کد خبر 1391447
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
تایفون اسپانیایی

در جریان نمایشگاه هوایی برلین در آلمان ، اسپانیا ۲۰ فروند جنگنده یورو فایتر تایفون نسل جدید را سفارش داد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، در جریان نمایشگاه هوایی برلین در کشور آلمان اعلام شد که اسپانیا قراردادی را به ارزش حدودا ۲ میلیارد یورو قرار است ۲۰ فروند جنگنده یوروفایتر تایفون را تحویل بگیرد. ۱۶ فروند از این جنگنده ها از نوع تک سرنشین و ۴ فروند از آنها دو سرنشین بوده و در پایگاه ارتش اسپانیا در جزیره قناری به عنوان جایگزین جنگنده های قدیمی اف ۱۸ ساخت آمریکا وارد خدمت خواهند شد.

تایفون های جدید اسپانیایی به رادار آرایه فازی فعال و سیستم های پیشرفته هدف گیری برای بهره بردن از نسل جدید تسلیحات هوا به هوا و هوا به سطح بهره می برد.

گفته شده است که تحویل تایفون های جدید به اسپانیا از سال ۲۰۲۶ میلادی آغاز خواهد شد.جنگنده های سری یورو فایتر تایفون یک محصول مشترک بین کشورهای انگلیس ، آلمان ، ایتالیا و اسپانیا بوده است که تا به اینجا چیزی بیش از ۵۷۰ فروند از آنها ساخته و تحویل مشتری های گوناگون شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    ایران هم سفارش 500 فروندی داده که بالافاصله بعد از لغو تحریم ها تحویل شون شروع میشه و جایگزین اف 5 ها و اف 4 ها خاهند شد .
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    بهتر بود بجای این جنگنده ها از روسیه آواکس خریداری میکرد چون آواکسها با حمله به دشمن فرضی یهودی میتونن همه جا رو با خاک یکسان کنن وخودشون هم تو رادار دیده نشن وبه سلامت به کشور اسلامی بازگردن آواکس آواکس آواکس واجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس