کد خبر 1350628
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
اقبالی: کار برای استقلال تمام نشده است/ اجازه ندهیم فوتبال سرطانی شود

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: استقلال نتایج خوبی گرفته اما هنوز کار تمام نشده و باید آبی‌پوشان تمرکز خود را همچنان حفظ کنند. نگرانی‌ام از زشتی‌های فوتبال است که هر روز هم بیشتر می‌شود

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی،پیشکسوت فوتبال کشورمان اظهار داشت: لیگ یک سال طول می‌کشد و طبیعتاً در طی این مدت نوسانات زیادی هم دیده می شود. فاکتورهایی در موفقیت یا عدم موفقیت یک تیم تاثیرگذار است که این روند در طول فصل بارها تکرار می‌شود.   

وی ادامه داد: تیمی قهرمان می‌شود که به تک ستاره‌های خود متکی نبوده و اصول مدیریت را به خوبی بداند. مسائل مالی، حمایت های لازم، پشتوانه مردمی و عواملی از این دست کمک می‌کند تا در نهایت با همدلی و انسجام، نتیجه مدنظر حاصل شود.  

پیشکسوت فوتبال گفت: اتفاقات بیرون زمین را هم باید ملاک قرار داد چرا که حاشیه‌ها می‌تواند تمرکز یک تیم را بر هم بزند. الان پرسپولیس ۶ امتیاز از استقلال عقب است اما بازیکنان استقلال باید به این نکته توجه داشته باشند که هنوز کار تمام نشده و بازی‌های زیادی در پیش است. آبی پوشان نیازمند صبوری و شکیبایی هستند، حتی به نظر من سپاهان هم شانس دارد چرا که لیگ تمام نشده و ۹ بازی و ۲۷ امتیاز باقی مانده که برای هیچ تیمی امتیازی ثبت نشده است.

اقبالی با توجه به عدم باخت استقلال در طول این فصل افزود: به نظرم در خط دفاعی خوب عمل کردیم، هر چند با یک گل پیروز شدیم و شاید هواداران خوشحال باشند اما از نظر کارشناسی، استقلال فوتبال جذابی را بازی نمی‌کند اما فعلا مهم این است که آنها نتیجه می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

قرارداد ۳ ساله با مجیدی آغاز راه قهرمانی بود

وی ادامه داد: استقلال در ساختار دفاعی خوب عمل کرده اما باید به این نکته توجه داشت که تیم‌های مقابل هم چندان قدرتمند نبودند و هنوز سازمان و ساختار دفاعی ما محک جدی نخورده است. این اتفاق زمانی روی می‌دهد که استقلال در برابر تیم‌های قدرتمند به میدان برود و آنجاست که می‌توانیم استقلال را محک جدی زده و معیار آن را بسنجیم.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به دیدار تیم‌های صنعت نفت و پرسپولیس در هفته گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران گفت: بازیکنان نفت را بسیار خلاق و تکنیکی دیدم، آنها مهارت‌های فردی خوبی دارند و می توانند برای هر تیمی مشکل ساز شوند، اما در کل زیاد فوتبال داخلی را دنبال نمی‌کنم چرا که جذابیت و بار فنی خاصی ندارد.

اقبالی تاکید کرد: متاسفانه به گونه‌ای در زمین بازی به مصاف هم می‌رویم گویا دشمنان قسم خورده هم هستیم. اگر بخواهیم منطقی بازی‌های لیگ را کارشناسی کنیم فقط از ۳۰ درصد ظرفیت فوتبال استفاده می‌کنیم و ۷۰ درصد دیگر را هدر می دهیم. به لیگ نگاه کنید، توپ را به راحتی لو می دهیم و یادمان رفته که فوتبال نیاز به بازی صبورانه و تفکر دارد. در بازی قبلی دیدیم با یک حرکت فرهاد مجیدی چه جوی کنار زمین ایجاد شد، این ها زشتی های فوتبال است چرا که ما به دیگران اعتماد نداریم و تمام مدت احساس می کنیم همه علیه ما هستند و برای همین در فوتبال این همه تنش و درگیری زیاد شده است.

وی گفت: باید بگویم فوتبال ما بیمار است و اگر درمان نشود به سرطانی مبتلا می‌شود که درمان ندارد. اگر امروز کاری نکنیم، فردا خیلی دیر است و امیدوارم گوش شنوایی و دلسوزی برای این موضوع باشد.  

پیشکسوت استقلال در مورد شهرآورد تهران هم افزود: به نظرم بر اساس آنچه در هفته‌های گذاشته رخ داد باید منتظر یک دیدار پرتنش باشیم. پرسپولیس نیاز به برد دارد تا از کورس قهرمانی عقب نماند و استقلال هم می خواهد فاتح این جدال باشد تا شانس اول قهرمانی باشد. امیدوارم این بازی زیبایی های فوتبال را به هواداران هدیه بدهد و آنها بازی خوبی را نظاره گر باشند.

استقلال تهران عصر امروز در هفته بیست و دوم به مصاف صنعت نفت آبادان می‌رود. شاگردان مجیدی در هفته بیست و سوم نیز در شهرآورد تهران (پنچشنبه ۲۶ اسفندماه) و از ساعت ۱۵:۳۰ رو در روی سرخ پوشان تهرانی صف آرایی خواهند کرد.

در حال حاضر استقلال تهران با ۵۱ امتیاز در رده اول جای دارد، پرسپولیس با ۴۵ امتیاز دوم است و سپاهان نیز با ۳۸ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس