کد خبر 1364079
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
زلنسکی از مکرون خواست به اوکراین سفر کند

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین گفت که از امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دعوت کرده است تا به کشورش سفر کند تا از نزدیک شواهد ارتکاب نسل کشی توسط نیروهای روسی را مشاهده کند.

به گزارش مشرق، زلنسکی در گفت و گو با شبکه سی ان ان گفت: من دیروز با وی (مکرون) صحبت کردم، من فقط به او گفتم می خواهم متوجه شود که این جنگ نیست، بلکه چیزی جز نسل کشی نیست.

رییس جمهور اوکراین در ادامه افزود: از او (مکرون) دعوت کردم که هر وقت فرصت پیدا کرد بیاید، او می‌آید و می‌بیند و من مطمئن هستم که خواهد فهمید.

پیش از این رئیس جمهور اوکراین از اینکه همتای فرانسوی وی از محکوم کردن نسل‌کشی در اوکراین توسط ارتش روسیه امتناع کرده بود، انتقاد کرد و آن را بسیار آزاردهنده خواند.

امانوئل مکرون چهارشنبه و در حالی که رئیس جمهور آمریکا همتای روس خود را به انجام نسل‌کشی در اوکراین متهم کرد، گفت که مطمئن نیست تشدید این گونه سخنان به هدف کمک کند.

مکرون در سخنان خود ترجیح داد اصطلاح "نسل‌کشی" را در رابطه با جنگ اوکراین به کار نبرد؛ واژه‌ای که جو بایدن همتای آمریکایی‌اش برای متهم کردن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از آن استفاده کرد.

این تنش‌های لفظی زمانی آغاز شد که سه شنبه گذشته جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای نخستین بار همتای روس خود را به انجام "نسل‌کشی" در اوکراین متهم کرد؛ کلمه‌ای که تاکنون توسط زلنسکی استفاده می‌شد اما دولت آمریکا هرگز از آن استفاده نکرده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    چی شد این مردک که مدعی بود ۳۰۰۰ نیروی نظامی اش فقط کشته شدند !؟ حالا صحبت از نسل کشی میزنه !! / البته بد نیست ی مکرون بره اوکراین ببینه که اروپا و کشورهای عضو ناتو با گسترش نیروهاشون به اوکراین چه بر سر اوکراین آوردند !؟ بره ببینه دست پخت خودشون رو / روسیه اهداف نظامی در اوکراین رو مورد هدف قرار داده و نفعی در زدن و مورد هدف قرار دادن غیر نظامیان برای روسیه نمیتوان متصور شد اون هم زمانیکه دولت بازیگر اوکراین دنبال اینجور نمایش های ساختگی برای متهم کردن روسیه به نسل کشی !! است / اگر ی زلنسکی نگران نسل کشی است واقعا !!! بیاد به ارتش خودش دستور بدهد که مانع خروج غیر نظامیان اوکراینی از اوکراین نشوند و از اونها بعنوان سپر انسانی استفاده نکنند / اما اگر دنبال نمایش و مظلوم نمایی و اینجور حرکات ذلیلانه است باید بداند که افکار عمومی جهان فریب این نمایش های کثیف اوکراین رو نخواهند خورد / از اون گذشته نسل کشی میدونید چیه !؟ نسل کشی اعدام زن حامله و همسرش در روزهای اولیه جنگ و فیلم گرفتن از این جنایت . منتشر کردنش توسط افراطی های اوکراینی است / گیریم که مادر و پدر اون فرزند در رحم روس گرا یودند فرزند در رحم چه گناهی داشت !؟ / بنابراین به ی زلنسکی میگیم از این نمایش های تکراری که هدفش مظلوم نمایی است دست بردار که بوی گند جنایت های ارتش خودت در به خاک و خون کشیدن شهروندان اوکراینی آنهم فقط برای متهم کردن روسیه به نسل کشی و... همه جا پیچیده
  • mojtaba SE ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    مکرون به زلنسکی میگه ,آخه احمق مردم و کشور رو به فنا دادی و هنوز هم دنبال رجز خونی و افترا هستی ,مثالی میگه طرف تو یک یا دو مورد اشتباه نداره,بلکه کلا خودش اشتباه است ،دقیقا مثل این شوتی زلنسکی..میخواد جنگ رو از روسها ببره با ننه من غریبم یا پرروئی یا در تفهم!!!روسها ضرب المثلی دارن که میگن ،دیگه این چه پرنده ای هست که میخواد از ما هم بالا بره و هم سر ما برینه؟؟(این مثال باید به ما بفهمونه که چرا 300 سال عقب موندیم و تا همین یک سال پیش هم روحانی ها رو کردیم رئیس جمهور که برن رو سرمون و هنوز هم در صدد هستن)..اوکرائین تمام شد و باید در آینده غبطه بخورن به فلسطینیها ,چون فلسطینی ها ابر قدرت ایران رو دارن و اعتقاد و عشق و امید دارن .پاینده رهبر عزیزم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس