چگونگی تسهیل در زمینه اعلام و پرداخت مالیات اصناف بررسی شد

موضوع تسهیل اعلام و پرداخت مالیات اصناف در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست سید ابراهیم رئیسی مطرح و پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی در این زمینه بررسی شد.

به گزارش مشرق،  در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست سید ابراهیم رئیسی موضوع تسهیل اعلام و پرداخت مالیات اصناف مطرح و پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی در این زمینه بررسی شد.

براساس این پیشنهاد که مبتنی بر نظر اتحادیه‌های صنفی است آن دسته از واحدهای صنفی که میزان درآمد و فروش آنها ۱۰۰ برابر میزان تعیین شده در ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم یعنی تا حدود پنجاه میلیارد ریال باشد، می‌توانند بدون اظهارنامه و به صورت توافقی با سازمان امور مالیاتی کشور، مالیات خود را بپردازند. بر این مبنا در صورت تصویب، اصناف کوچک می‌توانند به راحتی برای پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام کنند.

در این جلسه همچنین وضعیت بازار کالاها و روش‌های مقابله موثرتر برای مهار تورم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها مطرح و بررسی شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    ظاهرا اصناف معترض به نحوه تسلیم اظهارنامها ۱۴۰۰ هستند متاسفانه بعضی از کافی نتها بشدت افراد را ترسوندند که با یک میزان حداقلی فروش سالیانه به آنها اعلام میکنند که شما باید مالیات کلانی پرداخت کنید درصورتیکه این اقایان اصلا مطلع نیستند و معیارها وشرط وشروط ها را به مودی اعلام نمیکنند بعضی افراد اشک میریزند میگویند اون از گرانیها اینهم از مالیات های وحشتناک لطفا بگویید خودتان از سازمان راهنمایی کنید وحداقل درشبکه های رسانه ملی کارشناسی برای چندمین بار به اطلاع مردم برسانند آقاجان کافی نتها خبر ندارند از قانون
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    اگر بتوانیم پول اسلامی را ایجاد نموده و آقایی دلار را بشکنیم، قطعاً این پول ملی اسلامی، اعتبار بین المللی هم پیدا خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس