویر

ارتش روسیه به علت نا امن بودن آسمان اوکراین تا کنون بخش قابل توجهی از ذخایر موشکی استراتژیک خود نظیر موشک‌های بالستیک با ارزش اسکندر یا موشک‌های کروز کالیبر و KH-۱۰۱ را به جای بمباران ساده یک جنگنده استفاده کرده است و به تدریج تعداد موشک‌های شلیک شده در حال ۴ رقمی شدن است؛ ذخایری که بعید است بتوان در ادامه نیز با همین نرخ در بازه زمانی مشابه آنها را مورد استفاده قرار داد و فرماندهی ارتش روسیه به ویژه در بخش نیروی هوایی ناچار خواهد بود هر چه زودتر طرحی مناسب برای سرکوب کامل دفاع هوایی اوکراین و پرواز امن جنگنده‌ها و بالگردهای رزمی خود بر فراز این کشور اجرا کند.

ادعای منابع امریکایی: کرملین دیگر به دنبال سرنگونی دولت اوکراین نیست/ آیا توان موشکی روسیه برای خلع سلاح اوکراین کافی است؟ +نقشه و تصاویر

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • فرید IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    73 14
    اوکراین رو دست کم گرفتن، هرگز هیچ دشمنی رو نباید دستکم گرفت
    • RO ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      38 38
      اوکراین مرزهای مقاومت رو جا به جا کرد خیلی از منم منم ها اگه جای اوکراین بودن هفته اول شیرازه شون از هم می پاشید
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      17 32
      زلنسکی: اوکراین به ناتو نمی‌پیوندد دلقک یهودی اوکراینی : اوکراین باید بداند درهای ناتو به‌روی آن باز نیست. شنیده می‌شود اوکراین به ناتو نمی پیوندد، درست است باید آن را بپذیریم. مرزهای مقاومت رو جابجا کردی قهرمان پوشالی غربگدایان
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 0
      اکراین مرزهای مقاومت رو جابجا کرد یا ایران؟ ایرانی که بدون سلاح و با دستان خالی سالها در برابر عراقی که کل دنیا(غرب و شرق) با کمک های مستقیم و غیرمستقیم ‌نظامی و مالی و حتی انسانی حمایتش می کردند اما ایران با چنگ و دندان از موجودیت دفاع و مقاومت کرد.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    14 21
    بازیگری که بجای اسکار؛ جایزه صلح نوبل می گیرد ؛ جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ ایتالیا ؛ لهستان و.....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      51 8
      یه راهنمایی برادرانه دارم همیشه کوتاه صحبت کن و پر مغز کسی حوصله انشا خوندن نداره منم نخوندم
    • ناشناس IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      18 3
      مومن که نباید ابله باشد . یهودیهای اوکراین بد هستند ولی یهودیهای روسیه خوب هستند ؟؟ زلنسکی یهودی است . درست است . ولی تمام ارکان مافیای سن پطرزبورگ پوتین یهودی هستند مانند مدودوف . بیشترین ارتباطات را روسها با صهیونیستها دارند بنحویکه 30 درصد از جمعیت اسراییل ملعون را روس تبارها تشکیل میدهند اصلا با هم پیمان دفاعی و امنیتی مشترک دارند .
    • DE ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      3 3
      ناآشناسا نوشته ۳۰ درصد اسراییلی ها روسی هستند خب حالا که سنگ مفت گنجشگ هم مفته و کسی هم کنترل نمیکنه چرا ننوشتی ۳۱ درصد یا مثلا ۲۹ درصد . والا . اصلا ۳۹ درصد مگه عدد بدی هست ؟ تازه ۳۳ درصد از همه خوشکل تره . دفعه بعد بنویس ۳۳ درصد باشه .آ باریکَ لا خُل پسر منظور گُل پیسر
    • ناشناس IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 6
      به 19:07 شما مگر یهودی صهیونیست هستی که آمار دقیق یهودیان روس تبار اسراییل را دارید و میگین 30 درصد اشتباهه ا ؟ یا سخنگوی روس تبارهای ساکن اسراییل هستی که بهت بر میخوره ؟؟ این آماری است که خود روسها میدهند ... مرزهای توده ایها را یک تنه جابجا نکنید دیگه !!! باور کن شوروی دیگه برنمیگرده !!! توده ایها را هم شهید لاجوردی یکبار کارشان را تمام کرده !!! ضمنا خود نتانیاهو اسلاو تبار است آق دایی !!!
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    36 8
    پیشروی روسیه تقریبا متوقف شده . هزینه های سنگین عملیاتی مشکل بزرگی برای روس ها درست کرده . روسیه بمب افکن و سوخو های بسیاری داره اما به دلیل تحریم ها روسیه بودجه ای دیگه نداره .
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      7 3
      واقعا
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    10 41
    روسیه باید از بمب TSAR استفاده کنه و کار رو یکسره کنه
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      17 7
      جنایکار
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      3 0
      افرادی با طرز تفکر تو که با کشتن مرم ارضاء می شوند باید زنجیر شوند
  • بهروز GB ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    13 48
    آمریکا و اهداف بلندپروازانه آن برای تسلط بر کل جهان نادیده گرفته شده، روسیه حتی در خاورمیانه در حال دفاع از خود بوده است و سعی در دورکردن دشمن از نزدیکی به مرزهایش میکند. در اوکراین همه میدانند که تجاوزگری اصلی غرب است. فعلاً قبل از چین تمرکز آمریکا بر روسیه است تا دشمن بزرگتر را نابود کند و در صورت موفقیت شک نباید کرد که راه برای سرکوب دیگران مانند چین و ایران و بسیاری دیگر بر آمریکا هموار خواهد شد و در آخر نوبت خود اروپاست که اکنون آمریکا را به رسیدن به هدف خود کاملاً پشتیبانی میکند.
    • RO ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      21 9
      تو دیگه خیلی روس ذلیل هستی شایدم از تخم روسی! زمانی که ایران تحت اشغال روسها بود زنان زیادی مورد عنایت روسها قرار گرفتند
    • ناشناس IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      8 2
      روسیه و امریکا و چین و...فرقی باهم ندارن همشون جنایتکار و فاشیست هستن در این دنیا فقط باید روی پای خودت بایستی و البته در کنار ملت خودت تا در این مواقع پشت دولت بایستن
  • AT ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    10 10
    بزودی»»پرواز موشکهای هسته ای توپول-ام روسیه بر فراز شهرهای اروپای غربی»>و شلیک موشکهای Minuteman-III آمریکا بر فراز شهرهای روسیه>به علاوۀ شلیک موشک قاره پیما از زیردریایی های هسته ای انگلیس و فرانسه به سمت روسیه...
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      3 3
      روسیه همان اول بایستی با موشک های اتمی آمریکا را بزنه،، وگرنه تا انقلاب مهدی قافیه را باخته.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    34 15
    قدرت پوشالی کمونیستها در اوکراین با خاک یکسان شد مردم رشادت کردند و غول تسلیحاتی پوتین را را تا آستانه شکست و زوال به پیش بردند تفکر کمونیستی نابود ودر نزد مردم جایی ندارد ایران عزیز با تمدن کهن زیر بار هیچ ابر قدرتی نمی رود این را تاریخ می گوید
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      10 7
      کمونیست چی 30 سال پیش کمونیست رفت برای دفاع از یهودی ها خودت را خسته نکم
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      5 1
      جناب 12:50 هيچ تصوري از نفوذ لابي يهود در سيسات خارجي روسيه نداري. حداقل عملكرد پدافند روسها در سوريه رو يك بار مرور كن!
  • US ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    28 10
    توده ای ها خودشون میدونن گفتم جنگ فراسایشی شده و پیشروی روسیه تمام شده اگر جنگ طولانی مدت ادامه پیدا کنه باعث فروپاشی روسیه خواهد شد ارباب تنها شده ارباب به مدافعین حرم کرملین نیاز داره ارباب رو تنها نگذارید
    • رزا CA ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      8 1
      خدا رو شکر که ما تو روسيه و يا اوکراين حرم نداريم در غير اين صورت عده اى مجبور مى شدند که به عنوان مدافع به اونجا اعزام شن
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      2 6
      قیاس بنفس کردی .ما مثل غربگداها ارباب غیر خالق ورب العالمین نداریم=اربابمون ماسونهای غربی نیستند. اذلذلیل همرو بکیش خودپندارد لعنت برامریکا وپوتین وامثال پوتین وذلنسکی غربگدا واربابان بیغیرتش که تنهاش گذاشتندومفترین احمقیکه دیگرانو مثل خود نوکرمیپندارند
    • DE ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      2 7
      حرم هرجا باشه حرم ماست نه حرم نامحرمها شماها حرمتون کیف و نیویورک هست برید همونجا‌دور حرمشون بگردید کسی جلوتون را نگرفته ولی بدبختی اهل این حرفها نیستید با یک ترقه پوشکتون خیس شده مژه مصنوعیتون هم ریخته رژ لبتون با گریه ترستون قاطی میشه بعد فکر میکنید تیر خوردید از ترس از سکته میمیرید. بعد از کالبد شکافی فکر میکنند اسلحه جدید اختراع شده بدون گلوله میکشه.خخخ
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    10 20
    تنها راه پیروزی در زمین اوکراین این است که ارتش روسیه با همکاری ارتش بلاروس غرب اوکراین را اشغال کنند تا مانع انتقال تسلیحاتی ناتو شوند و بعداً با استفاده از شلیک انبوه پهپاد های انتحاری اقدام به نابودی سیستم های پدافندی اوکراین کنند. استفاده از پهپادهای انتحاری ارزان تر است.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      25 5
      متاسفانه روسیه مثل اسراییل داره بیمارستانا و زایشگاها رو میزنه تا غرب رو مجبور به دادن امتیاز کنه لعنت بر متجاوز خواه اسرایل خواه عربستان خواه روسیه
    • حسن IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      27 8
      روسیه فقط بلده بیمارستان اطفال رو بزنه و به زنان تجاوز کنه یا با تانک از روی غیر نظامیا رد بشه. انشاالله جهان به زودی از شر این کمونیست های بی دین خلاص بشه
    • رزا CA ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      7 2
      اون جد بزرگوارشون ( استالين) آنقدر آدم مهربونى بود که از سر مهربونى چقدر از مردم خودش رو تو اردوگاههاى کار اجبارى مرحوم کرد خوب اين مهربونى رو هم پوتين از جد بزرگوارش به ارث برده و مى خواد مردم اوکراين رو از سخاوت هاى خودش بهره مند کنه چقدر حسود اينجا پيدا ميشه.
  • FR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    2 31
    برای سرنگونی ناتو منظورش است وگرنه اوکراین که همان چهل و هشت ساعت اول براش کافی بود
    • ۰۰ IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      35 2
      ناتو وقتی دید یک سری مردم اکراین مقاومت میکنن پشتشون وایساد وگرنه۴۸ ساعت اول فقط نگاه میکردن و احتمال میدادن تسلسم بشه اوکراین
    • ملی گرا AT ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      7 35
      پیمان ناتو باید منحل بشه.
    • RO ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      5 2
      ملی گرا جان اون وقت جاش رو چی پر کنه؟ هلال شیعی؟
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      2 7
      خخخه شهرها محاصره شده است توسط وسطه و خیلی از شهرها هم سقوط کردن و روسیه هم فعلا دست نگه داشته تا مذاکرات با اوکراین چه شکلی پیش میرود وگرنه شهرها را با خاک یکسان می کرد
  • علی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    7 0
    سلام این هوا پیمارا بادوش پرتاب زئن نه پدافند
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    5 12
    به همین تحلیلهای آبدوغ خیاری آمریکایی جماعت دل خوش کنید امروز روسها در بعضی مناطق تا پانزده کیلومتر پیش روی کردن و دو تا شهر محاصره شده رو هم کامل تصرف،در بعضی مناطق کی یف هم چتربازان روسی وچچنی ها وارد شهر شدن جهت اطلاع.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    9 1
    چرا روسیه با ادعای ابرقدرتی حتی کشور کوچک همسایه اش که تا۴۰درصدشون روسی هستند را نمیتواند درقلمرو خودش قرار بده-ولی اگر همین جنگ را با کشورهای ریگه خاورمیانه داشت متفاوت بود!؟
    • AT ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      15 3
      روسیه ابرقُدقُدِ نه ابرقدرت! با تجهیزات نظامی قدیمی و اقتصادی کوچک در حد ایتالیا.
    • RO ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      7 1
      نوچه هم میشی نوچه ابرقدرت بشی نه ابدقدقد
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      20 2
      ۱۷:۱۹ حتما منظورت از ابرقدقد روسیه هست دیگه که ایران رابه خاک سیاه نشونده برجام را هم تبدیل به فرجام کرد اما هنوز عده ای دارن ازش طرفداری میکنن رو که نیست سنگ پای قزوینه
    • رزا CA ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      5 0
      بيچاره گرجى ها نمى دونند الان چکار کنند عده اى روسى که از ترس پوتين فرار کردند به گرجستان حالا مردم مى گن نکنه پس فردا پوتين به بهانه حمايت از روسهاى مقيم گرجستان مجددا به ما حمله کنه.
    • اوک راین IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      3 0
      کشور اوکراین با 44 میلیون جمعیت که نصف جمعیت ایران است، کشوری کوچک است؟! کشوری که دارای رنکینگ قدرت نظامی بالای ارتشها بین کشورهای مستقل شده شوروی سابق است، کشوری ضعیف است؟ همین الان حداقل20 کشور چون امریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل، دارند قویترین راهبردهای نظامی جنگ کلاسیک و جنگ نامتقارن را به ارتش نازیسم اوکراین با پشتیبانی تسلیحاتی ارائه میکنند، آیا اوکراین، افغانستان است؟! این جنگ به نفع روسیه تمام خواهد شد و البته روسیه هم تلفات می دهد اما برای تامین امنیتش اینکار لازم بود و در پی آن تغییرات مهمی در تعاملات بین المللی و مرز های سیاسی و نظامی اتفاق خواهد افتاد. البته کمی زمان نیاز است.
  • RO ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    14 2
    همون روز اول جنگ گفتم غرب هرگز اجازه نخواهد داد اوکراین هدف سهل الوصولی برای پوتین باشه روسیه باید هزینه گزافی بپردازه تا دیگه هوس حمله به کشورهای شرق اروپا به سرش نزنه
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 5
      ساعت خواب روسیه با یک گنجم توانش، حمله کرده و الان هم فضا برای اوکراین وخیم شده که از عضو شدن در ناتو منصرف دارد می شود چیزی که روسیه خواهان آن بود
    • DE ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 0
      کشورهای شرق اروپا مملو از گسل های خطرناکی هستند که هر چند وقت به اتش فشان های خطرناکی تبدیل میشن. بالکان هیچ وقت منطقه خوبی نبوده. جنگ اول جهانی از اینجا شعله کشید ببینید در جنگ یوگسلاوی چقدر صرب ها علیه دیگر اقوام نامردی و جنایت کردند؟ هرچند وقت بدلائل وریشه های قدیمی اختلافات اتشفشان و گسل های شرق اروپا فعال میشه.
  • DE ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 9
    اشتباه تاکتیکی روسیه اینه از نیروهای پارتیزانی جنگ شهری و دواطلب کشورش بعنوانن نیروی زمینی ضربتی چاپک با رقم فراوان بعنوان سپر دفاعی بازدارنده بموقع استفاده نمی کنه. تااین جنگ که نتیجه فتنه افروزی صهیونیست ها بدست عاملشون زلنسکی است زودتر تموم بشه و طرفین سر میز قرارداد صلح بشینن.دولت اکراین وابسته به غربی ها با دریافت انواع و اقسام کمک تسلیحاتی میلیاردی و امریکا داره با تصرف غیر قانونی 300 میلیارد دلار روسی ها در بانک جهانی اتش جهنم رو علیه خود داغ و داغ تر میکنه و زلنسکی کشور اکراین رو به ورطه نیستی داره می بره دامنه دشمنی و جنگ با این اقدامات نابخردانه به این زودی ها تمام شدنی نیست ومتاسفانه کشورهای اروپایی بجای ترغیب طرفین به مذاکره عادلانه واعلام کشور اکراین بعنوان یک کشور بی طرف در اروپا.اغلب کشورهای اروپایی هرکدام با تحریکات احمقانه یک گالون بنزین دستشون گرفتن و روی شعله های جنگ اکراین می پاشند.با این تحریکات شعله های این جنگ ماندگار تر میکنن.اگر مردم روسیه اسلحه بدست بگیرند یا دولت روسیه از سلاح هسته ای استفاده کنن دیگه برای کشورهای اروپایی خیلی دیره و جنگ جهانی خونین سوم رقم میخوره! هیچ کشور حتی امریکا توان جمع کردنش رونخواهد داشت وهمه اروپا در این اتش فتنه صهیونیستی کامل خواهد سوخت! زیرا گسل های خفته بخش بالکان و اروپای شرقی و بخش غربی اروپا مثل اژدهای خفته بیدار خواهند شد!
  • DE ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    4 7
    روسیه دارای معادن فلزات ومنابع زیاد معدنی در کل خاک وسیعش سیبری و غیره است. صنعت موشک سازی اش بومی هستش ومیتونه با کمک روسی ها رقم بالایی موشک تولید و جانشین مصارف فعلی کنه.با این اقدام پوز کارتل های تسلیجات سازی امریکا زده خواهد شد.اگر روسیه این توان رونداشت که موشک تولید کنه اصلا چنین جنگی که معلوم نیست چه پرده های رنگارنگی داره رو هرگز شروع نمی کرد. اگر موشک های روسی وارداتی بوددرسته براش سخت می شد. در مقایسه اکراین منقارش روباز کرده منتظره کشورهای اروپایی وامریکا تودهنش غذایی بذارن و تزریق تسلیجاتی کنن تاجایی که منافعشون تامین بشه. بعد از اتمام این جنگ روسیه بطور حتم موشک هاش سیستم ربات وپهبادسازی اش رو بشکل وسیع توسعه میده. زیرا دراین جنگ تمام نقاط ضعف تسلیحات روسی زیر ذره بین و تصحیح در آزمایش و خطا یابی دنبال شدند وصنعت تسلیجات روسی ها در سالهای اینده به مراتب وبشدت بالا رقیبی خواهد شد برای کارتل های تسلیحاتی امریکا. این یعنی اینده تیره و تار اقتصاد امریکا و اجر شدن نون امریکایی ها! البته اگر روسیه میخواد در مقابل اروپا و امریکا در منطقه اسیا ودرهمجواری با همسایگانش تاب اوری دراز مدت داشته باشه ، باید همه کشورهای همسایه اش رو محترم بشماره ودر مقابل تجاوزات امریکا و همدستان اروپایی بعنوان نیروی بازدارنده در مقابل تجاوزات امریکا ساکت و سازشکارانه رفتار نکنه. بلکه برعکس ازایجاد هر نوع جنگی توسط صهیونیست های جنایتکار و امریکای طمعکار با همدستان اش ممانعت کرده و کشورفلسطین برای همیشه قدم به عرصه ظهور بذاره و منطقه شرق اسیا امنیت خود روبازیابه.
    • ملت متضرر IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 0
      مسلمان نما طرف اشتباه ایستادی اگه اسلام اینه که این سالها دیدیم پس ...
  • GB ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    6 0
    نیروی هوایی قوی هم لازم هست، چیزی که روس‌ها زیاد در این جنگ استفاده نکردن.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    5 0
    جدا چرا ما بااینهمه(قدرت،جوان،نخبه،ثروت،منابع،ذخایر،معادن،نقت وگاز....)امیدمان ووابستگی باید قدرتهای پوشالین لستکبار شرق وغرب ونوکرها نوچه ها خائنین وگاوهای شیرده شان باشیم؟
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      6 1
      پاسخ روشن است ثروت و منابع ما صرف جوانان خودمان نمی شود
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    8 2
    آقا جان نیروهای روسيه پنچر شده تمام. حالا برو به زلسکی التماس کن
    • DE ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 1
      اره درسته تو اصلا اینجوری فکر کن. زلنسکی حماقت محض کرد واکراین رو الکی تو ورطه نابودی انداخت. اصلا نمی ارزید که برای خوش رقصی برای غربی ها که اصلا قابل اعتماد نیستند، با طناب پوسیده غربی ها بره توی چنین چاه عمیقی ! واینجوری کشورش رونابود کنه. احمق والله شاخ ودم نداره! حالا هم بازی ننه من غریبم راه انداخته که چی بشه؟
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    از جنگنده هاش وموشکهای ضد تشعشع به خوبی استفاده نمیکنه واگر پاد اخلالگر جنگنده ها حمل کنن پدافند قدیمی اوکراین که ساخت روسیه است کاری نمیتونه بکنه
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 1
      استاد بر خلاف مقاله های سراسر اشتباه غربی ها و ادعاهایی پررنگ اونا اخلال گرها همیشه موفق نیستند و خطای زیادی دارند از طرفی سرنگونی جنگنده ها عمدتا از طریق دوش پرتاب ها بو ده
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    3 0
    جنگنده هاش جنگ الکترونیک خوبی ندارن وگرنه نباید باسیستم های قدیمی پدافند هدف قرار بگیرن توسوریه دیدید تو یمن جنگنده های غربی قدرت جمینگ وسرکوب پدافند بهتری دارن
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    2 0
    این موشکهارا را تولید نکردن ترشی بندازن تولید کردن همچین روزی استفاده کنن
  • CA ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    16 3
    جا دارد یادی کنیم از متوهم هایی که روزها اول میگفتند اگه دلتان واسه اوکراین میسوزه برید تیپ اوکراینیون راه بیندازید.‌ روسیه بقدری تلفات و اسیر داده که تا به دنبال استخدام مزدور برای جنگیدن هست
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    اجازه دهید من از منظر دیگری به مسائل نگاه کنیم باید دانست هیچ کشور ویا دولتی ویا گروهی خود را برای ما یعنی ملت ایران بخطر نخواهد انداخت پس باید با مدارا وگفتگو دوستانه یا بقول امام وحدت کلمه ما مردم ایران با تمام مشکلات وتفکر های مختلف دور هم جمع شویم وبجای اینکه بهم اتهام بزنیم حرف یکدیگر را گوش کنیم وسعی کنیم اتحاد ایجاد کنیم تا ضربه از دشمن خارجی چه روس چه آمریکا نبینیم ای کاش مسئولان هم بفکر مردم واتحاد مردم بودند ومردم با عناوین غبگرا یا شرقگرا پراکنده نمی کردند واقتصاد را درست می کردند تنها راه پیروزی ما اتحاد ودوستی ودلسوزی مردم خودمان است سلاح لازم است اما کافی نیست
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 0
      مرخرف
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 1
    من تو دهن پوتین میگزارم منظورم مشته
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 1
      خوب چون روسها و شوروی ها از سال 50 میلادی تنها حامی فلسطین و تامین کننده تسلیحاتی فلسطینیان بود معلومه شما صهیونیست هستید از این رو دم همه صهیونیست پرستها در این سایت گرم
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    2 1
    روسیه در 20 کیلومتری کیف دنبال وادار نمودن رهبران اوکراین به تسلیم سیاسی است وگرنه 2 ساعت موشکباران با موشک های گراد از نظر نظامی باعث سقوط هر شهری می شود
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    روسیه باید این موشک های خود اروپایی ها را به یمن و فلسطین و افریقا مثل مالی و چاد بفرستد 4 جت اسرائیلی و سعودی و یا فرانسوی که باهاشون سرنگون شدند ان موقع دیگر این موشکها را به اوکراین ارسال نمی کنند
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 2
    تنها علتش منفجر شدن پلها در پنجمین روز نبرد بود بزودی با هلی برن مجدد این مشکل حل خواهد شد چون مانع انسانی در برابر روسیه وجود ندارد
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    پوتین می داند گاز و نفت روسیه را اروپا از این جهت می خرد چون روسیه را ابرقدرت می داند و نفت ایران و ونزوئلا را از این جهت تحریم کرده اند چون از ایران و ونزوئلا نمی ترسند غرب با تحریم ایران و ونزوئلا پیام بدی به روسها جهت شروع حمله داد !!!
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • اشنا IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    حتماهم‌زمان‌قاجارروسیه‌درایران‌ازخودچیزی‌به‌جاگذاشته‌‌که‌اینقدرعده‌ای‌پوتین‌پرست‌شدندعهدنامه‌گلستان‌وترکمنچای‌رافراموش‌کردندوالان‌هم‌برجام.
  • حقجو IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    این را که از اول کرملین اعلام کرده بود که سرنگونی دولت اوکراین از اهداف روسیه نیست. این منابع آمریکایی هم چشم بسته غیب می گن
    • حامد IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 0
      دنیا همش بازیه سیاسی هست
    • DE ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ - ای هیچ برای هیچ با هیچ مپیچ . طزف با سرعت 200 کیلومتر در ساعت رسید به پیچ پاشو گذاشت محکم روی ترمز 100 متر خط ترمزش شد 90 متر دنده عقب گرفت پیچ را برداشت گذاشت داشبوردش گاز داد رفت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس