کد خبر 1362649
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
قیمت هر گیگ اینترنت چقدر است

در روزهای اخیر حذف بسته‌های پرمخاطب اینترنت و گرانی سایر بسته‌ها در اپراتورهای همراه منجر به اعتراض مردم در فضای مجازی شده است .

به گزارش مشرق، بر اساس قانون تعرفه اینترنت برای سیم کارت دائمی بین ۳ تا ۴۰ هزار تومان است و اپراتور اجازه دارند، در این محدوده بسته اینترنتی تعریف کند.

در روزهای اخیر حذف بسته‌های پرمخاطب اینترنت و گرانی سایر بسته‌ها در اپراتورهای همراه منجر به اعتراض مردم در فضای مجازی شده است و درخواست‌های متعددی از سوی مخاطبان برای رسیدگی این موضوع داشتیم. برای رسیدگی بیشتر به تماس های متعدد با مسئولان اپراتور ایرانسل و همراه اول گرفتیم اما مسئولان اپراتور ایرانسل از پاسخ گویی به علت حذف بسته های شبانه و بلند مدت و همچنین افزایش تعرفه های اینترنت از پاسخ گویی سر باز زدند.

یکی از کارشناسان اپراتور همراه اول که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار گسترش نیوز گفت: شبکه اینترنت ثابت و همراه کشور به حد اشباع رسیده است. مشکلاتی که در دوران کرونا داشتیم، به واسطه کاهش زیرساخت‌ها بود. سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها با درآمد بیشتر انجام می‌شود. با این درآمدها اپراتورهای ثابت و همراه نمی‌توانند، سرمایه‌گذاری کنند. در حوزه ارتباطات با مبلغ کم امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد. دولت اجازه افزایش قیمت به‌شرط افزایش کیفیت اینترنت و سرمایه‌گذاری داد.

بسته های پرمخاطب برای جذب مشتری بود!

در خصوص حذف بسته‌های پرمخاطب نیز مدعی هستند، بسته‌های پرمخاطبی که جدیداً حذف شده است، از گذشته وجود داشت و برای جذب مخاطب بیشتر بود. در حال حاضر این بسته‌ها برای اپراتورها توجیه اقتصادی ندارد. با ورود تکنولوژی 4g در سال ۱۳۹۶ بسته‌های بلندمدت را ارائه دادیم. در آن زمان ظرفیت شبکه خالی بود و قصد تشویق مردم را داشتیم. در حال حاضر بعد از گذشت ۵ سال سیاست‌های قبلی پاسخگو نیست. نباید مردم را به استفاده بیشتر تشویق کنیم. استفاده از اینترنت باید منطقی و عادلانه باشد. باید افرادی که نیاز دارند از اینترنت استفاده کنند. اگر ارزان باشد مردم از صبح تا شب استفاده می‌کنند.

اپراتورها زیر بار افزایش قیمت هم نرفتند و در این خصوص گفتند، در روزهای اخیر اپراتورها بسته‌های خود را حذف کرده‌اند. هنوز افزایش قیمتی نداشتیم. تعرفه اینترنت ثابت و موبایل تغییر نکرده است و در آینده نیز تغییر نخواهد کرد. تعرفه اینترنت برای سیم‌کارت دائمی بین ۳ تا ۴۰ هزار تومان است و اپراتور اجازه دارد در این محدوده بسته اینترنتی تعریف کند. اپراتورها در کف قیمت یا کمتر از ۳ هزار تومان بسته ارائه می‌کردند و این موضوع هم به‌واسطه رقابت بیشتر بود. هیچ‌کدام از این موارد غیرقانونی نیست. تمام این تغییر روندها به‌شرط افزایش کیفیت است.

پیرامون زمان افزایش کیفت هم مدعی هستند که سرمایه‌گذاری میلیاردی و چندین ماه زمان لازم دارد. همه کالاها افزایش قیمت داشتند اما اپراتورها اجازه افزایش قیمت نداشتند. درآمد ریالی است اما هزینه‌های اپراتورها همه دلاری است. با وجود تحریم‌ها این هزینه‌های دلاری چند برابری می‌شود. باید تعرفه‌ها متناسب با تورم افزایش پیدا می‌کرد تا امروز کیفیت اینترنت ما هم متناسب با کشورهای همسایه می‌شد.

مردم ناچار به پذیرش افزایش قیمت می‌شوند؟

با توجه به صحبت‌های مطرح‌شده، اپراتورها مخاطب خود را جذب کرده‌اند و حالا که دیگر نیاز به جذب مخاطب ندارند از قوانین و اینترنت گیگی ۴۰ هزار تومان صحبت می‌کنند. دولت هم به کلی خود را کنار کشیده است و به جای حمایت از مردم و پرداخت یارانه به اپراتوها برای ثبات قیمت تنها شرط افزایش کیفیت را گذاشته است. بعید به نظر می‌رسد تا پایان سال شاهد افزایش کیفیت باشیم. گسترش نیوز در ماه‌های آینده نیز پیگیر این موضع و بررسی کیفیت اینترنت خواهد بود. نظرات خود را درباره کیفیت اینترنت و قیمت بسته‌های اینترنتی با ما در میان بگذارید.

منبع: صدای بورس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • رضا IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    23 3
    دردتون چیه انقدر مردم رو اذیت می کنید؟
    • IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      11 0
      پول
  • بی نام IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    15 1
    کی گفت تو این هیری ویری اینترنت رو گرون کنید مسئولین نمی فهمند این کار احمقانهمردم رو عصبی می کنه بابا به خدا دیرتر گرون کنی یا کمتر گرون کنی نمی میری
  • سروش IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    11 4
    این جماعت از زمان قاجارها که علیه مردم بودند یک جمله رو خوب آموختند و اون اینه که مردم نباید سیر بمانند باید گرسنه باشند تا مدام دنبال خرجی بدوند و کاری به حکومت نداشته باشند و این جانیان و لابی های گرانی و زالو صفت دارند شیوه قاجاری را پیاده میکنند خدا لعنت کنه قاجارها و تفکرشان را در گذشته و حال و الهی عذاب قاجارها و جنایتهای اونها رو هم به پیگیر و پیرونشان در حال نازل کنه و سخت ترین عذاب های الهی را نوش جان کنند و به بدترین حالات و شدیدترین عذاب الهی در این دنیا و در آخرت گرفتار آیند.
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      1 1
      با اینکه منظورت رو کامل متوجه نمیشم ولی اگر منظور همونیه که من فکر می کنم داری کاملا برخلاف تاریخ حرف میزنی و چهار نفر که هیچ بویی از این مرام نبرده بودند و فقط سر و ریخت شون اونجوری بود رو به همه تعمیم میدی
  • محسن IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    9 3
    کاش مراکزی هم ایجاد کنن همچون مراکز ترک اعتیاد برای ترک اینترنت.ادم وا میمونه که کشور کلا ول شده.یارو شرکته بستنی 500رو تو چند بار رسوند به 5هزارتومان بعد بسته رو که باز میکنی میبینی بستنیه هم تو این دوساله کلی ورزش کرده لاغر لاغر شده.
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    3 4
    حداقل تو دوران آذری جهرمی بسته ها افزایش قیمت نداشت .
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      1 0
      ⁦:-|⁩
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      3 2
      دقیقا ضربه اصلی رو دولت روحانی و جهرمی در مورد اینترنت زده به ملت
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 0
    اجرای طرح صیانت به روش جدید، مرحله بعد کمتر کردن بهای استفاده از اینترنت داخلی کلید زده خواهد شد، مردم رو چی فرض کردید؟
  • US ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 0
    در تهران سرویس 4g همراه اول استفاده میکنم و در بیشتر طول روز سرعت 256 کیلوبایت است !!! عجب سرویس پرسرعتی !!!! آبروی هرچی سرویس اینترنت و تکنولوژی روز را در دنیا برده اید این سرویس سرعتی برابر 10مگابیت معادل 15مگابایت در ثانیه میتواند داشته باشد ولی خب کو پهنای باندش ؟ باز صد رحمت به اوپراتور ایرانسل که کمفروشی نمیکند
  • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 0
    فعلا تا مسئولین بفهمند و فکر کنند و تصمیم بگیرند و اگرررر عمل کنند اوضاع بکام است. البته برای اپراتورها فقط نه مردم.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 0
    خدا زودتر اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک را خواهد رساند و از دست شما متحجرین واپسگرا راحت خواهیم شد بعد شما دنبال ما بدوید نه ما دنبال شما
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 0
    اینها امدن تا ملت را از بین ببرن تا دیکه ملتی نباشه و ظلمشان به عرش برسه تا امام زمان بیاد بنا به گفته غلم الهدا مرگ بر امریکا شما بفرما در این دولت جهادی چیزی مانده که گران نشده باش اگر یک چیز مانده بگو مرگ بر دو رویی مرگ بر امریکا
  • سهیل IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    ماهانه 103 هزارتومان بابت سرویسی خانگی adsl می دادم، امروز برای تمدید همان سرویس به سایت مراجعه کردم ، 165هزارتومان شده بود!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    خدا لعنتشون کنه چه خبرههه انقد گرون کردن چی از جون ملت میخان دیگه
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 0
    من نفهمیدم هر ۳۵ مگابایت چند تومن هست یکی بگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس