عمران خان: آمریکا می‌خواهد از پایگاه‌های پاکستان بر افغانستان نظارت داشته باشد

نخست وزیر سابق پاکستان با بیان اینکه با دولت ترامپ روابط خوبی داشت، گفت: آمریکا می‌خواهد از پایگاه‌های هوایی پاکستان بر افغانستان نظارت داشته باشد.

به گزارش مشرق، «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان با انتشار پادکستی اظهارداشت که عزم او برای داشتن سیاست خارجی مستقل سبب برکناری دولتش شد که توسط ۲۲۰ میلیون نفر انتخاب گردیده بود.

وی با اظهار اینکه سیاست خارجی مستقل به معنی مخالفت با آمریکا نیست، تاکید کرد که روابط خوبی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا دارد.

به گزارش «دیلی تایمز»، نخست وزیر سابق پاکستان گفت که خواهان روابط دوجانبه خوب با آمریکا بدون به خطر افتادن منافع پاکستان است.

عمران خان افزود که دولت بایدن مخالف سفر دولت به رهبری او به روسیه بود و می‌خواست تا روابط اقتصادی اسلام‌آباد با مسکو را متوقف کند. وی همچنین تاکید کرد که دولت بایدن از پاکستان می‌خواهد تا روابط خود با چین را نیز محدود کند.

رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان اضافه کرد که واشنگتن می‌خواهد تا از پایگاه‌های هوایی پاکستان برای نظارت بر افغانستان استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه پاکستان نباید وارد هیچ جنگی شود، با اظهارنظر درباره رسانه‌های این کشور گفت:  رسانه‌ها به جز دو شبکه تحت کنترل دولت هستند، بنابراین مردم از رسانه‌های اجتماعی به عنوان بستری برای رساندن صدای خود استفاده می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس