کد خبر 1358610
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۲
چرخه خشونت و وضعیت ناپایدار در زندان‌های دانمارک

ناکارآمدی سازمان زندان‌های دانمارک در حل و فصل بحران‌های متعدد سبب شد تا زندان‌های این کشور به محیطی پر از بحران تبدیل شوند.

به گزارش مشرق، سازمان زندان‌های دانمارک به دلیل ازدحام بیش از حد زندانیان و کمبود کارکنان به زانو درآمده است.

به گزارش «menneskeret، vafo و avisendanmark»، سازمان زندان‌های دانمارک در پی مواجهه با مشکلاتی مانند ساختمان‌های قدیمی، ازدحام جمعیت زندانیان و کمبود کارکنان و عدم استخدام نیروهای جدید، شمار زیاد محکومیت به زندان، ... و ناتوانی در حل و فصل این مشکلات، چالش جدی را از سر می‌گذراند.

مشکلات در زندان‌های دانمارک در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته اند.

بیشتر بخوانید:

مخوف‌ترین زندان‌های جهان؛ سهم آمریکا چقدر است؟

سطح بالای درگیری ها، خشونت و تهدید، استرس‌های روانی و ... هم زندانیان و هم کارکنان زندان‌ها را در دانمارک آزار می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد شمار زیادی از کارکنان زندان‌های دانمارک به اختلال استرس پس از حادثه دچار شده اند.

بیشتر بخوانید:

زندان‌های فدرال زنان آمریکا؛ باشگاه تجاوز جنسی

روند صعودی شمار زندانیان در زندان‌های دانمارک از سال ۲۰۱۰ آغاز و سبب شده تا این مراکز به سطح ورشکستگی برسند.

از مهم‌ترین دلایل ازدحام جمعیت در زندان‌های دانمارک می‌توان به محدود شدن مجازات‌های جایگزین حبس اشاره کرده که خود نتیجه رویکرد خشن دولت دانمارک است.

در حال حاضر همه زندان‌های دانمارک با ظرفیت بالای ۱۰۰ درصد پر هستند و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال جاری ازدحام جمعیت افزایش پیدا کند؛ این بدان معناست که دو زندانی باید در سلول‌هایی که برای یک نفر ساخته شده، دوره حبس خود را بگذرانند.

تعداد بیشتر زندانیان در فضای کمتر به معنای سرویس بهداشتی و امکانات کمتر است.

در عین حال، افزایش جمعیت زندان، افزایش سطح خشونت میان زندانیان از یک سو و میان زندانیان و کارکنان زندان‌ها از سوی دیگر را در پی داشته است.

در سال ۲۰۱۹ به طور متوسط روزانه دونفر از پرسنل هر یک از زندان‌های دانمارک در معرض خشونت یا تهدید به خشونت قرار می‌گرفتند؛ میزان خشونت روزانه در میان زندانیان نیز که نرخ بالاتری داشت.

زندانیان دانمارکی که در جامعه آسیب پذیرتر هستند در داخل زندان نیز با دشواری‌های متعددی از سوی باندهای قاچاق مواجه می‌شوند.

آن‌ها در صورت امتناع از همکاری با این باندها، در معرض تهدید و خشونت قرار می‌گیرند؛ این امر موید عدم امنیت در زندان‌های دانمارک است.

اقدام زندان‌ها برای مقابله با چنین خشونت‌هایی خود چرخه‌ای از خشونت ناتمام را ایجاد می‌کند.

پیامدهای روانی گسترده، افزایش تکرار جرم و افزایش مرگ و میر، افزایش رفتارهای پر خطر، سوءرفتار، خودآزاری و خودکشی از دیگر مشکلاتی هستند که زندان‌های دانمارک برای زندانیان رقم می‌زنند.

بررسی‌های جدید نشان می‌دهند که شرایط سخت در زندان‌های دانمارک سبب شده تا این مراکز به محیطی برای خشونت و تهدید مبدل شوند و خطر نقض حقوق بشر در این مراکز به وجود بیاید.

کمیته شکنجه شورای اروپا تاکنون چند بار دانمارک را به دلیل حبس‌های طولانی مدت زندانیان در سلول‌های انفرادی مورد انتقاد قرار داده است.

در سال‌های اخیر استفاده از سلول‌های انفرادی در زندان‌های دانمارک افزایش چشمگیری داشته است.

در سال ۲۰۱۹، زندانیان در زندان‌های دانمارک در ۷۰۵ مورد بیش از ۱۴ روز با سلول انفرادی مجازات شدند؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۵ این اتفاق فقط هفت بار رخ داده بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    زندانهای اونا قطعا از بهشتی که تو خاورمیانه وعدشو میدن بهتره!
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    خخخخخ باشه
  • ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    آن استادان فاسد ووطن فروشی که در دانشگاه به دانشجویان ما می گویند دانمارک زندان ندارد ودانشجوی بیسواد ما بدون تحقیق این دروغ را باور می کند نا استادان را برای برای همیشه از تدریس در دانشگاه محروم ومحاکمه ومجازات کرد چرا با وجود استادان باسواد وفهمیده عده‌ای بیسواد ضدانقلاب در دانشگاه ها تدریس می کنند شرم بر وزیر علوم وآموزش وپرورشی که این افراد وطن فروش را تایید می کند چه کسی باید دانشگاه ها را از اين افراد پاک کند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس