کد خبر 1358595
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
تکلیف بدهی دولت سابق به صندوق ذخیره فرهنگیان چه شد؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بدهی دولت سابق به صندوق ذخیره فرهنگیان در طول سال‌های اخیر، خواستار پرداخت سریع‌تر آن و مدیریت لازم از سوی وزارت آموزش و پرورش شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: در دولت سابق ۱۶ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان بر باد رفت ولی بعدها دولت وقت اعلام کرد که این رقم را وام پرداخت کرده‌اند با این حال آن دولت حتی سهم خود را به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت نکرده است.

بیشتر بخوانید:

هفت تپه و صندوق فرهنگیان برای ما، سوژه «ورود زنان به ورزشگاه» برای شما

وی افزود: سهم و بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان  هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان است که این در حالی است که مجلس بارها خواستار اصلاح اساسنامه این صندوق شده است؛ بنا داریم که خدمات این صندوق شامل حال فرهنگیان در حال اشتغال هم باشد این در حالی است که در شرایط فعلی فقط به فرهنگیان بازنشسته این خدمات را می‌دهد ضمن اینکه تلاش داریم تا دولت را مکلف به پرداخت بدهی‌اش به این صندوق کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: ۱۶۴۵ میلیارد تومان در شرایط اقتصادی فعلی برای دولت پول کمی نیست و می‌دانیم که پرداخت آن بسیار سخت است.

فلاحی اظهار داشت: به دولت پیشنهاد دادیم که با توجه به اینکه برخی پتروشیمی‌های زیرمجموعه صندوق فرهنگیان به خوراک گاز نیاز دارند دولت از ظرفیت تهاتر استفاده کند و ظرف چند سال به جای پرداخت بدهی‌اش به این صندوق خوراک گاز رایگان به پتروشیمی‌ها بدهد تا این بدهی به مرور زمان تسویه شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: ممکن است نیاز گاز این پتروشیمی‌ها در یکسال کمتر از بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان باشد ولی باید قانون را بگونه‌ای تدوین کنیم که این بدهی ظرف یک تا دو سال تسویه شود اما برای این کار بایستی دست دولت را باز بگذاریم تا این بدهی و نحوه و روش تهاتر آن پرداخت شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    ببندید این چاه ویل را که هم داد فرهنگیان را دراورده وهم باعث تورم و فساد در اقتصاد کشور شده!
  • سعید IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    شبانه روزفرهنگیان کارمندهای وزارت علوم کشک هستند؟؟؟؟
  • فرهنگیان بازنشسته ۸ر IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    اصل این مبلغ هنگفت متعلق به بازنشستگان سال۸۰ تا۸۸ میباشد خودشان هم میدانند زمان وزارت حاجی نامردبود که بعدا اختلاص صورت گرفت عدالت خدا ازحلقومتان پس بگیرد وکیل الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس