کد خبر 1385407
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
14 گروه تروریستی در ازبکستان شناسایی و سرکوب شدند

بر اساس گزارش پلیس شهر «تاشکند» ازبکستان، از ابتدای سال جاری میلادی فعالیت‌ ۱۴ گروه تروریستی در این کشور شناسایی و سرکوب شدند.

به گزارش مشرق، از ابتدای سال جاری میلادی فعالیت‌ ۱۴ گروه تروریستی و ۲۵۰  نفر از اعضای این گروهها در شهر «تاشکند» شناسایی و سرکوب شدند.

بر اساس گزارش بخش مطبوعاتی پلیس شهر «تاشکند»، در سال ۲۰۲۲ میلادی در این شهر و استان «تاشکند» فعالیت ۴ گروه مخفی که اعضای آن با شبه نظامیان سازمان های تروریستی «کتیبه التوحید و جهاد» و داعش در سوریه مرتبط بودند،  شناسایی و سرکوب شدند.

همچنین بیش از ۱۰ گروه مجازی و ۲۵۰ عضو ساختارهای افراطی شناسایی و سرکوب شدند.

از جمله در ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی فعالیت خرابکارانه یک هسته افراطی شامل ۲۷ نفر از ساکنان تاشکند شناسایی شد. برخی اعضای این گروه قصد داشتند به مناطق تروریست های فعال سفر کنند و ساختارهای تروریستی خارجی را تامین مالی کردند.

علاوه بر این، یکی از ساکنان استان «تاشکند»، متولد سال ۲۰۰۱ میلادی بازداشت شد که به دستور مامور سازمان تروریستی «کتیبه التوحید و جهاد» در سوریه در شهر «تاشکند» یک شعبه گروه یادشده را شامل ۹ نفر از ساکنان پایتخت تشکیل  داده بود که برخی از آنها برنامه ریزی کردند به اردوگاه های «کتیبه التوحید و جهاد» در سوریه بروند.

در شهر «تاشکند» نیز فعالیت خرابکارانه دو شعبه «کتیبه التوحید و جهاد» که شامل ۱۰ ساکن پایتخت از سن ۱۸ تا ۲۷ سال از جمله دانش آموزان بود، خنثی شد. اعضای این گروه برنامه ریزی کردند در اماکن عمومی و نزدیک ساختمان های اداری این کشور اقدامات خرابکارانه انجام دهند و همچنین فعالیت «کتیبه التوحید و جهاد» در سوریه را تامین مالی کردند.

در چارچوب همکاری با سرویس های ویژه دیگر کشورها، در سال جاری میلادی ۵۹ شبه نظامی تحت تعقیب و حامیان سازمان های افراطی و تروریستی بازداشت و به ازبکستان استرداد شدند.

آنها در خارج مشغول تامین مالی فعالیت های تروریستی، استخدام و ارسال استخدام شدگان به اردوگاه های شبه نظامیان در سوریه بودند. برخی از آنها قصد داشتند در ازبکستان اقدامات خرابکارانه انجام دهند.

علاوه بر این، در سال جاری میلادی از فعالیت جنایتکارانه ۵ تن از فعالان سازمان افراطی مذهبی «حزب التحریر» از ساکنان شهر «تاشکند» و استان «تاشکند» و همچنین ۱۰ نفر از اعضای «حزب التحریر» که از حبس آزاد شده بودند، جلوگیری شد.

علاوه بر این، در شهر «تاشکند» و استان «تاشکند» فعالیت خرابکارانه ۸ گروه متشکل از نمایندگان گروههای جنایی خنثی شد. آنها که تحت نفوذ ایدئولوژیک اندیشه پردازان و ماموران سازمان های تروریستی قرار گرفتند، به منظور تامین مالی عناصر مخرب به راه زنی، باجگیری و دزدی مشغول بودند. در این میان برخی از اعضای این گروه ها برای عزیمت به اردوگاه های شبه نظامیان در سوریه آماده می شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    اعدام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس