ویژه ها

متاسفانه بخشی از جریان اصلاح طلب و طیف تندرو این جریان، آشکارا به بلندگوی قاتلان حاج قاسم در ایران بدل شده اند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** محسن هاشمی: رئیسی نمی تواند به سمت حل مشکلات برود

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به قلم «محسن هاشمی» نوشت: «نام آقای رییسی از حدود سی سال قبل در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ذکر شده است وایشان بعنوان رییس بازرسی کل کشور دیدارهای زیادی با آیت الله داشته است وهمواره آیت الله هاشمی از آقای رییسی بعنوان چهره ای معتدل ومثبت یاد کرده است اما در این مراسم از نزدیک احساس کردم که آقای رییسی بگونه ای در محاصره مشکلات وتنگنا ومحدودیتها قرار دارد که نه می تواند به سمت حل مشکلات برود ونه با مردم درمیان بگذارد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «البته روسای جمهور پیش از این نظیر آقای خاتمی و روحانی نیز کما بیش در چنین شرایطی بوده اند اما تفاوت عمده آنها با آقای رییسی در این بود که بدنه اجتماعی حامی آنها وجریان سیاسی اطرافشان، به نوعی تنگناهای ایجاد شده برای رییس جمهور را درک کرده ودر جهت عبور از آن با رییس جمهور همراهی وحمایت می کرد اما آقای رییسی با مشکلات وموانعی مواجه است که نه می تواند بتنهایی آنها را حل کند ونه از سوی حامیانش برای حل آنها حمایت می شود.»

هاشمی در ادامه نوشت: «بخصوص در شرایط اخیر که مهمترین مشکل کشور گرانی های بی سابقه وتشدید تورم همراه با تحریمهاست که یکی از راه حل سریع وموثر مدیریت این شرایط پذیرش توافق هسته ای وافزایش درامد ارزی کشور است. اما جریان سیاسی حامی آقای رییسی که هویت خود را در مخالفت با برجام می بیند نه تنها از پذیرش این توافق حمایت نمی کند بلکه حتی اگر اعضای دولت آقای رییسی در جهت حل آن گام بردارند اقدام به تخریب آنها می کند ودر مقابل نسخه ای نیز برای حل مشکلات شدید معیشتی مردم جز شعارهای کلی ارائه نمی کند.»

محسن هاشمی: رئیسی نمی تواند به سمت حل مشکلات برود/ «راه میانه» در برجام، تحریم «سربازان حاج قاسم» است

یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به فضاسازی های مغرضانه و غیرمنصفانه جریان اصلاح طلب علیه دولت رئیسی در مطلبی نوشته بود: «تورم را مهار کند یا واکسیناسیون را انجام بدهد؟ جلوی نرمش و کُرنش برای اروپا و آمریکا را بگیرد یا روابط با همسایه‌ها را اصلاح کند؟ نفت بفروشد یا خودکفایی را به گندم بازگرداند؟ مسکن بسازد یا اشتغال ایجاد کند؟ دلار ۴۲۰۰ تومانی؟ مافیاهای فساد تشکیل شده؟ برکناری چند هزار مدیر فاسد و نالایق؟ فقط ۹ ماه!؟».

تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۰- اتمام کار دولت روحانی- در حدود ۱۹ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده بود. با شروع کار دولت سیزدهم به جهت تغییر ریل گذاری در امور اجرایی کشور، تا پایان اسفند ۱۴۰۰ مجموع واکسن‌های
وارد شده به کشور به حدود ۱۵۸ میلیون دز رسید. یعنی در حدود ۸ ماه تقریبا واردات واکسن کرونا به کشور ۸ برابر افزایش یافت. در این مدت واکسن‌های تولید داخل نیز به پیشرفت‌های قابل توجهی رسید و در سطح انبوه تولید شده و هم اکنون به چندین کشور نیز صادر می‌شود.
در تابستان ۱۴۰۰ میزان فوتی‌های روزانه کرونا به بیش از ۷۰۰ نفر افزایش یافت. در ادامه با سیاستگذاری‌های دولت سیزدهم و دایر شدن مراکز شبانه‌روزی تزریق کرونا و افزایش قابل توجه مراکز واکسیناسیون در کنار واردات گسترده و تولید داخلی انبوه واکسن کرونا، به نقطه‌ای رسیدیم که اکنون میزان فوتی‌ها به حدود ۱۰ نفر در روز رسیده است.

در روزهای گذشته رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به ضعف آمریکا و اروپا در مدیریت کرونا در مقایسه با ایران، گفت: اخیرا آمار روزانه فوتی بیماران کووید ۱۹ در ایران ۷ نفر و در آمریکا ۶۶۴ نفر بوده است.

افزایش فروش نفت و دریافت درآمد حاصل از آن، امضا و اجرای قرارداد سوآپ گازی میان ایران و ترکمنستان و آذربایجان- که از قطعی گاز و برق در زمستان در استان های شمالی کشور جلوگیری کرد-، پیوستن به سازمان اقتصادی شانگهای، افزایش چشمگیر تبادلات منطقه ای و افزایش صادرات، دریافت بخشی از اموال بلوکه شده ایران، امضای بیش از ۵۵ قرارداد و تفاهم‌نامه نفتی و گازی به ارزش ۱۶، ۵ میلیارد دلار و...تنها بخشی از عملکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی است.

به این نکته توجه کنید که مجموع ارزش قراردادهای نفتی در هشت ماه نخست دولت سیزدهم بیش از ۳ برابر ارزش قرارداد دولت قبل با شرکت بدسابقه توتال فرانسه است. شرکتی که یکطرفه قرارداد را فسخ و بدون پرداخت خسارت کنار رفت.

اصلاح طلبان پیش از این فروش نفت، واردات واکسن کرونا، پیوستن به سازمان اقتصادی شانگهای، تعاملات اقتصادی منطقه ای و افزایش صادرات غیرنفتی و ...را به برجام و fatf گره زده و مدعی بودند که تا برجام احیا نشود و تا ایران به fatf نپیوندد هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی دهد.

اما همه این موارد در دولت رئیسی انجام شد و این در حالی بود که هیچ تغییری در پرونده های برجام و fatf رخ نداده است. بر همین اساس ادعاهای توخالی و بی پایه و اساس جریان اصلاح طلب بیش از پیش آشکار شد.

واقعیت این است مبنای موضعگیری جریان اصلاح طلب، علاوه بر رفتار قبیله ای، همسو بودن با منافع آمریکاست. متاسفانه این جریان نقش خود را در حد پادوهای آمریکا در ایران تقلیل داده و دقیقا براساس منافع آمریکا موضعگیری می کند.

** پروژه ناامیدسازی و هراس افکنی توسط بانیان تورم ۶۰ درصدی

روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «بازگشت به دهه ۶۰» نوشت: «محمدباقر قالیباف رئیس مجلس اعلام کرد کالاهای ضروری مانند مرغ، تخم مرغ، روغن و پنیر سهمیه بندی می شوند و با کالابرگ در اختیار مردم قرار می گیرند

ارگان رسانه ای حزب کارگزاران در ادامه نوشت: «این اقدامات یادآور ستاد بسیج اقتصادی و سیستم کوپنیسم است.»

محسن هاشمی: رئیسی نمی تواند به سمت حل مشکلات برود/ «راه میانه» در برجام، تحریم «سربازان حاج قاسم» است

رسانه های اصلاح طلب این روزها با هراس افکنی در میان افکارعمومی مدعی هستند که با دولت رئیسی به عقب برگشتیم و آینده سیاه و تاریکی در انتظار ملت ایران است. این ادعا از چند جنبه قابل بررسی است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم:

۱- جریان اصلاح طلب تعمدا و با غرض ورزی «میراث شوم دولت تدبیر و امید» را سانسور می کند.  بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ تورم در تابستان ۱۴۰۰ و در پایان دولت دوازدهم به حدود ۶۰ درصد رسید. این در حالی است که در حداقل ۴۰ سال گذشته میزان تورم هیچ‌گاه بالای ۵۰ درصد نبوده و فقط در سال ۱۳۷۴ شاهد تورم ۴۹،۵ درصدی بوده‌ایم. و اما در حال حاضر و در شرایطی که حدود ۸ ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم سپری شده است، شاهد کاهش شتاب تورم بوده‌ایم.

در هفته های گذشته رئیس‌جمهور گفته بود: «چهار سال تورم بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی نزدیک به صفر، علت اصلی گرانی‌هاست...اتخاذ تصمیمات مهم پولی و مالی در این ۸ ماه موجب شد که نرخ تورم دوازده ماهه از حدود ۶۰ درصد در شهریور ۱۴۰۰ به حدود ۴۶ درصد در اسفند ۱۴۰۰ رسیده؛ یعنی بیش از ۱۳ واحد درصد کاهش داشته است.»؛ این تنها یک نمونه از وضعیت اسفناکی است که «دولتِ اصلاح طلبان» یا به عبارتی «دولت سوم و چهارم خاتمی» و دوستان مسرحسین و کروبی به مردم ایران تحمیل کردند.

محسن هاشمی: رئیسی نمی تواند به سمت حل مشکلات برود/ «راه میانه» در برجام، تحریم «سربازان حاج قاسم» است

۲- در حال حاضر به دلیل وقوع جنگ در اوکراین، وضعیت برخی اقلام در کل دنیا با چالش مواجه شده است. براساس گزارش های رسمی، نیمی از روغن آفتابگردان جهان در اوکراین تولید می‌شود. روسیه و اوکراین حدود ۴۰درصد گندم جهان را تأمین می‌کنند. در روزهای گذشته سازمان ملل رسماً اعلام کرد قیمت مواد غذایی در سراسر جهان ۱۳درصد رشد داشته است. نکته قابل تأمل اینجاست که جنگ اوکراین باعث قاچاق آرد ایران به برخی کشورهای همسایه شده است.

براساس گزارش هایی که رسانه های غربی منتشر کرده اند،  مردم در آمریکا و اروپا از کمبود و گرانی کالا و خدمات به وحشت افتاده‌اند تا آنجا که صف درخواست‌کنندگان غذا در برخی ایالت‌های آمریکا به چند کیلومتر رسیده و در فرانسه قرار است بین مردم کوپن غذا توزیع شود. آلمان نیز که ثروتمندترین و صنعتی‌ترین کشور اروپایی است از افول اقتصاد و صنعت خود خبر می‌دهد.

«سید جواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی دیروز در جلسه علنی مجلس گفت: با افزایش قیمت‌های جهانی در مورد محصولات کشاورزی به ویژه غلات و روغن روبه‌رو هستیم. این شتاب قیمت از انتهای سال گذشته و در اسفند ماه رشد بی‌سابقه‌ای داشته است و برخی از اقلام از ابتدای سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۰ درصد رشد داشته است. از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز، اجزای امنیت غذایی و غلات بین ۳۵ تا ۸۰ درصد افزایش قیمت در در دنیا داشته است.

۳- همچنین قالیباف دیروز در صحن علنی مجلس گفت:  ابتدا باید توضیح دهم که نباید فراموش کنیم با تصمیمات خلق‌الساعه و تعیین ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت قبل، به اقتصاد کشور چه ضربه سهمگینی زده شد؛ کسانی که این ضربه را به اقتصاد کشور زدند، باید پاسخگو باشند. ارز ترجیحی باعث حیف و میل ده‌ها هزار میلیارد سرمایه کشور شده است. علاوه‌بر این، ارز ترجیحی به هیچ وجه نتوانست باعث کنترل گرانی‌ها شود. در این وضعیت هر کارشناس دلسوز اقتصادی تائید می‌کند که ارز ترجیحی باید هدفمند شود. پیرامون اصلاح اصل هدفمند کردن یارانه ارز ترجیحی، همه اجماع دارند اما درباره نحوه آن، ما حرف‌های جدی داریم.

وی افزود: تا زمانی که تورم را کنترل نکنیم، نمی‌توانیم قدرت خرید مردم را حفظ کنیم و برای کنترل تورم نیز تنها و تنها باید ناترازی‌ها را برطرف کرد. برطرف کردن ناترازی‌ها در بودجه، بانک‌ها، انرژی موارد مهمی هستند که باید با سیاست‌های درست مالی و پولی و همراه با اصلاح ساختار بودجه اتفاق بیفتد. مسئله مهم این است که این اصلاح ساختاری در عین حال که درمان ریشه‌ای است، اما زمانبر است. مجلس معتقد است در کنار این نگاه درمان ریشه‌ای، باید برای کوتاه مدت برنامه حفظ قدرت خرید مردم برای کالاهای ضروری معیشتی در نظر گرفته شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: بنا شد کالاهای ضروری معیشتی مثل رب، روغن و از این قبیل به‌اندازه مورد نیاز هر نفر در ماه مقدار مشخصی در نظر گرفته شود و مردم آن کالا را به میزانی که در نظر گرفته شده با قیمت شهریور ۱۴۰۰ خریداری می‌کنند. به این شکل مردم می‌توانند کالای مورد نیاز خود را به قیمت قبل تهیه کنند و دولت موظف است مابه‌التفاوت پرداختی مردم و بازار را پرداخت کند. البته اگر کسی بخواهد بیش از مقداری که برای هر نفر در نظر گرفته شده کالای اساسی خریداری کند طبیعی است هزینه آن را به قیمت بازار پرداخت خواهد کرد.

** «راه میانه» در برجام، تحریم «سربازان حاج قاسم» است

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «کوروش احمدی» فعال اصلاح طلب نوشت: «با توجه به بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین، اروپا منافع زیادی در لغو تحریم‌های نفتی ایران دارد. اکنون  باید دید که آیا ایران و امریکا  با «راه میانه» بورل(مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) که ظاهرا حذف سپاه از لیست FTO و افزودن سپاه قدس به آن است، موافقت می‌کنند یا خیر. امریکا پیش از این برداشتن سپاه از لیست FTO  را به برخی از خواسته‌های غیر برجامی و نیز طولانی‌تر و قوی‌تر کردن برجام گره زده بود.» 

در ادامه این مطلب آمده است: «اگر احیای برجام عملی نشود، فرصت‌ها از دست خواهند رفت که به سود افراطیون در امریکا و منطقه خواهد بود

محسن هاشمی: رئیسی نمی تواند به سمت حل مشکلات برود/ «راه میانه» در برجام، تحریم «سربازان حاج قاسم» است

طرف آمریکایی و اروپایی مدعی است که سپاه را از فهرست FTO حذف کرده اما سپاه قدس را در این لیست تحریمی قرار می دهد. این پیشنهاد، گستاخانه، بی شرمانه و فریبکارانه است؛ چرا!؟

کارشناسان معتقدند که برداشته شدن تگ FTO از سپاه پاسداران به معنای انتفاع ایران از برجام نیست، لیست SDN آنچنان گسترده است که تگ تشریفاتی FTO نمی تواند در میان مدت انتفاع ساز باشد، تنها در شرایطی می توان از طرح برداشتن FTO استقبال کرد که قبل از آن آمریکایی‌ها تگ‌های SDGT (ذیل کاتسا) را برداشته و حسن نیت خود را اثبات کننددر حال جاضر گفتگو برای برداشتن نام سپاه پاسداران از لیست گروه های تروریستی امری بی‌فایده بوده و تنها جنبه تبلیغاتی برای آمریکایی ها داشته و هیچ انتفاعی حاصل نمی کند!

با اینحال آمریکایی ها با بی شرمی مدعی هستند که نام سپاه قدس را در لیست FTO قرار می دهیم. این نهایت خصومت و کینه طرف آمریکایی و اروپایی از سربازان حاج قاسم را نشان می دهد. آمریکا و اروپا به عنوان بانیان و حامیان تروریست های وحشی داعشی، با شکستن کمر این گروهک جنایتکار، داغدار شده و سیلی محکمی از سپاه قدس و جمهوری اسلامی ایران خوردند.

حالا طرف غربی با بغض و کینه درصدد عقده گشایی علیه سربازان حاج قاسم و غیورمردان سپاه قدس است. جالب اینجاست که طرف اروپایی، از تحریم سپاه قدس با عنوان راه میانه نام برده است. این هم مصداق گستاخی و بی شرمی است.

متاسفانه بخشی از جریان اصلاح طلب و طیف تندرو این جریان، آشکارا به بلندگوی قاتلان حاج قاسم در ایران بدل شده اند. این همصدایی به هیچ عنوان مصداق غفلت و سهل اندیشی نیست و بیش از هرچیز رنگ و بوی خیانت و وطن فروشی می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حاجی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    2 60
    من یه شهروند ساده ام اما من از اول میدونستم آقای رییسی توان انجام کارهای بزرگ رو ندارد
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      25 3
      اما الان میبینی واقعیت با دانسته های شما همخوانی نداره. 750 فوتی در روز میدونی یعنی چی؟ یعنی از دست دادن 750 نفر و عزادارشدن 750 خانواده، چه خانواده هایی که بی سرپرست نشدند، چقدر یتیم یا بیوه شدند. رسیدن این آمار به 7 نفر اگه کار بزرگی نیست پس چیه؟ مملکت سراسر تعطیل بود، بازار، مدرسه، دانشگاه، حتی دید و بازدید و صله ارحام، فعال شدن مجدد و رونق بازار و اقتصاد اگر کار بزرگی نیست پس چیه؟ فروش نفت به میزان دوبرابر و دریافت پول آن اگر کار بزرگی نیست پس چیه؟ پس گرفتن پول های بلوکه شده از انگلیس اگر کار بزرگی نیست پس چیه؟ پرداخت بدهی های دولت قبل و پرداخت حقوق کارکنان با صندوق خالیی که تحویل گرفته بود اگر کار بزرگی نیست پس چیه؟ بازم بگم یا بسه.
    • محمد IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      28 2
      دارد و انجام می دهد به کوری چشم تمام اصلاح طلبان فاسد
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      20 2
      فقط حسن رفت دلمون خنک شد
    • عماد RO ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      14 1
      شمابروکشک خودت رابساب
    • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      13 0
      مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.
    • فراهانی IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      18 1
      سادگی امثال تو باعث آمدن میرزاملکم خان ،اسحاق جهانگیری، نعمت زاده شد تا با رانت بیت المال را ببلعند
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      17 1
      شما شهروند نیستید
    • سعید MD ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      4 1
      اقای متوهم مشکل کرونا کی حل کرد تو یا روحانی یا خواهرت یا کارگزاران
    • سید IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      5 1
      میدونه باباش و همراهانش چه بلایی سر مملکت اوردن که اینجوری میگه اما مثل همیشه نگاهش زمینیه و نمیدونه این کشور صاحب داره
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      6 1
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند محسن هاشمی بهتره سکوت کند.
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      6 1
      آیت الله رئیسی مرد کارهای بزرگ است خداوند متعال به ایشان توفیق خدمت به مردم را عنایت کرده است.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      5 1
      دولت های هاشمی و روحانی رکورددار جهش ارز و تورم و شاخص فلاکت در تمام دولت ها بودند و مردمو زیر بار فشار اقتصادی و معیشتی له کردند.
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      4 0
      بااعث خوشحالی و امید به آینده است که آقای رییسی در گیر حاشیه نشده و مستقیم رفته سراغ دردهای اصلی فقط زمان میبرد که کارهای ایشان آثارش در جامعه و اقتصاد نمایان شود و لی بانیان وضع موجود که خوب میدانند چه اتفاقی در شرف وقوع است برای زنده ماندن خود در سپهر سیاسی شروع کرده اند به نا امیدی مردم چرا که اگر ایشان موفق شود تا سالیان سال از شر بانیان وضع موجود در امانیم. خدایا کمکش کن
    • شاپور IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      4 0
      بله شما نه تنها ساده بلکه ساده لوح هم تشریف داری بله شماها بودید که فریب اصلاح طلبان را خوردید و اوضاع مملکت به اینجا رسید حالا اگه اینهمه کار مهم طی همین مدت کوتاه را مشاهده نمیکنی از همین سادگی شماست وگر نه کار دولت عالی بوده و در ادامه بهتر خواهد شد فعلا حفره های ایجاد شده توسط حسن را پرمیکند
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      1 0
      ریشه همه مشکلات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور در یکی یا چند مورد از این موارد است: بی خردی اصلاح طلبان، بی کفایتی اصلاح طلبان، بی وطنی اصلاح طلبان، بی تدبیری اصلاح طلبان، بی وجدانی اصلاح طلبان!!!!
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    15 2
    آره فقط پاپی جونم می تونست
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      21 1
      مرگ بر هرچی بنفش. ما از رئیسی حمایت میکنیم.
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      6 1
      یکی نیست بگوید، که شما مشکلات را به گونه ای که ایجاد کرده اید، که اصلا قابل حل نیستند، چه با رییسی چه بدون رییسی. اگر هم قبلا صدایی در نمیومد، برای این بود که دولت قبلی اراده ای برای حل مشکلات نداشت
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      9 1
      فتنه گر،میخواست یاسر و ناصرش از فرزندان نامبارکش باشند،اما آقای رئیسی یاسر و ناصرش از عرشیان هستند،خاتمی از بستر یهود برای تحریف دین و دین زدایی از جامعه پا به میدان گذاشت و حسن فریدون با مصادره شعر مولوی ( مفتاح را دندانه شو..) که در وصف حضرت ولیعصر(س) است و رونمایی از کلید خود را منجی عالم معرفی کرد اما خاطره کرامات واژگون مسیلمه کذّاب را در اذهان باقی گذاشت.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      2 0
      خخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    22 0
    گرانی زمان بابای فائزه طوری بود که وقتی رفت غرب کشور با پرتاب گوجه به استقبالش رفتن
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    18 1
    متاسفانه جریان اصلاحات علنا عربده میکشند که حاضر نیستند به خاطر منافع ملی از منافع قبیله ای خود کوتاه بیایند اصلاح طلبان حاضرند منافع مردم ایران را فدای منفعت جریانی خود بکنند تا جائیکه حتی شورش های خیابانی و هرج و مرج اصلاح طلبانه را حاکم کنند امروزه تمامیت اصلاحات تمام قد فریاد میزند که بابت منافع قبیله ای خود باید مسئولان کشور امنیت کشور را چوب حراج بزنند
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    16 0
    روحانی که کلن نبودن کجا مشکلات را حل کردن
    • محمد IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      16 0
      بود فقط خودش صبح جمعه خبر دار میشد
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    20 2
    خاتمی هم که دنبال خوشگلی خودش و رنگهابودن فله ایی بدون برنامه استخدام کرد و استخدام شده بیکار در محل کارش بود
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      14 2
      استخدامی های خاتمی با تقلب بود طوری که صدای مردم در آمد هیج نظارتی بر استخدامی ها نداشت الان همان افراد ۲۰ تا ۱۵ سال سابقه ی کار دارند که جامعه به این مرحله رسید
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      2 21
      من نه از اصلاح و نه از اصول و نه از تند رو دل خوش ندارم ولی این یک واقعیت بود بهترین دوران اقتصادی بعد انقلاب مال زمان خاتمی بود اونموقع ماکسیما سی و دو میلیون بود دمش گرم با کل دنیا مراوده داشت خدا پدر و مادرش را رحمت کند
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      12 0
      همین سی و دو میلیون را با قسط بندی میخریدی خونه ی ۴۰ میلیونی را قسط بندی شد که بشه خرید حقوق ها کم بود
    • به ۰۰:۴۱ - IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      5 2
      سیاهترین دوره اقصاد ایران دوره خاتمی بود. احمدی نژاد وارث بدهکارترین دولت ایران شد چون خاتمی با گرفتن وامهای بین المللی ایران را تا خرخرهر زیر بار قرض برده بود. با وحود ارز پاشی شدید خاتمی در بازار، قیمت دلار دو برابر شده بود بی هیچ تحریمی. آنهم در شرایطی که ایران یک وارد کننده بزرگ بنزین بود و کوچکترین مسکن سازی و پالایشگاه سازی برای نسل دهه شصت که می خواستند بیایند صورت نگرفته بود.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    21 1
    محسن ه طوری حرف میزنی که انگار مردم زمان بابا و دوستانش مرده اند نخیر همگی زنده هستن و یادشان هست که دختر دبیرستانی ها را برای دانشگاه و کار در جامعه تشویق کرد و هیج برنامه ایی برای ازدواجشان نداشت
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    16 2
    خاتمی چطور تونست یک خونه ی مجانی به مهناز افشار بده بخاطر کدام فیلم !؟شاید بخاطر تبلیغ و رای بود ولی چه بخشش بزرگی !!
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    19 1
    محسن جان، بابا تو استخر رفت. مهدی هم خورد و برد و به تحریم دامن زد و در نهایت به زندان رفت. عفت و فائزه هم که کاملا تکلیفشون مشخصه، پس لطفا به جای حل مشکلات موجود که باعث و بانی آن خودتان هستید، مشکلات خانواده رو ریشه یابی کنید.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    18 1
    خدا از هاشمی و بانیان وضع موجود نگذرد که ریشه بسیاری از نابسامانی‌ها و مفاسد به این جماعت می رسد
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      3 0
      دوران هاشمی دوران سازندگی بود،اما ساختن ملّاک از دلّاک.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    24 1
    بپس منتظر باشند،پدرت هاشمی از قبر بیاد بیرون... گندی که به این مملکت زده اصلاح کنه...
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    13 0
    العجل یا مهدی
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    20 1
    هاشمی سلام میده به پدرش که هرچه می کشبم ازاووشاگردان وطن فروشانش هست
  • باغبان FI ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    19 2
    مقصر رسانه‌های اصلاح‌طلب (ستون پنجم) و ارازل و اوباش فجازی نیستند ، مقصر اصلی نهادهای امنیتی و قضایی هستند که هیچ برخوردی با آنها صورت نمیدهند و همچنان از حقوق خزانه به این اشخاص تزریق می‌شود.
  • DE ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    23 1
    رئیسی را نمی گذاریم به سمت حل مشکلات برود زیرا اگر موفق شود دیگر نه اثری از غرب و نه اثری ما از غربگداها در سپهر سیاسی ایران میماند و ما لشکر بخور بخواب و موجسوار و دلال و شیتیلبگیر باید برویم کنار خیابان یک کایه بگذاریم جلو مون مخارج زندگیمون را در بیاریم. .خب چرا ویلاها و کارخانه ها و زمزن های مفت به چنگ آورده تان را نمیفروشید.؟
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    17 1
    خانواده هاشمی مثل بختک افتادن روی ثروت و استقلال و .... کشور
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      2 3
      دو طرفه برو قاضی آن دنیا قاضیش شاهد این دنیا هم هست
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    11 0
    اینان اگر بلد بودند این همه آوار و پرونده های فساد بر روی هم تلنبار نمیکردند و ویرانه و با آن همه بدهکاری سرسام آور و خزانه خالی با آن همه ادعا و اٍهن و تمسخر و پوزخند ، تحویل این دولت نمی دادند .
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    19 0
    درجواب محسن هاشمی رفسنجانی باید بگم ، بدنه ی مردم با اقای رئیس‌جمهور هستند و به آقای رئیسی، اعتماد دارند ، اما کسانی که منافع حرامشان به خطر افتاده به واسطه‌ی رسانه های معلوم‌ الحال ، چنین القا می کنند که مردم از کوتاه شدن دست رانت خواران و... ناراحتند .ماخنده های تحقیر آمیز ليبرال های غربگرا و تفاله های آمریکایی را فراموش نکرده ایم ، پس محترمانه ، ساکت شوید .
  • سید فروزان CH ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    14 0
    گویا فرزندان هاشمی هر شب جلسه میگذارند برای ساختن خاطرات بابا و جوسازی علیه نظام و رییس جمهور منتخب ما
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 21
    عین واقعیت را داره میگه مشرق تو چرا میسوزی حق داری چونکه تو دشمن اونی مگر احمدی نژاد با همین وزرا تونست همون وزرا امروز تو دولت رییسی هستند یه روزی رییسی باید بره مثل احمدی نژاد تو پارکینگ خونه برا چهار تا مثل خودش سخنوری کنه مگه آدم کذاب ابرو داره که میگه من از آبرویم مایه گذاشتم
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      3 0
      در دولت احمدی نژاد نرخ ارز فقط 3 برابر شد اما در دولت های هاشمی و روحانی 10 برابر شد.
  • ش. AE ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    13 0
    یکی نیست به این آقازاده بگه چند سال که ریس شورای شهر بودی تونستی شهر رو اداره کنی فقط جیب خودت رو با داداش دزد ت رو پر کردی
  • التماس تفکر IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    14 0
    جوک خنده داره که خانواده هاشمی بفکر ملت باشن
  • CA ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    19 0
    از این خانواده نباید بهتر ازفایزه و...... نباید جزین انتظار داشت .
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 0
    خاندان هاشمی شکر خوردن اونم از نوع قیمت آزاد
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    5 0
    خداوندا دولت مردان ما و ملت را یاری کن تا با سربلندی از این دوره تنگنا عبور کنند،خداوندا آنچه برای ایران محقق خواهد شد خواست تو به همت مردم است نه آرزوی های آل مغروق
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    5 0
    حل مشکلات تو وصیت نامه بابا بود اون هم گم شده
  • سعید MD ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 0
    رئیسی با اینها با بزرگی برخورد می کند اما اینها از پشت خنجر می زنند
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 0
    محسن هاشمی: رئیسی نمی تواند به سمت حل مشکلات برود".چون شما ها اجازه نمیدهید!>تا خاندان هاشمی هست مملکت روی آرامش رو نمی بینه!>
  • SE ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    5 0
    رئیسی که مثل خانواده شما چپول و خود خواه نیست که راه رو عوضی بره و کاخ نشین بشه
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    9 0
    بیشتر از نیمی از مشکلات اقتصادی کشور از همین خاندان منحوس هاشمی رفسنجانی شروع شده. کاری که هاشمی و خاندان و اعوان و انصارش با ایران کردند، عمر با اسلام نکرده
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    7 0
    محسن خان ازسرنوشت بابای فتنه که سرنوشتی مانند زبیر بد بخت ومنحرف شده داشت عبرت بگیر هر چند شما خانوادگی منافق ومعارض نظام هستید
  • روشن IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 0
    اظهارات برخی از اصلاح طلبان و بانیان وضع موجود در همگامی با دشمنان این کشور و ملت در حمله به دولت آقای رئیسی را با این ضرب المثل ایرانی قابل پاسخ میدانم. افاده ها تبق تبق ، ...ها به دورش .......
  • شریفزاده IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 0
    ** محسن هاشمی: رئیسی نمی تواند به سمت حل مشکلات برود یعنی شما بلدید. مشکلات را حل کنید این بلدی مانند داش مهدی ات استی دیکه که بچابدو بخوردو الانبه ظاهر زندان اما از نوع لاکچری اش. اگر من مسئول بودم زندانی بودنش را یاد می دادم. نه ایشان را بلکه هرچه دزد بیت المال را مثل فریدون ها و... وقاحتهم حدی دارد. خواهردردانه ات راه می افتد و خزعبلاتی نشئه می کند. شما خفه خون گرفتید. حالا یک بنده خدا آمده گندکاریهای باباجونت و دارو دسته اش را دارد راست و ریست می کند. حد اقل حسن این است که کمی صبر کنید تا فجر ظفر دمیده شودو مردم از شر هرچه نامردهای روزگار خلاص شوند.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    7 0
    آقای هاشمی لطفا خفه شید از شما و خاندان شما خیری به این سرزمین نمیرسه
  • ناشناس IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    الان دعوای حیدری... نعمتی تو بخش کامنتهای مشرق نیوز راه میفته !! عزیزان : هر کسی که قبول کند که به مملکت خدمت کند دارد وظیفه اش را انجام میدهد . و اگر نتواند و مسیولیت قبول کند خیانت کرده است .. حتی با نیت خیر !!! هر کسی ... هرکسی !!
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    5 0
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق و واردات بی‌رویه، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف، کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.
  • فهیم IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 0
    پسر هاشمی کی تمام می شوید ؟
  • فرشاد IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    5 0
    بله آقای محسن هاشمی بابای شما جوری ریل گذاری کرد به نفع سرمایه داران و خاندان و اطرافیان رانت خوارش الان که تو به این هیکلی رسیدی از غصه مملکت و مستضعفین نیست از رانتهایی هست که خوردید یعنی یک جوری ... و ادامه اش خاتمی و روحانی پیگیر شدند تا کسی نتواند حلش کند اما بیاری خدا با همت این دولت کمرتان خواهد شکست جوری که پدرت صدای خرد شدن استخوانهایتان را بشنود
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 0
    آقای محسن هاشمی آن چیزی که شما دنبالش هستید رئیسی نمی تواند انجام دهد چون شما رانتخواری و ویژه خواری را می خواهید اما ایشان با رانت و ویژه خواری سازگار نیست اما یک نکته وجود دارد اینکه در خانواده هاشمی دو نفر باید از زندگی حذف شوند یکی مهدی و دومی م فائزه این دو نفر اگر خلافی نکرده باشند جون نتوانسته اند نه اینکه نخواسته اند
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 0
    خدانیامرزی بر : اکبر رفسنجانی و خاندانش . چرا این خاندان دست از سر مردم برنمی دارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    3 0
    فدائیان حاج قاسم میلیون و ... هستند وای بروزی که حضرت آقا حکم جهادم دهد - اینها را رسانه ها نصیحت کنند و الا با اینها بقول امام آن می کنیم که با شاه کردیم
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    خدایا مردم ایران رانجات بده
  • سید فروزان CH ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    حتما ایدهال محسن هاشمی اینست که فائزه و مهدی بابا به اتفاق خودش و مرعشی بشوند سکاندار دولت محسن هاشمی لطفا برو و از ثروت باد آورده بابا و دایی لذت ببر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس