کد خبر 1360120
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
زلنسکی خواستار تحریم تمام بانک‌های روسیه شد

ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه با ایراد سخنانی در پارلمان فنلاند خواستار تحریم تمام بانک‌های روسیه شد.

به گزارش مشرق، زلنسکی که از طریق ویدئو کنفرانس در جمع قانون‌گذاران فنلاندی و با حضور رئیس جمهوری آلمان، رئیس پارلمان سوئیس و سفیر اوکراین در هلسینکی سخنرانی می‌کرد؛ گزارشی را از آخرین وضعیت جنگ در کشورش ارائه داد.

وی به حمله موشکی امروز (جمعه) روسیه به ایستگاهی مملو از مسافرین که ۳۰ کشته و ۳۰۰ زخمی بجای گذاشته، اشاره کرد و افزود: امروز ۴۴ روز از حمله تمام عیار روسیه به اوکراین می گذرد. این تهاجم در ادامه ۸ سال جنگ آن کشور در شرق اوکراین است و اکنون حدود ۲۰۰ هزار اشغالگر علیه ما می جنگند.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: سربازان روس با تنفری که در آن پرورش یافته اند، با ما وارد جنگ شده اند و در صورت لزوم با شما نیز وارد جنگ می شوند.

وی با تاکید بر لزوم «اعمال تحریم های سخت جهت جلوگیری از ادامه تعرضات روسیه» افزود: اما ما هنوز باید منتظر بمانیم تا کمک های نظامی دریافت کنیم و دائم به ما گفته می شود منتظر بمانید.

زلنسکی اضافه کرد: من از فنلاند به خاطر کمک های دفاعی و غیر نظامی و تحریم روسیه تشکر می کنم، اما ما به سلاح و اعمال تحریم‌های بیشتری علیه روسیه نیاز داریم.

رئیس جمهوری اوکراین اضافه کرد: ما نیاز داریم همه بانک های روسیه را تحریم کنیم تا کلیه راه های ارتباطی آن کشور مسدود شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه تصریح کرد: باید با استفاده از انرژی های نوین از شر نفت و گاز روسیه خلاص شویم. پول نفت و گاز پرداختی به روسیه باید در حسابی امانی نگهداری شود و تکلیف آن پس از رفع تجاوز و محاکمه متجاوزین مشخص و سپس جهت بازسازی مناطق آسیب دیده استفاده شود.

زلنسکی همچنین با اشاره به اینکه فنلاند در زمینه آموزش شهرت جهانی دارد، افزود: ما انتظار داریم بخش آموزش آسیب دیده اوکراین، پس از رفع اشغال با کمک های شما بازسازی شود.

پس از سخنرانی زلنسکی که با تشویق های بسیار حضار همراه گردید، رئیس پارلمان فنلاند با اشاره به این که هلسینکی برای اولین بار به یکی از طرفین درگیری کمک نظامی کرده، وعده داد که در بازسازی اوکراین مساعدت کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    1 1
    مشرق راجع به صحت این که میگن این دلقک معتاد یهودی از فامیل های نزدیک جرج سوروس صهیونیست که پدر فتنه های رنگی در دنیا هست یه تحقیقی بکن
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    0 0
    این سفیه تصور می کند غرب غلام حلقه بگوش او هست دیوانه ی دلقک مردم دنیا می خواهند زندگی کنند مگر دنیا چهارتا صهیونیسم هست که این قدر خواسته های بی معنی داری در آخر ابد بختی اوکراین اگر اگر زنده ماندی متوجه خواهی شد که هیچ کس برایت نخواهد ماند - این قدر فریب ظاهر غرب را نخور لوطی دلقک. دنیای واقعی با دنیای تیات و سینما خیلی خیلی تفاوت دارد.
  • IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    لازم به تحریم بانک نیست عکس این دلقک رو هر حا نصب کنند دیگه کسی اونجا نمیره
  • DE ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    زلنسکی گاودوش! تو بزن خراب کن داغون کن فنلاند و دیگر کشورها صددر صد باید بیان بسازن!
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس