کد خبر 1362933
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
قرعه کشی محصولات ایران خودرو از شهریورماه حذف می‌شود

سخنگوی ایران‌خودرو گفت: ما به دو شرط از شهریور سال ۱۴۰۱، قرعه کشی را حذف خواهیم کرد.

 به گزارش مشرق، بابک رحمانی، گفت:ما به دو شرط افزایش عرضه ۷۵۰ هزار دستگاه در سال و حذف قیمت دستوری یا همان اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه، قرعه کشی ایران خودرو حذف می‌شود.

سخنگوی  ایران خودرو افزود: نیاز بازار خودرو سالانه ۱ میلیون ۲۰۰ تا ۱ میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه است که ایران خودرویی‌ها برای تولید ۷۵۰ هزار دستگاه شامل ۲۵ هزار خودرو سنگین و ۷۲۵ هزار دستگاه سواری برنامه ریزی کردند، ولی افزایش عرضه، یک دلیل حذف قرعه کشی است که مسلما به تدریج در نیمه دوم سال اتفاق می‌افتد.

رحمانی در خصوص افزایش ۴۰ میلیونی قیمت خودرو سمند دوگانه سوز گفت: بیش از یکسال است که سمند دوگانه سوز نه تولید و نه فروخته می‌شود و فقط مصرف تاکسی دارد لذا افزایش قیمت آن تابع قوانین خاصی نیست.

وی اضافه کرد: ما در دو ماهه پایان سال نسبت به ۱۰ ماهه قبل، ۱۷ درصد افزایش عرضه داشتیم و بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه عرضه شدکه ۶۸ هزار دستگاه خودرو تحویل مردم دادیم بنابراین افزایش قیمت خودرو ناشی از عدم عرضه نیست و عواملی مانند انتظارات تورمی سال ۱۴۰۱، افزایش قیمت ارز و لغو مصوبه واردات موجب افزایش قیمت خودرو شده است.

سخنگوی  ایران خودرو درباره واردات ۱۳ دستگاه خودرو سواری بنز E ۲۰۰ که ۶ ماه گذشته توسط شرکت زیرمجموعه ایران‌خودرو واردشده بود، گفت: این شرکت نمایندگی انحصاری واردکننده بنز آلمان که کل سهام آن مربوط به ایران خودرو است؛ ثبت سفارشات آن، قبل از تصویب ممنوعیت واردات بوده است.

وی افزود: قبل از تحریم ها، نمایندگی زیرنظر خود شرکت مرسدس بنز انجام شد و ۷۵۶ دستگاه از این دستگاه در ایران تولید شد و این اجازه را مستقیم از شرکت مرسدس بنز گرفتیم که توسط شرکت تجارت ستاره ایران، بنز تولید شود منتها بعد از تحریم نتوانستیم این همکاری را ادامه دهیم.

رحمانی نمایندگی رسمی بنز آلمان را شرکت تجارت ستاره ایران معرفی کرد و گفت: انتقال دانش فنی از سوی شرکت بنز فقط به شرکت تجارت ستاره ایران انجام شده و امروز درخواست دارند که با معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری، شرکتی دانش بنیان ثبت کنند.

سخنگوی  ایران خودرو با اشاره به موافقت ایران خودرو نسبت به واردات خودرو گفت: واردات خودرو، کمک کننده خودروسازان است، زیرا که تجربه نشان داده هروقت خودرو وارد شد ما بیشترین تولید را انجام دادیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    26 0
    عه حذف اختلاف قیمت بازار و کارخانه؟ خسته نباشید پس بالاخره حباب ترکید و قیمت کارخونه به بازار رسید یعنی پژو پارس ۴۰۰ میلیون دم‌کارخونه! اون آقایونی که برای حمایت از این ها جلو واردات وایساده بودن تحویل بگیرن
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      20 0
      عجب وضعیتی شده. هیچ کس هم نیست که به داد مصرف کننده و مردم برسه الان بنده ۳۱ بار ثبت نام کردم و تو این وضعیت قیمت ها رو از ۷۰ الی ۹۰ میلیون و یا کمتر حالا قیمت رو رسوندن به ۱۸۰ الی ۳۰۰ میلیون و باز هم میگن ما داریم ارزون میفروشم! !!! واقعا ظلم و اجحاف تا کجا اینا خودشون با دلال هماهنگ هستن چطور باید نمایشگاه های خودرو پر از ماشین باشه اون وقت به من ماشین لازم ماشین نرسه. یه عزیزی گفت باید مردم این خودروها بی کیفیت رو نخرن و حرف درستیه ولی ما مردم ایران یک دست نیستیم و الا این دو شرکت اینجور مردم رو تو فشار قرار نمیدادن
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      12 2
      الان برا چی مجردا تو قرعه‌کشی شرکت داده میشن؟ چرا یک سرپرست خانوار نباید تو قرعه‌کشی اسمش دراد بعد یه خانواده با ۴تا عذب همه برنده شوند و بعد بفروش حال کنن دستی در کار نیست؟
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      13 0
      واردات خودرو باید آزاد شود این خواسته همه مردم ایران است نظام باید به خواسته مردم احترام بگذارد و گرنه مردم هم نسبت به نظام بی اعتماد خواهند شد .
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      3 2
      یکی از راه های کم کردن قیمت تولید خودرو های کوچک و مینی است . که موتور کوچکتر و کلا مواد کمتری در ساخت استفاده میشود . و در ایران به این مورد توجه نمیشود ‌.
  • کارمند IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    19 0
    اول قیمت رو در بازار تا جایی که امکان داره بکش بالا بعدش بگو قیمت کارخانه با بازار خیلی تفاوت داره باید قیمت کارخانه افزایش پیدا کنه. روش نخ نما شده ای که همیشه برای خودرو ساز جواب میده
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      9 0
      بله اینکار رو با محدود کردن عرضه به بهانه کمبود قطعه و ... انجام میدن. واقعا مسئولین نمیخوان جلوی این دزدی مدرن و آشکار رو بگیرن؟
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    17 0
    به شرط حذف قیمت دستوری ؛ قرعه کشب حذف بشه ؟ مردم برای خرید ارزونتر میرن تو قرعه کشی قرار باشه ۲ برابر پول بدن که همین الانم درجا میخرن
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    15 0
    خخخخ وزیر سال ۱۴۰۰: سال بعد قرعه کشی خودرو نداریم. سال ۱۴۰۱ ایران خودرو: به شرطها و شروطها از شهریور قرعه کشی نداریم! دولت همینقدر توانا و صادق
  • محمد IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    14 0
    ثبت شرکت دانش بنیان!!!!!!! استاد به گند کشیدن تمام مفاهیمی هستید که میتونه به صنعت کشور کمک کنه
  • قریشی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    17 0
    تنها راه نقره داغ کردن مافیای خیانتکار خودروسازان در ایران همان کمپین خودرو نخرید بود که متاسفانه عده ای طاقت نیاوردند و در ادامه نه تنها همان خودرو را خریدند بلکه گرانتر خریدند و همچنین با وام بهره دار ربایی تحویل گرفتند . اگر این حرکت فقط سه ماه دیگر ادامه پیدا میکرد هم کیفیت تغییر پیدا می کرد هم قیمت منطقی میشد و یا بهترین نتیجه این می بود که این دو شرکت خائن بکلی نابود می شدند و ما خودرو وارد میکردیم . در اینحالت هم خودروهای با کیفیت با قیمت منطقی می خریدیدم هم اینکه اینقدر حسرت به دل دیدن خودروهای اروپایی نمی ماندیم .
  • علی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    12 0
    خودرو سازها هم رفیق قافله (مردم) هستند و هم شریک دزد (بازار آزاد خودروهای خارجی). نقش خودشان را هم خوب بازی می کنند.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    10 0
    مافیا خودرو اونقدر قدرت و پول داره نه دولت نه مجلس کاری میتونه بکنه. هر کی اومد وعده داد و رفت .
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    8 0
    کمپین راه بندازید که خودرو نخریم .
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 0
      مطمئن باش قیمت کارخونه و بازار یکی بشه هیچکی اشغالای اینارو نمیخره
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    3 4
    تنها راحل بنظرم دادن امتیاز خرید قیمت کارخانه به سرپرستان خانوار است تا صف قرعه کشی کاهش یابد و این امتیاز یکبار باشد و قابل فروختن ، اینطوری تعداد شرکت کننده در صف ثابت هستند و اولویت نیز با خانواده های با جمعیت بیشتر باشد و برای کم درآمد ها می شود وام در نظر گرفت و اگر وام نمی توانند بگیرند ، بتوانند امتیاز خود را بفروشند .
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    4 0
    بعد ۱۰ درصد افزایش حقوق؟
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    3 0
    خسته نباشید وقتی شما شرط بگذارید تازه دم از افزایش قیمت هم بزنید ؟! مردم به همین قیمتها راضی نیستن حالا اضافه قیمت هم می خواد البته وقتی تولید صنعتی و به روز نباشه مافیا باشه و ... هزینه تولید بایدم بالا باشه اما ضرر رو مردم میبینن ... تا ساختارهای اقتصادی و اجرایی و نظارتی و ... درست نشه کار اصلی و درمان مشکلات انجام نشده
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    3 0
    قدرت اصلی دست مردمه ولی وقتی عمده مردم متحد نیستن و به فکر سود شخصی کوتاه مدت هستن نه سود جمعی که در آینده به نفع خودشون هم خواهد بود اوضاع همین میشه مردم از کسی شکایت نکنن جز خودشون به قول معروف تا هست کسی که سواری بده به خودرو ساز خودروساز هم سواری میگیره؟!! خخخخ وقتی چیزی گرون میشه و صف وایمیسید حقتون نیست گرامیان؟!
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 0
      اینقدر مردم بیچاره را تحقیر نکنید و مشکلات را به گردن آن ها نیاندازید. فراموش کردید همین مردم خرید خوردو های صفر و بی کیفیت وطنی را تحریم کرده بودند و خریدی هم در گار نبود چطور این مافیای خودرو به دریوزگی افتاده بودن؟ فراموش کردید دولت آن زمان چقدر با آن ها همراهی کرد؟ در نهایت با طراحی سناریوی قیمت های دوگانه کارخانه و بازار و با پشتیبانی تبلیغاتی و کامل دولت تحریم شکست خورد. در واقع پول جیب مردم بین دلال و کارخانه دار تقسیم شد و تعدادی از مردم هم برای حفظ ظاهر این وسط با شوی قرعه کشی صاحب خودرو شدن. شما در واقع با این طرز بیان دارید آب به آسیاب مافیای خودرو میریزید. فراموش نکنید طبق بیانات مولا علی علیه سلام مردم مانند موم هستند در دست حکومت.
  • حمزه IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    5 0
    خیلی رو دارید بخدا
  • جواد IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    2 0
    این آقایان در حالی "حذف قیمت دستوری" و "اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه" را یکی در نظر گرفته که ظاهرا فراموش کرده این سیاست خودشان بود برای شکستن "تحریم خودروی صفر توسط مردم" که با نامردی و همراهی همه جانبه دولت وقت شکسته شد. شما اگر خیلی می خواهید صف رو جمع کنید با همین قیمت و افزایش تولید جمع کنید. فراموش نکنید آشغال های بی کیفیتی که شما به دست مردم می دید و باعث مرگ اون ها و ریختن خونشان در جاده ها می شید، بدجوری دامان شما را خواهد گرفت چرا که در بین این کشته ها، انسان های بی گناه و کودکان هم کم نیستند. فعلا بر اریکه قدرت تکیه زده اید و خدا را هم بنده نیستید ولی بدانید مرگ شما هم فرا می رسد. پس آیا در آن زمان هم چنین با وقاحت سخنگویی می کنید؟ البته اگر واقعا پول حرام ایمانی برایتان باقی گذاشته باشد.
  • علی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    الان با شرط ایران خودرو معلوم هست که قرعه کشی کار خود ایران خودرو بوده و برای سود خودشون قبلن اعلام شد که بالا رفتن ارز باعث این طرح شده که اینطور نبود هر مرحله که دلار بالا رفت انها قیمت بالا بردن خودرو چند برابر شد وباعث گرانی همه چیز تو این مملکت شد قرعه کشی راه پول دار کردن دلال بود قرعه کشی کار الکی بود حال همون افراد که از این شیوه حمایت کردن حال انتقاد میکنند ایا به راستی دلشان به حال مردم میسوزد که جواب خیر هست انها راه جدید تو سر دارن
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 0
    ننگ بر فساد و ظلم بر مردم.
  • امید IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    خودرو برای چی گرونه: 1- چند درصد سهم مقام عظمای ولایت 2- چند درصد سهم نهادهای دولتی 3- چند هزار نیروی اضافه در صنعت خودروسازی 4- وجود واسطه در خرید قطعات 5- تعیین قیمت فولاد و مواد پلیمری و... توسط دلالها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس