کد خبر 1366508
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
شلیک راکت از نوار غزه به النقب در فلسطین اشغالی - کراپ‌شده

فرماندهان صهیونیست به مقامات سیاسی تل آویو توصیه کرده‌اند که وارد درگیری نظامی با غزه نشده و از راههای دیگر به مقابله بپردازند.

به گزارش مشرق، شبکه عبری‌زبان «کان» خبر داد که فرماندهان نظامی بخش جنوبی فلسطین اشغالی به مقامات سیاسی در تل آویو توصیه کرده‌اند که به شلیک راکت‌ها از سمت غزه پاسخ نظامی ندهند.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، شبکه کان گزارش داد که به اعتقاد فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی، ممانعت از خروج کارگران از غزه برای کار در خارج از این منطقه، می‌تواند تأثیر بیشتری داشته باشد

بیشتر بخوانید:

آیا انتفاضه جدید فلسطین در راه است؟

مقامات صهیونیست روز گذشته اعلام کردند که گذرگاه «بیت حانون» به عنوان تنها گذرگاه میان غزه و اراضی اشغالی تا اطلاع ثانوی و در پاسخ به شلیک راکت از غزه، مسدود خواهد شد.

با بسته شدن این گذرگاه، هزاران کارگز فلسطینی نمی‌توانند برای کار از غره خارج شوند؛ منطقه‌ای که از ۱۵ سال پیش در محاصره قرار دارد و روز به روز فقیرتر می‌شود.

نیمه شب شنبه و شامگاه جمعه گذشته سه راکت از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف این منطقه شلیک شد که تلفاتی در پی نداشت. هفته گذشته نیز چندین راکت شلیک شده بود.

در راستای گزارش شبکه کان اسرائیل، وبگاه میدل ایست مانیتور انگلیس نیز دیروز (شنبه) نوشت که کارشناسان امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی می‌گویند این رژیم به طور کامل از نبود عمق استراتژیک همراه با وجود نقاط ضعف کاملا واضح رنج می‌برد و این شرایط موجب شده است تا صهیونیست‌ها خود را در برابر تنگاههای نظامی ببینند.

این پایگاه خبری - تحلیلی در ادامه نوشت که تنگناهای نظامی می‌تواند در برابر شلیک موشک‌ها از سوی حماس در غزه، حزب‌الله در لبنان و همچنین ایران و حتی «حوثی‌ها» در یمن، خود را نشان دهد.

طبق این گزارش، همزمان دشمن صهیونیستی از خطرات راهبردی و تاکتیکی نیز رنج می‌برد و تنها رژیمی است که پایه‌های استراتژیک ندارد و این مسأله در عمل در مرز با غزه خود را نشان داده است، به طوریکه که هیچ پایگاه هوایی در غزه وجود ندارد، اما این منطقه یک تهدید بزرگ برای اسرائیل به وجود آورده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    توی همین هفته چهارتا عملیات هوایی و توپخانه ای توی غزه داشتن. دروازه غزه رو بستن!!!! چرا چرند میبافید؟!
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس