کد خبر 1390183
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵
محسن مهدیان

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر انقلاب به مسئولان و گروه‌های سیاسی در دهه‌های ۷۰و ۸۰این بود که نسبت‌تان را با خودی‌ها (جبهه انقلاب) و غیرخودی‌ها (دشمن) شفاف کنید.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:

یکم. اخیرا آقای تاج‌زاده گفته است که طاغوت پهلوی را به جمهوری اسلامی ترجیح می‌دهد. این ادعا بیانگر عاقبت بخیری جبهه اصلاحات است. این گزاره، استدلال نیاز دارد. اجازه دهید با یک خاطره مرور کنیم.

دوم. سال‌ها پیش در ایام فتنه ۸۸، در دیداری که با جمعی از دوستان رسانه‌ای با آقای خاتمی داشتیم، متوجه شدم که وی با ادعای تقلب مخالف است. در همان جلسه دلسوزانه پرسیدم چرا این موضع را عمومی نمی‌کنید؟ پاسخ وی این بود که گستره اصلاحات از ایثارگر است تا گوگوش و سروش. اعلام علنی این موضع باعث می‌شود پایگاه اجتماعی اصلاحات لطمه ببیند.

سوم. یکی از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر انقلاب به مسئولان و گروه‌های سیاسی در دهه‌های ۷۰و ۸۰این بود که نسبت‌تان را با خودی‌ها (جبهه انقلاب) و غیرخودی‌ها (دشمن) شفاف کنید.

سال‌ها بعد نیز رهبر انقلاب در اواسط دهه ۹۰ در سالگرد ارتحال حضرت امام با رد دوگانه‌های تصنعی سیاسی، مجدد بحث خودی و غیرخودی را تحت عنوان دوقطبی انقلاب و ضدانقلاب مطرح کردند و تأکید داشتند دوقطبی اصیل، صف‌بندی انقلابیون در مقابل جریانی است که مقابل انقلاب شمشیر کشیده است. حرف اصلی این بود که به‌جای تقابل با هم، مقابل دشمن حقیقی انقلاب جبهه بگیرید و از باطل اعلام برائت کنید.

چهارم. گذشت و گذشت. جریان اصلاحات در هیچ دوره‌ای دست به این شفافیت نزد و همواره نفع سیاسی‌اش را پنهان‌کاری و عدم‌مرزبندی صریح با دشمن می‌دانست. خیالشان این بود که این پنهان‌کاری رأی‌ساز است. عادت کرده بودند با اتکا به آرای سیاه(اپوزیسیون) پیروز انتخابات‌ها شوند. آرایی که فکر می‌کردند اگر اصلاحات رأی بیاورد، می‌توانند به پایان حکومت دینی امیدوار شوند.

پنجم. و اما کار روی زمین مانده اصلاحات را رسانه‌های اجتماعی به پایان رساندند. امروز به مدد عصر شبکه همه‌چیز شفاف شده است. امروز ضدانقلاب در یک صف‌بندی روشن از همجنس‌بازان تا شیطان‌پرست‌ها تا سلطنت‌طلبان تا تروریست‌ها و تا مواجب‌بگیران رسانه‌ای شیطان‌صفت، خود را حتی از اصلاحات نیز جدا کرده است و مقابل انقلاب صف‌بندی دارند. در این میان جریان اصلاحات ناخواسته و به ناچار مجبور شده است موضع خود را شفاف کند؛ چون آرای سیاه سفره‌شان را جدا کردند و دیگر دونبشی سیاسی دکانی نخواهد ساخت.

همین موضوع باعث شد تکلیف خیلی‌ها روشن شود یا درون انقلاب یا مقابل آن. اینجاست که خیلی‌ها مثل تاج‌زاده ترجیح دادند در صف سلطنت‌طلب‌ها و منافقین و... قرار بگیرند و عده‌ای دیگر طیف انقلاب، و این عاقبت بخیری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    14 2
    شفافیت افسادطلبان زمان فتنه ۸۸ بود که نتانیاهو و شیمون پرز آنها را سرمایه های اسرائیل در ایران خواندند و حتی یک نفر از سران این جماعت آنرا تکذیب نکرد
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 0
      اصلاح طلبان دنباله های روشنفکری نهضت مشروطه هستند که امثال شیخ فضل اللّه نوری را بر دار کردند و کشور را تقدیم رضاخان پالانی و به عبارتی تقدیم انگلیس؛ افرادی چون آخوندزاده و خان و تقی زاده تا شریف امامی و امینی و قوام و بنی صدر و یزدی و قطب زاده و خاتمی و مهاجری و جهانگیری و تاجزاده و واعظی و زیباکلام و عبدی و ابتکار و قوچانی و شمس الواعظین و حجاریان و ............
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    9 3
    حرف مفت ، اینا همشون ان شاءالله میرن جهنم عاقبت بخیری کجا بود؟!
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      ملاک انقلابی بودنه اگر چه توی اصلاحات معمولا زاویه با انقلاب دارند
    • حسن FR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      کار به بهشت و جهنمشون نداره میگه همین که جبهه اصلاحات ناچار به شفافیت شده یعنی عاقبت بخیری
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    فکر کنین اصلاحاتچیا عاقبت بخیر بشن
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    عجب،یه زمانی مشرق تا پَته این جماعت رو می ریخت تو دایره،سریع یه عده میومند مینوشتن:نه پس فقط شماخوبید،توهم زدید،چرا باهمه دشمنی دارید،چرا به مخالفتون اَنگ میزنید و.... البته هنوز گهگاهی هم میزنن.
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    کل شی هالک الا وجهه
  • سعید IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    آقای مهدیان،روغن ریخته ای که نذر امامزاده کردید شده فسیل کهربا شده امروز خاتمی باید پاسخگوی چرایی نفوذ دادن عناصر یهودی بهائی در ق مجریه و تقنین باشد و چگونگی تشکیل مافیای اقتصادی سیاسی و فرهنگی را توضیح دهد ! عاقبت بخیری پیشکش!!!
  • محمدایوب IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    آقای مهدیان عاقبت به خیری برای شهید حججی وحاج قاسم ومدافعان حرم است زمانی که دفاع مقدس تمام شد همه فکر کردند باب شهادت بسته شد اما شیطان بزرگ با ساخت داعش باب شهادت باز شد مدافعان حرم عاقبت به خیر شدند این سرمایه های اسراییل امثال خاتمی و دیگر دزدان لباس پیامبر رییش رنگی فرقه مجمعیون اینها باید تقاص خون بی گناهان کشته شده در فتنه های بوجود آوردند را بدهند امثال تاج زاده وحجاریان این بیچاره ها هیزم های جهنم هستند ببینید چگونه جان میدهند
  • سیدهادی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    اصلاح طلبان هیچ حرکتی که بیانگر جدائی خطشان از ضد انقلاب و ضد دین باشد تا کنون انجام نداده اند با اقدامات منافقانه تا جایی که توانسته اند به انقلاب و مردم آسیب زده اند همچنان همان دیدگاه منافق اول خاتمی را دنبال میکنند شما سعی نکیند ماله بکشید و تطهیرشان کنید
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    حکومت بااینها مماشات محافظه کاری می کند
  • علی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    خدا لعنت کند تمام اصلاح طلبان الخص پدر خوانونده گور به گور شده اش
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    راه ماراه خدایی شدن است وباهرزورگوواشرافی وفاسدبالاخره باهمین اجرای شعارهامقابله میکنیم وپیروزمیشویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس