حمله به مقر موساد/ ایران در برابر اقدام صهیونیست ها سکوت نمی کند

عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مقر موساد، هشداری بود مبنی بر اینکه ایران حضور بیگانگان را در مجاورت مرزهای خود تحمل نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز گزارش امروز خود را به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع موساد در اقلیم کردستان عراق اختصاص داد.

این عملیات بامداد روز یکشنبه ساعت ۱:۲۰ رخ داد و طبق اعلام منابع عراقی، ۹ کشته در پی داشت که دو تن از آنها از عوامل موساد بودند.

شبکه العالم هم به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که این عملیات پاسخی بود به حمله پهپادی اسرائیل که در تاریخ ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن)، علیه یکی از مراکز لجستیکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه ماهیدشت در غرب ایران انجام شد.

بیشتر بخوانید:

در ضربه زدن به اسرائیل لحظه‌ای تردید نمی‌کنیم

یک منبع آگاه در پاسخ به این پرسش که چرا اربیل برای انتقام جویی از موساد انتخاب شد، می گوید: حمله به ماهیدشت از اقلیم کردستان تدارک دیده شده بود و انتقام از اسرائیل هم باید در همان منطقه گرفته می شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در این رابطه گفت: آنچه مسلم است، دولت عراق مسئولیت کاملی در قبال تضمین عدم استفاده از خاک این کشور برای هرگونه تهدید علیه ایران دارد.

وی افزود: به هیچ وجه پذیرفته نیست که یکی از همسایگان ما که روابط عمیقی با ما دارد و در سطوح مختلف، با ما روابط دارد و می گوید که می خواهد برای گسترش بیش از پیش گفت وگوها اقدام کند، به یک کانون تهدید علیه ما تبدیل شود. رژیم صهیونیستی بارها و بارها از خاک عراق علیه ما اقداماتی انجام داده است. بارها شاهد تجمعات و فعالیت ها و تحرکات ضد ایرانی در اقلیم کردستان بوده ایم. من از همین تریبون بارها و بارها به دولت عراق هشدار داده بودم که اجازه ندهد خاک عراق به کانونی علیه ایران تبدیل شود. در دیدارهای دوجانبه نیز بارها به مقامات عراقی نسبت به این موضوع گوشزد کرده و هشدار داده ایم.

خطیب زاده ادامه داد: انتظار جمهوری اسلامی ایران از دولت عراق این است که یک بار برای همیشه درباره این وضعیت موضع بگیرد و دیگر اجازه ندهد خاک عراق به جایی برای دسیسه، آشوب و خرابکاری علیه ایران تبدیل شود. جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه اجازه نمی دهد که مرزهایش از سوی کشورهای دیگر مورد تهدید قرار بگیرد.

وی گفت: همچنین به رژیم صهیونیستی نیز هشدار می دهیم که ما اشراف کامل اطلاعاتی نسبت به تمامی تحرکات آن داریم و در برابر خرابکاری ها و دسیسه های آن دست بسته نمی نشینیم. دولت مرکزی عراق مسئولیت قطعی دارد برای این که جغرافیای عراق تهدیدی علیه ایران نباشد. متاسفانه به دفعات هم گفته ایم که خاک عراق به زمینی برای سوء استفاده علیه ایران تبدیل شده است. گروه های تروریستی کُرد و همچنین طرف های ثالث و رژیم صهیونیستی از خاک عراق علیه ایران اقدام می کنند. ما بارها این موضوع را به طرف عراقی گوشزد کرده بودیم که اعتنا نشده است و ما مجبور شدیم خودمان کانون دسیسه را در عراق هدف بگیریم.

«ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد هم در این رابطه افزود: ما به حاکمیت عراق احترام می گذاریم و حاکمیت عراق و دولت آن مورد احترام و تکریم جمهوری اسلامی ایران است.

مسجدی با مطرح کردن این سوال که «چرا حمله علیه عین الاسد انجام شد» ادامه داد: زیرا آمریکایی ها ابومهدی المهندس و سپهبد قاسم سلیمانی را در سرزمین عراق به شهادت رساندند و باید پاسخی به آمریکایی ها داده می شد؛ ما (در آن زمان نیز) فقط یک واکنش علیه آمریکا داشتیم که در عین الاسد رخ داد و هدف از آن، حاکمیت عراق نبود، بلکه پاسخ به آمریکایی ها بود.

سفیر ایران در بغداد افزود: در کردستان پایگاهی برای اسرائیلی ها ایجاد کردند و از آنجا علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می شد. جمهوری اسلامی ایران از امنیت خودش نمی تواند کوتاه بیاید. بارها به مسئولان اقلیم تذکر دادیم اما متاسفانه این پایگاه علیه امنیت ما وارد عمل شد و جمهوری اسلامی نیز علیه آن اقدام کرد.

به گفته مسجدی، این کاری به حاکمیت عراق ندارد و بی احترامی به مردم و دولت عراق نیست؛ ما اول می خواهیم که شما شر اینها (اسرائیلی ها) را از منطقه بکنید و این اقدامات انجام نشود. حالا اگر این اقدام نشد، آیا جمهوری اسلامی باید دست روی دست بگذارد که اسرائیلی ها علیه امنیت ما اقدام کنند؟ این واکنش (عملیات موشکی) علیه صهیونیست ها بود نه ضد آمریکایی ها و نه عراق.

مسجدی ادامه داد: چرا می گویند کنسولگری آمریکا (مورد هدف قرار گرفت)؟ نه اینکه ما از آمریکایی ها خوشمان بیاید. همه می دانند که ما ۴۰ سال است با آمریکایی ها درگیریم و معلوم نیست تا کی طول بکشد اما این عملیات هیچ ربطی به آمریکایی ها نداشت؛ نه به سفارت آمریکا و نه به کنسولگری آمریکا.

سفیر ایران در عراق تاکید کرد: این عملیات علیه پایگاه امنیتی ضد انقلاب اسلامی ایران در منطقه اربیل اقلیم کردستان بود که باید از کردستان جمع شود. بنابراین برای ما حاکمیت عراق بسیار مورد احترام است. نه من و نه شما می پذیرید که اقلیم کردستان تبدیل به پایگاه اسرائیلی شود، زیرا (صهیونیست ها) علیه منافع دو ملت در حال اقدام هستند.

تهران تایمز در نهایت می نویسد: از زمان روی کار آمدن نفتالی بنت به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی، رویکرد آنها در قبال ایران تغییر کرده است. «کشتن با هزاران ضربه چاقو» راهبرد ادعایی رژیم صهیونیستی و اندیشکده هایی نظیر بنیاد دفاع از دموکراسی ها است- راهبردی که مبتنی بر بی ثبات کردن منطقه، تیره کردن رابطه ایران و همسایگان و همچنین ایجاد ناامنی داخلی برای تحریک مردم ایران به تقابل با دولت است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس