آماده کمک به حل و فصل دیپلماتیک جنگ در اوکراین هستیم

رئیس جمهور اظهار داشت: همکاری و هماهنگی کشورهای مستقل در راستای تأمین منافع جمعی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی باعث خنثی شدن فشارها و تحرکات دیگر بازیگران بین‌المللی می‌شود.

به گزارش مشرق، دکتر سید ابراهیم رئیسی امروز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اشاره به دیدار سال گذشته روسای دو کشور در مسکو، تصریح کرد: پس از این دیدار پیشرفت‌های قابل توجهی در روابط فیمابین ایجاد شد و پیگیری توافقات و نیز رفت و آمد هیأت‌های عالی‌رتبه طرفین زمینه توسعه همکاری و هماهنگی در حوزه‌های مختلف دو جانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی را فراهم کرده است.

رئیس جمهور افزود: همکاری و هماهنگی کشورهای مستقل در راستای تأمین منافع جمعی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی باعث خنثی شدن فشارها و تحرکات دیگر بازیگران بین‌المللی می‌شود.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به پایان یافتن هر چه سریع‌تر درگیری‌ها در اوکراین، بر اهمیت راه‌حل دیپلماتیک در این رابطه تأکید کرد و اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ظرفیت‌های خود را برای کمک به حل و فصل دیپلماتیک جنگ بکار ببندد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه آژانس انرژی اتمی تاکنون بارها تأیید کرده که هیچ‌گونه انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران وجود نداشته است، افزود: ما به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کرده‌ایم و اکنون زمان تصمیم‌گیری آمریکاست.

دکتر رئیسی در ادامه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران، فارغ از تحولات بین‌المللی به دنبال تعمیق و پایدارسازی روابط همه‌جانبه خود با کشورهای مستقل است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تحولات منطقه‌ای، تروریسم و انواع مختلف اشغالگری را دوروی یک سکه دانست. در همین راستا دو طرف با تأکید بر موفقیت‌آمیز بودن الگوی همکاری راهبردی دو کشور در مبارزه با تروریسم، برتداوم همکاری و افزایش هماهنگی در منطقه غرب آسیا و همچنین قفقاز تأکید کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز تأسف نسبت به سانحه خروج قطار از ریل در کشورمان و با اشاره بر اینکه دو کشور به صورت فعالانه برای توسعه و افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری تلاش می‌کنند از افزایش ۸۰ درصدی سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور خبر داد و گفت: افزایش همکاری در زمینه‌های بانکی، ترانزیت، انرژی و کشاورزی مورد توجه ما است.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اهمیت حضور و نقش‌آفرینی ایران در سازمان‌های همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای، افزود: حضور و نقش‌آفرینی ایران در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به نفع همه کشورها است و از آن حمایت می‌کنیم.

در این گفتگو، رئیس جمهور روسیه گزارشی از روند تحولات سیاسی و نظامی مرتبط با اوکراین ارائه نمود.

پوتین همچنین با اشاره به تلاش‌های آمریکا و متحدان اروپایی آن در آژانس انرژی هسته‌ای، اظهار داشت: اعتقاد داریم اقدامات آنها کمکی به حل و فصل مسائل جاری نخواهد کرد و موضع روسیه مخالفت با این‌گونه اقدامات است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • DE ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 3
    شما گرانی را حل بکن !
    • آجورلو IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 1
      شما هشت سال گرانی و ویرانی را به کشور تحمیل کردید، حالا می‌خواهید، یک سال نشده همه آنها حل شود. خیلی نامردید
    • فرامرزی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      هرچیزی سر جای خودش
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    رئیس جمهور روسیه "گزارشی" از روند تحولات جنگ در اکراین را به آقای "دکتر" رئیسی ارائه نمودند
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      پس نه شرقی نه غربی چیشد؟؟؟!!
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    قیافه ی پوتین
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 2
    پوتین واقعا خیلی کریه المنظره ! چشماش خیلی اهریمنیه ! انگار دراکولا به دوربین خیره شده
    • آجورلو IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 1
      عوضش قیافه شیطان بزرگ و شیطانک‌های اطرافش چقدر نایس هستند! چقدر مهربانند، همه‌اش به فکر جهانیان هستند، همه‌اش در حال صدور آزادی و دموکراسی هستند. ببین چطوری این مهربان‌ها افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان، یمن و... را آباد کردند، چقدر به این کشورها دموکراسی صادرکردند. اصلا خسته نمی‌شوند. همه‌اش در حال صادرات هستند.
    • پاسخ به آجرلو IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      مگه من گفتم آمریکایی ها و اسرائیلی ها و دولت های دست نشاندشون علیه السلام هستن ؟ همشون یه جور هستن مثل هم !! آمریکایی ها و اسرائیلی ها جنایتکارن ، روسیه و چین هم جنایتکارن ! جنگ دو تا شیطان با همدیگس ! آمریکایی ها دراکولا هستن ، روسیه و پوتین هم دراکولا هستن! آلمان نازی و شوروی با هم جنگیدن در صورتی که هر دوتاشون هیولا بودن! هیتلر یه هیولای خونخوار بود که هم مردم خودش و هم انسانهای بیگناه زیادی رو یا تیکه پاره کرد یا در به در کرد ، استالین هم یه هیولای بدتر از هیتلر بود که هزاران انسان رو یا کشت یا تبعید کرد! هم اس اس هیتلر و هم کمیسر سرخ استالین ، مخالفان خودشون رو سلاخی می کردن الان به نظر شما چون استالین دشمن هیتلر بود دلیل بر نیک بودنش بود و جنایاتش باید نادیده گرفته بشن؟ امپراطوری ژاپن جنایتکار بود و انسانهای زیادی رو در چین و شرق آسیا قتل عام کرد، آمریکا هم که سوپر جنایتکار بود و دو تا شهر رو کلهم اجمعین با بمب هسته ای جزغاله کرد که همشون مردم بیگناه بودن!! لعنت خدا به ظالم چه غربی چه شرقی یه مسلمون واقعی ، هیچکدوم از این دو حاکمیت رو ولی خودش قرار نمیده! شما دشمنی با آمریکا رو بهانه کردی که بیای بری زیر لوای یه طاغوت جنایتکار به نام پوتین! الان حکومت اکراین نوکر آمریکاس؟ خب باشه مردم اکراین چه گناهی کردن که باید تیکه تیکه بشن؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس