نیروهای ترکیه برای اولین بار مواضع ائتلاف آمریکایی در سوریه را هدف قرار دادند

تنها ساعاتی پس از اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه درباره توسعه تدریجی دامنه حملات این کشور در سوریه، شبکه «المیادین» گزارش داد نیروهای ترکیه مواضع ائتلاف آمریکایی را برای اولین بار در سوریه هدف قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع خبری، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، از حمله فشرده نیروهای ترکیه به شمال سوریه خبر دادند.

شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد که نیروهای ترکیه برای اولین بار مواضع ائتلاف آمریکایی در حومه «عین العرب» را هدف حمله قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ترکیه امروز به صورت فشرده به چند موضع در شمال استان ادلب سوریه حمله کرده‌اند.

این گزارش تنها ساعاتی پس از اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره توسعه دامنه حملات نیروهای این کشور در خاک سوریه منتشر شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه که بعدازظهر امروز در جمع اعضای حزب «عدالت و توسعه» این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت که نیروهای این کشور «منبج» و «تل رفعت» سوریه را از آنچه «تروریست» خواند، پاکسازی خواهند کرد. او همچنین اشاره کرد که عملیات ترکیه به صورت تدریجی در دیگر مناطق سوریه نیز ادامه خواهد یافت.

در صورت حمله نیروهای ترکیه به تل رفعت و منبج، غرب فرات به طور کامل به دست نیروهای این کشور خواهد افتاد.

اردوغان اخیرا در اظهاراتی اعلام کرد که آنکارا به تلاش خود برای ایجاد آنچه «منطقه امن» خواند، در عمق ۳۰ کیلومتری در طول مرزهای جنوبی با سوریه ادامه خواهد داد.

دمشق پیشتر به شدت به این اظهارات اردوغان واکنش نشان داده بود و آن را محکوم کرده بود. وزارت امور خارجه پیش از این در واکنش به این سخنان گفته بود: «اظهارات سخیف رئیس‌جمهور رژیم ترکیه درباره ایجاد منطقه‌ای امن در شمال سوریه بازیچه‌ای خصمانه است که این رژیم علیه سوریه و تمامیت ارضی آن دارد به راه می‌اندازد. چانه‌زنی‌های رذیلانه‌ای که رژیم ترکیه انجام داده و همچنان انجام می‌دهد، از نداشتن کمترین میزان فهم سیاسی و اخلاقی برای تعامل با بحران سوریه حکایت دارد چراکه این رژیم خود همواره بخشی از این بحران بوده و هست و آن را با طرح تجزیه و تقسیم [سوریه] تداوم بخشیده است؛ طرحی که تنها در راستای اهداف اسرائیل، آمریکا و غرب می‌باشد.» 

دمشق تأکید کرده بود: «هدف از ایجاد چنین منطقه‌ای مطلقا برای محافظت از مناطق مرزی میان سوریه و ترکیه نیست، بلکه هدف اصلی آن استعمار و ایجاد یک کانون قابل انفجار است که اساسا به اجرای طرح‌های تروریستی ضد مردم سوریه کمک می‌کند. دولت جمهوری عربی سوریه بر رد مطلق چنین دستاویزی تأکید می‌کند و از آن دسته کشورهای منطقه و جهان که در تأمین مالی چنین طرح‌های جنایتکارانه‌ای ایفای نقش کردند و آن را تبلیغ نمودند، می‌خواهد که فورا از حمایت رژیم ترکیه برای تحقق اهداف شیطانی‌اش دست بردارند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد... IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    7 5
    کجایید ای جنگجویان کورد؟ ترکها حمله کردن، بجنگید اگه مرد هستید فرار نکنید ولی طبق تجربه های قبلی با لباس زنانه فرار میکنید بارها این کارو کردید و با لباس زنانه تسلیم ترکها شدید
    • ناشناس IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      کرد برابر؟؟؟؟
  • ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 7
    ای ترکیه فلک زده بدبخت درحالیکه کشور داعش توسط ایران فتح شد ترکیه هنوز لنگ 2 متر زمین شمال سوریه است
  • علی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    7 3
    انشاالله که تروریست کرد عمله آمریکا از بین بره و منطقه روی آرامش را ببینه
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 6
    پس مانده عثمانی به زودی با پس گردنی از ناتو به بیرون پرت خواهد شد.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    5 6
    کشور آناتولی درست است نه نام جعلی و صهیونیستی و فاشیستی ترکیه
    • ناشناس IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      3 1
      اگه حرف شما صحیح باشه و نمی بایستی اسم زبان یا قومیت رو به کشور گذاشت اونوقت باید اسامی کشورهای انگلستان یعنی انگلیسی زبان ها و روسیه یعنی روسی زبانها و اسپانیا یعنی اسپانیایی زبان ها و فنلاند یعنی فینی زبانها و تایلند یعنی تای زبانها و عربستان یعنی عرب زبانها و مالزی یعنی مالایی ها و دانمارک یعنی دانمارکی زبان ها و اسلوونی و اسلواکی یعنی اسلاو زبانها و ارمنستان یعنی ارمنی زبانها و گرجستان یعنی گرجی زبان ها و ...................................... عوض بشوند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    13 5
    لا اله الاالله محمد رسول الله/الله اکبر الله اکبر/یاشاسین تورک
    • ساسان IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      4 5
      اسامی اسما و جلاله را برای اهداف نژاد پرستانه قومی خود استفاده نکنید
    • محمد... IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      4 3
      یعنی ترکها نمیتونن بگن الله اکبر؟ تو نژادپرستی که همچین فکر تاسف باری داری،
  • FR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 3
    ترکيه حق دارد گروهگ تروریستی کردی نابود کند ..ترکيه درحال عبور از قدرت منطقه ای به قدرت جهانی هست گروهگ تروریستی یکی موانع هست ..
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    احسنت
  • علیرضا RO ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس