کد خبر 1362717
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

به گزارش مشرق، صفحه توییتر موسسه بینا آمار روزه داران در ماه‌ مبارک رمضان در ایران را منتشر کرد.

"در شرایطی که روزه ماه رمضان بر آنها واجب باشد و برای سلامتی‌شان ضرری نداشته باشد، در آن صورت: "

•71.05 درصد همیشه روزه می‌گیرند.

•6.75 درصد بعضی از روزها و به‌صورت نامنظم روزه میگرند.

•12.15 درصد برخی روزهای خاص روزه میگرند.

•9.65 درصد تقریباً هیچگاه روزه نمی‌گیرند.

•0.4 بدون جواب.

چند درصد مردم ایران روزه می‌گیرند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 127
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    ولی واقعیت این نیست . در جامعه ما اگر 30 درصد روزه بگیرند خیلی خوب است. الان دیگر ما روزه داران باید مواظب باشیم کسانی که روزه نمی گیرند معذب نباشند.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      40 32
      اصلا اینطور نیست. اولا باید کل کشور را در نظر گرفت نه فقط تهران (یا بهتره بگم بخشی از تهران). ثانیا کسانی که روزه دارند که معلوم نیست ولی وقتی کسی روزه خواری میکنه توی چشم میاد
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      13 25
      روزه برای اخلاص نیت بندگان اومده، ما نیت مون خالص بود، چیزی ندیدیم، وسوسه شیطان نقد تر از وعده پروردگاره، نیازی به روزه گرفتن نیست
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      89 24
      نزدیک به هشتاد درصد مردم ایران روزه نمی‌گیرند
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      63 13
      71درصد رویایی بیش نیست امروز ظهر صف نانوایی سنگکی شلوغتر از روزهای عادی بود و منطقه بالا شهر هم نبود منطقه11متاسفانه با کثافتکاری‌های که مردم به اسم دین می بینن هرروز اعتقادات دینی کم رنگ تر میشه
    • کرمی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      13 4
      احسنت.دقیقا...
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      29 7
      این امار صد در صد درست نیست یه جورایی بر عکسه.
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      18 9
      نوح پیغمبر 950 سال تبلیغ کرد 80 نفر مومن شدند امام حسین در کربلا هم 50 سال بعد از پیغمبر با 70 نفر تنها ماند الان اگر 30 - 40 درصد ایرانیها روزه بگیرند و مومن به خدا باشند خیلی خوبه بقیه هم با توجیهات من دراوردی که خدا از حق خودش میگذره و ........ خوش باشن کلاه هم را بگیرند و بگذرانند تا ببینیم اخرش چی میشه
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      13 14
      ⁦:-|⁩ یه سوال فرض می کنیم شما دو تا راه پیش رو داری راه اول رو بری یه ساعتش عشق و حاله بقیش بدبختی راه دوم یه مقدار سختی داره ولی پایانش خوبه کدوم رو انتخاب می کنید؟ بعدم چرا فتوا میدید که نیازی به روزه گرفتن نیست ؟ این آمار ها رو بزرگواران پایینی از کجا آوردن؟ ۸۰ درصد؟
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      8 14
      ای آقا مشکل ما اینه که تا به دین دار بد میبینیم میگیم من از دین زده شدم اصل دین رو نرفتیم تحقیق کنیم و بفهمیم و منتظریم یه چیزی ببینیم و قضاوت کنیم ⁦ البته همه اینجوری نیستن ولی بعضیا این مدلی تشریف دارن :-\⁩⁦ می دونی بحث زده شدن هم شاید اونقدری که بحث شل گرفتن دخیله دخیل نباشه مثلا میگم طرف میگه من دین رو قبول دارم ولی روزه نمی‌گیرم نماز نمی خونم و... با بهانه ها و جملات شعاری توخالی که تو ذهنش درست شده فکر می کنه من که قبول دارم حالا دستورات دین رو هم انجام ندادم ندادم
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      13 38
      ۱۸:۲۶ چرا فکر میکنین دینداری سخته؟ زندگی کلا سخته چه با دین چه بدون دین و میتونم بهتون اطمینان بدم زندگی بدون دینداری به مراتب سختتره ولی از بیرون انگار برعکسه، به عنوان کسی که هردوشو تجربه کردم میگم
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      24 9
      به شما چه کی دین داره کی بی دین. تو موقعیت زندگیت طوری بوده که تو رو تو مسیر دین داری قرار داده یکی موقعیت زندگیش برعکسه خدا از هر کس به اندازه ی توانش(موقعیتش) انتظار داره. به دین خودتون بچسبید نمیخواد واسه مدل زندگی دیگران نظر بدید
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      12 27
      مگه ما کار داریم؟ خدا از هرکس به اندازه توانش انتظار داره باشه ولی محیط هم دخیله قطعا انتظار از اونی که تو یک جزیره دورافتادس از اونی که تو جامعه مسلموناس برای تحقیق همه چی در اختیارشه کمتره بعدم هر جامعه ای قانون داره فرضا من ناجا رو قبول ندارم دلیل میشه که تخلف کنم و بزنم به ملت و ویراژ بدم؟
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      2 1
      خوب بود این مرکز روش نظر سنجی خودش توضیح کاملی میداد.در هر صورت نظر سنجی علمی اگه در ست انجام بشه نزدیک به واقعیت است؛ در کل زحمت کشیدن دستشان درد نکنه.اونایی که میگن اداره ما اکثریت روزه نمیگرن اینم بدونن خیلی جاها اکثریت روزه میگیرن؛ مثلا در مجتمع ما که چار خانواده هستیم اعضای هر چهار واحد همگی روزه میگیرن اداره هم نیست که بگی از ترس روزه میگیرن.
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      2 0
      هميشه گناه و خلاف بيشتر به چشم مي آيد
    • هادی IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 5
      ما که می‌گیریم اوناییکه نمیگیرن هم به جهنم:)
    • P IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 0
      این مال وقتی بود که بیشتر مردم روزه بودن الان که دیگه کسی روزه نمیگیره
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    18 2
    البته در بافت های جمعیت متفاوت آمار متفاوت هست. مثلا جمعیت کارگری تو شرکت ما 70 80 درصد روزه نمیگرین. واقعا هم سخته. اگر روزه بگیرن خیلی ثوابشون بیشتره و اگر عذری نداشته باشن نگیرن حداقل در این شرایط گناهشون از کسی که زیر باد کولره و روزه نمیشه کمتره.
    • خروس قندی IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      36 4
      این موسسه اگه از این آمارها نده بودجه اش قطع میشه!!!
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    46 5
    اونی که من دارم میبینم امار ۷۱ درصد رو باید برعکس کنن!
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      7 3
      آمار دقیقه عزیز من . خونه بخونه کل 80 میلیون رو رمضان امسال رفتن آمار گرفتن . پس چجوری دقیق به این 71 درصد رسیدن
    • حاجی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      10 3
      دوست من همین که ما مسلمان وشیعه هستیم یعنی همه ماروزه میگیریم آخه ماشیعیان اگه روزه هم نگیریم روزه با مون حساب میکنن اخه ما خیلی خوبیم نه دروغ میگیم نه غیبت میکنیم نه مال کسی رو میخوریم خلاصه ما خیلی خوبیم
    • GB ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      2 0
      یعنی 70 درصد روزه میگیرن؟ مطمئنی؟
  • احسان معتمدی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    48 5
    این امار قابل تشکیک است .مثلا در اداره ما فقط 6 نفر روزه هستند از 100 نفر و بقیه نه نماز میخوانند و اصلا روزه نمیدانند یعنی چی
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      8 24
      در برزخ مسلمانان روزه خوار گرسنگی زیادی میکشن کتاب آنسوی مرگ رو بخونید، ای کاش مردم به خودشون رحم میکردن آخه روزه گرفتن که کاری نداره برای سلامتی هم مفیده
    • به 18:43 IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      30 37
      رفتی برزخ برگشتی که همچین نظری میدی؟ اول قران قبل از هر چیز میگه به نام خداوند بخشنده و مهربان.خدا خدای همه ست انسان حیوان گیاه همه فقط مال روزه دار نیست. این خدا با اون صفاتی که داره به هزار و یک دلیل میبخشه. راستی چقدر برزخی که گفتی به این دنیا شبیهه. اینجا هم گرسنگان زیادی داریم. مردمو از چی میترسونی؟ اونی که بخاطر ترس از عذاب روزه میگیره همون بهتر نگیره
    • ناشناس IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      4 4
      ببینید هر عملی یک باطنی داره فرض می کنیم مادر به بچش میگه اگر به بخاری دست بزنی دستت میسوزه پس دست نکن اگر بچه لج کرد و دست زد میگید چی؟ دستش می سوزه الان مادر دست بچه رو سوزونده؟ نه اعمال ما هم همینه این جهنمی که گفتند این مجازات هایی که گفتند باطن اعمال ماست خدا از سر دلسوزی هشدار داده که غیبت می کنی باطنش اینه فلان کار رو می کنی باطنش اینه ضمنا آیا قراره از بخشندگی خدا سو استفاده کنیم؟ اگر قرار بود آدم ها شانه خالی کنند و بگن خب عیب نداره خدا می بخشه این همه پیامبر و کتب آسمانی دقیقا چه کاربردی دارن؟ خدا یک خط می فرستاد ای انسان ها هر کار دوست دارید بکنید آخرش من هرکار کردید می بخشم همه برید بهشت آیا عقلانیست؟ ضمنا ایشون از برزخ برنگشته ولی از اسم کتاب مشخصه در چه موضوعی نگاشته شده ضمنا هرچه در این عالم هست در عوالم بالایی که عالم برزخی عالم بالای عالم ماست شدید تره چون اون عوالم قدرتمند ترند و موجودات قوی تر دارند شما گرسنگی عالم ماده رو با اون گرسنگی قیاس نکن اصلا بحث دینی رو میزاریم کنار شما می تونید فواید روزه که دانشمندان غربی بهش رسیدن رو ببینید حالا روزه به نفع ماست یا به ضرر ما؟
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 2
      ۲۰:۵۰دوست عزیز من این نکته رو از کتاب« انسوی مرگ» گفتم، یکی از افرادی که رفته برزخ و برگشته اینو گفت، اتفاقا اون کتاب زیاد دنبال این نبود که از نماز و روزه حرف بزنه، قصدم هم فقط دلسوزی بود چرا باید بخوام دیگران رو بترسونم؟ ضمنا نگفتم خدا عذابشون میکنه گفتم؟ این نتیجه عمل خود آدمه، روزه یعنی به جسمت سختی میدی تا روحت تغذیه بشه وقتی اینکارو نمیکنی نتیجه اش گرسنگی روحه که فعلا در دنیا نمیتونیم متوجهش بشیم ولی در برزخ چرا، در ضمن روزه رو هم همون خدای مهربان واجب کرده، صد در صد خدا مهربانتر از اونیه که من و شما حتی فکرشو بکنیم ولی اگه واقعا به مهربانی یقین داشتیم انقدر در دنیا حرص نمی خوردیم، خدای مهربان هم خدای دنیا و هم خدای آخرته، وقتی در دنیا گرسنه هست چرا فکر میکنی در برزخ نیست؟ ضمنا شما نسبت من رو با گرسنگی و گرسنگان نمیدونی که اینجوری اونا رو به رخ من می کشی
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 0
      اول عذاب می شوی بعد خدا می بخشد و خدا هم از سر بیکاری این جهان را نیافریده که هر کاری انجام شود و بعد راحت ببخشد
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      کسانی که نماز نمیخونن وروزه نمیگیرن هزار دلیل غلط که از نظرخودشون منطقی است میارن که خدا فلان است وبهمان است و ما چنین هستیم وچنان و........... و نصیحت این افراد هیچ فایده ای هم نداره وبقول قرآن اینان چشم وگوش ودرکشون بسته شده است وچیزی را درک نمیکنن وباید بحال خودشون رها شوند!!!خدایا عاقبت ما را بخیر بگردان
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    27 8
    این آمارها تناسبی با چیزی که میبینیم نداره چون اصولا دیگه هیچ احدی روزه نمیگیره فقط 90 درصد قاطعانه میگن نمیگیریم و 10 درصد هم میگن کاش معده یا کلیه سالمی داشتیم و میگرفتیم
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      5 2
      دیگه اینجوریام نیست، الانم یه جوری شده اونایی که روزه گرفتن نمیگن میترسن مسخره بشن کلا مردم ایران اینجورین خیلیاشون طرفدار نظامن ولی یا چیزی نمیگن یا حتی از نظام بد میگن فقط وقتش که برسه و جدی که بشه نشون میدن
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      0 1
      شدیم حکایت "کافر همه را به کیش خود پندارد" عده ای روزه نمیشن میخوان اکثریت سازی کنن. واقعیت اینه که آمار در شهر ها و جمعیت های مختلف متفاوته. جایی داریم ۹۰ درصد روزه میشن جایی داریم ۹۰ درصد روزه نمیشن
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    28 7
    ما که چیز دیگه ای میبینیم
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      3 4
      چون روزه خور ها تو چشمن. کسی روزه هست که شما نمیفهپی روزه هست نمیاد بگه ولی کسی که روزه میخوره رو داری میبینی چهارتا ببینی میگی وای همه روزه خورن!
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    33 2
    من خودم تو یه کارخونه کار میکنم که تو ۵۰۰ نفر تقریباً دو سه نفر روزه میگیرن
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      0 2
      آیا به نظر شما آن دونفر عقب مانده ذهنی اند،یا مریضند یا خلافکارند یا باج گیرند یا کثیفند یا حرام خوارند یا فقیرند...؟!
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    28 16
    من افتخار می کنم که از 15 سالگی تا الان (به مدت 35 سال) همه روزه هام رو گرفتم و الان حدود دو سالی میشه که در ماه های غیر از رمضان، هر هفته دوشنبه و چهارشنبه روزه می گیرم. روزه نعمت به خدا
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    32 6
    ۷۱ درصد ؟ دروغ از این بزرگتر یعنی از هر ۱۰ نفر ۷ نفر روزه میگیرن تو کل همکاران تو شرکت و کل دوستان و فامیل سر جمع ۱۰ نفرم روزه نمیگیرن امار روزه زیر ۲۰ درصد تو کل کشوره
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    28 5
    71 درصد روزه نمی گیرنند این آمار اشتباه است ..... خخخخخ
  • محمد IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    16 4
    تنها 15 درصد مردم روزه میگیرن در شهرها ولی در روستاها 40 درصد هستش لااقل در جایی که ما هستیم
  • ابراهیم IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    23 4
    ما که جز یه سری ها روزه دار نمیبینیم
  • جعفر IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    5 28
    100 درصد مردم ایران ولایی و انقلابی و مومن بوده و روزه میگیرند و نماز میخوانند
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      8 7
      انشاالله که همینطوره
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    8 4
    دروغه
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    12 4
    به نازم به نظرسنجی
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    9 13
    اون ده درصد هم از داهاتی های من توی هستند عقده ای بار اومدن بیچاره ها تقصیر ندارن
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      9 5
      بی تربیت ،دهاتی ها انسان های شریف هستند.
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      1 5
      اتفاقا اون به قول شما دهاتی ها اعتقادات قوی تری دارند اینجور که ما دیدیم
  • مهدی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    10 14
    دلم روشن شد. خدا کنه درست باشه. خدایا شکرت. خدایا شکرت
    • بابک IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 1
      نه.زیاد هم دلت روشن نباشه.خودمون داریم جامعه رو میبینیم
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    32 2
    امکان نداره درست باشه!!! اکثرا نماز هم نمیخونن چه برسه به روزه گرفتن!!! معلم ابتدایی هستم و به بچه ها نماز رو آموزش میدم وقتی بهشون میگم برید کنار بزرگترا نماز بخونید تا خوب یاد بگیرید چون بچه هستن اکثریتشون میگن که تو خونه ما کسی نماز نمیخونه
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      16 14
      آخرالزمان که می گویند بی دین ها رشد می کنند همین هست خوشحال باشید چون از نشانه های فرج امام زمان هست
    • Mostafa IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
      0 0
      احسنت به شما . من به،شما افتخار میکنم
  • ادیب DE ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    19 3
    خدایش خودتون وقتی این آمارو می نوشتید خندتون نمی گرفت؟؟
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    17 2
    کاملا اشتباه و بر عکس هست
  • صالح IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    4 4
    ان شااله که همینطور باشه...
  • ابوالفضل IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    15 2
    امارت غلط هست کسی روزه نمیگیره
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    11 0
    خیلی ها نمیگیرن
  • گمنام IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    15 0
    متاسفانه مشاهدات میدانی چیز دیگری نشان میدهد
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    5 8
    جالبه که من دیدم خیلی ها نماز میخونن ولی روزه نمیگیرن. یعنی آمار نماز خونا خوبه مخصوصا شهر های کوچیکتر ولی روزه آمار مناسبی حداقل چیزی که ما میبینیم نداره. شاید چون روزه خور ها تو چشمن همچین حسی داریم شایدم نه
  • مهم نیست IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    4 0
    دوستان این نکته رو در نظر بگیرید که طبق این شرایطی که تو سوال گفته آمار گرفته شده.این فرق میکنه با تعداد روزه گیرهای بالفعل
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    12 4
    اونایی که سرطان سیبیل دارند می تونند روزه بگیرند؟
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      6 6
      تو چون عقلت اندازه جلبک رشد کرده بهت واجب نست
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    9 0
    این نظر سنجی با چیزی که در جامعه می بینیم خیلی متفاوت است. موسسه هایی که چنین آمار جعلی تولید می کنند از دشمن های مارک هم خطرناک تر هستند.
  • ابو احمد IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    12 0
    تو کمپ ما که 500 نفره س، چيزي حدود 70 نفر روزه مي گيرن ازآمار سحري توزيع شده اين عدد دراومده اين آمار منتشر شده به طور حتم مخدوشه!
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    50 2
    خخخخخخخخ خداروشکر همونجور که مشکل تورم و گرانی ها با مارسازی حل شده معضل بی اهمیتی روزه برای مردم در جامعه اسلامی هم حل شد احسنت به مرکز سنتز امار
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 1
      ترو خدا بیخیال چرا مسائل رو در هم خلط می کنید؟ هرچیزی جای خودش باید باشه
  • حسام زاهدی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 14
    اول اینکه اگه همه روزه نگیرن مجوز نمیشه که ما هم نگیریم. دوم خیلی ها به خاطر وابستگی ها و بهانه های الکی روزه نمی‌گیرند وگرنه اگه بخوای روزه بگیری سنگ هم از آسمون بباره میگیری. سوم این آمار گفته بر فرض عدم ضرر برای سلامتی که در این صورت خیلی ها بخاطر مریضی شون روزه نمیگیرن ولی اینجا جزء روزه داران محسوب شدند. چهارم ما روزه داران باید بایت توفیق روزه داری خدا را شکر کنیم و تلاش کنیم این دستور الهی در جامعه رواج پیدا کنه. پنجم خیلی از مشاغل سخت مثل معدن ذوب آهن نانوایی هم دوتا راهکار دارن اول اینکه هر روز بروند مسافت شرعی و روزشونو باز کنند و برن سر کارشون یا اینکه نیت روزه بکنند تا زمانی که واقعا فشار روزه قابل تحمل نباشه بعدش اونجا افطار کنند.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    5 0
    این دوستمان در کل جامعه آمار نگرفته ومحیط آماری اش غلط است یا در محیطی برداشت کرده که آمار دروغ داده اند مثل دانشجو و ادارات وغیره در خود حوزه هم این آمار بدست نمی آید یعنی ده درصد روزه خوار
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    5 0
    خخخ دقیقا آمار برعکس
  • علی خان IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 3
    همین که من علی خان روزه میگیرم ۱۰۰درصد میشه یعنی اونهایی که آمار میدن و افتخار میکنند به نگرفتن روزه شما مهم نیستید ، مهم آنهایی هستند که نماز می خوانند و روزه میگیرن و حق را ناحق نمی کنند و مال ثروت خود را از راه درست بدست آوردن نه با گرفتن رانت و امتیاز های خاص.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    37 11
    همه مردم ایران مذهبی نیستند و نمی خواهند هم باشند و از شما مذهبی ها هم شریف‌تر هستند و قدرت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی فرهنگی خاص جماعت خود را میخواهند درک این مسأله اینقدر سخت هست مشرق ؟؟ فرض شما از ابتدا غلط هست
  • امید IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    6 0
    با این آمار چی رو میخواید نشون بدید؟ تملق و دروغ را؟ حتی نصف مردم هم روزه نمیگیرند.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    4 0
    احتمالا خط فقر و آمار اشتغال هم بر اساس همچین آمار گیری هایی و با سوالاتی که به پاسخ جهت می‌دهد، ارائه میکنید. از طرف پرسیدن اگر برات ضرر نداشته باشی میگیری؟ اونم گفته پ ن پ و شده روزه دار!
  • GB ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    8 7
    آمار گرفتن که آسونه، نزدیک آدمها بشید، هر کس دهن و نفسش بوی گند میده روزه دار است. البته با کسانی که مشکل دندان و یا معده دارند قاطی نکنید!
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      0 3
      من هم مسواک میزنم و هم عطر؛ خدا قبول کنه روزه هم میگیرم.
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      1 0
      بعضی ها روزه نمی گیرند اما با دیدن روزه دارها به خودشون میگن کاشکی ما هم ارادش را داشتیم و روزه می‌گرفتیم. بعضی ها هم روزه نمی گیرن چون که شک دارن که واقعا این فرمان خداست؟ واقعا دین از طرف خدا اومده؟ برای همین به روزه دارها کاری ندارن. اما بعضی ها مثل تو، که از قضا اکثرتون ادعای عقلانیت دارید و فک میکنید چقدر باهوشید که گرفتار این خرافات نشدید وقتی کسی را می‌بینید که اطاعت خدا را میکنه شروع به توهین و ناسزا میکنید. واقعا امثال تو چقدر بدبختید و از قضا بی عقل. چرا که اگر واقعا عاقل بودید در بدترین شرایط لا اقل یک درصد احتمال میدادید که قرآن (و دستور صریح روزه در قرآن) از جانب خداست. همان خدایی که ذرّه ذرّه ی وجودمان از کرم و بخشندگی اوست و اصلا بودنمان بخاطر لطف بی انتهای اوست. اونوقت بخاطر همین احتمال یک درصدی هیچ وقت جرأت اهانت به دستور خدا و اطاعت کنندگان دستورش را به خود نمی دادید. ای کاش واقعا عاقل بودید....
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    7 2
    باورکنید سوار ماشین شدم از قصد کولر ماشین رو روشن کرده بود بعد پیاده شدن مسافرها بهم گفت،این رو اول بگم ،اولش تعارف تخمه به راننده کردم فهمید روزه نیستم کیف کرد بعد ازش خورد گفتم تا دوماه دیگه سرد هستش،مردم هنوز کاپشن میپوشن کولر برا چیه؟گفت برا کسی هستش روزه بگیره تا یخ بکنن، آدم چی بگه بنظرتون،
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 0
      پیامبر اسلام ص: خدا را به ياد آن كس آورم كه پس از من والى بر مسلمانان است که آنها را به تهى دستى نيندازد تا از دين به در كند و در خانه خود را به روى آنها نبندد تا تواناى آنان ناتوانشان را ببلعد و ... رابطه ی مستقیم هست بین فقر و دین زدگی. اینو دیگه پیامبر گفته
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      2 0
      پیامبر اسلام ص: خدا را به ياد آن كس آورم كه پس از من والى بر مسلمانان است که آنها را به تهى دستى نيندازد تا از دين به در كند و در خانه خود را به روى آنها نبندد تا تواناى آنان ناتوانشان را ببلعد و ... رابطه ی مستقیم هست بین فقر و دین زدگی. اینو دیگه پیامبر گفته
  • مرصاد IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    6 1
    این آمار حداقل در تهران درست نیست ؛ مشاهدات عینی نشان میدهد ، که در پایتخت ، بسیاری از مردم ، روزه نمیگیرند ! متاسفانه ؛ شهرهایی که بیشتر در معرض القاعات شبکه ها و کانالهای معاند فارسی زبان قرار دارند ، کمتر دستورات مذهبی را رعایت میکنند !!
  • شاپرک IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    12 1
    همین که یک موسسه مذهبی جمع امارش به صد درصد برسه و کمتر یا بیشتر نشه ملت از سوادشون راضی هستن درستی امار پهم نیست
  • !! IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 3
    البته آمار نقاط مختلف کشور فرق میکند ! در مناطق روستایی و شهرهای مذهبی ؛ اکثریت با روزه داران است ! اما در شهر های بزرگ و بخصوص تهران ، برعکس است و این چیزی نیست ،جز تلقینات رسانه های آنور آبی ، که بطور مستمر ؛ دین گریزی را ، بخورد مخاطب میدهند !!
  • مرصاد IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 3
    احکام اسلام و باید ها و نبایدهای ان ؛ یقینا برای خیر دنیا و آخرت ماست و بعد از 1400 سال ، علم بتدریج ، به علل دستورات بهداشتی اسلام پی میبرد و آنها را تایید میکند !!
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 0
    تو کشور اسلامی حتی اگر امار. روزه داران هم پایین باشه نمیتونن اینطوری آمار ندهند / چرا !؟ چون خودش یه جور اشاعه گناه بحساب میاد و باید بگیم آن شاء الله که همه روزه رو‌میگیرن و اونهایی هم که نمیگیرن ان شاء الله که عذر شرعی دارن
    • م. مياندشتى IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 0
      حقير بين اين همه نظرهاى خوب در عين حال جور واجور اغلب كم ارزش كه در بالا و پائين خواندم اين يكى را درست درست تشخيص ميدهم و به نويسنده اى كه اسمش راننوشته درود ميفرستم.
  • RO ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 2
    این آمار درسته چون غذایی نیست که بخورن
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      2 0
      روزه برای خود سازی است نه گرسنگی کشیدن و نون نخوردن و این چرت و پرتها
  • تبریزی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 5
    خطاب به کسایی که آمار رو زیر سوال میبرن: میگن آب افتاد تو لونه مورچه گفت دنیا را آب گرفته!!! کسایی که میگن «کارهایی که به نام دین میکنن» اولا جواب خودشونو میدن و این بهانه بنی اسراییلی هست در ثانی نمیگن که کثافت کارهایی که پول دارها میکنن رو میبینیم ولی دنبال پول بیشتر نمی‌رویم!!!! ضرب المثلی هست که میگه نون جووین برای ک.... لق بهانه هست
  • کورو‌ش کبير DE ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    4 6
    ما که نمیگیریم. همون پولدار ها بگیرند.
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      5 2
      آیا دستورات اسلام بر پایه وضع مالی افراد وضع شده؟ لااقل اگر همون منظر دینیش رو هم قبول ندارید در مورد نقش روزه در سلامتی تحقیق کنید خدا نعوذ بالله بیکار نبوده که بگه روزه بگیرید یا فلان کار رو بکنید
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 0
    آقااااا کامنت ها رو نگاه کنید معیار ما معمولا اطراف مونه فرض کنید من و شما تو دو تا اداره متفاوت تو دو شهر متفاوت هستیم من مشهدم شما کرج هستی مثلا تو اداره شما ۹۰ درصد روزه می‌گیرند تو اداره ما ۹۰ درصد نمی گیرند حالا سوال اگر از هر دوی ما بپرسند وضعیت رو جواب ها متفاوت نیست؟
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    10 0
    روزه شکم نهایت سی درصد روزه قلب و زبان و ... فوقش یک درصد
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 0
    دین داری و بی دینی افراد از نگاه خودشونه خالق جهان هستی نگاه نمیکنه طرف روزه میگیره یا نماز میخونه نگاه به عمل می‌کنه می بینه طرف صد و چهل کیلو وزنشه گردنش مثل گرگدن کلفته بعد با وقاحت میگه حقوق من فقط ماهی ۲ونیم میلیون تومنه این فرد انتظار داره بره بهشت بعد جالبتر اینکه مردم رو میخواد ببره بهشت میگه ما وظیفه داریم مردم رو ببریم بهشت
  • رضا US ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 0
    ما که بچه مسلمونیم از ته قلب دوست دارم این آمار درست باشه...ولی الان جمعی که خونمون افطارن یه ساعت دارن به این امار میخندن..چرا؟؟؟ دخترم روز اول بعده سیزده بدر رفت مدرسه و روزه هم گرفت....فردا میگه بابا هیچکی روزه نداشت و همه خوراکی اورده بودن ولی من گرسنه بودم....
  • محمد IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 1
    من خودم دو بار مشکل معده دچار شدم. ماه رمضان که آمده خوب شدم. خب کسی که روزه نمی گیره دوست داره القاء کنه که امثالش کم نیستن. بعد روزه داری زکات دادن نیست که همه بدونن. ی عبادت واقعا خالصانه و بی ریا ءیه چون امساک می کنی و اونم که نشانه خاصی نداره. در دین اسلام تاکید به گرفتن روزه و خواندن نمازه. پس چون دستور پروردگارت رو اجرا می کنی از اون هم اجرش رو میگیری.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 0
    متاسفانه بعصی ها به همراهی دشمن به اسم دین کاری کردند که مردم ایمانشان کمی ضعیف شده
  • احمد محمودى نژاد IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    سؤال سختى بود تاحالا ٨٧ نفر جواب هاى بى ربط دادند. سؤال را اسان بكنيد و جواب درست و حساب. شده بگيريد
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      0 0
      سوْال اسان يعنى چه ؟ چى بپرسيم ؟
    • نا شناس IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 2
      اين پرسش در اصل يك شيطنت دشمنان داخلى است كه ميخواهند براى جمهورى اسلامى ايران نقص بگيرند. اين پنجره را ببنديد.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 0
    قدیم روزه بگیر زیاد بود همون ۷۰ درصد اما الان به خاطر بیماریهای متعدد و در بعضی ضعف ایمان همون ۳۰ ۴۰ درصد روزه بگیر درست تره
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 0
    باشه
  • آرش چویل IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    ما کارگران پروژه ای رو هم بزنید جزو اون بخش از تهرانی ها که اون دوستمون گفتن روزه نمیگیرن. فقط تو این مورد باهم مشترکیم .
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 0
    روزه توی ادیان دیگر هم هست واقعا کار سختی هم نیست من که فاصله افطار تا سحر هم زیاد چیزی نمی خورم
  • FR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    2 1
    دلت خوشه
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 0
    ی آمار از نانوایی ها در پخت صبح بگیرید...و قیاس کنید با قبل از ماه رمضان...
  • مهدی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    3 0
    کاش می شد آمار راست و دروغ هم درکنار نمودار رسم بشه
  • 5268544624 IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    5 0
    اگه ما درست نیستیم گناه دین چیست؟
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      2 1
      ولی بهانه خوبی شده که عده ای نادرستی وتنبلی های خودشون را به دین ربط دهند و از انجام اعمال واجب دینی شانه خالی کنند.
  • DE ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    5 0
    الان طوری شده اگر کسی بفهمد شما روزه هستید تعجب می کند . در خیابان ها دست مردم اب معدنی است . پسر های دبیرستانی همه دارند سیگار می کشند .به نظرم چیزی بین 10 الی 15 درصد مردم روزه هستند .
    • ياسر IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 1
      اين امارگرى و پرسش ها يعنى تفحص و تجسس. در زندگى شخصى و خصوصى افراد كه جايز نيست حتى اگر نتيجه اش به يقين نزديك باشد. بخصوص كسيكه خارج از كشور زندگى ميكند نبايد بخودش اجازه انجام اين فعل نا شايسته را بدهد. تكرار ميكنم حتى اگر به يقين نزديك باشد.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    5 3
    حیف حیف 43سال قبل مردم ایران چقدر دین دار بودن الان چی شدن چه کردن با ایران
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      3 2
      کسانی که 43سال پیش دینداربودن الآن هم دیندارهستند وکسانی که تظاهر به دینداری میکردن هیچوقت دیندارنبودن!!!خیلی ها ظاهروشیرینی ظاهری دنیا را به دین ترجیح میدن وبعد هم به هزار دلیل باطل عمل خود را منطقی میدونن! شیطان رجیم هیچوقت بیکار ننشسته وبیکار هم نخواهد نشست!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      3 1
      دینداری به اصل ونسب انسان برمیگرده ومقطعی نیست.بعضی ها نون به نرخ روز میخورن وهروقت به نفعشون باشه دیندارمیشن وهرگاه هم نباشه ویا بخواهند کمی زحمت بکشند به بهانه های واهی طفره میروندوازفرایض دینی شانه خالی میکنند.دیندار واقعی درهرشرایطی دین خود را حفظ میکنه وذره ای از اعتقادات او کاسته نمیگردد. من الله التوفیق
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    2 1
    اين پرسش گرى و سنجش امارى يك فعل حرام بود تحقيق از اعمال درونى مردم شرعا جايز نيست. موسسه بينا وابسته به كجاست ؟ صلاحيت اين امارگرى را داشت ؟ هر چند كه ساختگى بنظر ميرسد نه حقيقى !
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 1
      وقتى كاربرى اعلام ميكند اين فعل حرام است بر سازمان تبليغات اسلامى واجب ميشود و بايد ورود و بررسى كند
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    3 1
    بفرض محال امار درستى بدست آمد به چه درد ما ميخورد ؟ چه بهره اى از آن ميتوان گرفت ؟ بايد فقط خاموش بود [ كو آمار گر امار بخر آمار فروش ]
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    8 0
    عزیزان انجام اعمال واجب دینی هیچ ربطی به هیچ مسؤل واختلاس و..... نداره ودر روز قیامت هیچ بهانه ای پذیرفته نمیشه! خواهشا بفکر حساب وکتاب روز قیامت خودتون باشین وفریب کسانی که قصد دارن شما را از دین دور سازند را نخورید که اینان دوستان قسم خورده شیطان هستند.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 0
    آمارا ظاهرا الکیه تو مدرسه ما تو هر کلاس فوقش 2 نفر روزه میگیرن، یکی خودم یکی بغل دستیم. بقیه همه نشخور میشن زنگ تفریح
  • علیرضا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 2
    خیلی جالبه این آمار. از کجا فهمیدن که من روزه میگیرم یا نه؟ کسی که از من نپرسید و منم جایی نگفتم.
  • فاطمه ابوالفتح IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 1
    من هر ساا روزه هامو مرتب گرفتم خدارو شکر
  • مهدی شاه محمدی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    3 0
    کاملا برعکسه
  • امیر IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    1 1
    الان کی روزه می گیره
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    خانواده ما
  • ممد IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    دروغ
  • ممد IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    دروغ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس