کد خبر 1372929
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
لبنان نمایه

وزیر خارجه لبنان ضمن تأکید بر بازگشت آوارگان گفت، اروپایی‌ها و جامعه بین‌الملل باید قانع شوند که سوریه یک نظام قوی دارد.

به گزارش مشرق، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان وضعیت در لبنان را واقعا بد توصیف کرد و گفت، اگر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان انجام نشود این وضعیت بدتر هم می‌شود.

بوحبیب که در نشست بروکسل ویژه «حمایت از آینده سوریه و منطقه» (که دیروز "دوشنبه" آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد) شرکت کرده، به «فرانس ۲۴» گفت: ما در این نشست شرکت کرده‌ایم تا برای خود و آوارگان سوری درخواست کمک کنیم تا این آوارگان سالم و امن به کشوشان بازگردند؛ این مهم‌ترین درخواست ماست. کشورهای کمک‌کننده از ارائه کمک به آوارگان خسته و در حال حاضر بر روی بحران اوکراین متمرکز شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مقاومت دیگر گزینه نیست بلکه سرنوشت است

وی ضمن اعلام اینکه کمک به آوارگان سوری کم شده، افزود، بازگشت آنها به کشورشان بویژه پس از عفو دولت سوریه آسانتر شده و آنها می‌توانند بدون هیچ مشکل امنیتی به کشورشان بازگردند.

بوحبیب تأکید کرد، باید با دولت سوریه درباره بازگشت آوارگان مذاکره کرد و اروپایی‌ها و جامعه بین‌الملل باید قانع شوند که سوریه یک نظام قوی دارد که مسؤول مردمش است و بر بیشتر اراضی سوریه تسلط دارد.

وی درباره موضع بین‌الملل گفت: اگر جامعه بین‌الملل اکنون بازگشت آوارگان را تأیید نکند پس کشورهای کمک‌کننده باید کمک‌های بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند. ما از این به بعد نمی‌توانیم تبعات آوارگان سوری را تحمل کنیم ، این یک تهدید نیست؛ ما برای همکاری با جامعه بین‌الملل در این پرونده آماده‌ایم.

چندی پیش، «عصام شرف الدین» وزیر مهاجرت لبنان به همراه یک هیأت به سوریه سفر و با «محمد حسان قطنا» وزیر کشاورزی و «حسین مخلوف» وزیر ادامه محلی و محیط زیست این کشور دیدار کرد.

در دیدار شرف‌الدین با حسین مخلوف درباره اقدامات اتخاذ شده از طرفین برای بازگشت امن مهاجران سوری از لبنان به سوریه از جمله اقدامات دولت سوریه برای تأمین نیازها و ضروریات زندگی آوارگان بحث و تبادل نظر شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نوری IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    ایشتن برای این جمله چقدر دریافتکرده؟ نظامی را که دوکشور خارجی در آن فقط باوعده ودادن بیت المال مردم کشورش نگه داشته اند ،چقدر اقتدار دارد.این طنز تلخی بود.
  • FR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    نمی پذیرد چون ندارد یک کشور با زیر ساختهای وروساختهای ویران یک قسمتش دست کردها یک منطقه اش در دست گروههای تکفیری قسمتی دست آمریکا.روسیه.ترکیه.و قسمتی هم دست لبنانیها.ایرانیها.افغانها. پاکستانیها .با ارتشی ورشکسته و متکی به نیروهای خارجی که هر روز زیر ضربات کوبنده ارتش اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس