عمران خان: آمریکا زمینه تغییر دولت پاکستان را فراهم کرد

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان در گفتگو با یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که آمریکا تهدید کرده بود که در صورت عدم استعفا، زمینه تغییر دولت را فراهم می کند.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان گفته است آمریکا او را تهدید کرده بود در صورتی که از قدرت کناره‌گیری نکند باید عواقب آن را بر عهده بگیرد.

عمران خان در مصاحبه با روزنامه انگلیسی ساندی تایمز گفت: در ۴۰ سال گذشته، کشور ما در برابر هر چیزی که ایالات متحده خواسته ، سر تعظیم فرود آورده است.

وی آمریکا را به استکبار و دخالت در امور داخلی کشورش متهم کرد و گفت که سفیر پاکستان در واشنگتن ماه آوریل یک تلگراف دیپلماتیک درباره دیدار با دونالد لو، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی برای او فرستاد که در آن لو به سفیر پاکستان گفته بود که دولت در صورت عدم کناره گیری نخست وزیر با عواقب ناگواری روبرو خواهد شد.

عمران خان استدلال کرد: در واقع انتقاد من از جنایات آمریکا در افغانستان خشم واشنگتن را برانگیخته بود. آمریکایی‌ها هرگز فرهنگ کشور یا مردمی را که با آن‌ها سروکار داشتند، درک نکردند.

عمران خان در آگوست ۲۰۱۸ با پیروزی حزب  تحریک انصاف پاکستان (PTI) در انتخابات به قدرت رسید. چهار سال بعد، وی به دلیل اتهامات سوء مدیریت اقتصادی توسط مجلس برکنار شد.

ایالات متحده ادعاهای مکرر خان مبنی بر اینکه سقوط او توسط واشنگتن سازماندهی شده بود را رد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس