بازیکن استقلال هستم اما برای فصل بعد تصمیم نگرفته‌ام/ دوست داشتم زیرنظر نکونام در استقلال بازی کنم

با فولاد در رقابت‌های آسیایی توانستیم یک هفته زودتر صعودمان را مسجل کنیم. از سوی دیگر قهرمانی سوپرجام را به دست آوردیم. در نیم‌فصل دوم همراه با فولاد روند صعودی خوبی داشتیم.

به گزارش مشرق، استقلال در فصلی که سپری شد درحالی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد که در نیم‌فصل تغییرات ناخواسته زیادی را متحمل شد؛ از بازیکنانی که سرباز شدند و به اجبار از این تیم رفتند تا آن دسته‌ای که در لیست مازاد مجیدی قرار گرفتند. در این میان قضیه شماره ۷ این تیم با هرکس دیگری متفاوت بود. آرش رضاوند که بعد از چند فصل حضور در استقلال تازه می‌خواست به ثبات برسد در نیم‌فصل اول با وجود آنکه شماره پیراهن سابق سرمربی محبوب این تیم را هم بر تن کرده بود، اما با بی‌مهری‌های زیادی از سوی هواداران مواجه شد و درنهایت هم با وجود منصرف شدن مجیدی از جدایی، او در روزهای پایانی نقل‌وانتقالات زمستانی تهران را به مقصد جنوب کشور ترک کرد تا یک قهرمانی در پایان فصل همراه با استقلال در لیگ برتر را از دست بدهد. هرچند به قول خودش سوپرجام را همراه با فولاد کسب کرد تا این جام در ازای آن جام باشد. گفت‌وگوی با رضاوند که اتفاقا ناگفته‌های زیادی دارد را در ادامه می‌خوانید.

فصلی که گذشت برای تو چطور بود؟

خدا را شکر فصل خوبی بود. با نزدیک شدن به روزهای پایانی شرایط برای من خیلی خوب پیش رفت و اینکه در مجموع سال بسیار خوبی را داشتم.

حضور در ۲ تیم مدعی در یک فصل و حضور در رقابت‌های آسیایی با فولاد درحالی که اگر در استقلال می‌ماندی لیگ قهرمانان را از دست می‌دادی.

با فولاد در رقابت‌های آسیایی توانستیم یک هفته زودتر صعودمان را مسجل کنیم. از سوی دیگر قهرمانی سوپرجام را به دست آوردیم. در نیم‌فصل دوم همراه با فولاد روند صعودی خوبی داشتیم و توانستیم به جمع مدعی‌ها رسیده و در رتبه‌های بالای جدول قرار بگیریم. در هر صورت در نیم‌فصل اول هم تا زمانی که من بودم، استقلال شرایط خوبی داشت و صدرنشین بود هرچند درنهایت به قهرمانی رسید اما در کل برای من فصل خوبی بود.

البته در این فصل یک جام قهرمانی لیگ را به قیمت قهرمانی سوپرجام از دست دادی!

در هر صورت یک جام را از دست دادم اما یک جام دیگر گرفتم. فرقی نمی‌کرد و عیبی ندارد.

آخرین باری که غیررسمی با هم صحبت کردیم گفتی شرایط خوبی در اهواز داری و از وضعیت فولاد راضی هستی. هنوز هم سر این صحبت هستی یا این حرف را به این دلیل زدی که با ناراحتی از استقلال جدا شده بودی؟

واقعیت همین‌طور است. نیم‌فصل اول شرایط طوری بود که یک مقدار اذیت شده بودم و شرایطی پیش آمد که توانستم یک شهر و یک تیم دیگر را تجربه کنم. درواقع به خاطر اینکه برخی اتفاقات افتاد باعث شد این حس برای من به وجود بیاید.

هنوز هم این حس را داری و در فولاد راحتی؟

واقعیت این است که هنوز برای آینده تصمیم نگرفته‌ام. درحال حاضر هم بازیکن استقلال هستم و تصمیم خاصی نگرفته‌ام و تا یکی دو هفته باید صبر کنیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

چه اتفاقی افتاد که در فولاد دوباره متحول شدی. از گل‌های قشنگی که زدی تا پاس گل‌های زیبایت.

شرایط فولاد به‌گونه‌ای بود که من در این تیم توانستم در پست خودم بازی کنم ضمن اینکه به قول معروف زمان بیشتری را برای بازی کردن داشتم و بدون فشار به میدان می‌رفتم که همه این مسائل باعث شد تا عملکرد خوبی داشته باشم.

در بازی مقابل استقلال چه اتفاقی افتاد که زود تعویض شدی؟ این تعویض تاکتیکی بود یا پای مسائل دیگری درمیان بود؟

من قبل از بازی سرماخوردگی شدیدی داشتم و واقعیت این است که نباید در این بازی به میدان می‌رفتم و قرار هم نبود بازی کنم اما در هر صورت به خاطر اینکه حرف و حدیثی پیش نیاید و این‌طور مطرح نشود که چون به صورت قرضی از استقلال آمدم و هنوز هم بازیکن این تیم محسوب می‌شوم، نخواستم بازی کنم؛ با وجود آنکه اصلا شرایط خوبی نداشتم اما پیش خودم گفتم اگر بازی نکنم برخی شائبه‌ها پیش می‌آید و اگر بازی نکنم، به دور از حرفه‌ای بودن است با هر سختی که بود در این بازی به میدان رفتم اما از آنجایی که اصلا سرحال نبودم در همان اواسط نیمه اول بدنم خالی کرد و چون شادابی لازم را نداشتم؛ کادرفنی صلاح دید من را تعویض کند.

برخی شایعه‌ها در آن زمان حکایت از آن داشت که از کادرفنی فولاد دلخور شده‌ای.

همه جای دنیا این اتفاقات می‌افتد. شاید یک روز بازیکن در دقیقه ۲۰ تعویض شود یا در دقیقه ۳۵ و هر دقیقه دیگری. فوتبال همین است و برخی اتفاقات باعث می‌شود تا مربی در آن لحظه تصمیم بگیرد که یک بازیکن را تعویض کند.

هنوز هم خودت را استقلالی می‌دانی؟

من هنوز هم بازیکن استقلال هستم و درحال حاضر هم بازیکن این تیم به‌شمار می‌روم چون با این تیم قرارداد دارم و استقلال هم همیشه در قلب من است.

اینکه شرایط در نیم‌فصل اول به سمتی رفت که از استقلال جدا بشوی، باعث نشد از فرهاد مجیدی دلخور شوی؟ در هر صورت از تو به‌عنوان بازیکن محبوب مجیدی یاد می‌شد تا جایی که در ابتدای فصل شماره ۷ را هم بر تن کردی.

شاید در آن لحظه این اتفاق افتاد اما در کل خودم خواستم این اتفاق بیفتد چون در آخرین لحظه مجیدی نخواست این انتقال رقم بخورد اما خودم از ایشان خواستم تا موافقت کند و این اتفاق خیلی دوستانه افتاد و واقعیت این است که این موضوع هم به نفع استقلال بود و هم به نفع من. شرایط طوری شده بود که واقعا دیگر نمی‌شد با استقلال ادامه بدهم و خودم را دیگر در این جمع نمی‌دیدم و باید می‌رفتم تا دوباره خودم را اثبات کنم.

یعنی لحظه آخر مجیدی از جدایی تو منصرف شده بود؟

از اول هم قرار نبود این اتفاق بیفتد. در ادامه بحث معاوضه من و حردانی پیش آمد چون فولادی‌ها اینجا من را می‌خواستند و از سوی دیگر هم آقا فرهاد حردانی را می‌خواست و از آنجایی که صالح هم شرایطی شبیه به من داشت و در روزهای آخر برای فولاد بازی نمی‌کرد؛ این اتفاق یعنی جابه‌جایی ما به نفع هر دوی ما بود. در هر صورت در روزهای آخرم در استقلال این موضوع به نفع من هم بود و این انتقال و جابه‌جایی در کل به نفع همه بود؛ هم من و صالح و هم هر دو باشگاه استقلال و فولاد. اوایل حرف و حدیث‌های زیادی در این خصوص شنیده می‌شد اما بعد که زمان سپری شد تا حدودی این موضوع جابه‌جایی تا کنسل شدن پیش رفت اما درنهایت بعد از اینکه خودم صحبت‌های لازم را انجام دادم؛ آقا فرهاد هم اجازه داد و این امر رنگ واقعیت به خود گرفت.

تکلیفت چه می‌شود. این سو استقلال هنوز مربی ندارد و آن سو نکونام ماندگار شده است. قرار شده در ازای رضایتنامه دائم تو، باز هم بازیکنی از فولاد به استقلال بیاید؟

نه هنوز تکلیفم مشخص نیست هرچند تاکید می‌کنم که هنوز بازیکن استقلال هستم و باید ببینیم در آینده شرایط چطور پیش می‌رود. در هر صورت تا زمانی که سرمربی بعدی استقلال مشخص نشود نمی‌توان با قطعیت در این مورد حرفی زد تا ببینیم در آینده چه می‌شود. شاید تا دو هفته دیگر وضعیت من هم با استقلال روشن شود.

درباره قهرمانی استقلال بعد از ۹ سال در لیگ برتر چه صحبتی داری؟

چراکه نه. جا دارد این قهرمانی را به همه هواداران این تیم تبریک بگویم. بالاخره پس از سال‌ها بازیکنان استقلال و کادرفنی این تیم توانستند با عملکرد خود و نتایجی که گرفتند، هواداران این تیم را شادمان کنند و امیدوارم این قهرمانی و موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.

خودت به شخصه فکر می‌کردی فرهاد مجیدی در پایان فصل از استقلال جدا شود؟

به واقع خیر و فکر نمی‌کردم که برود و انگار یکدفعه‌ای این موضوع پیش آمده است.

درحال حاضر هم استقلالی‌ها از شرایط این تیم و بلاتکلیفی کادرفنی رضایت ندارند و این وضعیت را در حد تیم قهرمان نمی‌دانند. در این خصوص چه صحبتی داری؟

من در این چند سال که در استقلال بودم همیشه وضعیت این تیم در پیش‌فصل همین بوده است. یعنی هر سال شاهد همین داستان‌ها و بی‌ثباتی‌ها بودیم و فکر می‌کنم فقط پارسال بود که یک مقدار ثبات داشتیم آن هم چون سرمربی‌مان مشخص بود و تیم را بست هرچند پارسال هم مشکلات خاص خود را داشتیم اما در بقیه سال‌ها همیشه همین بوده و این واقعا اتفاق بدی است که تیم نقل‌وانتقالات را از دست می‌دهد و اگر این روند پیش برود خود استقلال آسیب می‌بیند.

البته عده‌ای عقیده دارند اگر استقلال شاکله تیم خودش را که با آن قهرمان شد حفظ کند، شاید یک قدم از بقیه جلوتر باشد.

این حرف هم درست است. شاکله این تیم هم شاید حفظ شود اما شرایط امسال خیلی فرق می‌کند چون پای مربی جدید وسط است و تا وی بخواهد با شرایط بازیکنان و فوتبال ایران آشنا شود و از سوی دیگر شاید تغییر سیستمی صورت بگیرد؛ همه اینها می‌تواند مانع موفقیت دوباره شود. بنابراین با قطعیت نمی‌توان گفت چون شاکله حفظ می‌شود پس باز هم استقلال قهرمان می‌شود چون سرمربی بدون شک تغییر خواهد کرد.

به نظرت اینکه نکونام به استقلال نیامد، درست بود یا غلط؟

این تصمیم خودش بود و صلاح کار را حتما نکونام بهتر می‌دانسته و شاید هم صلاح استقلال را دیدند که تصمیم گرفتند در این برهه زمانی به استقلال اضافه نشوند که باید به این تصمیم احترام گذاشت.

با تو در این خصوص صحبتی نکرد؟

نکونام خودش باتجربه است و همه شرایط را بهتر از من می‌داند و من نمی‌توانم مشورتی بدهم یا برای ایشان تصمیم بگیرم و خودش صلاح را بهتر می‌داند.

دوست نداشتی سال آینده با جواد نکونام دوتایی در استقلال بودید؟

اگر این اتفاق می‌افتاد من استقبال می‌کردم چون با این مربی در فولاد کار کردم و از همدیگر شناخت داشتیم و این امر می‌توانست اتفاق مناسبی باشد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس