افزایش حقوق کارگران تابع کارمندان نیست

دغدغه های اصناف از افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران، مقولات مهمی هستند که دولت بایستی برای جلوگیری از گرانی بیقاعده به آنها توجه کند.

سرویس سیاست مشرق -   «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

درخواست منطقی یک نماینده مجلس دهم از مجلس یازدهم

درخواست منطقی یک نماینده مجلس دهم از مجلس یازدهم/ خدا با FATF و فردوسی‌پور به داد ایران برسد!

احمد مازنی، فعال اصلاح طلب و از نمایندگان پر حاشیه مجلس سابق (مجلس دهم) اخیرا طی یادداشتی که در سایت جماران منتشر شد؛ درخواستی منطقی را از نمایندگان مجلس یازدهم مطرح کرد.

او در بخشی از یادداشت خود نوشته است: 

"گرانی افسار گسیخته کالا ها و مواد غذایی صدای همه از جمله رئیس جمهور را در آورده! شما برای مهار گرانی چه کرده اید؟ "

مازنی همچنین تصریح می کند: راستی بد نیست فهرستی از اقلام مصرفی مردم را تهیه کنید و نرخ روزی که مجلس را تحویل گرفته اید را با قیمت امروز  مقایسه کنید! چه پاسخی برای مردم دارید؟ به خوبی می دانید  که فرصت آزمون و خطا به سر آمده  و این روند قابل تداوم نیست. اگر نمی توانید به مردم بگوئید. [۱]

*اگرچه واضح است که مطلب آقای مازنی طعنه آمیز است اما پربیراه نیست اگر بگوییم که عقلانیت حکومتی و حکمرانی خوب اقتضا می کند عملی خردمندانه در مجلس شکل بگیرد و نمایندگان محترم پیرامون آنچه کرده اند و آنچه مانع تحقق اهدافشان شده است؛ خیلی سلیس و شفاف با مردم و مراجع اجتماعی سخن بگویند.

بدیهیست که این سخن گفتن گستره ای دارد از تشریح اقدامات تا حتی عذرخواهی که در هر دو سر گستره برکات بزرگی نهفته است.

بله! جامعه ما با مشکلاتی خاصه در بحث گرانی مواجه است که اولا مجلس باید توضیح بدهد در قبال آنها چه کرده است و مثلا فرجام طرح اخذ مالیات از خانه های خالی که قرار بود انقلابی در قیمت مسکن و اجاره ایجاد کند به کجا انجامید و چرا دولت در انجام آن تعلل دارد!؟

و ثانیا سهم مجلس هم در مشکلات روز کشور بایستی توسط نمایندگان محترم مشخص شود زیرا مجلس عملا هیچ اختیاری در بحث اجرائیات ندارد.

حکمرانی زمانی مطلوبیت بیشتری می یابد که دولت و سایر ارکان دموکراسی مثل پارلمان هریک خود را در برابر کوچکترین سوالی ولو سوال طعنه آمیز هم مسئول بداند و پاسخ ها را در منظر عمومی به قضاوت بگذارد.

سکوت و بی اعتنایی آفت این فرایند خواهد بود!

*** 

دغدغه‌های اصناف از افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران

درخواست منطقی یک نماینده مجلس دهم از مجلس یازدهم/ خدا با FATF و فردوسی‌پور به داد ایران برسد!

محمدرضا مرتضوی،  رییس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران اخیرا در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از احتمال گران شدن ماکارونی خبر داده و گفته است: متاسفانه وزارت کشاورزی در مسائلی که منجر به کاهش و افزایش قیمت‌ها می‌شود جلسه‌ای با بخش خصوصی برگزار نکرده است.

او همچنین تصریح می کند: دولت برای تامین معیشت مردم باید تصمیم درستی بگیرد. به نظر می‌رسد افزایش نرخ حقوق و دستمزد کارگران چیزی به سفره کارگران اضافه نخواهد کرد و این افزایش نرخ دستمزد کارگران در نهایت تبدیل به تورم می‌شود. [۲]

در همین حال، محمد میررضوی،  دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران هم در مصاحبه جداگانه دیگری با ایلنا از احتمال افزایش نرخ تن ماهی خبر داده و اظهار کرده است: 

"از ابتدای اسفند سال گذشته، صنعت پتروشیمی قیمت لوازم بسته‌بندی مواد غذایی از جمله کارتون، شیشه و پت را حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش داد. علاوه بر این افزایش هزینه کارگری احتمال بالا رفتن نرخ تن ماهی و سایر محصولات کنسروی را بعد از ماه رمضان تقویت کرده است. "[۳]

*پیش از این و در جریان تصویب افزایش شدید حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱؛ کسانی این هشدار را داده بودند که این میزان افزایش به نفع هیچکس نیست و بیشتر از همه کارگران هستند که از این بابت متضرر خواهند شد. [۴]

به هر صورت این امید وجود دارد که دولت محترم با همکاری بخش خصوصی اجازه اضرار مردم و کارگران را ندهد و با جلوگیری از افزایش غیر معقول قیمتها و مبارزه با گرانی، معین خوبی برای بخش صنعتی و غذایی ایران باشد.

*** 

خدا با FATF و فردوسی‌پور به داد ایران برسد!

درخواست منطقی یک نماینده مجلس دهم از مجلس یازدهم/ خدا با FATF و فردوسی‌پور به داد ایران برسد!

فیاض زاهد، از رجال اصلاح طلب در یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه اعتماد با برشمردن تنش های سیاسی در کشورهای پیرامون ایران، اوضاع داخل کشور را هم بحرانی توصیف کرده(!) و گفته است: نمی‌توانم حجم بلایی را که بر سر خود آورده‌ایم باور کنم. تجربه‌های تاریخی می‌گوید وقتی ملتی به چنین مرحله‌ای می‌رسد، فقط خدا باید یاری کند تا بتواند ثبات و ماندگاری خویش را حفظ کند. لذا مرا امید آن است که همان میراث برشمرده به وقت مصیبت به داد رسد.

او سپس می افزاید: در کنار همه این عوامل ناهنجار در حوزه بین‌المللی و داخلی، هنوز رگه‌هایی از امید و بالندگی وجود دارد. به برخی از آنها می‌توان اشاره کرد.  
زاهد تصریح می کند:

"به صورت نمادین به برخی اقدامات امیدآفرین که چندان هزینه‌زا هم نیستند -میتوان- دست زد. اقداماتی که برخی بنیادی و تعدادی نیز نمادین هستند، اما حامل پیام‌های روشن سیاسی و اجتماعی هستند. مثلا اعلام عفو عمومی و دعوت از ایرانیانی که سال‌هاست به کشور نیامده‌اند. به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام و بازگشت ثبات به بازار، دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، رونق گردشگری با اصلاح قوانین، تصویب FATF، بازگشت فردوسی‌پور به تلویزیون، ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، کنترل افسارگسیخته قیمت‌ها، تغییر ائمه جمعه حاشیه‌ساز - مثل علم‌الهدی در مشهد و امام جمعه اصفهان و...- ترمیم کابینه دولت و بهره‌وری از شخصیت‌های متخصص و باسابقه. ادامه روند بهبود قوه قضاییه که در دوره جناب اژه‌ای با بارقه‌های امید همراه شده. هر چند تا وضعیت ایده‌آل فاصله زیادی دارد. تغییر ترکیب مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان با استفاده از چهره‌های میانه و مورد اجماع. اصلاح سیاست فرهنگی و سیاسی در رسانه ملی. به این فهرست می‌توان بسیاری اولویت‌های سخت و ساده را نیز افزود. "[۵]

*اگزیستانسیالیسم و پوپولیسم فروخفته در این اظهارات همان شرنگ تلخی است که باید در جهاد تبیین، تباهی درد آنرا به چشم جهانیان آشکار کرد.

اینکه یک فعال سیاسی با یک تحلیل غلط و یا در حالت خوشبینانه با یک تحلیل نابینا و ناتوان در درک موفقیت ها و موقعیت کشورش مدعی وجود بحران برای هژمونی ایران شود و سپس در ادامه انکارهای خود راه هایی را برای حل مسئله پیشنهاد دهد که برخی از آنها پوپولیستی و برخی دیگر ناصحیح هستند؛ از شوربختی های روزگار ماست.

راه های عجیبی مثل بازگشت به برجامی که مسیر آن پیش از این تجربه شد و دستاوردی جز هیچ نداشت. تصویب FATF که به گواه تمام کارشناسان منصف کشور نه تنها نفعی برای ایران ندارد بلکه حاوی مضار بسیاری هم هست، تغییر ائمه جمعه ای که مخالف سیاست های اصلاح طلبان حرف می زنند و جالبتر از همه ادعای استشفای مشکلات بوسیله آوردن یک چهره تلویزیونی که محبوبیت مردمی اش را به ثمن بخسِ رضایت اصلاح طلبان فروخت.

دقت شود که اینها لطیفه یا مطایبه نیست بلکه راه حل های یک رجل سیاسی اصلاح طلب در یک رسانه اصلاح طلب برای امیدآفرینی در کشور است!

بایستی به آقای فیاض این نصیحت عقلانی را ارائه کرد که خداوند متعال و سنن جاریه الهی برای هر فرد و جامعه و حکومتی در سمت عقلانیت قرار دارند نه در سمت نفسانیت و علایق یک طیف سیاسی خاص.

***

1_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1548282

2_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1218792

3_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1216601

4_https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/12/24/2682611

5_https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/183546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    20 27
    وقتی به خزعبلات امثال فیاض زاهد توجه کنیم، بهتر و بیشتر خواهیم فهمید چرا اسرائیل اصلاح طلبان را بزرگترین سرمایه اش در ایران می داند! حقیقتاً ..ـهوع آور هستند!!!
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      15 8
      فردوسی پور در کنارعلاقه به فقط برخی مسایل اجتماعی مثل پلاسکو فارغ از حادثه قطار و برج گرینفل ! و سیاست از نوع برجامی ظریف به سینما هم علاقه زیادی داشت و همیشه به اصغر فرهادی تبریک میگفت اگه الان بود حتما مفصلا به ماجراهای اخیر سینما میپرداخت
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      18 8
      شیخ حسن قیمت خونه رو 10 برابر کرده بیچاره مستاجرها اونوقت اینا فکر فردوسی پور هستن.... خدایا شکرت از تلویزیون رفت
  • فرید IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    14 11
    روزنامه هایی که اراجیف این ...در آنها انتشار میابد روی کاغذ سوبسید دار چاپ میشود و چون کسی نمیخرد به عنوان کاغذ باطله به لا اقل دو برابر قیمت کاغذ سوبسید دار فروخته و صادر میشود، خوردن هم از توبره و هم از اخور!
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 0
      مشخصات کیهانو میدی
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    6 4
    مشرق درموردفردوسی پوربیشترتوضیح بده...امابقیش درست بود...مجلس هم دوساله شده وشفافیت هنوز....
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 7
    روی سخن با نمایندگان مجلس هست. بسه دیگه تعلل و سستی. یه تکانی به خودتون بدید تا فرصت هست. اقلا یه چیزی برای دفاع از خودتون برای ما بذارید. فعلا که دستمون خالیه و فقط به اقدامات دولت خوشیم.
  • سید IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    9 4
    با اجازه جناب مازنی، نمایندگان مجلس کنونی منتظرند خانم موگرینی برای نخستین بار به مجلس ایران بیاید تا بتوانند با وی یک عکس افتخارآمیز برای یادبود بگیرند!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    14 0
    خوبه دیگه فردوسی پور شده بهانه که هر کسی هر چی خواست بگه. خود فردوسی پور اینقدر که این آقایان نشان می دهند حرص و جوش نمی خورده
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    3 0
    این چه بساطی است راه انداخته
  • محمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 0
    عزیزان تو صنف تولید جوجه یک روزه گوشتی هستیم شرکت نامه زده توان پرداخت حقوق نداره با این افزایش حقوقها و قیمت پایین جوجه هر کسی خواست میتونه بره ما توان پرداخت نداریم همش به کارگر ظلم میشه و ظلم هم پایدار نیست
  • میرزا تقی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    8 5
    عجب که فهمیدیم دغدغه آقای فیاض زاهد و هم پیاله های آنها چه بوده و چه هست ؟ ....ای کاش میدانستیم آدم هائی مثل این شازده یکدفعه از کجا سر درآوردند و در این چهل اندی سال و جنگ تحمیلی و..... کجا بودند که اینگونه افاضه میفرمایند و با شکم سیر و زندگی لاکچری ، اینهمه دغدغه وغصه مردم را دارند ؟، که باز این هم جای تعجب ندارد چونکه حتماً دشمن بیکار ننشسته و دائماً در حال برنامه ریزی است ؟؟؟!!!!!!!
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    7 4
    ان شالله عملکرد خوب و جهادی آقای رییسی در چهار سالی که سکاندار امور هستند باعث میشه پوپولیست چپی به قهقرای تاریخ بپیونده
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    3 0
    بشر گاهی،تکی و یکنفره توسط شیاطین طایف محاصره شده تا امتحان شوند،اما در فاصله دورتر کل اجتماع توسط شیاطین طایف محاصره و وسوسه میشوند تا به مرتبه انسانی ارتقاء یابند،رنسانس در غرب از همین ابتلائات بود که غرب در آن مردود و به مرحله حیوانی تنزل کرد! اینکه اینها ابلیس گونه وسوسه هاخود را نصیحت قلمداد میکنند تعجبی ندارد!!
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 0
    مشرق یه مصاحبه بانماینده های این مجلس داشته باش...
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    3 0
    فردوسی پور؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    چی بگم
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    3 2
    با پوزه سگ دریا نجس نمی شود
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    6 5
    مشکل مشرق نیوز با "فردوسی پور" دقیقا چیه؟
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      7 2
      مشکل اینه که هنرمند و گزارشگر نباید ابزار بشه. امیدوارم خود فردوسی پور اینو بفهمه که الان ابزار چپ ها شده
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      1 3
      فردوسی پورکارهای بی ربط بامسئولیتش می کردوسیاسی کاری می کرداگرچه محبوبه ولی این تذکرات روزیرپاگذاشت مثلادربحث پلاسکوو یادعوت ظریف و... بهش افتخارمی کنیم ولی این نقطه سیاه توکارنامش هست...مشرق عفوش کن
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    3 2
    نکته مثبت انتخابات 1400 این بو که آقای رییسی انتخاب شدن و نکته ی منفی ش هم این بود که از اون تاریخ به مدت چهار سال باید چرت و پرت ها و ناله های چپ ها بشنویم
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 2
    اگزیستانسیالیسم و پوپولیسم نهفته؟!!! برادر من خودت هم متوجه بی ربط بودن اصطلاحات با اصل بحث شدی یا فقط استفاده از اصطلاحات هدف بوده؟
  • FR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 2
    بیخود نیست که اصلاح طلبان تهوع اور شده اند
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 2
    یکی از راههای ایجاد خنده شرکت کردن آقای فیاض در برنامه خندوانه به عنوان استعداد استنداپ کمدی است. می تواند ادای بی بی سی و من و تو را در بیاورد. شاید اول هم بشود.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    3 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟!
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    آنچه مسلم است، ایده خنثی سازی تحریمها، بدون برچیدن فساد اقتصادی در نهادها و نابود کردن انواع مافیا و رفع موانع تولید داخلی نست، ولی حمایت از تولید داخلی در صورتی موفق خواهد بود اصل رقابت پذیری و جلوگیری از انحصار و اجحاف به مصرف کنندگان باشد و این تنها با آزادی واردات کنترل کالاهای مورد نیاز کشور با عوارض منصفانه (مثلا10%)ممکن است
  • بهلول IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    این بابا اسکله؟!!!
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    فردوسی پور شاخص جدید اقتصادیه!؟
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 1
    فیاض، خیلی خب، لال نیستی.
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 1
    ما وضع مالیمون‌ نسبت به پارسال حدود چنده برابر با الان پایین آمده،پولی که پارسال خریدهایی میکردیم امسال آدم خجالت میکشه باهاش بره داخل مغازه
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    سلام، اين آقاي زاهد فرمايش و خواسته ديگري نداشتند؟ اين ليست كم است اجازه دهيد بنده خدا هر خواسته اي دارد را بيان كند
  • ربذه IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    یکی به من بگه که این آقای فیاض زاهد همون استاد دانشگاه سال‌های ۷۵-۷۶دانشگاه گیلان است؟ اگر ایشان همان فیاض زاهد است از شما خواهش می کنم سری به آن دوران و روزگار ایشان بزنید.مطمئنا دیگر به مطالبشان کوچکترین اهمیتی نخواهید داد.
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 3
    از رایفی پور تا فردوسی پور رو از‌رسانه بیرون کرده اید اونوقت میگید بر اینترنت مسلط بشیم کره شمالی نمیشه؟
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    ای بی فیض دوره شماها تمام شده مردم بیدار شده اند عذر شماها را بدلیل سفاهت و بی کفایتیتان را خواسته اند
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    من رفتم بررسی کردم.درسته این فیاص زاهد همون فیاض زاهد استاد دانشگاه گیلان در سال‌های ۷۵-۷۶ هست
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    امیدواری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟!
  • ایرانی با غیرت IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 1
    فردوسی پور مهمل گو و حاشیه پرداز با اون دکترای مسخره ائی که از این پردیس های دانشگاهی از صدقه سر اصلاح طلبان گرفت یکی از برگهای برنده این جماعت بود که خوشبختانه کنار گذاشته شد. دکترای او شبیه دکترای اخوی شیخ دیپلمات است که در زندان در حال نوشیدن اب خنک است!!
  • مجنون IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 1
    این جانب وظیفه خود میدانم که لیست خواسته های به حق این شهروند اصلاح طلب و خیر خواه مان را کامل کنم احتمالا حجب و حیای بیش از حد این شهروندمان مانع از کامل کردن این لیست شده است: آزادی ورود بانوان به ورزشگاه ها و تمام اماکن بی قید و شرط - پخش ربنای شجریان در سراسر کشور روزی چند بار - عفو تمام منافقین که در البانی روزگار میگذرانند و باز گرداندن انها به مام میهن- به رسمیت شناختن دولت اسرائیل - قطع رابطه با حماس و حزب اله - قطع رابطه با سوریه - تغییر نام خلیج فارس به خلیج عربی - پذیرش اف.ای.تی.اف بی قید وشرط و فرستادن روش های دور زدن تحریمها به این نهاد قانونی(؟)- پس دادن سه جزیره به امارات متحده عربی - تعطیل کردن تمام مراکز هسته ائی و موشکی و پهپادی . تاسیس سفارت امریکا و اسرائیل در تهران و قس الهذا....
  • سید محمد طلبه مشهد IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    بدترین ادمها گاهی هم حرفهای خوب هم میزنند پس بیشتربیندیشیم
  • ناصرزمانی IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    این‌سایت‌مشرق‌هم‌ازآن‌مقدس‌مآبهاست‌که‌نان‌را‌به‌ نرخ‌روزمیخورندوازمخالفان‌شدیدشفاف‌سازیهاست
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    فردوسی پور کیلویی چند؟
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    بزرگترین بی توجهی وقصور وتکریم نسبت به بازنشستگان کشوری(که مزایای دیگری ندارند) 1-عدم پزداخت حکم حقوقی سال 1400 سال گذشته 2- عدم پرداخت حکم حقوقی سال 1400 3- عدم همترازی حقوق 90 درصد متاسفانه مسئولین اطلاع رسانی نمی کنند عذر حواهی نمی کنند وعملکزد شان مورد تایید بازنشستگان نمی باشد و همش می فرمایند ما تقضیر نداریم ما 30 سال کسورات بازنشستگی دادیم نباید قربانی سوء مدیریت ها باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس