علی باقری - کراپ‌شده

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فلسطین را محوشدنی ندانست و رژیم صهیونیستی را نماد انحصاری تروریسم دولتی خواند و گفت: این رژیم منشور مجسم نقض حقوق بشر جهانی است.

به گزارش مشرق، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) هفتم اردیبهشت در اولین همایش همه‌ پرسی فلسطین در محل دانشگاه امام صادق علیه السلام طی اظهاراتی عنوان کرد: فلسطین، پدیده‌ای است که ارزش‌های انقلاب اسلامی از جمله عدالت طلبی، استقلال خواهی، سلطه‌گریزی و... در آن به طرز قابل توجهی جلوه‌گری می‌کند.

* پروژه پیمان ابراهیم تنفس مصنوعی دادن به رژیم اشغالگر

وی با ذکر این نکته که در پروژه پیمان ابراهیم، فلسطینی‌ها و حقوق آنها وجه المصالحه سیاست و اقتصاد و امنیت موقت و معلق برخی دولت‌ها قرار گرفته است، اضافه کرد: حداکثر کارکرد پروژه پیمان ابراهیم برای رژیم صهیونیستی، در حد تنفس مصنوعی دادن به این رژیم اشغالگر است. 

معاون وزیر امور خارجه با بیان این‌که در میان تمام موضوعاتی که در قضیه فلسطین اهمیت داد، هیچ مسئله‌ای به اهمیت انسان اعم از جان و حقوق بشر نیست، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی، «منشور مجسم نقض حقوق بشر جهانی» است. 

بیشتر بخوانید:

باقری کنی در مذاکرات چگونه ظاهر شد؟

این دیپلمات ارشد کشورمان با ذکر این نکته که هفت دهه است که رژیم صهیونیستی، «مالک انحصاری دایره المعارف جامع نقض حقوق بشر» است، اظهار داشت: موضوع فلسطین، یک اختلاف بر سر تکه‌ای از سرزمین نیست، چرا که رژیم صهیونیستی «نماد نقض نظام‌مند (سیستماتیک) حقوق بشر» در گستره تاریخ و در سطح جهانی است. 

به گفته باقری در فلسطین، صلحی پایدار خواهد بود که مبتنی بر عدالت باشد و عدالت هیچ قرابتی با تجاوز و اشغالگری صهیونیست‌ها  ندارد. 

* رژیم صهیونیستی نماد انحصاری تروریسم دولتی

وی با بیان این‌که حمایت غربی‌ها از صهیونیست‌های اشغالگر، ادعاهای لیبرالیسم درباره حقوق بشر و دموکراسی را به چالش کشیده است، خاطرنشان کرد: تروریسم محصول تجاوز و اشغالگری صهیونیست‌ها است، لذا رژیم صهیونیستی حقیقتا «نماد انحصاری تروریسم دولتی» است.

باقری ادامه داد: هر ابتکاری که به پایان تجاوز و اشغالگری در فلسطین منجر نشود، راه‌حل نیست، بلکه بیراهه است. 

علی باقری: رژیم صهیونیستی نماد انحصاری تروریسم دولتی است

وی ادامه داد: راه‌حل مسئله فلسطین  سخت‌افزاری (مقاومت) و نرم‌افزاری (همه‌پرسی) است و لذا هر کدام که زودتر به تجاوز و اشغال پایان دهد و موجب بازگشت همه فلسطینی‌ها به سرزمین اصلی خود شود، صلح پایدار را برای منطقه و جهان به ارمغان خواهد آورد. 

باقری اضافه کرد: مقاومت و همه‌پرسی دو روی سکه استیفای حقوق ملت فلسطین هستند که در عمل هر یک که زودتر به نتیجه برسند، منجر به حل و فصل پایدار قضیه فلسطین خواهد شد. 

وی همچنین گفت: مقاومت حق غیر قابل انکار مردم فلسطین است و کمک به مقاومت وظیفه همه کسانی است که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند و لذا کسانی که از مبارزات ملت فلسطین علیه تجاوز و اشغالگری حمایت و پشتیبانی نمی‌کنند، باید به‌ عنوان ناقضان حقوق بشر و یا دست‌کم حامیان نقض حقوق بشر مؤاخذه شوند. 

* فلسطین محوشدنی نیست

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در ادامه سخنانش بیان کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن در پی «محو فلسطین» هستند، غافل از آن که تفکر مقاومت ریشه در اعماق دل و جان آحاد ملت‌های منطقه به‌ویژه ملت فلسطین دارد و لذا فلسطین محوشدنی نیست. 

علی باقری: رژیم صهیونیستی نماد انحصاری تروریسم دولتی است

وی یادآور شد: با وجود آن که حدود ۷۰ سال از اشغالگری فلسطین توسط صهیونیست‌ها می‌گذرد، اما کماکان این رژیم با چالش «بحران مشروعیت در بیرون» و «بحران هویت در درون» خود روبرو است و لذا برنامه‌ریزی بلندمدت برای این رژیم سرابی بیش نخواهد بود.

باقری در پایان گفت: صهیونیست‌ها تصور می‌کنند با زور و جنایت می‌توانند به اشغالگری مشروعیت ببخشند، غافل از آن که استمرار تجاوز و جنایت، به‌عنوان «تهدیدی درون زا»، استقرار این رژیم را در معرض خطر جدی قرار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 3
    چه روز زیبایی.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    1 3
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.
  • RU ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    4 0
    اسرائیل و آمریکا نباشند، فردا چه کشوری را دشمن خود اعلام میکنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس